Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rolls-Royce: Situace v Číně není tak veselá

David Bureš
Diskuze (18)
Prodeje luxusních výrobků v Číně letos mírně klesají. Pokles očekává také automobilka Rolls-Royce.

Výrobce luxusních vozů Rolls-Royce očekává, že jeho prodeje na čínském trhu letos lehce klesnou. Tempo růstu zdejší ekonomiky totiž zpomaluje, navíc se spekuluje o zavedení daní na luxusní zboží.

Čína je pro Rolls-Royce druhý největší trh na světě, během loňského roku tu automobilka podle výzkumné společnosti LMC Automotive prodala 998 aut, o 16 procent více než v roce 2011. Celkem se loni na celém světě prodalo 3.575 vozů britské luxusní značky.

I přes očekávané snížení prodejů chce Rolls-Royce dále rozšířit svoji čínskou prodejní síť, která má v budoucnu činit 20 zastoupení. Rozšíření má přijít i kvůli tomu, že například prodejce v Pekingu je prodejně nejúspěšnější ze všech dealerství značky. Šanghajský prodejce je v tomto žebříčku třetí.

Rolls-Royce není jediným výrobcem luxusního zboží, kterého v Číně trápí pokles poptávky. Číňané letos mají menší zájem také o likér čiroku nebo víno z Bordeaux. Rovněž Bentley oznámilo, že jeho čínské prodeje v prvním pololetí roku meziročně klesly.

Prodeje luxusních výrobků by v Číně navíc mohl dále klesnout. Čínská vláda totiž zvažuje vyšší zdanění luxusního zboží, které by mohlo být zavedeno v příštím roce. Vláda navíc už nyní omezuje výdaje čínských úředníků.

Zatímco v Číně očekává Rolls-Royce pokles prodejů, ve Spojených státech a v Japonsku by naopak počet prodaných aut mohl vzrůst. USA by díky růstu mělo zůstat největším trhem značky.

David Bureš
Diskuze (18)
29. 7. 2013 19:35
Re: O tom se ví už dlouho
Evropa se začíná pomalu hroutit - možná. Čína si právě teď buduje cestu, která je však mnohem horší a propad bude rychlejší. Vznik šedého bankovnictví jim umožnil vytvořit "čínského ekonomického draka" a udržovat zpomalující se růst ekonomiky. Problém je, že bankovnictví má na kahánku a finanční krize bude mnohem větší než ta v USA. Příkladem mohou kolosy, kterou jsou na kolenou jako je třeba Citic nebo HXB. Čína se snaží problémy tutlat, jenže masivní tisk peněz jaksi zamést pod koberec nemůže. Je to otázka času a rákosnickou krizi tu pocítíme stejně jak to začalo v roce 2008.
Avatar - Barrichello
29. 7. 2013 19:35
Re: O tom se ví už dlouho
Chrysler nikam nepadl, Chryslera prodal Mercedes který už tam nechtěl investovat a který koupil firmu v zisku a udělal z ní firmu ve ztrátě.

Koupil to Cerberus, kterému ovšem došla hovotovost neb musel na trh přivést nové modely, které nakonec představil až Fiat, ale byly z 95% dokončené za Cerberusu.
A tomu došla ta hotovost proto, že v USA byla krize a auta se prodávaly špatně...

ZIL je státní firma. Bohužel předchozí vedení stálo za pendrek.
Stejně jako předchozí vedení radnice včele s Lužkovem kteří tomu jen přihlíželi a nic s tím nedělali.

GAZ měl sice super modely M-13 a M-14 Čajka, nicméně ZILů bylo víc a byly lepší.
Evropský ekvivalent amerik, ovšem pri ruční výrobě s lepší kvalitou.
GAZ dnes žádné osobáky už nevyrábí, ZIL sice po kusech ale zatím ano.
Mimochodem loni dokázali prodat druhý z těch 3 kabrioletů, co si v roce 2010 objednala ruská vláda a nakonec nezaplatila.
Takže ani tato nepovedená zakázka nakonec ZIL vůbec nemrzí, vozy své zákazníky našly i když jinde.
4112R by se měla příští rok taky dostat mezi běžné zákazníky.
Avatar - Blue Sun
29. 7. 2013 15:04
Re: O tom se ví už dlouho
Jenže Evropa se musí nějak vzpamatovat z toho, jak svou konkurenceschopnost ztratila. Bohužel, zřejmě jediným řešením je totální pád na hubu, protože nic jiného euroúředníkům a manažerům oči neotevře.
Avatar - Barrichello
29. 7. 2013 12:49
Re: O tom se ví už dlouho
Mě je Evropa totálně >:D
EU je prohnilá žumpa která se díky tomu co sedí v Bruselu * víš kam.
Kdo chce kam, pomozme mu tam. :yes:
Avatar - Barrichello
29. 7. 2013 12:48
Re: O tom se ví už dlouho
Jenže já nejsem žádnej europatriot a už vůbec ne domácí patriot >:D
Evropa má jen to co si sama spískala.