Právě v těchto dnech Škoda představuje modernizovanou Octavii Scout a RS novinářům v Maďarsku. V souvislosti s tím byly zveřejněny nové fotografie obou provedení. Zde je inovovaný Scout obrazem.
Tady se naprostá většina přispěvovatelů stále snaží dávat haldexu od VW nějakou podřadnou nálepku, ale kolik z nich jej pořádně vyzkoušelo třeba právě v jeho poslední generaci...
Navíc použití viskózní spojky je poměrně rozšířené i u jiných značek, jako např. BMW (x-drive naladěný více "dozadu") na jehož www stránkách je sice (jako obvykle) o tomto systému plno marketimgových chvalozpěvů, ale zmínka o viskózní spojce, nebo konstrukční popis k x-drivu zřejmě záměrně? schází...
Haldex je systém, který je alternativou k diferenciálu. Pro tento typ auta je naprosto oprávněný a ideální. Není ani nejmenší důvod k němu cokoliv namítat. Pokud v autě není diferenciál, jezdí efektivněji. Pokud tam ten diferenciál je, zřejmě bude odpojitelný - ale ne tak elegantně jako u haldexu. Pokud je diferenciál, měl by mít i uzávěrku. Pokud nemá uzávěru, vyjma silničního využití pro sport, měl by to být cíl vašich posměchů a ne tedy haldex.
No ja mam pocit, ze xDrive je skutocny permanentny pohon vsetkych kolies s medzinapravovym diferencialom a automatickou lamelovou viskoznou spojkou vo funkcii uzavierky (ovladana DSC-systemom). Na webe BMW sa pise, ze za normalnych okolnosti je prenos na predne/zadne 40:60. Toto by si nikdy haldexom nemohol dosiahnut...
Nepsal jsem přímo o haldexu, ale o vícelamelové viskózní spojce obecně, díky které se i u Xdrivu mění původně nastavený poměr 40:60 na jiný, aktuálně potřebný...
Xdrive nemá klasický mezináprovový dif. jako třeba u Audi (torsen).
Mezi hnací hřídelí k zadním a předním kolům (bíže k předním) je rozvodovka se soukolím se dvěmi různými průměry kol, které určují zálkl. rozdělení 40:60...
Rozvodovka s tym pomerom tam moze byt, ale nemozes mat trvalo pripojeny pohon prednej napravy, lebo by si si ho znicil po par kilometroch. Bol by namahany tak, ako keby si siel po suchej ceste s uzamknutym medzinapravovym diferencialom! A v pripade ze by si pohonu odlahcil preklzujucou lamelovou spojkou, ta by odisla este skor. Neexistuje aby si trvale (!) prenasal 40% krutiaceho momentu cez preklzujucu spojku.
Takze bud nesedia tie udaje u bmw (ze xdrive *trvale* prerozdeluje Mk v pomere 40:60), alebo tam musi byt nedzinapravovy diferencial.
A len tak na okraj, nie kazde audi ktore ma napis "quattro" ma medzinapravovy diferak. Su (resp. boli) aj modely s haldexom...
Modely s haldexem prakticky jsou a byly jen Audi s motorem uloženým napříč, postavené obvykle na podv. plošině shodné s Golfem...tedy např. A3 a TT...
40% tam jde přes přes spojku v základním stavu (nastavení) a až v případě potřeby spojka "spojí" (až zcela) obě nápravy...nezaměňovat s principem funkce spojky motoru a převodovky...
I současný hadex 4.gen dává např. při rozjezdu automaticky "vše" dozadu i bez případného prokluzu předních kol (jako u 1. generace), tedy i za ideálních adhezních podmínek...
Já jsem viděl nákres X-drivu, když to byla úplná novinka, takže si to nepamatuju úplně stoprocentně, ale...
každopádně platí základní poměr 40:60 za "optipmálních" adhezních podmínek...je tam určitě ta vicelamelová spojka...a je tam ta "rozvodovka" s těmi dvěmi koly různého průměru... a hlavně u X-drivu platí podobně jako u haldexu, že vícelamelová spojka do určité míry nahrazuje funkci MN diferenciálu...
X-drive je svým způsobem "opačný" haldex...
U XD je přidaný "předek" k původnímu "zadku" a u systému haldex naopak...
trochu se rozhledni po konkurenci, koukni do historie, vydedukuj fakta a pak udelej zaver c. 1; pak dojdi k dealerovi nebo radeji popros znameho, at ti pujci Octavku s uvedenim do provozu po 05/2008 a jdi jezdit; pak pockej az napadne letos prvni snih, zazen strach a jdi zkusit, co ti Haldex IV. dovoli; pak porovnej s dostupnou konkurenci A PAK SEDNI NAPIS NEJAKY DUSTOJNY A PODLOZENY NAZOR; MYSLIM, ZE TI VYJDE NECO JINEHO; zcela zodpovedne mohu rict, ze rozdil mezi Haldex II a IV je zcela zasadni (ryze prakticke zkusenosti, teorie je na webu) a zcela identifikovatelny, IV reaguje opravdu uz rychle, proto ustoupili od pomeru 100:0 (byla to blbost) a tim ze je "predtlakovano" pred kazdou zatackou, jezdeni opravdu zabava; vyborna je komunikace s ESP, ktera treba u II zcela chybela a na snehu jsem permanentne vypinal, pak ssystem 4x4 pracoval velmi velmi dobre; u IV pracuje velmi velmi vyborne a ESP vypinam uz jen kdyz chci blbnout, takze jedine co me limituje neni Haldex, ale ohleduplnost k ostatnim ridicum, kdy nechci v zatacce nikoho prekvapit pohledem na svoje bocni dvere; bydlim na horam a denne si uzivam, auto je opravdu vyborne a me jako ridice urcite nelimituje; jinak je to tvuj nazor, neberu ti ho, netvrdim, ze neexistuji lepsi pohony, ale Haldex IV je urcite jednim z tech lepsich, ne-li velmi dobrych (ono jich dle principu zase tolik na vyber nemas;)
jinak posledni zimni zkusenost: 2,0 l/103 kW TDI 4x4 => 1 s hvezdickou
Moje zkušenosti: Mám Freelandera s klasickou visko spojkou, otec novou Octavii 4x4. V zimě na zmrzléem sněhu je chování dost podobné, Freelander subjektivně přidává zadek jemněji, hlavně v zatáčce je to cítit, snad je to tím, že v klidu dává víc výkonu na zdek než O. Oktávka je ale taky v pohodě (na rozdíl od O I, kde to vždycky zničehonic koplo).
nemuzu porovnat zrovna s Freelenderem, ale treba ta 103 TDI diky svemu kroutaku umi se zadkem cvicit (nekdy prave az moc). V porovnani se 77 TDI se tahle ctyrkolka da mnohem lepe ovladat plynem, skoda jen toho tezsiho predku, ktery tlaci auto vic ze zatacky, ale to se tyka hlavne ostrych zatacek nebo serpentin. Kde Haldex letosni exceluje jsou serie po sobe jdoucich zatacek, kde je zaber Haldexu a rozlozeni pohonu kol krasne citelne a dlouhe tahle smyky zadny problem i pro rallye-hobby-jezdce jako jsem ja nejsou zadny problem;)
co se tyce ciste designu, tak ten je podle me lepsi nez ta minula generace. hlavne predni svetla sou pekny. zadni me naopak vubec neoslovily (jak RS tak scout).
nejak to udelat museli. komu se nelibi muze volit z ponuky jinych znacek. sebelepsi skoda muze byt, porad tam nejake to kurvitko bude. kazda znacka ma neco lepsi, neco horsi, ponuka na trhu nikoho neomezuje.
pridam muj nazor. Skoda! kouknu a necham jinym.
Predne svetla su pekne? Preboha, co je na nich pekne? Ze z nich spravili akesi neforemne fazole? Predtym mala Octavia krasny cisty dizajn prednej masky. Teraz to tymi svetlami dodrbali vydatne...
Já si myslím, že ten "čínský vzhled" je trošku nedorozumění, protože Korejci (potažmo Číňané) začali dělat design pro Evropana a v evropských studiích, takže když se nám zdá něco moc asijský, tak je to vlastně hodně Evropský...
Jinak nemyslím že je to úplně zkažené auto. V mnoha věcech je perfektní(haldex, nebo pěkný volant atd.), ale co se týče vnějšího designu(respektive světel) vozu, je to dle mě krokem dozadu ve vývoji.
Facelift byl třeba, původní OII byla opravdu hoodně nudná (ale rozhodně ne škaredá, to zas ne), taky bych si omlazení představoval trochu jinak, ale zhnusený nejsem.
Dozadu by se mi líbili nějaké LED kreace, dopředu je dostane bohužel pouze RS, ostatní se musí spokojit s multifunkčními mlhovkami a pro DL s klasickou žárovičkou.
mňa tie "LED kreace" nejak netrápia, skôr mi prekážajú 15" kolesá na niektorých modeloch ani pred faceliftom sa mi to nepáčilo, hlavne na 4x4 to vyzeralo divne, lenže po facelifte zmizli z nárazníkov čierne ochranné plochy a tak sa opticky zväčšili a to veľmi kontrastuje a tými "kolieskami"...
ja som inak s tím faceliftom spokojný a to pri všetkých modeloch teda aj Scaut sa mi páči, hlavne RS vyzerá fajn :yes:
Naprosto souhlasím s názorem, že tzv. čínský vzhled je nesmysl... Čína je VŽDY splácanice evropských automobilových detailů. Jinak k Octavii facelift - podle mě je velmi povedený - ve skutečnosti vypadá mnohem lépe než na fotkách, a taky je to otázka zvyku. U masovky typu Octavie se prostě hůř něčemu odvyká. Pokud se mi auto líbí okamžitě, většinou to brzy opadne ( např. poslední Civic ). A pokud se mi něco líbí až po nějaké době ( např. tato Octavia ), většinou se neokouká....
Taky jsem v tomto případě raději pro harmonickou "střídmost", než pro disharmonickou "poutavost".
Trochu taková "plánovaná inovace" za každou cenu... :-!
Na druhou stranu je ale fakt, že zaměstnávat čínské designéry je asi levnější a v době krize se musí obrácet každá koruna. Já bych si novou oktávku koupil jedině, kdyby dal prodejce min. 20% slevu, oproti ceníkovým cenám. Vyšší hodnotu to auto s novým faceliftem rozhodně nemá.
Co se týče motoru tak předpokládám, že se bude vyrábět do konce srpna tohoto roku, protože od 1. září 2009 vyjde nová norma na emise – EURO 5 a tu PD nesplňuje. S novým motorem 2 TDI CR o výkonu 125 kW by tu hodnotu 795.000 Kč opravdu měl. Každopádně i s novým motorem vždy musí mít cenu o 25 % nižší, než Audi A4 Allroad, jinak hrozí, že zákazníci přejdou na technologicky a kvalitativně vyspělejší Audi.
Jak hlásá slogan: jednoduše chytrá! To jednoduše bych podtrh!!! Je to jenom škodovka, jak tady někdo psal, prostě lidovka, fabie v nižší střední! Prostě tohle auto s vietnamskejma rysama uvidim na každym rohu! Pajáda! 800 klacků za tohle auto? OMG :no:
Moudré hlavy z Boleslavi a Wolfsburgu rozhodly, že v Evropě se odteď bude hrát jen korejsko-japonské oldies .... Na ty přední světla jsem si nicméně už dokázal zvyknout, ale smysl pseudotuningu těch zadních lamp mi pořád uniká.
Beztřídní auto, navíc v dokonalých mutacích. Ta přední světla asi o trochu více pásnou scoutovi, přesto ani v jednom případě nelze koupí udělat chybu. Právě v těchto speciálních verzích se odráží kvalita automobilky (znáš přece zásadu, že auto máš mít nabušené, žádnou holotu), no tak tohle je ta dokonalá odpověď na všechny škarohlídy.
Scout těží ze špičkové praktičnosti. Sucho, voda bahno, sníh či led, nic tě nerozhodí, stále jedeš... a dojíždíš mezi prvními. Lemy blatníků a boky z plastu... no to je ideální zbroj do parkovišťových dveřních štouchanců i jako ochrana před odletujícími kamínky. Kvalita na vrcholu své třídy, vnitřek stále úchvatný. Cana snad pro každého, kdo nedožebrává poslední týden před výplatou.
P.S. Splň si sen, kup si auto, scout tě dostane do té správné společnosti.
"P.S. Splň si sen, kup si auto, scout tě dostane do té správné společnosti."
Správné společnosti? OMG, tak do týhle společnosti bych určitě nechtěl... Věř mi, že je mnoho lepších aut, které tě dostanou do té správné společnosti! Snad seš už dospělej na to, aby si si je dosadil sám!
>:-[]