Jenže Evropa se musí nějak vzpamatovat z toho, jak svou konkurenceschopnost ztratila. Bohužel, zřejmě jediným řešením je totální pád na hubu, protože nic jiného euroúředníkům a manažerům oči neotevře.
Evropa se začíná pomalu hroutit - možná. Čína si právě teď buduje cestu, která je však mnohem horší a propad bude rychlejší. Vznik šedého bankovnictví jim umožnil vytvořit "čínského ekonomického draka" a udržovat zpomalující se růst ekonomiky. Problém je, že bankovnictví má na kahánku a finanční krize bude mnohem větší než ta v USA. Příkladem mohou kolosy, kterou jsou na kolenou jako je třeba Citic nebo HXB. Čína se snaží problémy tutlat, jenže masivní tisk peněz jaksi zamést pod koberec nemůže. Je to otázka času a rákosnickou krizi tu pocítíme stejně jak to začalo v roce 2008.
bmw group pro nejmovitější z nejbohatších, prodávávají v evropě v jednotlivých zemích max v desítkách kusů, jinak je to jenom v číně a usa, těch bohatých šejků taky nejsou stovky, svoje zákazníky si zřejmě vždy najde, leč je třeba jej brát jako skutečně okrajovou záležitost, podobně jako supersporty, bmw jej nemá kvůli zisku, ale je třeba mít v nabídce i něco více než "jen" 760v12 :-)
Chrysler nikam nepadl, Chryslera prodal Mercedes který už tam nechtěl investovat a který koupil firmu v zisku a udělal z ní firmu ve ztrátě.
Koupil to Cerberus, kterému ovšem došla hovotovost neb musel na trh přivést nové modely, které nakonec představil až Fiat, ale byly z 95% dokončené za Cerberusu.
A tomu došla ta hotovost proto, že v USA byla krize a auta se prodávaly špatně...
ZIL je státní firma. Bohužel předchozí vedení stálo za pendrek.
Stejně jako předchozí vedení radnice včele s Lužkovem kteří tomu jen přihlíželi a nic s tím nedělali.
GAZ měl sice super modely M-13 a M-14 Čajka, nicméně ZILů bylo víc a byly lepší.
Evropský ekvivalent amerik, ovšem pri ruční výrobě s lepší kvalitou.
GAZ dnes žádné osobáky už nevyrábí, ZIL sice po kusech ale zatím ano.
Mimochodem loni dokázali prodat druhý z těch 3 kabrioletů, co si v roce 2010 objednala ruská vláda a nakonec nezaplatila.
Takže ani tato nepovedená zakázka nakonec ZIL vůbec nemrzí, vozy své zákazníky našly i když jinde.
4112R by se měla příští rok taky dostat mezi běžné zákazníky.
jenom si to někteří odmítali přioustit, ale prodeje evropského luxsního zboží v číně začíná klesat a má kelsnout ještě víc, spoleu se situací v Evropě to pro ěnkteré firmy (ted nemyslím automobilky) může znamenat konečnou....