Ekonomika
Tí si teda veria....kto tu má najviac skúseností s anketami na blogoch? Ja by som tipoval, že do konca roka predajú tak 25 kusov. 😄
Bude o to velkej zájem. Cena také není nijak nerealistická, takže bych se nedivil, kdyby se na všechny nakonec letos nedostalo.
Spravíš anketu na blogu? Môže to byť docela zaujímavé vrátiť sa k nej v januári 2010, či sa prognózy splnili, poprípade kto si tipne najpresnejšie výsledky predaja v ČR.
neprodejne auto v tehle dobe 😄
Chtel by ho skoro kazdy, ale jen 20 tisic lidi na celem svete to rocne udela. Na to vsadim posledni korunu! 😉
Vem si, že většinu potentních zákazníků maj dobře zmapovaných a ten jejich "optimismus" určitě vychází z nějaký reality a ne ze snů. I kdyby to bylo těch 25, tak je to pecka. Spíš bych chtěl vidět, jak i přes "krizi" budou stíhat vyrábět. "Mít Porsche" je a byl sen pro hodně lidí a koupě pro ně byla omezená v podstatě hlavně tou jednoúčelností modelů. Tam bych viděl jeden z hlavních důvodů úspěšnosti káji a s Panamerou to vidim podobně.
Jo, já si taky klidně vsadím na vyprodaných 50 kusů ještě do Mikuláše. To auto se přesně trefuje do mezery v trhu, stojí stejně co konzum, tj. lux segment německé trojky, plus lex, plus maseratti, což jsou všechno už "okoukaná" a relativně obyčejná auta, panamera přinese ten kousek exkluzivity navíc, a přitom nebude potřeba tahat z kapsy o dvě mega víc, jako za vyloženou exkluzivitu typu aston. 😉
Jistě, Panamera bude trhák, o tom jsem přesvědčen.
Nedelej prognozy! Vis, ze to mas tak 50/50! >😁 Panamera musi byt uspesna... 😄
Mám to 99:1... >😁 99 golfů a jeden... cee´d >😒] 😉
Mas pekny autopark!!! >😁 A neni uplne jednotvarny! >😒]
Burago... 😉
Tak v tom pripade je ma "garaz" podstatne rozmanitejsi >😒]
>😁 😉
Já prožil dětství v tom, že jsem jednou za rok k ježíšku dostal dva angličáky a cenil jsem si je jako fakt oko v hlavě. A cením si je dodnes. Dneska přinesu domů obden také dva angličáky a děti mi říkají - tatínku, zase autíčka, vždyť už to nemáme kam dávat... Svět je nevděčnej... 😄
P.S. Zkušebně jsem nechal ležet na stole nerozbaléného angličáka. Ležel tam tejden, až jsem se slitoval... 😄
Já prožil dětství v tom, že jsem jednou za rok k ježíšku dostal dva angličáky a cenil jsem si je jako fakt oko v hlavě. A cením si je dodnes. Dneska přinesu domů obden také dva angličáky a děti mi říkají - tatínku, zase autíčka, vždyť už to nemáme kam dávat... Svět je nevděčnej... 😄
P.S. Zkušebně jsem nechal ležet na stole nerozbaléného angličáka. Ležel tam tejden, až jsem se slitoval... 😄
Babicka mi v nekde v 86 privezla Mercedes SL300 Gullwing, opatroval jsem ho jako oko v hlave a par tydnu lezel stale v krabici coby svatost.
Kdyz jsem se v 92 stehoval mimo rodne hnizdo a neprozretelne ho nechal na "druhou varku", moje maminka neznala veci usoudila, ze uz si nikdy hrat nebudu (jak se mylila) a spolecne s L&K ze sedesatych let, par rocniky SM, Automobil, Motor a Autokatalogy od roku 1985 vyhodila...
Musim se priznat, ze me trvalo temer rok, nez jsem byl schopen promluvit s ni s chladnou hlavou.
U deti to prichazi s vekem, starsi syn uz ma auta na vystavce a obcas je lesti, ten mladsi jeste radsi radi po podlaze....a uprimne, diky bohu za bBurago, cloveka ty 1:43 pak tak neboli 😉
Kdyz jsem se v 92 stehoval mimo rodne hnizdo a neprozretelne ho nechal na "druhou varku", moje maminka neznala veci usoudila, ze uz si nikdy hrat nebudu (jak se mylila) a spolecne s L&K ze sedesatych let, par rocniky SM, Automobil, Motor a Autokatalogy od roku 1985 vyhodila...
Musim se priznat, ze me trvalo temer rok, nez jsem byl schopen promluvit s ni s chladnou hlavou.
U deti to prichazi s vekem, starsi syn uz ma auta na vystavce a obcas je lesti, ten mladsi jeste radsi radi po podlaze....a uprimne, diky bohu za bBurago, cloveka ty 1:43 pak tak neboli 😉
😄 ja toho ocekavam 😃) papir snese vse..
Podle mě naprosto realistické. Kolik se u nás prodá ročně špičkových verzí S, 7 a A8? K tomu Qporte. Panamera má určiťe zákazníky kde brát. Cena není nijak přehnaná a co je podle mě hlavní, Panamera bude schopná stáhnout ty zákazníky německé premie, pro které je Qporte už moc vyhraněné a navíc italské. Porsche má oproti Maserati tu výhodu (hodně díky Cayenne), že není vnímáno jako ryze ultimativní sportovní značka, ale i jako značka, která dělá auta pro "běžné" ježdění.
Švorcákům, těm je hej, co ti si nemusí koupit aut... no, jen výčet by vydal na tři hustě popsané strany. Koneckonců i těch aut, co si koupit mohou je dost. To takový klasický platinový kovboj to má v segmentu velkých sedanů poměrně redukované. Citelně chybí modelová variace cee´d sedan, a tak vlastně nezbývá, než zabrousit do premiozních výšin - BMW7, Mercedes-Benz S-Klasse, AUDI A8, případně Maserati Quattroporte.
A nyní přichází platinový bůh. Absolutní technika, absolutní vizáž, absolutní image. Navíc je to Porsche. Každý na světě ví, co Porsche bylo, je a bude. A tedy otázka nepadá tak, zda-li se Panameře podaří start, otázka stojí tak, zdali ten start ostatní vůbec ustojí. Zejména tedy... někteří. Lépe řečeno... některý.
Jistě není od věci mít jen tak, z tradice ve stáji jedno eS. To prostě patří k dobrým mravům. Uznávám, že ovšem nikoliv ve vaší ulici. Prostě, to eS bych bral jako automatickou volbu. Popravdě píšu, že na minulou sedmu bys mě nepřemluvil. Vím, technika dokonalá... no, voko nebere. Jiné to je ovšem u sedmy aktuální. Tam už se nabízí, zdali by ve stáji neměla být i ta sedma. Intuitivně cítím, že by tam být měla. Co tam ovšem od zítřka být musí je aspoň jedna Panamera. A proč?
No, protože v panameře se snoubí všechno, co může dospělej eurodrzek od auta potřebovat - dokonalou techniku, bestiální výkon, dravčí vizáž a vesmírnou image. Takže do stáje rozhodně a především patří Panamera.
No, a dilema máme šťastně za sebou. Akorát nezapomeň postavit vedle panamery ještě malej ale fantastickej bonus. Jistě, ty víš... Bezpečnostní kód dveří od stájí je... 911.
P.S. :yes: :yes: :yes:
A nyní přichází platinový bůh. Absolutní technika, absolutní vizáž, absolutní image. Navíc je to Porsche. Každý na světě ví, co Porsche bylo, je a bude. A tedy otázka nepadá tak, zda-li se Panameře podaří start, otázka stojí tak, zdali ten start ostatní vůbec ustojí. Zejména tedy... někteří. Lépe řečeno... některý.
Jistě není od věci mít jen tak, z tradice ve stáji jedno eS. To prostě patří k dobrým mravům. Uznávám, že ovšem nikoliv ve vaší ulici. Prostě, to eS bych bral jako automatickou volbu. Popravdě píšu, že na minulou sedmu bys mě nepřemluvil. Vím, technika dokonalá... no, voko nebere. Jiné to je ovšem u sedmy aktuální. Tam už se nabízí, zdali by ve stáji neměla být i ta sedma. Intuitivně cítím, že by tam být měla. Co tam ovšem od zítřka být musí je aspoň jedna Panamera. A proč?
No, protože v panameře se snoubí všechno, co může dospělej eurodrzek od auta potřebovat - dokonalou techniku, bestiální výkon, dravčí vizáž a vesmírnou image. Takže do stáje rozhodně a především patří Panamera.
No, a dilema máme šťastně za sebou. Akorát nezapomeň postavit vedle panamery ještě malej ale fantastickej bonus. Jistě, ty víš... Bezpečnostní kód dveří od stájí je... 911.
P.S. :yes: :yes: :yes:
Sloh strasnej ale s obsahem nelze nez souhlasit a pokud to pridusi nebo dokonce snad udusi radoby premii VW A8, tak jedine dobre 😉
odkdy je A8 rádobyprémie ty jeden rádobyznalče??? >😁 >😒]
Mas pravdu neni ani radoby premie 😄 Stejne jako zbytek toho zbytecnyho brandu hehe
Pan asi jezdi Rollsem 😃))
Co máš proti slohu? Jestli tedy vubec víš, co slovo "sloh" znamená...
Prosimte vsichni ti tvi drzci a kovbojove a podobny blbosti - uff. Ale myslenka schovana za tim ma hlavu a patu to se musi nechat
Za myšlenku děkuju, na eurodrzky ještě určitě narazíš 😉 a na antoušky též...
Platinovej kovboj je regulerní diskuzní slogan... ani nevím, kdo ho zde použil první... 😉
Platinovej kovboj je regulerní diskuzní slogan... ani nevím, kdo ho zde použil první... 😉
Odkedy Porsche ponuka vo svojich modeloch diesle, tak u mna nie o nic excluzivnejsia znacka ako BMW, Mercedes ci Lexus - teda len klasicka premia. Chapem vedenie, ktore si hovori, ze je treba z ludi vytrieskat niake peniaze, pokial sa to este da. Pre mna je jednoznacne TOP Maserati 4Porte "eS" s uslachtilim V8 a nie tento quasimodo (zboku ma vizualitu slavnej rozpravkovej postavy).
Skoda, ze Porsche uz nie taka znacka, ako za cias, ked sa hladelo na pozitok z jazdy a nie na plnenie uz tak plnych bankovych kont koncernu 😢
Skoda, ze Porsche uz nie taka znacka, ako za cias, ked sa hladelo na pozitok z jazdy a nie na plnenie uz tak plnych bankovych kont koncernu 😢
[odkaz]
ja by som odolal, ja by som si vedel predstavit aj krajsie laufy, nejako mi nesedi, ze su kazde tie dve koncovky este v dalsom obale a aj ten tvar mi tam nepride moc kompaktny a vobec toto auto mi uz ako plnokrvne porsche nepripada.
Tak ty laufy mě taky nesedí. Nesedí mě ani ty u 911 dneska, ta menší a větší spojená roura a ani ty ovály u AMG. Mě se líbí syrová klasika u "M".
suhlasim, klasika je klasika. :yes:
Na druhou stranu už s tim kájou prolomili tu hranici 911 x jednoho ksichtu, takže Pannu Máriu vidim, jako logickej vývoj a věřím, že to bude pecka nejen v prodejích, i když dneska, kdo ví.
ano doba je neuprostna, ale neviem ci to nie je niekedy na skodu veci.
Tak v tomhle případě asi ne. Aston taky "valí" podobnou strategii a podle mě neni nad to vlastnit tyhle "jednoúčelový" značky, jako plnohodnotnou káru a jet s celou famílií, nebo naložit víc, než jen kreditku.
ale potom sa straca to prave srdce takejto znacky, aspon mne to tak pripada, ja mam porsche ako sportovu modlu, vnimam ich ako plnokrvne sportove auta s obrovskou tradiciou a preto tie auta tak zboznujem a obdivujem, ze sa doteraz drzali toho svojho stylu a nepozerali do lava ani do prava.
Jo jo, po přebouchaném "tuaregu" na "kajen" tu máme další nafouklou a "znásilněnou ikonu" 911...
Také se tu nemíním rozplývat nad tou "krásou"... :-!
Další "rodinné" PORSCHE...tentokrát aspoň
s lepším těžištěm...
Nevím proč se tady tak řeší, jestli tam bude diesel nebo ne...kdo chce přece benzín, tak mu může být absolutně ukradené, jestli se to dělá i v dieselu...jsou snad např. BMW 3,5,6,7 méněcenější auta jen proto, že existují i jejich dieselové protějšky?
Opravdový zlom v tradici PORSCHE nastal v momentě, kdy přebouchali tuarega na kajena a plácli tam "erb" z "911"...
Nedávná "inplantace" dieselu do tohoho "tujenu" už je proti tomu jen neškodná a vlastně po tom "všem" docela logická epizodka...
Také se tu nemíním rozplývat nad tou "krásou"... :-!
Další "rodinné" PORSCHE...tentokrát aspoň
s lepším těžištěm...
Nevím proč se tady tak řeší, jestli tam bude diesel nebo ne...kdo chce přece benzín, tak mu může být absolutně ukradené, jestli se to dělá i v dieselu...jsou snad např. BMW 3,5,6,7 méněcenější auta jen proto, že existují i jejich dieselové protějšky?
Opravdový zlom v tradici PORSCHE nastal v momentě, kdy přebouchali tuarega na kajena a plácli tam "erb" z "911"...
Nedávná "inplantace" dieselu do tohoho "tujenu" už je proti tomu jen neškodná a vlastně po tom "všem" docela logická epizodka...
Jo, tak tohle je panečku kára jako bejk. Až mi z toho popraskaly brejle. :yes: Ale ten interier mi takhle z fotek připadá trochu moc studenej, pro řidiče to mohlo být udělaný útulněji.
Věřím, že to bude mít v tomto segmentu výborné jízdní vlastnosti a doufám, že to bude vypadat v reálu lépe než na fotkách. Můj názor co se mi zatím na Panameře nelíbí se dá shrnou asi do těchto bodů😒br />
1) DESIGN, přední část vozu se mohla více inspirovat u Carrera GT a zadní část vozu se mi nelíbí vůbec. Je to zbytečně "nafouklé" a nemá to dost dynamiky. Vzhled interiéru se středovou konzolí není nejhorší, ale celek mě neuchvátil. Čekal jsem o hodně víc. Každý návrh na toto auto za posledních x let byl zajímavější než je skutečnost.
2) MOTOR, 4.8 litru a 2 turba dává 500 koní u nejvyšší verze. To samozřejmě stačí, ale je v tom nějaká zásadní technická inovace ? Motor 6.2 AMG v připravovaném SLS bude dávat 571 koní a 650 Nm, bez turb (ale s větším obsahem). Můžeme samozřejmě srovnávat momentovou křivku, ale motor v Panameře mi nepřijde jako zásadní novinka ale jako mírně upravený motor z Cayenne Turbo.
3) LUXUS, Panamera se prezentuje jako luxusně-sportovní auto. Sportovní v rámci třídy určitě bude, ale dovolím si tvrdit, že ve smyslu použitých materiálů Porsche obecně příliš luxusní není. Podívejte se na interiér odcházejícího Cayenne a všechny 911ky. Takhle si luxusní interiér nepředstavuji. U 911 se to dá pochopit a Porsche také chytře obchodně tvrdí, že sport = minimalistický interiér (ale cena zůstáva maximalistická...), ale Cayenne je kvalitou interiéru pozadu, zejména některé prvky jsou dle mého názoru zcela mimo prémiový segment.
Když se podíváte na páčky u volantu u fota Panamery - nejsou to snad pořád ty stejné (a pořád stejně laciné), co řazení na volantu PDK - tvrdý a lesklý (klouzavý) plast, kliky dveří u 911 z plastu - co Panamera, také tak ? Doufám, že snad ne. Dnes již luxusní segment má také řadu "vychytávek" - noční vidění, paleta různých asistentů. Co z toho bude Panamera mít ? Lze ji srovnat s novým Mercedesem E ?
4) HMOTNOST, Panamera měla mít velice pokrokovou karoserii a být velice lehká. Panamera Turbo by měla však mít hmotnost okolo 2000 kg což je docela dost. Celohliníková karoserie se nekonala, větší použití karbonu (třeba na hřídel jako má GT-R a bude mít SLS také) také myslím není použito.
5) CENA a doplňky, cena je na US trhu 132.600 USD (základ) a pro Německo 135.154 EUR (základ), takže je opět na US trhu levnější prakticky poměrem kurzů USD a EUR. To je vzhledem k EU dost běžná praxe, horší je to s cenou doplňků. Podívejte se na stránky Porsche a cena některých doplňků je úplně mimo (např. jiná barva budíků = cca 20-30.000 Kč).
Omlouvám se za délku příspěvku.
1) DESIGN, přední část vozu se mohla více inspirovat u Carrera GT a zadní část vozu se mi nelíbí vůbec. Je to zbytečně "nafouklé" a nemá to dost dynamiky. Vzhled interiéru se středovou konzolí není nejhorší, ale celek mě neuchvátil. Čekal jsem o hodně víc. Každý návrh na toto auto za posledních x let byl zajímavější než je skutečnost.
2) MOTOR, 4.8 litru a 2 turba dává 500 koní u nejvyšší verze. To samozřejmě stačí, ale je v tom nějaká zásadní technická inovace ? Motor 6.2 AMG v připravovaném SLS bude dávat 571 koní a 650 Nm, bez turb (ale s větším obsahem). Můžeme samozřejmě srovnávat momentovou křivku, ale motor v Panameře mi nepřijde jako zásadní novinka ale jako mírně upravený motor z Cayenne Turbo.
3) LUXUS, Panamera se prezentuje jako luxusně-sportovní auto. Sportovní v rámci třídy určitě bude, ale dovolím si tvrdit, že ve smyslu použitých materiálů Porsche obecně příliš luxusní není. Podívejte se na interiér odcházejícího Cayenne a všechny 911ky. Takhle si luxusní interiér nepředstavuji. U 911 se to dá pochopit a Porsche také chytře obchodně tvrdí, že sport = minimalistický interiér (ale cena zůstáva maximalistická...), ale Cayenne je kvalitou interiéru pozadu, zejména některé prvky jsou dle mého názoru zcela mimo prémiový segment.
Když se podíváte na páčky u volantu u fota Panamery - nejsou to snad pořád ty stejné (a pořád stejně laciné), co řazení na volantu PDK - tvrdý a lesklý (klouzavý) plast, kliky dveří u 911 z plastu - co Panamera, také tak ? Doufám, že snad ne. Dnes již luxusní segment má také řadu "vychytávek" - noční vidění, paleta různých asistentů. Co z toho bude Panamera mít ? Lze ji srovnat s novým Mercedesem E ?
4) HMOTNOST, Panamera měla mít velice pokrokovou karoserii a být velice lehká. Panamera Turbo by měla však mít hmotnost okolo 2000 kg což je docela dost. Celohliníková karoserie se nekonala, větší použití karbonu (třeba na hřídel jako má GT-R a bude mít SLS také) také myslím není použito.
5) CENA a doplňky, cena je na US trhu 132.600 USD (základ) a pro Německo 135.154 EUR (základ), takže je opět na US trhu levnější prakticky poměrem kurzů USD a EUR. To je vzhledem k EU dost běžná praxe, horší je to s cenou doplňků. Podívejte se na stránky Porsche a cena některých doplňků je úplně mimo (např. jiná barva budíků = cca 20-30.000 Kč).
Omlouvám se za délku příspěvku.
Milý Topspeed(e)! Víceméně se dá jen SOUHLASit (napsal jste to ZCELA výstižně) - pro vás/nás "náročnější" tu prostě je/bude Aston Martin Rapid :yes: 😄
PS: Ale i tak se mi Panamera docela LíBí a myslím že JEZDIT se s ní (v ní) bude jezdit VELMi dobře ...
PPS: A "očekávala" bych, že MOTORová nabídka se časem ještě "rozšíří" (asi i DOLŮ, ale snad i NAHORU 😉
Pěkný den 😄
PS: Ale i tak se mi Panamera docela LíBí a myslím že JEZDIT se s ní (v ní) bude jezdit VELMi dobře ...
PPS: A "očekávala" bych, že MOTORová nabídka se časem ještě "rozšíří" (asi i DOLŮ, ale snad i NAHORU 😉
Pěkný den 😄
PS: Ale jinak se mi Panamera docela DOST "líbí" :yes: 😄
PS: Chápu "výhody" dieslu v různých vozech (třeba autobusech - chtěla jsem říci mpVANech SUV SAV apod., a v NOUZi NEJvyšší ho "akceptuji" v Cayenne, v "prostornější" verzi 911 v ŽÁDNÉM případě! NiKDY, naprosto NElze! NEpřijatelné!!!
PPS: A "pár" lidí by to jistě "nadchlo", nicméně "pár" zrovna tak "znechutilo" - doufám že zde Wendelin NEpochybí, v TOMTO případě by to NEmusel být "jednoznačný přínos"
Panamera je i přes svoji velikost opravdu tak trochu 911 a s "humpoláckým" MOTORem TDi by se z ní stalo něco JAKO "baletka v bagančatech" 😒 :no:
Pěkný den 😉
Schvalne, jaky je pomer benzinovych a naftovych BMW 7, nebo M-B S 😉
Otazka zustava nakolik se povede inovovany V6TDI 😉
Zvolila bych 50i :yes: 😄
Že já bych JEDNOZNAČNĚ "preferovala" BENZÍNovou verzi (a když už TAK už ... 😄 )
PS: Já JEDNOZNAČNĚ volím 35i PŘED 35d (i když jeho kvality "uznávám" - pro "pocit" z jízdy je benzín stále ještě LEPŠí volbou - a v TOP Class kategorii již VŮBEC NEní "co řešit"!)
Pěkný den 😄
... ale PRO JISTOTU si Frankfurt "zapíši do kalendáře" 😉
PS: NiC proti "pilotáži" F1, ale to je (dle mne) již MOC "vzdálené" od "normálních/běžných" aut(íček) 😉
PPS: NEtísním se 😄
Netisnit se? To se podari jedine novinarum, uklizeckam nebo udrzbarum pred oficialnim otevrenim...
Pak snad jedine nepouzivat 3 dny deodorant, jist hodne cesneku a hygiene moc nedat.
PS: Prý (dost) "pomáhá" osobní pozvánka - ke konkrétním automobilkám ... jsem někde slyšela 😉
PPS: Mně F1 opravdu příjde již MOC "jinde", to už s auty NEmá moc "společné" - zato WRC jsou stále ještě "normální" autíčka (byť HODNĚ "vylepšená"). Jakési "spojení/vztah" mezi sériovou výrobou/technikou "běžných" vozů a F1 lze "dohledat" snad jen u Ferrari a McLaren (a i tam jen VELMi "vzdáleně", u ostatních je to jen "reklama" (byť "pěkná") a navíc ty NEUSTÁLÉ změny pravidel.. :no: 8-s
Pěkný den 😉
WRC-ko ma pouze tvary beznych vozu...tim veskera podobnost konci.
Ale šlo mi o něco maličko JINÉHO, řidičům F1 se (oprávněně) říká PILOTi, neb to s řízením normálního vozů už nemá NIC společného - mne "zajímají" spíše ty "běžné" vozy, "normální" řízení - v tomto smyslu je "vztah" WRC vozů k "našemu" ježdění/řízení přeci jen "větší" než PILOTování F1
😉
No a STEJNĚ je dobré/rozumné/správné si dát KAŽDÉ cca 2 hodiny malou PAUZ(ičku)U .. a to je třeba právě těch 400-500 kilometrů 😉
PS: NEjsou tam na to ani "předpisy", ani POVRCH silnic!
PPS: Po česku "létám" tak 135-136 km/h na tempomat 😉
A to "letadélko" spíše "létá" RYCHLEJi, ne? 😄
Pěkný den (do česka - na české silnice/dálnice je Panamera skoro ŠKODA, tam se LÉPE "hodí/uplatní" spíše takový Citroën C6 - nebo alespoň "5" - při dalšího zhoršení asi již JEN konstrukce SUV ...)
Vrtulove o neco malo ano, ale nastup a vystup prumer kazi 😉
PS: Ano ta "filtrace" před nástupem průměr opravdu KAZí 😉
Pěkný den 😄
Presto, doporucuju treba cestu z Ostravy, pres Opavu, Vamberk do HK...fantazie!
PS: A bude ještě "veseleji"..
[odkaz] stavet-levnejsi-dalnice-flc-/eko-dopravd… />
(ten odkaz nějak NELZE zadat - prostě článeček STÁT VYMÝŠLÍ JAK STAVĚT LEVNĚJŠÍ DÁLNICE na idnes.cz)
.. prý jsou české dálnice moc "nóbl", měly by se stavět LEVNĚJi = více klikaté atd./apod. 😉
Levnejsi dalnice budou, po ukonceni kartelovych dohod stavebnich spolecnosti a okradani ze strany uredniku a politiku.
PS: Vaše "vysvětlení" NEkalostí "chápu/rozumím" - ale na "řešení" moc NEvěřím ;-\
PPS: I v Deutschland šla kvalita dálnic v posledním desetiletí VÝRAZNĚ dolů :no:
I tak: Pěkný den 😄