už jsme spolu pár chvil zažili a byla to fakt zábava. Mojí ženě hrozně vadilo, že máš o pár dveří míň, takže jsme se rozešli. No a teď už se zdá být trochu pozdě, některé páry si prostě nejsou souzeny. Chci ti jen říct, aby sis nic nedělal z občasných řečí, že nemáš dost síly a k práci tě musejí nutit. Vždyť my oba dobře víme, že to pravda není, že se proháníš rád a opravdu to umíš, jenom k tomu potřebuješ stejně zapáleného partnera. Možná že už se nesetkáme, ale vždycky zůstaneš v mém srdci. Mimochodem, víš že ten anglickej floutek, cos ho tak pěkně svezl, ti napsal písničku ? ;-)
"Whenever I'm alone with you
You make me feel like I am free again
Whenever I'm alone with you
You make me feel like I am clean again
However far away
I will always love you
However long I stay
I will always love you
Whatever words I say
I will always love you
I will always love you "
Souhlas s testem, Swift je takový fajn oldskůl, bohužel i na něm zub emisních limitů nechal nepěkný vrub v podobě motoru, kterému se nechce z otáček. Byla to věc, která mi vadila asi nejvíc a v testu není zmíněna... Otáčkoměr SSS se pohybuje dolů tepem, jako HTP nahoru, a to je škoda --> u té ojedinělé zbývající atmosférické konkurence se s tím poprali trochu líp.
V jiném nejmenovaném (a opravdu výborném) testu se tomu věnují:
"Bohužel ani reakce na plyn nejsou ideální. Zatímco na přidání motor reaguje hned a živě, na pokles otáček při odstavení plynu čekáte jak beduíni na déšť. Řazeni oběma směry tak vyžaduje buď čas nebo citlivou práci se spojkou, kterou si musíte otáčky upravit. Docela složité je tak skládat meziplyny při brzdění a obtížnost roste s klesajícím rychlostním stupněm. V tomto vidím jeden z hlavních nedostatků pohonné jednotky."
To je pravda, ale pro mě je o něco důležitější tahle část, která vlastně shrnuje o čem ten SSS je:
"Nemohl jsem se dočkat slibovaných radostí a také jsem se jich dočkal. Musel jsem si je ale trochu zasloužit. První ostřejší úsek, blíží se zatáčka, brzdy, podřadím, nasměruji auto na apex, za ním se zatáčka ještě trochu utáhne, přitáhnu řizení a už se * do následující ostré levé. Pod brzdami do ní, mírně nadjet a na plyn. Jenže co to? Swift se esíčkem protáhl jak voda peřejemi, ani se nezakýval. Tak jsem to otočil, vrátil se a znovu, tentokráte rychleji. A znovu, ještě rychleji. Už nepodřazuji, jen lehce uberu, vedu auto po ideální stopě. Stále nejsem na limitu. Tedy na limitu auta, na svém už ano.Tahle první zkušenost vlastně naznačuje, o čem Swift je. Je to prcek s málo koňmi, chvíli mu trvá, než se trochu rozhýbe. Jak je ale v pohybu, začne platit heslo „Kdo brzdí ztrácí”. Musíte zahodit pud sebezáchovy a jednoduše neubírat. Swift si bude létat mezi zatáčkami jako tenisák nad sítí a vy se budete křenit čím dál tím více."
Bohužel ten zbytek jsem neměl šanci zjistit. Projížďka byla dosti krátká. Každopádně, já nechtěl Sviště nijak hanit, jen mi přišlo dobré zmínit to, co mi vadilo úplně nejvíc a v testu nezaznělo.
Swift mi je celou svou podstatou víc, než sympatický! :yes:
Já to taky neberu jako hanění. Střízlivé zhodnocení od někoho, kdo už má něco odjeto, je nanejvýš žádoucí - obzvlášť ,když jak píšu, v jiném, hodně podrobném testu tento neduh (nepadání otáček) zmiňují. ;-) Nic a nikdo prostě není dokonalý, ovšem v této cenové relaci je SSS tajný tip pro ty, co rádi řídí a nemají nebo nechtějí dát za auto majlant. :yes:
Tip to jednoznačně je. A podle toho, co vidím na cestách, má i svoje kupce. Možná to je jen nějaká lokální výjimka, ale SSS potkávám dost pravidelně, rozhodně mnohem častěji, než ostatní konkurenty (drahší) ze stejného segmentu.
JInak bych měl ještě jedne tajný tip - Twingo RS. To je vyloženě malý masakr. Akorát je jeho vnímání bůhvíproč daleko slabší, než u Sviště.
Tak tak, Twingo je velmi dobré. U Swiftu mi pak vadila ještě jedna věc - příliš aktivní ABS, brzdit ostře je tak docela opruz. Jinak je to výborná věc.
S Twingem RS určitě souhlas, ale je o třídu menší a výhradně 3dv., což může někomu vadit, ale pokud ne, dostane nejen o poznání menší, ale i zřetelně ultimativnější (se všemi pro i proti) malý hh.
Podstatné ovšem je, že u nás nové Twingo RS už nějakou dobu nekoupíš.
Dříve tu bývalo k míní za 350 tis. a ve verzi Gordini za 400 tis.
Mám s SSS najeto od listopadu 19tis km a na ty nepadající otáčky sem si ještě nezvykl, jsou tam dva režimy, v jednom to padá aspoň trochu, ale čím víc na to člověk šlape tak začnou nepadat vůbec.. Dá se s tím jezdit v pohodě, je to sranda s tím autem, ale fakt sem si nezvykl, stejně tak jako na spojku s kterou se moc nekamarádím. Vystřídám za den klidně 4 auta a všude je to přirozené jen v SSS je to jiné..
Převodovka se občas zadrhne, je to velmi nepříjemné při limitní jízdě, člověka to překvapí i když o tom ví.
Jinak je to auto opravdu boží, za ty peníze. Spotřebu dlouhodobou mám 8,3 od koupě a nějak se s tím neseru :-!
Ale takhle do města a okolí je to skvělý bezkonkurenční kup, hlavně s cenou která se na to dá dostat :-)
Co stupeň, to tisíc otáček? Tak tohle je brutální zjednodušení... skoro by se zdálo, že rozdíl v otáčkách není určen násobkem, ale součtem ;-) . Debatu o vztahu rychlosti auta, otáček motoru a zařazené rychlosti už nehodlám znovu absolvovat >:D
Presne, ak by som volil ostrý hatch v tejto triede, siahol by som po Swišťovi a uprednostnil by som ho aj pred rýchlejšími hothečmi typu Polo GTI/Fabia RS. Výkon nie je všetko a verím, že "fun-factor" SSS je napriek výkonovému deficitu vyšší, ako u spomínanej konkurencie. Super cena (katalógová 14690 eur) je len príjemný bonus naviac.
To akože v triede B nie sú žiadne iné hotheče? Alebo to myslíš tak, že Polo GTI či Fiesta ST sú výkonovo ďalej a preto SSS nemá nárok označovať sa ako hot hatch? Myslím, že práve test dostatočne jasne uviedol, že ostrý hatch nie je len o nominálnom výkone, ale aj o podvozku a zábave.
- jediny nepreplnovany. ci hot hatch? no skor taky warm... ;-) a nikde som nenapisal, ze to bude jazdit zle alebo nie co podobne. akurat konkurencia je niekde inde. swift je takou gt 86 medzi hot hatchmi - vyborne jazdne vlastnosti, ale setsakramentsky malo vykonu - vyborne pre zaciatocnika, neuspokojive pre skusenejsieho sofera.
Súhlasím, na fúkanú konkurenciu mu nemálo koníkov chýba a v povestnom dlhom tiahlom mu to nandá každý konkurent v triede. Otázka ale ale znie: je ten dlhý tiahly to, na čo sa kupujú malé hot(či warm, ak chceš) heče? Na to si kúp Octaviu TDI a budeš king, ale doménou tejto kategórie áut sú zakrútené okresky druhej či tretej triedy, kde sú dôležitejšie iné kvality ako len brutálny záťah turba, a to obratnosť a mrštnosť a kvalitný podvozok.
Uzavrime to tak, že i keď je SSS o (výkonovú) kategóriu nižšie, ako Fiesta ST či Clio RS, zábavy zrejme ponúkne podobne. A k tej neuspokojivosti: woody citoval z testu, kde testér (teda človek, ktorý niečo najazdil na rôznych autách) vyhlásil: Stále nejsem na limitu. Tedy na limitu auta, na svém už ano. ;-)
problem je v tom, ze to vsetko funguje, ak porovnas octaviu (kludne aj tu najnovsiu) so swiftom - octavia je velka, tazka, menej obratna. ale ked porovnas napriklad fiestu so swiftom, nema svist sancu ani na zakrutenej okreske - pretoze kym on sa bude plazit zo zakruty, taka fiesta vystreli do druhej...
preto jediny dovod preco kupit swift je okrem ceny prave nizsi vykon - v rukach menej skuseneho vodica to bude bezpecnejsie (ano viem, zabit sa da aj na bicykli), nauci sa pracovat s motorom, prenasat vahu auta, brzdit. ale inak jednoducho zaostava...
a co sa tyka clia - v jeho pripade frantici prestrelili, ale su ludia, ktori si ho aj tak kupia, pretoze je to predsa taky maly GT-R ;) v tom segmente by som ale urcite radsej siahol po fieste ci 208gti. alebo aj kludne po nissane juke, ktory je velmi zabavny.
Juke ve sportovnější verzi je velmi zvláštní auto, určitě zábavnější než běžné verze, ale s hot hatchi ho moc srovnávat nelze (bylo, tuším, mimo jiné ve skupinovém testu "hatchů + Juku" v Evu).
To bezpochyby a všade ju za to i chvália. Akurát ten cenový rozdiel medzi ST a SSS je taký veľký, že záujemca o jedno auto asi nebude reálne uvažovať o kúpe druhého (ST: 21000 eur, SSS: 14700 eur).
V CZ se bavime o 380/390t. vs. 459t., coz je cenovy rozdil polovicni proti tomu, co pises. A tento je pak minimalne plne odpovidajici rozdilu v obou autech.
No, Fiesta ST momentálně začíná už na 430 t.,což z ní činí vlastně úhlavního protivníka SSS. Přestože si myslím, že cenotvorba jde hlavně proti Polu GTI. Když to tedy vezmu podle ceníků, rozdíl je 50 t. u 3-dvířka. To už je na zamyšlení, jestli si nepřiplatit za mnohem výkonnější a všude chválenou FieSTu. Přestože se mi moc (a to je mírné vyjádření) nelíbí. ;-)
Někde jsem četl, že se k nám 5dvířko jenom dřív nevozilo, tak nevím, jestli je to pravda a jestli se případně nevozilo pouze k nám, nebo třeba do celé Evropy?
Každopádně je hrozné, že si někdo nechá dobrovolně zku... hh dalším párem dveří a ještě je za to ochoten zaplatit. :-O >:D
Jen je potřeba vzít do úvahy, že Fiesta za 430 je oproti Swiftovi podstatně hůř vybavená. Při srovnatelné výbavě je rozdíl spíš těch sto tisíc, ale jasně, pokud někomu jde jen o motor, možnost to je.
Jj, to je pravda. Když vezmu oba vozy v sériové výbavě pouze staticky, dělá na mě SSS celkově mnohem lepší dojem, ideálně 3dv. v bílé perleti (která je u SSS taky bez příplatku).
Ale u nás je Fiesta ST podstatně levnější (já ty velké česko-slovenské cenové rozdíly, na obě strany, viz původní cena FoST, fakt nechápu), takže konkurence už to není jen třídně, ale cenově. Aktuálně má ale SSS výhodu možnosti 5dv. verze.
Uvažuju nad tvou poslední větou a mám pocit, že v dnešní době už nějak ztrácí svůj význam. Joo, 10-15 let zpátky, kdy atmosféry byly atmosféry a turba byly obhroublé kopající bestie s dírou jak vrata, to asi nějaký význam mělo, ale teď? Turbohatch i astmatik hatch mají podobně schopné podvozky, nesnaží se člověka zabít, akorát jeden je pomalejší a druhý rychlejší.
Jaká je má pointa? Začátečník, který si sedne do Sviště, bude pomalý. Začátečník co sedne do Fiesty, bude rychlý - resp. turbo zažehná spoustu jezdeckých chyb --> bude pro něj uspokojivější. Zkušený řidič bude s turbem o další kus rychlejší, ale nůžky se nejvíc rozevřou až v případě astmatika, kde zkušený řidič začátečníka vyloženě setře. A to může být právě ten uspokojující faktor - dolování rychlosti z něčeho, co ji nedává zadarmo. Naopak pro labilního začátečníka to může být dosti frustrující...
Ano, samozřejmě souhlasím, že ten astmatik naučí člověka správné návyky mnohem lépe, než to turbo.
Souhlas, celkově lepší nebo horší, jinak by to ani nemělo být. Ono to trochu vypadá, jako že se tzv."fun factorem" u Swiftu okecává nedostatek výkonu motoru. Já bych ale každému doporučil se se Swiftem Sport pořádně projet. Věřím, že někomu bude vadit to a někomu zase něco jiného - ale nevěřím, že někdo bude po jízdě říkat, že je se Swiftem nuda. Jenom se s ním prostě musí jezdit jinak než s turbem, A bude to zábava i pro majitele turbo HH. Za chvíli zjistí, že zkouší jak pokud možno nebrzdit, aby nemusel znovu auto rozpohybovávat, protože žádný turbo ho z toho nedostane atd.
Ono je otázka, jak si s přístupem "hlavně nebrzdit" v běžném provozu poradí začátečník. Jedna z možností, na silnicích bohužel ne zcela neobvyklá, je, že s tím jezdí jak magor (v zatáčce půlkou auta v protisměru, i když proti něco jede nebo může jet, apod.). Pokud jak magor nejezdí, je to auto relativně pomalé, což asi od warm/hot hatche nechce.
Mimochodem, i zkušený řidič, který z relativně slabého auta potřebuje dostat maximum, musí jet svým způsobem riskantně, rozhodně riskantněji, než když si část zábavy nechá doručit do nadledvinek setrvačnými silami při zrychlení a naopak v zatáčkách jede konzervativněji. Je tedy otázka, nakolik má být hatch o čistém "fun factoru" a nakolik i o tom, aby s ním ta zábava byla relativně bezpečná.
:yes: Výborná úvaha. Řekněme to takhle, začátečník ve snaze vyždímat ze Swifta maximum může blbnout, zatímco u turba ho uspokojí už ten "samovolnej" zátah bez větší snahy. Zkušenější řidič může pochopitelně blbnout taky, ono to objevování možností je hrozně zábavné a nakažlivé. ;-) Jenže na rozdíl od toho začátečníka si už uvědomuje svoje limity, vybírá si přehledné úseky nebo prostě víc používá mozek. No jistě, vyjímky se najdou. Vždycky je ale třeba brát v úvahu, že jsi v běžném provozu a projíždění zatáček, do kterých nevidíš, v protisměru je prasárna. Nejčastěji takhle ovšem vidím jezdit nikoli majitele HH, ale buď mlaďochy ve Feldě (nebo 100 let starém bavoráku), případně proslavené "obchoďáky" v dieselové Octě. Nechci zobecňovat, ale četnost výskytu těchto dvou skupin je opravdu vyšší. A k té závěrečné otázce. Je to věčné dilema - zatímco na plakátech a v diskusích budou oceňována především auta nějakým způsobem limitní, řidičsky náročnější, už z podstaty HH by ten měl být opět kompromisem přiměřeného "fun factoru" při dostatečné bezpečnosti, tedy hlavně nezáludném chování. To neznamená, že ho nemůžeš omotat o strom, ale neměl by tam být při první drobné chybě. Aspoň tak to vidím já.
Souhlas. Začátečník (nebo i pokročilé "dřevo") s tím bude mít určitě větší problémy, není to totiž jen o tom nebrzdit. Je to o přesném odhadu nájezdové rychlosti, optimální stopy apod. Pokud se přesně odhadne nájezdové rychlost a zvolí ideální stopa, pak se do protisměru nedostane, na což samotná míra brzdění před zatáčkou nemusí mít vliv, protože jakým způsobem se dosáhne té optimální nájezdové rychlosti je relativně podružná věc. Jen to více odnesou brzdy a pneu.
A touto debatou o fun faktoru a relativní bezpečnosti se oklikou dostáváme ke kategorii malých roadsterů a starých plechovek, kde fun faktor přichází při relativně malých rychlostech, protože v těch vyšších už to je spíše fear faktor >:D
dovolím si nesouhlasit!
Zkušený řidič si užije radosti i s relativně malým výkonem... to jen začýtečník prostě potřebuje "trhat dlažební kostky". ;-)
Kdysi jsem provokoval k srovnání MG ZR 1.8 s Fiestou 2.0 - a bylo to přesně o tom samém!
Už jsme to nestihli zrealizovat... bohužel, ale na Sosnové fakt ZR najíždělo lepší časy... a jeden zkušenej rallyecrossovej jezdec prohlásil: tady na okruhu se ZR vyhraješ i na zimákách...
>:D
teraz nebudem spavat, ked som v marci kupoval novy swift, sport bol favoritom no odradili ma (nas) len 2 dvere (kedze uz jedno 2D auto mam) a prave preto padla volba na 1.2ku. no teraz budem mat nespokojny spanok a pravdepodobne ho pojdem pozret k dealerovi, ci by nezobral 1.2ku ako protihodnotu :-!
vo vseobecnosti som so swiftom spokojny. 4 mesiace a 25 000km bez akych kolvek problemov. s mojim jadznym stylom zere len 6.7L (vacsina dialnica 120-140). frajerka jazdi za 5.5L >:D
najviac mi vadi klesanie otacok motora pri preradovani! taktiez prave koleno vs. tvrdy plast. inak auto super. kazdemu vrelo doporucujem.
mozno sa sekol a malo to byt 2500km... ;) nie zeby 75tis rocne bolo niecim az tak zvlastnym, ale v aute b segmentu? tvoj chiropraktik uz na teba caka...
ale jo - jde to!
Já jsem najel za 4 měsíce 25tis s Fiatem Puntem Clasicc... s 1.2 44kW.
A přežil jsem to. ;-)
Jsme prostě jen rozmazlený... Punto (klasik)bylo větší a výkonnější než první Golf!
A s tím nikomu nepřišlo divný křížit Evropu... a byl považován za dospělé auto.
Přidám srovnání:
Já to mám podobně. Na služebním Puntu najedu cca. 5tis. km měsíčně (zhruba půlka služební kilometry a půlka soukromé), když jedu do zahraničí tak i 7tis. (tak 2-3x ročně). A k tomu mám ještě tři soukromá auta, která přidají asi 5tis. za rok.
[odkaz]
4 tisic KM z grecka tam chyba, mam blocky v megane :-)
2x DE BG,
1x DE UK,
asi 5x DESR a
2 tyzdne dovolenka v grecku.
mesiac 200km pondelok az piatok >:D
auto vobec nie je nepohodlne. aj na sedacky sa so svojimi 115kg zmestim bez problemu ;-) skor mi vadi vyssi hluk, kedze je to male auto
povodne bol plan jazdit len na megane, no prislo mi toho auta luto ked ides tisice kilometrov po dialnici pri 130km/h na tempomate :-/
z tych 18tis co ma teraz nabehanych je asi 17500 medzi SR DE a UK na dialnici
Jj, jsme se o těch tvých meganájezdech bavili už u MRS, ale je fakt, že na takovou nálož kilometrů a zhusta po dálnici by si Swifta s 1.2 benzínem asi vybral málokdo. ;-) Ale i já mám odzkoušeno, že jízda při 130 až 140 km/h není vůbec nepohodlná, spíš opravdu ta zvýšená hlučnost. Na druhou stranu, je to jistá prevence před usnutím. >:D A zajímavé je, že čtyřka u mého automatu je "delší" než pětka u tvého manuálu, takže já tu rychlost dávám při nižších otáčkách.
To ste všetci taxikári? >:-[] Ale s Puntom asi nie, že. Tak jedine obchoďák, ale potom máš také malé auto pri takom nájazde asi za zlé ekonomické výsledky, nie? >:D
si mi nalozil >:D
nie som obchodnik, ale IT konzultant. takze treba chodit ku klientom stale. no a ked prides na novom E63AMG, tak ta kazdy posle domov, ze taky zivotny styl ti financovat nebude ;-)
nieco podobne sa mi uz stalo aj s MRS >:D
Jasné, len troška podpichujem. :-) Každopádne takú porciu kilometrov nezávidím, to už je celkom otrava a nie zábava, navyše keď z "politických" dôvodov nemôžeš za zákazníkmi na hotheči.
ono je to hlavne aj z casovych dovodov. nie je problem si objednat letenku, lenze treba is na letisko, cakat na odlet, potom na batozinu, potom ist pre auto z pozicovne, potom soferovat ku klientovi a nakoniec to trva dlhsie ako ked sadnes do auta a soferujes ;-)
Držím swiftu palce, design má totiž na jedničku, stejně jako zpracování a motor. Ale bojím se, že konkurence je příliš tvrdá a že to s tímhle roztomilo-ostrým autíčkem nedopadne moc dobře.