Novinky
Auto nenaplnilo puvodni optimisticka ocekavani, ale v kontextu produkce Jaguaru sve doby to nebyl zas az takovy propadak. Prodavalo se az padesat tisic kusu rocne, coz nebylo az tak zoufale cislo, koneckoncu byl to nejprodavanejsi model znacky. S ohledem na to, ze nebyl nikterak levny a neslo o zadny high tech navic postaveny na jiz zaplacene platforme bych rekl, ze cely projekt musel byt pro Jaguar ziskovy, coz je vice nez se dalo rici o zbytku produkce v te dobe.
Co se tyce tech pokud za vysokou prumernou spotrebu aut, tak te se stejne nevyhnou, protoze polomrtvy Jaguar nikdy nedokaze vyrovnat vsechny ty prodane mastodonty od LR.
Co se tyce tech pokud za vysokou prumernou spotrebu aut, tak te se stejne nevyhnou, protoze polomrtvy Jaguar nikdy nedokaze vyrovnat vsechny ty prodane mastodonty od LR.
Ani to nebyl obrovsky propadák, ani není Jaguar polomrtvý. Je živy až až, tak, jak už dlouho nebyl.
Ale v portfoliu prostě chybí ten spodek, takže v momentě, kdy se Jag zachraňoval a na trh uváděl diesely, německé luxusní značky budovaly spodek portfolia. Jaguar (a Volvo) mají prostě zpoždění.
Jen aby ho ty malé modely nezabily..... To snad radši platit ty pokuty a udržet si pozici výrobce pouze luxusních a drahých aut.
Ale v portfoliu prostě chybí ten spodek, takže v momentě, kdy se Jag zachraňoval a na trh uváděl diesely, německé luxusní značky budovaly spodek portfolia. Jaguar (a Volvo) mají prostě zpoždění.
Jen aby ho ty malé modely nezabily..... To snad radši platit ty pokuty a udržet si pozici výrobce pouze luxusních a drahých aut.
Jaguar zivy jak dlouho nebyl? Tim myslite ty stagnujici prodeje na zoufalych cislech kvuli kterym se Ford Jaguaru zbavil? Narozdil od LR, ktere s novymi modely a e😜anzi na dalsi trhy celkem slusne ozilo je Jaguar stale pres obnovene portfolio modelu na zavreni. Obavam se, ze novy maly Jaguarek cpouci se do snad vubec nejnabusenejsiho segmentu malych premiovek na tom nic nezmeni. Navic je otazkou jestli po technickem propadaku jmenem XF dokaze v mensim segmentu postavit Jaguar auto na urovni alespon minule kdyz ne soucasne dekady.
Nevím co by na XF bylo propadákového....
Tak pro zacatek crash test, ktery lze oznacit za asi nejvetsi propadak v celych dejinach testovani EuroNCAP a nasledne (coz mozna castecne i souvisi) pak prodeje. Kdyz si clovek uvedomi, ze S-type byl vsude oznacovan za prodejni neuspech a synonymum pro spatny management Jaguaru ze strany Fordu, tak prodejni cisla jeho nastupce XF, ktere nedosahuji ani ctvrtiny prodeju S-type nejsou uplne uspokojive.
Nevím jestli to bylo čistě české specifikum, ale jednu dobu byl levnější než Octavia 😉 .
Nejlepší by bylo, kdyby se automobilky nějak hromadně dohodli a všechny opustily trhy Evropské Unie. Obrovský nárůst nezaměstnanosti a fakt, že by si úředníci v Bruselu nemohli již každý rok koupit nové auto, by snad vystavil definitivní stopku ekofašismu. :-! Jenže toho se bohužel nikdy nedočkáme... 😒
Třeba jo.
A ani by nemusely odcházet fabriky... stačilo by je tady prostě neprodávat.
A na druhou stranu - třeba je to dobře!
Budou se tady prodávat auta kolem litru a do 4 metrů délky... a bude víc místa na silnicích... lidi třeba zjistí, že opravdu potřebují mnohem míň, než třílitrový turbodiesel...
:-!
A ani by nemusely odcházet fabriky... stačilo by je tady prostě neprodávat.
A na druhou stranu - třeba je to dobře!
Budou se tady prodávat auta kolem litru a do 4 metrů délky... a bude víc místa na silnicích... lidi třeba zjistí, že opravdu potřebují mnohem míň, než třílitrový turbodiesel...
:-!
Tak diesely bych v rámci ekologie zakázal do osobních automobilů úplně! Za to takový atmosférický benzínový šestiválec s objemem kolem tří litrů je podle mě ideální motor poměrem charakter/zvuk/výkon/spolehlivost/provoz… náklady. Já mám u čtyřválcového dieselu ve služebáku na dálnici stejnou spotřebu, jakou jsem míval s BMW 728i E38... A i se současnou Themou V6, která si díky automatu pápne trošku víc, jezdím na delších trasách pořád jen s asi o 2l/100km větší spotřebou, než se služebním 1,3 M-Jetem.
Místo, aby se Evropská unie snažila (zvlášť v dnešní době) alespoň zbytečně nezatěžovat evropské automobilky, které zaměstnávají tolik lidí a odvádějí státům takové částky, tak je ještě pokutuje, a to z naprosto praštěného a nepochopitelného důvodu. Až mě děsí, kde to žiju...
Jeden priklad. Bez pokuty a tlaku na emisie (mozeme diskutovat o tom, ci to je spravne) by nevznikol maly Jagos a nevytvorilo by sa x novych poziici, ktore to budu narhovat a montovat.
Ale celkom nechapem tie obavy, ved nemecki vyrobcovia az s Merkelovou dohodli, ze nebudu musiet investovat do novych technologii, takze im ostane viac na dividendy.
Ale celkom nechapem tie obavy, ved nemecki vyrobcovia az s Merkelovou dohodli, ze nebudu musiet investovat do novych technologii, takze im ostane viac na dividendy.
😒
Jaguar fakt nepotřebuje zachraňovat... je to nástroj e😜anze.
A X-type byl všechno, jen ne propadák... jo, nebyla to hvězda - ale prodával se na Jaguara velmi slušně - a ziskově.
Jaguar fakt nepotřebuje zachraňovat... je to nástroj e😜anze.
A X-type byl všechno, jen ne propadák... jo, nebyla to hvězda - ale prodával se na Jaguara velmi slušně - a ziskově.
Na druhou stranu relativne malou a lehkou kompaktni predokolku Jaguar potrebuje, bez hatchbacku s malym motorem a priznivou spotrebou ceka Jaguar Land Rover nehezka budoucnost v EU... ;-\
[odkaz]
USA za první pololetí plus 20%
[odkaz]
JAGUAR SALES UP 65%
In July, Jaguar sold 6,157 vehicles up 65% reflecting continued strong demand for all XF derivatives and the introduction of the F-TYPE. XJ also performed well in the month up 52% following a solid performance in both the US and China. Jaguar demonstrated growth in all of the major regions: the China Region up 221%, North America up 63%, Asia Pacific up 32%, the UK up 31%, Europe up 28%, and other overseas markets up 64%.
Calendar year to date, Jaguar sold 43,793 vehicles up 33% with increases in each major region: 98% in the China Region, 28% in North America, 23% in the UK, 22% in Asia Pacific, 15% in Europe and 25% in other overseas markets.
Jen pro srovnani: na zacatku minule dekady byl Jaguar oznacovan za automobilku ve velkych problemech a Ford lamentoval, ze prodeje jsou daleko pod ekonomickou rentabilitou a zacal planovat ze s Jaguarem bude potreba neco radikalniho udelat. Pokud srovname cisla z tehdejsi oficialne uznavane "krize" a dnesni "prosperity", tak zjistime, ze dnesni Jaguar stale nedosahuje ani 25% tehdejsi produkce! Tehdejsi problemova dcera Fordu dokazala jen v USA a na jenom modelu prodat vice aut nez cini letosni kompletni produkce Jaguaru pod Tata Motors! Problem je, ze aby se Jaguar dostal behem dekady do oblasti nejake ekonomicke navratnosti, tak potrebuje rocni rusty o padesat a vice procent, aby se vymanil ze zony smrti a to se nedeje. Obzvlaste komicke je pak poslouchat nektere povrchni auto novinare jak propaguji jako motor znovuzrozeni automobilky "velice uspesny" Jaguar XF a davaji ho do kontrastu s predchozim "propadakem" S-type jakozto symbolem upadku Jaguaru a pritom Jaguar XF je nekde na ctvrtine prodeju toho hrozneho "propadaku" S-type a podle vseho uz to v tehle generaci lepsi nebude. :-!
Nejaky pseudorust kolem deseti procent rocne nic neresi pro automobilku, ktera potrebuje prodavat odhadem mozna i desetinasobek toho co dnes, aby se dostala do ekonomickeho zisku. Timhle tempem dojdou Tata Motors penize urcene na Jaguar rychleji nez se tam Jaguar dostane.
Tata může investovat do Jaguaru ze zisku Landroveru, ten ziskový je, prodeje jdou taky nahoru. Prodeje Jaguaru taky rostou, jistě není to v globálním součtu nějaká megaraketa, nicméně rostou hlavně díky F-type, AWD a motoru 3,0 V6 supercharged....
Na řadě trhů jsou Jaguar spolu s Dacií jedinými značkami vykazujícími růst prodejů....To o něčem svědčí
Takže stačí když se LR dohodne např. se Suzuki a začne lepit své logo např. na model Jimny a je vyhráno 😄