Porsche začalo vyrábět novou luxusní pětidveřovou limuzínu pro čtyři cestující. Prodej na českém trhu má oficiálně odstartovat až 12. září 2009, ale přesto dovozce očekává prodej asi 50 výhradně osmiválcových vozů.
Milý Topspeed(e)! Víceméně se dá jen SOUHLASit (napsal jste to ZCELA výstižně) - pro vás/nás "náročnější" tu prostě je/bude Aston Martin Rapid :yes::-)
PS: Ale i tak se mi Panamera docela LíBí a myslím že JEZDIT se s ní (v ní) bude jezdit VELMi dobře ...
PPS: A "očekávala" bych, že MOTORová nabídka se časem ještě "rozšíří" (asi i DOLŮ, ale snad i NAHORU ;-)
Pěkný den :-)
Věřím, že to bude mít v tomto segmentu výborné jízdní vlastnosti a doufám, že to bude vypadat v reálu lépe než na fotkách. Můj názor co se mi zatím na Panameře nelíbí se dá shrnou asi do těchto bodů:
1) DESIGN, přední část vozu se mohla více inspirovat u Carrera GT a zadní část vozu se mi nelíbí vůbec. Je to zbytečně "nafouklé" a nemá to dost dynamiky. Vzhled interiéru se středovou konzolí není nejhorší, ale celek mě neuchvátil. Čekal jsem o hodně víc. Každý návrh na toto auto za posledních x let byl zajímavější než je skutečnost.
2) MOTOR, 4.8 litru a 2 turba dává 500 koní u nejvyšší verze. To samozřejmě stačí, ale je v tom nějaká zásadní technická inovace ? Motor 6.2 AMG v připravovaném SLS bude dávat 571 koní a 650 Nm, bez turb (ale s větším obsahem). Můžeme samozřejmě srovnávat momentovou křivku, ale motor v Panameře mi nepřijde jako zásadní novinka ale jako mírně upravený motor z Cayenne Turbo.
3) LUXUS, Panamera se prezentuje jako luxusně-sportovní auto. Sportovní v rámci třídy určitě bude, ale dovolím si tvrdit, že ve smyslu použitých materiálů Porsche obecně příliš luxusní není. Podívejte se na interiér odcházejícího Cayenne a všechny 911ky. Takhle si luxusní interiér nepředstavuji. U 911 se to dá pochopit a Porsche také chytře obchodně tvrdí, že sport = minimalistický interiér (ale cena zůstáva maximalistická...), ale Cayenne je kvalitou interiéru pozadu, zejména některé prvky jsou dle mého názoru zcela mimo prémiový segment.
Když se podíváte na páčky u volantu u fota Panamery - nejsou to snad pořád ty stejné (a pořád stejně laciné), co řazení na volantu PDK - tvrdý a lesklý (klouzavý) plast, kliky dveří u 911 z plastu - co Panamera, také tak ? Doufám, že snad ne. Dnes již luxusní segment má také řadu "vychytávek" - noční vidění, paleta různých asistentů. Co z toho bude Panamera mít ? Lze ji srovnat s novým Mercedesem E ?
4) HMOTNOST, Panamera měla mít velice pokrokovou karoserii a být velice lehká. Panamera Turbo by měla však mít hmotnost okolo 2000 kg což je docela dost. Celohliníková karoserie se nekonala, větší použití karbonu (třeba na hřídel jako má GT-R a bude mít SLS také) také myslím není použito.
5) CENA a doplňky, cena je na US trhu 132.600 USD (základ) a pro Německo 135.154 EUR (základ), takže je opět na US trhu levnější prakticky poměrem kurzů USD a EUR. To je vzhledem k EU dost běžná praxe, horší je to s cenou doplňků. Podívejte se na stránky Porsche a cena některých doplňků je úplně mimo (např. jiná barva budíků = cca 20-30.000 Kč).
Jo, tak tohle je panečku kára jako bejk. Až mi z toho popraskaly brejle. :yes: Ale ten interier mi takhle z fotek připadá trochu moc studenej, pro řidiče to mohlo být udělaný útulněji.
Jo jo, po přebouchaném "tuaregu" na "kajen" tu máme další nafouklou a "znásilněnou ikonu" 911...
Také se tu nemíním rozplývat nad tou "krásou"... :-!
Další "rodinné" PORSCHE...tentokrát aspoň
s lepším těžištěm...
Nevím proč se tady tak řeší, jestli tam bude diesel nebo ne...kdo chce přece benzín, tak mu může být absolutně ukradené, jestli se to dělá i v dieselu...jsou snad např. BMW 3,5,6,7 méněcenější auta jen proto, že existují i jejich dieselové protějšky?
Opravdový zlom v tradici PORSCHE nastal v momentě, kdy přebouchali tuarega na kajena a plácli tam "erb" z "911"...
Nedávná "inplantace" dieselu do tohoho "tujenu" už je proti tomu jen neškodná a vlastně po tom "všem" docela logická epizodka...
ale potom sa straca to prave srdce takejto znacky, aspon mne to tak pripada, ja mam porsche ako sportovu modlu, vnimam ich ako plnokrvne sportove auta s obrovskou tradiciou a preto tie auta tak zboznujem a obdivujem, ze sa doteraz drzali toho svojho stylu a nepozerali do lava ani do prava.
Tak v tomhle případě asi ne. Aston taky "valí" podobnou strategii a podle mě neni nad to vlastnit tyhle "jednoúčelový" značky, jako plnohodnotnou káru a jet s celou famílií, nebo naložit víc, než jen kreditku.
Na druhou stranu už s tim kájou prolomili tu hranici 911 x jednoho ksichtu, takže Pannu Máriu vidim, jako logickej vývoj a věřím, že to bude pecka nejen v prodejích, i když dneska, kdo ví.
ja by som odolal, ja by som si vedel predstavit aj krajsie laufy, nejako mi nesedi, ze su kazde tie dve koncovky este v dalsom obale a aj ten tvar mi tam nepride moc kompaktny a vobec toto auto mi uz ako plnokrvne porsche nepripada.
S tím WRC - asi VÍM jak to myslíte, ale NEní to až tak jak píšete - jsou tam přeci docela PŘESNÁ pravidla .... (NEjde jen o "vzhledově stejnou/podobnou karoserii" - naopak ta základní konstrukce MUSí být stejná ...
Ale šlo mi o něco maličko JINÉHO, řidičům F1 se (oprávněně) říká PILOTi, neb to s řízením normálního vozů už nemá NIC společného - mne "zajímají" spíše ty "běžné" vozy, "normální" řízení - v tomto smyslu je "vztah" WRC vozů k "našemu" ježdění/řízení přeci jen "větší" než PILOTování F1 ;-)
Je to již opravené? Četla jsem, že na jednom z nových úseků se po roce povrch "zvlnil" a bylo nutné OMEZIT rychlost ... a že ZAPLACENÉ jsou de facto dálnice DVĚ ;-) - i když spíše 8-s
PS: Vaše "vysvětlení" NEkalostí "chápu/rozumím" - ale na "řešení" moc NEvěřím ;-\
PPS: I v Deutschland šla kvalita dálnic v posledním desetiletí VÝRAZNĚ dolů :no:
I tak: Pěkný den :-)
presne tak, chtel by ho skoro kazdy,>:D lidi by chteli tolik veci :-D, promin ale unas v republice je 50 ks za pul roku skutecne prehnane cislo. Btw ja osobne bych spis volil dvoumistnou variantu porsche :-)
Babicka mi v nekde v 86 privezla Mercedes SL300 Gullwing, opatroval jsem ho jako oko v hlave a par tydnu lezel stale v krabici coby svatost.
Kdyz jsem se v 92 stehoval mimo rodne hnizdo a neprozretelne ho nechal na "druhou varku", moje maminka neznala veci usoudila, ze uz si nikdy hrat nebudu (jak se mylila) a spolecne s L&K ze sedesatych let, par rocniky SM, Automobil, Motor a Autokatalogy od roku 1985 vyhodila...
Musim se priznat, ze me trvalo temer rok, nez jsem byl schopen promluvit s ni s chladnou hlavou.
U deti to prichazi s vekem, starsi syn uz ma auta na vystavce a obcas je lesti, ten mladsi jeste radsi radi po podlaze....a uprimne, diky bohu za bBurago, cloveka ty 1:43 pak tak neboli ;-)
Já prožil dětství v tom, že jsem jednou za rok k ježíšku dostal dva angličáky a cenil jsem si je jako fakt oko v hlavě. A cením si je dodnes. Dneska přinesu domů obden také dva angličáky a děti mi říkají - tatínku, zase autíčka, vždyť už to nemáme kam dávat... Svět je nevděčnej... :-)
P.S. Zkušebně jsem nechal ležet na stole nerozbaléného angličáka. Ležel tam tejden, až jsem se slitoval... :-)
Odkedy Porsche ponuka vo svojich modeloch diesle, tak u mna nie o nic excluzivnejsia znacka ako BMW, Mercedes ci Lexus - teda len klasicka premia. Chapem vedenie, ktore si hovori, ze je treba z ludi vytrieskat niake peniaze, pokial sa to este da. Pre mna je jednoznacne TOP Maserati 4Porte "eS" s uslachtilim V8 a nie tento quasimodo (zboku ma vizualitu slavnej rozpravkovej postavy).
Skoda, ze Porsche uz nie taka znacka, ako za cias, ked sa hladelo na pozitok z jazdy a nie na plnenie uz tak plnych bankovych kont koncernu :'-(
Uklízečka NEjsem, novinář také NE (i když pár článečků mi vyšlo ;-) ), udržbářka už VŮBEC ne a na hygienu dbát PŘÍSNĚJi než kdo jiný (ale česnek mám ráda :-) ) ...
PS: Prý (dost) "pomáhá" osobní pozvánka - ke konkrétním automobilkám ... jsem někde slyšela ;-)
PPS: Mně F1 opravdu příjde již MOC "jinde", to už s auty NEmá moc "společné" - zato WRC jsou stále ještě "normální" autíčka (byť HODNĚ "vylepšená"). Jakési "spojení/vztah" mezi sériovou výrobou/technikou "běžných" vozů a F1 lze "dohledat" snad jen u Ferrari a McLaren (a i tam jen VELMi "vzdáleně", u ostatních je to jen "reklama" (byť "pěkná") a navíc ty NEUSTÁLÉ změny pravidel.. :no:8-s
Pěkný den ;-)
Ano ten VTIP STOLETí, že německá dálnice s NEomezenou rychlostí či norská v ULTRAsložitém terénu fjordů jsou LEVNĚJŠí než ta česká rok stará "vlkovatá" směr Ostrava omezená na 80 km/h, tedy POMALEJŠí než poslední "okreska" - ten "miluji" :yes::-)
PS: A bude ještě "veseleji"..
Jisteze, cesky drazsi km dalnice nemuze byt prece lepsi nez nemecky levnejsi. Mimochodem, ve vyspelejsich statech nepocitali nikdy s vyuzitim silnic pro vlaky, nebot na nich nejsou po par letech koleje...
Presto, doporucuju treba cestu z Ostravy, pres Opavu, Vamberk do HK...fantazie!
Tak raději 2 závody WRC než jeden F1 ;-)
PS: NiC proti "pilotáži" F1, ale to je (dle mne) již MOC "vzdálené" od "normálních/běžných" aut(íček) ;-)
PPS: NEtísním se :-)
Tam jsou (na těch "polňačkách") VHODNÉ vozy SUV již dnes (!), stav českých silnic prvních tříd/dálnic je občas jaksi NE"pochopitelný" - na české dálnice/NEdálnice se hodí "podvozkový filtr" C5/6 již dnes! A "zlepšení" ve své křišťálové kouli v brzké době NEvidím (no ani ve VZDÁLENĚJŠÍ).
PS: Ano ta "filtrace" před nástupem průměr opravdu KAZí ;-)
Pěkný den :-)
To byl (trochu) VTiP ;-)
Že já bych JEDNOZNAČNĚ "preferovala" BENZÍNovou verzi (a když už TAK už ... :-) )
PS: Já JEDNOZNAČNĚ volím 35i PŘED 35d (i když jeho kvality "uznávám" - pro "pocit" z jízdy je benzín stále ještě LEPŠí volbou - a v TOP Class kategorii již VŮBEC NEní "co řešit"!)
Pěkný den :-)
Švorcákům, těm je hej, co ti si nemusí koupit aut... no, jen výčet by vydal na tři hustě popsané strany. Koneckonců i těch aut, co si koupit mohou je dost. To takový klasický platinový kovboj to má v segmentu velkých sedanů poměrně redukované. Citelně chybí modelová variace cee´d sedan, a tak vlastně nezbývá, než zabrousit do premiozních výšin - BMW7, Mercedes-Benz S-Klasse, AUDI A8, případně Maserati Quattroporte.
A nyní přichází platinový bůh. Absolutní technika, absolutní vizáž, absolutní image. Navíc je to Porsche. Každý na světě ví, co Porsche bylo, je a bude. A tedy otázka nepadá tak, zda-li se Panameře podaří start, otázka stojí tak, zdali ten start ostatní vůbec ustojí. Zejména tedy... někteří. Lépe řečeno... některý.
Jistě není od věci mít jen tak, z tradice ve stáji jedno eS. To prostě patří k dobrým mravům. Uznávám, že ovšem nikoliv ve vaší ulici. Prostě, to eS bych bral jako automatickou volbu. Popravdě píšu, že na minulou sedmu bys mě nepřemluvil. Vím, technika dokonalá... no, voko nebere. Jiné to je ovšem u sedmy aktuální. Tam už se nabízí, zdali by ve stáji neměla být i ta sedma. Intuitivně cítím, že by tam být měla. Co tam ovšem od zítřka být musí je aspoň jedna Panamera. A proč?
No, protože v panameře se snoubí všechno, co může dospělej eurodrzek od auta potřebovat - dokonalou techniku, bestiální výkon, dravčí vizáž a vesmírnou image. Takže do stáje rozhodně a především patří Panamera.
No, a dilema máme šťastně za sebou. Akorát nezapomeň postavit vedle panamery ještě malej ale fantastickej bonus. Jistě, ty víš... Bezpečnostní kód dveří od stájí je... 911.
V česku? Bože to NE!
PS: NEjsou tam na to ani "předpisy", ani POVRCH silnic!
PPS: Po česku "létám" tak 135-136 km/h na tempomat ;-)
A to "letadélko" spíše "létá" RYCHLEJi, ne? :-)
Pěkný den (do česka - na české silnice/dálnice je Panamera skoro ŠKODA, tam se LÉPE "hodí/uplatní" spíše takový Citroën C6 - nebo alespoň "5" - při dalšího zhoršení asi již JEN konstrukce SUV ...)
Podle mě naprosto realistické. Kolik se u nás prodá ročně špičkových verzí S, 7 a A8? K tomu Qporte. Panamera má určiťe zákazníky kde brát. Cena není nijak přehnaná a co je podle mě hlavní, Panamera bude schopná stáhnout ty zákazníky německé premie, pro které je Qporte už moc vyhraněné a navíc italské. Porsche má oproti Maserati tu výhodu (hodně díky Cayenne), že není vnímáno jako ryze ultimativní sportovní značka, ale i jako značka, která dělá auta pro "běžné" ježdění.
Já tedy "puriska" par excellence a ani když jedu SAMA mi NEvadí (a NEmusí to být nutně každých 400-500 km)
No a STEJNĚ je dobré/rozumné/správné si dát KAŽDÉ cca 2 hodiny malou PAUZ(ičku)U .. a to je třeba právě těch 400-500 kilometrů ;-)
Ano, ten rozdil u BMW je jasny, i pres technologickou vyspelost nafty a relativne prijemny beh motoru. Ale vybirat A6 3,2FSI, nebo 3,0TDI, tak benzin prednost nedostane... ;-)
Podobný motor bude velmi brzo, ale i tak, přece mi nechceš tvrdit, že po projetí 35d vs. 35i bys byť jen vteřinu zvažoval, který z těch motorů si dát do svého auta třeba za dva a půl mega. ;-)
Ano VĚŘíM, že spousta lidí by si KOUPILO naftové Porsche, ale mne to opravdu NE"bere" NE"oslovuje" - pro mne by to spíše bylo/bude představovalo ZKLAMÁNí ;-\ :no:8-s
PS: Chápu "výhody" dieslu v různých vozech (třeba autobusech - chtěla jsem říci mpVANech SUV SAV apod., a v NOUZi NEJvyšší ho "akceptuji" v Cayenne, v "prostornější" verzi 911 v ŽÁDNÉM případě! NiKDY, naprosto NElze! NEpřijatelné!!!
PPS: A "pár" lidí by to jistě "nadchlo", nicméně "pár" zrovna tak "znechutilo" - doufám že zde Wendelin NEpochybí, v TOMTO případě by to NEmusel být "jednoznačný přínos"
Panamera je i přes svoji velikost opravdu tak trochu 911 a s "humpoláckým" MOTORem TDi by se z ní stalo něco JAKO "baletka v bagančatech" :-(:no:
Pěkný den ;-)
Jo, já si taky klidně vsadím na vyprodaných 50 kusů ještě do Mikuláše. To auto se přesně trefuje do mezery v trhu, stojí stejně co konzum, tj. lux segment německé trojky, plus lex, plus maseratti, což jsou všechno už "okoukaná" a relativně obyčejná auta, panamera přinese ten kousek exkluzivity navíc, a přitom nebude potřeba tahat z kapsy o dvě mega víc, jako za vyloženou exkluzivitu typu aston. ;-)
A copak, zdroj mlčí? No, můj říká, že rozhodování je zatím tak 60/40 ve prospěch osazení dýzlem. Audi dělá na třistakoňovém V6biturbo tdi, které by mohlo být pužito v druhé polovině životního cyklu panamery, záležet bude na prodejních výsledcích. V podstatě by šlo o zkopírování postupu u cayenne, jakmile začne zájem po pár letech opadat, přijde sociál verze v dýzlu.
To si pis, ze bude...jediny rozdil bude, ze uvnitr misto bublaku uslysis jen huceni. Nicmene jedna se o GT limuzinu a ta na dlouhych cestach obtezovat hlukem nesmi. Pokud bude mit naftak vykon okolo 280koni, bude naprosto adekvatni a verim, ze bude tvorit tretinu prodeju.
Vem si, že většinu potentních zákazníků maj dobře zmapovaných a ten jejich "optimismus" určitě vychází z nějaký reality a ne ze snů. I kdyby to bylo těch 25, tak je to pecka. Spíš bych chtěl vidět, jak i přes "krizi" budou stíhat vyrábět. "Mít Porsche" je a byl sen pro hodně lidí a koupě pro ně byla omezená v podstatě hlavně tou jednoúčelností modelů. Tam bych viděl jeden z hlavních důvodů úspěšnosti káji a s Panamerou to vidim podobně.
Spravíš anketu na blogu? Môže to byť docela zaujímavé vrátiť sa k nej v januári 2010, či sa prognózy splnili, poprípade kto si tipne najpresnejšie výsledky predaja v ČR.