Jasny vitez je Octavia, krasny minimalisticky a lety overeny design spolu s image a prostornosti karoserie vede nad zbytkem konkurentu. O cene se da jednat, vetsinou lze ziskat -10%. Takze prvni misto mame. Focus ST je okrajova zalezitost a to protoze nepekny - plastovy design interieru a hodne divoky az korejsky zevnejsek. Renault Megane to ma spocitane hned, pocitejte se mnou - ovladani radia pod volantem, titerna tlacitka ovladani klimatizace a radia, nemoznost stahnout okna pri vypnutem motoru, nemoznost vypnuti parkovacich senzoru. Toz tak.
VW se muze snazit jak chce, ale motory proste neumi. Ani benzin, ani nafta, nic mu proste nejde. TDi vzal od fiatu a dovedl ho do slepe ulicky, benziny nejsou schopne najet ani 50 tKm. Ford ma nejen nejlepsi podvozek z cele trojce, ale i nejlepsi motor - dobre design predku je diskutabilni, ale zezadu to auto neni tak hrozny.
Safra, Lukáš, to vážne v redakcii nemáte čas stvoriť poriadny článok, alebo ste tak spohodlneli, alebo tretia možnosť - neviete to...?
Ja len čumím - vyberú sa tri autá, spláca nejaká tá tabuľka na porovnanie a simsala-bim! - je tu článok a ľudia diskutujte. Ale ja hovorím blivajz,
nie článok. Pár chudobných riadkov úplne o ničom, žiadna solídna informácia, ani mizerný odkaz na nejaký ten testík alebo predstavenie porovnávaného modelu. Úbohosť nad úbohosť.
Občas sa poteším, keď sa niečo vám niečo vydarí, ale oveľa častejšie vo mne kypí žlč a takmer si vyčítam, že sem ešte vôbec chodím.... :no::no::no:
Čistě pragmaticky by to asi byla Oktávka,dobrá cena,největší prostor,největší kvalita,jenže je taková vzhledově nemastná a moc průměrná,když už kupuju rychlé kombi,tak chci trošku té extravagance
Focus ST je motoricky nejlepší a v hatchi je to asi jasná volba,ale jako kombík se mi moc nelíbí,hlavně ten zadek..Vevnitř je Ford stísněný,a jak kosmická loď,samé tlačítko,to už je stará písnička..A s tou cenou to přepálili,být o 100tis levnější, bylo by to možná jinak....
Takhle mi vychází Megane,je nejhezčí,motoricky dobrý,prostorný a komu vyhovuje trochu neotřelý tvar,jako mě,tak má jasno,beru Megana:)A je sakra levný..
Tak osobně si myslím, že z těhlech aut si konkurují max ST a GT.
ORS mi přijde jako malinko auto mimo mísu... Vozit místo kufru kontejner a tvářit se sportovně, to asi k sobě moc nepatří. Ale je mi jasný, že hospodský řeči typu "mám čiplý eReSo, kdo má víc?" dělaj ramena hned širší. Už teď je většina majitelů vychrochtaných jedničkových RS mezi übermensch... Navíc nějak podvědomě furt nevěřím, že v Bolce uměj udělat sportovní auto (i když díky světaznalcům na ACZ vím, že ORS přece sportovní auto není...). Prostě silná škodovka.
Focus ST vypadá dobře, některé detaily ale považuju za zbytečný... Jinak motorově asi nejlepší. Svezení bude suprový.
A Megane? Super cena, super výbava, technika a naladění z Dieppe... Tady asi není proč se bát. A ten kufr většině normálních lidí stačí.
Já bych bral Megana, a za ušetřený peníz bych se jel podívat do Bolky do muzea, jak vlastně vypadala opravdová sportovní auta ze škodovky. ;-)
Omyl, příteli. VW není čistě autorem TDI. Jeho tvůrcem je Fiat, výsledky výzkumu byly prodány. Kdosi mi to tu vysvětloval.
Ano, o downsizingu se skutečně před lety psalo, že je to nesmysl. VW následoval renomovanou automobilku Renault, která jako první uvedla na trh vůz Renault Clio s přeplňovaným malým motorem. Spíše mám dojem, že VW následuje ostatní. Což je fakticky doložitelné, tedy podle mých informací.
Třeba já. Octavia III mě celkově nezaujala, je moc obyčejná, nezajímavá, interier působí jak vykradenej a ani u RS tomu není jinak, tam se zlepšil pouze exterier, kterej opravdu nevypadá zle, ale jako celek je to málo. Focus je opravdu strašák do zelí, byť jezdí perfektně a řekl bych že z těch tří je opravdu nejsportovnější, ale je prostě tak moc ošklivej a taky poměrně drahej. Megane je hezkej po všech stranách, má slušnej motor, konkurenceschopný jízdní vlastnosti a ikdyž je o něco starší, kompenzuje si to bezkonkurenční cenou a navíc bez toho, aby nějak výrazně strádal po jakékoliv stránce.
Jinak bych asi jako nejlepší variantu viděl Golfa GTI combi, ale ten prostě v nabídce není.
Volil bych Megane :-) Pravé GT, výkoný motor, ale podvozek s vysokou mírou komfortu. U Octy mám trochu strach že bude tvrdá jak nadopovaná tvrdolínem, ale musí se uznat, že z této trojice vypadá Octa nejlíp. Je to otázka priorit s ani jedním člověk neudělá chybu. Tak rychle utíkejte pro Megana než nám na něj naroubují světla z Clia a logo z Magnuma. >:D Co se týče Focuse... absolutně mě nezaujal a přední část je strašák do zelí ;-\
Xawiere dokonale jsi se ztrapnil.
Fiat je nejen tvurce TDi, ale je i tvurcem systemu Common Rail - no spise spolutvurce, myslim ze se tam spojilo vice automobilek. A kdyz jsme u fiatu, vzpomenme si na Fiat Uno a jeho turbo motory 1.3 turbo nebo 1.5 turbo Tady jasne vidis, ze tvuj slavny VW neprisel s nicim novym.
VW ma opravdu provenstvi a to jako ukazka toho, jak se nameji delat motory.
No, Focus ST kombi za prvé odstraňuje některé designové úlety hatchbacku (např.zadní světla) a i ST nárazník bez podivných trojúhelníků vypadá o dost líp - a za druhé bude nejspíš z téhle trojice nejvíce hot. Takže kdybych kupoval ostřejší kombi v nižší střední, klidně si mě představ jako toho, kdo by vzal Forda. Svojí fotku pro lepší představu klidně pošlu na e-mail. >:D
vlastne generacne pozadu takze je to trosku nefer ho porovnavat s absolutnou novinkou od skody.... ale coskoro uz pride novy megane tak som zvedavy na jeho novu GT verziu ;-) , focus sa mi dizajnovo aj zvonku aj zvnutra vobec nepaci tam by som ja osobne nevyberal aj ked asi bude jazdecky najlepsi...... no a octavia? ta je fajn bez slabin ale je aj najnovsia... chce to pockat na novy megane kombi GT a potom uvidime ;-)
sympatiami mi je najblizsie z tejto trojice prave megane kombik ale ako vravim.... chce to pockat uz na novy megane s novym renaultackym dizajnom :yes:
jde to ruku v ruce, tak to je. AutoTIP, Svět motorů, auto.cz ... vše dokonale smotané do jednoho guláše, i ringier bezpochyby škrtá kde se dá... no pak z toho lezou takovéto kvalitní výstupy... autora bych snad vůbec nevinil, kdo ví, jak chatrná je ta kocábka, na které se plaví...
To si uz tak lenivy ze sa ti nechce ani tabulku s parametrami motorov nahodit a porovnat to? Tak velmi si sa ponahlal z roboty? Slabota clanok, hlavne ze su kliky, ze??
Co vybrat? To vám nepovim... Každé kombi má něco do sebe a Mégane svou o generaci starší konstrukci kompenzuje cenou,takže za mě plichta. Ale když už jsem u toho Méganu...
...to si tak mladý, testosteronem nabitý řidič Hondy S2000 drandí po nejmenovaném podhůří, motor drcen neustále ve VTECu káže své devítitisícové poselství do okolí skrze řežavý zvuk, gumy kvílí pod přetížením v každé zatáčce, ale něco je špatně... onen mladík má ve tváři místo samolibého úsměvu zoufalou křeč...
...ujíždí mu kombík. Modrý kombík s "čičou" na kapotě, stejný jako ten ve článku, který je slabší, těžší a méně obratný, než roadster z Japonska. Fail level? APOCALYPTIC >:D
Tohle se stalo! Takže milé děti, nikdy se nevytahujte nad kombíky, můžou to být hotkombíky a smysl vašeho staršího jednoúčelového vymetače adrenalinu bude rozcupován na kusy.. :-)
PS: Kdyby mě chtěl někdo poučovat, v jakých hypotetických případech by k tomu nedošlo a že smysl chápu špatně, tak ať si ten komentář rovnou ušetří.. ;)
Nic proti Panove, ale Focus prvej generacie sa predaval aj ako kombi ST170. Takze akurat Focus nie je v tomto segmente novacikom, ale naopak - prekurzorom...
Třeba já :-) u takového vozu hledám hlavně komfort... ne že by Octa byla drtič ledvinových kamenů, ale jak na tom je víme... byť u těžšího kombi to nebude taková hrůza.
Pokud bych šel po designu a velkém kufru beru Octu.
Já si spíš nedovedu představit kdo by vzal Forda, ale to mě netrápí ;-) každému se líbí něco jiného... naštěsí.
Každopádně po faceliftu Megana ti dám možná za pravdu >:D
je to jednoduché. forda bere ten, kdo chce z horní trojice nejlepší jízdu. horní vozy jsem nejel, ale pochybuju, že by megane na 18' s traverzou vzadu měl v komfortu oproti FoST nějak výrazně vynikat.
Spousta bycharu bere novou Octavku v dieslu a pak kdyz prijde na lamani chleba je z toho olitanana jebka 8let stara ;-) Vybirat jde lehce, ale calovat uz vyrazne hur ;-) A tech mraku RS octavek jsem si opravdu za ty minule 2 generace nevsiml.
Jo plakáti co kouknou na titulní fotku a mrknou do tabulky na ceny ti mají vždy jasno jako první. Jsou to obdivuhodní znalci, kterým nezbývá než tiše závidět, protože poznat jízdní vlastnosti podvozku, pohodlí nebo kvality motoru jen podle fotek na to se skuteční kupci nikdy nevzmohou a budou trapně pobíhat po salónech a vybírat. Samozřejmě vybírat úplně špatně. :-)
A všichny BY brali Mégane a druhý všichni BY brali Focuse. Protože Mégane super motory, Focus super jízdní vlastnosti, neotřelý design, sportovní ambice...bla bla bla.....jediný, komu se to opět podaří prodat bude Škoda :-)
Prostě Škoda, Adidas, Coca-Cola, Swatch nebo Gilette jsou tradiční značky zastupující mainstream. Octavií RS bude po silnících jezdit mraky a těch pár novodobých hipíků co jdou z principu proti proudu se ztratí jako stéblo trávy na louce.
Slovy klasika:"Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory a můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co proti tomu můžeme dělat."
Tak ty jsi slušně mimo, vlastně všechno co píšeš je blbost >:D
Navíc budeme-li se bavit o downsizingu, tak tahle debilní "móda" je stejně jen reakcí na nesmyslné emisní limity a výmysly EU. K tomu se samozřejmě přidal marketing a už to jelo. V čem jediném je VW group nejlepší, je právě ten marketing a tobě už evidentně totálně vymyli mozek 8-s
Megane bez cupového podvozku na tom není vůbec ale vůbec zle! A GT navíc přidává cca 60mm na rozvoru ;) a těžší zadek udělá taky svoje. Vezl jsem se pouze v RSbez cupového podvozku a byla to pohoda. V GT jsem nejel a hned tak tu možnost mít nebudu. Narazit na něj v showroomu bude prakticky nemožné ale kostitřas to nebude. Nesrovnávej to s RS CUP
Kdyby se inspirovali 407, tak by to bylo fajn, ten vypada dobre. Inspirovali se astonem, ktery je take hezky, ale jak to dopadlo bohuzel vidime na obrazcich.
No, vzhledem k tomu, že GT je vlastně jen RS s batohem a slabším motorem, tak bych to s tím komfortem nepřeháněl.
Osobně bych jej komfortním autem rozhodně nenazval...
>:D Ty se v autech evidentně moc nevyznáš ;-) V motorech už vůbec ne. Volkswagen TDI vymyslel! Hodně dlouho trvalo, než Fiat s Mercedesem a Boshem dokázali zareagovat v podobě common-railu ;-)
A o benzínech platí to samé... Ještě před pár lety tu chytrolíni jako ty mudrovali, že downsizing je nesmysl... Dnes Volkswagen všichni následují. A kdo ne, dlouho už auta vyrábět nebude ;-)
Především se podívej do statistik majitelů - firma x fyzická osoba.
Pokud kupuje firma, má poněkud jiné priority než skutečný majitel.
Takže ORS je opravdu jako hnoje, ale mezi soukromými majiteli to jsou většinou jen otřískané šunky s 2x přetočeným tachometrem.
Tak aby ses vůbec toho Type R dočkal, současná honda bída je neskutečná. Jediné ostřejší auto (cr-z), které aby obstálo v třídní konkurenci, musel vzít do ruky mugen, takže tu máš elektriku s malým turbomotorem dohromady, a to musí být pro fandu naprostá noční můra, vezmu-li v potaz, jak se hondí atmo fandové vysmívají komplikovanosti downsizingu. Plus už pár let type-S výhradně v dýzlech, opravdu moc nechápu ty posměchy směrem k oktávkám apod., i ta konzervativní škodovka, dnes nabízí auto více připomínající sportovní variantu než slavná honda, tím myslím tu tvou poznámku o civicu combi v "silné" naftě... šmarja, takový knedlikoidní autobus. :*)
Jj, jak říkám - bráno optikou HH nižší střední. Boxster je přeci jen jiná liga ;-)
Takže jsme si to nakonec pěkně ujasnili ;-)
Jo a ten zážitek s S2000 je super :-) Samozřejmně je mi jasné, že za volantem S2000 si užiješ daleko více než v libovolném HH, kort když je to kombík. Jen o rychlosti to není. Akorát tedy raději s těmi kombíky nezávodit ;-)
Osobně bych volil Focus. Je nejvýkonnější a nejspíš i nejzábavnější. Mě se ST kombi moc líbí. Interiér je lepší než u běžného modelu.
Oktávka RS je větší, jak kufrem tak místem. Ale některé prvky vypadájí dost lacině. Koncovky výfuku v reále jak nějaký trubky. Ty černá kola, jak z pouťáku...takže spíš volba rozumu.
Úpadok v každej forme, mieste aj čase je smutný. :-(
Pýtam sa Lukáša ako autora "článku". Otázka je skôr rečnícka a vyjadruje moje sklamanie nad súčasným stavom. Nie je to osobné. ;-)
1.) "Komfortní" neznamená "měkký" či "houpavý". Projeď z běžným Meganem na 16kách kolech (pro ten podvozek ideál) D1. Pak pochopíš.
2.) Odkud ten německý test je? Já jen že testy neněmeckých aut v některých německých periodikách (to "některých" zdůrazňuji) nejsou zrovna směrodatné...
3.) Podvozek v GT220 je naladěný jinak než ten v RS. Je měkčí (lépe řečeno komfortnější) než v ST. 18ky kola jsou blbost, 17ky by tomu autu slušely daleko více.
4.) Kvalita zpracování - v mém Meganu po 80 tkm nic nevrže, ani na kočičích hlavách. Lícování, materiály, vše na velmi dobré úrovni. Ale jasně, je to Renault, takže jenom asi mám štěstí na konkrétní kus >:-[];-)
Vždy sa dobre pobavím na teoretikoch, opakujúcich klišé o pohodlnom Megane a tvrdom Focuse. Je jasné, že nik z tých, čo tu ako klad Megana GT vyzdvihujú komfort, ho nevideli ani z vlaku. Už bežný Megane nie je nijak extra komfortné či húpavé auto (akým je jeho sesterský model Fluence), radil by som ho do stredu poľa (taká C4 je oveľa mäkšie naladená). Športovo naladený podvozok GTčka s vlečkou vzadu a na nízkoprofilových 18kach je tvrdý, zrejme tvrdší ako Focus ST.
Citujem z testu MEgana GT: Wie fährt er sich? Rumpelig. Die Federung ist bretthart, die brettharte Federung des Wagens ist bestimmt nicht jedermanns Sache. Schon bei niedrigen Geschwindigkeiten in der Stadt interpretiert der GT 220 „sportlich“ als „stoßempfindlich“ und setzt jeden Kanaldeckel in einen spürbaren Stoß für den Rücken des Fahrers um. Bei höheren Geschwindigkeiten wird das aber keinesfalls besser. Bei schneller Autobahnfahrt beschweren sich die Mitfahrer dann, weil viele Querrillen in kurzer Zeit „überrumpelt“ werden.
O kvalite vypracovania sa tiež v teste moc nadšene nezmieňujú, spomínajú pazvuky z palubovky a pod.
Takže klišé o komfortnom Megane je len teória a Megane GT napriek lákavej cene, nie, ďakujem.
A ano, v GT220 je odladěný více do komfortu. Proto se to jmenuje GT. Výrazně samozřejmně nevyniká, ovšem komfortnější (logicky, z rozdílné filozofie pojetí těchto dvou vozů) je o parník. Focus mu samozřejmně na (kvalitní) okresce ujede. Pro běžné ježdění je má volba jasná. A cenový rozdíl - to je o celý jeden vesmír. Pro člověka, který "nebychaří" obrovský argument pro GT220.
napodobne, focus mi pride v kombi verzii paradny, s dizajnom nemam problem, s interierom osobne nemam problem a motoricky aj podvozkovo je najlepsi z trojice.
Každému podle jeho chuti ;-) Jak říkám upřednostnil bych komfort a vzal Megana. O tom, že je Focus co do sportovnosti z této trojice nej nepochybuji ;-)
Kdyby nebyli v koncernu tak vyrábějí tak maximálně Favorit III a nebo lepí Renault Fluence ty máku.
Btw V6 znamená šest válců do písmene V tedy dvě řady po tři válce svírající nějaký úhel. Tedy zde uvedený turbomotor musíš nazývat R4 jelikož není to motor o dvou řadách po dvou válcích ale 4válce v řadě. :-| To jen tak na okraj pro znalce.
Mégane se mi obecně nelíbí, škodovka je hezčí ale nemá tak silný motor jako ford. Cena je sice vyšší než konkurence ale za své peníze dostanete následující:
- precizní design
- nádherný a pružný motor
- pohodlná sedadla
- sportovně-praktické auto
"Dá se přežít" je jedna věc a "je komfortní pro rodinnou jízdu" je věc druhá. Je prostě rozdíl, jestli na to koukáš jako na auto pro rodinu, se kterým může být případně sranda, nebo jako na auto pro zábavu, do kterého se případně vejde rodina.
Vy se to snažíte za každou cenu interpretovat tak, že firmy snad kupují auta za trest. Ale taková Octavia Combi RS, to je přece ideální rodinné auto, ne? Dost místa pro lidi i zavazadla, obstojná výbava a pro tatíka přesvědčivá dynamika.
Jen je samozřejmě na české rodiny poněkud drahé, ale to není chyba Škody a platí to pro všechna auta střední třídy s podobnou cenovkou.
PS: ideální rodinné auto je to za předpokladu, že to na základních kolech nebude moc tvrdé - to budu muset příležitostně vyzkoušet.
No já nemám problém s ním nesouhlasit. Říct, že Škoda se řadí po bok Adidasu a Coca-Coly mezi jakési tradiční masové značky, zatímco Ford s Focusem je snad jakási okrajová alternativa, to je hodně silné tvrzení, které lze vysvětlit snad jedině rozhledem omezeným pouze na český trh... protože Focus je za prvních pět měsíců nejprodávanější auto světa.
To ovšem není specialita Renaultu. Pokud vypnu motor u Audi A5, taky okna stahovat nejdou ani s klíčkem v "zapalování" a musel jsem chvíli koumat co s tím.
Tak na Octaviu RS ešte nik ani osobný názor mať nemôže, lebo na predajniach ešte nie je. Takže minimálne u Octavie je to u všetkých vrátane mňa len teoretizovanie. ;-)
Uvnitř je to možná až malinko pouťové, přední nárazník mi nepadl do oka... ale přesto, pokud nechám stranou finance, sáhl bych po Focusu, kombík se mi opravdu líbí a z toho co jsem přečetl si myslím, že to bude nejlepší auto z těch tří.
Druhé místo Octavia... slabší, obyčejnější... ale v té obyčejnosti může být pro někoho i síla. Jako rychlé rodinné auto bych si ji uměl představit velmi dobře.
Megane - nejstarší z dané trojice a konstrukčně už asi ne úplně na výši, i prostorově zaostává a oproti Octavii působí jako o půl třídy menší auto. Navíc v této konkrétní variantě černá kola, brr. Na druhou stranu, cenový rozdíl 200.000 oproti Fordu je propastný a komu prostorově vyhoví, ten za své peníze dostane opravdu hodně zajímavou muziku.
Ten "problém" je jen když, zastavíš vypneš motor a otevřeš dveře. To otevření dveří funguje jako vytažení klíčku. V tom případě musíš okna zatáhnout kartou a nebo musíš jako znovu nastoupit. Podle mě na to návod nikdo nepotřebuje.
To je pravda, ale tvrdit, že ty okýnka stáhnout nejde i když to jde jen to neumí... škoda slov.
každopádně uznávám, že když potřebuje člověk na podobnou věc listovat v návodu tak to není zrovna uživatelsky příjemný. :-)
Spousta bychařů tu bere megana gt, a až přijde na lámání chleba je z toho olítaný civic... atd. s tím souhlas. Mraků RS v poměru k výskytu ST nebo megane GT by sis, pokud nevstřebáváš informace pomocí Brailla a žiješ v ČR, musel na silnicích všimnout. Ale mám pocit, že o to v tvém příspěvku nejde... :-!
Bychař je ten, co má jasno, protože "octavia je jen kufr", "megane je komfortní" atd. atp., a přitom ničím z porovnávaného nejel, a ti co jeli mu např. jeho hodnocení komfortu vyvrátí. Co na tom, hlavní je mít to jasno, vypsat se z toho, a ke každému slovu koupit nebo vybrat přidat ono podstatné "bych". >:D
Nemám záujem navážať sa do Renaultu. Mňa samého pri hľadaní rodinného rýchlika GT220 zaujal a hľadal som nejaké testy, keďže u nás ho nik netestoval a natrafil som len na tento nemecký test: [odkaz]
A dosť ho tu sfúkli. Inak samotný Renault tvrdí, že GT220 má podvozok ako RS a ten test by tomu zodpovedal.
Edit: aj na Topgeare sa k odpruženiu vyjadrili obdobne: Being a RenaultSport model, the suspension is obviously firmed up quite a lot which you feel from the driver's seat.
PS: vzhledem k tomu, že nejčastěji jezdím v roadsteru s tuzingovým tvrdým podvozkem sešroubovaným k zemi, je mé vnímání komfortu opravdu velmi, velmi benevolentní... >:-[]
Ty si mi odborník. Volkswagen akurát tak vymyslel motory označené TDI (je to ich ochranná známka, takže akosi nik iný motory označené "TDI" mať nemôže).
A ak si takto neohrabane chcel vyjadriť, že VW vymyslel turbodízle s priamym vstrekom, tak si tiež mimo, lebo prvý priamovstrekový turbodízel v osobnom aute bol TD i.d. vo Fiate (tuším Croma), ale bolo to ešte pred uvedením prvého TDI v Audi 100.
Takže okrem PR kecov, ktorými Ťa kŕmi Tvoj zamestnávateľ by to chcelo aj trošku študovať z iných zdrojov, nech sa tu nezhovaďuješ. ;-)
Tak, a teď všichni do mě! >:D Má největší KONTEJNER, nejúspornější motor, sice možná nebude nejrychlejší, ale je to auto taky nejkomfortnější, nejlépe zpracované... Tak a začněte argumentovat >:D
V tom případě jsme všichni loosři Ado.... Ale jedině důchodci vadí, že mu řídící jednotka v autě ruší MW..... >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D ...Ado, jdi už někam.... buď jsi opravdu důchodce který se naučil ovládat PC a jediná jeho radost je "zvracet" takovéto nesmysly do diskuzí, nebo jsi 15ti letý puberťák a tatínek Ti slíbil k osmnáctinám svého Favorita, co mu stojí v garáži..... >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] Ty Tvoje bláboly se fakt už nedají číst....chvíli to byla sranda, ale teď se pořád opakuješ...
To se právě pleteš. Renault už to má za ty roky vychytané. Možná pro někoho až moc. Ale pokud jde o třeba o tu kartu, asi by to mohl udělat jednoduše a nemyslet na to, že ti s ní odejde třeba spolujezdec nebo ji necháš v kufru. Taky by nemusel řešit nějakou bezpečnost dětí, které necháš v autě, atd...... U Renaultu však na tyto situace myslí a někdo, kdo se nechce naučit ovládat ani své auto nebo auto, které testuje, s tím může mít problém.
Ja jsem konfiguroval OIII RS combi, prihodil jsem asistenty (tam je i columbus), adaptivní tempomat, "lambo" kola, vyhrivany sesle (vsechny), kuzi, sunset, parkovaci senzory a ten cernej paket s lizinama, vysledek lehce nad 800k, coz mi na tak vybaveny auto s 220 konma prijde v cajku, jde o to, OII RS beru jako rychlé kombi v žádném případě na závodění po okreskách nebo na okruh, ostatně na to bych si nevybral žádného z těchto tří.....
- srovnání (foto) interiérů je, z mého pohledu, pro Ford velmi smutnou záležitostí
- upozornil bych na cenu GT220 ve Francii - stojí vpodstatě jako Focus, v přepočtu přes 750tis. To je pro ty chytráky, kteří odvozují kvalitu vozu od ceny na českém trhu.
- souhlas se závěrem testu, Megane se mi také zdál komfortnější než Focus a také se mi zdálo že auta jsou celkově velmi, velmi srovnatelná. Prostě koupí ani jednoho nešlápnete vedle. Až na to, že v té Francii stojí oba vozy +/- stejně, kdežto u nás je cenový rozdíl obří.
Těch testů najdeš docela dost a jsou i srovnávačky. Třeba s tím Focusem ST. Podvozek GT 220 je hodnocen velmi dobře. Hlavně proto, že si zachoval hlavní vlastnost RenaultSportu - čím víc na něj tlačíš, tím lépe funguje.
[odkaz]
Tak ale S2000 ci MX-5 nikdy neboli stavane na rychlost a vykon.
A v MX-5 si vodic uzije 100x viac srandy a sportovej jazdy nez v lubovolnom z tychto rychlych kufrov. Urcite vies, o com hovorim, sudiac podla tvojho avataru :-)
stačí počkat a ono možná opět nějakého joudu z ekonomického napadne, že se vlastně dá ušetřit tím, že auta jsou přeci všude stajná, tak stačí 1 redakce v 1 zemi a zbytek zvládne translate.google.com8-s ;-\
ked sa v tom clovek neviezol. Takto te len kazdy teoretizuje, co je lepsie bez toho, aby v tych autach sedel , alebo sa odviezol. ST , GT na salone nenajdete ako predvadzacku a myslim ani ako auto na omak. RS sa na salone mozno najde aj ako predvadzacka. Mne osobne pri porovnani civilnych verzii prislo ako najsportovejsie MIII. FF a OIII mi pripadali ako francuzske kocariky a kludne sa mozete aj pokrajat. B=Nieje nad osobnu skusenost s kazdym autom, ked uz nieco porovnavame
inak keby som nebral do uvahy cenu, predpokladam ze najlepsi bude ST
Jednoznačně Ford Focus ST, sice je nejdražší, ale zato nejle
A důvody?
- design odpovídající pojetí auta
- pohodlný (na tuto třídu) a současně velmi sportovní podvozek
- bezkonkurenční řízení
- precizní převodovka
- tuhá karoserie
- nejvýkonnější motor
ale jedině proto, že jako jediná z nabídky nevypadá, jako by na ní byla provedena neúspěšná plastická chirurgie. Taky jsou mi docela sympatické motory TSI. U Fordu se mi líbí jejich boj s vysokým výkonem a předním náhonem formou různých chytrých diferenciálů, ale jejich design v současné generaci je prostě moc. Líbí se mi auta se zavřenou pusou. Proč se rozhodli ze všech možných aut inspirovat zrovna Peugeotem 407 je nad moje chápání. Navíc je Ford dost drahý. Když je příplatek za xenony s LED skoro od 10 tisíc vyšší než příplatek za bi-xenony u BMW 3, tak už je něco opravdu hodně špatně.
V prvom rade je scestné porovnávať rozdielne generácie. Staré generácie z novými.
Namiesto megana by som radšej videl v porovnaní astru ST aj ked má zatial k dispozicií iba novú"1.6" no možno pribudne aj nový 2.0 z insignie (250k) a to by bola celkom iná káva. V nafte by nové bi-turbo v astre nakopalo obom konkurentom *.
V druhom rade 90% zákazníkov či v SR alebo ČR pozerá na cenu a tá je v podaní meganu neprekonateľná, pokial by tomu tak nebolo, tak by všetci kupovali RS4.
Ano, octávka je hezká a docela ''rychlá'' - v rámci možností. Nicméně nevím jak můžete říct o autě co má 160kW ''Rychlé kombi''. Jediný obstojný vůz je tady Ford, sice to píši nerad, ale je to tak. Když bych měl porovna jizdní vlastnosti mezi Fordem a Octou tak Ford je za 2- ... octávka za 3-. Jednoduchý - ve Škodovce se pořád nenaučili udělat normální podvozky. A nehledě na to, že kdyby nebyli v koncernu, respektive kdyby mohli dělat to co chtějí, tak nová octávie RS by měla V6, což je škoda. Podle mě nemůžete říct, o autě s V4 160kW(motor s turbem, a ať je to jak je to, vetšina dnešních motorů je z bylinkového másla). Kdyby auta měla V6, které jsou spolehlivější, lepší jak výkonově tak spotřebou tak i tím rychlým pocitem, že disponujete ''šesti hrnakama''.
Asi se jich pár najde, namátkou podle stránek výrobců třeba u kombíku má Octa elektricky ovládané zadní dveře nebo panoramatické střešní okno.
A Octa jako taková automatická převodovka, automatické přepínání dálkových a potkávacích světel, rozpoznání únavy řidiče, rozpoznávání dopravních značek, kolenní airbag nebo vyhřívané zadní sedačky.
Najdou se i položky, které naopak nemá Octa, namátkou třeba BLIS hlídání mrtvého úhlu, chrániče dveří, bezzátková nádrž.
To ale nemůže vadit jejich stahování/vytahování. Pokud majitel (dimax) tvrdí, že u jednoho jeho auta to jde a u druhého to bez nastartovaného motoru nejde, tak nevidím důvod proč mu nevěřit. A je tedy jasné, že existuje více variant jak jsou tyto věci u Renaultů nastaveny. Tím pádem je tedy klidně možné, že p. Vaverka mohl korektně popsat funkčnost testovaného auta.
Všechna auta co jsem zažil (stará Mazda 323 z roku 97 neměla pulsní ovládání, ale fungovala úplně stejně jak popisuji dále) tak stáhly všechna okénka nebo vytáhly prostě jen zmáčknutím a podržením tlačítka "otevřít" nebo "zavřít" na dálkovém ovladači aniž by se klíček strkal do spínací skříňky a na pulsním nebo nepulsním ovládání vůbec nezáleželo. Přicházím v parném létě k autu, mačkám "otevřít" a podržím cca 2sec. a všechna okna se otevřou. Odcházím od auta a všiml jsem si že některé okno nebo třeba všechny okna jsou otevřené tak zmáčknu "zamknout" a 2 sec. podržím a všechna okna se sama zavřou. A pokud mám inteligentní klíč, který se nemusí zastrkávat do spínací skříňky a stačí jej mít v kapse a startuje se tlačítkem, tak jsou na něm stejná tlačítka jako na neinteligentním klíči a stahování okének funguje úplně stejně. A pokud sedím v autě tak tak to funguje jako když jsem venku, prostě mačkám příslušný čudlík a nad ničím nepřemýšlím, všechno funguje na zmáčknutí jediného tlačítka. Tedy u jiných aut.
Zdravím, som tu nový, ale už mi to nedalo nezpojiť sa. Mám Scenic II a tam po stlačení štart bez naštartovnia idú sťahovať okná a ročný Megan GT a tam idú sťahovať okná až keď naštartujem, na oboch sú karty, ktoré treba zasunúť. Takže sú možné obe varianty.
Tak když má někdo švihadla tak snad nemluví o el. stahování, a když má el. stahování tak jej má do páru, alespoň na obou předních dveřích. Moc tomu co jsi napsal nerozumím.
Ten uživatel na fóru sám o sobě napsal, že tomu nerozumí a chtěl poradit. Jenže, jak už to bývá každý radí dle toho, jaké má auto. A nejen u Renaultu jsou dva systémy el. stahování. Pokud třeba nemáš pulsní stahování, tak ho asi klíčkem nebo kartou nezavřeš nikde. Karta u Renaultu má docela dost funkcí a asi je dobré se s ní trochu seznámit. Stejné to bude i u jiných aut.
Záleží jaké máš stahování. U nejnižších výbav máš třeba jen kliku. U vyšších je pulsní stahování (jde zavřít kartou) a u některých výbav je pulsní jen u řidiče. Myslím, že se z toho dělá moc velká věda. U jiných aut taky neřešíš, že ti nejde stahování oken, když máš vytažený klíček. U Renaultu je to možná komplikované tím, že jako první masívně nasadil karty místo klíčků a někdo se asi bojí zmáčknout startovací tlačítko, protože má pocit, že mu hned auto začne startovat.
Ja "bych" nekúpil ani jeden z tých vozov. Keď budem chcieť niečo športové, možno si vyberiem skôr nejaké kupé. Dovtedy Kangoo doslúži, deti vyrastú, a snáď aj budú many na nové auto. Takže ideálne podmienky tak za 10 (?) rokov. Kompromis v podobe športovo ladeného kombíka nebude relevantný. :-)
Prečo by to nebolo možné, štartovacia sekvencia, ktorej súčasťou je v prípade potreby aj žhavenie, sa spúšťa výhradne za súčasného stlačenia spojky. V prípade automatiky tam tiež bude nejaká podmienka.
Asi vada. Mám síce Megane II (ale neviem, prečo by to menili v novších typoch), ale po vložení karty (nemám handsfree kartu) a stlačení tlačítka štart (bez stlačenia brzdy) sa skrátka zapojí elektrika a ide ovládať všetko (rádio hrá, ventilátor sa točí a samozrejme aj všetky okná idú sťahovať aj vyťahovať).
Jen pro opravu, Ford už ostřejší ST kombi u modelu Focus nabízel. Jmenovalo se Ford Focus ST 170 ( Stejně jako první ST hatchback) a vyráběl se v první generaci FoFo. Vypadal nějak takhle [odkaz] :-)
Proto bych ho nenazval nováčkem, ale uznávám, že tohle je na našich silnicích celkem raritka :-)
Těžko říci, když uživatel v odkazu (a další v jiných diskuzích) říká, že okénko u řidiče vytáhnou jde a okénko u spolujezdce ne, zda je to vlastnost daného vozu/modelu/ročníku, tedy chtěná funkčnost, kterou by šlo nazvat jako velmi neintuitivní (proč proboha jen jedna strana), nebo zda mají fungovat obě a je to závada. Netroufám si hodnotit zda je to ad 1 nebo ad 2.
No počkej, jsou dvě různé věci... ad 1 neintuitivnost ovládání a ad 2 závady na elektroinstalaci. Teď si najednou nejsem jistý o čem z toho mluvíš...
Handsfree karty u Renaultu moc neznám, spíš ty, kde se karta vkládá do palubky... a tam to funguje vcelku dobře. Jedinou nevýhodu vidím v tom, že po vložení karty se automaticky aktivuje žhavení atd., tj. není možné přijít k autu, odemknout, vložit kartu a pouze třeba stahovat okénka.
víťazí Focus. OK, predok ani palubovka niesú najkrajšie, ale od dynamického looku cez najlepšie interiérové materiály v triede až po to najdôložitejšie - jazdné vlastnosti. V teste Top Gearu porazil Mégana a bol vyhlásený za najlepší súčasný hot hatch - pritom kombi vraj jazdí ešte lepšie.
Ford :yes::yes:
a prečo? lebo je mi šuma fuk ako vyzerá z vonku. Jazdí najlepšie v každej situácii a na každej ceste. Síce tento model zabíja jeho cena, ale keď človek oželie zopár ku každodennému životu nepotrebných vecičiek hneď je radosť žiť >:D Kto sa chce na auto hlavne pozerať kúpi zrejme Octu, tí čo si vychutnávajú prejazdené kilometre zoberú Focusa nech vyzerá ako vyzerá. Megane cenovo nieje zlá ponuka, ale už na ňom vídno jeho vek a ani ďalší facelift mu veľmi nepomôže.
přesně tak...nechtělo se mi zakládat nové vlákno...drtivá většina ORS jsou firemní auta, protože zaměstnanec dostane např. max 700 000Kč, musí to být Škoda, ne model vyšší než Octavia...no a co si koupí? RS...
Lidí co si koupí novou RS jako jediné auto do rodiny zase tolik není a pokud by se spočítal poměr celkový prodej modelu vs. prodej těchto rychlých modelů tak to zase tak růžové nebude.
kde si tam ty lambo kola nasel, ja tam vidim jen 4, zaklad zadara, Gemini stribrne za 3500, Pictoris stribrne za 3500 a Gemini cerne za 5100, a prave ty lambo kola nazvana "Extreme" a jako jedine maj bejt 19" nikde ve vyberu nejsou (neplest s téma Gemini, maj proste jinej design otvoru a velikost)
jinak abych se dostal na stejnou komforni vybavu jakou mam v soucasnem aute, tak jsem skončil na castce 928600,-
Ale ja som porovnával kombíky, tak žiadny príplatok za kombi nie je a napr. xenóny u nás nemá ani Megane (a príplatok za ne je 1000 eur u Megane a 1099 u ST), takže to taký rozdiel nebude.
No v SR je cenníková cena 24t vs. 28t. eur, rozdiel 4000 eur = 100t Kč. Určite pri nejakom dorovnávaní výbavy sa to môže pohýbať, ale rozhodne to nebude 200t ako u vás. Ja osobne som dostal najlepšiu ponuku na ST kombi pod 25t eur i s metlou.
To bych neřekl..auto je sice tvrdé, ale ani na rozbité okresce neuskočí. Je to prostě naladění renaultsportu, pro které torzní náprava není žádná překážka.
Normální Focus combi super, u ST jsou hezké ty prahy a tak... ale ten předek mi není úplně po chuti. V té modré nebo červené metalíze dejme tomu.
Co je u vás v ceně jinak, je Ford o tolik levnější nebo Megane o tolik dražší? Myslíš u nás na Slovensku, hej? V ČR spočítali redaktoři rozdíl na 200k a to je i při dvouciferné slevě (kterou dostaneš asi i u Renaultu) rozdíl třídy.
No a to je problém, ono RenaulsSport naladil tie "listové perá" v Megane dosť tvrdo, podľa testu, čo som tu dával až prehnane tvrdo, čo je síce super na okruh (určite typické použitie pre kombi, že >:-[] ), ale na bežných až rozbitých cestách to bude znamenať diskomfort a za vyladeným multilinkom vo Focuse stíhať nebude.
nove RSko Octavky se fakt povedlo, je to novinka a s prvky které starsi konkurence proste postrada, cena se ale dostane az nekam k 1 milionu (bohužel jsem nenasel moznost prave tech kol se kteryma je zde RS kombi prezentovano, ve vyberu jsou bohužel jen Gemini a Skoda s těmito koli také RS kombi prezentuje, coz je skoda, ty "lambo" kola jsou pro moje oci nejhezci a proste v nabídce schazi)
Focus ST, prome nemastne neslane, popravde bych onem vůbec neuvazoval, proste me to auto neoslovuje
Megane GT, je to klasik za rozumnej peniz, ale schazi me u nej automat, tak jako tak se dostavam na 660 tisíc
takze rozhodoval bych se mezi Octou a Meganem, ale asi by hral v tuto chvili Megan 2 housle (jinak to jestli ma auto vzadu nebvo vepředu takovou nebo makovou napravu neresim, pro me je dulezite jak dane auto skutecne jede a ne to jaky technicky konstrukce výrobce pouzil, pokud to umej dobře naladit aby se me v tom dobře jezdilo, tak at tam je jsou třeba listova pera :-! )
Plný súhlas. A u nás ani netreba nechávať stranou financie, cena je (aj po zlacnení v ČR) u nás stále o niečo nižšia a Ford vie ešte spraviť dvojcifernú zľavu.
Ono stále ten Focus má o 30k viac a citeľne lepšiu dynamiku (6,5s na sto vs. 7,7s) a i keď to nie je len o číslach, tie kone v ST naozaj cítiť (v tejto súvislosti je zaujímavé, že O RS napriek identickému výkonu v papierovej dynamike poráža GT220 a nebude to zrejme len odlišným sprevodovaním).
U mňa osobne ST kombi odstraňuje dizajnový nedostatok hatchu v podobe nestráviteľnej zadnej časti so svetlami; kombík vyzerá podstatne lepšie, trochu ako malé Mondeo kombi. Jediné, čo sa odstrániť nedá, je trochu predizajnovaný interiér so zbytočne komplikovanou a lacne pôsobiacou palubovkou. A niekomu pri jazde môže vadiť aj torque steer, ktorý v ST stále je citeľný.
Meganem GT jsem nejel, S2000 ano... i na okruhu v Sosnové, kde byla možnost přímého srovnání s 330i e46, Fábií RS, Dedrou 4x4, RX-7 FC a Imprezou STI (vím, podivná směska, ale taková se prostě sešla parta). V zatáčkách bych si na S2000 proti Meganu klidně vsadil, a to přesto, že důsledně rozlišuju pojmy zábavné / sportovní auto a rychlé auto.
Naprosto odlišná zkušenost, jsem ve Francii hodně často a jen zrovna posledně jsem ty GT kombíky potkal dva. Především pak Clia RS tam běžně potkám několikrát denně. Jen těch MRS moc není.
Čím rozbitější bude cesta tím bude Focus lepší a to klidně i na velkém průměru ráfků, traverza vzadu může být dobrá na hladkém asfaltu, jakmile začnou rozsekané silnice tak se žádná torzka na světě nedokáže ubránit přenosu rázů do karoserie, přenosu rázů z jednoho kola na druhé, prostě všem neduhům dané konstrukce. A je jedno jestli je ta torzka v Meganu, Octavii nebo Civicu. Je to tisíckrát vyzkoušené a ověřené. :-)
No konkrétne Focus ST je ako predvádzačka v Blave a aj Koiš v Bánovciach má ST (vlasnté, ale používa ho ako predvádzačku). Je ale jasné, že takto špecifický model nebude v každom meste, možno tak pri Škode bude RS aj inde, ako v hlavnom meste.
Je třeba na to nahlížet jako na sportovněji laděné kombi. Jasně že ve srovnání s "běžnou" produkcí to je tvrdší, ale v rámci téhle sportovní odnože na tom není vůbec zle. Asi je to i o tom co kdo snese. Mě osobně nepřijde nekomfortní ani to RS. To tvrdší naladění je prostě věc se kterou do toho auta člověk jde. Přál bych ti jízdu s nenaloženým Fiatem Dobló >:D To jsou takový prdy od zadní nápravy, že člověk ještě s láskou zavzpomíná na M-GT. :-)
já ST viděl zatím jen na fotce, takže nemohu hodnotit, ale v kontextu všeho možného jiného prostě Mégane nepovažuju za komfortní a tečka. Kdybychom se bavili třeba o Boxsteru, tak řeknu: Ano, ten je komfortní!
Každý soudruh má ty limity holt nastavené trochu jinde...
Zároveň se sluší dodat, že vzhledem k ostatním schopnostem, které GT předvádí (viz. můj příspěvek ze včerejší noci níže), je ten podvozek zcela akceptovatelný ;)
Vidíš, já to jel taky. Komfortní samozřejmně myšleno v intencích HH, tedy brát v intencích dané kategorie. Stejně tak chápu že u vlečky se těžko ladí jak na komfort tak na špičkové jízdní vlastnosti. Osobně v tomto GT považuji za dobrý kompromis, jen ta kola jsou moc velká. Rozhodně mě GT vytřáslo méně než ST. Za tím si stojím.
Pánové, kdybych v tom nejel, tak tady nepíšu. Opakuji - Mégane GT nepovažuji za kostitřas, ale auto je tuhé, nerovnosti sice tlumí, ale tvrdší charakteristika tlumičů způsobuje, že lehce zatížené auto kopíruje nerovnosti celou karoserii, tohle za komfortní svezení rozhodně nepovažuju.
Mégane GT je snesitelně tuhý, ale rozhodně ne komfortní, a teoretické předpoklady jako delší rozvor a vyšší hmotnost vzadu na tom nic nezmění!
Tu máš test, kde Ti ten sen o pohodlnom cestovaní s Meganom GT rozprášia na prach: [odkaz]
Btw. ten Focus ST nie je nijak prehnane tvrdý, tvrdím, že je pohodlnejší, ako Megane na 18kach.
Takže pozor na klišé.
Zajímalo by mě ono pohodlné cestování v Meganu. Je tam podvozek, který svou tvrdostí na stejné úrovni, jako u třídveřového RSa. Najel jsem s tím autem přes 1000 km a pohodlné není ani trochu.
Osobně mi to tedy nevadí, jedná se o výborný stroj, opravdové ostré sportovní kombi, jen tu stabilizaci by to chtělo vypnout.
Nešly by příště přidat do tabulky alespoň základní technické údaje porovnávaných aut? Nemyslím přímo objem kufru, kde Octávia samozřejmě deklasuje soupeře. Ale třeba jen údaje o zrychlení, kroucícím momentu, spotřebě a max. rychlosti. Myslím, že u těhle aut je to důležitější než kolik chce Ford za lepší rádio a bluetooth. To člověka neodradí od koupě. Zajímají mne rozdíly u Škody a Renaultu při shodném výkonu a o kolik lepší parametry má Ford při 20 kw navrch.
Vím, že si to můžu najít u výrobců (už jsem to udělal), ale takhle by to bylo komplet a přehledné.
Podle četnosti diskuzí na fórech o Renaultu je vytahování okének přímo lahůdka, kterou má potřebu popisovat každý druhý. Jeden uživatel umí, druhý uživatel neumí, třetí umí jen u řidiče a u spolujezdce neumí, prostě detektivka.
[odkaz]
S olitanym Civicem zkusenost nemam, takze nemuzu posoudit, ale jiste by byl spolehlivejsi nez cokoli z tohoto vyberu ;-) Jestli ty mraky myslis v pomeru 5ks O RS vs treba 1Megane RS, tak jsou to mozna mraky, ale v poctu Octavek je to nic. Osobne bych pri vyberu vahal, ale OIII me nepresvedcila, abych za ni chtel utratit 700tis. Pri vyberu rychleho kombiku jiz premyslim, jestli me presvedci nova 160konova biturbo nafta, ktera snad v Toureru bude predstavena ve Frankfurtu, ikdyz asi ne, nafta je jen pro teplouse, takze jsem spise zvedav na noveho Type-Ra.
Nemluvil bych o správném chlapovi, to dělá každý normální uživatel/ka počínaje automatickou pračkou a konče autem. Pokud k vytažení okének potřebuji návod tak si nemusím kupovat auto ale skočím si pro něco do prodejny hlavolamů. >:-[]
Já si nemyslím že máš zájem navážet se do Renaultu - pouze normálně diskutujeme ;-)
Ten podvozek skutečně jinak odladěný je - stačí projet GT220 a RS (neCUPové). Ostatně i tady se o tom píše [odkaz] . V rámci HH se mi zdál v pořádku, pro každodení použití lepší než třeba ST (které by mu ale na okruhu nebo okresce ujelo, o tom žádná - něco za něco).
Za odkaz dík :yes: Škoda že neumím francouzsky, věřím tomu že bychom našli spoustu testů s diametrálně odlišným názorem ;-) A test v ČR by to chtělo, o tom žádná.
Poslední rok celkem často křižuju Francii a musím říct, že Megana combi GT jsem tam nepotkal jediného, megana RS si taky nevzpomínám, snad dvakrát clio RS. Při přejezdu Německa nebo u nás je octavia RS poměrně často potkatelným autem. Tak nějak nevím, pogo, jestli tvůj "pogův svět" netrpí stejnou placatostí jako ten "pepíkův".
Jak je vidět z diskuze pod Scenicem a z různých fór tak okna nedokáží zavřít bez nastartování motoru ani někteří majitelé. Asi jsou ještě příliš nezkušení na to aby mohli jezdit Renault. >:-[]
No, řidič Hondy rozhodně kopyto není, spíš bych řekl, že patří k silnému nadprůměru. Ale prostě kombík spráskal S2000 no, to je celé >:D Má to chudák majitel od té doby pořád na talíři >:D