a konečně nové modely od AR prosím: nový sedan segmentu D(nástupce 159), nový sedan segmentu E(nástupce 166), nový crossover, nový Spider a nějaké to GT...potom nový špičkový hatch konečně schopný konkurovat alespoň Volvu V40
od Lancie: proboha vykašlat se na chrysler přelepy a použít techniku AR/Maserati: postavit novou Themu na základě Ghibli, nové AR segmentu E, 300C-techniku ať sdílí ale svůj design, vykašlat se na voyager a udělat použitelnou deltu, Y je v pohodě, a chce to nějaký ten sedan střední třídy+crossover na bázi připravovaného Maserati a AR...pokud to bude dostatečně kvalitní technika a konkurence schopná cena mohli by přežít-jestli se budou taliáni flákat tak z toho bohužel již nic nebude...
vzhledem k tomu že všechny tyto vozy vyvíjí(nebo o tom alespoň mluví) tak už snad někde ty peníze vzít museli a nebo je alespoň plánují vydat
Spider vyvíjí společně s Mazdou tam už by to problém být neměl
Ghibli je vyrobeno-tedy nástupce AR 166 by neměl být problém vyvinout a vzhledem ke cost sharing by na něm mohli postavit i novou Themu/Thesis nebo nevím jak chtějí další generaci pojmenovat
platforma pro AR 159/Gulia by snad už měla být hotová když ji chtějí poslat do prodeje v roce 2015-proč na něm nevytvořit sedan Lancie a případně nějaký sedan Dodge/Chrysler??
CXover se vyvíjí společně s Maserati-takže tam už ty prachy taky leží a nebo ležet budou
Guilietta existuje-tam není co řešit, za pár let nová modifikovaná generace+plus nová téměř identická jen s jiným designem a naladěním Delta...?? jiné koncerny to tak dělají a náklady na jednotlivé modely v rámci koncernu jsou minimální-stejné podvozky, motory, převodovky, elektronika-liší se pouze design a naladění podvozku/řízení-a hlavně marketing
Nikdy nechápu co si marketing toho velkýho bráchy myslí... Překarosujeme Opel Vectra - abrakadabra - Saab 900. Dáme na Chrysler 300 kýbl chromu - voilá - Lancia Thema. A s technikou je to stejný. Nehci Alfu s technikou vyvinutou a sdílenou s GM. Když Alfu tak Alfu. Imho tohle nebude fungovat (=> vydělávat), protože to nikdy nefungovalo.
nějak to motáš dohromady-Alfa rozhodně nebude mít techniku GM ale když už tak v cooperaci s Chryslerem
berme to tak že dnes je Fiat jako chrysler a třeba Giulietta není nic jiného než překopané a lepší Bravo-stejně jako Delta
nesouhlasím jak vznikla nová Thema-použít platformu Chrysleru to bych ještě bral proč ne, ale proč aspoň proboha nevytvořili vlastní design...?? :no::no::no::no:
Jasný - myslel jsem Chrysler. Ale Alfa a Chrysler? To jsou různý světy. Tomu, kdo chce velkou Alfu, VADÍ, že Chrysler stejné třídy má stejnou techniku. Image má velkou váhu, zvlášť když jde o značku jako Alfa Romeo. A tohle hodně škodí.
Tak tu jsem asi trochu dezinformovan-podvozek Giulietty se teprv stane vzorem pro dalsi koncernova auta(aspon A-) kazdopadne motory to ma stejne, a Delta bohuzel prekopane Bravo je(pokud se nemylim)
Tak tu jsem asi trochu dezinformovan-podvozek Giulietty se teprv stane vzorem pro dalsi koncernova auta(aspon to jsem se docetl) :-) kazdopadne motory to ma stejne, a Delta bohuzel prekopane Bravo je(pokud se nemylim)
159 ma platformu vyvijanu spolocne s GM aj pre Saab. A ze aj to je dovod, preco je 159 tak tazka - lebo Saab chcel super tuhu kastlu. U Saabu by to zakaznikom snad nevadilo, ale Alfa by mala byt predsalen lahke sportove auto.
Pohon zadnej nápravy je pre športové autá super a má svoje čaro, Alfe by to zlepšilo imidž aj jazdné vlastnosti. Ale je to dobre?
Keď Alfa stále posúva predstavenie nových modelov a mení ich charakteristiku...
Nemusí to dopadnúť dobre...
Alfe by prospela zmena majiteľa. A hlavne stratégie. Ak by som bol majiteľom Alfy, zmenil by som stratégiu. Začal by som spoluprácu s BMW alebo kľudne aj Mazdou a postavil vlastné autá využívajúce ich techniku. Giuliu, kompaktné a veľké SUV, nové Mito a Giuliettu, kupé, Spider. Zameral by som sa na kvalitné interiéry, dynamické a športové jazdné vlastnosti a samozrejme dizajn. Až potom by som sa zameral na vlastný vývoj. To sa dá, treba sa snažiť.
Re: a ta jediná továrna co umí produkovat zadokolky
Mase a Ferrari je v podstatě kompletně ruční montáž s velmi nízkou denní kapacitou. Na takové "lince" jako má Maserati v Modeně se masová produkce bouchat nedá. Takže pokud by se naznačené plány měly uskutečnit tak asi jedině na linkách za oceánem.
Re: a ta jediná továrna co umí produkovat zadokolky
Jasně, mě šlo o to jednak vyvrátit ten nesmysl, že jediný místo kde se vyrábí zadokolky, je v Americe a taky rýpnout do Barika a jeho věčných nářků nad tím, že Fiat sám neumí vyrobit nic větší a dražšího než Pandu.
Nad otázkou, kde se budou eventuelní Alfy se zadním náhonem vyrábět můžeme tak akorát spekulovat. Výroba v Americe je docela pravděpodobná.
Re: a ta jediná továrna co umí produkovat zadokolky
.... no ono hlavně není moc pravděpodobné že nějaké Alfy se zadním náhonem vůbec budou..... ;-) Nakonec to stejně skončí u předohrabné giulie, japonského Spideru a eventuelně velké Alfy odvozené od Ghibli....
Závěr je to čistě logický: Fiat potřebuje pro Chrysler/Dodge unifikovat s Alfou a Lancií a je pravděpodobné, že půjde o jeden základ vyráběný v USA, protože Evropa bude v nejlepším stagnovat (pokud se něco zázračného nestane a Eurosocialismus nepadne). Logické by bylo, kdyby z časových důvodů vyšli z podlahy Ghibli, na kterou naroubují jednodušší zavěšení, menší brzdy a další levnější komponenty pod značkami Chrysler a Dodge. Naopak AR a Lancia by mohly sdílet s Ghibli více komponentů. Zda by se mohly AR vyrábět v Evropě je asi strategická otázka. Je ale možné, že v Modeně pojede část výroby větší AR pro Evropu, protože kapacita nebude muset být nutně nijak velká (AR v posledních letech prodala kolem 150 000 ks ročně všech modelů v součtu). Stávající provozy pojedou menší modely a Fiaty. Očekávám, že pro Evropu stejně zase půjde o jeden model v pár motorizacích a více variací představí Fiat pro americké trhy (viz. nyní Giulietta, která se za Velkou louží prodává v mnoha variantách a v Evropě jen jedna).
Musíme se prostě smířit s tím, že Fiat v Evropě nevidí perspektivu a divit se tomu není důvod.
Alfa bude mít zadní pohon, doufejme že i 4x4. Z platforem Chrysleru si vezme pouze některé prvky, většinu si vyrobí vlastní a vše bude v rámci Alfa koncepce, nikoli Chrysler koncepce. Jak jsem již dříve říkal, z Pentastaru se použije jen něco málo, vetšina modulů V6 bude dílem italských motorářů s úzkou vazbou na Maserati, protože obě motorárny mají zcela jiné myšlení. Otázkou zůstává budoucí malá Alfa, která by byla ideální sportovní a závodní náčiní pro širokou mladou sportovně založenou klientelu. Alfa chybí na závodech a z prodeje velkých zadokolek se pravděpodobně zainvestuje ona malá předokolka (u krátkých rozvorů jde o výhodnější řešení včetně připojení zadní nápravy). Nelze proto očekávat "více Chrysleru než je alfistům milé" (tj. blízko nule, ne-li na ní - ale který alfista vidí dovnitř technologických celků?).