zatial po nieco vyse 2 rocnych skusenostiach s tymto autom ( konkretne 1,6Mivec sportback ) musim vyslovit absolutnu spokojnost s lancerom..... ano na aute uz citit vek... je trosku uz postarsie.... hlucnejsie... vsade tvrde plasty.... zakladna vybava je slusna ale tiez neohuri.... auto ma svojrazny dizajn zvlast zadnych partii... ano je to zaujimave netuctove auto.... nie je to ziadny trhac v zaklade a ani ziadny dizajnovy kral triedy..... to auticko ma tiez svoje muchy.... ako kazde ine.... ale za tie peniaze ake sme ho kupili sme spokojni ( predsa len financie boli limitom ).... je spolahlive a pre mna pekne... vpredu aj vzadu je neskutocne siroke... sedi sa paradne.... kufor sice neohuri a nie je to teda stahovak... ale priority ma to auto inde... jazdne vlastnosti su spickove.. dovolim si povedat ze ozaj dodnes spickove v triede... rozbehnut to na nejakych 160 a citit sa uplne bezpecne je skutocne lahoda pohoda ... hluk je sice dost vysoky a rusivy ale to nevadi.... aspon mne.. prevodovka pekne cvaka drahy su presne kratke... len by to chcelo 6tku.... vyhlad dozadu je sice cez auto zvnutra v sportbacku katastrofa ale lepsie a vacsie spatne zrkladla nema v tejto triede nikto.. tak aspon vyhlad cez spataky je ukazkovy.... servisne priehliadky su drahsie to je pravda... drahsie ako napr v toyote alebo skode ale co narobime... Za mna osobne musim povedat ze panuje spokojnost... clovek za tie peniaze dostane solidne auto so solidnou spolahlivou atmosferou .. neokukane auto... nie je skutocne na kazdom rohu a stretnut na ceste dalsi lancer tak to si vzdy blikame mi lanceristi... mozno by som dnes za tie peniaze dostal uz ceeda s GDI ale to je uz je teraz jedno.... u nas panuje s autom spokojnost... a aj 16tky kolesa ktore su uz v zaklade pekne tucne a velke ale nastastie nie nizkoprofilove su na nase cesty svojimi rozmermi idealne.. komfortne .. proste ukazkove... lancer ma uz svoje roky... na sucasnu konkurenciu uz v mnohom nestiha..... ale kto hlada spolahlive bezne auto s poctivou atmosferou... neoukane netuctove auto a priestranne poctive auto.... myslim ze ma lancer stale co ponuknut..... a japonci sa ani nekradnu..... ten pocit pohody stoji za to
este som zabudol podotknut ze jazdit za 6-6,2 litra pri obsadeni dvoma osobami nie je najmensi problem... diesel hadr... takze realna spotreba japoncov je dost blizka papierovym udajom co u europskych znaciek casto nebyva .... auticko ma 50 tisic.... verim ze spotreba stale moze klesnut, zatial spokojnost :yes:
topper82, spotreba neklesne, lebo vyrabat auto s takou pohotovotnou hmotnostou je trestuhodne!
P.S. "Dakujeme za tvoju tradicnu dizertacnu pracu k teme".
klesne a ver tomu.... uz nam klesla z 6,5 na 6 az 6,2 litra.... motor ma 50 tisic... a je to uz ine ako ked mal 5 000... je mozne ze spotreba este klesne.... ale uz teraz je velmi dobra
pohotovostna hmotnost je podla mna na auto tejto triedy ok a dynamika auta so zakladnou 1,6tkou je ukazkova vid pozri si tabulky zrychlenia a maximalky zakladneho lancera , myslim ze velmi slusne udaje... z praxe mozem povedat ze auto ide pekne.. lahko sa vytaca a zvuk je pekny ... rusivy je mozno az nad 140... pod tuto rychlost je skor prijemny ako rusivy .... ale ako vravim auto sme kupovali take ake nam dovolili financne moznosti ... samozrejme ze boli aj lepsie auta ale nie za 14tisic eur v tej dobe.... a dat za lenivu astru 16 tisic bolo uz kus vela... dnes mas samozrejme uz dalsie novsie auta a aj ceny klesli....
nemas zaco aj na buduce ;-) ... koniec koncov nikto ta nenuti citat co nechces :yes:
PS: ja som s autickom uplne spokojny aj ked viem ze je milion lepsich aut.... chcel som sa len podelit o nejake dojmy ( mozno niekomu pomozu pri vybere ) .... prajem kazdemu soferovi aby bol so svojim autickom spokojny.... niet krajsieho pocitu :yes:
topper1882, raz píšeš v jednotnom čísle, potom v množnom. Tak ako?
Spotrebu zjavne meriaš teraz v lete. Napíš, ako v zime?
Ináč, keby túto rárohu (1380 kg) s 5MT vyrábali a predávali v Malajzii, tak parametre sú O.K.
Páni inžinieri z MM zjavne prispali ponuku pre EÚ!
Sorry, ale predávať auto so športovým prídomkom na pneu 205/60 je fiasko!!! Tieto balóny sú dokonca drahšie ako 205/55!
[odkaz]
Reálná spotřeba je 6,94 (Spritmonitor), což je 18% nad výrobcem deklarovanou hodnotou, tzn. taky žádný extra zázrak jak co do výše odchylky, tak absolutní hodnoty. Např. výkonnější a podstatně dynamičtější Golf 1.4TSi 103kW má reálnou spotřebu nachlup stejnou.
Pohotovostní hmotnost rozhodně OK už z dnešního pohledu není (1300 kg), současná auta jsou o 1 až 2 metráky lehčí.
A rozhodně nevím, co myslíš ukázkovou dynamikou, která je zhruba na úrovni jiných základních motorizací (1.0 EB, 1.2TSi apod.) a kde podobně i u Lanceru dnes Japončíci nemají odpověď ani na průměrné motorizace běžné na evropském trhu, viz. 1.8 MIVEC, která je jen nepatrně lepší než základní 1.6-ka, zato výrazně dražší a svezení nabídne jako těžce podprůměrná a tuctová výkonnější varianta koncernové 1.2TSi.
Z tohoto pohledu je jasné, že takto obecně okrajové auto prostě s cenou dolů jít musí. Ale i tak se stále bude jednat na našich cestách o vozítko pár nadšenců.
To ze ma Golf 1,4TSI realnu rovnaku...no to je teda super argument :-) Jablka a hrušky...
Inak si vsimni,velka cast z respodentov spritmonitor ma na tom golfe uvedenu pomalu a priemernu jazdu...takze ;-)
Ale suhlasim,ze 1,8 v tom Lanceri je zbytocna motorizacia...to uz radsej 2,0liter od Mazdy :-!
Turbo vs. atmo. A co jako? Zakaznik si kupuje komplexni vysledek, ne technicke reseni. Rozhodujici je cena, vykon, naklady, zivotnost, atd. Kdyz dnes vymyslis super valchu, tak prodas prd, protoze ta nejobycejnejsi pracka ji setre po vsech strankach. A u motoru je to dnes stejne.
Mě se ten exteriér líbí i po letech. Sedan ve verzi EVO bylo zjevení při představení této generace Lanceru, navazoval na agresivní podseknutý čumák posledního Galanta, jenže ejhle, v základních výbavách vypadá Lancer sedan opravdu žalostně a nevábně. Poté přišel hatchback/sportback a ten bych hodnotil určitě kladněji. V bílé a na větších kolech pořád hezké autíčko.
Nelíbí se mi interiér, tam je věk hodně znát a použité materiály nemohou konkurovat evropským značkám, bohužel a tak tomu bylo už při jeho uvedení na trh, dnes se rozdíl zvětšil, když ti to neva pak je to v pořádku :-)
Jen se trochu pozastavím nad tou dynamikou. 99,9% aut této třídy z posledních let výroby budou působit ve 160 km/h bezpečně ( pokud budou technicky v pořádku). :-) Jinak v Lanceru sem nikdy nejel, ale dle technických parametrů se ta šestnácka co údajně máte dost podobá už "vyřazované" atmosféře 75kw od VW, takže počítám auto pojede přibližně podobně jak dvojková oktávka s tímto motorem? ( Váha, kroutící moment, vše je až na zanedbatelná čísla obdobná). Zázrak to neni, ale na běžnou jízdu proč ne ( taky s podobně velkým a výkoným vozem občas jezdím). Jen tu občas nadáváš na downsizing a hlavně na motor TSI 1.2, ten dokáže jet v normálních jízdních situací o dost pružněji jen tak pro informaci :).
Akurat dnes som mal moznost vidiet lancer hb zozadu, veru nebol to pekny pohlad, tlmic vyfuku ma dost nestastne umiestneny, ze ho je vidiet zozadu pozdlzne v celej krase a ked uz zacina korodovat, nie je to pekny pohlad.
Auto je inac ale velmi pekne, hlavne teda sedan, to sa k lanceru hodi viac, velmi pekny predok.
Mozno by to chcelo 6-stupnovy manual, bo vyzera ze je to dost dotazka sprevodovane podla zrychlenia.
je u Mitsubishi snad vyšší než u RR. Ceny ND taky - a musí se kupovat často originál, protože na Mitsubishi se neorig. nedají sehnat. Rád jsem se auta této značky zbavil a nikdy více. Btw. kolega má Lancer Sportback v dieselu a pořád tam řeší nějaké závady - a to ho koupil nový, žádnou olítanou stočenou vraždu.
Japonci se vyplatili dřív, když měli něco navíc - špičkový design, různé technické vychytávky, vysokou kvalitu a cenu srovnatelnou s evropskou produkcí. To znamená v době, kdy od nich ještě ostatní výrobci opisovali. Dnes už jsou spíš na chvostu. Techniku v některých směrech ještě drží, ale design je odpudivý. K tomu nekonkurenceschopné ceny.
Na dnesni dobu 0-100 u benzinoveho motoru 11 sekund a maximalka 190km/hod u silnejsi varianty jsou docela zoufale hodnoty. Od 103kW bych cekal vice, k tomu zastaraly petikvalt, ktery jako vsechny petikvalty bude nestihat na dalnici a mame auto, ktere za ty penize moc zajimave neni a nedivim se chabym prodejum.
Vlastním mitsubishi lancer sportsedan v maximální výbavě s motorem 1.8 modelový rok 2011(navíc zimní výbava), který jsem koupil v Dánsku nový za 380000 s DPH. Na tomto autě jsem najel už 50000km se spotřebou 8l. Ty papírové hodnoty jsou mimo mísu, nevím proč to papírově degradují. Nad 4000ot/min má motor úplně jinou charakteristiku a pocitově to motor posouvá jinam. Celkem jsem překvapen jak tady můžete psát že má zastaralý 5kvalt, který má 60% automobilu na českých silnicích a je podle Vás nedostačující pro dálniční cestováni....
Pár údajů:
při 130km/h si motor řekne o 7,7l a motor točí 3500ot
maximální rychlost jsem několikrát měřil podle navigace a mobilu na rovinkách v Německu a omezovač mě přes 205 nepustil, přitom tam ještě trochu síly bylo aby to šlo dál.
Moje první garančka stála 7000,- a po roce jsem si nechal vyměnit olej a filtry za 3500.-
jediné negativum, které mi na autě vadí jsou materiály použité na palubovce a umístění tlačítka, kterým se ovládá palubní počítač
V ramci aktualnich modelu uz maji snad vsechny konkurencni vozy (mozna s par vyjimkami) petikvalty u benzinu jen v pripade zakladnich motoraci, nejvyssi motory maji vsechny sestikvalty, coz je dnes u novych aut uz celkem standard. To ze je to na dalnici naprd je videt i na vasem pripade kdy motor pri 130km/hod toci 3500ot, zvysovani rychlosti nad 130 uz znamena narust otacek do nesmyslnych hodnot, hluk, vysokou spotrebu.
Mam neco podobneho (i kdyz tocim o 300otacek mene) a na dalnici je to pekny opruz, takze vim o cem mluvim.
3500 ot/min su normalne otacky pre atmosfericky motor daneho objemu. Ak by bol tazsi staly prevod, alebo dlhsi len posledny kvalt, musel by si pri kazdom kopci podradovat
nevím jakou plechovku máte vy, ale pro mě není "opruz" cestovat dálniční rychlostí a ani se neuvědomuji že bychom se přeřvávali ....
Když zvyšujete rychlost nad 130km, tak samozřejmě rostou otáčky, ruch a spotřeba ale pokud vím děje se tak u všech vozů ... >:D
ono na Vás sedí: "když chceš psa bít, hůl si vždycky najdeš"
a) na zaklade papierovych hodnot udavanych vyrobcom 0-100km/h -10,7 vs. 10,4 v prospech 1,8 - rozdiel je fakt maly, pokial sa bavime o beznom jazdeni v ramci rychlostnych limitov
b) tato informacia niekolko krat zaznela v testoch
Lancer je jedno z mála neitalských aut, které bych si uměl představit ve své garáži. Klidně bych ho bral jako příští služebák, ale bohužel už není v nabídce diesel. :no: Když tam naftu ještě dávali, tak byl Lancer moc drahej. Teď zlevnil, ale zase jsou jen benzíny. Bylo by fajn nabídnout třeba 1,8 DI-D MIVEC s cenou do 450tis. Ale toho už se asi nedočkáme...
Tak jsem konečně obdržel vůz Mitsubishi Sportback Invite 1.6 MIVEC. S vozem zatím spokojenost. Prodejce od Smažík Kladno dodržel vše, co slíboval. Taky mi povídal, že v listopadu do ČR dorazí celkově cirka 400 vozů této značky, ale moc Lancerů mezi těmtito vozy nebude, spíš ASX a Outlandery, což mi vůbec nevádí.