Novinky
Takže 2.0TDI 135kw u audi standard a u zbytku koncernu motor do "sportovního" modelu?? >😒]
U Audi je totiž sportovní až S a RS verze. Tady se kromě SQ5 nehraje na "sportovní diesel".
A3 má taky výhodu v manuálním šestikvaltu pro 1,6 TDI na rozdíl od koncernových sourozenců.
A3 má taky výhodu v manuálním šestikvaltu pro 1,6 TDI na rozdíl od koncernových sourozenců.
Stejně to bylo u 2,0 TFSI a nejspíš i bude. Také dostáváš jen ten motor, zbytek auta je prakticky standardní A3. A motory to sportovní rozhodně nejsou. Ve střední je také nabízí jako standardní jednotky. Audi má logicky standard trochu výš. A nejde jen o motor. Standardní Golf a Octavia nejsou pod sukněmi stejné jako A3. Právě GTI a asi i RS dostávají některé prvky, které jsou u A3 standardem, jako hliníkové pomocné rámy náprav. V podobných drobnostech jsou mezi těmito sourozenci rozdíly. Moc se o tom nemluví a já už dávno zapomněl, jaké přesně jsou. Ale jsou tam.
Ja som si to všimol už pri A3 I. gen. kde malo tak isto 1.9 TDi 96 kw v A3ke zhruba o sekundu lepšie zrýchlenie oproti koncernovým súrodencom nižšej strednej triedy.
Podľa mňa to má na svedomí sprevodovanie a je to vedomí fakt - aby A3 pôsobila športovejšie a aby sa jej kúpa pre potencionálnych zákazníkov stala ,,lákavejšia". >😁
Podľa mňa to má na svedomí sprevodovanie a je to vedomí fakt - aby A3 pôsobila športovejšie a aby sa jej kúpa pre potencionálnych zákazníkov stala ,,lákavejšia". >😁
Zajímavé je, že třeba 520D má hmotnost kolem 1700 kg a zrychluje za 8,1s. Parametry motoru jsou taky 135kW a 380N.m
Ad zadní náhon... To jako vážně? Měl jsem zato, že to nehraje až takovou roli. Ten prokluz je při plném plynu na zadku taky dost patrný, ale je pravda, že asi ne tak moc, jako u předního náhonu...
Řekl bych :-!
Ono právě hodně záleží na těžišti. A na podmínkách. Třeba na uježděném sněhu bych si spíš vsadil na FF s těžkým předkem než na 50/50 FR. Na takovém povrchu nedosáhneš nijak závratného zrychlení (pokud by se nejelo s řetězy, hřeby atp.), těžiště se tolik neposune.
P.S. Ještě k té změně těžiště při prudší akceleraci a důsledkům:
Není náhoda, že se běžně silnější motocykl staví při prudkém rozjezdu na zadní kolo a při prudkém brzdění zase naopak na kolo přední.
Výhoda (a i nevýhoda) vše v předu je v tom, že hnaná náprava bývá hodně zatížená. Takže typicky nemívají takové problémy s trakcí. Ale to platí například při pomalé jízdě po kluzkém povrchu. Ve chvíli, kdy tomu začneš šlapat na krk, musíš počítat s posunem těžiště. Proto máš vpředu silnější brzdy než vzadu.
Myslím, že běžná BMW mají vzadu stejná kola jako vpředu... a rozdíl v šíři gum proti Audi bych nečekal. Pokud sprintuješ někde na letišti, geometrie do toho asi taky moc nemluví.
Tak jsem se na to podíval a 520d obouvá 225/55 R17 a A3 205/55 R16. Takže tady výhodu má. Jinak ano, BMW mají typicky vpředu a vzadu stejnou gumu (takže poslední věta prvního odstavce není pravdivá). To Mercedes rád strká dozadu větší. Například i běžné CLS to tak má, pokud mě paměť nešálí.
Za ideálních podmínek se geometrie moc neprojeví. Myslím si, že ji můžeš zanedbat. Ale pokud se projeví, tak bude mít BMW zase spíš navrch. A že v reálném světě se projeví. Zmínil jsem to spíš jen pro úplnost, když už jsem o to zavadil.
Jinak s pohonem všech kol je udávané dokonce 6,8.