Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rychlá kombi: Co koupit – Ford, Renault, nebo Škodu?

Diskuze (208)
Nová Octavia RS, Focus ST, nebo nejrychlejší Mégane Grandtour? Který z nich je levnější a kterému byste dali přednost?

Evropská záliba v praktických karoseriích přináší na trh zajímavá auta. Spojit maximální užitnou hodnotu s vysokým výkonem a zábavou není problém – alespoň pro některé automobilky. Když se podíváme do nižší střední třídy, najdeme hned tři odvážné: Ford, Renault a Škoda.

Focus ST je v tomto podsegmentu nováčkem, kombi se do nabídky dostalo až loni s příchodem nové generace. Extrémně vysoké zaváděcí ceny jsou minulostí, dnes rychlý Focus pořídíte od 640 tisíc korun, kombi je o 30 tisíc dražší. Slušně vybavený vůz se ovšem prodraží na příplatcích – Ford je žádá za tempomat, xenonové světlomety a hlavně za Bluetooth. K němu cena vede jedině skrze volbu lepšího rádia.

Octavia RS je žhavou novinkou. Je sice slabší, ale také levnější než Ford. Navíc jako jediná nabízí i alternativy v podobě dieselového motoru nebo samočinné převodovky DSG. Výbava zhruba odpovídá Focusu, standardem jsou xenony a tempomat, připlácí se naopak za 18palcová kola. V naší konfiguraci se s benzinovým dvoulitrem vejdete do 700 tisíc.

Mégane GT je nejlákavější nabídkou. Základní cena je výrazně nižší než u obou konkurentů, karoserie kombi je samozřejmostí a výbava je nejrozsáhlejší. Přitom technika téměř kompletně odpovídá uznávanému Méganu R.S., dokonce motor je stejný, jen naladěný na nižší výkon.

Které rychlé kombi se vám líbí nejvíc? A kterému byste dali přednost?

Ford, Renault a Škoda - srovnání cen rychlých kombi
ZnačkaFordRenaultŠkoda
ModelFocus STMégane GTOctavia RS
Motor2.0 EcoBoost/184 kW2.0 TCe/162 kW2.0 TSI/162 kW
Základní cena [Kč]659.990,-530.900,-619.900,-
Karoserie kombi30.000,-S35.000,-
Bluetooth21.400,-S3.500,-
Dvouzónová klimatizaceSSS
Kožený volantSSS
Litá kola R17--S
Litá kola R18SS5.100,-
Metalický lak13.900,-14.200,-13.200,-
Parkovací senzory P+Z*7.400,-5.000,-17.000,-
Tempomat9.000,-SS
Vyhřívání sedadelSSS
Xenonové světlomety s LED32.900,-25.200,-S
Cena při shodné výbavě [Kč]774.590,-575.300,-693.700,-
* Focus jen zadní

Diskuze (208)
1. 8. 2013 09:20
pekná diskusia
V prvom rade je scestné porovnávať rozdielne generácie. Staré generácie z novými.
Namiesto megana by som radšej videl v porovnaní astru ST aj ked má zatial k dispozicií iba novú"1.6" no možno pribudne aj nový 2.0 z insignie (250k) a to by bola celkom iná káva. V nafte by nové bi-turbo v astre nakopalo obom konkurentom *.
V druhom rade 90% zákazníkov či v SR alebo ČR pozerá na cenu a tá je v podaní meganu neprekonateľná, pokial by tomu tak nebolo, tak by všetci kupovali RS4.
29. 7. 2013 17:19
Re: Chtěl bych mít vaše přemýšlení
Kdyby nebyli v koncernu tak vyrábějí tak maximálně Favorit III a nebo lepí Renault Fluence ty máku.
Btw V6 znamená šest válců do písmene V tedy dvě řady po tři válce svírající nějaký úhel. Tedy zde uvedený turbomotor musíš nazývat R4 jelikož není to motor o dvou řadách po dvou válcích ale 4válce v řadě. :-| To jen tak na okraj pro znalce.
28. 7. 2013 13:35
Chtěl bych mít vaše přemýšlení
Ano, octávka je hezká a docela ''rychlá'' - v rámci možností. Nicméně nevím jak můžete říct o autě co má 160kW ''Rychlé kombi''. Jediný obstojný vůz je tady Ford, sice to píši nerad, ale je to tak. Když bych měl porovna jizdní vlastnosti mezi Fordem a Octou tak Ford je za 2- ... octávka za 3-. Jednoduchý - ve Škodovce se pořád nenaučili udělat normální podvozky. A nehledě na to, že kdyby nebyli v koncernu, respektive kdyby mohli dělat to co chtějí, tak nová octávie RS by měla V6, což je škoda. Podle mě nemůžete říct, o autě s V4 160kW(motor s turbem, a ať je to jak je to, vetšina dnešních motorů je z bylinkového másla). Kdyby auta měla V6, které jsou spolehlivější, lepší jak výkonově tak spotřebou tak i tím rychlým pocitem, že disponujete ''šesti hrnakama''.
Avatar - Ham.
27. 7. 2013 20:06
Re: slozite
Asi se jich pár najde, namátkou podle stránek výrobců třeba u kombíku má Octa elektricky ovládané zadní dveře nebo panoramatické střešní okno.
A Octa jako taková automatická převodovka, automatické přepínání dálkových a potkávacích světel, rozpoznání únavy řidiče, rozpoznávání dopravních značek, kolenní airbag nebo vyhřívané zadní sedačky.
Najdou se i položky, které naopak nemá Octa, namátkou třeba BLIS hlídání mrtvého úhlu, chrániče dveří, bezzátková nádrž.
Avatar - citroen_bx
27. 7. 2013 19:54
Focus ST
Mégane se mi obecně nelíbí, škodovka je hezčí ale nemá tak silný motor jako ford. Cena je sice vyšší než konkurence ale za své peníze dostanete následující:
- precizní design
- nádherný a pružný motor
- pohodlná sedadla
- sportovně-praktické auto

Můj názor: Ford jednoznačně!!!!!