Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Twingo RS nadobro končí

Renault Twingo RS už sice u nás od konce loňského roku nepořídíte, s nákupem však neuspějete ani v zahraničí. Divize Renault Sport totiž oznámila ukončení výroby. Příští rok se dočkáme třetí generace Twinga, s ostrou verzí ale nepočítejme.
Zpět na článek
6. 8. 2013 21:51
6. 8. 2013 22:02
6. 8. 2013 22:48
7. 8. 2013 10:22
6. 8. 2013 22:39
6. 8. 2013 23:45
7. 8. 2013 00:35
7. 8. 2013 09:04
7. 8. 2013 10:05
7. 8. 2013 00:50
6. 8. 2013 18:54
Končí jen název Twingo ;)
Renault bude samozřejmě i nádále nabízet mini, ale pod jiným názvem a rozhodně se dočkáme i sportovní verze z Dieppe... jenom už neponese název Twingo což ale nikoho trápit nebude.
Rozbalit vlákno
0
6. 8. 2013 21:23
Žádné překvapení
Poté, co Renault předvedl u nového Clia RS mě už likvidační vývoj okolo Twinga RS ani nemůže překvapit. Sice ještě (zatím) zbývá Mégane RS, ale jak dlouho?!! Ač se tomu nechce věřit, zdá se, že Renault postupně přistupuje k likvidaci kultovní divize Renault Sport, což je neodpustitelný zločin. Kromě Fordu totiž nikdo neumí stavět tak skvělé hot-hatche jako chlápci z Dieppe, jen jim to ale musí vedení Renaultu dovolit 8-s 8-s 8-s :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - petr164
6. 8. 2013 21:53
Re: Žádné překvapení
Jenže ne zadohraby s rozdělěním hmotnosti 30/70...
6. 8. 2013 22:33
Re: Žádné překvapení
Lol takovej žvást. Děláš jak kdyby chtěli Dieppe zavřít. >:D O tom co chystá Renault ve spojení s Caterhamem jsi asi neslyšel že? :-)
7. 8. 2013 09:53
Re: Žádné překvapení
Co předvedli u nového Clia RS? Stále je to nejrychlejší auto ve své třídě a i když nedrtí konkurenci takovým způsobem jako jeho předchůdci, stále patří v segmentu na špici. Zcivilnit Clio RS byl záměr, aby zůstal prostor pro ultimátní Gordini. A pak. KAŽDEJ věděl o schopnostech Clia 3 RS a KAŽDEJ ho chválil. Tak proč se prodávalo podstatně hůř, než bezpohlavní a nudný Polo GTI?! Vůbec se Renaultu nedivím, že šel cestou Pola, protože on chce prodávat a vydělávat peníze. Z chvály své dělníky a managment nezaplatí! Za to, jaký je Clio 4 RS můžou zákazníci/trh, né Renault!
Avatar - petr164
6. 8. 2013 21:51
Nesmysl
Malá auta se zadním pohonem i umístěním motoru? Copak je právě u nich tolik odlehčena přední náprava jako u těch velkých s kabinou posouvanou daleko dozadu? Renault se zbláznil, protože takové auto bude při krátkém rozvoru zoufale nevyvážené. jak se probůh docílí adheze přední nápravy? Štěrkem v kufru pod přední kapotou? Už za dob zadohrabu Chevy Corvair se neschopní řidiči i s auty váleli v příkopech a pokud rychle neutekli, tak i uhořeli. Dnes tu máme neschopných řidičú kvanta a historie se bude opakovat - jen ztráty na životech nahradí ztráty v rozpočtech domácností, těch chudých především... Kam ten svět spěje... Kdyby alespoň k levnýmelektromobilům...
Rozbalit vlákno
8
6. 8. 2013 22:02
Re: Nesmysl
Máš naprostou pravdu a právě nebezpečné jízdní vlastnosti v zatáčkách + neodstranitelná citlivost na boční vítr přiměly Volkswagen, aby u Upu a spol původně zamýšlenou "retrokoncepci" "vše vzadu" hned po prvních jízdních testech ranných prototypů kompletně překopali k osvědčenému "vše vpředu". Těch ušetřených pár euro za nepotřebný posilovač řízení (u verze s motorem vzadu) VW za ty patálie rozhodně nestály a udělali moc dobře. Renautl fakt nechápu, VW měl Brouka a VW 1302, on zase modeli Dauphine, R8 a R10, tak přece vědí, o co se jedná a měli by mít rozum. Stačilo, kdyby se zeptali jakéhokoliv Čecha, který nedobrovolně za socíku jezdil s Š 1000 MB-130 >:-[] >:-[] >:-[] :no:
P.S. hlavním tahákem obou generací Twinga byla podélně posuvná zadní lavice. Jak ji u toho budoucího modelu udělají, když tam překáží motor? To bude opravdu praktický vůz, hlavní výhodou totiž bude těžko využitelný druhý kufr vpředu >:D >:D >:D
6. 8. 2013 22:48
Re: Nesmysl
Škoda 1000MB? Pane ale to byla seriovka! Znáš auta jako Škoda 120S, 130RS, 130LR, NSU TT... podobná auta s touto "špatnou koncepcí" potkávám na závodech pravidelně a nemají problém zajíždět časy jako vozy s "moderní" koncepcí vše vpředu.
Co se týče prostornosti koncepce motoru vzadu, doporučuji prohlédnout vozy jako starý Fiat Giardiniera s ležatým motorem... nebo Smarty, které navzdory tomu, že mají motor vzadu tak mají zavazadlový prostor.
Další věcí je to, že jsou lidé více prostorově náročnější a v Twingu ve čtyřech lidech jezdí jen masochista. Tím spíš, že mini auto s třídvéřovou karoserií je pro cestující vzadu největší zlo. Proto se nabízí možnost, že nástupce Twinga může být pouze dvoumístný a zákazníky původního Twinga bude chtít Renault přetáhnout ke Cliu. Vzhledem k současnému nezájmu o vozy PSA C1, 107, Aygo nebo Ford Ka, Suzuki Alto, Hyundai i10... by to byl vcelku logický krok.
7. 8. 2013 10:22
Re: Nesmysl
Pokud vím, tu koncepci opustili, protože by mohli sdílet méně s MQB, což by auto prodražilo. Nebyli si zase tak jisti prodeji (nebo jim to nevycházelo vůbec). Takže nakonec vytvořili platformu maximálně kompatibilní s MQB. Rozhodně nemuseli stavět prototypy, aby zjistili, do čeho jdou. Amatéři to nejsou. A není zrovna v jejich zvyku se takhle vzdávat, spíš mají tendenci být umínění a tlačit to svoje, nehledě na to, jak je to na hlavu. :-) Navíc v době nevypínatelné stabilizace to není problém do přijatelné míry vyřešit.
6. 8. 2013 22:39
Re: Nesmysl
Všechny nedostatky které jsi popsal někteří naopak vyhledávají. ;-) Auto s podobnou koncepcí bude vyžadovat opravdové řidičské umění... tedy za předpokladu, že bude vypínatelné esp...atd.
Navrchusi stěžuješ jak Renault šlápl vedle s novým Cliem, že už to není tak nekompromisní kára a vzápětí ti vadí opak? Tak co vlastně chceš?
Chevy Corvair? Děláš si legraci? V dnešní době jsou možností úplně jinde.
6. 8. 2013 23:45
Re: Nesmysl
To vím taky, že dnešní auta s motorem vzadu se mohou spolehnout na ESP a že určitě nebudou mít kyvadlové polonápravy, ale přesto je to pro Renault velmi riskantní krok, udělat miniauto s motorem vzadu. Pokud ale sám Renault vysvětluje, že příští Twingo nebude vyrábět ve verzi RS kvůli bezpečnosti méně zkušených řidičů, asi to o něčem svědčí. Co bych tedy od divize Renault Sport chtěl? Aby je vedení Renaultu nechalo dělat to, co umějí nejlépe - nefalšované hot hatche s pohonem předních kol a manuální převodovkou! Stačí se podívat o pár příspěvků níže, jak to Fordu s Fiestou RS pěkně funguje, včetně velkého odbytu! Můj názor tedy nebude osamocený....
P.S. Určitě není náhoda, že všechny mini a malá auta se již od 70. let vyrábějí s motorem vpředu napříč a pohonem předních kol. Jde u nich totiž hlavně o co nejlepší využití obestavěnho prostoru, čitelné a nezáludné jízdní vlastnosti, malou citlivost na boční vítr i při vyšších rychlostech na dálnici a příznivé výrobní náklady. Twingo přece nikdy nebylo a ani nebude Porsche 911!
7. 8. 2013 00:35
Re: Nesmysl
Pokud jde o ten prostor tak právě u auta této kategorie to není zrovna velký problém. ;-) Troufám si tvrdit, že zrovna u vozů této kategorie se na kufr nehraje. Sám vlastním jedno auto spadající do této kategorie a prakticky nikdy do kufru vůbec nelezu. A nákup hážu na podlahu za přední sedačky. O tyto auta postupně opadá zájem. Marže je u podobných aut natolik nízká, že pomalu ztrácí smysl je výrábět. Twingo na tom bylo úplně bídně vzhledem k faktu, že nemělo druhý pár dveří. Dobře to vyřešil Volkswagen jehož trojice NSF atakuje vnitřní prostorem třídu B. Klasické mini nemá moc smysl.
Hodnotit jízdní vlastnosti s motorem vzadu je dost ošemetná záležitost. Pokud by Renault Sport použil lehký a kompaktní dvouválec TCE mohlo by to být až nečekaně neutrální auto a co se jízdních vlastností týče tak vyždímat z něj 130HP kolik má současné Twingo RS by neměl být problém, když to zvládl Ford u Ecoboostu a to se jedná o běžný vůz. Osobně vidím víc problém v tom když mají auta s motorem vzadu těžký motor.
Já mám maličký závodní Fiat 126 a to je až nečekaně ovladatelné autíčko (samo, že není na sériovém podvozku). Kamarád do své F126 nakuchal motor 1,2 řady Fire a ten těžký motor z toho udělal špatně brzdící nedotáčivou potvoru která vzhledem k tomu, že má otevřený diferenciál nepotěší řidiče ani při výjezdu ze zatáčky.
Jak říkám Twingo s motorem vzadu nemusí být vůbec špatný základ pro stavbu sportovního vozu a navzdory článku věřím, že se ho dočkáme.
Podstané je taky to, že staré škodovky s touto koncepcí měly motory podélně tedy motor ležel až za zadní nápravou. Renault umístí motor nepochybně napříč a bude tedy nad zadní nápravou.
Všechno co zde píši je v rovině teorie, ale řekl bych, že to není moc vzdáleno realitě. ;-)
Corvairy a stodvacítky jsou dávná minulost ;-) Jediné co mají společné s Renaultem je motor vzadu, ale vše ostatní je úplně jiná koncepce.
7. 8. 2013 09:04
Re: Nesmysl
Ty máš nějaké srovnání, jak to funguje Fordu s Fiestou a jak Renaultu s Cliem RS? Navíc mám pocit, že Renault dnes nemá ambice dělat levná auta, jako je Fiesta a s Cliem míří výš. Pokud jde o RenaultSport, tak ten dnes může vedení Renaultu spíš děkovat. Právě současné vedení, v čele s aktivním vyznavačem motorsportu Tavaresem, dělá pro RenaultSport víc než bylo dříve zvykem. Základní modely RS budou civilnější a modely Gordini budou ostřejší. Navíc RenaultSport bude dělat Alpine ve spolupráci s Caterhamem. Pokud chceš tyto aktivity označit, jako házení klacku pod nohy, tak by asi i jiné sportovní divize rády pro tyto klacky sáhly. Pokud jde o nástupce Twinga RS, tak si raději počkejme na to s čím přijde Renault. Tohle jsou jen dohady.
7. 8. 2013 10:05
Re: Nesmysl
Arese to asi nemyslí zle, souhlasím s ním, že by Renault měl dělat i dál nekompromisní HH Jako bylo Clio 3 RS a je Megane 3 RS, ale už nechápe, že i když jsou tato auta ve svých třídách na absolutní špičce, v prodejnosti zaostávají za koncernovou nudou GTI a dokonce za Fordem. Renault chce a potřebuje prodávat a proto zvolil cestu Pola GTI... nejsem z toho nadšený, ale zcela chápu tento krok. Jen doufat, že do Gordiniho manuál nacpou...
7. 8. 2013 00:50
Pane Mičko
Nepište hlouposti! Má snad Smart Coupé problémy s nestabilitou? Než napíšete podobnou blbost tak si pusťte video na jůtůbu ať si o podobných vozech s touto koncepcí uděláte nějakou představu. Vzhledem k tomu co tu píšete odhaduji, že poslední vůz s motorem vzadu, který jste řídil byla stodváca těsně před smrtí!
Automobily s lehkým, kompaktním motorem umístěným napříč nad zadní nápravou nejsou to stejné jako těžký čtyřválec, který díky podélně umístěné převodovce leží až za motorem.
Zvedněte se od PC a běžte někoho poprosit ať vám půjčí ten Smart Roadster a budete se divit jak krásně je vůz s touto koncepcí říditelný.
Nezlobte se na mě, ale to co tu píšete je neskutečná blbost!
Rozbalit vlákno
2
7. 8. 2013 09:08
Re: Pane Mičko
Navíc nové Twingo a Smart na tom budou asi o něco lépe než starý Smart. Pokud by šlo jen o nějakou evoluci, tak by asi pro Mercedes nemělo smysl předat tento úkol Renaultu.
7. 8. 2013 09:42
Re: Pane Mičko
Uvidíme... takový Smart Roadster jasně dokázal co lze dostat z platformy obyčejného Smartu. Zajimavé bude jestli bude zachován původní tříválec 700ccm a nebo jestli bude použit 0,9 TCE.

A ještě se opravím: "nejsou to stejné jako těžký čtyřválec, který díky podélně umístěné převodovce leží až za motorem." Mělo to být: leží až za zadní nápravou. :*)
Avatar - dr.biker
7. 8. 2013 17:56
Sbohem Twingo RS!
Tak z trhu zmizel další klasický HH, tedy předokolka s nepřeplňovaným atmosférickým motorem a manuální převodovkou. Pokud vím, tak už na trhu zbývá osamocený Swift sport. Kdo nechce turbo motor a chce kvedlat na okreskách manuálem v HH, tak musí jít k Suzuki, nikde jinde nepochodí nebo se pletu?
Rozbalit vlákno
1
7. 8. 2013 22:11
Re: Sbohem Twingo RS!
Myslím, že ne... což je smutné zjištění. ;-\