V článku se hovoří o šestistupňové dvouspojce, ale co šestistupňový manuál?!!! Snad proboha neudělají stejnou chybu jako u 4C! Tím by tenhle jinak velmi slibný projekt totálně zabili, ale nevěřím tomu, že by Italové byli tak hloupí. A ten retrodesign ve stylu klasického alfáckého Spideru by určitě taky nebyl na škodu, naopak, spoušs fanoušků by mohl přitáhnout...
Hlavně ať sourozenec použije vlastního co nejvíc, ať se to co nejmíň podobá mx5, vůbec nevím jak by mazdě mohla pomoci spojitost se značkou AR. >:-[] Když jim chybí maloobjemový motor, ať ho tedy od AR v tichosti vezmou a chovají se jako třeba bmw a jejich 1,6 od PSA , nebo jaguar a jejich 3,0 V6 taktéž od PSA - nikde to moc do světa netroubí!
Při dynamických parametrech 2,0 skyactiv, které jsou pro sportovní auto předpokládané váhy tak akorát, už nemá smysl nějaký maloobjemový motor, nedopadne to jinak, než že budou dvě verze dvoulitru, jak to mají ostatní modely mazdy, jiný motor mazda nemá a jiného ani netřeba, protože jak je svou dynamikou v autě střední třídy tak na hraně použití, v mx5 to bude ideál.
Rád si poslechnu proč tedy, resp. z jakého důvodu se mazda tedy vydává na spolupráci s AR, když to není získání motoru /nejvíce se spekuluje o objemu 1,6/, když schassi a vše ostatní nakreslili v jpn?
Všude se píše, že alfa použije pro duetto, či jak se bude nakonec tahle alfa jmenovat, přeplňovaný 1,4 twinair, nad ním má 1,75 tbi, rád si poslechnu, k čemu by jí byl nějaký další motor s objemem 1,6.
I kdyby to neměl být motor přímo 1,6 , po přečtení tvých dvou příspěvků mě napadá něco o snížených mentálních schopnostech a idi.....ch. To se jinak říci nedá. :-(
Taky mám takový názor. Proti spolupráci vůbec nic nemám, ale nevím jak by jedné nebo druhé značce mohlo pomoct, že to budou roztrubovat do světa. MX-5 je skoro kult a Alfa taky, dohromady ovšem moc nejdou a obě mají úplně jiné fanoušky. To je jako kdyby Kawasaki vyvíjela společnou motorku s Harley-Davidson.
Alfě se hodí malé zadokolkové šasi a Mazda nemá žádný kvalitní turbomotor, který se jí taky může hodit. No a řekl bych, že až v prní řadě bylo motivací podělení vývojových nákladů dvěma.
AR je v současné době tak maximálně bazarový kult chodníkových driftařů, jak tu kdesi psal GTI, samozřejmě nepočítám 8C, 4C. A to říkám, jako bývalý majitel AR GTV, který kdysi /hóódně kdysi/ za něco stála. Možná ted nově giulietta, ale .........
Osobně se mazdě divím, že tolik slevila ze svých ideálů jen kvůli tomu, že ji chybí turbomotor a svoje know-how jen tak strčí do rukou jižanských flákačů. >:-[]:no:
Tak snad už jsme se zastavili na konečné hodnotě... První "syp news" hovořily o šílených číslech okolo 800kg, po dalším roce už se zprávy omezovaly jen na "hluboko pod tunu" - což může být pro někoho 800 pro jiného 950.. No a teď už tu máme 1000 - 1100. Jsem docela zvědavý, jak to nakonec bude doopravdy.
Dostat se pod tunu, možná, na 800 - to už je takový velký konstruktérský oříšek >:D . Pokud tu tunu nebo metrák nad tunu zastavíme nějakým 1,6 turbo s cca. 130-150 Kw, tak to zase tolik vadit nebude. Ale jde to proti hodnotám, které v mazdě sami deklarovali.
"zase tolik vadit nebude"
jakékoliv navýšení hmotnosti vadí. Manželka má MX5 z r99. Nevim tady z hlavy kolik to auto váží ale je to prd. Na to že to má jen 1,6 to celkem jede, moc to nežere, brzdy vydrží věčnost, to samé spojka. Je to blbuvzdorny stroj co má najeto 280 000km a a váha na tom má velký podíl.