Redakce Auto.cz je jako jediná z Česka součástí výpravy, která veze zcela nové Mazdy 3 z výrobního závodu v Hirošimě přímo na frankfurtský autosalon. Přinášíme reportáž z prvního dne.
Stredna vybava Center-Line
SKYACTIV-G 120 benzin (88 kW/120 PS) SKYACTIV-MT 20.290 Euro
SKYACTIV-G 120 benzin (88 kW/120 PS) SKYACTIV-Drive 22.090 Euro
SKYACTIV-G 165 i-ELOOP benzin (121 kW/165 PS) SKYACTIV-MT 22.290 Euro
SKYACTIV-D 150 Diesel (110 kW/150 PS) SKYACTIV-MT 24.390 Euro
SKYACTIV-D 150 Diesel (110 kW/150 PS) SKYACTIV-Drive 26.190 Euro
Najvyssia vybava Sports-Line
SKYACTIV-G 120 benzin (88 kW/120 PS) SKYACTIV-MT 23.290 Euro
SKYACTIV-G 120 benzin (88 kW/120 PS) SKYACTIV-Drive 25.190 Euro
SKYACTIV-G 165 i-ELOOP benzin (121 kW/165 PS) SKYACTIV-MT 25.290 Euro
SKYACTIV-D 150 Diesel (110 kW/150 PS) SKYACTIV-MT 27.390 Euro
SKYACTIV-D 150 Diesel (110 kW/150 PS) SKYACTIV-Drive 29.290 Euro
i-ActiveSense s asistentom mrtveho uhla, jazdnych pruhov, adaptivnym tempomatom, samozabrzdenim do 30 km/h, varovanim o iducom vozidle pri cuvani, samoprepinanim dialkovych a dennych svetiel a natacanim do zakrut je iba v najvyssej vybave od 23.290 + 1.650 za i-ActiveSense = 24940, t.j. cca. 25000, cize u nas od cca. 22000 EUR. Nenazranci jedny, chces spickovu bezpecnost, spickovo zaplat... Vsade sa pise o nehodach, kontrolach na cestach, obmedzeniach atd., ale aby sa proti tomu nieco robilo, to nie, bezpecie je luxus... To auto som chcel kupit, ale 22000 a viac za kompakt nedam.
Riadne ma stve ako automobilky rizuju na bezpecnosti. Mali by to dat v EU povinne a hotovo. Pomaly kazda automobilka pracuje na autopilotovi ale ak chce zakaznik to najbezpecnejsie, tak nech kupi to najdrahsie. To uz rovno kupit mercedes...
za vybaveny golf das nasich 34tis...lebo vela príplatkov...u Mazdy je zvykom,ze uz dokupis max tak stresne ci metalizu...pri plnej vybave.
2há vec je tých 3000 rozdiel...s vyssou cenou sa aj rozdiel zvysuje...u dizlu das u nas 23900,nemci 28500,ale inak volene vybavy.
Prave ze ty priplatky u Golfa snizuji vyslednou cenu. U Mazdy musis koupit vybavu celou, takze pokud se nepotkas s japonskymi ocekavanimi tak zaplatis vic nez kolik by clovek dal za Nemce. Typickym prikladem je Mazda 6, ktera se stejnou vybavou jako Passat vyjde o stopadesat tisic korun draze nez Passat.
Bud konkretny...ved passat dostanes na zaciatok so 16" plechacmi a Mazdu6 17" zliatinove...Passat mas v zaklade s 1,6TDI 105k a Mazda ti dava 2,0 D 150k...i tie baliky si nemozes vzdy kupit i pre tu najlacnejsiu vybavu.
Ano tak to je... u Korejců a Japonců dostaneš už v základu "plnou polní" ale na nějakou personalizaci zapomeň. U koncernu v základu často nedostaneš nic, ale máš obrovskou možnost si auto nakonfigurovat podle vkusu. První možnost je spíše pro méně náročné, kterým stačí to co tam je. Trochu to i sráží cenu vzhledm k tomu, že jsou všechny výbavy unifikované. Druhá možnost je pro ty více náročné.
Konkretni priklad, chci do auta bezklicove ovladani, coz je v dnesni dobe zcela normalni prvek vybavy, ktery se da koupit o do aut v nizsi tride, v nizsi stredni to bezne maji auta co stoji trista tisic, zadny nesmyslny luxus. A co na to Mazda? Jedina vybava u Mazdy 6, ktera ma bezklicove ovladani je nejvyssi Revolution, ktera zacina na 710.000Kc v benzinu a 760.000Kc v dieselu. Pokud by se mi nechtelo radit a chtel to same v automatu tak nejnizsi diesel cena je 850.000Kc, Passat to same umi o sto tisic levneji.
Idealne by ich mala davat ako priplatkovy balik ku kazdej vybave... Realne aspon od strednej. Inak je to len hranie sa na bezpecnost. Ja by som tych asistentov pri dlhej ceste po dialnici bral vsetkymi desiatimi - hlavne, ked predtym stravim 8 hod. za pc... Ale som vyrazna mensina, co uz, vacsina je oddychnuty (super)vodic...
Technika je dnes na takej urovni, ze je az tragikomicke tvarit sa, ze nadstandardna bezpecnost je nejaky luxus pre vyvolenych...
Jenže pak by nebyl důvod kupovat top výbavu. Tady nejde o to co chceš, nebo co je a není z morálního hlediska povinnost. Tady jde o prachy! Mazda ani jiná automobilka nejsou charita. To by potom bylo možne si u základního modelu různých aut připlatit za klimu, ale pak by spousta lidí nekupovala vyšší výbavy, protože lakovaná zrcátka a podobné drobnosti oželí.
To je o přístupu/ strategii. U Němců jsou tyhle stupně typicky o něčem jiném. Nejde tak ani o výbavu jako o jakýsi standard. V jejich pojetí se pod tím může skrývat lepší odhlučnění, hodnotnější interiér atp. Už ty nízké stupně jim nesou dobré marže. Ty vyšší jsou výhodnější hlavně proto, aby byly konkurence schopné. Což automaticky motivuje lidi je kupovat, pokud o tu výbavu mají zájem. Je to čistě otázka virtuální reality ceníku. Stupně/ standardy mají pomoci překlenout velké cenové rozpětí, kdy ceník jen těžko odráží realitu nákladů na výrobu. Stejně tak balíčky.
Aby platilo, cos napsal, museli by mít na nižších výbavách menší marži. Což nemusí být pravda. Podle mne to spíš plyne z toho, že chtějí vyrábět silně omezené množství variant. Než z toho, že by chtěli lidi nutit do koupě vyšších výbav. To podle mne naopak spoustu lidí odradí.
Zrovna takový typ "počinů" se mi líbí... nebýt přizdisráč co sedí doma na zadku, poslouchá katastrofy na nově ale říct že pokud chcete přejet rusko nemusíte mít V3S a že je tam vlastně jako doma. Chce to vzít článek pěkně od podlahy, přidat info, hlavně zlepšit fotky (hlavně to co se fotí- chci vidět ty cesty, chci vidět věci na cestách co v čr nevidím a ne nějaký močící lidi někde u keře :-) ) a bude to po hoooodně dlouhé době článek který si rád prohlídnu a budu se k němu rád vracet a všem o něm vyprávět co jsem se z toho dozvěděl....
Tak vzhledem k tomu, ze ruske namornictvo vyplouva jen kdyz se toci propagacni video, tak pravdepodobne celou Tichomorskou flotilu videli. :-! Ono i za sovetskych casu to nebyla az takova slava a ted uz maji Rusove jenom par zrezlych necek ze sovetske ery a nekolik novejsich ponorek.
V první řadě bych chtěl vědět více o autě jako takovém. Vnitřní prostor, pohodlí, hluk... Nebo tohle zůstane skryto až do shrnutí za všechny tři dny? :-)
A jako druhá věc mě zajímá, jestli je to flotila hatchbacků, nebo je mezi nimi i nějaký sedan?
"ve 3 dnech 1.406km"... to je dost malo, ne?
Ja jsem ted na dovolene ujel v 6 dnech pres 4tisice km - a doprovodne vozidlo jsem k tomu nepotreboval!
No.. ale zase to nebylo po ruske dalnici, to je fakt...
by si neveril ale niektori najradsej dovolenkuju v aute... su taki blazni... co polovicu dovolenky presedia v aute na cestach a ziju vo vlastnom svete zavreti medzi 4mi oknami auta.....
divit se muzes - ale rikam!
Bajcene jsem si odpocinul... videl spoustu novych mist... a par "starych"... porad lepsi, nez lezet v davu na pisku a cekat, az ten tyden skonci!
proc?
Neco pres tisic tam... a pak zpatky = na 4 dny Ti nezbydou ani 2tisice... rano nekam zajet... odpoledne koupat v mori - do vecera a po ochlazeni zase zpatky.
Nebylo to tak hrozny.
Navic mam "autopilota"... najeto dost pres milion... mozna uz 1.5 , prestal jsem to pocitat... ;-)
trosku si mimo... oni nejdu na cas :-) , nejazdia na cas ... nikam sa neponahlaju a je uplne jedno ci prejdu za 3 dni 1400 km alebo 10 000km .... nie je to sutaz v rychlosti ani nejdu na ziadny casovy rekord .... takze neviem co si tym chcel povedat .... ich ulohou je prist na autosalon nacas a popri tom zdokumentovat cestu .... to ze ty by si ten usek spravil za polovicny cas je nam vsetkym uplne jedno.... ;-)
S tak malým nájezdem, těžko mluvit o autě...
S takovým nájezdem po tankodromu se dá stroze opsat prospekt. V dalších dílech očekávám trošku víc. Pořád je to lepší než opsaný a blbě přeložený zahraniční článek.