Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Automobilismus v Evropě postupně vymírá

Jan Mička
Diskuze (30)
Automobilky a analytici se neshodnou na názoru, kdy se opět zvednou prodeje osobních aut v Evropě. Na obrat k lepšímu to zatím nevypadá.

Prodej nových vozů v Evropě klesl od roku 2008 téměř o čtvrtinu. Zatímco v roce 2007 se prodalo více než 16 milionů vozidel, v příštím roce se očekává maximálně 12 milionů. Analytici z AlixPartners se domnívají, že by se měla situace obrátit k lepšímu až v závěru roku 2019. Skutečnost však nakonec může být jiná.

Rozdílný názor na věc mají i samotní výrobci automobilů. Zatímco koncern Daimler očekává zlepšení na začátku druhé poloviny současné dekády, generální ředitel aliance Renault-Nissan tak optimistický není. Podle Carlose Ghosna stále není situace na trhu natolik stabilní, aby se objevila výrazně lepší čísla než v předchozích letech. V jeho očích má vývoj v příštím či přespříštím roce teprve stabilizovat. O případném růstu proto nemůže být řeč.

Svůj názor na věc mají i analytici společnosti IHS Automotive. Podle nich by mohly prodeje v příštím roce dosáhnout objemu 12,1 milionů vozů, což výrazněji nepodrývá ani průzkum AlixPartners. Ani na začátku třetí dekády tohoto tisíciletí však IHS Automotive neočekává návrat na hodnoty z roku 2007. Předpokladem je přibližně 14,8 milionů prodaných vozidel.

Za menší zájem o nová auta ze strany zákazníků může především rostoucí míra nezaměstnanosti, ale také stárnoucí populace, stále méně nových řidičů a upadající důvěra v automobilky samotné. V dlouhodobém časovém horizontu se tak dá očekávat plošné zlevnění modelů evropských automobilek, což by mohlo situaci postupně obracet k lepšímu.

Jan Mička
Diskuze (30)
12. 8. 2013 16:08
Penize a penezi...
Predaje aut a vsetkeho sa zdvihnu len vtedy ak sa na nas v bankach zacnu zase usmievat ako v rokoch pred 2008 a ludia si zacnu zase brat tucne uvery na auta na ktore ani nemaju len aby sused zavidel a sami budu plakat potichu do vankusa ako to vsetko splacat...Pokial tak bankery nezacnu robit a budu vyplacat tucne bonusy len sebe tak priemernym ludom bude musiet stacit aj Logan a ked obcas zastane vedla drahsi automobilek tak im ukapne slina na koberec ak zan vobec priplatili z gumy sa to lahsie utrie... >:D Bez urazky na majitelov Loganu len ma nic lacnejsie nenapadlo ked ze nemam prehlad o Cinskych a Indickych autach ktorimy nas tiez za par rokov zahrnu ako lacnymi konzervami ktore budu cenovo velice vyhodne >:D Ono zase na druhej strane vzy lepsie ako tlacit sa v MHD a snivat o tucnom uvere............
12. 8. 2013 09:59
Re: Zlevňování?
Přesně a ještě přidejme, jak je v USA obecně rozvinutá hromadná doprava (do které se v Evropě cpou peníze v neuvěřitelném rozsahu...). USA to mají prostě nastavené jinak a navíc, na rozdíl od Evropy, kde do každé "díry" jezdí nejmíň autobusové linky se tam člověk bez auta neobejde.....
11. 8. 2013 15:55
Re: Titulek?
Samozrejme, to Ti tu mam psat extra celej clanek? Zpusob, jakym jses *pridal* je dost nediskusni.
11. 8. 2013 08:07
Re: Zlevňování?
Ano, USA jsou úplně jiný svět. Pokud vím, nemají tam DPH kolem 20 a více %, ale sales tax tak do 10%. To samo dělá docela dost. Což neznamená, že Evropa půjde tímhle směrem. Co Američan proti Západoevropanovi ušetří na autě, benzínu a zboží vůbec, utratí zase za školy pro děti, doktory atd. Prostě úplný jiný svět.
10. 8. 2013 23:37
Jednoducha odpoved
predaje sa zdvihnu az sa rozpadne ZESR - Zvaz Europskych Socialistickych Republik.

I ked nasytenost trhu je blizko poslednym rekordom.
Zlavovanie je logicky nezmysel, auta su historicky cenovo najdostupnejsie. Ale staci opat nejaka ta kriza a pojdu este dole.