Škoda zveřejnila první informace k modelu Rapid Spaceback. Pětidveřový hatchback se veřejnosti představí v září na autosalonu ve Frankfurtu a prodávat se začne hned v říjnu.
co to bude za vytvor a milione fotiek roznych maskovanych prototypov prichadza prijemne pondelkove vytriezvenie. Dizajnovo slusny hatch, cierne prvky by som ozelel, hlavne pri pohlade na poslednu foto zozadu, kde to vyzera extremne plastovo - Volvo to vie lepsie :-) Na druhej strane, jemny colortunning v podobne ciernych kolies, spatakov, strechy a tuna aj potiahnute skla neuskodi takmer ziadnemu autu. Keby bola cena o cca. €500 nizsia ako povodny Rapid, je to dobry kauf za auto velkosti Golfa. Urobte z toho nejaku RSku ;-)
Hele bobek, retaz na tvojej 1,2tsi si si uz vymenil? :-! Vzhladom na tvoje uchylne sympatie k roomsteru,akykolvek tvoj nazor na dizajn nestoji za reč. ;-)
neviem, či by nemal vsadiť na istotu a dať tam reťaz z bicykla ( Sagan by mu ju možno aj podpísal >:D ) a ak to moc nevytáča, tak by stačila aj z trojkolky >:-[]
415 litrů je úplně dostatečné, tenhle model má celkem hlavu i patu. Jen to srovnání s i30..Je potřeba tahat za nos? U Hyundaie píšou 378 litránků a je to spíše jeden z těch menších zavazadelníků ve třídě kompaktů. P308, C4, Bravo, Megane...všichni se pohybují kolem 400 litrů. ;-)
Kde máš tých 400 litrov? i30 ponúka slušný priemer. V triede atakujú 400 litrov len Bravo (400), Cruze so 413 bol Lukášom Vaverkom označený za extrém.
Takže kufor Rapida by som v tejto triede označil skôr za nadpriemerný ako dostatočný. ;-)
To vykrúcanie sa je zbytočné, proste si si tie údaje neoveril. Porovnanie s i30 je namieste, je to dobrý priemer triedy. P308 udáva 438 VDA a teoretickú litrovú hodnotu 430 litrov, ale do tej sa asi započítava aj vzduch okolo žiaroviek v zadných svetlách...
Narážka smerovala na i30 - označil si ho za jeden z tých menších kufrov, čo nie je pravda.
Vidím, že Tě baví tahat se o slova a jednotky litrů. Já si ty všechny zavazadelníky nepřeměřoval. Ty patrně ano, budu Ti tedy věřit, že Rapid má přesně 415l jen a C4 380l (ač výrobce udává víc)
Hyundaii se tímto zhluboka omlouvám, že jsem opravil nižší hodnotu na jimi udávanou vyšší, a že jsem jejich průměrnou velikost označil za menší.
Tak aj meria o slusnych 30 centi viac ako je prax v tejto triede....som zvedavy, na aku uroven sa dotiahne Fobka III, tipujem max. 4,05 m a kufor tak cez 300 litrov + premiovejsi interier ako Rapidak. A cena? Hm...
civic 477 :-! Rozhodně tím ale nechci ani naznačovat, že +/-400 je málo. V MPV mi bohatě stačí 290 a 430 v civicu 8.g jsem ještě nikdy ani zplna nevyužil
na číslovky v telakach vůbec nekoukej, ve Skodovce to meri uplne jinak a kdys clovek vezme do ruky metr, tak zjisti ze papirove mnohem mensi kufr u jiného auta muze bej veskutecnosti vetsi nez to co uvadi Skodovka ;-)
Škodovka používá německou metodu měření VDA (jako ti ostatní). Nejedná se o litry vypočítané ze vzduchu! Místo metru doporučuji vzít do ruky rozum.
Škodovka na rozdíl od ostatních má kufr nejen dobře prostorově řešený a praktický, ale také díky chytrým vychytávkám o mnoho přínosnější (síťový program, háčky na tašky, Lka na suchý zip apd..) Vytýkat Škodovce kufr to už je fakt magořina >:D
Škoda má zavazadelníky členité, kvůli čemuž má tak papírově hezký objem. Krabicově využitelné jsou tak dvě třetiny, tedy rázem je ze 400 litrů pod třista.
Někteří ano :-) To je známý fakt a lidi, co jezdí i jinými vozy a ne**bují nad velkým kufrem Oktávky, který deklasuje konkurenci shora i zdola to vědí >:D
To je pro mne jediný důvod, který mi na škodě vadí, jejich PR řeči o obrooooovských zavazadelnících a nahnané litry v každé skulince na papíře, kterými se pak ohánějí někteří diskuzní kovbojové a mnohdy i páni testéři >:D >:D
V některých případech kufrem oktávka skutečně deklasuje konkurenci, ale to je celkem jedno. Nikdo netvrdí že to deklasuje i návěs kamionu, ale tvrdit že ze 400 litrů je reálných pouze 300 je nesmysl a potvrdí to hned první cesta na dovolenou s plným autem.
Mezi "někteří" a všichni ostatní je zásadní rozdíl. Mě zase vadí podobně zaujaté/jednostrané diskusní projevy, viz to, na co jsem původně reagoval. Každý marketing vede nějaké PR řeči s důrazem na vlastnosti svých produktů, které chce vypíchnout. Takže opět platí, že to v principu nedělá rozhodně pouze Škodovka. ;-)
Jo, já tomu rozumím, ale když mi tvrdí někdo, že Oktávka má největší kufr ze všech aut, a že třeba i Passat se na něj nechytá ( nebo podobní větší zástupci střední třídy Mon/Sup..) mi přijde trochu přitažené za vlasy, zvlášť když tyto kufry aktivně využívám, tak vím své (Octa vs stř. třída) :-)
Nechci říct, že je malý to vůbec ne a že to dělaj jiní výrobci? No jistě že (Do klubu s limuzínou Fluence...) >:D Jen se za to pak nepere tolik českejch pepíků jako za tu oktávku >:D
P.S. Mne nejvíce rozsekala reklama tutově českého výrobce se šikmým H na kapotě. "Hyundai jde s vámi proti škodám." >:-[] >:-[]
Oktavka je,co se kufru tyce, v jistem smeru vyjimecna. Pokud chce clovek dostupne auto s velkym kufrem,je to prave ona,ktera ho nabidne a to bez priplatku za kombika. Kombiky stredni tridy mozna maji kufr vyuzitelnejsi,ale cenove jsou jinde. Skladovou O3 lze koupit za 320 tisic a na to lid cesky slysi :yes:
Ale tak zas na obhajobu škodovky musím říct, že náhodou nejsou tak strašné. Jejich problém je spíše vstupní otvor, nákladová hrana a nemožnost udělat rovnou plochu. Nicméně na dovolenou tohle stejně lidi nepotřebujou a pračku holt nechají doma no:D
Ta metodika je pro všechny (kdo ji dnes již vetšinou používají taky) stejná. Tedy naskládané dřevěné cihly 20x10x5cm. Ne vždycky tam člověk veze krabici s pračkou, kde ano, je možné že do papírově menšího kufru se může vejít a jinde ne, ale i ta členitost je právě velmi praktická, jelikož "krabice" o kterých mluvíš se vozí dodávkou, ne autem v rodině.
Jenže moje tašky a kufry nemají rozměr podle VDA. A já najedno zjistím, že papírově malé Clio kombi uveze více, než hausnumery se chlubící Fabia, o Roomsteru ani nemluvím.
smiem sa spýtať - autá sa kupujú kvôli veľkosti kufra či kvôli výkonu a komforte?
ja denne trávim min. 2 hodiny v aute a nemám chuť ho tráviť v dodávke plnej vzduchu
Nechápu otázku. Respektive důvod jejího položení. Já jsem pouze komentoval podivné srovnání v článku.
Zavazadlový prostor je pouze jednou z mnoha proměnných při koupi vozidla. Navíc záleží na jeho využití. Při výběru rodinného auta bude hrát velikost zavazadlového prostoru významnější roli, než při výběru auta na dojíždění do práce.
Auta se kupují pro nějaké užitné vlastnosti, které odpovídají typickým scénářům užití.
Například - obchoďák jako ty, který tráví v autě spoustu času (a tedy důraz na komfort, tempomat apod.), ale nepotřebuje nic a nikoho převážet.
Nebo - čtyřčlenná rodina s menšíma dětma, která pro své krátké cesty po městě a na výlety nevyžaduje takový komfort, ale naopak potřebuje ten prostor (a nemá na to moc peněz).
Zároveň je tu tlak na univerzalitu. Málokdo si může dovolit mít těch aut víc, takže i když jezdíš 99% sám a s prázdným kufrem, tak i ta jedna rodinná dovolená ročně může být argumentem pro větší auto... protože většinu uživatelů vzduch v autě nijak neobtěžuje.
:yes: Číst rozumny názory vždycky potěší, i když je tu produkuje jen omezeny množství nicků. Podle mě je celkem výhoda, kdyz kromě "základního" objemu kufru, tj. Pravidelný kvádr, jsou ještě různé boční kapsy/schránky, či prostor pod podlahou, kam se schovaj věci, co člověk vozí v aute pořád, ale nemusí byt nutne vidět. V tom mi třeba škody přijdou lepší než moje soucasny volvo s extrémně pravidelným kufrem. A sportback je sympaticky auto, zvlášť s temi vizuálně atraktivními cingrlatky :-)
Kvôli tomu ste v ACZ robili taký rozruch ?! >:D Ako dizajnovo vážne slabota , ešte v tej kombinácii farieb vyzerá dobre , ale v jednofarebnom prevedení fakt nič extra ;-\ Kabaňovi by som nedal ani odstupné , aj keď za to vo veľkej miere môže VW a ich politika ;-)
V našich končinách to bude mať bezpochyby úspech; jednak Škoda a jednak konečne klasická karoséria hatchback. Typicky pre Škodu sa pridajú litre v kufri a je čo dávať do katalógov a rôzni Xavierovia majú čím ohurovať kupujúcich.
Realita bude evidentne o dosť tristnejšia, auto bez dizajnových prvkov typu čierna strecha a bez 17" diskov, na sériových 15kach (tuším v Čechách len 14"?) bude vyzerať tuctovo, fádne, na druhej strane to je typická zbraň Škody a pre mnohých aj devíza (jednoduchý dizajn pomalšie starne).
Takže v konečnom efekte správny krok, ktorý sa Škode vyplatí a keď bude o pár tisíc korún lacnejší, ako lift, o predaje sa netreba báť.
No, ani ten lift cenou nijak neboduje, aj keď už tuším išla dole. Inak by to mohla byť dobrá protiponuka k Daciám, ale Rapidu k tomu chýba svetlá výška a pohodlie, takže si nemyslím, že by si zrovna ony navzájom nejak zvlášť preberali zákazníkov.
Tiež si myslím, že na cestách to bude o najlacnejších verziách, s výbavou sa človek dostane do sfér solídnejších áut, kde už Rapid nedáva veľký zmysel.
V súčasnosti cena Rapida nedáva zmysel, to je bez debaty, ja ale verím, že Škoda len skúša maximalizovať zisk z prvých kusov a po čase si tá cena nájde nejaké podstatne nižšie ekvilibrium, ktoré bude primerané (lowendových) kvalít auta.
Naopak,ja vídam Rapid na kazdom rohu...aspon u nas v TT kraji ich je dost...tym netvrdim,ze ma uspech hned...ale urcite je ich viacej ako novych CX5 a Mzd 6 dokopy...co mna osobne len tesi :-)
Rozumný a vkusný počin od Škody. Kastle HB bude tužší, než u LB, okýnka už tam vidím ovládaná všechna 4 od řidiče, vzadu bude víc místa na hlavu, ve střední výbavě za reálných 285/290k s TSIčkem to může být hit.
Kufr 85% uživatelů postačí a bude se s tím lépe parkovat. Jak někdo zmínil, dokážu si to představit i jako věrohodnější platformu pro RS. Jinak na 15kách je to prostě "das auto" pro běžného konzumenta ze střední příjmové třídy a je to tak dobře.
Rapid RS je poněkud ideově pochybený... levné auto s levným podvozkem nepotřebuje performance variantu.
Běžnému konzumentovi asi nevadí menší tuhost karoserie liftback, naopak ocení litry navíc. A co se mě týče, vypadá liftback lépe, má nějakou jiskru... tohle mi přijde takové více obyčejné.
A ešte jeden psychologický aspekt: niektorí kúpou Rapida lift uspokoja svoje túžby po nedosiahnuteľnej Octavii, veď ono "ten Rapid vyzerá skoro ako Octavia" a trošku toho image Octavie vztiahnu aj na Rapid. To pri klasickom heči odpadá, tam je ten veľkostný rozdiel už evidentný.
Alebo tak. ;-) Každopádne akokoľvek Rapid nemusím a naživo ma (najmä vnútri) sklamal, uznávam jeho význam v ponuke Škody a jeho marketingový potenciál.
Pre niekoho je Octavia zbytocne velke auto, ked sme vyberali firmene (mohol sa zucastnit kazdy, ale musel sa volat Skoda) tak sme vybavili naplno Fabiu kombi, nez aby sme mali holobit Octaviu. Vacsinou to ale dopadne opacne.
No tak pokud by se nějaký takový vyráběl, kupříkladu s 1,4 TSI 103 kW a manuální špajzkou, tak bych o takové auto měl zájem. O RS je pro dost zákazníků drahá. Tohle by mohla být slušná levnější RS alternativa.
Kde je psáno, že na patnáctkách by to nemělo být koukatelný. Ještě minulá octa jezdila v 80% na patnáctkách, i Rapid LB na nich vypadá přijatelně. Nebude to muscle car, je to auto pro pragmatiky: 15ky = nižší valivý odpor, nižší aero odpor, nižší hlučnost, lepší tlumení nerovností, levnější gumy...
no lift má v základu 14 plech u 2. stupně výbavy 15 plech [odkaz]
takže co je na tomhle koukatelný [odkaz] [odkaz] ?
nemyslím si že Rapid SP bude začínat jinak..
Mě ani tak nešlo o to aby tam rvali 17" nebo víc, ale hlíny byť 15 jak píšeš: nižší valivý odpor, nižší aero odpor, nižší hlučnost, lepší tlumení nerovností, levnější gumy..
ale to né i v druhém stupni výbavy si hliníky musíš dokoupit...
je na svou třídu podle mne celkem pěkné a zdařilé. Jen by mne zajímalo, za co se bude (lépe řečeno nebude) připlácet. Nafotit to v nejvyšší příplatkové výbavě a nalákat případné kupce je jedna věc a vystřízlivění u základního modelu na prodejně naživo druhá.
Problémom je, že v prípade Škodoviek je rozdiel medzi základnými a najvyššími výbavami asi najcitelnejší a tým nemyslím, že by boli Škodovky v najvyšších výbavách extra krásne. Nová Octavia sa mi páči, v najvyššej výbave so svetlami s čiernym pozadím s navigáciou, proste v tej verzí ktorá býva na oficiálnych fotkách. Realita? Nových Octaví som videl veľa, ale len jednu predvádzaciu (na cestách, nemyslím v showroomoch) v najvyššej, zbytok bol všetko nechutný základ s 15-palcovými základnými kolesami, plastovými kľučkami... Brrr! 8-s
Teď je otázka, kam bude mířit Fabia? Nový model musí být nutně širší, takže se dostane na úroveň Rapidu. Nedostatkem prostoru pro nohy cestujících netrpěla ani současná verze. Hatch bude mít o malinko menší zavazadelník než Rapid hatch a combi bude zas o něco větší...litrově srovnatelné s liftem Rapidem. A cena? Jedna voda...
Rozdiel tam bude iste zachovaný. Rapid SB: dĺžka 4,30m, rázvor 2,60m, kufor 415l, novú Fabiu odhadujem (v rámci štandardného nárastu rozmerov) na 4,05m, 2,50m a 315l. To je stále rozdiel triedy. Inak práve odstup od Fabie je iste jedným z dôvodov, prečo Škoda spravila takýto mierne predĺžený spaceback, a nie štandardne krátky hatch.
Ano, i když podobně prodloužených hb, včetně více položeného skla pátých dveří, je/bylo více, Např. Focus II hb a vlastně i první novodobý hb vůbec - Renault 16.
[odkaz]
[odkaz]
Presna ako píše Emel: Ty máš na mysli túto generáciu: [odkaz] a to je naozaj predobraz dnešných "5dv. kupé". Ja som ale myslel túto generáciu: [odkaz] Teda taký predĺžený hatch, ale nie ešte kombi.
Ano, Mazdu vtedy viedol Mark Fields z Fordu, ten isty chlapik, ktory neskor sefoval premiovej divizii (Lincoln, Volvo, Aston, Jaguar a Land Rover) a pod vedenim ktoreho to s premiovou diviziou Forda islo dole vodou....
Podle mě FIII tak široká jako Rapid nebude a navíc bude kratší, tajže rozdíl zůstane zachován. Nedivil bych se, kdyby se prostor pro nohy dokonce zmenšil (pokud sníží karoserii).
Bude mít hodnotnější interiér, lepší podvozek, více možností individualizace... a zaměření spíše na vyspělé trhy. Kdo kupuje auto dle vzorečku cena / objem kufru, asi zvolí Rapid.
Já osobně očekávám, že FIII půjde spíše směrem k zjednodušování (prostě low-endová variace VW Polo), takže z hlediska interiéru či podvozku bude hrát s Rapidem remízu, přičemž Rapid bude mít výhodu, že podvozek i interiér je širší. Co se týče individualizace, tak Rapid napídne třeba "levné" xenony, což v součanosti nemá ani FII.
"...velké okno v pátých dveřích a prosklenou střechu, obojí bude k dispozici za příplatek."?
Zrovna za velikost okna pátých se bude připlácet těžko, protože je úplně stejně velké jako v základu, rozdíl je pouze v černé ploše části pátých dveří pod oknem.
Obávám se, že se mýlíš. U normální verze je okno kratší a ten spodek mezi ním a značkou je už pruh víka zavazadlového prostoru (možná plastové, spíš ale vzhledem k nákladům jen plech), kdežto za příplatek bude skutečně větší sklo, protažené až nad SPZ.
U normální verze není kratší okno, ale pouze plocha skla pátých dveří (pokud je to sklo). Ten pruh víka zavazadlového prostoru (pod oknem) nemůže být oknem protože je "plný" a jestli ho překryješ sklem, plastem, nebo třeba zlatem na tom nic nemůže změnit, velikost okna se tím nezmění. Takže připlácet můžu za větší sklo pátých dveří, ale ne za větší okno.
To nemůžeš myslet vážně, to že je něco skleněné (skleněná plocha) ještě neznamená, že je to okno. Velikost skleněné plochy a velikost okna jsou dvě různé věci. Pokud mám např. na stěně domu otvor pro okno o velikosti 2 x 1 m, který překryji sklem velikým 4 x 2 m, budu mít pořád okno o rozměru 2 x1 m, nikoli 4 x2 m.
Takže si v tomto můžu připlatit maximálně tak za větší sklo/sleněnou plochu, nikoli větší okno. ;-)
Pokud by doslova stačilo k oknu jen to sklo (bez "díry" umožňující průsvit), pak by cokoli se skleněným povrchem muselo být okno.
Nejsme líní udělat si pořádnou díru na okno, takže žádná optická šidítka nevedeme... >:-[]
Dokonce náš dům měl už kdysi (jako první z celého náměstí) okna, která se otvírala směrem dovnitř, nikoli ven, jak bylo ještě tehdy běžné.
Bohužel je později komanči znárodnili i s domem a později "znormalizovali"... 8-s
bez té černé vycpávky to jde ;-) ...pro ty kterým fabia přece jen nestačí a octaviu s nalepeným lodńákem nepotřebují a jezdí okolo komína - proč ne :yes:
Podle mého názoru Škoda konečně po cca 15 letech představila nástupce původní Felicie z roku 1994, potažmo Favorita. Klasický hatchback nižší střední třídy s relativně jednoduchou technikou a přijatelnou cenou (Felina určitě ve své době do této kategorie patřila). Fabia byla nástupcem Felicie jen formálně, je příliš malá a naopak Octavia velká. A design je nakonec docela milým překvapením. Nepochybuji o úspěchu.
To se těžko posuzuje... ale čistě řečí čísel: Felicie měla v roce 1996 3855mm na délku. Ve stejném roce představený Megane měl 4129, což je rozdíl dost podstatných 25cm. Ze všeho nejvíc mi krátká Felicie připomínala Fiestu (rv 1997 a dále), která měla velmi podobných 3828mm. První Fabia měla 3960mm, byla tedy o 10cm delší než Felicia.
Sečteno a podtrženo... Felicii jsme tu sice vnímali jako rodinné auto, ale s ohledem na konkurenci to byl spíše B segment. Jiná věc je ta, že auta pořád rostou a naše nároky taky...
Nebo to můžeš formulovat ještě jinak - u Felicie to jít muselo, bylo to jediné české auto a lidi neměli peníze. Jakmile se ale objevila Octavia, začali lidi pošilhávat po lepším... přesto, Fabii v kombíku pořád hodně lidí jako rodinné auto používalo. V první generaci to bylo i hezké auto, i když možná trošku na úkor prostoru (ve srovnání s utilitární Felicií).
Dobre si pamätám, keď sa objavila Octavia - úplne spočiatku to bol veľký luxus a prestíž a mnoho ľudí si ju dovoliť nemohlo, takže spočiatku i napriek ponuke väčšieho auta zostávala rodinným autom Felicia.
Keď prišla Fabia, prvý pocit voči Felicii bol - je to malé. Nechce sa mi go hľadať, či aj objektívne, ale ten prechod od rodinného auta k malému autu tam rozhodne bol.
A to je práve rozdiel medzi papierom a realitou: napriek nárastom rozmerov bolo vnútri miesta citeľne menej, ako vo Felicii. Ono dôvody boli objektívne (podstatne väčšia bezpečnosť, robustnejšia konštrukcia karosérie), ale na priestor to malo negatívny vplyv.
P.S. Kufor bol aj objektívne menší (260l vs. 272 vo Felicii).
Ono je to rozdíl mezi papírem a realitou a také mezi realitou a vzpomínkou na realitu. Tchán má Fabii v kombíku, pár kolegů v práci má na pojížďky po městě ještě Felicii... a ruku do ohně bych za větší prostornost Felicie nedal. Ve Felicii se sedí trošku víc nastojato, asi má větší prosklenou plochu a možná tenčí dveře (ale Fabia I je má taky dost papírové)...
Jasně, taky mám v hlavě zapsanou Fabii jako menší auto, ale myslím, že je to hodně psychologická záležitost.
Jezdím v obojím, můžu v klidu porovnat :-) fábie je v předu prostornější, víc si hýčká řidiče , sedačku si posunu více do zádu, volant si nastavím atd... a to je vše :-) kufr, místo vzadu, tam jí felda deklasuje :-) i v místě nad hlavou.. nemluvím o jízdních vlastnostech, nový řidič, co s felicií nikdy nejel, zvykne si na nové auto, sedne si do ní a chce s tím jet jako s novým autem.. po 10km skončí obmotaný kolem stromu :))
Tak určite ten pocit je aj subjektívny, Felda mala väčšie okná, ale napríklad aj tenšie operadlá predných sedadiel a užší stredový panel palubky, takže predné sedadlá neboli až tak nalepené dverách... Plus možno o niečo vzpriamenejší posed a razom to s priestorom v aute vyzerá inak.
Miesto na kolená - nechápem, prečo sa uvádza tento údaj, je dosť irelevantný. Mala by sa uvádzať hodnota spolu s dĺžkou zadného sedáku.
Šírka interiéru vpredu: 4 cm na šírku ucítiš dosť, plus ak sú sedadlá v užšom interiéri ešte o niečo ďalej od seba a bližšie ku dverám, tak subjektívny rozdiel je už markantný.
Měří se to s nějakou testovací figurínou, takže úplně mimo ta čísla asi nebudou.
Když už, tak je to 3,5cm na šířku... jestli je to poznat víc, než 1,2cm na výšku... já nevím, podle mě to rozdíl třídy není a dle objektivních měřítek jsou ta auta i uvnitř srovnatelná.
Skôr by som to porovnávam s Golfom: G 3 mal na dĺžku 4,07m a rázvor len 2,47m. Plus Felicia svoje rozmery (d=3,86m, r=2,45m) využila veľmi dobre a v triede patrila k najpriestrannejším autám. Fabia I bola veľkosťou interiéru krokom späť (aj keď kvalitou a technikou samozrejme obrovským pokrokom).
Ono už tu Felicii nemáme v živé paměti, tak si to dost lidí idealizuje. Málokdo si uvědomí, že Fabia I je delší, širší a má i větší rozvor. Myslím, že Fabia I zase takový krok zpět nebyl - pro čtyři ok, pro pět velmi omezeně, to pořád platilo.
Ja ju ešte v živej pamäti mám, nie je to tak dávno, čo som rodičom ich Feliciu predával a i keď to bolo v rámci triedy malých áut, vovnútri bola Felicia vzdušnejšia, ako Fabia.
Není to zas tak dávno, co jsem v ní opakovaně jel, a takový prostor na zadních sedadlech (ani ve 3 lidech vedle sebe jsem si nepřipadal jako sardinka v konzervě) jsem subjektivně nepocítil ani v o 2 třídy větším Mondeu podobného stáří. A je to logické, vždyť její karoserie vychází z komunistického Favoritu, u kterého se s rodinným využitím muselo od počátku počítat, naopak požadavky na bezpečnost přehnané zrovna nebyly.
Jedna věc jsou vnější rozměry a druhá věc jsou vnitřní rozměry. Do Felicie se vejdou čtyři dospělí chlapi, zatímco u Fiesty r.v. 1997 můžou vzadu sedět pouze děti. Fabia byla sice delší než Felicia, ale uvnitř je místa taky méně. Teprve FII nabídla takový vnitční prosotr jako Felicie, ale za cenu vysoké krabicoidní karoserie.
celkom sa mi to pozdava.. urcite sikovnejsie ako dlhsi lift rapid.... 415 litrov musi stacit snad aj slonovi ... nema to zbytocne obrovsky kufor a aj celkovu dlzku... je to praktickejsie a sikovnejsie ako lift rapid :yes:
inak v clanku mate chybu ... i30 ma kufor 378 litrov a nie 348 ... zase tych korejcov podcenujete.... pride mi to uz ze to robite schvalne ale na skodovackom serveri sa niet comu cudovat ;-)
spaceback teda osobne ja hodnotim lepsie ako klasicky rapid ... ubudlo zo zbytocne velkeho kufra a aj z celkovej dlzky..... vidi sa mi spaceback ako lepsia volba uz aj do mesta :yes:
edit: 10.11 no pozeram ze ste to uz opravili na 378 >:D
Tie marketingové kecy (alebo keci?) o polokombíku si Škodovka mohla odpustiť, Karosériou, rozmermi aj objemom kufru je to klasický hatchback nižšej strednej triedy. Proporciami aj presklením sa azda najviac blíži Focusu.
Inak ale veľmi dobre zapadne do portfólia Škodovky - tá v tejto kategórii hatchback zatiaľ nemala. A obávať sa nemusí ani nová Škoda Fabia. Tá svojím kufrom okolo 500 litrov perfektne zapadne medzi tento Rapid a Rapid liftbackový.
Dobre to majú v tej škodovke premyslené...
Re: Je to klasický hatchback nižšej strednej triedy
Záleží na tom se kterým hb ji budeš srovnávat, proti tomu Focusu to boční siluetou toilik "polokombi" není (viz i má reakce z 10:00), ale proti Golfu už to vypadá zase jinak. Rozhodně to např. není nepodobné takové kratší zadní paritii Fabie kombi, takže já bych s tím "polokombi" až takový problém neměl, je to určitá obdoba případu "sprotbacku" u A3.
Re: Je to klasický hatchback nižšej strednej triedy
Počkej, Fabia určitě nebude mít 500 litrů kufr, ani nemá za úkol zapadnout mezi Rapid a Rapid SB... myslím, že hierarchii modelů má Škoda vymyšlenou jinak.
1) predpokladam nizsiu cenu, ako u klasickeho Rapidu.
2) toto bude pozierat dalsiu Fabiu, ak ta nebude VYRAZNE lacnejsia. Pretoze nasledujuca Fabka ma byt vacsia, ako sucastna a to uz sa bude blizit tomuto Rapidu.
suhlasim... bude to jednak pozierat fabku ale aj octaviu.... lebo niekto chcel auto v nizsej strednej triede od skodovky ale nechcel lift ale skoda mu v tejto triede ponukla len lift octavku ale teraz nemusi ist do octavky a vozit kopec vzduchu ale moze vziat hatch rapid spaceback .... a dostane auto od skody v nizsej strednej triede a bez zbytocne velkeho zadneho previsu a nezmyselneho 600L kufra ktory je mnohym ludom k nicomu.... vidim rapid ako zaujamvu alternativu napr ku klasickemu golfu alebo ceedu... proste zaujamcovia o hatch nikdy nepojdu do liftu octavky ... a v tomto skoda mala nevyhodu ale spaceback to poriesil... rapid dava zrazu ovela vacsi zmysel :yes: a naopak ocakavam pokles octavii a ludia ktori nepotrebuju extremny kufor sa asi skor pohrnu k spacebackom v skode :yes:
zoberme si priklad... chcem auto nizsej strednej triedy... chcem skodu ale nechcem 4,6m drahe monstrum s 600L kufrom ... na jazdu do mesta mi je to fakt k nicomu a aj na jednu dve dovolenky raz za rok... takze? co teraz? Anoo... rapid spaceback je spravna volba.... mnoho ludi jazdi octavkou lebo chceli skodovky ale obrovsky kufor zdaleka nevyuziavaju.... ale teraz uz nebude problem kupit si auto na mieru... tito ludia mozu ist do spacebacku... a ze nema take silne motory ako octavia? To vobec nevadi... stejne 99 percent octavii aj rapidov bude mat 1,6tdi alebo 1,2 Tsi... a tieto motory su aj v rapide aj v octavii ;-)
Už to na ACZ padlo mnohokrát: Fabia bude auto postavené v hierarchii značky výš než Rapid, tj. bude se pracovat s "hodnotnějšími materiály a vyspělejší technikou". Cena tedy nižší pravděpodobně nebude, není pro to důvod (resp. výše řečené je právě důvod, proč to tak neudělat).
Naprosto souhlasím s názorem, že Rapid je plnohodnotným nástupcem Felicie, resp. Favoritu se vším, co k tomu patří. Rapidem SB se pro mě Škodovka v té pravé chvíli vrací ke svým lehce porevolučním (nikoli poevolučním) kořenům. Chválím jí za to a na RSB v ulicích se těším.
Nó, s tými materiálmy si teda niesom istý. Dizajnovo sa mi kabína Octavie páči, ale materiálovo... C4, cee'd, Astra, Golf, Auris sú autá nižšej strednej triedy, zatiaľ čo Octavia vraj strednej. Tak ako to že majú o dve triedy lepšie materiály? Od Fabie potom teda veľa nečakám...
Počkej až to uvidíš naživo... ono Rapid je sice hezky nadesignovaný, ale z blízka neutají jisté lowendové zaměření. Podle zpráv které jsem četl zapomeň na to, že by Fabia byla levnější.
Zvonku ešte vyzerá dôstojne, ako máličko zmenšená Octavia, horšie je to zvnútra, tam je ten pokles kvality oproti Octavii obrovský.
Inak samozrejme súhlasím s tým, že F III nemusí byť lacnejšia (len preto, že bude rozmerovo menšia). Naopak bude to klasická ponuka Škody: plnohodnotný malý hatch s najmodernejšou technikou a pre tých, ktorí chcú viac muziky za menej peňazí, je tu Rapid (a všetci budú spokojní: tí z Fabiou za kvalitné malé auto a tí s Rapidom za väčšie auto za menšie peniaze).
pre priatelku, uz viem co jej kupim
1.2 TSI, DSG a paket pre zle cesty so zvysenou svetlou vyskou.
Mne osobne sa velmi paci a pripomina mi A3 sportback.
suhlas... aj mne to pripomina A3... proste ide skor o taky prerasteny hatch a nie o kombik ako som si povodne myslel.... inak pekne auto zacina sa mi pacit a davat vacsi zmysel ako tie nosice vzduchu lift octavia a rapid lift.... a chvalim aj skratenie dlzky zadku
ked sme pri rapide... tak neviem ci DSG nema nahodou len 1,4TSi 90kw... 1,2TSicko DSG zrejme neponuka.... ak sa mylim opravte ma niekto..... takze ak chces DSG musis ist do najsilnejsiej 1,4tky
este minuly rok viedli statistiky najcastejsie sa vyskytujucich aut v CR majitelia Fabii 1 s 1,2 HTP. to je fakt.
Rapid je auto, ktore je primarne urcene pre tychto majitelov. do cenovky 14.000€ si dokazete kupit priemernu vybavu s ak tak dobrym motorom. ak uz siahate po najvykonnejsich verziach, uz sa dostavate na hranicu octavie 3. takze ano - rapid sa vyplati v cenovej hranici 11-13.000€, ale s vedomim, ze mu chyba plny luxus.
to vysvetluje aj podobu rapidu s kombi verziou fabie 1. tvrda realita.
a co fabia 3? ta sa zacne posuvat po vzore zapadneho stylu ako prvy voz pre mladu rodinu ci druhe auto v domacnosti. menej solventna domacnost da prednost vacsiemu a stale lacnemu vozidlu.
Náhradou za predaný hnusný auris sa nám stala krásna kia ceed. Doplnkové auto pre manželku by mohlo byť toto! Neviem či čakať na novú fabku lebo toto auto ma dostalo. Zlaté české ručičky :yes:
ceed je dobra volba... za tie peniaze krasne a kvalitne auto ....
no a spaceback by pekne doplnil rodinny vozovy park :yes:
na spacebacku sa mi paci prave to ze je to uz kratsie kompaktnejsie a ze je to uz skor hatch ako kombik aj ked povodne som cakal kombik.... ak bude cena spacebacku napr o 500 eur nizsia ako liftbacku tak ma rapid slusne nakrocene k prvemu miestu v predaji na slovensku.... rozhodne krasne auto .... minimalne do prichodu novej fabky niet co riesit a volil by som spaceback miesto fabie ci fabie combi... podla mna rapid spaceback pekne potiahne predaje rapida ktore potrebuju ozivenie lebo lift nesplna predajne ocakavania co napr v zapadnej eu nie je prekvapenim kedze lifty tam moc neletia, prichod spacebacku teda moze predaje ozivit a najme v zapadnej eu :yes:
Opravdu pohledný hatchback ( škoda jen lowendovějšímu zpracování oproti Oktávce či Fabii, vycházím z liftbacku ). Ukamenuje mne hodně lidí, když napíšu, že sem i líbí více, než Mazda 3 hatchback? >:-[]
1.2Tsi 77kw na jízdu do práce, nebo pro přítelkyni/manželku super. I pro rodinu s jedním malým děckem, kteří nemají na Oktávku, nebo na Golf. :-)
suhlas .. s 1,2 TSi to bude paradne zvezenie plne postacujuce :yes: tomuto auticku
ja ta rozhodne neukamenujem.... mne sa to tiez paci viac ako mazda 3 hatch ktora ma az moc mohutne predne partie a az moc sa podoba na vacsiu 6tku.... rapid vyzera dost originalne v ramci ponuky skodoviek :yes:
neviem ci si to nebol prave ty kto spominal ze modelovy rocnik 2014 by uz mal mat rapid nejake vylepsenie a snad aj lepsie plasty... pomaly ale isto sa nam rapid teda zlepsuje a prisposobuje a zacina posobit menej lowendovo ako spociatku bol prezentovany.... chce to ale samozrejme pekne kolesa, farbu... lepsi motor a vybavu.... a inak to bude aj technicky plne na urovni ..... vidim to tak ze toto auto nemusi byt len pre tych ktori na golf alebo octavku nemaju ( cenove rozdiely zase az tak velke nie su ) ale skor to vidim tak ze na co ist do octavky alebo golfa ked mnohym splni rovnaku sluzbu rapid.... s rovnakym motorom a podobnou vybavou ktory bude este aj lacnejsi originalnejsi :yes:
Ne, to sem nepsal já, ale někde sem to taky četl, že by to mohlo být lepší, nicméně, doba je taková.. šetří se... ona i ta Oktávka III ty materiály uvnitř nemá kdovíjaké ( seděl sem ve všech výbavách vyjma R.S), takže se s tim budem muset smířit... Jedině snad ještě ten sedmičkovej Golf si zachovává tvář.
Já bych to přirovnal k Seatu, ten míval vždy trochu plastovější interiéry oproti VW, ale i přesto mam ty auta rád :-)
Nechme se překvapit, pokud bude reálné sehnat trochu vybavený spaceback se 100koňovym motorem, dost to zatopí Korejcum i evropanum, alespon u nás.
vsetko je dnes o cene a setreni .... auta su dnes uz len bezny spotrebny tovar na par rokov bohuzial.... aj televizory v minuosti vydrzali dlhsie ako tie dnesne ploche....
ale treba povedat ze rapid to setrenie maskuje celkom slusne.... chce to peknu farbu lepsie kolesa... ale zase aka bude potom cena ze? Uz teraz je cena rapidu na slovensku u nas relativne dost vysoka a to aj v zaklade... ked si zoberiem silnejsie TSi tak ta cena je uz dost vysoka.... korejcom to nemoze konkurovat.... to by musela cena padnut aspon o 1000 eur nizsie... uvidime ci nahodou rapid spaceback nebude lacnejsi ako lift...... to by mohlo narobit vrasky aj korejcom pripadne dalsim znackam :yes:
momentane vo vybave ambition stoji rapid 1,2 TSI 77KW podla cennika aj s bonusom 1000eur dost vysokych 14 530 eur... ( zhruba tolko stal nas lancer sportback v metalize pred 2 rokmi ) ... mne to pride na rapid vazne sialena a vysoka cena.... za 13 000 eur ok nepoviem pol slova ale 14 a pol? to je moc prehnana cena ;-\
keby sla cena dola napr. na 13 000 eur za silnejsiu 1,2TSi ambition tak ma rapid vystarane na bestseller... ale takto? ;-\
korejci mozu byt v klude .. za 14 tisic mam GDi ceeda a povedzme si pravdu.... to auto je uz trosku inde ako rapid pri vsetkej ucte k rapidu ;-)
dizajn je subjektivny faktor... ;-) ... niekomu sa zase nepaci spaceback ;-) to mas tak... a ver mi ze aj my ked sme kupovali auto tak dizajn nebol priorita.... lancer sportback je podla mna sice pekne auto a pacilo sa nam ale minimalne zadne partie su diskutabilne... a hlavne sme pozerali na cenu a praktickost a atmosfericky motor aby to malo.... kufor bol az na poslednom mieste napr u nas ;-)
Na začiatku ľudia uvažovali - pre koho je robený model Rapid? Pri liftbacku to boli hlavne majitelia prvých Octávií. Ľudí, čo si svoje modely nestihli vymeniť či už z finančných dôvodov alebo so spokojnosťou prvých modelov. Príchodom tohto hatchbacku (pardón, modernejšie nazvanom spacebacku) sa oslovujú aj majitelia prvej generácie fábií, hlavne majitelia kombíku.
Škoda vsadila na predajné štatistiky - aj keď tu ľudia v diskusií múdrujú o 106, realita je krutá - najpredávanejší motor pri prvých fábiách bol 1,2HTP a pri Octáviach 1,9TDI. A aj cenovka týchto modelov bola v svojej dobe na spodnej hranici.
Rapid je auto o cene. S prižmúrenými očami sa dá vyskladať 63kW benzín do 350.000Kč či 66kW nafťák do 400.000Kč. Nad tieto cenovky sa už dostávame k Octavií3 či nedajbože - ku konkurencií. A povedzme si na rovinu - Octavia 3 je už technologicky lepší model (podvozkom, spracovaním, kvalitou ocele...).
A predajný úspech Rapid na našich trhoch? Realitu? Značná časť tvorí reexport, veľké zákazky boli robené na taxislužby... Ale vytvára sa marketingová clona, že model je žiadaný.
Ti dizajnéři Škody si museli dát hodně práce, jak vymyslet zadek auta 8-s . A nechali se určitě inspirovat nádherným dizajnem škody Fóbie první generace. >:D >:D
[odkaz]
Pri rôzných kamuflážach a skicách some sa naozaj obával... ;-\
Ale výsledok (minimálne na prvých promo fotkách) je výborný! :yes:
- Pekný nový dizajn diskov,
- výborná čierno-červená kombinácia: [odkaz]
- interiér vyzerá hodnotnejšie.
Škoda len, že sklenná strecha nie je otváracia (to VAG vie!)
Taký lifestylový , semi-low-end!
Je mi sympatický a prvý dojem je na jednotku!
Když mi dají 1,2TSI 77kW + všechny aigbagy+klima+el.okna za 260 tisíc tak jo, tak to vezmu. A oželím, že je tam starý TSI. Ale obávám se, že to bude spíš o 100 tisíc výš :-)
Jinak vzhlednově se mi to líbí, trošku to zkrácení maskuje "jezevčíka" Rapida liftback.
fabia combi rozhodne nestraca zmysel... ved spaceback ma 415L kufor ale fabka kombi ma az 505 litrov..... kto potrebuje co najvacsi kufor za prijatelnu cenu tak pojde do fabie ;-)
Zde je dle meho nejpouzitelnejsi Skodovka pro mladou ceskou rodinu. Dokonce i vypada k svetu. Znovu ale shledavam novou Octavii za prekonanou dilem z vlastnich rad.
Že mladej rodine Rapid splní jej potreby je jedna vec, ale dávať ho do jednej vety s Octaviou je vec druhá. Je vidieť, že si tie dve autá videl len na monitore, lebo v reáli by si ten triedny rozdiel videl: od kvality použitých materiálov cez priestor vovnútri (hlavne na šírku) až po rozdielnu techniku (nespoľahlivé prvogeneračné TSI v Rapide vs. nové EA211 v Octavii).
teda neviem ako vy hosi a holky, kluci a klucky ale podla mna je rapid spaceback proste trefa..... uz davnejsie som pisal ze rapid ako taky je vyvazenejsi a osobitejsi a krajsie strihnuty ako vacsia nudnejsia octavia a spaceback v tvare hatchu posobi este lepsie ako lift rapid..... posobi este vydarenejsie dizajnom a hlavne prakticky a pri stale velkom kufri ponuka kompaktnejsie sportovejsie strihnute tvary hatchu rozmerovo idealne v nizsej strednej triede :yes: musim sa priznat ze sa mi spaceback zapacil a dodal rapidu novy rozmer .. a otvoril skode a rapidu nove dimenzie predaja a uspechov :yes: .... predsa len zaujemcovia o hatch od skody v nizsej strednej triede mali od cias feldy v 90 tych rokoch suchoty az dodnes... ale dnes nastava zlom a skoda opat ponuka pekny a solidny hatch v nizsej strednej triede ;-) ... ano felda svojimi rozmermi v r 94 rozhodne patrila uz na hranicu nizsej strednej triedy... razvorom a rozmermi predcila v tych casoch vsetky male auta.... situacia sa opakuje..... dnes tu mame rapid spaceback.... ktory opat ponuka hatch v nizsej strednej triede za relativne adekvatnu cenu voci konkurencii... nechajme sa prekvapit.. ak by spaceback bol lacnejsi ako lift rapid tak to by bola parada... korejci traste sa... dacia logan alebo sandero by malo tiez po chlebe.... uvidime... osobne spaceback hodnotim velmi vysoko.... a nejde len o samotny tvar karoserie.... auto celkovo posobi ovela zmysluplnejsie dostojnejsie a sportovejsie a dokonca menej lowendovo ako klasicky rapid.... je kompaktnejsie sikovnejsie a predpokladam ze moznobude aj lahsie a lacnejsie ako lift.... no som zvedavy... za mna palec hore za toto auticko :yes:
Ak sa mam priznat tak ma rapid spaceback zaujal podstatne viac ako nova octavka ci octavka kombi alebo RSka alebo faceliftovany superb..... rozhodne momentalne podla mna model roka pre skodu :yes:
VW Passat ma velky kufor, to je nepopieratelny fakt ale realita niekedy nepusti . Papierove litre + sposob pocitania tych " vyuzitelnych marketingovych litrov" sa koniec koncom niekde prejavi a pripustaju to aj v Auto Bilde kde v Passate variant, redaktor nameral slusnych, no "iba" 500litrov.
[odkaz] ;-)
O Passatu (a nejen o nem) je zase zname ze objem uvadi vcetne prostoru pro rezervu. Redaktor by si měl hlavně přečíst normu at ze sebe nedělá blba a nevyrabi radoby senzacni titulky, které mu někteří nejmenovaní čtenáři žerou i s navijákem.
O tom blbovi redaktorovi si strelil capa, ako citam tvoj navijakovi prispevok, tak ten druhy odkaz co som uviedol si ani nevidel, alebo nevies nemecky. Len v kratkosti ohladne velkosti kufra, tak to bolo spolocne dielko TÜV Süd a AutoBild ;-) .
Samozřejmě jsem to viděl a četl,proto jsem taky reagoval. Jen není pořád jasné proč máš problémy pochopit, že udavany objem je bez rezervy a oni měřili jen od podlahy nahoru.
Najdi na tomhle modelu jedinou estetickou chybičku. Nic nenajdeš, jen nekonečnou třídní krásu. "C" sloupek dokonce aspiruje na estetiku roku. Pomalu také do člověka zatíná osten krásy ten plechový třidé-trojúhelníček u koncových světel.
Spaceback je doslova designový zázrak. Navíc auto za tři pětky. Doslova. Víš snad o něčem lepším ve třídě? Nevíš, jak bys také mohl.
No, dejme si náhodný výběr - [odkaz] 8-s >:D >:D:no:
Kde si splašil auto na rybách >:D . Nevím proč Caban pořád obkresluje dokola ty prokoplé pětky. Už na prvním Focusu sedan to vypadalo jako po srážce s Destou.
včera v správach hovorili, že si niekto u vás logol metylu, ale že ty a tak veľa ? >:D
Raz RAPIDa staviaš proti triede AURISu ( i30, ceed ) a raz proti YARISu. Nepísal si prejavy Jakešovi ?
verzia monte carlo vyzera k svetu ... RS je predsa len uz ine kafe a kusovka ... ale monte carlo sem tam vidim a tie cierne lemy blatnikov auto opticky rozsiruju a aj farba je pekna a auto nestoji majland :yes:
Ještě že tě neslyší GTI, ten by tě za černou střechu hnal... prý zákony optiky nebo co velí světlou nahoru a tmavou dolu. Pravda, říkal to ještě než Škoda představila Monte Carlo...
Jj, taky jsem si na to vzpomněl, ale jeho reakci už si asi viděl, přišla ještě před tou tvou. >:-[];-)
Tady je ta bílá střecha ještě o to horší, že je hodně vidět i čistě z profilu a že A sloupky jsou černé (na rozdíl od červeného auta), střecha tak nemá na co (barevně) navázat a působí proto jako nějaký přidaný "poklop".
Nějak se ti ty třídy pomotaly.
Pokud se bavíme o kategorii Rapidu, pak náhodným výběrem lze dojít třeba k [odkaz] a to je proti Rapidu hotová krasavice.
Teď se zase třídy pomotaly tobě. Ano, striktně vzato je oboje mainstreamový C segment, nicméně Rapid je na jeho samotném spodním okraji (s využitím techniky B segmentu) a Alfa zase na tom horním. Pokud by sis namaloval nějakou osu, pak má Rapid blíž k tomu Yarisu než k té Giuliettě...
Super, tak to mi prosím dokaž. Já ti tvrdím, že Rapid je zástupce nižsí střední třídy, zcela stejně jako AR Giulietta. Jedná se o jednu třídu, tím to celé hasne. Že si zde vytváříš neexistující podtřídy apod. je věc druhá, zcela nepodstatná. Čím je Rapid blíž Yarisu než Giuliettě? >:D
Primárně dle velikosti, sekundárně dle technologií, motorizací a ceny. Je známo, že třeba prémiová vyšší střední odpovídá velikostně střednímu mainstreamu. Pokud někdo postaví na základě techniky segmentu B auto segmentu C, pak můžeme o správném zařazení diskutovat.
Ale hlavně - třída není všechno. Já souhlasím, že formálně jsou to oba zástupci mainstreamového C segmentu, jen stojí na jeho opačných koncích a mají k sobě tím pádem dál, než špička B a dno C.
:-) Tahle úvaha je na grifitha už příliš složitá, pošli mu když tak soukromou zprávu s nákresem, ať si tu nemusí připadat jak zapomenutej šroubovák pod pucvolí >:D
Když tě čtu je to radost. Ano, to jsou ty třídní kvalifikační konsekvence :yes:
Jak jsou si auta v rámci třídy vzdálená je zcela irelevantní ve světle prvního příspěvku. Nakonec sám nepopíráš, že se jedná o vozy stejné třídy a o tom to je. Že v rámci jedné třídy budou vozy rozdílné je logické, stále ovšem srovnání Rapidu a Yarisu v rámci jedné třídy je nesmysl.
Srovnání Yarisu s Rapidem kulhá, ale srovnání Rapidu s Giuliettou kulhá taky. To snad cítíš sám, ne?
GTI nikde netvrdil, že srovnává v rámci jedné třídy. Design je lépe srovnávat dle tříd kvalitativních než dle tříd velikostních. Tedy kupříkladu srovnání prémiové střední s prémiovou vyšší střední je pro mě logičtější, než srovnání lowendu a prémie. Giulietta je na hranici mainstreamu a prémie, Rapid je na hranici mainstreamu a lowendu. Pokud by záměrně laciný Rapid dokázal konkurovat Giuliettě, pak by bylo něco špatně... a ne u Škody.
"Víš snad o něčem lepším ve třídě? Nevíš, jak bys také mohl." - GTI nikde netvrdil? Nemyslím si.
Srovnával jsem pouze vozy jedné třídy, nikoliv vozy různých tříd, to je ten rozdíl. Díky tomu srovnání Yarisu s Rapidem kulhá, Rapidu a Giulietty ne. Srovnání designu není o kvalitativním zařazení. I laciná věc může mít velmi povedený design.
Laciná věc může mít povedený design... do jisté míry. Vezmi jakýkoli příklad laciné věci a v 99% zjistíš, že ta lacinost někde vyplave na povrch (upřímně, nenapadá mě ani to 1% výjimek). Prémie si může dovolit jiné tvarování plechů, jinou optiku světel, větší kola, kvalitnější laky... jsou to detaily, které tvoří celek.
Rapidu se daří stavět na tvarové čistotě, takže dokáže vypadat vcelku k světu i bez různých designových fines... to je jistě na pochvalu, ale má to své limity.
GTIho už docela znám a jistě nechtěl říct, že Rapid vypadá lépe než Mercedes A nebo Volvo V40. Pokud se mluvilo o třídě, tak s přihlédnutím k třídě kvalitativní.
Nemusíš obhajovat a vysvětlovat jeho slova. Napsal to zcela jasně. Rapid Spaceback není rozhodně něčím nejlepším ve své třídě, to je holý nesmysl, stejně jako mezitřídní srovnání.
Srovnávej srovnatelné a neupínej se na nějaké třídy... ta třída je jen o tom, kde uděláš nějakou virtuální čáru. S modulárními platformami a krosouvry na každém rohu se ty třídy stejně postupně bortí. Giulietta nikdy nebude na trhu stát proti Rapidu, ta dvě auta si nekonkurují a mají jinou cílovou skupinu. Rapid je zaměřený jako lowend, value for money. Giulietta je zaměřená jako stylovka. To je jako srovnávat tričko s košilí... oboje XL.
Takže jsi lze myslet, že tobě nějaké rozdělení do tříd je naprd a lze srovnávat jen to, co uznáš ty? VIdíš a přitom rozdělení vozidel do nějakých tříd je tím základem... Až potom si můžeš rozpitvávat okrajové části různých segmentů mezi sebou, pak si to rozděl podle zaměření apod. Ale to zde nikoho nezajímá, to je irelevatní. V rámci nižší střední třídy je mnohem lepším vozem Giulietta a tím bych tuto debatu ukončil. Ve vlastním rozdělení si to holt musíš vyřešit už sám...
Btw. "srovnávej srovnatelné" - tím se řiď, základní rozdělení vozidel je na třídy dle velikosti, pak srovnávej vozy stejné třídy. Ne malý vůz s autem nižší střední.
zadok je skvelý, to je fakt... koniec koncov ako u škodoviek v kombíkoch (aj keď toto nie je pravý kombík) tomu bolo vždy... škodovke skrátka kombíky idú a patria rozhodne k tomu krajšiemu vo svojich triedach... takisto aj zadok rapida spaceback je veľmi pohľadný... mne osobne sa viac páči tá verzia v bielej farbe bez predĺženého zadného okna... je taká svalnatejšia, ako keď má dievča vypracovaný zadok ;-)
a keď ťa zaujímajú tie estetické chybičky, tak interiér je podľa mňa len slušný priemer, ale predné svetlá a hlavne predný nárazník s tým hrozným otvorom a obrovskými neforemnými hmlovkami je priam katastrofa... toto sa pri facelifte určite zmení a po ňom to bude aj kritizované... zapamätaj si tento komentár... bude to tak...
Nevěřím, že skutečně existuje (žije) alibista tvého formátu..
Ano, tenhle Sportback je konečně hezká alternativa pro ty, kteří nepotřebují škaredku s 600litrovým kufrem (měřeno i s dírou pro rezervu a vytrhnutou dvojitou podlahou), ve skutečnosti to ale budou nejčastěji 15" litá kola se zcela stejným efektem jako přiložený Yaris.
Uvnitř to samozřejmě bude stejně otřesné jako v liftbacku.
Studiovka snese mnohé.
Buďme fér a poděkujme za vyvážené auto, které zcela zapadne mezi běžnou produkci jiných automobilek...
"Polamane" zadne dvere kde horna cast nelicuje zo spodnou vyzeraju ako po nehode (a fuserskej oprave). No a ten "anti-spoiler" mi pripomina Skodu1203. Dizajnerska katastrofa...
Co konrétně myslíš tím "...kde horna cast nelicuje zo spodnou..."?
1203ojka měla "antispojler" proto, že byl na špatné straně vozu, což se tady rozhodně nekoná...
Celkově to každý může vidět různě, ale "designová katastrofa" zní (v tomto případě) minimálně zaujatě. ;-)
Tož jedna taková drobná chybka tam bohužel je, a to zrovna na tom "tvém" snímku - konec skla zadního okna mohl lícovat s horní hranou zadních světel, obzvláště když u toho skla prodlouženého se trefili dobře. Nuž uvidíme live nakolik to bude či nebude falírovati, tož tak. ;-)
Je to rychlovka, netvrdim, ze to bude na 100% odpovidat realite. Ta kola jsou porad o dost mene vystrcena, nez u toho renderu, ze ktereho jsem vychazel.
nezmysel... fabia je predsa len podstatne mensie auto... aj razvorom aj dlzkou.... rapid nie je konkurent yarisu ria fiesty alebo clia..... v tomto by skodovka velmi predajne stratila keby fabiu z ponuky vyskrtla ;-) ... B segment malych aut je v eu stale dost klucovy a rapid fabiu jednoducho nahradit nemoze.... rapid skor lovi vo vodach fluencu 301tky c elysse loganu alebo cruzu a v pripade spacebacku bude rapid lovit aj vo vodach golfu ceedu a podobne.... cenou rapid je tiez uplne inde ako clio alebo fiesta.... pozri si cenniky ;-)
To je všetko pekné lenže čo tá cenovka na tom Rapide. 301,C-elyssé a o cenách Dacie už ani nehovriac.Týmto Rapid cenou moc konkurovať nemôže.Už aj nové Toledo začína na 9990€.Aj Rapid začínal 11111€ ale už sa v Ml.Boleslavi zbadali a teraz už všelijaké akčné modeli Max a pod. 301ka a elyssé vyjdú v najvyššej výbave okolo 12 až 13 tis.€ v nafte.A Logan nejakých 11000€ tiež najv.výbava a nafta. Aj mne sa Rapidka páči len tá cenová politika v Škoda auto. Keby sa ešte zobudili v Hyundai a začali dovážať a predávať nový Accent.Ten sa tiež vyrába ako sedan aj hatchback.Asi by ukradli Škode tiež dosť možných záujemcov.
Neustále tu čtu nářky nad cenou...
Tak dlouho lidi chtěli levné rohlíky, až mají rohlíky, které se nedají jíst. Tak dlouho lidi chtěli levný chleba, až do něho začali mlít starej chleba. Tak dlouho lidi chtěli levné párky, až jim je chemickým slepením zbytků dali. Tak dlouho budete vyžadovat levná auta, až dostanete pixlu, která vydrží jen 5 let a pak ji můžete nechat sešrotovat...
Pokud chceš levné auto, jdi si pro Dacii a nebo si počkej na dovoz z Číny. Nezatahuj do této své hry Škodovku.
Nemusíme dlouze řešit míru rozdílu, ale (aktuálně) samozřejmě , že je...
Tos vážně nevěděl, nebo jen vědět nechtěl? :-)
Už si třeba viděl srovnávačku ORS s nějakou Dacií, nebo srovnávačku Superbu V6 4x4 DSG s nějakou Dacií? Dyť proti tomu Supu V6 má dnes problém postavit přímého/srovnatelného soupeře většina mainstreamu, natož lowend.
Nepleť hrušky a jablká. Tu nejde o špičkový Superb, tu ide o Rapid. A myslím si, že v prípade Rapidu Škoda nemá veľa argumentov na vyššiu cenu voči Dacii, ak vôbec nejaké. Je to rovnaká hra, tak aké "nezaťahovanie" Škodovky, nie je nič viac.
Keď sa budeme baviť o Octaviách a Superboch, budem súhlasiť. ;-)
Ale já přece reagoval na tohle:
"Škodovka je niečo viac ako Dacia? To sú mi veci..."
A tam srovnáváš značky, takže z toho pak ty jablka a hrušky.
U srovnání Rapida s Loganem bude celkově rozdíl pochopitelně menší, ale pořád bude zřetelně ve prospěch Rapidu, viz třeba Emel v 8:55.
K článku sice píšeme, ale to ohledně diskuse nic zas tak přísně nevymezuje, klidně můžeme pod Rapidem řešit Škodovku i obecně. Taky se podívej na co jsi původně reagoval:
"Pokud chceš levné auto, jdi si pro Dacii a nebo si počkej na dovoz z Číny. Nezatahuj do této své hry Škodovku." Tedy opět tvrzení v rámci značek (Škoda/Dacia), nikoli pouze v rámci konkrétních modelů (Rapid/Logan).
A tvrdit můžeš co chceš, třeba i to, že červená je podle tebe modrá., ale pokud to nepodložíš věcnými argumenty (na rozdíl třeba od Emela) nemá to patřičnou diskusní váhu. ;-)
Můžeš tvrdit opak... například že Dacia má lepší bezpečnost než Škoda. Ale raděj si to ještě rozmysli, protože já jsem připraven svá tvrzení podpořit argumenty...
Tak ono by asi bylo rozumnejsi srovnavat spis se Sanderem [odkaz] ktere se testovalo o 8 let pozdeji nez ten logan, to bysme taky mohli srovnavat s timhle [odkaz] , vsak Skoda Rapid jako Skoda Rapid. Dacia ma jeste co dohanet, ale urcite to neni takovy rozdil, jak ve svem prispevku prezentujes.
toto mala Škoda už dávno spraviť s Octáviou. Pre niekoho je Octavia liftback zbytočne dlhý a veľký, ale Octávia HB/SB by bola akurát niekde na hranici 4400 mm. Škoda, že to Škoda urobila z menejcenného modelu Rapida a nie z Octávie.
a proč ne? docela dobrý ... ;-) PS. jo a taková bezproblémová, bezporuchová, jednoduchá, atmosferická, benzínová 1.6 by tomu moc slušela. >:D no 1.8 to už by byl sen ... >:D >:D hádám, že kupců, kteří nechtějí experimentovat s TSI, by se našlo víc než dost ... >:D >:D
Nevím jak Vám, ale momentální nové Škodovky mi připadají vzhledově úplně stejné. Někdo nakreslil jeden návrh a tím to haslo (akorát pozměnili světla). Na první pohled vypadá zezadu jako nová Octavia, zepředu jakbymset . Mohli si s tím dát větší práci... :-)
mozno to bude zniet ako ulet ale podla mna je rapid spaceback dnes momentalne najkrajsia skodovka z ponuky
fabia octavia a superb sa rozhodne dizajnom na pekne strihnuty kompatkny rapid nechytaju..... roomster a citigo uz vobec..... este yeti sa mi pozdava len sa obavam faceliftu ci nepride o ten pekny kukuc, uvidime ;-)
Rapid/Rapid Spaceback s otvárateľným strešným oknom, rýchlymi pruhmi, spoilerom a motorom 1,4 TSI 130-160 koní! Nemohly by urobiť podobný Sport paket ako má Citigio, akurát s poriadnym motorom?
Nejaky sport paket na nej delaji. [odkaz] [odkaz] Rychle pruhy ti dneska udela kde kdo a 130 koni ta 1.4ka v serii mit bude (VW motory maji vetsinou vyssi, nez udavany vykon).
teda ja ti neviem ale stresne okno je dnes uz prezitok.... letelo tak v 80-90tych rokoch na japoncoch... potom sa nim chvalili aj na favoritoch feldach ... rychle pruhy su tiez skor gycom a nie estetickym doplnkom .. 130 koni TSi 1,4 mozno aj bude mat realne....
rapidu stacia pekne disky , pekna farba a je to .. bude vyzerat urcite lepsie ako nejaky vycencany popruhovany rapid ... mam rad decentny tuning a rapidu nic nechyba.... chce to len poriadne kolesa a peknu farbu... maximalne nejake decentne spojleriky vpredu vzadu... u niektorych aut je lepsie to so serepetickami neprehanat a rapid je podobny pripad.... citigo je mala skatula.... tam samozejme musia dat stresne okno a pruhy aby sa tvarilo sportovo ... inak by ju neodlisili on inych mini aut... ale rapid to nepotrebuje.... rapid je dostojne solidne auto... postacia pekne znackove elektrony a nejaka skvela metaliza.... :yes:
a ty si myslis ze ked das na dnesneho rapida pruhy a stresne okno tak ti to bude pripominat toto? [odkaz] >:D ... neblazni
keby v skodovke chceli aby dnesny rapid pripominal predchodcu a teda stareho rapida tak nespravia lowendovy lift ani 5dverovy hatch ale pekne kupatko..... bohuzial meno rapid dopadlo ako dopadlo ... kludne sa tento dnesny rapid mohol volat felicia..... a meno rapid by ostal vyhradeny pre nejaky sportovy model v buducnosti.... ale este tu mame meno tudor.... tak uvidime ako s nim nalozia v skode
Tak minimalne byla mene pragmaticka, nez felicia porevolucni. A pokud lze brat rapid z osmdesatek jako sportak, tak u stare felicie bych s tim problem take nemel. Ale o to nejde. Jde o to, ze socialisticky rapid a rapid dnesni jsou jinak zamerena auta. Nabidnut byl alternativni nazev felicia, jenze ten je take spojen s uplne odlisnym vozem.
že bys z toho... brečel >:-[] Už je to tu zase - "stylové" zadní víko s protaženým sklem za příplatek, nebo jen pro vybrané jedince volící určitou výbavu. Paráda, to se opět povedlo - pravděpodobně bude tento prvek navázán na výbavovou položku panoramatické střešní okno...
Zkrátka klasická Š(š)koda. Chceš tak za vše připlať :no::no::no:
Co je na tom špatného. Máš možnost výběru, to je přece pozitivum. Můžeš své auto individualizovat k obrazu svému, nemít totožné auto jako 30 dalších sousedů.
špatně je na tom to, že Škoda servíruje stylovou masírku, spaceback. Jenže v základu to není nic jiného, než prachsprostý hatchback bez sebemenšího kouska stylu či originality.
Pojmenovat tohle Rapid hatchback a mít tenhle prvek za příplatek, tak neřeknu ani slovo. Takto je to ale klasický škodovácký vo.yeb 8-s
pak by kritika v případě zadního stylového víka pouze za příplatek pro některé výbavy neměla smysl. Ostatní škodovácké příplatky za vše samozřejmě omluvit nelze ani názvem hatchback.
Je to prostě jako kdyby ti prodávali třeba DS3 cabrio a pak bys musel pro tu plátěnou střechu zvolit nejvyšší stupeň výbavy a ještě si připlatit za plátěnou střechu >:-[] >:-[]
Jednou se Škoda rozhodla prezentovat tuto karosářskou verzi jako stylovější spaceback a hle, v základu z toho zase nic není a vše je jen za příplatek :no::-! (jaká že byla první uveřejněná fotografie? ano, zadní stylovější víko kufru, ano příplatková položka jako to první, co jsme z nového Rapidu spaceback viděli 8-s )
Co je na tom v principu špatně?
Nikdo tě přece nenutí připlácet si ani za tu panoramu ani za větší sklo pátých dveří. A pokud to chceš tzv. "za každou cenu", aspoň je větší pravděpodobnost, že to zítra neuvidíš třeba v sousedovic garáži.
Rozhodně méně svazující, než japonský přístup, kdy si musíš k vůli některým prvkům výbavy vzít třeba kůži nebo střešní okno o které vůbec nestojíš, ba naopak... ;-)
Mozno idem proti prudu ale ja som v tej panike z toho mnozstva podobnych modelov skoda zistil ze Octavia je vlastne k nicomu. Toto je konecne pekna Skoda bez tych nechutnych previsov a s normalnym kufrom aky k tejto triede patri :-) Rapid ma momentalne praveze cenu dobru. Mam pocit ze niektori ludia nepozeraju do cennikov. Teraz je akcia az -2000 €. Tragicka je Octavia. Za par doplnkov pytaju nehorazne peniaze. Ano v zaklade to nie je zle, ale staci par prvkov beznej vybavy a som na cene slabsieho Mondea, Insignie alebo Mazdy 6. Naco by som kupoval nejaku prerastenu nizsiu strednu ked mozem mat strednu triedu.
vobec nejdes proti prudu... som rovnakeho nazoru... z octavie spravili obludu a dost nudnu velku obludu .... ved si len zober kde bola O1 a kde je dnesna O3... O1 bola velkostne presne nieco ako dnes rapid... aj mne sa terajsia obludna ostavia s 1,1m zadnym previsom a 600 litrovym kufrom zda uplne k nicomu.... ale co spravime..... taka je doba.... vsetky auta sa nezmyselne zvacsuju predlzuju... ale zase budme niekedy trosku aj radi.... nabyt narastu rozmerov octavie tak dnes nemame ani rapida... a spacebak je skutocne krajsi ako vsetky doterajsie octavie a rozmerovo je to ideal presne ako pises... idealna dlzka razvor kufor... nadherne auto , spaceback sa proste vydaril... a vobec nevyzera lowendovo.. perfektne to ten strihnuty zadok maskuje.... samozrejme chce to pekne vacsie kolesa :yes:
myslim ze s takou 1,2 TSI 77KW to bude parada jazda.... :yes:
Octavia je nielen tragicka ale aj nudna zbytocne velka a neskutocne okukana a fadna ( taky cesky passat )... aj zvnutra rapid vyzera lepsie ako octavka.... myslim ze spaceback rapida pekne nakopne k lepsim predajom... mozno ani nie u nas ale v zapadnej europe kde lifty a sedany moc nejdu bude spaceback urcite tahat rapid v predaji .... spaceback je trefa , prvykrat vzdavam kabanovi hold.... :yes:
méně prostoru, rovnou o 135 l, no to se povedlo >:-[] >:-[] >:-[]
To by mě vážně zajímalo, čím bude trumfovat tenhle Rapid, když objemem kufru se dostává prakticky na úroveň klasických neošizených kompaktů. Ale je snad všem jasné, že Rapid Spaceback bude pro každého petrolheada jasná srdcovka. Teda ve stříbrné a na hlínách >:-[] I když dnes už vlastně v bílé a s carbon-roof >:-[] >:-[]
víš ono by dávalo smysl to spaceback jako prostor vzadu, ale jak můžeš takto označit něco, kde máš vzadu naopak o 135 l méně? Tam ti jiný význam než zpět prostě nezbývá, jakkoliv se snažím být škodafan :-!
Kde si došel k závěru, že zrovna spaceback by měl mít větší prostor v kufru, než delší liftback? Prostě spaceback má jen o něco delší/větší kufr, než by ho měl, kdyby byl postavený jako typický krátký hatchback typu VW Golf.
Pořád je to na kompaktní hb nadprůměrná a naprosto dostatečná hodnota, navíc je Rapid celkově někde na pomezí kompaktní a malé třídy, samozřejmě nemyslím primárně velikostí/prostorem.
Tahle verze nebude pro vyhraněné lovce litrů v kufru, od toho tu mají Rapid liftback a jiné kombíky (nejen) od Škodovky.
triumfovat bude prave tym ze je to hatch v nizsej strednej triede ktory skodovka doteraz neponukala... a urcite bude lacnejsi ako napr golfik a ponukne aj kusok vacsi kufor .... nie kazdy chce liftback octavku alebo liftback rapid... a zase nie kazdy potrebuje hatch za 15 000 eur..... a takto moze mat hatch za 12 000 - 13 000 a s kufrom vacsim ako takmer vsetky hatcbacky v triede... navyse spaceback je aj velmi pekne auto... proporcne perfektne strihnute... postacia len disky a vyzera pekne sportovo .... vobec nie lowendovo... takze spravne..... spaceback bude bodovat prave tym ze je to hatch a ma mensi kufor.... v nemecku pojde urcite ovela lepsie na odbyt ako lift ... to nik nepochybuje :yes:
jenže tím, že to není liftback, tak vlastně přestává být zajímavý. Kufr navíc jako bonus se prostě nekoná, kompakty nabízejí plnohodnotné třídní hodnoty za stejnou cenu. Co zbývá Rapidu, když i to zrnko stylu bude za příplatek :-O ?
Tím, že Rapid nebude pouze lifback (jako Octavia lb), bude právě pro mnoho lidí zajímavý. Je spousta lidí, co nechtějí nevzhledný dlouhý zadní převis lb, který navíc zavazí při parkování. A ne každý potřebuje každý litr v kufru lifbacku, který má navíc. Je snad cena vozu primárně měřitelná počtem litrů v kufru, ty příplatku za zrnko stylu?
ale Rapid ničím než objemem kufru zajímavý dosud nebyl. Jinak já naprosto souhlasím s tím, že vozit litry vzduchu je k ničemu a naprosté většině stačí (by stačil) právě hatchback.
I kdyby přišel Rapid Spaceback primárně právě proto, že Rapid liftback ničím jiným (než objemem kufru) zajímavý nebyl, tak na tom rozhodně nic špatného není, naopak.
Pochopil jsem i bez toho, že tento odkaz máš v oblíbených hned jako první položku... :-O:*) >:D
Tak ještě můžeme začít hledat chyby ve stylu proč se Rapid jmenuje Rapid, proč Superb Superb a pak se můžeme vrátit k oblíbenému tématu "nepochopitelné zkratky "(V)RS" u Škodovky...
Zajímavé je, že třeba pod článkem pod Aveem RS tuto zkratku (v souvislosti s ním) naopak nikdo neřeší.
Děsivé, avšak věrohodně vypadající konfigurátorové snímky se naštěstí nepotvrdily a podle těchto fotek se zdá, že výsledek nebude zlý. Jen by mě zajímalo, co má být ta červená verze zač - nějaký "sportovní" paket?
Tak ta nová kratší záď Rapidu sedí lépe než ta dlouhá liftbacková, o tom žádná. Jakoby u této karoserie méně vadila ta malá šířka a malá kola. Velkorysý prostor pro zadní cestující i pořád nadprůměrný kufr je jistě také fajn, ale pořád tu zůstává zásadní a naproto obludný problém - Rapid je low-endové auto (starší, různě pospojovaný podvozek, velmi lacině působící interiér) za ne-low-endovou cenu.
V tomto směru hraje Škodovka na zákazníky obrovskou habaďůru, kterou většina z nich neprohlédne a to mi příjde hodně nefér... P.S. U Rapidu modelového roku 2014 sice dodělali spínače zadních oken u řidiče, ale "nenápadně" zhoršily nabídku standradní i paketové výbavy, takže jen co se Češi trochu oklepali z prvotního cenového šoku, už zase šponují ceny vzhůru.. Škodovko, z tvého pohledu to asi je "Simply clever", ale takto si zahrávat s domácími zákazníky by se ti z dlouhodobého hlediska nemuselo vyplatit.... ;-\
P.S. Doufám, že alespoň u modelu 2015 budou u Rapidu zakryté vnější kolejnice předních sedadel - proboha, vždyť to měl i první Favorit a dokonce i Š 120.... Kolik by ty dva plastové výlisky u každého auta stály navíc - 100 Kč? Ovšem přínos ve vylepšení prvního dojmu z auta po otevření předních dveří by byl mnohonásobně cennější!!! Chtělo by to trochu vzít rozum do hrsti a ne šetřit pár korun za každou cenu!
akorát nevím, proč je to tak strašně "laciný"!
Chápu "cenu již od"... s HTP - chci říct MPi.
Ale proč od toho nedělají novou 1.4 TSI? Proč se nedá objednat hodnotnější vnitřek?!
Za příplatek... ale ocenil bych tu možnost.
Ale dokud je i "elagance" z papíru a má dveře jako měla 120, tak je to pro mě mimo hru.
Sorry. :-!