Vypadá to, že se vrací zlaté časy závodů Le Mans. O návratu na nejslavnější čtyřiadvacetihodinovku uvažuje i Ferrari a to rovnou mezi ty nejrychlejší. Může totiž snadno získat potřebný motor.
Tak to by byla fantazie, konečně by se bylo v Le Mans zase na co dívat. Klání Ferrari vs Porsche a Toyota. Teď už jen doufat, že uchrchlané Audi brzo vypadne, motorsport už tím dieselem pošpinili dost.
Do dokonalosti chybí už jen účast Jaguaru a zrušení těch nesmyslných restrikcí, chce to zpátky atmosférický V12 nebo alespoň V8.
Využívajú pravidlá tak ako nik iný. Diesel môže nasadiť do pretekov ktokoľvek - aj Toyota, Porsche, Ferrari. Aj Peugeot...
Tým, že vyhrávajú nešpinia šport, rovnako ako ho Ferrari nešpinilo v časoch, keď so Schumacherom získali 5 titulov v rade (resp. 6 konštruktérskych).
Áno, je to diesel, ale napr. v IRL sa jazdí na etanol, predtým metanol. A? Ak to umožňujú pravidlá a predstavuje to výhodu, tak prečo to nevyužiť?
Rovnako ako pravidlá F1 umožnili ohyzdné nosy monopostov v minulej sezóne, predtým desiatky krídeliek na každom aute, či nevkusné plutvy. Tímy sú tam preto, aby vyhrávali, nie preto aby riešili, čo je ešte to "pravé", "klasické" a čo už "špiní".
Svojou dominanciou ale rozhodne nešpinia motorsport!
Pokud se bude Jaguaru ekonomicky dařit jako se daří poslední roky tak si myslím, že by v horizontu 4-5 let mohl schrastit potřebné finance a o návrat do nejvyšší kategorie se pokusit.
Špatně jsi mě pochopil - špinění je pro mě využití dieselu jako takového a ne vyhrávání a dominance Audi. Nafta prostě do motorsportu nepatří a nikdy patřit nebude a dědkové z FIA si klidně můžou omlátit hlavu o své dřevěné kulaté stoly. Je jasné, že současná debilní pravidla a omezení mají na svědomí právě oni, ale když se nad tím člověk zamyslí,tak Audi drtivou většinu svých vítězství v LM získalo téměř levou zadní nebo jim dokonce spadlo do klína, konkurence je a hlavně bylo málo, v tom vidím největší současný problém.
Ještě k těm motorům - správný srdcař a nadšenec bude vždycky držet u benzínové jednotky, ti ostatní, kterým ten chrchel, když projede R18 nevadí, jsou jen nezainteresovaní statistici a příznivci zhovadilé EU. Opravdu si myslíte, že je to správný směr? Všichni nad tím mávnou rukou a za chvíli zde budeme mít Audi s naftovým třívalcem 0,9 turbo + 4 elektromotory. Lední medvídci skáčou do vzduchu nadšením, že prožijí další radostný den a plesnivá senilita v čele EU si připočítává další úspěšný zářez.
Kdyby mělo FerrariLMP1 vypadat jako ta hrůza na obrázku a měl jej pohánět nějaký diesel-hybrid-elektromotor, tak ať se na to raději vykašlou. L'automobile Club de l'Ouest poslední dobou vymýšlí pro vozy Le Mans samá imbecilní technická pravidla.