Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Fiesta ST vs. Peugeot 208 GTi vs. Renault Clio R.S. vs. Škoda Fabia RS

Ostré malé hatchbacky zažívají renesanci. V hnízdě přibyly hned tři ambiciózní novinky a vystrkují žihadla na starousedlíky. Najde se nový král lačného roje?
Zpět na článek
18. 7. 2013 15:05
18. 7. 2013 16:12
18. 7. 2013 16:29
18. 7. 2013 17:50
19. 7. 2013 08:45
18. 7. 2013 15:07
18. 7. 2013 15:49
18. 7. 2013 19:38
19. 7. 2013 08:55
19. 7. 2013 11:35
19. 7. 2013 11:50
19. 7. 2013 14:18
19. 7. 2013 10:05
18. 7. 2013 16:56
18. 7. 2013 18:10
18. 7. 2013 18:15
18. 7. 2013 18:35
19. 7. 2013 14:23
19. 7. 2013 20:08
18. 7. 2013 15:17
18. 7. 2013 15:49
18. 7. 2013 16:21
18. 7. 2013 18:35
19. 7. 2013 10:23
19. 7. 2013 11:09
18. 7. 2013 19:28
19. 7. 2013 09:39
19. 7. 2013 10:25
19. 7. 2013 11:13
19. 7. 2013 11:13
19. 7. 2013 11:23
19. 7. 2013 11:26
19. 7. 2013 11:29
18. 7. 2013 23:50
18. 7. 2013 16:34
18. 7. 2013 18:09
18. 7. 2013 17:51
18. 7. 2013 19:29
18. 7. 2013 19:49
18. 7. 2013 19:56
18. 7. 2013 20:00
18. 7. 2013 20:50
21. 7. 2013 11:49
18. 7. 2013 18:00
19. 7. 2013 10:13
18. 7. 2013 18:36
18. 7. 2013 20:11
18. 7. 2013 22:02
18. 7. 2013 22:40
25. 7. 2013 09:04
18. 7. 2013 20:37
19. 7. 2013 00:07
19. 7. 2013 16:34
19. 7. 2013 08:12
19. 7. 2013 08:36
19. 7. 2013 13:40
20. 7. 2013 07:34
18. 7. 2013 15:05
staci
jiz uvodni foto s notne obstaroznim logem me ujistilo ze nemá smysl dal cist (a ne proto ze bych se na a.cz zas dozvedel prd a musel si pro finále koupit cosi tisteneho) natuty je zaver takovej ze vyhralo Polo GTI a u ostatních aut krom Fabie RS si testujici budou stěžovat na takove věci jako ze se jim do CliaRS nevejde pupek a ze nevedi jak se stahuji okynka bez klicku v zapalovani, nebo jak se nastavuje jizdni rezim aby se to nahodou nehoupalo jak CitroenCV >:D vlastne ještě me napadlo ze podle testu Clia zde na a.cz si tam jiste stezuji i na převodovku, tedy opet něco s cim evidentne neumej ac je to automat >:D

ted jen doufat ze si to někdo opravdu precte a napise me sem vycuc v tom, jestli jsem se alespoň v necem trefil >:-[]
Rozbalit vlákno
4
18. 7. 2013 16:12
Re: staci
Clio se řeší o patro níž, pořadí Ford, Peugeot, Škoda, Renault
Avatar - iudex
18. 7. 2013 16:29
Re: staci
Prekvapivé, ale v teste SM nevyhrala Škoda, dokonca po druhýkrát po sebe vyhral porovnávačku Ford! To sú veci... >:D
Avatar - Hammunasakra
18. 7. 2013 17:50
Re: staci
Je totiž vo generaci starší než všichni soupeři >:D
Avatar - sargis
19. 7. 2013 08:45
Re: staci
To v SM nehra rolu....podla mna to bude tym teplom.... ;-\
18. 7. 2013 15:07
...
Kdo vyhrál nebo nevyhrál je teď nepodstatný - ale zajímá mě, jak to je s tím Cliem.
ACZ:
"Nechceme hodnotit bez přímého srovnání, ale velmi pravděpodobně jde o nejživější a nejpříjemnější přeplňovanou šestnáctistovku pro sportovní svezení."
"...degraduje jeho kvality totální prkennost."
"...neprotestuje ani při rychlých změnách směru a naklání se jenom decentně."

SM:
"Parametrově je to divoch, realita však zaostává za očekáváním."
"Dokonce i příplatková tužší verze Cup je až nepochopitelně pohodlná."
"Renault se začíná kymácet ze strany na stranu a záď má tendenci přehoupnout se do přetáčivého smyku."

Tak jako rozhodčí při krasobruslení, i profesionální testéři by měli docházet nezávisle na sobě k velmi podobným výsledkům. Ale takhle ode zdi ke zdi? Hmmm.
Rozbalit vlákno
15
18. 7. 2013 15:49
Re: ...
pravdepodobne si neumej auto nastavit, ostatne u těchto 2 redakci v posledni době nic divného, občas je az z podivem ze najdou pedaly a padla >:D

nejlepší je ze u Fabie jim absence manualu nevadila, ale u Clia je to strasnej nedostatek a jimak nez s klackem v ruce to asi u Clia nejde >:D přitom manualni razeni bylo nejslabsi prvek všech předchozích CliiRS
Avatar - Deathstar
18. 7. 2013 19:38
Re: ...
Jde o to,že Fabia má sice nesportovní,ale přesný,plynulý a nezmatkující DSG.
Převodovka Clia RS je kritizovaná hromadně ve všech testech,očividně si dělá co chce a i v manuálním modu si z ničeho nic přeřadí sama,škube,a má velkou prodlevu(viz aktuální Speed a test hot hatchů).

Vůbec nové Clio RS svoji koncepcí popírá to že je hot hatch:Vysoká váha,5 dveří,automat a ještě blbej(!!),měkký a rozbředlý podvozek i ve verzi Cup,spoustu serepetiček jako je napodobování zvuků jinejch aut(!!!) atd atd...
Navíc je Clio o 110 tisíc dražší než Fiesta(???).Proč?..

Fabia RS není hot hatch, a alespoň si na to nehraje.Je to jen silná Fabie.

Myslím,že Clio je nejhorší hot hatch za docela dlouhou dobu, a rozhodování mezi Fiestou a 208 je na místě,a to je pak na osobních preferencích..:)
19. 7. 2013 08:55
Re: ...
Maj svoj názor, samozrejme, ako väčšina poznáš tie autá len z tlače. Kto sa nechá kŕmiť ***mi zo Speedu, tak mu treba.
Avatar - Deathstar
19. 7. 2013 11:35
Re: ...
Ty snad jezdíš těma autama osobně a všema čtyřma??Já jen napsal teoretická fakta co dojdou každýmu malýmu dítěti...Že je DSG dobrý automat,to je snad jasné a časem už prověřený.Že myšlenka vyšší váhy, automatu,5ti dveří,měkkýho podvozku a pseudosportovních serepetiček v hot hatchi,popírá to,proč se takový auto dělá je snad taky jasný...Nevím co máš za problém..
19. 7. 2013 11:50
Re: ...
s novim Cliem jsem se svezl, a zpočátku taky tapal, a musel si nechat poradit jak to nastavit, oni ale nekteri cesti testeri zrejme mají natolik velke ego, ze nejaky nastaveni a rada k nemu nemůže prichazet do úvahy :-) kdyby to udelali, tak by zjistili ze nove ClioRS dokaze bejt jak totalne pohodlne auto na kazdodenni jezdeni, tak krasne tvrdej HH co neodpusti ani centak silnice :-)
19. 7. 2013 14:18
Re: ...
Nikoliv, někde naopak říkají, že ta převodovka řadí tak dobře, až v podstatě není potřeba řadit manuálně. Jak je u tohohle auta obvyklé, co novinář, to dramaticky jiný názor.
19. 7. 2013 10:05
Re: ...
Zrovna Fabii bych do toho netahal. Předchozí generace měla diesel. Očekávání prakticky nulová. Neměla zkrátka odkud padat. Clio bylo v úplně jiné pozici. I když možná... asi tak jako zákazníky Fabie RS mohl rozladit přechod z dieselu na benzín, rozladil tu purističtější část přechod na dvouspojkovou převodovku u Clia. :-) A že zrovna novináři u takových věcí typicky hýkají.
18. 7. 2013 16:56
Re: ...
Pokud pánům ze SM vadí u Clia přetáčivý smyk, tak není co dodat. V jiných testech, kde testují lidí, kteří umí i trochu jezdit naopak vadí, že u některé konkurence ten přetáčivý smyk naopak chybí. :-) Dokonce mám pocit, že tady nestíhá někdo jiný než podvozek Clia. Ale je to alespoň originální. To, že podvozek Clia nestíhá je v testech úplná novinka.
18. 7. 2013 18:10
Re: ...
Co se týče Clia, tak je obecně opravdu dost špatně hodnoceno. včera jsem četl docela podrobný test na Fasteru, kde opravdu mají zkušenost testovat sportovní auta a nedopadlo to pro nové Clio vůbec dobře, dokonce ho v přímém srovnání na okruhu porazilo to staré dobré atmosférické.

[odkaz]
18. 7. 2013 18:15
Re: ...
A v jiném testu zase bylo na okruhu rychlejší než Fiesta, P208 nebo Polo. Celkově dle mnoha testů se aktuální Clio řadí hned za Fiestu na druhé místo.
Avatar - Enthusiastic.driver
19. 7. 2013 08:04
Re: ...
No vypadá to, že Clio je jednoznačně nejkontroverznější teplý hatch na trhu :-)
18. 7. 2013 18:35
Re: ...
To je asi otázka priorit, ale v mých očích to auto dopadlo výborně. Holt i přes kult svého předchůdce nejde o ultimate hot hatch, ale mnohem více o hot hatch pro každý den. S tím se musíme smířit a pak se ukáže jako velmi dobré auto. Já bych za takové auto vydal peníze mnohem snáz, než za Clio III, i když to říkám ne úplně rád. :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
19. 7. 2013 08:09
Re: ...
Přesně! To byla první věc, co mě napadla. Dokážu pochopit, že různí řidiči vnímají různě i různé subjektivní věci a neměřitelné veličiny. Nastavení podvozku může jednomu připadat čitelné, druhému zákeřné, posez někomu příjemný a jinému nepříjemný. Zrovna tvrdost/měkkost podvozku, je ale natolik souměřitelná, že hodnocení "ode zdi ke zdi" ve mě vyvolává spoustu nehezkých otázek...

Asi si k Renaultu budem muset zajít sami :-!
19. 7. 2013 14:23
Re: ...
Je to bohužel - a pro mě dost překvapivě - v hodnocení Clia typické. Nechápu, jak na jedno auto, resp. některé jeho aspekty, můžou mít různí novináři tak dramaticky rozdílné názory. Nejde jen o podvozek, ale i o charakter motoru, rychlost a kvalitu automatické převodovky, tuhost řízení apod. Na každou z těchto věcí se lze v různých testech dočíst naprosto protichůdné informace, což se u jiných aut neděje.

Beru, že nové Clio nemusí každému sedět, ale tohle skoro vypadá, že z továrny Renault Sportu vyjíždění úplně jiná auta :-) Prostě si to nedokážu vysvětlit.
19. 7. 2013 20:08
Re: ...
A nebo prostě Renault nezaplatil a novináři najednou neví, co napsat... >:-[] >:-[] >:-[]

P.S: Pevně doufám, že to je jenom vtip a ne realita všedního dne... :-!
Avatar - Individualita
18. 7. 2013 15:17
Fiesta
Ta Fiesta asi bude vážně dobrá, když to vyhrála i tady....někdy bych si rád projel. Taky by mě zajímalo jaká by byla jako jediné auto v rodině, tedy co se všestrannosti týče. Asi už moc kompromisů, přeci jen je to malé auto...
Rozbalit vlákno
18
Avatar - hedvin
18. 7. 2013 15:49
Re: Fiesta
No kvůli těm racarům vepředu se dozadu hodně špatně leze, ale jinak těch kompromisů není s běžnou fiestou asi moc
Avatar - Individualita
18. 7. 2013 15:55
Re: Fiesta
Teď jsem koukal na možnosti výbavy a jde tam dát všechno co chci kromě jediného a to jsou parkovací senzory...nutnost je ovšem verze ST+. Takže s nějakou slevou bych se mohl vejít do 450tis, jen ty senzory chybí.
Avatar - 3_diamanty
18. 7. 2013 16:21
Re: Fiesta
parkovacie senzory su zbytocnost... v 5 metrovom mersedese S mozno maju zmysel alebo v nejakom velkom SUV ako napr touareg ale v malej fieste? totalne vyhodene peniaze.... ver mi ze z lancera sportback nie je moc dobry vyhlad dozadu ale pri parkovani s nim nemam ziadny problem ma krasne velke spatne zrkadla ako SUVecka a ziadne senzory mmi netreba .... ;-) .... dalsi vymysel pre mantavych soferov ..... uz chyba len nejaky robot ktory bude pri soferovani tocit volantom aby vodic mohol pocas jazdy telefonovat alebo si pospat cestou 8-s ... este par rokov a docista zblbneme z tej techniky....
Avatar - Individualita
18. 7. 2013 17:13
Re: Fiesta
To že je chci neznamená, že neumím parkovat. V Praze je to ale milé a svoje peníze za to "vyhodím" rád a velká zrcátka vyloženě nesnáším. Podobné kecy nechápu ani ohledně AT a dalších věcí. Prostě tady jak člověk nemá úplně holé auto v manuálu, tak neumí řídit :no:
Avatar - woody-alien
18. 7. 2013 18:35
Re: Fiesta
Topper je velkej teoretik. Samozřejmě, že parkovací senzory jsou dobrá věc i pro toho, kdo umí couvat na zrcátka jako mistr světa. Dneska z většiny aut dozadu vidíš kulový, vběhne ti tam dítě, v zrcátku ho nemáš a je malér.
19. 7. 2013 10:23
Re: Fiesta
Jen dnes už podle mne nejsou ideální senzory a sklápění zrcátka, ale sada kamer. Jedna vzadu, širokoúhlé do krytů zrcátek a je to. Vidíš krásně za sebe, vidíš obě kola a obrubník (ať už parkuješ doleva, nebo doprava) a neotravuje tě žádné pípání. K tomu kamery v bocích nárazníků, když vyjíždíš z místa, popřípadě strkáš čumák do nepřehledné křižovatky, a jsem šťastný člověk. :-)
Avatar - woody-alien
19. 7. 2013 11:09
Re: Fiesta
No samozřejmě, to by byl ideál. Ale zatím se tahle výbava (nejen) do Thalie nedává. >:D Jj, pípání je opruz, obzvlášť když musím auta do garáže "štosovat" jak do skladu. Tam už jde opravdu o každý centimetr jak do boku auta, tak mezi nima. Ale jako základní pomůcka jsou senzory dobrý.
Avatar - JDM
18. 7. 2013 19:28
Re: Fiesta
mě spíš příjde že je to tady samej řidič profík >:D joo parkovací senzory nejsou špatný , a myslím že pokud je člověk úplnej antitalent tak mu nepomůžou ani nafukovací nárazníky. Občas jsou situace v některých autech kdy se fakt hodí ,ale pomůžou jen tobě v tom aby sis neodřel auto , ale počítej s tím že aby tvoje auto neodřel při parkování někdo jinej ti nepomůžou >:-[] Takže si krásně v praze na senzory zaparkuješ na milimetry podél chodníku , a pak přicmrdá blondýna v obrovským SUV s obrovskýma nárazníkama a pěkně ti tu fijestu vyrychtuje >:-[]
Avatar - Ozzman
19. 7. 2013 09:39
Re: Fiesta
Senzory nesenzory.... jedinej a nejlepší parkovací senzor je tažný zařízení! >:D Kolikrát už mne ochránilo od blondýny.... bohužel jednou i od té mojí přímo na zahradě... :D:D:D:D
19. 7. 2013 10:25
Re: Fiesta
Vpředu rám a je to kompletní. :-)
Avatar - Ozzman
19. 7. 2013 11:13
Re: Fiesta
To by mému vozu neslušelo a navíc ty pochromované rámy, co mívají SUV si tak akorát odřeš:D Ale jinak souhlas >:D
Avatar - woody-alien
19. 7. 2013 11:13
Re: Fiesta
Rám (aspoň ten homologovanej) je na prd. [odkaz] Vlastní zkušenost. Rozjezd z křižovatky, čili rychlost nula nula prd a pán přede mnou se lekl a zašlápl to na fleku.
Avatar - Ozzman
19. 7. 2013 11:23
Re: Fiesta
Taky je tam jen pro parádu na tomhle autě:D To musíš mít ten, co maj USpolicejní vozy na autech ! >:D
Avatar - woody-alien
19. 7. 2013 11:26
Re: Fiesta
Já jsem si o něm (o rámu, nikoliv o autě ;-) ) od začátku nemyslel nic dobrýho, ale dealer se snažil hodně prodat, tak tam jako poslední trumf namontoval ještě tuhle chromovanou hovadinu a mně se to nechtělo sundavat. No, osud zasáhl. >:-[]
Avatar - Ozzman
19. 7. 2013 11:29
Re: Fiesta
>:-[] Ale tak ty Vitaře to i sluší :-) Když nad tim tak přemejšlim.. nejlepší parkovací senzor je starej oprejskanej favorit >:D
18. 7. 2013 23:50
Re: Fiesta
Parkovací senzory jdou objednat - sám je ve Fieste mám :-)
Avatar - iudex
18. 7. 2013 16:34
Re: Fiesta
Dokonca mám pocit, že testy FieSTu (copyright woody) ju ospevujú ešte viac, ako Focus ST. V jednom teste som čítal názor, že na rozdiel od relatívne komfortného Focusu ST FieSTa zostáva tým divokým hothečom, z ktorého po jazde človek vylezie vysmiaty ako lečo. Tiež chválili neuveriteľne stabilný podvozok, motor, ktorý sa zdá (i vďaka zvuku zo Sound symposeru) ešte výkonnejší, ako na papieri, Recará i manuálnu prevodovku.
18. 7. 2013 18:09
Re: Fiesta
A jeste ted Mountune pripravil firemni tuning motoru pro obe ST ...u Fiest na 215 koni /320 Nm a u Focus na 275 koni/400Nm

a to u Fiesty jen za 18tis a u Focusu za cca 37tis

pri zachovani firemni zaruky....pekne......velmi pekne
18. 7. 2013 17:51
pockajte
Len pockajte si na novu Fabiu III rs :-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - JDM
18. 7. 2013 19:29
Re: pockajte
no už se nemůžu dočkat >:D
Avatar - Invert
18. 7. 2013 19:56
Re: pockajte
Doufám, že bude silnější, než Octavia RS >:D >:D
Avatar - JDM
18. 7. 2013 20:00
Re: pockajte
minimálně o 300 koní >:D >:D
Avatar - Invert
18. 7. 2013 20:50
Re: pockajte
Dvoulitrové tříválcové HTP s turbem - 3,0 HTTP, 600kW >:D >:D
Avatar - Dominik.
21. 7. 2013 11:49
Re: pockajte
Spíš prý vůbec nebude...
18. 7. 2013 18:00
Fér test
Clio RS poslední generace je opravdu tak trochu zklamání - zejména ve srovnání s předchozím CUPem. Osobně bych z trojice Clio - Fiesta - 208 váhal mezi Fiestou a 208. Je to poprvé snad po dvaceti letech, kdy někdo v subkompaktech udělal (z mého pohledu) lepší hothatch, než Renault. Fabia RS do téhle skupiny moc nepatří, míří jinam.
Rozbalit vlákno
1
19. 7. 2013 10:13
Re: Fér test
Nejen z tvého (a samozřejmě i mého) pohledu, ale z obecně platného názoru za posledních 20 let...
18. 7. 2013 18:05
Ikony se z nich asi nestanou
Fiestu sráží vysoká výška karoserie, zboku a zezadu to vypadá jako boubelaté miniMPV. Peugeot 206 svou boční siluetu jednoprostorového auta zachraňuje lepší zádí, ale asi se nezbaví nýlepky uata pro ženy. Fabia s s antisportovním krabicoidním designem by se najraději propadla do země. Jedině Clio vypadá k světu (je nejnižší a opticky ho prodlužuje další pár dveří), ale sráží ho převodovka a vlastně celé naladění auta. Myslím, že těmto typům aut zvoní umíráček.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ham.
18. 7. 2013 18:14
Motor, převodovka, řízení/podvozek, exteriér, interiér
Fiesta: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
208: :yes: :yes: :yes: :yes: :no:
Fabia: :yes: :yes: :no: :no: :no:
Clio: :yes: :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
4
19. 7. 2013 08:17
Re: Motor, převodovka, řízení/podvozek, exteriér, interiér
:-) :yes:
Avatar - woody-alien
19. 7. 2013 11:16
Re: Motor, převodovka, řízení/podvozek, exteriér, interiér
Ty musíš tu Fiestu milovat, takže není co řešit. >:D Jinak bys jí asi palec nahoru za exteriér a interiér nedal. ;-)
Avatar - Ham.
19. 7. 2013 12:42
Re: Motor, převodovka, řízení/podvozek, exteriér, interiér
Exteriér v úpravě ST je hezký, interiér bych si dovedl představit lepší (moc tlačítek na středové konzole, kelímky kolem přístrojů), ale v konfrontaci s ostatními vozy v testu je to jednička i v interiéru:
a) nedostižné sesle
b) klasické budíky, klasicky umístěné

208 zabíjí interiér řešením budíků kdy vysoká postava má špatný posed A clio je pro mě nepřijatelný cirkus Berousek. Takže Fiesta chca nechca je v interiéru vítěz.
Avatar - woody-alien
19. 7. 2013 21:48
Re: Motor, převodovka, řízení/podvozek, exteriér, interiér
Sesle vypadaj dobře už od pohledu. ;-) Zatím jsem v ní neseděl, pokud vše dobře půjde, tak mám jízdu někdy v srpnu. Jinak ST paket ji samozřejmě pozdvihl, ovšem ty základní proporce, takovou tu napuchlou žábu se zadkem starý Blažkový >:-[] (přeháním, jasně, a možná se to jednou obrátí proti mě ;-) ) změnit nemohou. Tak doufám, že jízda na to dá zapomenout.
Avatar - Biest
18. 7. 2013 18:36
tak ktore:
kebyze kupujem druhe auto do rodiny, maly hot hatch cisto pre zabavu na vikendy (resp. by som bol mlady bez rodiny) - jednoznacne fiesta ST alebo min. generacia clia RS

kebyze kupujem "hot hatch" na kazdy den, musel by som volit kompromis medzi sportovostou, praktickostou a kazdodennou pouzitelnostou - jednoznacne fabiu RS, ktora je v tomto smere genialna a nema konkurenciu (okrem pola GTI)

novemu cliu RS nemozem prist na chut a je o dost drahsie. 208 gti je sice pekne ale nejak ma extremne neoslovil, pride mi malo sportovy na pohlad ...
Rozbalit vlákno
4
18. 7. 2013 20:11
Re: tak ktore:
Nevím, co znamená volit kompromis, protože jediné, v čem zásadním se Fabia liší od všech ostatních (mimo Pola), je 5D. Protože všechna tato auta jsou bez problémů denně použitelná i sportovní (Fabia z nich nejméně). A praktická jsou naprosto stejně, jako to nejzákladnější provedení daného modelu a karosářské verze.

S ohledem na ceny HH v segmentu C (Golf, Astra, FoFo), které jsou pro každodenní použití univerzálnější i praktičtější, k tomu rychlejší, výkonnější a zábavné minimálně jako ta Fabka, je právě cena Fabie RS už trošku mimo.
Avatar - Biest
18. 7. 2013 22:02
Re: tak ktore:
prepac ale si uplne ale uplne mimo ... najprv sa v nich prevez a potom tu vypravaj hluposti :-)

enjoy
18. 7. 2013 22:40
Re: tak ktore:
Místo plků zkus použít nějaký argument v těch 3 kritériích ... Takže v čem je Fabia lepší než konkurence z testu?

V čem je lepší (nebo aspoň srovnatelná), než současné "plnokrevné" HH, které nejsou o tolik dražší?

Já jedním takovým vcelku extrémním HH jezdím už roky denně do práce, na nákupy, v létě i v zimě na dovolenou, tak mi prosím vysvětli, kde jsem mimo ...
Avatar - Biest
25. 7. 2013 09:04
Re: tak ktore:
jazdis nim evidentne len preto, lebo musis ... a aky je ten tvoj celkom extremny HH? napis, nech som mudrejsi. ked to bude golf GTI budes na smiech (golf GTI nie je ziaden extremny HH ale lepsi ekvivalent fabie RS a pola GTI) a ked to bude clio RS budes masochysta, pretoze viem ako sa kazdodenne vozi v takomto aute - tak si vyber :-)

a nikde som fabiu RS nezrovnaval s plnokrvnými HH ... citaj poriadne. napisal som, ze to nie je cistokrvny hot hatch ale prakticke rychlejsie auto. a to neodskriepis a mozes sa aj na hlavu postavit...

navyse milujem ked vsetci hovoria, ze golf GTI je kazdodenne pouzitelny HH ale na fabiu RS povedia, ze je len univerzalna. pritom GOLF GTI je (sice omnoho lepsie) ale urcite nie ostrejsie vozenie ako na fabii RS, cize rovnaky "HH" ako fabia RS ... hawk
18. 7. 2013 18:55
Navíc je krásný i pod kapotou patří benzín
Nemá smysl kupovat auto se zastaralým a žravým dieselovým motorem :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - poterienko
18. 7. 2013 21:16
Re: Navíc je krásný i pod kapotou patří benzín
To je fakt. Raději koupit moderní nežravý šestiválec, co strčí tyto prcky do kapsy a pojede za méně.
18. 7. 2013 20:37
Kriteria
Já nebudu hodnotit auta, jako někteří profijezdci ze zdejší diskuze, protože jsem měl možnost jet pouze v novym Cliu RS, jen bych se pozastavil nad tím, že u některých HH nižší střední třídy (nebudu raději jmenovat) je právě ta denní použitelnost a univerzálnost brána ve většině českých testů, a hlavně na ACZ, jako velká přednost, oproti sportovnosti, tuhému okruhovému podvozku a třídvéřové karoserii. A ejhle, najednou jsou ve třídě malých HH ty stejný věci braný jako úlet, slabá stránka, a kdo ví co ještě, protože HH má bejt přece třídvířko s tvrdym podvozkem, kterej dá jasně vědět o každym kamínku na silnici... Tak nevím.

A k testu snad jen to, že jsem se pousmál nad plusy a mínusy. U fabie v mínusech vadnoucí brzdy, slabší motor a náklony karoserie (no to he HH jako bejk), ale v plusech univerzálnost. A skončila před Cliem. :-) U Clia v mínusech "na limitu měkký podvozek", z čehož mi plyne, že ten podvozek je dobrej, ale na limitu (na který se možná ta úzká Fabie ani nedostane) je vlastně mekkej...

Na závěr jen napíšu, že bych osobně vybíral z francouzů, a jelikož nejsem superjezdec, to Clio by zvítězilo právě kvůli dennímu použití. :-)
Rozbalit vlákno
3
19. 7. 2013 00:07
Re: Kriteria
Řekl bych, že Fiesta je použitelná k dennímu ježdění bez velkých problémů. Na českých silnicích plných děr trpí všechny sportovní auta. Fiesta má alespoň nápravnici co něco vydrží.... o proti konkurenci ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
19. 7. 2013 08:17
Re: Kriteria
Kritérium hodnocení je vždy subjektivní... Každopádně, HH na bázi supermini osobně očekávám neposednější, ultimativnější, zábavnější - prostě víc oldskůl, než HH kompaktní. Přece jenom rychlé supermini si asi nikdo primárně nekoupí jako rodinný potah s příjemným nadbytkem výkonu na delší cesty, kdežto kompakt k tomu v mnoha případech vybízí. Proto mi příjde důraz na rozpustilost u supermini a všestranost u kompaktu, docela v pořádku...
19. 7. 2013 16:34
Re: Kriteria
Přesně a můžu potvrdit, že nová FieSTa to splňuje na jedničku...když jsem z ní poprvé vysedl, tak jsem si říkal jaká je to úžasná motokára :-)

Fabie je tady naprosto omylem a zařadili ji do testu jenom proto, že to je Škodovka...tu ostudu co by si v provozu udělala testéři schovávají ve výsledném hodnocení za největší univerzálnost (abych jen nehanil, je pravda, že v testu zaznělo že je z nich nejslabší...).

Nechápu ovšem, že Fabie skončila před Cliem ... už jen z toho důvodu, že Fabie není hot hatch a Clio (svezu se příští týden takže doplním) prostě nemůže být tak špatné jak popisují...
Avatar - orson
19. 7. 2013 08:12
Kde je POLO GTI?
Nějak zapomněli na Polo GTI..myslím že by v této společnosti nebylo jen do počtu..
Rozbalit vlákno
1
19. 7. 2013 16:35
Re: Kde je POLO GTI?
Asi stejně jako Fabia RS...teda pardon, Polo by bylo o chlup lepší než Fabia...
19. 7. 2013 08:36
POROVNÁNÍ ROKU
Málo platné, porovnávačky táhnou. A tahle porovnávačka je testem roku. Rozsahem, odborným pohledem, širším informačním polem, prostě je to tak, jak to zde jistě každý rád čte. No vidíš, sesterský Svět motorů. Četl ho již tvůj děda, ostatně kde myslíš, že čerpal všechny ty vědomosti, které o autech má?

Ve výsledku jde o historický debakl zcela nového modelu (clio) jaký nemá pravděpodobně konkurenční obdobu. Překvapuje, jak dobře si stále vede FABIA a nepřekvapí kvalita Fiesty, jistě :yes: Peugeot potvrzuje, že jeho soustředění na produkci nese své ovoce. Chybí POLO GTI, no evidentně proto, že by uvedenému debaklu dalo příchuť neodvratného, takhle se můžeš kojit tím, že i když je fiesta nejlepší jezdec, moc chlapsky tedy nevypadá. Ideálem segmentu je samozřejmě POLO, ale to tu jistě ví každý: auto, které výborně vypadá a výborně jede, zdánlivá samozřejmost...

P.S. A pozor, nehraj si na diskusi slepě na Loeba, ty přece nemáš sebemenší šanci rozeznat, jaké auto je na silnici lepší, neboť tvé možnosti končí na deseti procentech i toho posledního testovaného auta. Kup si tedy co chceš. Je však dobře vědět, co by si určitě koupili mistři testéři:
1. POLO
2. FIESTA
3. 208

BRAVO SVĚT MOTORŮ :yes: :-!
Rozbalit vlákno
6
19. 7. 2013 09:00
Re: POROVNÁNÍ ROKU
Máš pravdu. Je dobré vědět, co by si koupili mistři testéři. V tomto případě asi o trochu větší "mistři" než ti ze SM.
Hodnocení dle EVO:
Clio III RS - 5 *
Clio IV RS - 4 a 1/2 *
Fiesta ST - 4 a 1/2 *
Suzuki Swift Sport - 4 a 1/2 *
DS3 Racing - 4 *
Polo GTI - 4 *
P208 GTi - 3 a 1/2 *
Fabia RS - 3 a 1/2 *
Ibiza Cupra - 3 *
19. 7. 2013 09:10
Re: POROVNÁNÍ ROKU
Myslíš ten test [odkaz] který je uveden tímto textem, cituji: "Z velké žluté koule na obloze sálá nádherné teplo, které příjemně zahřívá kůži i lak karoserie na tichém odpočívadle pod ním. Zlatavého slunce si dnes užíváme do sytosti, protože na rozlehlé kobaltově modré klenbě nad námi jen tu a tam skotačí obláček. " >:D >:D Díky... >:-[]
19. 7. 2013 09:20
Re: POROVNÁNÍ ROKU
Pokud chceš nějakou srovnávačku, kde nejde jen o dojmy, ale i o čísla, tak si to zkus přelouskat. Nějak ta čísla nejdou dohromady s tím nestíhajícím podvozkem a bídným motorem. >:-[]
Srovnání dle Sport Auto:
1-. Renault Clio RS - 40 bodů
2. Peugeot 208 GTi -37 bodů
3-. Ford Fiesta ST - 36 bodů
4-. VW Polo GTI - 34 bodů

Prueba Sport Auto -Mayo 2013-, Circuito de Hockenheim:

Tiempos en el circuito de hockenheim ( piloto Jens Dralle, piloto de la Lamborghini trofeo y Mini Challenge)

1-. Renault Clio RS 1.6 TCE EDC 200cv cup--------1 min 20,1 s

2-. Ford Fiesta ST 1.6 Ecoboost 182cv----------- 1 min 20,2 s

3-. Peugeot 208 GTI 1.6 THP 200cv---------------1 min 21,5 s

4-. VW Polo GTI 1.4 TSi DSG 180cv---------------1 min 21,8 s

Slalom 18 m:

1-. Peugeot 208 GTI 1.6 THP 200CV----------------69,2 Km/h

2-. Renault Clio RS 1.6 TCE EDC 200cv cup---------68,9 km/h

3-. Ford Fiesta ST 1.6 Ecoboost 182cv-------------68,2 km/h

4-. VW Polo GTi 1.4 Tsi DSG 180cv-----------------66,3 km/h

Prestaciones 0-100 km/h

1.- Peugeot 208 GTI 1.6 THP 200cv-----------------6,8 s

2-. Renault Clio RS 1.6 TCE EDC 200cv cup---------- 6,9 s

=-. Vw Polo GTI 1.4 Tsi DSG 180cv------------------6,9 s

4-. Ford Fiesta ST 1.6 Ecoboost 182cv--------------7,3 s

Prestaciones 0-160 km/h

1-. Renault CLio RS 1.6 TCE EDC 200cv cup-----------16,5 s

2-. Ford Fiesta ST 1.6 Ecooboost 182cv--------------16,7 s

3-. Peugeot 208 GTI 1.6 THP 200cv-------------------16,8 s

4-. Vw Polo GTI 1.4 Tsi DSG 180cv-------------------17,2 s

Prestaciones 0-200 km/h

1-. Renault Clio RS 1.6 TCE EDC 200cv cup------------32,0 s

2-. Ford Fiesta ST 1.6 Ecoboost 182cv----------------32,7 s

3-. Vw Polo GTI 1.4 TSi DSG 180cv-------------------33,9 s

4-. Peugeot 208 GTI 1.6 THP 200cv--------------------36,0 s

Frenada 100 km/h-0 en caliente

1-. Renault Clio RS 1.6 TCE EDC 200cv cup-------------35,4 m

2-. Vw Polo GTI 1.4 TSi DSG 180cv--------------------37,9 m

3-. Ford Fiesta ST 1.6 Ecoboost 182cv-----------------38,6 m

4-. Peugeot 208 GTI 1.6 THP 200cv--------------------38,7 m

Frenada 180 km/h-0

1-. Renault Clio RS 1.6 TCE EDC 200cv cup-------------116,7 m

2. Ford Fiesta ST 1.6 Ecoboost 182cv------------------122,2 m

3-.Peugeot 208 GTi 1.6 THP 200cv---------------------122,3 m

4-.Vw Polo GTi 1.4 TSI DSG 180cv----------------------122,3 m

Puntuaciones Finales de las pruebas dinámicas Sport Auto

1-. Renault Clio RS 1.6 TCE EDC 200cv cup---------------40 puntos

2-. Peugeot 208 GTi 1.6 THP 200cv----------------------37 puntos

3-. Ford Fiesta ST 1.6 Ecoboost 182cv-------------------36 puntos

4-. VW Polo GTI 1.4 TSi DSG 180cv----------------------34 puntos

Otras puntuaciones de compactos GTI realizadas por Sport Auto

Renault Clio Sport 2.0 203 cv cup---------------------41 puntos

Mini Cooper S 184cv---------------------------------37 puntos

Abarth 500 SS 160cv---------------------------------34 puntos

Seat Ibiza Cupra 1.4 Tsi DSG 180cv-------------------32 puntos

Skoda Fabia RS 1.4 TSi DSG 180cv--------------------30 puntos

Alfa Mito QV 1.4 T 170cv-----------------------------29 puntos

Opel Corsa GSI 1.6 T 150cv---------------------------28 puntos
Avatar - Deathstar
19. 7. 2013 11:41
Re: POROVNÁNÍ ROKU
Rychlost v přímce díky řazení automatu a výkonu motoru..
Rvaní auta na okruhu a honění desetin sekund.
To je přesně důvod proč si koupit hot hatch.... >:D >:D >:D >:D >:D >:D

Co takhle zábava za volantem na okresce??Cena?Koncepce auta( Fiesta-manuál,nízká váha tuhý podovozek? Clio-nic z toho)? Kvalita výroby(složitý automat a zbytečný infotaiment made in Renault...to nechci vidět.)?
Uživatelská přijemnost(pádlová dvouspojka při parkování po městě..:D)
To neni rozhodující že ne? Hlavně čísla.:) :yes:
Avatar - Ham.
19. 7. 2013 09:21
Re: POROVNÁNÍ ROKU
Jj, tam to redaktoři podali velmi plasticky >:-[]
19. 7. 2013 10:08
Peleton dorazil....
Podle (nejen) tohoto testu jsme svědky historického milníku, od roku 1992, kdy se na svět podíval skvost jménem Clio Williams s fantastickým motorem F7R (2.0 16v 110 kW), Renault VŠEM ve třídě ukázal záda, utrhl se z peletonu na dlouhý 21 roku trvající únik, kdy kluci z Dieppe záseli do světa skvělé kousky - Clio 2 RS 124 kW, Clio 2 RS 132 kW, Clio V6, Clio 3 RS 145 kW, Clio 3 RS 147 kW, speciální edice, R26, R27, Red Bull, luxusnější Gordini ... sem tam se přiblížil Ford, sem tam Opel, ale NIKDO za posledních 20 let nedělal lepší Hot Hatche v této třídě, než Renault (ať se to fandům koncernu, Opelu, Fordu, Fiatu, PSA a já nevím koho líbí nebo ne, o tomto nebudu diskutovat, toto je objektivní fakt, který potvrdí každý znalý v oboru). Nyní, v roce 2013 peleton konečně dorazil a tito fandové (včetně některých redaktorů) si mohou konenčě zaonanovat a poplivat 21 let Renaultí nadvlády, Clio 4 RS se jeví jako zklamání a tento případ je dalším důkazem toho, že žádná nadvláda netrvá věčně. Takže honem bít do prsou - konečně sme dostihli a v některých věcech i předhonili ten prokletý Renault, bravo hoši...užijte si ten pocit, nemusí trvat dlouho, stačí až se kluci v Dieppe zdravě naštvou a vyhodí do světa Gordini s 220 - 230 HP, manuálem a překopaným podvozkem ;-) A pak, nakonec ještě jedna úvaha... Renault určoval tempo přes 20 let, ale až na vyjímky nebyl nejprodávanější HH v této kategorii, Clio 4 RS má reálné ambice být nejprodávanějí HH své kategorie... kde je teda chyba? Co teda chceme?! Já mám jasno, já chci a budu mít Clio 3 RS, bohužel už né jako nové...
Rozbalit vlákno
32
Avatar - sargis
19. 7. 2013 11:27
Re: Peleton dorazil....
Suhlasim. Ale za Opel musim povedat, ze Corsa sa dost priblizila Cliu, ale iba v edicii Nurburgring....daju sa najst kvanta testov RS vs Ring a vzdy to bolo tesne v prospech Clia...Clio 4 - radsej no comment. Zachrani to nejaka Cup edicia?
19. 7. 2013 12:59
Re: Peleton dorazil....
>:D Hezký plačky...

Kdybychom shrnuli všechny testy HH za posledních 20 let, tak bychom zjistili, že má pořád navrch VW, potažmo Ford. Ale pro Vás kluky od Renaultu začíná a končí kvalita HH časem na NS, popř. jiném okruhu a máte tak svoje vlastní kriterium pro nejlepší HH:-)
19. 7. 2013 13:04
Re: Peleton dorazil....
Na tebe tvuj nick vyloženě sedí provokatére. S tím VW sis předpokládám dělal srandu že? U Forda, potažmo Opelu je to alespoň k diskuzi, ale u VW, a jejich sesterských derivátů je to vyloženě k smíchu :-!

Hot Hatch sub kompaktu nemůže být praktické auto už kvůli genům, takže ano, je to o rychlosti a zábavnosti a tento mix vlastností dělal od r. 1992 do letoška nejlépe Renault a klidně skákej do stropu, nic na tomto faktu nezměníš. Poslední Clio RS zcivilnělo a to mu dává veliký předpoklad pro velice zajímavé prodeje...
19. 7. 2013 13:33
Re: Peleton dorazil....
Ne, třeba Golf GTI je historicky, pokud ne nejlépe, tak jeden z nejlépe hodnocených HH. Ale jsi ještě mladej kluk, tak máš zatím nastudovanou jen historii Renaultu ;-)

HH je nejen o rychlosti a zábavnosti. Navíc problém rychlých Renaultů je ten, že jsou rychlý jen na okruhu, jak přijde třeba okreska tak mají problém.

Skáčeš tu do stropu jen ty. Já se narozdíl od tebe dokážu odprostit od svoje vlastní garáže.
19. 7. 2013 14:45
Re: Peleton dorazil....
Máš co dohánět, jestli sis nevšiml, tak já mluvím o sub kompatní třídě, jsi si jistý, že Golf tam patří? ;-) Nejde o garáž, jde o to, co si myslí odborná veřejnost a lidé, kteří se v motosportu pohybují.
Mohu se zeptat, jak si došel na to, že HH od Renaultu mají problém na okresce?
20. 7. 2013 09:07
Re: Peleton dorazil....
Beru zpět, myslel jsem že v původním příspěvku píšeš o všech HH. Pokud jsi psal jen o B segmentu, tak se s tím dá souhlasit. Ale je to dáno tím, že v tomto segmentu poslední dobou nikdo jinej ostrej HH než Renault dosud nikdo nedělal. Ale jak je vidět stačilo, když se do toho pustil Ford a Peugeot, tak má Renault problém ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
19. 7. 2013 23:15
Re: Peleton dorazil....
RS Renaulty jsou pověstné svými poddajnými "rallyovými" podvozky, které fungují tím líp, čím rychleji člověk jede. Jediným problémem Renaultu na okresce může být leda tak pud sebezáchovy řidiče.

Vždyť i to 10 let staré Clio 172 dokáže zajet na okresce takový nesmysl, až z toho je jednomu blbě.
20. 7. 2013 09:11
Re: Peleton dorazil....
Pověst je jedna věc, změřenej čas druhá:-)

Viz test v TG HH na okresce a jejich čas. MGR byl pomalejší než Golf R, Scirocco R i Focus RS. Samozřejmě, že na okruhu by to dopadlo zcela jinak.

To by museli být u Renaultu kouzelníci, aby jedno auto dominovalo oproti konkurenci s podobným výkonem jak na okruhu tak i na okresce ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
20. 7. 2013 12:29
Re: Peleton dorazil....
A co vy si Kefalín predstavujete pod takym pojmom "okreska"? Protože mě nenapadá důvod, proč by na okresce nemělo fungovat auto, které funguje na okruhu. Vždyť okruh je taková kvalitní okreska, která má místo stromů a příkop v okolí únikové zóny.

Samozřejmě nemůžeme zabíhat do extrému = že budeme považovat za relevantní okresku tankodrom anebo budeme chtít po nějaké okruhové žehličce s chodem tlumičů půl centimetru (k čemuž mají RS Renaulty samozřejmě daleko), aby fungovala i na té okresce.

TG s testem HH na okresce jsem neviděl a je mi to jedno, protože krom aktuálních generací jsem viděl všechny RS Renaulty v akci na živo a pokud o nich má platit, že na okresce nefungují, tak si opravud nedokážu představit, jak musí vypadat a jezdit auto, které dle tebe na okresce funguje...

PS: Clio 182, Clio 197 a Twingo RS patří k naprosto famózním věcem, které stavím na absolutní okreskový vrchol.
20. 7. 2013 13:29
Re: Peleton dorazil....
Nevíš co je okreska? >:D Je to uzší silnice, kde díky častým ostrým zatáčkám, popř. vracečkám dosáhneš nejvyšší rychlosti kolem 120 km/h. Takže pokud i teď nevidíš rozdíl mezi okreskou a okruhem, tak už nevím co s tebou :-)

Já přece nikde nepíšu, že RS od Renaultu na okreskách nefungují, ale že v případě Meganu se najdou rychlejší HH a jeho dominance je fuč. To, co si dokážeš popř. nedokážeš představit ty, je jedno zase mě ;-) A HH, které na okresce fungují líp jsem ti vypsal výše, takže stačí se obrátit na nějakýho majitele.
Avatar - Ham.
20. 7. 2013 13:34
Re: Peleton dorazil....
Správná odpověď byla:
Aha, no jo, no jo no, tak se mějte pěkně pane majore.
>:-[]
20. 7. 2013 13:34
Re: Peleton dorazil....
Stačí najít okresku, kde je míň zatáček než na okruhu. Nebo ti může pomoci elektronika, která nejde u VW vypnout. MRS je hlavně o zábavě a až pak o časech. Naopak Clio IV RS jde cestou VW. Kritizovat jde ale obojí. Jak nové Clio RS, tak MRS.
20. 7. 2013 13:42
Re: Peleton dorazil....
Tady máš další test, kde se hledal okreskový král. A hádej, kdo s přehledem vyhrál?
"A je tu finále s docela překvapivým výsledkem. Mégane RS Cup všechnu svou konkurenci dokázal spolehlivě porazit a co se týče zábavnosti, schopností na okreskách i pocitu z řízení mu byl schopen výrazněji konkurovat pouze Civic Type R. Ironií je, že kdybychom se zaměřili jen na rychlost v přímce, byly by dva vozy ze zadních příček na prvních dvou místech. Focus RS jako syčící, neuvěřitelně silná bestie a za ním MPS s jejími 380 Nm a 260 koníky. Hot-hatch má být podle našeho názoru doma hlavně na okresce plné zatáček, pokud ale preferujete spíše „dálniční“ sportování, už víte jak si žebříček pro sebe upravit. Druhým paradoxem pak je, že auta s nezávislým zavěšením zadní nápravy dostala na frak od agilnější dvojice s nápravou tuhou, takže ono to jen o té použité technice asi nebude. A skvělá zpráva je, že za nejlepší auto nezaplatíte zdaleka nejvíc – 750 tisíc korun je hodně, ale opravdu hodně…dobrá nabídka. Okreskový hot-hatchový king v současnosti prostě pochází z Francie. Tak tedy Bon voyage…"
[odkaz]
Avatar - Ham.
20. 7. 2013 14:04
Re: Peleton dorazil....
ano, toto je typická česká okreska
[odkaz]
>:-[]
20. 7. 2013 18:52
Re: Peleton dorazil....
Jenže to je test na základě subjektivních dojmů, já dal test s měřenými časy, to je docela rozdíl...
Avatar - Enthusiastic.driver
20. 7. 2013 13:57
Re: Peleton dorazil....
No, tak takovou motanici, abys s dnešním oturbenými HH nedosáhl někde mezi zatáčkami ani 130km/h už by bylo vážně velmi složité hledat. ;-) Já jsem se ptal hlavně proto, jestli si pod pojmem okreska představujeme to samé - kus kvalitního asfaltu někde v podhůří.. A nemyslíš třeba místy rozbitou silnici III.třídy... No ale představujeme si pod tím cca to samé a tím pádem opakuji - nechápu, proč by na kvalitní okresce mělo mít problém auto, které funguje na okruhu...

Jinak máš pravdu, nenapsal jsi přímo, že RS Rencky nefungují, napsal jsi, že "mají problém", což jsem si interpretoval podobně, protože žádný problém nemají. A na základě jediného testu Top Gearu (jež je možné brát jako cokoli, jen ne zdroj relevantních informací), bych si úsudek neopovážil udělat.

PS: Na okresce plné vraceček, na takové, dke by stěží šlo dosáhnout 120 km/h, na takové okresce by se Golf R, těžký Golf R, dost trápil...
20. 7. 2013 14:03
Re: Peleton dorazil....
V tom testu byl MRS 250. Měl tedy slabší motor než zmíněná konkurence. Přesto byl čas skoro stejný. To spíš svědčí o tom, že MRS podvozkem dohnal to, co ztratil díky slabšímu motoru.
20. 7. 2013 19:11
Re: Peleton dorazil....
Tímto způsobem mohu vysvětlit spoustu rozdílů:

V tom testu byla i Ibiza, která měla o 23 koní slabší motor než Clio RS Cup a přesto byl čas skoro stejný. To svědčí o tom, že Ibiza dohlanala podvozkem to, co ztatila díky slabšímu motoru.
20. 7. 2013 19:08
Re: Peleton dorazil....
Záleží kde jezdíš, u nás to zas tak těžký není :-) Mně nešlo ani tak o povrch, ale spíš o profil, tzn. hodně ostrých zatáček. Takže za okresku beru silnicí 3. třídy jak s hladkým nebo rozbitým povrchem (často bývá kombinace těchto dvou).

Ano, napsal jsem, že "mají problém". Ale myslel jsem ve vztahu s konkurencí a ne, že by Megane na okresce jel špatně. Problém je, že takové testy HH na změření času na normální silnici se prakticky nedělají, ve většine případů se dělá na základě subjektivních dojmů a časů na okruzích.

P.S. Na okresce s prudším stoupáním a plné vraceček, kde brzdíš na minimální rychlost a hned akceleruješ se projeví výhoda vyššího výkonu Golfu R a pohonu 4x4, takže se určitě oproti Meganu netrápil a byl i logicky rychlejší...

A to chci celou dobu říct, že je skoro nemožné postavit HH v rámci konkurence (plus mínus s podobným výkonem), který by dominoval jak na okruzích tak i na okreskách
20. 7. 2013 19:54
Re: Peleton dorazil....
Mégane RS dominuje hlavně díky fun faktoru. O těch pár desetin s asi nikomu nejde (ať už na okruhu nebo na okresce). Stejné je to v případě minulého Clia RS nebo současné Fiesty. Současné Clio RS se vydalo na cestu VW a to z něj krále HH neudělá. Možná však ovládne prodeje. Jen s tou cenou asi budou muset něco udělat. V Británii by si asi málokdo připlatil 2 000,- GPD oproti Fiestě.
Avatar - Enthusiastic.driver
22. 7. 2013 12:05
Re: Peleton dorazil....
viz. můj příspěvek níže - pokud se budeme bavit o okreskách s hladkým asfaltem, budou časy na okruhu (samozřejmě s podobným profilem zatáček) relevantní času na té okresce - to mi nikdo nevyvrátí a za tím si skálopevně stojím. :-)

Pak k tomu Golfu R a vracečkách. O lepší trakci VW nelze pochybovat a je pravda, že může být tím rozhodujícím faktorem. Ale skládat do pomalých vracáků poměrně těžké Rko s obyčejnou 4x4 nebude žádný med - auto bude nejsilnější v kramflecích na zcela rozdílném typu trati s rychlými zatáčkami. Pak tu máme brzdy - ty na RS Renaultech bývají obecně skvělé a neutahatelné, navíc se nemusí vypořádat s tak velkou hmotností. Pokud by došlo na nějaký ostřejší downhill, dám krk za to, že VW by shořel o kus dřív.

Ale ono to je všechno jedno, protože v konečném praktickém důsledku jsou těmi rozhodujícími faktory ty, které žádné auto neovlivní - řidič, znalost trati a do značné míry i absence pudu sebezáchovy. Takže se tu s tebou "hádám" úplně zbytečně :-)
Avatar - Ham.
20. 7. 2013 13:30
Re: Peleton dorazil....
Přesně tak, rozdíl mezi okruhem, kde je vhodné auto třeba něco jako je Radical a okreskou, kde je králem například auto jako je Impreza STI, je zcela zásadní a pokud se nějaké auto naladí na okruh tak na okresce může být sotva průměrné a naopak.
Avatar - Enthusiastic.driver
20. 7. 2013 13:42
Re: Peleton dorazil....
Takže třeba auta pro závody do vrchu, která mají setup velmi blízký okruhovému, jsou sotva průměrná? Tak proč s nimi všichni závodí?

Proto jsem se výše ptal, co si provocateur představuje pod pojmem okreska - jestli hladký kvalitní kus asfaltu nebo nějakou rozbitou RZ mezi poli a lesy...
Avatar - Ham.
20. 7. 2013 13:58
Re: Peleton dorazil....
Význam slova okreska u nás podle mě vystihuje to na co si všichni soutěžáci berou čtyřkolky typu STI a ne okruhové placky. A třeba v Anglii to není jinak, tamní okreska je možná rozflákanější než ta česká. To že se závody do vrchu mění ze závodů blízkých klasické RZ na okruhové závodění je věc nesouvisející (viz proměna závodu na Pikes Peak, kdy dnes je to vyasfaltovaná highway od startu až na vrchol).
Avatar - Enthusiastic.driver
20. 7. 2013 14:27
Re: Peleton dorazil....
Tak v Evropě byly závody do vrchu takové vždycky. A co se týče té okresky, já právě za typickou okresku považuju ten kus cesty a lá závod do vrchu, s kvalitním asfaltem a aspoň trochu pevnou krajnicí - a předpokládám, že typický uživatel HH to budem ít podobně :-)

Subaristi a Evomyšáci jsou zvláštní sorta...
Avatar - Ham.
20. 7. 2013 14:52
Re: Peleton dorazil....
Nebyly, stačí se podívat na jakém povrchu, šířce trati etc. se jezdilo Ecce Homo za první republiky a na jaké dálnici se jede dnes.
Já myslel, že typické je to co převažuje a ne výjimky typu závod do vrchu, kde je silnice rozšířená na 7 a více metrů, v zatáčkách jsou svodidla a asfalt se dává každý rok nový.
Avatar - Enthusiastic.driver
22. 7. 2013 10:42
Re: Peleton dorazil....
Oukej, ten předchozí příspěvek jsem napsal rychleji, než myšlenka doputovala tam, kam měla >:D

Ale abych se vrátil k jádru a tomu, co jsem chtěl říct. Myslím, že typický kupec HH bude primárně vyhledávat ty netypické ( i když já jich mám v nejbližších horách spoustu) kusy okresek s hezkým asfaltem (šířká 7m nutnost není), přece jenom, drtit hot hatch na krev po záplatách, hupech a příčných spárách bolí auto i majitele a neznám nikoho, kdo by to dělal (krom těch vyznavačů JDM čtyřkolek) - a tím se opět dostávám k závodům do vrchu, nastavení podvozku a funkčnosti na okruhu a okreskách. V případě běžných aut bych ve většině případů dal mezi rychlost na okruhu a rychlost na HEZKÉ okresce rovnítko, respektive pokud něco funguje na okruhu, bude to fungovat i na té nerozbité okresce.

Samozřejmě, pokud se bavíme o nejrychlejším přesunu mezi body A a B v běžných podmínkách po rozbitých okreskách, nemá o okruhovém setupu vůbec cenu mluvit ;-)
Avatar - Ham.
23. 7. 2013 00:37
Re: Peleton dorazil....
S tím už se dá souhlasit. Snad ještě s malou poznámkou, že silnic s rozbitým povrchem je u nás daleko víc než těch hezkých a navíc v našich krajích přistupuje faktor "počasí", tedy často slizko nebo přímo mokro, občas i sněžmo a tudíž okruhový setup HH bude vyhledáván daleko méně než setup univerzální nebo dokonce varianta 4x4, protože jezdit na okruh nebo vyhledávat ty správné okresky jen proto, že mám super hatch nastavený na okruh je asi zábava jen úzké skupinky lidí, protože pokud někdo už obětuje čas a prostředky na nějaké pravidelnější návštěvy okruhů tak je asi daleko lepší pronájem nějakého okruhového speciálu. Lepší jak jezdecky, předohrab na okruhu zůstane předohrabem i kdyby se předními koly dokázal prohrabat až k protinožcům :-) , ale i finančně.
Avatar - white label
20. 7. 2013 21:35
Re: Peleton dorazil....
Byly takové "vždycky"? Myslíš celou tu dlouhou dobu kterou pamatuješ... >:-[] ;-)
Avatar - Hammunasakra
19. 7. 2013 13:09
Re: Peleton dorazil....
Za ten fór vo VW :yes: :yes: :yes: >:D >:-[]
Avatar - Enthusiastic.driver
19. 7. 2013 23:05
Re: Peleton dorazil....
Tvrdit obecně, že Renault dělá nejlepší HH samozřejmě nelze, ale pokud se člověk zaměří pouze na jízdní projev, tak Renault vážně za posledních 20 let nešlápl vedle (a já bych to klidně rozšířil i na 30 let, páč R5 byla též skvělá), což se o Fordu ani VW rozhodně říct nedá.

Stačí zajet někam na trackday nebo se přimíchat mezi nějaké kluky, kteří to s řízením myslí vážně - když debata zabředne na téma "hot hacth" popřípadě "dobrá předokolka", slovo Renault je většinou to první, které člověk slyší. ;-)
19. 7. 2013 13:44
Re: Peleton dorazil....
Peleton dorazil? Možná tak na nějaký mezičas. Tím mezičasem pak bude Gordini - tady se teprve ukáže, jak strašně moc ostatní (peleton) ztrácí.
Avatar - patrikw
19. 7. 2013 10:31
pekný deň prajem
Ahojte všetci :-) už dlho chodím na acz a až teraz som sa rozhodol zaregistrovať.Som študent mechatroniky a veľmi sa zaujíam a motosvet.Bol by som rád ak by som mohol ziskať nové poznatky :-) ( ak tu môže byť taky pán ako AdamN >:D prečo nie ja)
kedže som študent občas si vypožiciam otcovu primeru :-) takže nemám moc skúsenosti s inými autami ;-\ ale k veci.
Clio rs III je legenda a ňou aj ostane.Rs IV je tak trochu na štýl gtr :-) pridám jeden test ktorý sa mi zdá byt podaný objektívne. [odkaz]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - sargis
19. 7. 2013 11:31
Re: pekný deň prajem
Dobry koment. Adam N sa tu asi dlhsiu dobu neukaze, jeho rodicia sa rozhodli, ze ho este pred nastupom do ZS naucia plavat, aby pochopil, ze ked zena vrti zadkom, nie je pretacava....tak cakame na september, ked zavrie slabikar a slohne otcov tablet a bude tvorit....
19. 7. 2013 13:33
Re: pekný deň prajem
6:36 - "Choroba dvojspojkových převodovek. V porovnání s DSG je potřeba povedať, že tato převodovka se poměrně rychlo s tím vyrovná"
19. 7. 2013 13:40
ETALON
ETALON - Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI/132 kW ??? - bože, potom je jasné, že to dopadlo tak, jak to dopadlo.

Koncernové fandění je téměř jako rakovina.

Za mě:
1) Renault Clio R.S. 1.6 Turbo/147 kW
2) Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost/134 kW
3) Peugeot 208 GTi 1.6 THP/147 kW
4) Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI/132 kW (etalon)
5) Škoda Fabia RS 1.4 TSI/132 kW
Rozbalit vlákno
0
19. 7. 2013 14:01
Evropské trhy: Jásot u Mercedesů i prodejců Renaultu Clio
"Nejprodávanějším autem prvního pololetí byl VW Golf, ale na krk mu dýchá nová generace Renaultu Clio. To se v porovnání s minulým modelem prodává lépe o 31,7 procenta (červen 2012 – červen 2013) a za obě pololetí to vychází pro to letošní lépe o 17,8 %."

zdroj:[odkaz]

Nemáte někdo zdroj s konkrétními čísly?
Rozbalit vlákno
2
19. 7. 2013 14:48
Re: Evropské trhy: Jásot u Mercedesů i prodejců Renaultu Cli
Například zde, TOP 10 modelů v Evropě za 6/2013
[odkaz]
20. 7. 2013 12:11
Re: Evropské trhy: Jásot u Mercedesů i prodejců Renaultu Cli
Nektere modely pro mne prekvapive vysoko :-)
A to, ze je Clio druhe by urcite nekteri odbornici vysvetlili tim, ze si je kupuji hlavne zeny a tech je v Evrope vic nez muzu >:-[]
20. 7. 2013 07:34
FABIA Design
Ked tak pozeram na tu stvorku tak Fabia je tam vzhladovo uplne mimo kvadrant...pri tych dynamickych tvaroch konkurencie sa cudujem ze nezbledla zavistou a nezmenila farbu na bielu... >:D
Rozbalit vlákno
1
20. 7. 2013 12:12
Re: FABIA Design
Na prvni pohled mi Fabia prijde jako chudy pribuzny >:D
A na druhy pohled taky >:-[]
Avatar - citroen_bx
21. 7. 2013 20:59
Peugeot 208 GTi
Fabie je zastaralá, fiesta nepohodlná a clio drahé; řešení: koupit si peugeota! Je hezký, výkonný a z vlastní zkušenosti VELMI pohodlný. O verzi GTi vážně uvažuji.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - woody-alien
21. 7. 2013 21:02
Re: Peugeot 208 GTi
A FieSTu jsi zkoušel ? Nebo v tom tvrzení, že je nepohodlná, vycházíš pouze z testů ?
21. 7. 2013 21:52
Re: Peugeot 208 GTi
Fiesta ST je skutečně velmi tvrdá, do města relativně nepohodlná.
Avatar - woody-alien
22. 7. 2013 07:43
Re: Peugeot 208 GTi
OK, vyzkoušíme, zhodnotíme.... ;-)