Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari uvažuje o stavbě prototypu LMP1 pro Le Mans

Michal Fokt Michal Fokt 2. 8. 2013 • 03:05
11
Vypadá to, že se vrací zlaté časy závodů Le Mans. O návratu na nejslavnější čtyřiadvacetihodinovku uvažuje i Ferrari a to rovnou mezi ty nejrychlejší. Může totiž snadno získat potřebný motor.

Kde jsou ty časy, kdy Audi drtilo Le Mans, protože ve třídě P1 nemělo žádnou adekvátní konkurenci. Jestli všechno půjde dobře, budou už na startu přespříštího Le Mans stát značky, které mu bude závidět i sama formule 1. K loňskému vstupu Toyoty do třídy prototypů LMP1 se v roce 2014 přidá Porsche a o rok později by tuto skupinku mohlo doplnit dokonce Ferrari!

Nejnovější informace z Maranella tvrdí, že chystaný přeplňovaný motor V6 1,6 l pro efjedničkovou sezonu 2014 půjde velmi snadno upravit tak, aby splňoval regule ACO pro závod Le Mans i související série WEC a ELS a díky tomu Ferrari vážně uvažuje o tom, že hybridní turbospeciál pro vytrvalostní soutěže postaví. Rozhodnutí, jestli se do tohoto projektu pustí, by mělo padnout do konce letošního roku, což dá vývojovému týmu dost (více než rok) času na stavbu auta a vyladění techniky. V takovém případě by se tovární tým Ferrari s P1 prototypem objevil už na Le Mans 2015.

Aktivity výrobců, ochotných závodit v Le Mans se zážehovými motory, je jistě chvályhodná, otázkou ovšem je, zda se vůbec může podařit sladit pravidla pro benziňáky i nafťáky tak, aby byly síly vyrovnané. Audi se svým dieselovým hybridem zatím stále těží z nerovně nastavených regulí, které se ACO každoročně (neúspěšně) snaží kompenzovat.

Témata
Avatar - baca42
3. 8. 2013 11:46
Re: Ano prosím
Jé, ten tříválec s těma elektromotorama bych chtěl. :-)
2. 8. 2013 15:44
Re: Ano prosím
Nesúhlas s tvojim nesúhlasom >:D
Avatar - Petrolhead_CZ
2. 8. 2013 13:03
Re: Ano prosím
Špatně jsi mě pochopil - špinění je pro mě využití dieselu jako takového a ne vyhrávání a dominance Audi. Nafta prostě do motorsportu nepatří a nikdy patřit nebude a dědkové z FIA si klidně můžou omlátit hlavu o své dřevěné kulaté stoly. Je jasné, že současná debilní pravidla a omezení mají na svědomí právě oni, ale když se nad tím člověk zamyslí,tak Audi drtivou většinu svých vítězství v LM získalo téměř levou zadní nebo jim dokonce spadlo do klína, konkurence je a hlavně bylo málo, v tom vidím největší současný problém.

Ještě k těm motorům - správný srdcař a nadšenec bude vždycky držet u benzínové jednotky, ti ostatní, kterým ten chrchel, když projede R18 nevadí, jsou jen nezainteresovaní statistici a příznivci zhovadilé EU. Opravdu si myslíte, že je to správný směr? Všichni nad tím mávnou rukou a za chvíli zde budeme mít Audi s naftovým třívalcem 0,9 turbo + 4 elektromotory. Lední medvídci skáčou do vzduchu nadšením, že prožijí další radostný den a plesnivá senilita v čele EU si připočítává další úspěšný zářez.
Avatar - Ham.
2. 8. 2013 12:06
Re: Ferrari
Pokud se bude Jaguaru ekonomicky dařit jako se daří poslední roky tak si myslím, že by v horizontu 4-5 let mohl schrastit potřebné finance a o návrat do nejvyšší kategorie se pokusit.
Avatar - Pekelná Micinka
2. 8. 2013 11:50
Re: Ferrari
>:-[] Kéž bych mohl říct, že to je jedno, protože tam stejně vlítne Jaguar a ukousne jim pr.... :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku