Zatím se žádné informace o tomto motoru v trojce nikde neobjevila. Že má trojka na pohled dlouhý čumák a 2.5 jako čtyřválec není zase tak dlouhý je fakt, ale těžko říct jak to tam má Mazda poskládané...
Vzhledem k tomu, že nová 3 používá prodloužený podvozek původní a tento je shodný s CX-5 a 2.5 se nijak zvlášť neliší od 2.0 a CX-5 se s 2.5 prodává, troufám si tvrdit že není problém nasadit 2.5 i do nové trojky.
toto myslim je len zakladna verzia...kedze ten displej urcite nebude uz v zaklade...takisto ta manualna klima...cakam,ze to bude aj v EU...a v podstate to tak maju aj 6 + cx-5 ale ako vieme,tie entry verzie tu ani nebehaju...
To je těžko hodnotit (každý motor, převodovka i prostor pod kapotou má jiné rozměry), ale jestli se do předchozí trojky vešla 2,3ka i s turbem, tak teoreticky proč by se tam nemohla vejít 2,5ka bez turba...
Dvoulitr a dva a půl je skoro jeden blok, liší se to jen vyvažovacími hřídelemi.
Spíš bych viděl problém v něčem jiném - 2,0 sky je od začátku vytvářen do nízkých otáček, vysoký kompresní poměr, krouťák dole. A teď se přijde se sportovní verzí a snahou dostat výkon nahoře a v otáčkách, protože samozřejmě jinde to nejde. To mají v Hirošimě trošku protichůdné zájmy.
Mazda potřebuje dvoulitr s turbem jako sůl, protože 2,3 je moc a je to trošku nákladný motor. Divím se, že když mají pořád nezávaznou spolupráci s fordem, proč si od nich dvoulitrový ecoboost nevezme. Byly doby, kdy mazda skoro komplet založila motory evropskou divizi ford.
Podíl Fordu je minimální a dovoz agregátů z Valencie do Hiroshimy by se prodražil. Navíc Mazda má za sebou nepříjemnou zkušenost s podobným přebíráním 1.6 dieselu z Trémery - než se podařilo motor odladit, trvalo to cca dva roky.
Dovolim si nesuhlasit. Dvojliter je dost. Ale 1300kg je moc. Kto skusil stare HH ako napriklad 205, Clio alebo aj almeru s dvojlitrom a hmotnostou jednej tony, tak chape o com tocim.
Dvestopatdesiat koni a siroke gumy este z kompaktu zabavne auto nerobia. Rychle ano, ale nie automaticky zabavne.
a necha to za sebou gt86 kde? na rovince? promin, budu sprostej - "a koho to sere?" :-) fakt to jinak rict neumim. mas tu vzdycky docela trefny prispevky, ktery vetsinou odkejvu, ale tohle je preci blbost. lidi, proc furt resite cisla na papire? o kolik je ten 2.0 motor lehci oproti tomu 2.5? jak moc to zmeni chovani a ovladatelnost auta? stoji ten pribylej vykon za to? mne osobne popravde mozna ani ne... ja uprednostnim pred vykonem to, jak se da s autem JEZDIT. a na drag bych si poridil proste neco jinyho :-)
(ale samozrejme, jestli rozdil ve vaze motoru udela par kil a rozdil ve vykonu pak bude velmi znat, pak to smysl ma a ja s tim nadale souhlasim. nejsem zastancem aut s malym vykonem, jen nemam rad vykon za cenu omezovani hravosti auta, coz je dneska, zda se mi, trend :-) )
Myslim žes to trefil. Další hony za naturbenym výkonem sou nesmysl. Z tohohle pohledu dává nějakej vysokootáčkovej atmosferickej motor ve sportovní verzi M3 smysl a takový auto by mohlo bejt fajn zábavná hračka - třeba trochu jako GT86. Mazda má teď docela dobrý období, věřim že i nová M3MPS bude povedená :yes:
Třeba by do ní mohli dát novej Wankel, to by byla docela bžunda
No, třeba tentokrát... Wankel je zajímavá technologie, pokud by nebyl problém se spolehlivostí... ten motor je úžasně kompaktní a určitě má velký podíl na geniálních jízdních vlastnostech RX-8, bohužel ta cena za to je příliš vysoká. Po úspěchu Sky-G se může stát, že si Mazda nebude chtít pálit prsty s Wankelem...
No přesně jak píšeš. Cena je příliš vysoká. Já to auto mám rád, ale nechtěl bych ho. Proč se asi dají ojeté RX8 koupit tak levně že? Žere to jako protržené, odchází to po pár desítkách tisíc km, musí se to pořádně zahřát než vyjedeš... ;-\
Jistě přijde dříve Mazda3 Hybrid s 1.5 s elektromotorem a protože se vážně uvažuje o kombinaci wankelu 16X s elektromotorem pro nový sporťák, může být nové MPS teoreticky i hybridní ala Infiniti M, nebo BMW 3er - v případě Mazdy kombinace vyladěného atmosférického čtyřválce a elektromotoru.
Mazda možná na hybridy vysazená není, ale 3 hybrid je za rohem.
O 16X se toho napsalo hodně, ale jeho vývoj pokračuje směrem k přímému vstřiku (s ohledem na emisní limity). Navíc v minulosti neměla Mazda peníze na vývoj, které jí teď poplynou z dobrých prodejů CX-5, 6 a 3 se Skyactiv technologiemi.
Pokud za dva tři roky vyjede nová RX-7, ať už se bude jmenovat jakkoliv, je dost dobře možné, že bude mít pod kapotou 16X s elektrickým dopingem, ať už tomu říkáš sporťák nebo ne.
Možné to samozřejmě je, ale moc smysl mi to nedává. Wankel se svou žíznivostí není ideální pro podobné ekologické experimenty. Ne že by RX-8 neprospěla troška krouťáku navíc, ale podle mě by zvýšená hmotnost a složitost poznamenaly prožitek z jízdy. Zkrátka budu rád, když podobné experimenty Mazda přenechá Hondě a její CR-Z... a pak si možná nějakou RX-7 koupím :-) .
MPS stejně asi nebude. Spoléhat na to, že inženýři by rádi, že v autoexpresu se zmínili - no nevím. Když Mitsu bylo schopno pohřbít Evo, tak proč by Mazda nemohla - a to není zdaleka taková ikona jako Evo...Jedna věc je co technici chtějí, co chce auto fanda, jaké jsou teoret. možnosti osazení čímkoliv a druhá věc je čistě ekonomická.
Moc bych MPS Mazdě (nám) přál, ale vidím to hodně skepticky.
Lenže to je problem poslednej trojky ako takej. Tú nekupovali ani v slabších motorizáciách ako MPS, lebo bola strašne čudná designovo. Vo verzii MPS bola tá čudnosť ešte doplnená čudnými prvkami na nárazníku a kde kade.
V tomto designe, čo je teraz, by MPS išlo na predaj určite lepšie. A ešte lepšie by šla 6-ka MPS.
No vono se nekupovala nejen Mazda, ale ani Evo. Všichni vo těch autech mluvěj, ale pak si koupěj Golfa v naftě nebo něco takovýho. No a proto tyhle fakt zajímavý auta mizej..
M6 se povedla, myslim že tam něco silnějšího než ten současnej 2,5 určitě dorazí