Testy
sargis
1
Akoby sa v tych faceliftoch Renaul hladal a pritom uz ma novu tvar v podobe Cli👋Captour...mohli ten FL priblizit niektoremu z nich, to tvarovanie chromovych prvkov je trochu gycovite...uvidime, s cim pride nova generacia. PS - ako sa pozera na ten displej navigacie, je tak daleko, ze skor sluzi spolujazdcovi...
3_diamanty
2
ved ho aj priblizili..... skus porovnat tuto masku a tvar svetiel [odkaz] s tymto: [odkaz] keby mal scenic led svetla pod tymi chromovanymi lamelami ako clio tak je to takmer na neroroznanie od clia ... podla mna sa uz viac spravit nedalo.... az buduca generacia scenicu bude kompletne v novom renaultackom dizajne :yes:
Klaudius
3
Ak sa ti zdá navigácia ďaleko, kúp si ďalekohľad. >😁 😉
pumpkin
2
Treba si to vyskúšať. Mne takéto umiestnenie navigácie určite viac vyhovuje ako niekde dole na stredovom paneli á la Golf.
Je to nutné ze sebe dělat neustále a zbytečně v..a? 😒 Test se tentokrát pěkně čte, v podstatě dobře napsaný, ale na závěr opět musíš napsat ten nesmysl s páčkami pod volantem, které je nutné hledat... taková hovadina a opakovaně napsaná. Doufám, že u Renaultu neposlechnou nářky podobných novinářů a páčky na ovládání rádia pod volantem zůstanou i nadále.
Ach jo... no ale to je tvůj boj....
Ach jo... no ale to je tvůj boj....
Taktiež by ma zaujímalo, ako to myslel s nemožnosťou vytiahnutia skiel bez naštartovaného motora. V mojom Megane II to ide - jednoducho vložiť kartu, stlačiť štart a naskočí elektrika - hrá rádio, okná idú hore, dokonca aj dole >😁
Ta karta se jmenuje hands-free, takže z názvu přímo vyplývá, že její zastrkávání do slotu není standardní způsob použití... Běžné u všech značek mimo Renault je zmáčknout tlačítko start (nebo otočit klíčkem ve spínací skříňce, když auto nemá keyless) a elektrické stahování oken začne fungovat.
A čo vyplýva z návodu?
Já bych tuto část přeformuloval z " nebo nutnost mít nastartovaný motor pro vytažení elektricky ovládaných oken"
na: okna lze stahovat i při vypnutém motoru, ale způsob není zrovna "user friendly" 😉
na: okna lze stahovat i při vypnutém motoru, ale způsob není zrovna "user friendly" 😉
Stahování při vypnutém motoru je zcela normální. Stačí zmáčknou tlačítko Start. Žádná karta se nikam dávat nemusí (pokud máš Hands Free kartu).
Čili v testu je uvedena nepravda a stahování oken je možné i bez nastartovaného motoru s tím, že musí být karta zasunuta ve slotu a vadí vám tedy název označení karty vzhledem k jinému způsobu "nastartování" elektriky? Pokud ano, nebylo by tedy lepší nekritizovat možnost stahování se zapnutým motorem, ale třeba "zkritizovat" jiný systém používání karty?
Stahování oken funguje i bez nutnosti kartu zasunout do slotu. Některé funkce jsou aktivní hned po otevření dveří (rádio, stěrače, navigace), jiné až po zmáčknutí tlačítka START (např. stahování oken). Pan Vaverka podle mě zkouší stáhnout okna až po zastavení, vypnutí motoru a otevření dveří. Pokud dveře otevřete, tak se přístroje vypnou a okna nejdou stáhnout. Je to kvůli bezpečnosti (např. dětí).
Nefunguje to náhodou tak, že auto se startuje s sešláplou spojkou? Tudíž po nastoupení a zmáčknutí tlačítka START (bez spojky) se zapne pouze elektrika i bez nutnosti vkládat kartu do slotu? Tím pádem by měla jít okýnka stáhnout... Nebo se pletu?
Ano, vše důležité se tím tlačítkem (bez startování) zapne, jen stahování oken nefunguje
ANO VAVERKA MA PRAVDU.... ! bohuzial 😄
Vsetci co tu kricite ze to nieje pravda sa uplne spravne odvolavate na dvojkovu radu, kde to bolo rozumne vyriesene bud vlozenim karty pri soc karte alebo stlacenim tlacitka start bez spojky ci brzdy pri handsfree karte a okna sli normalne ovladat. ALE vsetky TROJKOVE modely, Laguna3, sceninc3 megane3 Fluence, cokolvek to proste maju inak, a uplne by som urazil ruky tomu * vo fr co to takto preprogramoval alebo ako to povedat... po vypnuti motoru okna funguju, ale iba do momentu pokial sa neotvoria dvere, v tom momente auto vyplne elektriku a dovi dopo... cize ak ste zabudli pred otvorenim dveri vytiahnut okna, nech sa paci nastartovat a az potom mozte zavriet okna!!! tak isto opacne ak pridete do auta a chcete si otvorit len okno nech sa trocha vetra, mozte mackat co chcete vkladat co chcete! je nutne najprv nastartovat a az potom pustia okna!!! nechapem tuto logiku ale ako vravim na zaciatku ano vaverka ma bohuzail pravdu tak ho nekamenujte. 😄
Vsetci co tu kricite ze to nieje pravda sa uplne spravne odvolavate na dvojkovu radu, kde to bolo rozumne vyriesene bud vlozenim karty pri soc karte alebo stlacenim tlacitka start bez spojky ci brzdy pri handsfree karte a okna sli normalne ovladat. ALE vsetky TROJKOVE modely, Laguna3, sceninc3 megane3 Fluence, cokolvek to proste maju inak, a uplne by som urazil ruky tomu * vo fr co to takto preprogramoval alebo ako to povedat... po vypnuti motoru okna funguju, ale iba do momentu pokial sa neotvoria dvere, v tom momente auto vyplne elektriku a dovi dopo... cize ak ste zabudli pred otvorenim dveri vytiahnut okna, nech sa paci nastartovat a az potom mozte zavriet okna!!! tak isto opacne ak pridete do auta a chcete si otvorit len okno nech sa trocha vetra, mozte mackat co chcete vkladat co chcete! je nutne najprv nastartovat a az potom pustia okna!!! nechapem tuto logiku ale ako vravim na zaciatku ano vaverka ma bohuzail pravdu tak ho nekamenujte. 😄
Nejspíš je pohon stahování a vytahování oken vyřešen řetězem přímo od motoru a pak má nutnost mít nastartovaný motor při manipulaci s okny docela hlubokou logiku. 😄
To není pravda, pokud se opetovně stiskne Start nebo vloží karta (já mám HF), tak el. funguje a vse je možné ovládat. Mám GS3
mám MIII s HF😒br />
Zatvorenie otvorených okien po vystúpení (otvorení vodičových alebo spolujazdcových dverí)😒br /> - na vodičových dverách stlačiť 2x za sebou tlačídlo na zamknutie auta
- na karte 2x stlačiť zamknutie karty
Otvorenie okien😒br /> - naštartovať
- alebo zasunúť kartu
Zatvorenie otvorených okien po vystúpení (otvorení vodičových alebo spolujazdcových dverí)😒br /> - na vodičových dverách stlačiť 2x za sebou tlačídlo na zamknutie auta
- na karte 2x stlačiť zamknutie karty
Otvorenie okien😒br /> - naštartovať
- alebo zasunúť kartu
neobhajuj tu niekoho kto je jednoznacne zaujaty proti francuzskej ergonomii a nema ani zaujem si prestudovat manual ked ide vozidlo testovat ... a hlavne ked sa tomu p..u rozumies
v 3 generacii to funguje rovnako ako v druhej, dalej u renaultu existuje aj taka vec ako je dovieranie okien, takze ked si nahodou zabudnes vytiahnut okno, tak ho dvojklikom na karte alebo klucke uzavries
to je, co?
v 3 generacii to funguje rovnako ako v druhej, dalej u renaultu existuje aj taka vec ako je dovieranie okien, takze ked si nahodou zabudnes vytiahnut okno, tak ho dvojklikom na karte alebo klucke uzavries
to je, co?
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Přesně tak! Stačí vložit kartu, mít zařazenou rychlost, stlačit čudlík "START" a naběhne pouze elektrika. Pokud je zařazen neutrál, nebo řidič stlačí spojku, pak teprve nastartuje motor. 😉
V aktuálním Scénicu taky samozřejmě nemusíš startovat. To už se tady řešilo mnohokrát.
presne tak v megane !2! treba vyskusat model tretej generacie 😉 kde to proste nejde nefunguje nepojde... a vo stvorkach (clio,captur) to nieje inak ...
presne tak v megane !2! treba vyskusat model tretej generacie 😉 kde to proste nejde nefunguje nepojde...
a v novom cliu a capture teda v rade 4 je to taktiez na ako aj v rade 3 😢
a v novom cliu a capture teda v rade 4 je to taktiez na ako aj v rade 3 😢
Na poměry pana V hodně povedený text a vlastně bych i ve všem souhlasil... čert vem ovládání pod volantem to je subjektivní věc kterou každý bude vnímat jinak takže s tím nemám nejmenší problém.
Ale ty okna dávají panu V zabrat co? >😁
Ale ty okna dávají panu V zabrat co? >😁
Ja sa ešte spýtam, Lukáš, jak sa ti sakra podarilo jazdiť za 7 litrov? To máš takú ťažkú nohu, alebo si tá dvojspojka ulieva stranou? Ja mám skoro rovnaký motor v Renaulte Kangoo (1.5 dCi/78 kW/105k/240 Nm), dlhodobý priemer mám 6,3 litra, jazdím všetko, mesto, okresky aj diaľnice. Dovolenková cesta s rodinou a naloženým autom znamenala 7,1 litra, a to bolo tak 80% trasy po diaľnici tempom 110-130 km/h...
Já mám dlouhodobou spotřebu s 1.4 TCe v GS mezi 8 - 8,5 l a to je motor, který kvůli ekologoii ze Scénicu zmizel. 1.5 dCi musí ve Scénicu jezdit pod 6 litrů.
Do práce na striedačku jazdíme s kolegom, ten má Grand Scénic II, 1.5 dCi, 5-kvalt, výkon tuším tiež okolo 80 kW a priemerka po okreskách plus niečo v meste osciluje okolo 5 litrov, ja som mal predtým na Scénicu II s 1.5 dCi/60 kW a päťkvaltom priemerku 5,3 litra, polovica jázd bola po meste. Preto sa tým siedmim litrom tiež divím. 😉
Mám taky Kangoo se stejným motorem a dlouhodobá spotřeba je 6,0 l (nejezdím moc po dálnici) Takže scenic s normálním řídičem musí mít pod 6
tiez nechapem ako sa dostal na 7, ale ked tak citam tie testy vzdy im vide extremna spotreba aj ked sa dusuju ze jazdili normalne ci usporne 😄
ked to porovnam so svojou spotrebou laguna 2,0 dCi tiez automat kde hmotnost oboch aut je prakticky rovnaka cca 1500kg, ale je to dvojliter a jazdim no nazvem to slusne, ze svizne...
ked to porovnam so svojou spotrebou laguna 2,0 dCi tiez automat kde hmotnost oboch aut je prakticky rovnaka cca 1500kg, ale je to dvojliter a jazdim no nazvem to slusne, ze svizne...
Naprostý souhlas, když si nebudeš chtít zvyknout (i když je to mnohem lepší jak na volantu), tak je to potřeba nustále tahat mezi mínusy. A o stahování oken jen se zapnutým motorem taky nejsem příliš přesvědčen, i když pofaceliftový Scenic neznám tak dokonale...
Jinak Scenic hodnotím jako skvělé auto, kombinace slabšího dieselu s dvouspojkou je velmi komfortní a pohodová, přesto jako vhodnější vidím volbu silnější 1,6 dCi s manuálem. :-!
Jinak Scenic hodnotím jako skvělé auto, kombinace slabšího dieselu s dvouspojkou je velmi komfortní a pohodová, přesto jako vhodnější vidím volbu silnější 1,6 dCi s manuálem. :-!
Je to subjektivní názor testéra a nemám s tím problém protože to neznamená že to tak ve skutečnosti budou vnímat všichni... tedy kritika malých tlačítek a ovládání pod volantem mě osobně nevadí, ale to stahování okýnek ano protože se jedná o lež a skoro pana V podezřívám, že jde o vědomou a záměrnou lež protože mu již mnohokrát bylo vysvětleno, že okna s vypnutým motorem stahovat jdou jen to z pohledu VW fans není intuitivní (čti nehodlám si zvykat na něco jiného).
A právě od toho je zde pan tester, aby dokázel co nejobjektivněji daný vůz zhodnotit. Pokud se bude jednat o soupis subjektivních dojmů, pak si zde můžeme otevřít blogové centrum a neudávat to jako odborný test. Tak to vidím já. Chápu, že se vždy do testu vmíchávají i subjektivní pocity, to je jasné, ale tisíckrát opakovaná lež se pravdou nestane... 😉
Ideální je posadit svůj zadek do konkrétního auta a udělat si názor svůj. Všechny automobilové testy beru s nadhedem a neberu je až tak vážně málo kdy se stane, že s hodnocením auta souhlasím. Takže subjektivní dojmy překousnu, ale když se v testu lže a vědomě tak to už vadí. 😄
Když mne to auto bude opravdu zajímat, tak si tam rád zajdu. Lepší, než potom brečet, že jsem si koupil BMW, o kterém až ex post zjistím, že není pro mně, jako se to tady někomu povedlo. Ale přece nebudu ve volném čase obíhat všechny možné novinky a facelifty jenom proto, že pan Vaverka i přes vytrvalé upozorňování není schopen otevřít návod k obsluze. Podle něj ( našel jsem jen ročník 2012, ale není důvod si myslet, že zrovna tohle změnili) to samozřejmě možné je - po zasunutí hloupé karty do slotu, nebo s automatickou kartou zmáčknout Start bez spojky a s rychlostí... :no:
Nejspíše je to tím, že naši novináři uvažují německé = ergonomické.
Asi jen uživatelé kteří přesedli z německých do francouzských aut si po čase uvědomí, že se plno věcí lépe ovládá a daleko přirozeněji, asi jako zrovna to ovládání pod volantem.
Asi jen uživatelé kteří přesedli z německých do francouzských aut si po čase uvědomí, že se plno věcí lépe ovládá a daleko přirozeněji, asi jako zrovna to ovládání pod volantem.
Asi bych nesouhlasil s tím, že je to nejlevnější MPV s automatem. Fiat Fiorino 1.3 Mjet v automatu se dá pořídit za 330 000 českých. Po více jak ročních zkušenostech s robotizovanou převodovkou musím uznat, že tohle je řešení, které jistě nejen mě vrátilo za volant po těžké havárce.
Tomu celkom nerozumiem, preco by som ich chcel vypinat?
Nerypem, pytam sa.
Viem si predstavit, ze predne (ak su), sa aktivuju aj ked sa na krizovatke priblizim k autu, co stoji predomnou na istu vzdialenost, ale skusenost mam, ze sa spustaju az ked je vzdialenost medzi autom a prekazkou taka mala, ze zastavit takto na krizovatke je nebezpecne.
Nerypem, pytam sa.
Viem si predstavit, ze predne (ak su), sa aktivuju aj ked sa na krizovatke priblizim k autu, co stoji predomnou na istu vzdialenost, ale skusenost mam, ze sa spustaju az ked je vzdialenost medzi autom a prekazkou taka mala, ze zastavit takto na krizovatke je nebezpecne.
Zadní parkovací senzor je celkem jasný. Ten se aktivuje jen, když tam dáš zpátečku. Přední se automaticky deaktivuje, když jedeš rychleji než 10 km/h nebo když zastavíš na víc než 5 s a je před tebou nějaká překážka. Hlasitost pípání lze měnit. Parkovací senzory lze také deaktivovat v nastavení auta. Můžeš si vypnout jak přední, tak zadní senzor. Nebo oba dva. Takže pan Vaverka si opět vymýšlí. 😄
vypadá velmi vhodně umístěna, spolujezdec bude mít radost >😁 jinak všechno ok, ale umístění zásadních informací naprostředed palubky je vyloženě akt snesoucí přirovnání k synonymu znaku milovaného renaultu 😉
edit: dejte typ na nějaké jinak psané recenze aut, aby měl člověk pocit, že nečte dobře napsaný reklamní leták, díky..
edit: dejte typ na nějaké jinak psané recenze aut, aby měl člověk pocit, že nečte dobře napsaný reklamní leták, díky..
Že ty jsi nikdy v podobném autě nejel? Jinak by jsi nemohl kritizovat zrovna umístění navigace.... Kam si myslíš, že si lidé navigaci v autě umísťují? Chápu, že když jezdíš ještě s papírovou mapou ČSSR, může tě to celkem štvát
A jak ten akt souvisí s diamantem, tedy znakem Renaultu,to je mi záhadou. >😁
A jak ten akt souvisí s diamantem, tedy znakem Renaultu,to je mi záhadou. >😁
Diamantem.... hahahahahahaha >😒] >😒] >😒]
ale takhle by auta prostě vypadat neměla. Z toho bolí hlava.
Já naopak myslím, že takových by mělo být víc...
Jakou zpravu nam dava redaktor a potazmo redakce auto.cz, kdy testera opravuji ctenari a sam tester si - opakovane neni schopen nektere zakladni udaje najit?
Ako mozu byt multifunkcne ovladace za volantom ako minus??? Autor je asi degenerovany jedinec s IQ 10. Radsej nech sa zivi niecim inym ako testovanim. Milionom ludi tie ovladace za volantom vyhovuju a ovladace na volante rusia pri jazde, len autor to dava do kazdej recenzie ako minus. Takto neobjektivni ludia by nemali robit recenzie... :no: :no: :no:
Uz dlouho jsem nevidel takhle ohavne auto. A zevnitr taky. Ze vsech stran. No, mozna ten zadek na danou tridu trochu jde. Ten, kdo to kreslil, musi mit dobrej material a zrejme ma ve sve moci si ten design schvalit do vyroby.
Vidíš,co člověk to názor. Mě se toto MPV zdá jako jedno z nejhezčích ve své třídě. Když už to došlo až do výroby, muselo to schválit vícero lidí... Asi mají ten dobrej materiál všichni, co? Kdyby jsi potřeboval, zkus napsat přímo na centrálu do Francie a když by jim trocha toho materiálu zbyla, třeba ti něco pošlou a uvidíš to auto i jinak 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Já si nemůžu pomoct, ale FL po FL se mi čím dál víc přibližuje Touranu ;-\ Je to škoda. Aspoň že na ta MPV od PSA se dá ještě koukat 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
laskavě se už vy*serte na testování francouzských aut, protože pak tady zesměšňujete nejen sebe, ale celý portál.
U této motorizace trpí opotřebením dvouhmotové setrvačníky, lépe zvolit asi jinou. [odkaz]