Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - PTS
Zlatý starý časy
| 8. 8. 2013 08:25
Kde je ta doba, kdy návod k obsluze auta čítal tři á čtverky... :-(
Zlatý starý časy
| 8. 8. 2013 09:54
rozdil je obsluha a udrzba
není tak davno doba, kdy se každých par tisíc km muselo něco mazat a olej se menil i dřív nez po 5tis km
a motory se generalkovaly dřív nez najely 100tis km ...
pamatuju doby, kdy se před dlouho cestou do prahy (200km a 200km zpet) auto kontrolovalo aby vůbec dojelo.
dnes tohle málokdo dela když jede desetinásobek na dovolenou
Tak nevim
| 8. 8. 2013 08:25
Neni lepsi mit motor, ktery olej nezere? Pokud se meni olej po rozumnych deseti tisicich, tak pokud to neni nejaky sportak, tak by mel motor mezi vymenami vydrzet bez dolevani oleje.
Tak nevim
| 8. 8. 2013 09:45
I kdyby motor olej nežral, je to úkon, který by měl zvládnout každý řidič a pravidelně ho provádět. Nebo ty se snad spoléháš na to, že si motor nic nevezme a že nedojde k žádnému poškození, a čekáš, až se zadře?
Tak nevim
| 8. 8. 2013 09:55
ja dolivam necelých pul litru na 20tiskm
pravda, kdybych menil po 10tis km, takm muzu tvrdit, ze to volej nezere
Tak nevim
| 8. 8. 2013 10:16
Pokud clovek nema nejake extremni najezdy, tak mi prijde lepsi uz kvuli motoru menit olej po deset maximalne patnacti tisicich. Ty dvaceti a vice tisicove intervaly uz jsou dost problematicke. Samozrejme s nimi se dolevat musi, protoze je to dlouhe a konzistence long life oleju napomaha jejich ztraceni se.
Tak nevim
| 8. 8. 2013 10:22
olej menim cca po roce, zatím to bylo v intervalu 25-28tis km
kdybych menil každých 10tis, byl bych v servisu 3x do roka a to mam jen lehce nadprumerny najezd
před krizi sem s jinym autem jezdil 60tis rocne a menil 4x do roka, to byl docela opruz
Avatar - Barrichello
Tak nevim
| 8. 8. 2013 11:45
Já měním po 6tis km......cca 1200-1400 za olej + filtr mě nemůže zruinovat.
U Alera si to navíc dělám sám.
Tak nevim
| 8. 8. 2013 13:25
nejde o peníze, ale o cas
Avatar - Barrichello
Tak nevim
| 8. 8. 2013 15:56
vyměnit si to sám trvá půl hodinky....v servisu 20 minut >:D
Tak nevim
| 8. 8. 2013 16:27
uz dlouho nejsem z tech, co by si menil olej sam.
20 min mozna trva samotna vymena, ale k tomu se musíš objednat, zrovna musí mit v servise volno, musíš tam dojet, predat, doufat ze na to hned pujdou, prevzit, odjet a zaúčtovat.
když vse pujde naprosto ydealne, tak to pod 2 hodiny neporidis
ve skutecnosti to probiha tak, za tam rano auto privezu a vecer nebo druhy den si pro nej prijdu.
spousta zabityho casu
Tak nevim
| 8. 8. 2013 20:15
Záleží, jaký máš servis a jak funguješ. Poslední dobou na služební cesty hodně létám, takže jsem dával služební auto do servisu při odletu - na letišti si ho převezmou a zase mi ho přistaví. Vyřeším tím parkování, mytí karoserie, vyčištění interiéru, udělají diagnostiku, doplní a vymění, co je potřeba, poperou se se známými problémy (tedy věcmi, na které nejsou svolávačky, protože nejsou dostatečně závažné). O případných nálezech mě informují telefonicky/ po Internetu.

Druhá varianta je, že si pro něj přijedou ke mně. Odpoledne je zpět. Poslední je, že pošlu někoho místo sebe. :-)
Avatar - Barrichello
Tak nevim
| 9. 8. 2013 09:08
No máš jezdit tam kde to trvá méně.....
Avatar - JDM
Tak nevim
| 8. 8. 2013 19:21
přesně tak měním 8-10tis podle svědomí jak sem s autem jezdil >:-[] 5l oleje filtr na olej a do airboxu cca 1500kč .. výměna i s umytím auta vysání koberců a úklidu garáže cca celá sobota >:D
Opravdu
| 8. 8. 2013 08:37
Olej se kontroluje u zahřátého motou? Od kdy?
Opravdu
| 8. 8. 2013 09:58
Jsou na to různé názory, ale ano, takhle je to dnes často doporučováno. Jde o dvě různé věci - kde je olej a jakou má teplotu. Objem se s teplotou mění a v provozu bude olej horký, takže je lepší měřit za tepla. Jenže po vypnutí motoru ho bude ve vaně méně, bude nějakou dobu trvat, než tam steče. Proto se říkalo, že se má měřit za studena. Co se tedy dělá, je, že motor necháš zahřát a pak odstát. Různí lidé doporučí různé časy. A ono se to i motor od motoru bude lišit (a olej od oleje). V tomhle směru dodržuji to, co je v manuálu (maximálně to prodiskutuji s mechanikem v autorizovaném servisu, pokud mám nějaký dobrý).
Opravdu
| 8. 8. 2013 11:03
"...Objem se s teplotou mění..."

Hej, ale niekde v rozsahu 1e-4/1stupen. Ked ho zohrejes z 20 stupnov na 120, zmeni sa objem o 1%. Snad nechces tvrdit ze taku zmenu objemu "odmerias" hentym paratkom?
Opravdu
| 8. 8. 2013 11:22
Rozdíl záleží na oleji. A jeho význam na celkovém množství. U svého auta skutečně poznám rozdíl mezi studeným (tedy zhruba o teplotě vzduchu) a zahřátým. Neříkám, že to dělají nutně z tohoto důvodu, za těch pár minut se zase tolik nezahřeje. Další rozdíl je v kontaminantech. Některé se za jízdy odpaří a hladina oleje klesne.

Musel by ses zeptat těch, co to doporučují, proč přesně to dělat takhle. Já se jen držím manuálu. Je na hlavu postup měnit, když nechápu, proč je takový, jaký je.

Bývá doporučováno měřit před jízdnou a při tankování. To snad stojíte na čerpací stanici několik hodin a čekáte, až teplota oleje dosáhne teploty prostředí? Tedy motor je studený a můžete si být jisti, že je všechen ve vaně. Co vím, výrobci olejů doporučují po vypnutí motoru počkat 10-15 minut. V manuálech aut vídám hodnoty jako 2, 3, nebo 5 minut. Se stopkami na to rozhodně nejdu. :-)
Opravdu
| 8. 8. 2013 10:00
Je to nesmysl, když máš zahřátej motor, tak je olej rozstříkanej všude po motoru, takže naměříš blbosti. Ideální je olej měřit u odstátýho auta, kdy je všechen olej zpátky ve vaně. Auto musí samozřejmě stát na rovině.
Opravdu
| 8. 8. 2013 10:19
Naprostý souhlas.
BTW: nebo ať si lidé koupí nějaké hodně vydařené auto v naftě s bezvadným systémem DPF, např. aktuálně (soudě dle problémů) je to Mistubishi s 1,8 nebo Mazda s 2,2 a tam díky regeneracím (vstřik nafty při expanzi) co 150-200km hladina oleje roste, takže není problém s doléváním a klesáním hladiny.
U CX5 to pak vyřešili posunutím rysky X o kousek nahoru. Bezva finta, ale majitelé jsou nadšeni(ti co o tom nemají páru, že nemusí měnit olej co 7,5 tkm)... a jsme u toho, co lidé o konstrukci vědí a co jim výrobci podsouvají, je jedno jestli v návodech, PR článcích nebo u svolávaček v servisech. Přece řešit růst hladiny v klikovce posunutím rysky X nahoru je n@potlamě, to si Mazda dělá z lidí dobrou (_l_)
Opravdu
| 9. 8. 2013 11:38
Nějaký důkaz o tom co tvrdíš by nebyl? Docela bych si o tom početl.
Opravdu
| 9. 8. 2013 14:02
No to jistě bude Mazda všude vytrubovat do světa a vydávat o tom obsáhlé brožury. >:D
Opravdu
| 9. 8. 2013 17:37
Zde na konci stránky jsou i fotky a text je v diskusi, další přání? :-!
[odkaz]
Já nemám slov
| 8. 8. 2013 08:40
Na taková videa a podobné články opravdu na Auto.cz nečekám. 8-s ;-\
Avatar - PTS
Já nemám slov
| 8. 8. 2013 08:42
Neboj, odpoledne nastoupí bulvární četa >:D
Avatar - Barrichello
Audi a olej
| 8. 8. 2013 09:23
Mě jednou na parkovišti zastavila paní, že jí svítí kontrolka, Audi A4.

A že nemůže otevřít víčko oleje.
Tak sem jí to otevřel. Zatuhlý jak svin. Paní měla sebou litrovku, dolil sem 2 deci, měřím....na měrce nic.
Dolil sem půl litr na měrce dolní okraj. Dolil sem zbytek měrka v necelý půli mez ADD a FULL.
Tak říkám paní at si na pumpě koupí další olej.

No já prej mam 2 tisíce do servisního intervalu, povídá.

Tak sem se tak zasmál, pokud nové Audi sežere během servisního intervalu cca 1,2 litru oleje, tak je něco hodně špatně. Nebo by si mělo poupravit sevisní intervaly o 10-15 tis dolů.

Na tuhle cifru má nárok 15 let stará kára s 300-400 tis na hrbu...

At žije nások díky technice :no: :no: :no: :no: :no:
Audi a olej
| 8. 8. 2013 09:45
problém je, ze ty 15 let stare s 300-xxx na hrbu jsou natom mnohem lepe nez ty nove, ja u toho svého 14 let starého Audi co ma na hrbu cca 650-700 nemusel za posledních 5 let dolejt ani kapku oleje, a při zadne vymene z toho ani netekla cerna brecka jako u tech novich kousku, safra jsem se divil kdys me znamej ukazal jaka cernota tece a 2 roky stare A3, docela jsem se zaleknul a zacal pochybovat otom jestli vůbec chci prejit na novejsi A8ku s FSickem
Avatar - Barrichello
Audi a olej
| 8. 8. 2013 09:59
černota nutně nemusí znamenat že je něco špatně....ale pokud to olej žere tak ano :-)
Audi a olej
| 8. 8. 2013 10:46
Tak v tom by s tebou například u Porsche nesouhlasili. Navíc to, že nenaměříš pokles hladiny, neznamená, že ti motor olej nežere. Jen ho ředí kontaminanty a doplňují to, co motor sežral.
Avatar - Barrichello
Audi a olej
| 8. 8. 2013 11:36
Pokud během serivsiního intervalu olej z rysky FULL(či HOT dle výrobce) zmizí pod rysku ADD jsou jen 2 možnosti:

1) motor žere olej
2) někudy to teče (gufera, výpustní šroub, těsnění atd)

Tak nevím co výmýšlíš >:D
Audi a olej
| 8. 8. 2013 11:43
Nic nevymýšlím. Jen říkám, že nějaká spotřeba oleje je normální. Olej se dostává do spalovacího prostoru, ne že ne. A dochází ke kontaminaci zbylé náplně. Jak spotřeba oleje, tak rychlost kontaminace záleží od prostředí a jízdy. Pokud kontaminanty přibývají rychleji, než oleje ubývá, tak ti může hladina i růst.
Avatar - Barrichello
Audi a olej
| 8. 8. 2013 11:47
to může, ale ne o 1,2 litru...... >:D

Leda že ti ti šla do oleje voda >:D
Audi a olej
| 8. 8. 2013 11:53
1,2 litru na jakou vzdálenost? Tisíc kilometrů nebo dvacet tisíc?
Avatar - trapid
Audi a olej
| 8. 8. 2013 19:58
To že motor žere olej může být z mnoha příčin. Pokud je to na daný motor nezvyklé, tak je jasné, že je nejspíš "nemocný", pokud to není zapřičiněno permanentním závodním stylem jízdy řidiče.
Ale také jsou motory, které olej žerou konstrukčně. například starší boxery od Alfy tím byly vyhlášené - důvodem byla záměrně větší vůle mezi pístem a válcem, díky které byl motor výrazně točivější. Obávám se však, že tato doba je už dávno pryč :-( .
Audi a olej
| 8. 8. 2013 20:41
Ano, pro každý motor je normální něco jiného (hodně to ovlivňuje konstrukce a výroba). Také se to liší podle prostředí a způsobu použití. Ovlivní to i záběh. Z principu si každý motor ale něco vezme. Klidně málo, ale vezme. Dnes jsou ve výrobě menší tolerance, ale zase používáme jiné oleje.

Faktorem je tu také ředění a kontaminace, jak už jsem párkrát napsal. Co mi bylo řečeno, pokud nevidíš znatelný úbytek oleje, je to kontaminací. Teoreticky může náplně i přibývat.

Pokud se nedostaneme úplně mimo normu, tak si myslím, že by se lidé měli více starat o kvalitu oleje než jeho úbytek. Není problém ho dolít. Je to otázka pár minut.
Audi a olej
| 9. 8. 2013 00:25
Mám Pandu 100HP a po přepnutí do sportovního režimu to žere olej solidně. Celý měsíc jsem jezdil s tímto režimem a od té doby to už nedělám. >:D Musel jsem provizorně dolévat olej několikrát během měsíce. Přitom by to mělo být jen o změně nastavení řídící jednotky. Komprese je ok takže spodem to nejde a vrchem taky ne, gufera jsou ok. Docela mě to vyděsilo >:D Faktem je že celkový objem olejové náplně jsou pouhé 3litry takže když to vyžahlo půl litru oleje tak to na měrce vypadá dramaticky. >:D On ten jízdní režim kdy se člověk pohybuje v poslední třetině spektra otáček dělá asi svoje. Láká mě to pořád, ale cena selénie mě vždy spolehlivě krotí do klidového režimu.
Audi a olej
| 9. 8. 2013 08:07
:yes: Super hračka.
Avatar - trapid
Audi a olej
| 9. 8. 2013 12:06
Přesně tak to funguje. Motor, který běžně olej nežere, má v otáčkách vždy spotřebu. Otáčky=spotřeba oleje.
Jak upozorňuje správně _MT_ tak u dnešních motorů je běžné i přibývání oleje. Kdysi to byla výsada benzíňáků jezdících jen krátké trasy se studeným motorem, kdy přebytek benzínu kondenzovaný na stěnách válců smývaly kroužky do oleje, dnes je ten sám přebytek (nafty) u zahřátých dieselů, které zrovna provádí regeneraci FAPu.
Proto je dobré mít takový systém FAPu, který má vstřikovač navíc - za motorem. Tam aspoň nedochází ke znehodnocování oleje. Jenže to má jen málo motorů - jednoduší (a levnější samozřejmě) je zvýšení dávky přímo do motoru.
Audi a olej
| 9. 8. 2013 18:13
Co tam leješ za Selenii?
Audi a olej
| 8. 8. 2013 10:03
Holt čím nověší motor tím modernější a lepší. Sakra to ale vůbec nesedí k tomu co píšeš. Jestli ono to tak vůbec je >:D >:D
Audi a olej
| 8. 8. 2013 10:11
co je na tom divného když menis po 10tis?
ja menit po 10tis, tak ubytek oleje nepoznam.
navíc stary plecky mají vetsi objem oleje v motoru, takze ubytek není tolik znat
Audi a olej
| 8. 8. 2013 10:04
U některejch motorů je to prostě vlastnost.
Fabie mi bere od výměny do výměny (10 tisíc) okolo litru a to je motor jako nový - nedávno jsem kvůli u příležitosti výměny vany shodil i hlavu a paráda. Proč to řešit...

A sám dobře víš, jak se řeší výměna oleje v Emerice.
Audi a olej
| 8. 8. 2013 10:59
Co vím, i po tisíci kilometrů by mělo dojít k měřitelnému úbytku oleje. Je to hlavně o oleji, jak auto používáš a v jakých podmínkách. Nějaká míra spotřeby je normální, to je zřejmé už z toho, jak spalovací motor funguje. Že si některé motory nevezmou ani deci za deset tisíc kilometrů, jsou jen pohádky. Nikdy nevím, co si o jejich autorech myslet.

I litr na tisíc kilometrů je považován za normální, co vím. Proto se má stav kontrolovat při každém tankování.
Avatar - Barrichello
Audi a olej
| 8. 8. 2013 11:40
V emerice používaj místo longilfe obyčejnou 5W30, výměnný interval je 10 tis a pokud se jedná o zánovní vozidlo jako byla Audina, nikdy v životě sem během těch 10 000 km neviděl větší úbytek jak 1 deci.

Z aut co sem měl nebralo olej žádné krom Sebringu, který ovšem olej nebral, tam mírně rosil kolem gufera, takže za cca 5 tis km byla ztráta půlitr. A to měla všechna auta najeto v rozmezí 100-200 tis km...
Ale u Sebringu to nebylo tím že to žralo olej. Stačilo se ohnout pod auto, a čekat, když si vydržel tak 4-5 minut, uviděl si jak udělá kapka oleje kap.....
Audi a olej
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 8. 8. 2013 17:30
V emerice sa stale vedie debata ci synth alebo mineralny - vsetci moji znami sa tam pravidelne hadaju s mechanikmi, ktori tvrdia, ze niet nad mineralny a syntetika nemoze vydrzat 20K a je aj tak len pre high mileage cars... A je jedno, ci je to indy garaz alebo main dealer - honda, lexus, chevy, toyota.... Vsade rovnako.
Avatar - Barrichello
Audi a olej
| 9. 8. 2013 09:11
Ono už se oleje na minerální a syntetický dneska ani moc dělit nedaj.

Je podstatný zda to splnuje předepsanou vysikozitu a třídu API
Audi a olej
| 8. 8. 2013 19:21
Jaký máš v té fabce motor MPI nebo 16v? Pokud se dobře pamatuju, řešili jsme spolu spolehlivost jedničkové. Naše fabka mpi která je 2. auto v rodině a taky převážně do města si vezme mezi výměnami (cca 12 za rok) asi 0,5 - 0,7 l
Audi a olej
| 8. 8. 2013 21:25
Jedničková poface 1.4 16v ve slabší verzi (75 koníků).
Jo jo, řešili :-) Jen mám teď zoufalé okno, vůbec si nepamatuju co konkrétně. :'-(
Audi a olej
| 8. 8. 2013 23:34
Řešili jsme utavené brzdy, tvůj zážitek s Golfem a potom myslím taky Před FL vs FL vs FII :-)
Audi a olej
| 8. 8. 2013 10:04
Mně spotřeba oleje vůbec nevadí. Dolévám zhruba 1 litr mezi výměnami (10 tkm). Když už třeba dolévám kapalinu do ostřikovačů, tak se rovnou podívám na měrku. No a když nad tím tak přemýšlím, tak mám vlastně taky motor původem od Audi, takže jde vidět, že u Audi je to normální :-)
Audi a olej
| 8. 8. 2013 10:25
Nemusí to být zrovna náskok díky technice, ale ježdění na sr@čkovité long life oleje a ten prostě mizí, jenže zákazníci zase mají radost, že je dlouhý servisní interval (30tkm). Osobně jezdím na 15 tkm, sázka na jistotu. Levnější, než drahé opravy.
Audi a olej
| 8. 8. 2013 10:56
Bavil jsem se s technikem z Castrolu. Utvrdil mě v mém názoru, že long life je hrob pro motor. Prý neexistuje na trhu olej, který by vydržel 30000 km a měl pořád stejný mazací schopnosti jako nový olej. Po 17-20 tis začíná většina olejů rapidně degradovat. Ideální interval výměny je prý max 15 tis. A proč to tedy výrobci doporučují? No automobilce přeci jde o to, aby auto vydrželo co nejmíň. Ideálně přečkalo záruku a pak na majitele přišla nějaká drahá oprava, aby si to radši rozmyslel a pořídil si nový auto. Prý je to ekologický pořád nakupovat a vyhazovat věci. Ne používat auto 15-20 let >:D
Audi a olej
| 8. 8. 2013 11:08
Nejde jim jen o umělé zkrácení životnosti (toho můžou dosáhnout mnoha způsoby). Jde hodně o náklady na provoz. U firem jde o kalkulace, u soukromníků pak o psychiku. Chyták je v tom, že servisní plán musíš uzpůsobit tomu, jak auto používáš a v jakých podmínkách.
Avatar - Ham.
Audi a olej
| 8. 8. 2013 11:15
Olejáři, na rozdíl od automobilek, jsou duše svaté a jejich doporučení měnit každých 15tkm nebo nejlépe 10tkm je čistý altruismus. >:-[]
Audi a olej
| 8. 8. 2013 11:44
No, 15 tisíc mi přijde jako dobrý nápad nehledě na použití :-)
Já měním u jednoho auta každý rok (teda po 10 tkm), protože i když to je potah do města, tak je ten motor notorický žrout oleje a ještě má špatně zkonstruované hydroštely.
A u druhého jsem měnil po 7,5 tkm, protože jsem tomu dával sodu a R6 si těch 0,75 litru na tisíc kilometrů taky vezme - takže to byla taková kontinuální výměna. Popravdě ani nevím co je v servisním plánu, co jde, tak dělám v garáži.

Olej zase tak drahej není a mám aspoň dobrej pocit. :-)
Avatar - Ham.
Audi a olej
| 8. 8. 2013 11:56
Olejáři mají také dobrý pocit a hlavně plnou peněženku.
Záleží jak se jezdí. U soukromých leštěnek co najedou 10-20tkm ročně má smysl výměna právě při těch 10-20 tkm protože hlavní problém oleje v tomto případě je stárnutí (degradace vzdušnou vlhkostí). U aut, která jezdí např. ve flotilách, kde nalétají 30-50 tkm ročně je výměna každých 10tkm blbost a interval 30tkm je OK.
Avatar - Barrichello
Audi a olej
| 8. 8. 2013 12:04
značkový olej je dneska tak levný....nedávno sem kupoval plnou syntetiku Mobil 5W30 asi za 570 Kč....5L

Další značky stojí obdobně...

Co je drahé sou některé náplně do automatů, třeba ZF Lifeguard6, ale když se ví kde kupovat, jde to taky.
Audi a olej
| 8. 8. 2013 12:30
no třeba low SAPS - Castrol Edge Professional 0W-30 BMW tedy žádná láce - v násobcích tvé ceny...
Avatar - Barrichello
Audi a olej
| 8. 8. 2013 12:40
0W30 naštěstí nikam lít nemusím....

Já jezdil vždy na 5W30 nebo 10W30, vyjimkou bylo HEMI co jezdilo na 5W20.
Audi a olej
| 8. 8. 2013 11:52
:yes:
Audi a olej
| 8. 8. 2013 14:02
A pročpak by mi asi kecal, kdy se olejářské firmě vyplatí víc prodat litr oleje, který "vydrží" 30000 km za 1000 CZK než litr oleje, který se vymění po 15000 ale stojí 2 stovky.
Avatar - Ham.
Audi a olej
| 8. 8. 2013 15:51
1000 stojí longlife někde na pumpě, servisy jej kupují za zlomek.
Audi a olej
| 9. 8. 2013 07:53
To je pravda, že servisy ho kupují levnějc. Nicméně pořád tě vyjde použití long life dráž než když budeš měnit obyč plnosyntetiku po 15 tis.
Auto a olej
| 8. 8. 2013 10:21
Mám Mazdu 6, benzin, servisní interval 20 000km a nikdy nebylo potřeba dolévat ani kapku oleje. ;-)
Auto a olej
| 8. 8. 2013 10:30
Určitě to není tento motor, že ne? L3-VE, benzín Řadový 4-válec, 2 261 ccm,16-ventil, komprese 10.6 : 1,Vrtání x zdvih: 87.5 mm x 94 mm, Výkon motoru: 122 kW (166 PS) při 6500 ot./min.,Točivý moment: 207 Nm při 4000 ot./min.
Tam výrobce nařizuje kontrolu po každém tankování a co vím, dost se vyplácí to dělat ;-) Když se rozsvítí červená kontrolka, motor je už mrtvý. Měl jsem šestku...ne tuto, takže znám její vychytávky
Auto a olej
| 8. 8. 2013 11:29
Tak tenhe motor ne. Ten se Mazdě nepovedl - teda co se týče žraní oleje. :no: Já mám lety vyzkoušenej atmo dvoulitr. :yes:
Auto a olej
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 8. 8. 2013 17:32
Kazdych 20K alebo raz za rok podla predpisu vyrobcu (Mazda). A ziadny problem, ziadne zranie oleja :-)
A ti, co nemají A3, hledají měrku stavu oleje dodnes...
| 8. 8. 2013 11:37
Zajímavé video, škoda jen, že pro majitele velké části modelové řady Audi naprosto irelevantní. :-)
A ti, co nemají A3, hledají měrku stavu oleje dodnes...
| 8. 8. 2013 11:51
Tak zmínili se, že některé modely mají indikátor v MMI místo měrky (i to ukázali).
je rok 2013
| 8. 8. 2013 13:07
Je rok 2013 tak se snad už olej nedolévá ne, nejsme v době škodovek 120 a dalších vraků. Aspoň tedy já měním po 10-15 tisících a dolévat nic nemusím, ty dvě deci co za tu dobu ubydou na tom nic nemění. Mám tedy starého francouze, jak to je s premií nevím, ale připadá mi stupidní dolévat olej do auta za milion.
je rok 2013
| 8. 8. 2013 13:29
a dolejvat benzin do auta za milijon ti taky prijde syupidni??
je rok 2013
| 9. 8. 2013 00:13
Dolej si do svého VW litr oleje na tisíc kilometrů aby se to to TSI náhodou nezadřelo a pořádné motory přenechej odborníkům co to umějí postavit.
je rok 2013
| 8. 8. 2013 16:01
U některých motorů je to přirozené. Už jsem to tu psal, známí má X6 verzi 50i s 4.4 V8 biturbo a dolévá mezi výměnou několikrát. Dolévá se i u motorů 1.6 THP co používá PSA a BMW. Vždy si motor něco vezme, jde o to kolik. Ale pokud je interval vhodně nastavený, pak se hladina oleje nedostane k risce min od výměny do výměny.

Vždy však záleží na režimu a podmínkách používání motoru. Je to různé.
KVALITNI MOTOR
| 8. 8. 2013 18:11
Kvalitni motor olej nepali, ani mu odnikud nevyteka. Pokud za 10 tisic km ubyde hladina o litr, potom neni motor v poradku nebo jeho kvalita neni dostacujici. Radim zmenit znacku, aby si dotycny vsiml, ze na svete jsou i motory, kterym se olej meni podle predurceneho programu a kterym neni treba olej "cvrndat".
KVALITNI MOTOR
| 8. 8. 2013 20:38
Nějaký úbytek oleje je normální, zejména u vysokootáčkových motorů to snad ani nejde. Záleží i na stylu jízdy a typu oleje pokud někomu od výměny do výměny neubude ani kapka, tak to taky nemusí být kvalitou motoru, ale vodou v oleji >:D
Dolévání oleje
| 8. 8. 2013 19:37
Vůbec nemám problém s občasnou kontrolou oleje a s případným dolitím, přijde mi to samozřejmé, jako občas zkontrolovat tlak v pneu a nejzdit na podhuštěných. Ale není dolévání jako dolévání, určitě bych nechtěl auto na běžné ježdění, abych musel dolévat 0,5 nebo litr na 1000 km, představa, že na dovolenou si s sebou beru 4 litrový umaštěný kanystr s olejem, no nic moc. Navíc spotřebovat během roku dalších 10 - 20 litrů oleje a stále na to myslet, aby měl člověk doma zásobu.
Avatar - Lucaslegend
vysokootackovy motor a styl jazdy
| 8. 8. 2013 20:58
Ja mam v manuali napisane ze motor moze zrat kludne az 1liter na 1000km.....keby to tak bolo tak asi menim auto....v priemere mi to zerie 1liter na 10000 km a je to priamo umerne od toho ako casto drzim motor v otackach 5000 - 7000 :-)
A mam snimac hladiny oleja, velmi prakticka kontrolka :) funguje
vysokootackovy motor a styl jazdy
| 8. 8. 2013 21:08
Tak já měním olej po roce - to jest 8-10000km, u Alfy dolejvám tak 1,5-2L oleje, u Golfa tak 1l, rozdíl je v tom, že Alfa má objem 3,2, 6 hrnků a 6l oleje a tak 2x za rok nějaká ta jízda na okruhu a velmi často se vytáčí k 7000ot, Golf je 1.6, oleje tam je 3,5l a jezdím s ním hlavně po městě bez vytáčení motoru. Jinak v manuálu je taky napsáno, že spotřeba může být až 1l/1000km
OLEJOVKY
| 8. 8. 2013 21:07
Jak to tu tak pročítám, tak jsem asi jedinej, kterej si před jízdou nekontroluje ani olej v motoru, ani v převodovce, ani v řízení, ani v tlumičích a dokonce ani vodu v chladiči, příznám se, nekontroluju ani brzdovou kapalinu. Dělám to totiž tak, jak by se to v tomto tisíciletí asi mělo u moderního vozu dělat: Otevřu dveře, sednu na sedadlo, nastartuju a odpálím. Jednou za třicet tisíc jedu do servisu a nechám vyměnit olej. V motorovém prostoru jen dolévám co dva měsíce vodu do ostřikovačů.

Za komančů (100, 105, 120) byla běžná norma nájezdu na jeden litr oleje - tisíc kilometrů. Neexistovalo, abys neměl v kufru jednu pikslu. Výměna se pak uskutečňovala po pěti tisících. Samozřejmě, že nebyly takové nájezdy jako dnes. Nejlepší olej tu byl Mobil-oil ve zlaté plechovce, litr za dvacet sedm babek. Otvírání plechovky šroubovákem a úderem dlaně mám dodnes dokonale zažité.

Jestliže užíváš vozidlo přirozeným způsobem, to znamená, že jezdíš v optimálních otáčkách, poměřitelně něco ve městě, něco devadesátkou a něco stotřicítkou, nenech se rozkolísávat olejovými guru, kteří si snad olej dolévají i do polévky. Normálně si přečti v manuálu, jaká je doporučená výměna a tu dodržuj. Historky o tom, že když ti v zatáčce blikne na přístrojovce olejová kontrolka, že se jako snad máš jít rovnou pověsit, jsou směšné a vypovídají leda o garážových znalostech na úrovni sklonku devatenáctého století.

Dobrá je také věta, kterou jsem zde odchytil shora na diskusi, že totiž o (ne)kvalitě oleje vypovídá jeho tmavá barva... >:D Zde snad jen krátkou radu - hadry, hadry, hadry. Utáhni a neždímej...

P.S. Pamatuj - jezdi, všechno ostatní nech na servisu.

BRAVOLEJ :yes: :-!
OLEJOVKY
| 8. 8. 2013 21:12
takových jako ty pár znám a už dojezdili
Avatar - Barrichello
OLEJOVKY
| 9. 8. 2013 09:13
Já taky, kamarád už jich vezl na odtahovce, že kdyby si dělal čárky na zed, má z toho tapetu >:D >:D >:D
OLEJOVKY
| 8. 8. 2013 23:10
Stastny budiz clovek, ktery po tobe koupi tvoje otriskane polo >:D
OLEJOVKY
| 8. 8. 2013 23:12
Nechci vypadat jako olejový maniak, který hází voko na měrku před každou jízdou, ale nepřijde mi vůbec nic divného ani v 21. století, občas (vím, že auto olej bere minimálně, 1x - 2x mezi výměnou) hladinu zkontrolovat. Ono tebou udávaných 30 tis. km není úplně nezanedbatelné číslo a není nic příjemného, než když se ti v noci na dálnici rozsvítí kontrolka nízké hladiny. Osobní zkušenost s kamarádovou octávií při nočním průjezdu německem, těsně před výměnou oleje. Navíc v manuálu se dočteš mimo intervalu výměny i to, že spotřeba oleje do 1l/1000 km je v pořádku, kolega v práci si koupil nového Apoštola Tdi a tomu olej tak chutnal, že nebyl problém 0,7 - 0,8 litru při normální jízdě, přesně jak píšeš, mix města, okresky a občas dálnice. Potom samozřejmě musíš uznat, že 30 tis km prostě nevydržíš a v servisu tě odkáží na manuál.

Jinak samozřejmě záleží na jízdním stylu, když jsem na motorce měl slicky a jezdil s ní jen na okruhu v Brně, nebyl problém dolévat často i 2 dcl, což při náplni 3,5 litru je docela dost, po přestrojení motorky na silniční gumy a při normálním ježdění v provozu spotřeba klesla na cca 0,5 l na 6000 km.
Avatar - Barrichello
OLEJOVKY
| 9. 8. 2013 09:17
Kontrola oleje před jízdou, neříkám že před každou ale dle najetých km 1x až 3x měsíčně by měla být.

A psoléhat na servisy při jejich kvalitě.....hehe.....trošku naivní.

Já když si dám olej vyměnit tak si ho sám osobně přivezu abych tam měl olej jaký tam má patřit a jaký chci já, ne na jaký má servis marži.
To samé náplně převodovky.

Už dost aut tu v čr dojezilo proto, že tam servis nalil něco jiného než tam má být a byly to i ofiko servisy.
Avatar - Lucaslegend
OLEJOVKY
| 9. 8. 2013 11:08
Ja mam pisane ze treba pravidelne kontrolovat hladinu oleja, napriklad pri tankovani alebo pred dlhou jazdou, motor ma byt zahriaty a treba pockat par minut po vypnuti motora... hoci mam aj snimac vysky hladiny oleja aj tak to vyzaduju...ale ja doverujem aj tej kontrolke :-)
Odporucaju aj kontrolovat stav brzdovej kvapaliny 1xmesacne...nekontrolujem, je tam tiez snimav nizkej hladiny
Olej si menim sam doma
Raz za rok idem na servisnu kontrolu s autom kde vsetko skontroluju, cena 3E, samozrejme som pritomny pri kontrole
Avatar - autista
OLEJOVKY
| 9. 8. 2013 20:25
Ještě jsem nevlastnil auto, u kterého bych musel olej dolévat. Asi je to dáno tím, že jsem nikdy neměl auto koncernu VW a nebo žrout motorového oleje. Souhlasím, že kontrolovat by se mělo, ale když je interval na 30, tak stačí kontrola v 10, 15, 20, 25, 27, 30tis. km.
K tomu Německu, noční jízda v Octavii tour, 1,6tdi,rozsvítí se kontrolka, a první benzínka je 200km, co má olej, který je předepsán a má otevřeno. Takže tam lijeme značku MOTO, či jak se ta *** jmenovala litr za 20 EUR, a za týden auto stojí zadřeno na D1 :-)
OLEJOVKY
| 12. 8. 2013 08:45
Jestli najedeš 30tis km bez dolívání oleje, tak máš zaděláno na problém ty, nebo budoucí majitel. U turbo motorů to nejdříve odnese turbo a motor klekne zcela bez varování třeba na ucpaný kanálek. Ještě jsem neviděl motor, který by si nevzal vůbec nic - pokud do oleje neprosakuje něco jinýho co moc nemaže >:D
Avatar - autista
OLEJOVKY
| 12. 8. 2013 08:57
stačí kontrola a pokud olej je a je v pořádku, proč bych ho doléval. Olej si vezme, ale v rámci rezervy. >:D
Avatar - vabis
<b class="smile01"><b>:-)</b></b>
| 9. 8. 2013 08:19
Já si olej měním sám, vždycky jednou ročně už od nepaměti. Měrka se mezi výmenami nehýbe, takže autu co znám věřím a nekontroluji.

V cizích autech co neznáte to namátkově není na škodu, zejména před delší cestou. Např. vyběhaných služebácích, které stráví většinu života na dálnici s otáčkami těsně před červeným, tak to žere oleje, že Kirovec hadra.

ps: dnešním problémem je spíš škodlivé prosazování long-life výměn + malá náplň.
ps2: normální (senzitivní) řidič podle zvuku mnohdy pozná, když se auto chystá zadřít, to náhle změní zvuk, na "šicí stroj" pak už jde jen o to zda jste rychlejší vy nebo motor.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku