Ten test Harise jsem myslel jako komplexní hodnocení celého auta. Lopaty a lenochy? N s tím nesouhlasím. Většina závodních strojů má padle shift ;) V těch případech se sice jedná o sekvenční převodovky, ale ta jistá podobnost tam je. Hlvní přínos padleshiftu je v bezpečnosti protože řidič permanentně svírá volant obouruč. To stejné platí i pro běžná auta ;-) Méně zkušenému řidiči to dost ulehčí práci a pomůže mu lépe auto vodit. Pokud jde o jízdní dynamika tak v tomto směru nemůže být vůbec řeč, že by ta dvouspojka něják omezovala. U sériového auta s automatem je problém ten, že má jistá omezení a někdy ti nedovolí to k čemu se ji snažíš přemluvit. To bych viděl jako jedinou nevýhodu. Zbytek je jen o pocitech... někdo se holt nedokáže oprostit od kvedlání a pocitu mechanického odporu řadící páky.
mel jsem Clio Sport první generace a ano, vyradil jsem s e snim, ale automat bych tam hodne ocenil, kor takovej jake ma soucasne RS, a za lopatu se fakt nepovazuju, na AMD Brno a v Moste mam odkrouzeno celkem dost, stejne jako několik uspesnych startu na rallyesprintech, zabava ani precizni jizda nejsou otázkou radici paky, dulezite je cela auto a ridic sam, ja nepotrebuju k zabave za ty hodiny co si pojezdim po okreskách třeba v Aplach abych musel 10k krat preradit, pokud ty ano, tak mas joine volby zabavnych aut ;-)
tohle zvolavani po manualu je jiz ohrane :-) kdo z tech co po nem tak volaji by si to Clio koupil, nebo alespoň mel s manuálem nekterou z předchozích generaci?
je dobře ze nove ClioRS dostalo automat, foftklacek v těchto autech vymira a ja jsem zato rad :-)
jazdil si vôbec niekedy s Cliom R.S.? to nemalo nikdy konkurenta a ani mať nebude. hneď keď prišlo nové R.S. s EDC bolo jasné že to nie je vrcholná verzia. no a nové Gordini bude ťažko hľadať konkurenta. pri predpokladaných uvádzaných parametroch je to 7,0 kg/kW Clio Gordini R.S. vs 7,5 kg/kW Megane R.S. ak ti niečo hovorí tento údaj tak si uvedomíš akú pichovinu si napísal.
Všechny výše zmiňované úpravy jsou jistě pěkné, ale v prvé řadě to auto potřebuje manuálně řazenou převodovku. Dvouspojku ať mu nechají jen jako alternativu za příplatek. Teprve potom bude ostré Clio schopno plnohodnotně soupeřit s novou Fiestou ST!
A co Lancer EVO X? Ještě jsem neslyšel že by si někdo na SST stěžoval. Vrať se zpátky na zem ;-) Vsadím boty, že by to Clio i s dvouspojkou potrápilo Fiestu a to dost.
Asi tak teraz rozmýšľa konkurencia a hlavne Honda po tých vyhláseniach z najrýchlejším HH. Ak bude Clio Gordini R.S. takto ultimatívne, čo očakávať od nového Meganu R.S. Po informáciách o novom výtvore Renaultu a Caterhamu môžeme očakávať v novom Megane R.S. 1,6 Turbo s výkonom cca 280k, pri novej konštrukcii počítam s hmotnosťou cca 1350 kg. Keď to prepočítame výjde nám 6,6 kg/kW. Keď zoberieme do úvahy 300 k + cca 100k KERS v novom superšporte pri váhe cca 1200 kg sú to brutálne 4 kg/kW. To je lepšia hodnota ako nové 911 turbo. Máme sa na čo tešiť.
No že by to měl pro jízdu pro rohlíky... >:D na sériových pneu a s SST a jak to hezky jelo: [odkaz] ale závodní IV na hřebech vyjela dál což je logický: [odkaz] s tím EVO X jel blbnout i do Tamswegu. :-) Podle mě ideální volba :yes: IX dokáže být příjemnej daily car a zároveň v případě chuti dokáže ukázat růžky. A přesně o to jde i u Hot Hatchů. No a ti co to myslí opravdu vážně si koupí nebo postaví plnokrevnýho závoďáka... třeba Colta ;) [odkaz]
Na Fiestu ST by jim bohatě stačilo i staré Clio RS. Možná by Renault mohl staré Clio prodávat. Staré Clio by i cenou mohlo levným HH, jako jsou Fiesta ST nebo POLO GTI, v pohodě konkurovat. :-)
SST nepochybně pomalejší je, ale v reálným světě je to vlastně jedno a víkendovému okruhovému jezdci poslouží oboje i to Clio a všechny HH. Ty dohady, že něco zajede Nurburgring rychleji, že něco zrychlí na stovku o půl vteřiny rychleji a podobně jsou z mého pohledu naprosto legrační protože HH považuji za kompromis. Jednoduše z běžného auta udělat auto rychlé a zábavné a byť ta snaha bude sebevětší pořád tam je strašná hromada kompromisů. Kdo chce vtáhnout do hry a stát se organickou součástkou mechanickýho stroje bere něco jako Caterham.
Moc hezky to popsal SamanAR :yes: pokud jde o zážitky a pocity z jízdy tak je úplně jedno kolik to má koní, jakou to má převodovku... atd. Protože ty pocity z jízdy jsou směsice obrovskýho množství vlastností.
Pokud jde o Karla a jeho tým tak přijeď mrknout do Bratrušova u Šumperka... pokud máš čím tak se třeba i povozit. Tat trať je úžasná :yes: Loni jsme ji jeli poprvé a zážitek nádhernej. [odkaz]
No tak teď si šlápnul vedle :-) Kamarád má EVO IV, WRC 05, EVO IX, EVO X a Mitsu Colt s pajšlem z EVA :-) Všechny závodní a jediné X je silniční ale ne sériové (380HP/520Nm) a neslyšel jsem ani slovo o naříkání na převodovku. Janě, že to není závodní náčiní ale na víkendové blbnutí na okruhu a běžný provoz je to naprosto bezproblémové.
O kolik by asi v časech na kolo bylo SST pomalejsi? Bylo by to tak zanedbatelný, že to nestojí za řeč a nemluvě o tom, že nejvíc na čase dokáže podělat řidič ne převodovka... snad jen že by se vysypala. Jediné skutečně relevantní srovnání převodovek je možné na sprintu v přímém směru. Zbytek je prakticky neměřitelnej z důvodu lidské nedokonalosti.
S dvouspojkou v Cliu nemám problém... jsou to auta která jsou s trochou nadsázky na hranici legality protože jsou to auta která dokáží vyškolit. Dvouspojka v automatickém režimu dává i méně zkušenéému více prostoru na soustředění řízení.
Pokud si chceš hrát na Prosta tak si počkej na to co vypusti Renault ve spolupráci s Caterhamem. To už bude stroj primárně na zábavu a podle toho bude dost nekompromisní.
Hot Hatch má být univerzál schopný závodit na okruhu a zároveň zvládat jízdu v běžném provozu. U takového auta s dvouspojkou problém nemám... u reinkarnované alpiny by mě už, ale vadila.
Já myslím, že spousta majitelů Clia III RS zavrhne Clio IV RS právě z důvodu chybějícího manuálu...
A fakt mi nedělá žádnou radost, že automaty začínají vládnout i v tak specifických segmentech jako jsou malé sporťáky anebo HH na bázi supermini, což jsou pro mě bazální teritoria jednoduchosti, mechaniky a do jisté míry konzervatismu...
To je hodně dospělý názor :yes: Nemluvě o tom že má ta převodovka i možnost manuálního režimu. Navíc stačí shlédnou test Chrise Harise z /DRIVE ;-) Clio na tom není tak zle jak se snaží někteří vnucovat. Ano je jiné než předchozí generace, ale to nutně neznamená, že je to chyba. Naopak si myslím, že má nové Clio šanci oslovit více zákazníků.
Ono je docela sranda, že nejčastější argument obhajující pokrokový automat a zavrhující mrtvý manuál, je právě ta rychlost - automat zvládne rychleji řadit (v dnešní době jsou často hodnoty zrychlení u stejných aut pro dvouspojku lepší, než pro manuál) a auto s ním je rychlejší na okruhu.
Argumenty o pocitech a o tom, že rychlost je v reálném světě podružný prvek, zaznívají hlavně z řad obhájců manuálu :-)
A docela nesouhlasím s tím předposledním odstavcem - ano, pocity z jízdy jsou směsící obrovského množství vlastností a proto je důležitý každý prvek, který tu směs ovlivňuje.
PS k těm kompromisním HH. Na jednu stranu jsou HH svou koncepcí velmi kompromisní - na durhou stranu považuju předchozí Clio RS nebo Megane RS CUP kvůli jejich vlastnostem (famózní brzdy, fungující podvozek, rychlost, schopnost uchladit se) za mnohem víc sportovní, než mnohé auta, o kterých řada lidí prohlašuje, že jsou pravé sporťáky.
Po nemastném a neslaném hodnocení HLAVNĚ dvojspojky EDC v novém Cliu RS dostal Getrag od Renaultu "ty ty ty" a (nevím, proč to v článku není zmíněno) pro verzi Gordini Getrag ve spolupráci s Renault sport (co si frantik nepohlídá, to mu germán posere, viz Laguna 2 a její německá elektronika) připravují komplet přepracované chování/nastavení EDC tak, aby za zbytkem jinak vynikajícího auta nezaostávala. Pánové tady mluví o momentální dominanci Fiesty, ano, nabízí manuál, ale není rychlejší, než Clio 4 RS, je tedy celkem pochopitelné, že Gordini si vezme zpátky "mistrovský pás", který jinak Renaultu patřil od roku 1992... A pro zaryté "klackofandy", v pořádku, chápu váš názor, sám mám na manuálu odlítáno 99,99% svého nájezdu, ale psát tady o lopatách je celkem hrubá urážka... nebo si snad myslíte, že Fernando Alonso, Lewis Hamilton, nebo Sebastian Vettel neumí řídit, když mají ve svých formulích pádla? Nebo mi tady snad chce někdo tvrdit, že takový Niki Lauda nebo James Clark byli lepšími piloy, než ti dnešní, když museli řadit manuálně?! Ani bych neřekl... Moderní motosport = sekvenční nebo dvojspojková převodovka. Pochopil to VW a Renault, časem to pochopí i Ford a Opel.
Jen co se týče toho řazení pádly a nezvedání rukou z volantu - Clio má pádla na sloupku řízení, takže tato výhoda odpadá. Obecně ale souhlasím, že automatická převodovka není problém.
...že můj první příspěvek k tomuto článku vyvolá takový ohlas :-) Mě prostě nikdo nevymluví, že by prodeje nového Clia RS výrazně neposílila možnost si místo EDC zvolit také manuál... O tom, že je to naprosto legitimní úvaha si stačí uvědomit, že asi málokdo by samočinnou převodovku postrádal u nové Fiesty ST - nebo jsem takovou výtku prostě neslyšel. To mluví za vše, to přesně vystihuje, jaká převodovka je pro pravý hot hatch přirozená a logická :-)
Hochu jseš trošku mimo mísu... Automatickou převodovku vyrábí pro Renault skopčáckej Getrag. Chceš říci, že tenhle renomovanej dodavatel převodovek mimo jiné pro Volvo to neumí nebo chyba je někde mezi volantem a sedačkou...? EDC funguje nepatrně jinak než klasický automat, chce to zvyk, protože převodovka napřed zkoumá styl jízdy řidiče a na základě toho přizpůsobuje řazení! Navíc někteří novináři co testují vozy ani nezaregistrují, že tlačítkem RACE mohou podstatně zrychlit řazení. Kdo si to nevyzkoušel, neví a v diskuzi píše nesmysly. A udělat si názor podle toho, co píšou v testu pisálkové nestačí. Novináři o voze napíšou cokoliv, když se o ně automobilka "nepostará" dle jejich představ... ;-)
v cem je to jako vladnouci? kdejakej sportacek typu Elise/Exige nebo Caterhamy maj bezne pod tunu při ne omoc mensich výkonech, třeba Elise SC ma 910 kilo a 220 koniku, a to se jedna o beznejsi verzi Elise, ty pocetne omezene kousky mivaj o 20-40 koniku vic, třeba Exige 265E ma 264 koniku na 930 kilo
před 150 lety bylo prirozene a logicke mit pod ***ej jednoho kone co bastil travu a oves :-!
to jaka převodovka je idelani pro "pravy" hh si musí urcit kazdej sam, a v tomto pripade to urcil i někdo v Renaultu, takze pokud se ti to nelibi, mas moznost si zbalit X set tisíc a jit ke konkurenci pro hh s manualem ;-)
Já to nerozporuju, já jen, že pokud EVO s MT napráská kdykoliv EVO s SST, tak je EVO s SST prostě horší volba. A s Karlem už jsem se na kopci párkrát potkal ;-)
Zrovna Chris si na ten automat stěžuje. To samý v TopGearu, kde to porovnávali s Fiestou a ještě jinym žabožroutem, tak Fiesta svojí zábavností daleko předčila zbylý auta. A řazeni pod volantem zas takovej zázrak není. Možná bych to poupravil, je to pro lopaty a lenochy :-)
EVO X je dost blbý příklad, protože přinutil mnho ortodoxních Lancerařů zůstat u IX, mimoto je SST pomalejší, než manuál, takže všichni, kteří to mysleli "vážně" zvolili právě manuál...
Kdyby ten dvojskub v novem cliu fungoval, tak jak ma, tak tech narku na manual asi bude mnohem min. Mel jsem predchozi generaci a ta nova me uz neoslovuje, ale to byl asi cil marketingu Renaultu....skoda. Spis se budu tesit na vytvor ze spolecne dilny s caterhamem ;-)