Novinky
😄
Svět se mění - kdyby někdo před deseti lety řekl, že SAAB se přestane vyrábět, tak by si všichni ťukali na čelo.
Bylo by to něco zcela nepředstavitelného. Když končil Rover, bylo to zdánlivě něco, co se v "normální" rodině stát nemůže. Málokdo si uvědomuje, kolik "nezničitelných" a "legendárních" značek skončilo, sloučilo se nebo bylo uloženo do šuplíku na patentových úřadech. A přitom to třeba zrovna u toho Roveru bylo něco dost podobného, záplava keců, zaručeně "nové" úspěšné modely, jenže s Hondou to nevyšlo, s BMW taky ne (ten aspoň vzkřísil Mini) a tak přišel konec a poslední britská mainstreamová značka skončila v době, kdy japonské značky na ostrovech jely na plnou kapacitu...tady se to točí jenom na italském dvorku, ale je to v zásadě to samé. Kecy o skvělých (a zneuznaných) modelech, velkohubé plány a prázdné sliby a výsledkem skutečně bude buď totální konec, nebo přelepování znaků na americká auta (která se ve výsledku nebudou prodávat a dojde k vyhodnocení oné rentability, jak o tom nahoře píše dost stručně a jasně JaMM) a nebo přece jen prodej VW. Jiný scénář neexistuje, takže máš s e svým vyjádřením 33% šanci na správný odhad......
Těžiště celého FIATu se zcela jednoznačně přesunuje do Ameriky (nejen USA) a když si uvědomíme, že poslední vlastní auto, se kterým FIAT přišel byla pětistovka (Panda není nic jiného než sourozenec brazilského Una, které se ale primárně vyvíjelo pro tamější trh), tak je situace dost jasná. Nakonec, Marchionne se chová v jistém směru daleku rozumněji než celé PSA a to, že to fandy Lancií, Alf či dokonce vlastního FIATu irrituje, je mu dost jedno, protože fandové ho neplatí - platí ho profit, který firma má ze zákazníků a ten je zřejmý......
Bylo by to něco zcela nepředstavitelného. Když končil Rover, bylo to zdánlivě něco, co se v "normální" rodině stát nemůže. Málokdo si uvědomuje, kolik "nezničitelných" a "legendárních" značek skončilo, sloučilo se nebo bylo uloženo do šuplíku na patentových úřadech. A přitom to třeba zrovna u toho Roveru bylo něco dost podobného, záplava keců, zaručeně "nové" úspěšné modely, jenže s Hondou to nevyšlo, s BMW taky ne (ten aspoň vzkřísil Mini) a tak přišel konec a poslední britská mainstreamová značka skončila v době, kdy japonské značky na ostrovech jely na plnou kapacitu...tady se to točí jenom na italském dvorku, ale je to v zásadě to samé. Kecy o skvělých (a zneuznaných) modelech, velkohubé plány a prázdné sliby a výsledkem skutečně bude buď totální konec, nebo přelepování znaků na americká auta (která se ve výsledku nebudou prodávat a dojde k vyhodnocení oné rentability, jak o tom nahoře píše dost stručně a jasně JaMM) a nebo přece jen prodej VW. Jiný scénář neexistuje, takže máš s e svým vyjádřením 33% šanci na správný odhad......
Těžiště celého FIATu se zcela jednoznačně přesunuje do Ameriky (nejen USA) a když si uvědomíme, že poslední vlastní auto, se kterým FIAT přišel byla pětistovka (Panda není nic jiného než sourozenec brazilského Una, které se ale primárně vyvíjelo pro tamější trh), tak je situace dost jasná. Nakonec, Marchionne se chová v jistém směru daleku rozumněji než celé PSA a to, že to fandy Lancií, Alf či dokonce vlastního FIATu irrituje, je mu dost jedno, protože fandové ho neplatí - platí ho profit, který firma má ze zákazníků a ten je zřejmý......
také si nemyslím že Alfa skončí v USA-tedy určitě skončí na americkém trhu to je už dnes nejspíš jisté a je to otázkou života a smrti aby uspěla, a je to dost možné že by se tam některé modely i montovali-a proti tomu asi nikdo nebude nic mít a amíci už vůbec ne-evropské alfy se stejně asi budou montovat v Evropě 😄
Mně se to zase tak nelogické nepřipadá, Alfa Romeo na návratu do USA mluví dlouho, FIAT tam koupil kde co a velká část produkce Fiatu je teď made in USA. jako příznivce značky bych to snad i uvítal, protože v americe se stále ještě vyrábějí sportovní auta, které jsou blízko původním autům značky Alfa Romeo, tamní trh je žádá a drahá výroba tam být nemůže - alespoň tak usuzuji např. dle ceny nové Corvette - ukažte mi evropské auto podobného ražení za podobné peníze?
Jak se ukázalo v celé řadě minulých diskuzí na téma Fiat/Alfa/Chrysler je to vděčné téma, ke kterému se má potřebu vyjádřit fůra lidí. Takže úvahy: "co by kdyby a možná někdy" vzbuzují řadu emocí. V diskuzi to tedy bude znamenat mraky názorů, pro redakci je to plus, protože hodně názorů = hodně kliků pro reklamní klienty. Vůbec nejde o Alfu...
Jestli se budou Alfy dělat v Itálii nebo v USA je celkem jedno na kvalitu zpracování to vliv mít bohužel nebude ;-\ Hlavně že Design zůstane Italský
Osobně by mi to jako fandovy bylo celkem jedno, jestli je Alfa sbouchaná ve státech nebo v Itálii.... Jde o design, techniku a motory - pokud bude tohle vymyšleno v Itálii, bude Alfa italské auto, i kdyby se montovala kdekoliv.... Tak to prostě v globalizovaném světě funguje.... (a fandové si opravdu nemůžou dopřát ten luxus vybírat si kde se bude vyrábět.... budem rádi, když se vůbec objeví něco nového....)
Je to zjavne dalsi Marchionneho bluf a pokus o dalsie vydieranie svojho statu.
Jinak k těm 80 tisícům (než SAAB začal končit, dělal cca 120 tisíc aut...), copak tady fanatičtí obhájci značky tvrdili ještě loni? Fantastické MiTo a úžasná Giulietta.
Dovedu si představit variantu "buď" skončíme v Americe a zavřeme to tady (povyk) nebo to prodáme Tedeschi a zůstane to tady v Itálii (nejdřív ještě větší povyk) a pak se projeví italský respekt a podvědomý obdiv k Němcům. Pak si někdo vzpomene, jak funguje v rámci koncernu VW Lamborghini a ukáže se, že to je minimálně menší zlo, než tlouct znáček Alfy na primárně pro Ameriku a třeba i Čínu navrhovaná auta. Nakonec prakticky již mrtvá Lancie je toho víceméně jasným důkazem.
V konečnom dôsledku to zaplatí celá EÚ a len to oddiali agóniu tejto značky, ... ktorú mám tak rád.
Tak, ako som už napísal, keď Amerika, tak Mexiko. Aj Michal Tučný vizionársky spieva "Všichni jsou už v Mexiku, Buenas Dias (Arrivederci) já taky jdu, ..."!