Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Rychlá kombi: Co koupit – Ford, Renault, nebo Škodu?

Nová Octavia RS, Focus ST, nebo nejrychlejší Mégane Grandtour? Který z nich je levnější a kterému byste dali přednost?
Zpět na článek
25. 7. 2013 17:47
25. 7. 2013 18:01
25. 7. 2013 19:17
25. 7. 2013 19:56
25. 7. 2013 20:09
25. 7. 2013 21:25
26. 7. 2013 01:43
26. 7. 2013 07:54
25. 7. 2013 21:48
26. 7. 2013 08:43
26. 7. 2013 01:40
26. 7. 2013 08:45
26. 7. 2013 08:46
26. 7. 2013 09:31
26. 7. 2013 09:41
26. 7. 2013 09:55
26. 7. 2013 10:21
26. 7. 2013 09:38
26. 7. 2013 09:56
26. 7. 2013 09:40
26. 7. 2013 09:58
25. 7. 2013 20:18
25. 7. 2013 21:23
25. 7. 2013 21:31
26. 7. 2013 01:05
26. 7. 2013 02:00
26. 7. 2013 08:47
26. 7. 2013 12:52
25. 7. 2013 19:18
25. 7. 2013 20:32
25. 7. 2013 20:43
25. 7. 2013 19:53
25. 7. 2013 20:27
26. 7. 2013 14:27
25. 7. 2013 21:44
26. 7. 2013 14:28
26. 7. 2013 21:30
26. 7. 2013 09:37
26. 7. 2013 14:29
26. 7. 2013 12:29
26. 7. 2013 14:29
25. 7. 2013 20:35
26. 7. 2013 08:44
25. 7. 2013 21:19
26. 7. 2013 00:17
25. 7. 2013 21:26
26. 7. 2013 09:53
26. 7. 2013 11:55
25. 7. 2013 21:41
25. 7. 2013 21:41
26. 7. 2013 09:39
25. 7. 2013 21:42
25. 7. 2013 21:49
26. 7. 2013 02:10
26. 7. 2013 09:34
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 7. 2013 00:15
26. 7. 2013 10:44
26. 7. 2013 11:23
26. 7. 2013 12:55
26. 7. 2013 13:12
26. 7. 2013 13:20
26. 7. 2013 13:22
26. 7. 2013 12:20
26. 7. 2013 12:25
26. 7. 2013 12:59
26. 7. 2013 13:12
26. 7. 2013 14:11
26. 7. 2013 14:23
26. 7. 2013 14:34
26. 7. 2013 14:36
26. 7. 2013 14:37
26. 7. 2013 16:35
27. 7. 2013 19:19
27. 7. 2013 20:06
26. 7. 2013 16:53
26. 7. 2013 18:59
27. 7. 2013 19:54
25. 7. 2013 17:47
Jasna trojka
Jasny vitez je Octavia, krasny minimalisticky a lety overeny design spolu s image a prostornosti karoserie vede nad zbytkem konkurentu. O cene se da jednat, vetsinou lze ziskat -10%. Takze prvni misto mame. Focus ST je okrajova zalezitost a to protoze nepekny - plastovy design interieru a hodne divoky az korejsky zevnejsek. Renault Megane to ma spocitane hned, pocitejte se mnou - ovladani radia pod volantem, titerna tlacitka ovladani klimatizace a radia, nemoznost stahnout okna pri vypnutem motoru, nemoznost vypnuti parkovacich senzoru. Toz tak.
Rozbalit vlákno
5
25. 7. 2013 18:01
Re: Jasna trojka
safra zezačátku jsem tu ironii nevidel >:D
Avatar - Katikakus
25. 7. 2013 18:08
Re: Jasna trojka
Jj, ale u ovladani radia a titernych tlacitek uz bylo jasny odkud "vitr vane"... >:D
25. 7. 2013 18:22
Re: Jasna trojka
To mě pobavilo :-)))) Ale chtěl bych to zkusit kombíka s 2.0.TCe.. Jak to tež jezdí.
25. 7. 2013 19:19
Re: Jasna trojka
>:D >:D >:D :yes:
26. 7. 2013 08:37
Re: Jasna trojka
:yes: >:-[]

Jen bych dodal:
- Megane je pro chudáky co na slušné auto nemají...
- Focus pak pro plakáty co nevědí...
Avatar - 3_diamanty
25. 7. 2013 18:37
terajsi megane je uz voci novej generacii octavky
vlastne generacne pozadu takze je to trosku nefer ho porovnavat s absolutnou novinkou od skody.... ale coskoro uz pride novy megane tak som zvedavy na jeho novu GT verziu ;-) , focus sa mi dizajnovo aj zvonku aj zvnutra vobec nepaci tam by som ja osobne nevyberal aj ked asi bude jazdecky najlepsi...... no a octavia? ta je fajn bez slabin ale je aj najnovsia... chce to pockat na novy megane kombi GT a potom uvidime ;-)

sympatiami mi je najblizsie z tejto trojice prave megane kombik ale ako vravim.... chce to pockat uz na novy megane s novym renaultackym dizajnom :yes:
Rozbalit vlákno
1
25. 7. 2013 18:46
Re: terajsi megane je uz voci novej generacii octavky
časkoro - bude jen facelift. Ten tam moc z měn neudělá, kromě óbr loga :-)
25. 7. 2013 19:17
Megane
Volil bych Megane :-) Pravé GT, výkoný motor, ale podvozek s vysokou mírou komfortu. U Octy mám trochu strach že bude tvrdá jak nadopovaná tvrdolínem, ale musí se uznat, že z této trojice vypadá Octa nejlíp. Je to otázka priorit s ani jedním člověk neudělá chybu. Tak rychle utíkejte pro Megana než nám na něj naroubují světla z Clia a logo z Magnuma. >:D Co se týče Focuse... absolutně mě nezaujal a přední část je strašák do zelí ;-\
Rozbalit vlákno
34
25. 7. 2013 19:56
Re: Megane
No, ty priority toho, kdo by si z horní trojice vybral mégana bych chtěl docela znát... :-)
25. 7. 2013 20:09
Re: Megane
Třeba já :-) u takového vozu hledám hlavně komfort... ne že by Octa byla drtič ledvinových kamenů, ale jak na tom je víme... byť u těžšího kombi to nebude taková hrůza.
Pokud bych šel po designu a velkém kufru beru Octu.
Já si spíš nedovedu představit kdo by vzal Forda, ale to mě netrápí ;-) každému se líbí něco jiného... naštěsí.
Každopádně po faceliftu Megana ti dám možná za pravdu >:D
Avatar - woody-alien
25. 7. 2013 21:25
Re: Megane
No, Focus ST kombi za prvé odstraňuje některé designové úlety hatchbacku (např.zadní světla) a i ST nárazník bez podivných trojúhelníků vypadá o dost líp - a za druhé bude nejspíš z téhle trojice nejvíce hot. Takže kdybych kupoval ostřejší kombi v nižší střední, klidně si mě představ jako toho, kdo by vzal Forda. Svojí fotku pro lepší představu klidně pošlu na e-mail. >:D
26. 7. 2013 01:43
Re: Megane
Každému podle jeho chuti ;-) Jak říkám upřednostnil bych komfort a vzal Megana. O tom, že je Focus co do sportovnosti z této trojice nej nepochybuji ;-)
26. 7. 2013 07:54
Re: Megane
napodobne, focus mi pride v kombi verzii paradny, s dizajnom nemam problem, s interierom osobne nemam problem a motoricky aj podvozkovo je najlepsi z trojice.
Avatar - aproximus
25. 7. 2013 21:48
Re: Megane
je to jednoduché. forda bere ten, kdo chce z horní trojice nejlepší jízdu. horní vozy jsem nejel, ale pochybuju, že by megane na 18' s traverzou vzadu měl v komfortu oproti FoST nějak výrazně vynikat.
26. 7. 2013 08:43
Re: Megane
Podvozek z RS, podvozek z RS...

A ano, v GT220 je odladěný více do komfortu. Proto se to jmenuje GT. Výrazně samozřejmně nevyniká, ovšem komfortnější (logicky, z rozdílné filozofie pojetí těchto dvou vozů) je o parník. Focus mu samozřejmně na (kvalitní) okresce ujede. Pro běžné ježdění je má volba jasná. A cenový rozdíl - to je o celý jeden vesmír. Pro člověka, který "nebychaří" obrovský argument pro GT220.
Avatar - Enthusiastic.driver
25. 7. 2013 23:21
Re: Megane
No, vzhledem k tomu, že GT je vlastně jen RS s batohem a slabším motorem, tak bych to s tím komfortem nepřeháněl.
Osobně bych jej komfortním autem rozhodně nenazval...
26. 7. 2013 01:40
Re: Megane
Chyba ;) GT nemá s podvozkem RS moc společného a ani není moc HOT ;-) Je to svižnější kombi nic víc nic míň.
Avatar - Enthusiastic.driver
26. 7. 2013 08:28
Re: Megane
"The same dynamics as GT, including a chassis and suspension developed by Renault Sport." zdroj: Renault

Dle mých informací je to jen lehce obměkčená (v reálu téměř neznatelně) verze RS podvozku.
26. 7. 2013 08:45
Re: Megane
Obměkčená a nezapomínej na rozvor + 60mm a vyšší hmotnost zadku kombíku ;-)
26. 7. 2013 08:46
Re: Megane
Jenže ono je to vyladěné do komfortna velmi znatelně - stačí projet ;-)

Pro každodení použití ideální. Osobně bych uvítal možnost zvolit 17ky kola, to by patrně byl ideál.
Avatar - Enthusiastic.driver
26. 7. 2013 09:24
Re: Megane
Pánové, kdybych v tom nejel, tak tady nepíšu. Opakuji - Mégane GT nepovažuji za kostitřas, ale auto je tuhé, nerovnosti sice tlumí, ale tvrdší charakteristika tlumičů způsobuje, že lehce zatížené auto kopíruje nerovnosti celou karoserii, tohle za komfortní svezení rozhodně nepovažuju.

Mégane GT je snesitelně tuhý, ale rozhodně ne komfortní, a teoretické předpoklady jako delší rozvor a vyšší hmotnost vzadu na tom nic nezmění!
26. 7. 2013 09:31
Re: Megane
Vidíš, já to jel taky. Komfortní samozřejmně myšleno v intencích HH, tedy brát v intencích dané kategorie. Stejně tak chápu že u vlečky se těžko ladí jak na komfort tak na špičkové jízdní vlastnosti. Osobně v tomto GT považuji za dobrý kompromis, jen ta kola jsou moc velká. Rozhodně mě GT vytřáslo méně než ST. Za tím si stojím.
Avatar - Enthusiastic.driver
26. 7. 2013 09:33
Re: Megane
já ST viděl zatím jen na fotce, takže nemohu hodnotit, ale v kontextu všeho možného jiného prostě Mégane nepovažuju za komfortní a tečka. Kdybychom se bavili třeba o Boxsteru, tak řeknu: Ano, ten je komfortní!
Každý soudruh má ty limity holt nastavené trochu jinde...

Zároveň se sluší dodat, že vzhledem k ostatním schopnostem, které GT předvádí (viz. můj příspěvek ze včerejší noci níže), je ten podvozek zcela akceptovatelný ;)
26. 7. 2013 09:41
Re: Megane
Wawris: Tak tady se shodneme myslím všichni :yes:
26. 7. 2013 09:55
Re: Megane
Jj, jak říkám - bráno optikou HH nižší střední. Boxster je přeci jen jiná liga ;-)

Takže jsme si to nakonec pěkně ujasnili ;-)

Jo a ten zážitek s S2000 je super :-) Samozřejmně je mi jasné, že za volantem S2000 si užiješ daleko více než v libovolném HH, kort když je to kombík. Jen o rychlosti to není. Akorát tedy raději s těmi kombíky nezávodit ;-)
26. 7. 2013 10:21
Re: Megane
S2000 je boží! Jak řekl Jeremy: Ten motor točí 9000RPM a je to legální >:D
26. 7. 2013 09:38
Re: Megane
Je třeba na to nahlížet jako na sportovněji laděné kombi. Jasně že ve srovnání s "běžnou" produkcí to je tvrdší, ale v rámci téhle sportovní odnože na tom není vůbec zle. Asi je to i o tom co kdo snese. Mě osobně nepřijde nekomfortní ani to RS. To tvrdší naladění je prostě věc se kterou do toho auta člověk jde. Přál bych ti jízdu s nenaloženým Fiatem Dobló >:D To jsou takový prdy od zadní nápravy, že člověk ještě s láskou zavzpomíná na M-GT. :-)
26. 7. 2013 09:56
Re: Megane
A to zkus prázdného Caddyho na D1. Jó, listová pera jsou listová pera ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
26. 7. 2013 09:31
Re: Megane
PS: vzhledem k tomu, že nejčastěji jezdím v roadsteru s tuzingovým tvrdým podvozkem sešroubovaným k zemi, je mé vnímání komfortu opravdu velmi, velmi benevolentní... >:-[]
26. 7. 2013 09:40
Re: Megane
To jsme na tom stejně (Panda 100HP) >:D miniaturní rozvor a 195/45 R15. Cesta Brno-Vyškov a zpět a můžeš objednávat kosmodisk >:D
26. 7. 2013 09:58
Re: Megane
Vidíš, a já v kombíku obutém v "bačkůrkách" a jakej jsem tvrďák >:-[]
Avatar - PlumJelinek
25. 7. 2013 20:18
Re: Megane
Třeba já. Octavia III mě celkově nezaujala, je moc obyčejná, nezajímavá, interier působí jak vykradenej a ani u RS tomu není jinak, tam se zlepšil pouze exterier, kterej opravdu nevypadá zle, ale jako celek je to málo. Focus je opravdu strašák do zelí, byť jezdí perfektně a řekl bych že z těch tří je opravdu nejsportovnější, ale je prostě tak moc ošklivej a taky poměrně drahej. Megane je hezkej po všech stranách, má slušnej motor, konkurenceschopný jízdní vlastnosti a ikdyž je o něco starší, kompenzuje si to bezkonkurenční cenou a navíc bez toho, aby nějak výrazně strádal po jakékoliv stránce.

Jinak bych asi jako nejlepší variantu viděl Golfa GTI combi, ale ten prostě v nabídce není.
25. 7. 2013 20:59
Re: Megane
co to zase placas troubo? kazdej kdo si pujde koupit auto za svy penize tak sahne bud po meganu nebo focusu. skodovku vezme jen ten kdo musi
25. 7. 2013 21:23
Re: Megane
Teba neučili slušnosti?
25. 7. 2013 21:25
Re: Megane
vzdy me ucili ze na prase se musi jen takhle
Avatar - guze
25. 7. 2013 21:31
Re: Megane
Tak to se sám k sobě asi moc hezky nechováš....
Avatar - Charger
26. 7. 2013 01:05
Re: Megane
No megane GT220 je komfortní stejně jako třídveřové RS, tedy opravdu velmi málo...možná by to chtělo nejdřív vyzkoušet než teoretizovat.
26. 7. 2013 02:00
Re: Megane
Megane bez cupového podvozku na tom není vůbec ale vůbec zle! A GT navíc přidává cca 60mm na rozvoru ;) a těžší zadek udělá taky svoje. Vezl jsem se pouze v RSbez cupového podvozku a byla to pohoda. V GT jsem nejel a hned tak tu možnost mít nebudu. Narazit na něj v showroomu bude prakticky nemožné ale kostitřas to nebude. Nesrovnávej to s RS CUP
Avatar - Enthusiastic.driver
26. 7. 2013 08:30
Re: Megane
Tak kostitřas to není, ale obávám se, že budeš nemile překvapen...
26. 7. 2013 08:47
Re: Megane
Pochybuji ;) protože MRS bez cupového podvozku mě naopak překvapil mile! :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
26. 7. 2013 08:59
Re: Megane
Pak máme asi odlišné představy o komfortním autě :-)
Avatar - Charger
26. 7. 2013 12:52
Re: Megane
Já neříkám, že je na tom zle, ale komfortní není ani trochu a za tím si stojím.
Avatar - Deathstar
25. 7. 2013 19:18
Megane
Čistě pragmaticky by to asi byla Oktávka,dobrá cena,největší prostor,největší kvalita,jenže je taková vzhledově nemastná a moc průměrná,když už kupuju rychlé kombi,tak chci trošku té extravagance

Focus ST je motoricky nejlepší a v hatchi je to asi jasná volba,ale jako kombík se mi moc nelíbí,hlavně ten zadek..Vevnitř je Ford stísněný,a jak kosmická loď,samé tlačítko,to už je stará písnička..A s tou cenou to přepálili,být o 100tis levnější, bylo by to možná jinak....

Takhle mi vychází Megane,je nejhezčí,motoricky dobrý,prostorný a komu vyhovuje trochu neotřelý tvar,jako mě,tak má jasno,beru Megana:)A je sakra levný..
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ada je zase tady
25. 7. 2013 20:22
Re: Megane
No jo, hlavně že rendlík je levný... :no: >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
25. 7. 2013 20:23
Re: Megane
No jo, hlavně že rendlík je levný... :no: >:-[]
Avatar - Deathstar
25. 7. 2013 20:32
Re: Megane
Nejlevnější,v základu nejlepší výbava,prostorný,pro mě subjektivně nejhezčí,a sportovní Reanulty taky sakra dobře jedou:)

Víte ono slovo levný není u auta hanba ani pohana,jak se snažíte naznačit, je to pouze číselný fakt:)
Renaulty jsou dobrá a levnější auta...
Avatar - patrikw
25. 7. 2013 20:43
Re: Megane
joo je :yes: ešte by vám ostalo aj na dávkovač liekov a hodiny lebo keď si to pomiešate a podáte v nesprávny čas tak to dopadne takto :-(
25. 7. 2013 19:53
VOLBA
Myslím, že je to jasné - [odkaz] :yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - patrikw
25. 7. 2013 20:27
Re: VOLBA
možno pre vás ;-) čítal som váš príspevok a pravdupovediac podobne mi lezú krkom o tom ako je cely wag dokonalý
26. 7. 2013 14:27
Re: VOLBA
Normálně to vydejchej, vy rollsroyáři to máte holt těžké...
25. 7. 2013 21:44
Re: VOLBA
Vláda jednej strany je už minulosťou. ;-)
26. 7. 2013 14:28
Re: VOLBA
To sis poplet´. Tématem je vláda garáže ;-)
26. 7. 2013 21:30
Re: VOLBA
Myslíš to úzke parkovacie pred panelákom...? >:D
Avatar - iudex
26. 7. 2013 09:37
Re: VOLBA
Ja to tiež vidím jasne: [odkaz] :-)
26. 7. 2013 14:29
Re: VOLBA
:-) Též dobrá volba.
26. 7. 2013 12:29
Re: VOLBA
to si taky chudak, ze si takto zdvihas navstevnost svojho blogu? Smutne, smutne... 8-s
26. 7. 2013 14:29
Re: VOLBA
Nepotřebuji si zvedat návštěvnost, ty bys ovšem potřeboval zvednout... IQ >:D
25. 7. 2013 20:35
vsechno marny
VW se muze snazit jak chce, ale motory proste neumi. Ani benzin, ani nafta, nic mu proste nejde. TDi vzal od fiatu a dovedl ho do slepe ulicky, benziny nejsou schopne najet ani 50 tKm. Ford ma nejen nejlepsi podvozek z cele trojce, ale i nejlepsi motor - dobre design predku je diskutabilni, ale zezadu to auto neni tak hrozny.
Rozbalit vlákno
15
25. 7. 2013 21:46
Re: vsechno marny
>:D Ty se v autech evidentně moc nevyznáš ;-) V motorech už vůbec ne. Volkswagen TDI vymyslel! Hodně dlouho trvalo, než Fiat s Mercedesem a Boshem dokázali zareagovat v podobě common-railu ;-)

A o benzínech platí to samé... Ještě před pár lety tu chytrolíni jako ty mudrovali, že downsizing je nesmysl... Dnes Volkswagen všichni následují. A kdo ne, dlouho už auta vyrábět nebude ;-)
25. 7. 2013 22:40
Re: vsechno marny
Omyl, příteli. VW není čistě autorem TDI. Jeho tvůrcem je Fiat, výsledky výzkumu byly prodány. Kdosi mi to tu vysvětloval.
Ano, o downsizingu se skutečně před lety psalo, že je to nesmysl. VW následoval renomovanou automobilku Renault, která jako první uvedla na trh vůz Renault Clio s přeplňovaným malým motorem. Spíše mám dojem, že VW následuje ostatní. Což je fakticky doložitelné, tedy podle mých informací.
26. 7. 2013 07:19
Re: vsechno marny
Xawiere dokonale jsi se ztrapnil.
Fiat je nejen tvurce TDi, ale je i tvurcem systemu Common Rail - no spise spolutvurce, myslim ze se tam spojilo vice automobilek. A kdyz jsme u fiatu, vzpomenme si na Fiat Uno a jeho turbo motory 1.3 turbo nebo 1.5 turbo Tady jasne vidis, ze tvuj slavny VW neprisel s nicim novym.
VW ma opravdu provenstvi a to jako ukazka toho, jak se nameji delat motory.
26. 7. 2013 02:02
Re: vsechno marny
První TDI měla Fiat Croma, mrazik ma pravdu. A jestli někdo přišel pozdě s commonrailem byl to právě VW jehož PD značně přesluhovlao.
Avatar - Katikakus
26. 7. 2013 02:40
Re: vsechno marny
Tak tu historii vam na skolenich skodovaci vykladaj uplne spatne.
26. 7. 2013 07:58
Re: vsechno marny
ufff, chlapce toto su perly:
"Volkswagen TDI vymyslel! Hodně dlouho trvalo, než Fiat s Mercedesem a Boshem dokázali zareagovat v podobě common-railu"

"Dnes Volkswagen všichni následují"

Nastuduj si to trochu lepsie, dnes je to na vyhadzov..
Avatar - Individualita
26. 7. 2013 08:37
Re: vsechno marny
Tak ty jsi slušně mimo, vlastně všechno co píšeš je blbost >:D

Navíc budeme-li se bavit o downsizingu, tak tahle debilní "móda" je stejně jen reakcí na nesmyslné emisní limity a výmysly EU. K tomu se samozřejmě přidal marketing a už to jelo. V čem jediném je VW group nejlepší, je právě ten marketing a tobě už evidentně totálně vymyli mozek 8-s
26. 7. 2013 08:50
Re: vsechno marny
Ty chlape ještě hódně studuj, máš co dohánět. Až pak tady házej moudra. Teď jsi se jen dokonale ztrapnil.
Avatar - iudex
26. 7. 2013 09:14
Re: vsechno marny
Ty si mi odborník. Volkswagen akurát tak vymyslel motory označené TDI (je to ich ochranná známka, takže akosi nik iný motory označené "TDI" mať nemôže).
A ak si takto neohrabane chcel vyjadriť, že VW vymyslel turbodízle s priamym vstrekom, tak si tiež mimo, lebo prvý priamovstrekový turbodízel v osobnom aute bol TD i.d. vo Fiate (tuším Croma), ale bolo to ešte pred uvedením prvého TDI v Audi 100.
Takže okrem PR kecov, ktorými Ťa kŕmi Tvoj zamestnávateľ by to chcelo aj trošku študovať z iných zdrojov, nech sa tu nezhovaďuješ. ;-)
26. 7. 2013 09:49
Re: vsechno marny
Ty jsi absolvoval VW lobotomii?
Avatar - dal
26. 7. 2013 08:44
Re: vsechno marny
Najedou určitě víc než těch 50tis. ale musí měnit řetězy častěji než gumy. >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
26. 7. 2013 19:02
Re: vsechno marny
To je přece fuk, benzínový motor si koupí jen looser ;-)
26. 7. 2013 21:33
Re: vsechno marny
Všetci sú looseri, len ty si lietadlo...na naftu... >:D
27. 7. 2013 12:14
Re: vsechno marny
V tom případě jsme všichni loosři Ado.... Ale jedině důchodci vadí, že mu řídící jednotka v autě ruší MW..... >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D ...Ado, jdi už někam.... buď jsi opravdu důchodce který se naučil ovládat PC a jediná jeho radost je "zvracet" takovéto nesmysly do diskuzí, nebo jsi 15ti letý puberťák a tatínek Ti slíbil k osmnáctinám svého Favorita, co mu stojí v garáži..... >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] Ty Tvoje bláboly se fakt už nedají číst....chvíli to byla sranda, ale teď se pořád opakuješ...
Avatar - rohYpnol
25. 7. 2013 21:04
Dokonale rozdané karty
Pro zábavu jednoznačně Focus ST
Pro pohodlné a rychlé cestování jednoznačně Mégane GT
Pro přepravu nadrozměrných nákladů jednozančně Octavia RS.

Otázka na závěr - kdo si kupuje sportovně střižený vůz na přepravu nadrozměrných zavazadel >:-[] ?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Charger
26. 7. 2013 01:03
Re: Dokonale rozdané karty
Zajímalo by mě ono pohodlné cestování v Meganu. Je tam podvozek, který svou tvrdostí na stejné úrovni, jako u třídveřového RSa. Najel jsem s tím autem přes 1000 km a pohodlné není ani trochu.

Osobně mi to tedy nevadí, jedná se o výborný stroj, opravdové ostré sportovní kombi, jen tu stabilizaci by to chtělo vypnout.
Avatar - iudex
26. 7. 2013 09:08
Re: Dokonale rozdané karty
Tu máš test, kde Ti ten sen o pohodlnom cestovaní s Meganom GT rozprášia na prach: [odkaz]
Btw. ten Focus ST nie je nijak prehnane tvrdý, tvrdím, že je pohodlnejší, ako Megane na 18kach.
Takže pozor na klišé.
Avatar - Ham.
26. 7. 2013 09:59
Re: Dokonale rozdané karty
Čím rozbitější bude cesta tím bude Focus lepší a to klidně i na velkém průměru ráfků, traverza vzadu může být dobrá na hladkém asfaltu, jakmile začnou rozsekané silnice tak se žádná torzka na světě nedokáže ubránit přenosu rázů do karoserie, přenosu rázů z jednoho kola na druhé, prostě všem neduhům dané konstrukce. A je jedno jestli je ta torzka v Meganu, Octavii nebo Civicu. Je to tisíckrát vyzkoušené a ověřené. :-)
Avatar - iudex
26. 7. 2013 10:22
Re: Dokonale rozdané karty
Súhlas.
25. 7. 2013 21:19
Octavia,
ale jedině proto, že jako jediná z nabídky nevypadá, jako by na ní byla provedena neúspěšná plastická chirurgie. Taky jsou mi docela sympatické motory TSI. U Fordu se mi líbí jejich boj s vysokým výkonem a předním náhonem formou různých chytrých diferenciálů, ale jejich design v současné generaci je prostě moc. Líbí se mi auta se zavřenou pusou. Proč se rozhodli ze všech možných aut inspirovat zrovna Peugeotem 407 je nad moje chápání. Navíc je Ford dost drahý. Když je příplatek za xenony s LED skoro od 10 tisíc vyšší než příplatek za bi-xenony u BMW 3, tak už je něco opravdu hodně špatně.
Rozbalit vlákno
1
26. 7. 2013 00:17
Re: Octavia,
Kdyby se inspirovali 407, tak by to bylo fajn, ten vypada dobre. Inspirovali se astonem, ktery je take hezky, ale jak to dopadlo bohuzel vidime na obrazcich.
25. 7. 2013 21:26
tazka volba
ked sa v tom clovek neviezol. Takto te len kazdy teoretizuje, co je lepsie bez toho, aby v tych autach sedel , alebo sa odviezol. ST , GT na salone nenajdete ako predvadzacku a myslim ani ako auto na omak. RS sa na salone mozno najde aj ako predvadzacka. Mne osobne pri porovnani civilnych verzii prislo ako najsportovejsie MIII. FF a OIII mi pripadali ako francuzske kocariky a kludne sa mozete aj pokrajat. B=Nieje nad osobnu skusenost s kazdym autom, ked uz nieco porovnavame

inak keby som nebral do uvahy cenu, predpokladam ze najlepsi bude ST
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
26. 7. 2013 09:53
Re: tazka volba
No konkrétne Focus ST je ako predvádzačka v Blave a aj Koiš v Bánovciach má ST (vlasnté, ale používa ho ako predvádzačku). Je ale jasné, že takto špecifický model nebude v každom meste, možno tak pri Škode bude RS aj inde, ako v hlavnom meste.
26. 7. 2013 11:47
Re: tazka volba
no ved to , je toho ako safranu , ale mudrych ktory vedia presne povedat ktore je lepsie je plno a pritom to auto videli len na obrazku
Avatar - iudex
26. 7. 2013 11:55
Re: tazka volba
Tak na Octaviu RS ešte nik ani osobný názor mať nemôže, lebo na predajniach ešte nie je. Takže minimálne u Octavie je to u všetkých vrátane mňa len teoretizovanie. ;-)
25. 7. 2013 21:31
Od deviatich k piatim...
Safra, Lukáš, to vážne v redakcii nemáte čas stvoriť poriadny článok, alebo ste tak spohodlneli, alebo tretia možnosť - neviete to...?
Ja len čumím - vyberú sa tri autá, spláca nejaká tá tabuľka na porovnanie a simsala-bim! - je tu článok a ľudia diskutujte. Ale ja hovorím blivajz,
nie článok. Pár chudobných riadkov úplne o ničom, žiadna solídna informácia, ani mizerný odkaz na nejaký ten testík alebo predstavenie porovnávaného modelu. Úbohosť nad úbohosť.
Občas sa poteším, keď sa niečo vám niečo vydarí, ale oveľa častejšie vo mne kypí žlč a takmer si vyčítam, že sem ešte vôbec chodím....
:no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - rohYpnol
25. 7. 2013 22:05
Re: Od deviatich k piatim...
úpadek trhu s automobily

úpadek automobilové žuranlistiky

jde to ruku v ruce, tak to je. AutoTIP, Svět motorů, auto.cz ... vše dokonale smotané do jednoho guláše, i ringier bezpochyby škrtá kde se dá... no pak z toho lezou takovéto kvalitní výstupy... autora bych snad vůbec nevinil, kdo ví, jak chatrná je ta kocábka, na které se plaví...
25. 7. 2013 22:10
Re: Od deviatich k piatim...
Úpadok v každej forme, mieste aj čase je smutný. :-(
Pýtam sa Lukáša ako autora "článku". Otázka je skôr rečnícka a vyjadruje moje sklamanie nad súčasným stavom. Nie je to osobné. ;-)
Avatar - rohYpnol
25. 7. 2013 22:48
Re: Od deviatich k piatim...
stačí počkat a ono možná opět nějakého joudu z ekonomického napadne, že se vlastně dá ušetřit tím, že auta jsou přeci všude stajná, tak stačí 1 redakce v 1 zemi a zbytek zvládne translate.google.com 8-s ;-\
26. 7. 2013 08:53
Re: Od deviatich k piatim...
... a po nějaké době se ostatní joudové z ekonomického budou divit, že to nikdo nečte ;-\
25. 7. 2013 21:41
lukasku
To si uz tak lenivy ze sa ti nechce ani tabulku s parametrami motorov nahodit a porovnat to? Tak velmi si sa ponahlal z roboty? Slabota clanok, hlavne ze su kliky, ze??
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Atlis
25. 7. 2013 21:41
ST170
Nic proti Panove, ale Focus prvej generacie sa predaval aj ako kombi ST170. Takze akurat Focus nie je v tomto segmente novacikom, ale naopak - prekurzorom...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
26. 7. 2013 09:39
Re: ST170
Presne, na prvú generáciu Focusu sa akosi zabúda, väčšina má v pamäti už len hodne rozšírenú druhú generáciu, kde bola ST verzia len pri hatchi.
25. 7. 2013 21:42
Trojboj
Tak osobně si myslím, že z těhlech aut si konkurují max ST a GT.

ORS mi přijde jako malinko auto mimo mísu... Vozit místo kufru kontejner a tvářit se sportovně, to asi k sobě moc nepatří. Ale je mi jasný, že hospodský řeči typu "mám čiplý eReSo, kdo má víc?" dělaj ramena hned širší. Už teď je většina majitelů vychrochtaných jedničkových RS mezi übermensch... Navíc nějak podvědomě furt nevěřím, že v Bolce uměj udělat sportovní auto (i když díky světaznalcům na ACZ vím, že ORS přece sportovní auto není...). Prostě silná škodovka.

Focus ST vypadá dobře, některé detaily ale považuju za zbytečný... Jinak motorově asi nejlepší. Svezení bude suprový.

A Megane? Super cena, super výbava, technika a naladění z Dieppe... Tady asi není proč se bát. A ten kufr většině normálních lidí stačí.

Já bych bral Megana, a za ušetřený peníz bych se jel podívat do Bolky do muzea, jak vlastně vypadala opravdová sportovní auta ze škodovky. ;-)
Rozbalit vlákno
2
25. 7. 2013 21:49
Re: Trojboj
... tady mas sportovni kontejner [odkaz] ;-)
26. 7. 2013 02:10
Re: Trojboj
čtenář driverswebu :yes: :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
25. 7. 2013 23:49
Ztrapňovače sportovních vozů
Co vybrat? To vám nepovim... Každé kombi má něco do sebe a Mégane svou o generaci starší konstrukci kompenzuje cenou,takže za mě plichta. Ale když už jsem u toho Méganu...

...to si tak mladý, testosteronem nabitý řidič Hondy S2000 drandí po nejmenovaném podhůří, motor drcen neustále ve VTECu káže své devítitisícové poselství do okolí skrze řežavý zvuk, gumy kvílí pod přetížením v každé zatáčce, ale něco je špatně... onen mladík má ve tváři místo samolibého úsměvu zoufalou křeč...

...ujíždí mu kombík. Modrý kombík s "čičou" na kapotě, stejný jako ten ve článku, který je slabší, těžší a méně obratný, než roadster z Japonska. Fail level? APOCALYPTIC >:D

Tohle se stalo! Takže milé děti, nikdy se nevytahujte nad kombíky, můžou to být hotkombíky a smysl vašeho staršího jednoúčelového vymetače adrenalinu bude rozcupován na kusy.. :-)

PS: Kdyby mě chtěl někdo poučovat, v jakých hypotetických případech by k tomu nedošlo a že smysl chápu špatně, tak ať si ten komentář rovnou ušetří.. ;)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Emel
26. 7. 2013 09:26
Re: Ztrapňovače sportovních vozů
Můžeš to nějak rozvést... jako komu se to stalo a tak? Ta historka pro mě nevypovídá o ničem jiném, než že je řidič Hondy kopyto.
Avatar - Enthusiastic.driver
26. 7. 2013 09:37
Re: Ztrapňovače sportovních vozů
No, řidič Hondy rozhodně kopyto není, spíš bych řekl, že patří k silnému nadprůměru. Ale prostě kombík spráskal S2000 no, to je celé >:D Má to chudák majitel od té doby pořád na talíři >:D
Avatar - Emel
26. 7. 2013 10:54
Re: Ztrapňovače sportovních vozů
Meganem GT jsem nejel, S2000 ano... i na okruhu v Sosnové, kde byla možnost přímého srovnání s 330i e46, Fábií RS, Dedrou 4x4, RX-7 FC a Imprezou STI (vím, podivná směska, ale taková se prostě sešla parta). V zatáčkách bych si na S2000 proti Meganu klidně vsadil, a to přesto, že důsledně rozlišuju pojmy zábavné / sportovní auto a rychlé auto.
Avatar - Enthusiastic.driver
26. 7. 2013 11:29
Re: Ztrapňovače sportovních vozů
Jak jsem ti psal už v SZ - žádné závěry z mého příspěvku nevyvozuj :-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 7. 2013 09:34
Re: Ztrapňovače sportovních vozů
Tak ale S2000 ci MX-5 nikdy neboli stavane na rychlost a vykon.

A v MX-5 si vodic uzije 100x viac srandy a sportovej jazdy nez v lubovolnom z tychto rychlych kufrov. Urcite vies, o com hovorim, sudiac podla tvojho avataru :-)
26. 7. 2013 10:00
Re: Ztrapňovače sportovních vozů
Neseděl v tom třeba Loeb, s rodinkou na dovolené? ;-)

Vím, kope za Citroen, ale ten jaksi adekvátní vůz nemá.
Avatar - Tomas_2002
25. 7. 2013 23:57
Klub bychařů :-)
A všichny BY brali Mégane a druhý všichni BY brali Focuse. Protože Mégane super motory, Focus super jízdní vlastnosti, neotřelý design, sportovní ambice...bla bla bla.....jediný, komu se to opět podaří prodat bude Škoda :-)

Prostě Škoda, Adidas, Coca-Cola, Swatch nebo Gilette jsou tradiční značky zastupující mainstream. Octavií RS bude po silnících jezdit mraky a těch pár novodobých hipíků co jdou z principu proti proudu se ztratí jako stéblo trávy na louce.

Slovy klasika:"Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory a můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co proti tomu můžeme dělat."
Rozbalit vlákno
60
26. 7. 2013 00:23
Re: Klub bychařů :-)
Tak jsi nám ukázal svůj svět (Playboy, Škoda, Adidas, Coca-Cola, Swatch nebo Gilette), pepíkův svět a doufám, že vás zas tak moc nebude.
Avatar - Dinar
26. 7. 2013 09:42
Re: Klub bychařů :-)
Poslední rok celkem často křižuju Francii a musím říct, že Megana combi GT jsem tam nepotkal jediného, megana RS si taky nevzpomínám, snad dvakrát clio RS. Při přejezdu Německa nebo u nás je octavia RS poměrně často potkatelným autem. Tak nějak nevím, pogo, jestli tvůj "pogův svět" netrpí stejnou placatostí jako ten "pepíkův".
26. 7. 2013 09:55
Re: Klub bychařů :-)
Já nikde nepíšu, že si všichni kupují Mégany.
Avatar - Dinar
26. 7. 2013 10:13
Re: Klub bychařů :-)
No, ono s tím, co napsal Tomas_2002, se v reálu nedá moc nesouhlasit, tak´s mu to "nandal" pepíkem.
26. 7. 2013 10:25
Re: Klub bychařů :-)
Tak kombinace těch "značek" , spojená s tím, že si všichni stejně kupují jen Octávku, si nic jiného nezasloužila.
Avatar - Emel
26. 7. 2013 13:07
Re: Klub bychařů :-)
No já nemám problém s ním nesouhlasit. Říct, že Škoda se řadí po bok Adidasu a Coca-Coly mezi jakési tradiční masové značky, zatímco Ford s Focusem je snad jakási okrajová alternativa, to je hodně silné tvrzení, které lze vysvětlit snad jedině rozhledem omezeným pouze na český trh... protože Focus je za prvních pět měsíců nejprodávanější auto světa.
Avatar - kosmonaut
26. 7. 2013 10:30
Re: Klub bychařů :-)
Naprosto odlišná zkušenost, jsem ve Francii hodně často a jen zrovna posledně jsem ty GT kombíky potkal dva. Především pak Clia RS tam běžně potkám několikrát denně. Jen těch MRS moc není.
Avatar - Dinar
26. 7. 2013 10:51
Re: Klub bychařů :-)
Tak to prosím snad začni fotit, protože buď to musí být jiná Francie nebo já mám neskutečný pech. ;-)
Avatar - kosmonaut
26. 7. 2013 11:43