Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Automobilismus v Evropě postupně vymírá

Automobilky a analytici se neshodnou na názoru, kdy se opět zvednou prodeje osobních aut v Evropě. Na obrat k lepšímu to zatím nevypadá.
Zpět na článek
9. 8. 2013 18:15
10. 8. 2013 10:16
10. 8. 2013 15:06
10. 8. 2013 17:56
9. 8. 2013 16:24
Stupidní titulek!
Titulek článku "Automobilismus v Evropě postupně vymírá" je neuvěřitelně stupidní, zavádějící a s přesně tím nádechem bulvárnosti, který by se hodil tak maximálně do Blesku. Automobilismus se přece nerovná prodeji aut! Takže když v Evropě dočasně poklesly prodeje aut, vůbec to neznamená, že by Evropani už neměli zájem o auta jako taková, nebo se přestávali zajímat o automobilismus!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - KANKUNEN
9. 8. 2013 16:40
Re: Stupidní titulek!
To není schválně, autor si plete pojmy s průjmy. Celý úpadek je jednoduchý, politici potřebují. hlasy, nejlíp je získáš stylem za míň práce víc peněz a tak se nepracuje a rozdává, ale už se na to dojíždí.
9. 8. 2013 16:48
Re: Stupidní titulek!
Pan Mička skóruje >:D Minule nám tu napsal jak bude nový Renault na podvozkové platformě smartu, nestabilní a jak ho budou plné příkopy a teď tohle >:D Asi byl přemístěn z redakce blesku. :-)
9. 8. 2013 16:27
Automobilismus nebo prodej nových aut?
Má vymírat automobilismus (viz název článku) nebo jen klesá prodej nových aut (viz obsah článku)?
Kdo z těch co si kupují nová auta mají stávající v takovém stavu, že nové prostě mít _musí_? Stačí s tím stávajícím vydržet třeba o rok déle a už prudce (třeba o 20%) klesne prodej nových aut.

Spotřeba benzínu taky klesá, ale ne o tolik, kolik klesá prodej nových aut. Jenže klesá od 2005, kvůli nárůsti podílu naftových OA. A u nafty se to počítá těžko, tam je velký vliv nákladní dopravy a výše spotřební daně (zda NA natankují u nás, nebo v zahraničí). Ale zajímavá čísla by to z toho byla, kdyby si někdo dal tu práci.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - flyboyeda
9. 8. 2013 23:16
Re: Automobilismus nebo prodej nových aut?
přesně tak automobilizmus a prodej aut jsou naprosto odlišné pojmy
Avatar - Bristol
9. 8. 2013 18:15
aha! nadpis
v evropě zatím nic nevymírá...maximálně tak populace vymírá, plus roste nezaměstnanost takže ty auta prostě nemá moc kdo kupovat, Evropa, potažmo EU nabrala špatný směr nekouká napravo ani nalevo, nerespektuje alternativní názory a žene se kupředu ke konci všech dní...

dokud se bude rozhazovat na megalomanské nesmyslné projekty, dotovat diskutabilní zelená energie nebo technologie a neefektivní ztrátové podniky lépe nebude...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
9. 8. 2013 18:32
Zlevňování?
Naprosto nesmyslné. Slevňovat není obecně vzato kam. Pokud by měly automobily zlevnit, pak musí:
a) zlevnit suroviny či energie (utopie)
b) zlevnit výroba (odbory nedovolí)
c) zefektivnit výroba (už není příliš co zefektivňovat)
d) klesnout marže (akcionáři určitě budou pro...)
e) klesnout úroveň automobilů (méne výbavy, jednodušší řešení...)

Vzhledem k tomu, že zřejmě nastane bod e) jako v případě Rapidu, může se cena pohnout mírně dolů. Jenže tu máme zaručeně geniální bruselské úředníky a tlak na emise, papírovou bezpečnost atp. je stále vyšší. Dnes už musí být turbo+DPF, ABS, ESP, airbagy... Je jen otázkou kdy přibude další a další požadavek. Zlevnění je proto nereálné.
Rozbalit vlákno
15
9. 8. 2013 18:45
Re: Zlevňování?
V tom seznamu chybí vývoj a marketing. Zvláště na vývoji se dají ušetřit obrovské peníze - prodloužit interval faceliftů/nových modelů, nevyrábět tak širokou paletu modelů...
Ale nevěřím, že se kdokoli do tohodle pustí, to je cesta do zapomění.
Spíš to vidím na globální unifikaci - neplatit vývoj různých aut pro USA, Evropu, Čínu, Japonsko, ...

Plus to samozřejmě může nastat úplně jinak - průměrná cena auta se prostě sníží změnou podílu prodávaných aut. Stačí prodávat víc Dacii a nikdo nemusí zlevňovat.
Avatar - rohYpnol
9. 8. 2013 20:03
Re: Zlevňování?
globální unifikace již nastala, viz one Ford. Stejně tak unifikace platforem a dílů - MBQ koncernu VAG. Dál už není kam se posouvat.
9. 8. 2013 20:51
Re: Zlevňování?
Globální unifikace začíná. One Ford i MBQ jsou na začátku, ostatní automobilky po tom teprve pošilhávají. Ostatně kolik těch aut třeba s MBQ zatím je, že.
Takže ovoce těhle změn sklízet teprve budeme.
A také čekém větší unifikaci předpisů - to si protlačí automobilky, aby nemusely optimalizovat auta pro různé definice spotřeby či různé crashtesty.
9. 8. 2013 19:19
Re: Zlevňování?
Naprosto realne. Auta jako vsechny statky (snad mimo bydleni) realne zlevnuji neustale.

A treba namatkou:
A) suroviny energie - vysokopevnostni materialy (misto 5kg pouziji jen 3 kg o neco malo drazsiho), bridlicoce plyny, v budoucnu i jine zdroje energie.
B a C) zlevneni vyroby - probiha neustale. Rozsirovani automatizace, robotizace, uspory z rozsahu, CAD/CAM technologie a simulace pri vyvoji atd. atd. Snizovani materialove a energeticke narocnosti, snizovani odpadu, recyklace ...
E) Uroven - auta jsou dnes standardne narvana vecmi, o kterych se nam pred 20 lety ani nezdalo a ktere ten pokles cen brzdi. To, ze tam treba nektere veci nejsou jeste neznamena obecne pokles urovne, protoze budou zakaznici, kteri danou vec proste nechteji, nepotrebuji.
Avatar - rohYpnol
9. 8. 2013 20:08
Re: Zlevňování?
tvoje A) je viz moje e)
B) a C) už se nemá kam posouvat. Podíl robotizace už je stejně prakticky na maximální efektivní úrovni. Robotizaci samozřejmě lze navýšit, ale nebylo by to účelné a efektivní, neboť roboti prostě některé úkony nedokáží udělat efektivněji (=laciněji) než zaměnstnanec.
E) i když zákazník danou věc nutně nepotřebuje, tak když tam není, tak to prostě JE POKLES ÚROVNĚ, hezkým příkladem je víceprvková náprava na Octavii/Golfu/Leonu - zákazníci ji sice nutně nepotřebují, ale to, že není, je jen a pouze pokles úrovně, krok zpět.
Avatar - Hafol
9. 8. 2013 20:41
Re: Zlevňování?
Auta budou levnější, protože po útlumu nastane dovoz z východu 8-s
10. 8. 2013 00:49
Re: Zlevňování?
Robotizaci lze samozrejme navysit, protoze jeji cena pada a vykon roste, zatimco cena lidske prace jen roste a vykon spise stagnuje. A nebavim se o robotizaci ve finalnim montaznim zavode, ale v zavodech desitek a stovek subdodavatelu. Kde je treba rozdil, zda jsou nastroje a vyrobni technologie postavene na 25.000 ks rocne, coz byl treba pripad OI Combi (max. kapacita 60.000, i kdyz by tehdy skodovka prodala vyrazne vic, ale nebylo je jak vyrobit), nebo se uz na zacatku bavime o 250.000 ks rocne.

A k naprave - pokud zakaznici neco nepotrebuji, nevyzaduji a predevsim nezaplati, tak je zbytecne to tam montovat. Je poklesem urovne, ze v aute nechci a nepotrebuji treba "sportovni pakety", couvaci senzory, kamery, parkovaci asistenty, lepsi audio/video/sound system nebo calouneni, nez mam v obyvaku? Neni, protoze dane veci nechci, nepotrebuji a neocenim.
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2013 08:52
Re: Zlevňování?
robotizaci u subdodavetelů beru.

Ale k poslednímu odstavci - pleteš jabka s hruškama. Vše co jsi zmínil, jsou příplatkové výbavové položky. Já se ale bavím o tom, že auto je v základu na nižší úrovni - viz ten Rapid. Nebo zadní náprava u Octavie III. To není o absenci příplatkových položek. To je o tom, že volí levnější a jednodušší řešení při návrhu automobilu. Tím jednoznačně JE HORŠÍ. A jestliže Octavia II Tour se mohla prodávat za 250 i s kvalitním interiérem, víceprvkovou zadní nápravou, tak ať mi nikdo nehovoří o tom, že zákazník nezaplatí... Samozřejmě že zaplatí, ale VAG přišel na to, ke když to odrbe, tak vydělá víc a lidi to koupí i tak 8-s
9. 8. 2013 22:02
Re: Zlevňování?
Slevy budou, v USA i Japonsku jsou auta pořád levnější o desítky procent, takže ceny pomalu půjdou dolů, prodejům by pomohl pokles cen o 75.000,- až 100.000,- u aut do půl milionu.
Avatar - flyboyeda
9. 8. 2013 23:17
Re: Zlevňování?
Je to jednoduché, zrušit Brusel a všehcno půjde líp, nejenom prodej aut,ale úplně všechno
Avatar - Hammunasakra
10. 8. 2013 00:09
Re: Zlevňování?
I ty naivo >:D >:D >:D >:-[]
10. 8. 2013 01:25
Re: Zlevňování?
Nie je kam? napr. ceny v USA, ci tam je iny svet a lacnejsie suroviny, pracovna sila, cla atd.???

b.c.d.e. - ved presne to sa deje - vid napr. MQB u VW, ta ista platforma pre xy aut - vyrazne znizenie nakladov + rovnaka technika vlastna ci od subdovatelov vo vsetkych znackach /napr. ABS, ESP, airbagy sa nakupuju vo velkom t.j. aj s mnozstevnymi zlavami a stoja par supov oproti minulosti ked boli iba v premiovych autach, vobec to nie su ziadne priekopnicke technologie, ved vyvoj ide dopredu, niekedy mal pocitac 64kb RAM a teraz sa bavime o GB za podstatne lacnejsie ceny...

RAPID je podla mojho subjektivneho nazoru pokus zistit, az ako velmi sa da rizovat na zakaznikovi - nic nove prevratne nepriniesol, ani vybava nie je nic moc, ani imidz, ani dizajn nie je zazrak, len cena je akasi premiova, podla hesla - malo muziky za vela penazi... Usetrene na tom aute je kde sa len da - platforma, motory, plasty atd. atd., len marketingovo sa to predava ako vylepsenie
11. 8. 2013 08:07
Re: Zlevňování?
Ano, USA jsou úplně jiný svět. Pokud vím, nemají tam DPH kolem 20 a více %, ale sales tax tak do 10%. To samo dělá docela dost. Což neznamená, že Evropa půjde tímhle směrem. Co Američan proti Západoevropanovi ušetří na autě, benzínu a zboží vůbec, utratí zase za školy pro děti, doktory atd. Prostě úplný jiný svět.
12. 8. 2013 09:59
Re: Zlevňování?
Přesně a ještě přidejme, jak je v USA obecně rozvinutá hromadná doprava (do které se v Evropě cpou peníze v neuvěřitelném rozsahu...). USA to mají prostě nastavené jinak a navíc, na rozdíl od Evropy, kde do každé "díry" jezdí nejmíň autobusové linky se tam člověk bez auta neobejde.....
Avatar - Snooob
10. 8. 2013 10:23
Re: Zlevňování?
Že nie je kam?! Blázniš?!
Pozri sa na ceny aút v USA :-!
Avatar - Ja Prvni 123
9. 8. 2013 22:28
ale PROČ chcete prodeje aut zvyšovat?
Silnice jsou preplneny... v kazdym aute jezdi jeden clovek... a lidi maji doma vic aut, nez potrebuji... a firmy kupuji nova auta driv nez potrebuji, protoze je to lepsi nez ty penize zdanit...
Takze snizovani prodeju je pro me dokladem ozdravovavni sveta.
:-)
A s "vymiranim automobilismu" to opravdu nema nic spoleneho.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2013 09:00
Re: ale PROČ chcete prodeje aut zvyšovat?
vidíš, a přesto vozový park STÁRNE...
Problém je v tom, že ze silnic nemizí staré vozy a střední vrstva obyvatel jednoduše nakupuje ojetiny dotažené z Itálie, Německa, Holandska, nebo vylítané firemní herky... Firemní kolotoč stáří vozového parku zdaleka nestačí udržet.
Problém u nás je, že prodeje aut FO je HRUBĚ zaostalý. Nové auta se prodávají převážně jen firmám. To ale není problém "automobilismu", ale naší životní úrovně. Náklady podobné jako v západní Evropě, platy a mzdy ani ne poloviční. Diví se ještě někdo, že se u nás neprodávají nové vozy? Já ne :-!
10. 8. 2013 10:16
asi tak
kúpil som jazdenku lebo teraz na nové nemám a prišiel som na čo? Že moja jazdenka je síce " morálne " zastarlá, má 10 rokov ale jazdí bezproblémovo. Takže ako? Urobil som zle? Dobre? nakoniec nové auto s podraženými servisnými prehliadkami ani nepotrebujem. pre mňa radšej vyrábať model dlhšie, možno tým pádom aj lacnejšie, zbytočnú výbavu preč, nechať bezpečnostné veci a klimu, mne stačí... Kľudne by som dnes jazdil v aute čo by vyzeralo ako nejaká staršia corola alebo civic....samozrejme by bolo nové...
Rozbalit vlákno
0
10. 8. 2013 15:06
Titulek?
Zda se, ze novinari auto.cz MUSI pouzivat dostatecne uderne titulky. Aby na ne vsichni blbci, me nevyjimaje, klikli. Starej jinak zacne jecet. Je to hnus a bohuzel to lepsi nebude.

K titulku mam to, ze dnesni mladez nepovazuje auto za nutnost ci svobodu v takove mire, jako my, rekneme 30+. Spolu s klesajici kvalitou vzdelavani a vetsi lenosti u nas i v evrope ubyva lidi, kteri jsou ochotni a schopni si udelat ridicak. Pokud se alespon nezacne rodit vic deti, automobilovy prumysl nikam neporoste. Dalsi faktor je cena benzinu, EU, ...

K clanku: Automobilky by chtely chrlit a prodavat miliardy aut denne, ale to se asi nepovede.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2013 17:56
Re: Titulek?
a na tom jsi byl kde, že klesá počet těch, co si jsou ochotni udělat řidičák???

Jestli klesají počty udělených řidičáků, tak to ještě vůbec neznamená pokles zájmu. Ono totiž existuje něco jako věková pyramida a populační vlny. Málo narozených před 18 lety bude znamenat pokles udělených řidičáků...
11. 8. 2013 15:55
Re: Titulek?
Samozrejme, to Ti tu mam psat extra celej clanek? Zpusob, jakym jses *pridal* je dost nediskusni.
10. 8. 2013 23:37
Jednoducha odpoved
predaje sa zdvihnu az sa rozpadne ZESR - Zvaz Europskych Socialistickych Republik.

I ked nasytenost trhu je blizko poslednym rekordom.
Zlavovanie je logicky nezmysel, auta su historicky cenovo najdostupnejsie. Ale staci opat nejaka ta kriza a pojdu este dole.
Rozbalit vlákno
0
12. 8. 2013 16:08
Penize a penezi...
Predaje aut a vsetkeho sa zdvihnu len vtedy ak sa na nas v bankach zacnu zase usmievat ako v rokoch pred 2008 a ludia si zacnu zase brat tucne uvery na auta na ktore ani nemaju len aby sused zavidel a sami budu plakat potichu do vankusa ako to vsetko splacat...Pokial tak bankery nezacnu robit a budu vyplacat tucne bonusy len sebe tak priemernym ludom bude musiet stacit aj Logan a ked obcas zastane vedla drahsi automobilek tak im ukapne slina na koberec ak zan vobec priplatili z gumy sa to lahsie utrie... >:D Bez urazky na majitelov Loganu len ma nic lacnejsie nenapadlo ked ze nemam prehlad o Cinskych a Indickych autach ktorimy nas tiez za par rokov zahrnu ako lacnymi konzervami ktore budu cenovo velice vyhodne >:D Ono zase na druhej strane vzy lepsie ako tlacit sa v MHD a snivat o tucnom uvere............
Rozbalit vlákno
0