To jo, a taky u Fordu, Hondy a dalších razičů expresivního dynamického designu. Co mě ale napadlo, je, že u Hyundaie tahle éra zřejmě právě končí - letos je trochu přestávka a přeryv (jak to sami oznámili) a čekám, že příští koncept už budou prezentovat jako novou filozofii, kterou jim nalajnuje Schreyer. Předpokládám, že už to bude dost jiné.
Druhá věc je, že mi není jasné, proč by tenhle design Nissanu měl být nálepkovaný jako čínský. Je to celkem důsledná evoluce koncepce použité při vývoji nového Qashqaie ( [odkaz] ). Jestli to připravuje čínské design centrum, neznamená to ještě, že šéfem design týmu je Číňan a umělecký dohled má Peking. Naopak, Číňani sami (skoro zoufale) usilují o "světové" designy - něco okopírujou, něco si nechají namalovat od Italů, ale určitě se nesnaží vydesignovat pagodu na kolech ( [odkaz] ) ;-)
To není problém čínských designerů. Z Asie přichází podobného designu spousta. Mě se to sice moc nelíbí, ale oni tvoří v souladu se svými kulturními tradicemi. Srovnej si jejich historické stavby a těmi evropskými. To je prostě jiné pojetí.
To je spíš problém Nissanu, že se s tímhle snaží tlačit i do Evropy.
tak vypadalo i v reálu, tak jdu to toho. Problém je, že sériovka tak nikdy vypadat nebude.... Je ale pravda, že v případě RR Evoque jsem se spletl a sériovka vypadá stejně jako kdysi studie.
ze Cina nepotrebuje ani valku a stejne pomalu ale jiste ovlada svetovou ekonomiku. Silny trh v Cine a snaha vsech automobilek o prizpusobeni svych modelu pro soudruhy v Cine, necht jsou toho dukazem. Evropa jako ekonomicky slaby a vymirajici kontinent nema moc ruzovou budoucnost. Je docela mozne, ze casem nezbyde nic jineho, nez mit v garazi misto pekneho auta, nejakeho letajiciho draka...