Technika
"...Společnost Ricardo uvádí, že klimatizace EAC přináší úsporu spotřeby paliva o více než 9 %..."
Tak to je vazne pruser! Mne zapnuta klima zvysi spotrebu nanajvys tak o 5-7%. Takze ten genialny system, co setri viac ako 9% paliva, bude zrejme musiet palivo vyrabat...
Tak to je vazne pruser! Mne zapnuta klima zvysi spotrebu nanajvys tak o 5-7%. Takze ten genialny system, co setri viac ako 9% paliva, bude zrejme musiet palivo vyrabat...
A jak jsi na tech 5-7% prisel. >😁 Asi doma suplerou. >😁
zrejme si nepochopil co je tim mysleno, tady nejde oto ze se pri pouziti te klimosky snizi spotreba auta o 9%, ale ze se snizi o 9% spotreba paliva ktere je potrebna navic k provozu te klimatozace 😉
a jistě za horentní sumičku. Tento systém vlastně neřeší vůbec nic.
Spíš bych čekal že už konečně do všech aut začnou dávat na střechy solární panely který budou při stání na slunku napájet větráky a foukat dovnitř studenější vzduch zvenku. Taky elektricky zatmavovaný skla by hodně pomohly - klimatizace by nemusely mít takovej výkon. Dávno jsou vynalezený, pro aplikace v kancelářích se už používají běžně, ale výrobci aut tuto technologii okázale ignorují. Přitom ve srovnání s tmavými foliemi mají jen výhody. Nebo že by se výrobci folií na okna báli že přijdou o kšefty? 😄
Spíš bych čekal že už konečně do všech aut začnou dávat na střechy solární panely který budou při stání na slunku napájet větráky a foukat dovnitř studenější vzduch zvenku. Taky elektricky zatmavovaný skla by hodně pomohly - klimatizace by nemusely mít takovej výkon. Dávno jsou vynalezený, pro aplikace v kancelářích se už používají běžně, ale výrobci aut tuto technologii okázale ignorují. Přitom ve srovnání s tmavými foliemi mají jen výhody. Nebo že by se výrobci folií na okna báli že přijdou o kšefty? 😄
Proti tomu by měli "ekologové" bojovat.... asi by to těm ekologickejm ovečkám měl někdo poradit 😉
Nafta smrdi dokonce tak, ze diky naftomanii, kterou evropa tedka proziva, tady brzo vychcipame na rakovinu.
Nechapu, ze veskere ekologicke diskuse se toci kolem co2, kdyz co2 produkujou i kravy kdyz prdi, nebo kytky kdyz na ne sviti slunicko. A pak ze to lidi jako Ada sezerou i s navijakem.
Jinak s tema dieselama je to pravda, akorat se casto montuji filtry pevnych castic
a som zastanca pohonu kolies len elektromotormi plus maly agregat a nejaky ten "ultrakapacitor" ci ako tomu kondenzatoru hovoria 😄 koli brzdeniu a chodu maleho benzinaciku v idealnych otackach. verim ze golf, oktavku, ceed, astru, focus by pohanali benzinaky objemu .5 - 1 liter.
* s tou ekologickou oktavkou 1.9TDI, to bol zart, ze ?
* Mám teď Priuse a občas jezdím D5 na hranici omezovače (180kmh) po celou trasu a spotřeba z Plzně do Prahy je 8,5 l/100km. Je to o tolik horší oproti jiným benzínům při této rychlosti? S Octávkou I 1.6 MPI jsem totéž jezdil za 12-14 l/100km... BTW, manželka má Lexuse RX400h a průměr 9,5l/100km, sousedovo Touareg 3.6l benzín jezdí za 17l/100km...
"navic je zivotni prostredi otravovano pri vyrobe te baterie a jeji nasledne likvidaci"
*** Pozná to Země tolik? Takový výrobce APC vyrobí ročně UPSky v množství desítkách milionů, Toyota maximálně stovky tisíc Priusů. Co budete dělat, až se začnou rozmáhat elektromobily?
"zivotnost baterie mnohem kratsi, nez zivotnost prumerneho vozidla"
*** No a? U normálního auta také v průběhu životnosti auta měníte jednotlivé komponenty.
"Navic, typicke spojeni hybridni pohon + benzinovy motor je uplna blbost kvuli vyssi merne spotrebe (horsi ucinnosti) zazehoveho spalovaciho motoru. Mnohem ekologictejsim vozidlem je tedy napriklad Octavia s dieselem 1,9TDI."
* Tady jste se projevil jako hňup, který o tom neví vůbec nic. V Priusu se mi motor (ani ne zahřátý na normální teplotu) vypíná i 10x za minutu. Dovedete si představit, co by se stalo s dieselovým motorem, pokud bych se k němu takto choval? Za měsíc bych ho oddělal...
Zbytek už nekomentuji, to jsou bláboly jak z hospody IV. cenové skupiny. Mimochodem, ukažte mi jiné auto v benzínu a v automatu, které má reálnou spotřebu 5-5.5 l/100km (dálnice/ město 40/60)...
2/ fyziku cez koleno neohnes, to je fakt. lenze faktom je ze nejazdis len dialnicu, ale i mesto. za optimalnej prevadzky pri oboch motoroch ten rozdiel az taky velky nie je. na 1.5CRDI dokazem jazdit okresky za 4.7 na 1.6CVVT za 5.9 a to je este troska tazsie a vacsie auto. akonahle sa ale dostanem s nimi aj do mesta a na kratsie useky tak diesel ma v pohode 6 a benzin 6.7, cize ten rozdiel sa este znizi nech robim s dieslom cokolvek, kedze sa mi rucicka na teplomeru hlavne v zime 10 km ani nehne. ak k tomu, ze dieslu vadi vypinanie a kratke drahy postavis minimalnu spotrebu benzinu vdaka pohonu eletrikou v meste a nie zas taky extremny rozdiel v optimalnych otackach, ten diesel na spotrebu lepsi nebude a na emisie, hlavne v meste kde sa koncentruju uz vobec nie.
3/ *Tim nerikam, ze hybridni pohon je naprostym nesmyslem. Jen na jeho vstupu nesmi byt benzinovy pistovy motor. * nerob zo seba hlupaka, co ine ako klasicky benzin. diesel ti pri vypinani lepsiu spotrebu neurobi a este ho tym zabijes a turnina ? je to horsie ako u dieslu, musi bezat dlhodobo a zasa v idealnej prevadzke potom je lepsia ako klasicky benzin inak to nema vyznam.
PS: mozno je tvoj problem to ze sa na svet divas cez skodovacke motory, na co poukazuje spominanie TDI-cka, lenze moderne diesle a hlavne benziny su uz niekde inde.
*** Kdybyste se informoval, tak Prius a teď i nový Lexus RX nepoužívají klasický Ottův cyklus, ale Atkinsonův, takže se dieselu s účinností více přibližují (ale máte pravdu, že stále nejsou srovnatelné).
Nicméně dieselový motor má tolik jiných neduhů, že se musí vždy při konkrétním nasazení spočítat, zda se diesel vyplatí. Účinnost motoru (a jeho spotřeba) není všechno.