Testy

Zpět na článek

TEST Renault Scénic 1.5 dCi EDC – Skromný automat

96 komentářů

Avatar - sargis
sargis
Akoby sa v tych faceliftoch Renaul hladal a pritom uz ma novu tvar v podobe Cli👋Captour...mohli ten FL priblizit niektoremu z nich, to tvarovanie chromovych prvkov je trochu gycovite...uvidime, s cim pride nova generacia. PS - ako sa pozera na ten displej navigacie, je tak daleko, ze skor sluzi spolujazdcovi...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ved ho aj priblizili..... skus porovnat tuto masku a tvar svetiel [odkaz] s tymto: [odkaz] keby mal scenic led svetla pod tymi chromovanymi lamelami ako clio tak je to takmer na neroroznanie od clia ... podla mna sa uz viac spravit nedalo.... az buduca generacia scenicu bude kompletne v novom renaultackom dizajne :yes:
Klaudius
Ak sa ti zdá navigácia ďaleko, kúp si ďalekohľad. >😁 😉
Avatar - pumpkin
pumpkin
Treba si to vyskúšať. Mne takéto umiestnenie navigácie určite viac vyhovuje ako niekde dole na stredovom paneli á la Golf.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Je to nutné ze sebe dělat neustále a zbytečně v..a? 😒 Test se tentokrát pěkně čte, v podstatě dobře napsaný, ale na závěr opět musíš napsat ten nesmysl s páčkami pod volantem, které je nutné hledat... taková hovadina a opakovaně napsaná. Doufám, že u Renaultu neposlechnou nářky podobných novinářů a páčky na ovládání rádia pod volantem zůstanou i nadále.

Ach jo... no ale to je tvůj boj....
Lovap
Taktiež by ma zaujímalo, ako to myslel s nemožnosťou vytiahnutia skiel bez naštartovaného motora. V mojom Megane II to ide - jednoducho vložiť kartu, stlačiť štart a naskočí elektrika - hrá rádio, okná idú hore, dokonca aj dole >😁
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Ta karta se jmenuje hands-free, takže z názvu přímo vyplývá, že její zastrkávání do slotu není standardní způsob použití... Běžné u všech značek mimo Renault je zmáčknout tlačítko start (nebo otočit klíčkem ve spínací skříňce, když auto nemá keyless) a elektrické stahování oken začne fungovat.
Klaudius
A čo vyplýva z návodu?
Avatar - Andromeda
Andromeda
I Ty detailisto >😒] ...
vrkuboy
Návody se zásadně čtou až když se něco pos... nebo ne? >😁
vrkuboy
Já bych tuto část přeformuloval z " nebo nutnost mít nastartovaný motor pro vytažení elektricky ovládaných oken"
na: okna lze stahovat i při vypnutém motoru, ale způsob není zrovna "user friendly" 😉
pogo26
Stahování při vypnutém motoru je zcela normální. Stačí zmáčknou tlačítko Start. Žádná karta se nikam dávat nemusí (pokud máš Hands Free kartu).
vrkuboy
Tedy zasouvá se jen ta levnější karta? Tak to je potom pohoda :yes: zmáčknutí tlačítka je rozhodně lepší než nutnost zasouvání klíču. Beru zpět! Je to user friendly 😄
Avatar - grifith
grifith
Čili v testu je uvedena nepravda a stahování oken je možné i bez nastartovaného motoru s tím, že musí být karta zasunuta ve slotu a vadí vám tedy název označení karty vzhledem k jinému způsobu "nastartování" elektriky? Pokud ano, nebylo by tedy lepší nekritizovat možnost stahování se zapnutým motorem, ale třeba "zkritizovat" jiný systém používání karty?
pogo26
Stahování oken funguje i bez nutnosti kartu zasunout do slotu. Některé funkce jsou aktivní hned po otevření dveří (rádio, stěrače, navigace), jiné až po zmáčknutí tlačítka START (např. stahování oken). Pan Vaverka podle mě zkouší stáhnout okna až po zastavení, vypnutí motoru a otevření dveří. Pokud dveře otevřete, tak se přístroje vypnou a okna nejdou stáhnout. Je to kvůli bezpečnosti (např. dětí).
Avatar - grifith
grifith
Ano, vím, že přesně tak to dosud funguje u renaulťáckých karet,pouze mě zarazilo, že by tomu bylo najednou jinak. 😉
Popenec
Nefunguje to náhodou tak, že auto se startuje s sešláplou spojkou? Tudíž po nastoupení a zmáčknutí tlačítka START (bez spojky) se zapne pouze elektrika i bez nutnosti vkládat kartu do slotu? Tím pádem by měla jít okýnka stáhnout... Nebo se pletu?
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Ano, vše důležité se tím tlačítkem (bez startování) zapne, jen stahování oken nefunguje
biketn
ANO VAVERKA MA PRAVDU.... ! bohuzial 😄
Vsetci co tu kricite ze to nieje pravda sa uplne spravne odvolavate na dvojkovu radu, kde to bolo rozumne vyriesene bud vlozenim karty pri soc karte alebo stlacenim tlacitka start bez spojky ci brzdy pri handsfree karte a okna sli normalne ovladat. ALE vsetky TROJKOVE modely, Laguna3, sceninc3 megane3 Fluence, cokolvek to proste maju inak, a uplne by som urazil ruky tomu * vo fr co to takto preprogramoval alebo ako to povedat... po vypnuti motoru okna funguju, ale iba do momentu pokial sa neotvoria dvere, v tom momente auto vyplne elektriku a dovi dopo... cize ak ste zabudli pred otvorenim dveri vytiahnut okna, nech sa paci nastartovat a az potom mozte zavriet okna!!! tak isto opacne ak pridete do auta a chcete si otvorit len okno nech sa trocha vetra, mozte mackat co chcete vkladat co chcete! je nutne najprv nastartovat a az potom pustia okna!!! nechapem tuto logiku ale ako vravim na zaciatku ano vaverka ma bohuzail pravdu tak ho nekamenujte. 😄
Avatar - Ham.
Ham.
Nejspíš je pohon stahování a vytahování oken vyřešen řetězem přímo od motoru a pak má nutnost mít nastartovaný motor při manipulaci s okny docela hlubokou logiku. 😄
pogo26
Možná jen někomu začne po nastartování trochu fungovat mozek. 😄
Avatar - Ham.
Ham.
Jak vidno ze zdejší diskuze tak opravdu jen někomu.... 😄
tpycha
To není pravda, pokud se opetovně stiskne Start nebo vloží karta (já mám HF), tak el. funguje a vse je možné ovládat. Mám GS3
pogo26
Přesně tak. Normálně to funguje i u Mégane III nebo Scénica III. Startovat kvůli stahování oken opravdu nemusíš. 😄
pali.sk
mám MIII s HF😒br />
Zatvorenie otvorených okien po vystúpení (otvorení vodičových alebo spolujazdcových dverí)😒br /> - na vodičových dverách stlačiť 2x za sebou tlačídlo na zamknutie auta
- na karte 2x stlačiť zamknutie karty

Otvorenie okien😒br /> - naštartovať
- alebo zasunúť kartu
Petto
neobhajuj tu niekoho kto je jednoznacne zaujaty proti francuzskej ergonomii a nema ani zaujem si prestudovat manual ked ide vozidlo testovat ... a hlavne ked sa tomu p..u rozumies
v 3 generacii to funguje rovnako ako v druhej, dalej u renaultu existuje aj taka vec ako je dovieranie okien, takze ked si nahodou zabudnes vytiahnut okno, tak ho dvojklikom na karte alebo klucke uzavries
to je, co?
Avatar - NSA
NSA
Možná to tak je ale u mého auta je to i tak že....pokud ty dveře otevřeš a vylezeš z auta a zjistíš že máš všechna okna stažená tak stačí na kartě 2x rychle za sebou stisknout tlačítko zamknutí a všechna okna se automaticky zavřou ( Laguna III HF karta ) takže asi tak :no:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Pjenkava
Pjenkava
Přesně tak! Stačí vložit kartu, mít zařazenou rychlost, stlačit čudlík "START" a naběhne pouze elektrika. Pokud je zařazen neutrál, nebo řidič stlačí spojku, pak teprve nastartuje motor. 😉
pogo26
V aktuálním Scénicu taky samozřejmě nemusíš startovat. To už se tady řešilo mnohokrát.
Matuji
Ja mam Megane II s funkci handsfree a funguje to bez problemu. Jakmile se dostanu dovnitr do kabiny, tak nemusim nic mackat ci zasouvat kartu a okna jdou stahnout.
biketn
presne tak v megane !2! treba vyskusat model tretej generacie 😉 kde to proste nejde nefunguje nepojde... a vo stvorkach (clio,captur) to nieje inak ...
biketn
presne tak v megane !2! treba vyskusat model tretej generacie 😉 kde to proste nejde nefunguje nepojde...
a v novom cliu a capture teda v rade 4 je to taktiez na ako aj v rade 3 😢
MajoKE
Mal som R Megane II v rokoch 2008-12 od "nova". Spolujazdcovo okno funguje len pri beziacom motore.

P.S. mal som motor 1.5dci 66kW, od 0km do 112tkm na vozidle som nemal ani jednu poruchu, nic absolutne nic pokazene...
vrkuboy
Na poměry pana V hodně povedený text a vlastně bych i ve všem souhlasil... čert vem ovládání pod volantem to je subjektivní věc kterou každý bude vnímat jinak takže s tím nemám nejmenší problém.
Ale ty okna dávají panu V zabrat co? >😁
Klaudius
Ja sa ešte spýtam, Lukáš, jak sa ti sakra podarilo jazdiť za 7 litrov? To máš takú ťažkú nohu, alebo si tá dvojspojka ulieva stranou? Ja mám skoro rovnaký motor v Renaulte Kangoo (1.5 dCi/78 kW/105k/240 Nm), dlhodobý priemer mám 6,3 litra, jazdím všetko, mesto, okresky aj diaľnice. Dovolenková cesta s rodinou a naloženým autom znamenala 7,1 litra, a to bolo tak 80% trasy po diaľnici tempom 110-130 km/h...
pogo26
Já mám dlouhodobou spotřebu s 1.4 TCe v GS mezi 8 - 8,5 l a to je motor, který kvůli ekologoii ze Scénicu zmizel. 1.5 dCi musí ve Scénicu jezdit pod 6 litrů.
Klaudius
Do práce na striedačku jazdíme s kolegom, ten má Grand Scénic II, 1.5 dCi, 5-kvalt, výkon tuším tiež okolo 80 kW a priemerka po okreskách plus niečo v meste osciluje okolo 5 litrov, ja som mal predtým na Scénicu II s 1.5 dCi/60 kW a päťkvaltom priemerku 5,3 litra, polovica jázd bola po meste. Preto sa tým siedmim litrom tiež divím. 😉
Matuji
Ja zas na Lagune 1,5dCi po meste jezdim okolo 6l/100km a na dalnici obvykle 5,1/100km. Takze na spotrebu si stezovat nemuzu. A snek to rozhodne taky neni 😉.
puko
Megane II Grandtour 1.5 dci 78kW. Dlhodoba 5.6l/100km
Petouch1
Mám taky Kangoo se stejným motorem a dlouhodobá spotřeba je 6,0 l (nejezdím moc po dálnici) Takže scenic s normálním řídičem musí mít pod 6
biketn
tiez nechapem ako sa dostal na 7, ale ked tak citam tie testy vzdy im vide extremna spotreba aj ked sa dusuju ze jazdili normalne ci usporne 😄
ked to porovnam so svojou spotrebou laguna 2,0 dCi tiez automat kde hmotnost oboch aut je prakticky rovnaka cca 1500kg, ale je to dvojliter a jazdim no nazvem to slusne, ze svizne...
Klaudius
Mám podozrenie, že spotrebu nemeral, len ju odpísal, na internete je ešte jeden test, ktorý písal podobný jajo...
Avatar - grifith
grifith
Naprostý souhlas, když si nebudeš chtít zvyknout (i když je to mnohem lepší jak na volantu), tak je to potřeba nustále tahat mezi mínusy. A o stahování oken jen se zapnutým motorem taky nejsem příliš přesvědčen, i když pofaceliftový Scenic neznám tak dokonale...
Jinak Scenic hodnotím jako skvělé auto, kombinace slabšího dieselu s dvouspojkou je velmi komfortní a pohodová, přesto jako vhodnější vidím volbu silnější 1,6 dCi s manuálem. :-!
vrkuboy
Je to subjektivní názor testéra a nemám s tím problém protože to neznamená že to tak ve skutečnosti budou vnímat všichni... tedy kritika malých tlačítek a ovládání pod volantem mě osobně nevadí, ale to stahování okýnek ano protože se jedná o lež a skoro pana V podezřívám, že jde o vědomou a záměrnou lež protože mu již mnohokrát bylo vysvětleno, že okna s vypnutým motorem stahovat jdou jen to z pohledu VW fans není intuitivní (čti nehodlám si zvykat na něco jiného).
Avatar - grifith
grifith
A právě od toho je zde pan tester, aby dokázel co nejobjektivněji daný vůz zhodnotit. Pokud se bude jednat o soupis subjektivních dojmů, pak si zde můžeme otevřít blogové centrum a neudávat to jako odborný test. Tak to vidím já. Chápu, že se vždy do testu vmíchávají i subjektivní pocity, to je jasné, ale tisíckrát opakovaná lež se pravdou nestane... 😉
vrkuboy
Ideální je posadit svůj zadek do konkrétního auta a udělat si názor svůj. Všechny automobilové testy beru s nadhedem a neberu je až tak vážně málo kdy se stane, že s hodnocením auta souhlasím. Takže subjektivní dojmy překousnu, ale když se v testu lže a vědomě tak to už vadí. 😄
Avatar - grifith
grifith
Přesně tak se vybírá nové auto, osobní zkušeností 😉
Anonym2811
Když mne to auto bude opravdu zajímat, tak si tam rád zajdu. Lepší, než potom brečet, že jsem si koupil BMW, o kterém až ex post zjistím, že není pro mně, jako se to tady někomu povedlo. Ale přece nebudu ve volném čase obíhat všechny možné novinky a facelifty jenom proto, že pan Vaverka i přes vytrvalé upozorňování není schopen otevřít návod k obsluze. Podle něj ( našel jsem jen ročník 2012, ale není důvod si myslet, že zrovna tohle změnili) to samozřejmě možné je - po zasunutí hloupé karty do slotu, nebo s automatickou kartou zmáčknout Start bez spojky a s rychlostí... :no:
Avatar - Katikakus
Katikakus
Je to jinak nez u koncernu, tak je to spatne. VWavwerka... :no:
Avatar - dal
dal
Nejspíše je to tím, že naši novináři uvažují německé = ergonomické.
Asi jen uživatelé kteří přesedli z německých do francouzských aut si po čase uvědomí, že se plno věcí lépe ovládá a daleko přirozeněji, asi jako zrovna to ovládání pod volantem.
Avatar - Andromeda
Andromeda
A zase ta okna >😒] ( narážka na jistý, dnes už letitý, filmový titul ... )... A nejen ona >😁 ... Klasika -> když jsme u té taškařice, tak tady si vybere každý přiměřený komentář ... [odkaz]
Avatar - 1975ak
1975ak
Asi bych nesouhlasil s tím, že je to nejlevnější MPV s automatem. Fiat Fiorino 1.3 Mjet v automatu se dá pořídit za 330 000 českých. Po více jak ročních zkušenostech s robotizovanou převodovkou musím uznat, že tohle je řešení, které jistě nejen mě vrátilo za volant po těžké havárce.
kyklop
ok, ale fiorino je maly nakladak 😉
Klaudius
A ešte o celú triedu dole.
kyklop
mini nakladak 😄
Klaudius
Fúrik s motorom... >😁
Tomu celkom nerozumiem, preco by som ich chcel vypinat?

Nerypem, pytam sa.

Viem si predstavit, ze predne (ak su), sa aktivuju aj ked sa na krizovatke priblizim k autu, co stoji predomnou na istu vzdialenost, ale skusenost mam, ze sa spustaju az ked je vzdialenost medzi autom a prekazkou taka mala, ze zastavit takto na krizovatke je nebezpecne.
pogo26
Zadní parkovací senzor je celkem jasný. Ten se aktivuje jen, když tam dáš zpátečku. Přední se automaticky deaktivuje, když jedeš rychleji než 10 km/h nebo když zastavíš na víc než 5 s a je před tebou nějaká překážka. Hlasitost pípání lze měnit. Parkovací senzory lze také deaktivovat v nastavení auta. Můžeš si vypnout jak přední, tak zadní senzor. Nebo oba dva. Takže pan Vaverka si opět vymýšlí. 😄
Vdaka :yes:
Avatar - Katikakus
Katikakus
:yes:
Avatar - Andromeda
Andromeda
😉
vrkuboy
:yes:
Klaudius
:yes:
Trophy
Díky. Jinak bych musel psát sám dlouhý příspěvek o tom, že v menu auta je možné senzory vypnout a nebo měnit jejich hlasitost...
zlysoused
Člověče, já používat parkovací senzory, navigaci a řadu různých asistentů, tak mám obavu, že za chvíli začnu menstruovat.
4bytelnýkola
ty voe, tady se člověk dozví věci >😁
4bytelnýkola
vypadá velmi vhodně umístěna, spolujezdec bude mít radost >😁 jinak všechno ok, ale umístění zásadních informací naprostředed palubky je vyloženě akt snesoucí přirovnání k synonymu znaku milovaného renaultu 😉
edit: dejte typ na nějaké jinak psané recenze aut, aby měl člověk pocit, že nečte dobře napsaný reklamní leták, díky..
pogo26
Navigace je umístěna ideálně. Zkus to vyzkoušet. 😄
Avatar - grifith
grifith
Že ty jsi nikdy v podobném autě nejel? Jinak by jsi nemohl kritizovat zrovna umístění navigace.... Kam si myslíš, že si lidé navigaci v autě umísťují? Chápu, že když jezdíš ještě s papírovou mapou ČSSR, může tě to celkem štvát
A jak ten akt souvisí s diamantem, tedy znakem Renaultu,to je mi záhadou. >😁
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Diamantem.... hahahahahahaha >😒] >😒] >😒]
Avatar - patrikw
patrikw
puberta ešte neskončila? 😲
Avatar - grifith
grifith
Jestli neznáš význam znaků automobilek a dokonce tě znak pobuřuje, není to můj problém. Holt sem i ta 4% menšina může chodit a vyjadřovat své názory, nic proti tomu nemám. :yes:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Staniczeq
ale takhle by auta prostě vypadat neměla. Z toho bolí hlava.
Avatar - grifith
grifith
Já naopak myslím, že takových by mělo být víc...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Stoupla by cena ojetin >😁
Avatar - grifith
grifith
To jo, co příspěvek,to perla, tvoje cena zde ale postupně klesá a klesá, pravda už jsi skoro na dně, ale ještě něco předveď, rád se zasměju >😁
Avatar - patrikw
patrikw
jeho príspevky máju cenu diamantu >😒]
lled
Jakou zpravu nam dava redaktor a potazmo redakce auto.cz, kdy testera opravuji ctenari a sam tester si - opakovane neni schopen nektere zakladni udaje najit?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Takovou, že píše na objednávku a záměrně špatně.
Lio
Ako mozu byt multifunkcne ovladace za volantom ako minus??? Autor je asi degenerovany jedinec s IQ 10. Radsej nech sa zivi niecim inym ako testovanim. Milionom ludi tie ovladace za volantom vyhovuju a ovladace na volante rusia pri jazde, len autor to dava do kazdej recenzie ako minus. Takto neobjektivni ludia by nemali robit recenzie... :no: :no: :no:
Klaudius
Nasúhlasím s formou tvojho vyjadrenia, ale súhlasím s obsahom.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Frantizsekk
Uz dlouho jsem nevidel takhle ohavne auto. A zevnitr taky. Ze vsech stran. No, mozna ten zadek na danou tridu trochu jde. Ten, kdo to kreslil, musi mit dobrej material a zrejme ma ve sve moci si ten design schvalit do vyroby.
Avatar - grifith
grifith
Vidíš,co člověk to názor. Mě se toto MPV zdá jako jedno z nejhezčích ve své třídě. Když už to došlo až do výroby, muselo to schválit vícero lidí... Asi mají ten dobrej materiál všichni, co? Kdyby jsi potřeboval, zkus napsat přímo na centrálu do Francie a když by jim trocha toho materiálu zbyla, třeba ti něco pošlou a uvidíš to auto i jinak 😉
Frantizsekk
no to jedine 😊))
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pacho69
Já si nemůžu pomoct, ale FL po FL se mi čím dál víc přibližuje Touranu ;-\ Je to škoda. Aspoň že na ta MPV od PSA se dá ještě koukat 😉
Avatar - grifith
grifith
Taky názor, ale můžeš prosím ukázat na nějakých fotkách v čem se tedy facelift od faceliftu přibližuje? Mě tedy přijde design Scenicu a Touranu na hony vzdálený...
pogo26
Ten, kdo to schválil, tak zároveň schválil nejprodávanější kompaktní MPV v Evropě.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
mirastr
laskavě se už vy*serte na testování francouzských aut, protože pak tady zesměšňujete nejen sebe, ale celý portál.
4bytelnýkola
neblázni 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
maareen
U této motorizace trpí opotřebením dvouhmotové setrvačníky, lépe zvolit asi jinou. [odkaz]