Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio Gordini RS bude mít 230 koní

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 31. 7. 2013 • 02:00
3
49
Renault se chystá na poněkud důstojnější návrat jména Gordini, než tomu bylo doposud. Ostré Clio dostane tvrdý podvozek a více výkonu.

Až dosud jméno Gordini u Renaultu reprezentoval maximálně modrý lak a bílé pruhy, respektive další prvky na karoserii. Také interiér byl laděn podobně. Ale s tím je konec, nové modely s tímto názvem dostanou hlavně to, co chtěl každý fanoušek. Ano, výkonovou posilu. První vlaštovkou má být příští rok Clio. Plný název Clio Gordini RS jasně napovídá, že nová verze se bude nacházet na vrcholu celé řady malého Renaultu, ještě nad variantou RS.

Přeplňovaná šestnáctistovka jí dle serveru Forum-Clio.com zůstane, další doping vyústí ve 169 kW (230 k) výkonu a 285 N.m točivého momentu. To je o 22 kW a 51 N.m více, než má dosavadní nejvýkonnější Clio RS. Jenže, Gordini má být navíc asi o čtvrt metráku lehčí, čekejme tedy pohotovostní hmotnost okolo 1180 kg. Ostrý podvozek Cup se v jeho případě dočká dalšího snížení o 10 mm, standardem budou osmnáctipalcová kola Radical. Na rozbitých českých silnicích z vás tohle Clio určitě vytřese duši. Sprint z 0 na 100 km/h za 5,9 s a maximální rychlost 250 km/h jsou na ani ne 4,1 metru auto až dost. Současné Clio RS zvládne oblíbenou disciplínu za 6,7 s a jede „jen“ 230 km/h.

Clio Gordini R.S. by mělo stát někde kolem 28 tisíc eur. (723 tisíc korun). Kromě standardní barevné kombinace se chystá i bílá perleť s modrými pruhy, červená s bílými a platinově šedá, opět s modrými pruhy. Kryty vnějších zpětných zrcátek dostanou bílou, případně černou barvu. Uvnitř najdeme vpředu anatomy od Recara v kombinaci černé kůže a Alcantary, nesmí chybět logo Gordini, pochopitelně modré, jak jinak, sedačky ale budou prošity kontrastní černou nití. Stejnou kombinací potáhnou v Dieppe i volant, dále čekejme černé, či modré bezpečnostní pásy (zřejmě v závislosti na zvolené kombinaci laku karoserie), doplňky interiéru z karbonu (pravého!), hliníkové pedály a značkové koberečky, tedy opět s emblémem Gordini. Multimediální výbava nepřijde o systém R-Link s RS Monitorem.

Clio RS se vzdalo v poslední generaci dvoulitrového atmosférického čtyřválce i šestistupňové manuální převodovky ve prospěch šestnáctistovky s turbem a dvouspojkového ústrojí. Vývoj je dnes jinde a zákazníci si přáli na pohled ostré, ale „hodné“ auto. Většina motoristických novinářů to má Renaultu za zlé, ale výrobce si evidentně nechává prostor pro ještě ultimativnější verzi.

Související články

Témata
Avatar - Enthusiastic.driver
1. 8. 2013 17:17
Re: Hlavně ať mu dají manuální převodovku!
Ono je docela sranda, že nejčastější argument obhajující pokrokový automat a zavrhující mrtvý manuál, je právě ta rychlost - automat zvládne rychleji řadit (v dnešní době jsou často hodnoty zrychlení u stejných aut pro dvouspojku lepší, než pro manuál) a auto s ním je rychlejší na okruhu.

Argumenty o pocitech a o tom, že rychlost je v reálném světě podružný prvek, zaznívají hlavně z řad obhájců manuálu :-)

A docela nesouhlasím s tím předposledním odstavcem - ano, pocity z jízdy jsou směsící obrovského množství vlastností a proto je důležitý každý prvek, který tu směs ovlivňuje.

PS k těm kompromisním HH. Na jednu stranu jsou HH svou koncepcí velmi kompromisní - na durhou stranu považuju předchozí Clio RS nebo Megane RS CUP kvůli jejich vlastnostem (famózní brzdy, fungující podvozek, rychlost, schopnost uchladit se) za mnohem víc sportovní, než mnohé auta, o kterých řada lidí prohlašuje, že jsou pravé sporťáky.
1. 8. 2013 16:00
Re: Gordini RS a EDC
nejlepší je, ze ty panove co jsi vyjmenoval, maj automaty většinou i v civilních autech :-)

me vlastne ani nenapada ve kterem dnesnim motorsportu se ještě pouziva fofrklacek? z tech znamejsich serii snad nikde
1. 8. 2013 15:56
Re: Hlavně ať mu dají manuální převodovku!
v tom pripade jsem docela rad ze prez net nejdou poisilat i pachy, ale tu te všichni lituji ze to musíš cichat >:-[]
1. 8. 2013 13:01
Re: Hlavně ať mu dají manuální převodovku!
Tím bys Clio 3 RS urazil...
1. 8. 2013 13:00
Gordini RS a EDC
Po nemastném a neslaném hodnocení HLAVNĚ dvojspojky EDC v novém Cliu RS dostal Getrag od Renaultu "ty ty ty" a (nevím, proč to v článku není zmíněno) pro verzi Gordini Getrag ve spolupráci s Renault sport (co si frantik nepohlídá, to mu germán posere, viz Laguna 2 a její německá elektronika) připravují komplet přepracované chování/nastavení EDC tak, aby za zbytkem jinak vynikajícího auta nezaostávala. Pánové tady mluví o momentální dominanci Fiesty, ano, nabízí manuál, ale není rychlejší, než Clio 4 RS, je tedy celkem pochopitelné, že Gordini si vezme zpátky "mistrovský pás", který jinak Renaultu patřil od roku 1992... A pro zaryté "klackofandy", v pořádku, chápu váš názor, sám mám na manuálu odlítáno 99,99% svého nájezdu, ale psát tady o lopatách je celkem hrubá urážka... nebo si snad myslíte, že Fernando Alonso, Lewis Hamilton, nebo Sebastian Vettel neumí řídit, když mají ve svých formulích pádla? Nebo mi tady snad chce někdo tvrdit, že takový Niki Lauda nebo James Clark byli lepšími piloy, než ti dnešní, když museli řadit manuálně?! Ani bych neřekl... Moderní motosport = sekvenční nebo dvojspojková převodovka. Pochopil to VW a Renault, časem to pochopí i Ford a Opel.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku