Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Jaguar zvažuje menší modely s pohonem předních kol

30 komentářů

Beekey
Udelat nastupce X-typu v podobe, kterou vidime na obrazku, urcite by to byl uspesnejsi model nez predchozi model, za predpokladu, ze by to byla zadokolka.

Na druhou stranu relativne malou a lehkou kompaktni predokolku Jaguar potrebuje, bez hatchbacku s malym motorem a priznivou spotrebou ceka Jaguar Land Rover nehezka budoucnost v EU... ;-\
Atila_
Land Rover ceka nehezka budoucnost tak i tak. Land Rover je jedna z nejhorsich znacek co se tyce emisi, nikdo jiny nedela vyhradne SUV a to vcetne tech nejvetsich s nejhorsi spotrebou, tedy i emisemi. A mrtvolka Jaguar nikdy nedokaze pocty vyvazit tu silenou emisni zatez Land Roveru. Jedine, ze by zacali dovazet Tata Motors produkci do EU, ale Tatakum se ted prilis nedari ani v Indii a ambice na uspech na silene narocnem EU trhu uz evidentne nemaji.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
TATAkum 😄 se daří i tak dobře. Vidíš to zbytečně skepticky, jagu se v poseldní době daří tak, jak se mu už desítky let nedařilo. Malý model jim určitě pomůže, ale asi není dodré jeho jméno spojovat s X-type, zbytečně by si odradil zákazníky.
Atila_
Jak dari Jaguaru? Neni dobre plest dohromady Jaguar a LR ac to marketingovy carodejove z Tata radi delaji, viz vsude zverejnovana cisla za obe znacky dohromady. Po oddeleni cisel je to tak, ze LR celkem slusne roste, zatimco Jaguar stagnuje na dlouhodobe neudrzitelnych cislech.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Těžko říci, jestli máš pravdu, nevidím to tak černě, a že by si někdo z JLR stěžoval přímo na Jaguar jsem neslyšel. [odkaz]
Atila_
Ihned tradicne jenom papouskuje tiskovou zpravu JLR bez vlastni pridane informacni hodnoty. Vsimni si, ze vsude se hovori o prodejnich cislech OBOU znacek dohromady. Kdyz si najdes statistiky prodeju po znackach, ktere ovsem Tata nijak prekvapive v tiskove zprave neuvadi, tak zjistis ze rust prodeju je tazen vyhradne Land Roverem a Jaguar dnes prodava to co predtim. A jak tu nekteri vestili narust prodeju Jaguaru s novymi motory pro XF a kombikem, tak podle cisel za prvni pololeti to vypada, ze rust se stale nekona.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Hmm, zajímavé, možná je ještě třeba zohlednit, že jag startoval z totální "sekery", když byl u fordu, navíc tata vehementně do jagu investovala, těžko to zvrátí první dva modely, pořád si myslím, že ta perspektiva tam je.
Avatar - Ham.
Ham.
Kecy v kleci, Jaguar roste, procentuálně dokonce víc než LR a je to nejrychleji rostoucí značka v Evropě i přes krizi a celkový pokles. Za první pololetí plus 17,7%.
[odkaz]
USA za první pololetí plus 20%
[odkaz]
Pepis
Troubo😒br />
JAGUAR SALES UP 65%

In July, Jaguar sold 6,157 vehicles up 65% reflecting continued strong demand for all XF derivatives and the introduction of the F-TYPE. XJ also performed well in the month up 52% following a solid performance in both the US and China. Jaguar demonstrated growth in all of the major regions: the China Region up 221%, North America up 63%, Asia Pacific up 32%, the UK up 31%, Europe up 28%, and other overseas markets up 64%.

Calendar year to date, Jaguar sold 43,793 vehicles up 33% with increases in each major region: 98% in the China Region, 28% in North America, 23% in the UK, 22% in Asia Pacific, 15% in Europe and 25% in other overseas markets.
Avatar - Anonym
Anonym
Taaak, Jaguar roste a navíc ted přišel F-type, který se prodává velmi dobře a leckde sou na něj pořadníky...
Atila_
Ja ti nemuzu za to, ze neumis pracovat se statistikami a argumentujes jednim cislem vytrzenym z kontextu. Ona totiz analyza je vetsinou trosku slozitejsi nez jednorocni trend a ta cisla je casto treba videt v dlouhodobem kontextu. Ten "rust" kterym argumentujes se pak ukazuje jako jenom fluktuace malych cisel. Ten kontext, ktery ti unika je, ze Jaguar startoval z uplne nuly, kdy prodeje na konci Ford ery byly v podstate nulove, automobilka skoro bez produkce a tak to ted muze vypadat jako ze neco roste. Ovsem staci porovnat se starsimi cisly, kdy automobilka uz byla v hluboke krizi, ale stale alespon trochu fungovala a pak jsou ty trendy ponekud jine.
Jen pro srovnani: na zacatku minule dekady byl Jaguar oznacovan za automobilku ve velkych problemech a Ford lamentoval, ze prodeje jsou daleko pod ekonomickou rentabilitou a zacal planovat ze s Jaguarem bude potreba neco radikalniho udelat. Pokud srovname cisla z tehdejsi oficialne uznavane "krize" a dnesni "prosperity", tak zjistime, ze dnesni Jaguar stale nedosahuje ani 25% tehdejsi produkce! Tehdejsi problemova dcera Fordu dokazala jen v USA a na jenom modelu prodat vice aut nez cini letosni kompletni produkce Jaguaru pod Tata Motors! Problem je, ze aby se Jaguar dostal behem dekady do oblasti nejake ekonomicke navratnosti, tak potrebuje rocni rusty o padesat a vice procent, aby se vymanil ze zony smrti a to se nedeje. Obzvlaste komicke je pak poslouchat nektere povrchni auto novinare jak propaguji jako motor znovuzrozeni automobilky "velice uspesny" Jaguar XF a davaji ho do kontrastu s predchozim "propadakem" S-type jakozto symbolem upadku Jaguaru a pritom Jaguar XF je nekde na ctvrtine prodeju toho hrozneho "propadaku" S-type a podle vseho uz to v tehle generaci lepsi nebude. :-!
Nejaky pseudorust kolem deseti procent rocne nic neresi pro automobilku, ktera potrebuje prodavat odhadem mozna i desetinasobek toho co dnes, aby se dostala do ekonomickeho zisku. Timhle tempem dojdou Tata Motors penize urcene na Jaguar rychleji nez se tam Jaguar dostane.
Pepis
Zkus: [odkaz] , abys jim to vysvětlil 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Jaguar S-type se prodával dobře až na konci, kdy se konečně zlepšila kvalita zejména podvozku a interériu na požadovanou úrovena hlavně kdy spadly ceny....

Tata může investovat do Jaguaru ze zisku Landroveru, ten ziskový je, prodeje jdou taky nahoru. Prodeje Jaguaru taky rostou, jistě není to v globálním součtu nějaká megaraketa, nicméně rostou hlavně díky F-type, AWD a motoru 3,0 V6 supercharged....

Na řadě trhů jsou Jaguar spolu s Dacií jedinými značkami vykazujícími růst prodejů....To o něčem svědčí
Avatar - Anonym
Anonym
Jaguar roste, stačí se podívat na letošní čísla v USA, arábii, asii...
Saab
Snížit emise nemusí být pro LR problém. Může na to jít podobným způsobem jako Aston Martin. Ten nalepil své logo na Toyotu iQ a začal ji prodávat jako Aston Martin Cygnet a hned je úředník v Bruselu spokojenější 😄
Takže stačí když se LR dohodne např. se Suzuki a začne lepit své logo např. na model Jimny a je vyhráno 😄
Pacho69
Tata má jistě v zásobě dostatek malých vozítek 😉
Atila_
Auto nenaplnilo puvodni optimisticka ocekavani, ale v kontextu produkce Jaguaru sve doby to nebyl zas az takovy propadak. Prodavalo se az padesat tisic kusu rocne, coz nebylo az tak zoufale cislo, koneckoncu byl to nejprodavanejsi model znacky. S ohledem na to, ze nebyl nikterak levny a neslo o zadny high tech navic postaveny na jiz zaplacene platforme bych rekl, ze cely projekt musel byt pro Jaguar ziskovy, coz je vice nez se dalo rici o zbytku produkce v te dobe.
Co se tyce tech pokud za vysokou prumernou spotrebu aut, tak te se stejne nevyhnou, protoze polomrtvy Jaguar nikdy nedokaze vyrovnat vsechny ty prodane mastodonty od LR.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ani to nebyl obrovsky propadák, ani není Jaguar polomrtvý. Je živy až až, tak, jak už dlouho nebyl.
Ale v portfoliu prostě chybí ten spodek, takže v momentě, kdy se Jag zachraňoval a na trh uváděl diesely, německé luxusní značky budovaly spodek portfolia. Jaguar (a Volvo) mají prostě zpoždění.
Jen aby ho ty malé modely nezabily..... To snad radši platit ty pokuty a udržet si pozici výrobce pouze luxusních a drahých aut.
Atila_
Jaguar zivy jak dlouho nebyl? Tim myslite ty stagnujici prodeje na zoufalych cislech kvuli kterym se Ford Jaguaru zbavil? Narozdil od LR, ktere s novymi modely a e😜anzi na dalsi trhy celkem slusne ozilo je Jaguar stale pres obnovene portfolio modelu na zavreni. Obavam se, ze novy maly Jaguarek cpouci se do snad vubec nejnabusenejsiho segmentu malych premiovek na tom nic nezmeni. Navic je otazkou jestli po technickem propadaku jmenem XF dokaze v mensim segmentu postavit Jaguar auto na urovni alespon minule kdyz ne soucasne dekady.
Avatar - Anonym
Anonym
Nevím co by na XF bylo propadákového....
Atila_
Tak pro zacatek crash test, ktery lze oznacit za asi nejvetsi propadak v celych dejinach testovani EuroNCAP a nasledne (coz mozna castecne i souvisi) pak prodeje. Kdyz si clovek uvedomi, ze S-type byl vsude oznacovan za prodejni neuspech a synonymum pro spatny management Jaguaru ze strany Fordu, tak prodejni cisla jeho nastupce XF, ktere nedosahuji ani ctvrtiny prodeju S-type nejsou uplne uspokojive.
Avatar - Emel
Emel
Nevím jestli to bylo čistě české specifikum, ale jednu dobu byl levnější než Octavia 😉 .
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
A za ty peníze to nebylo vůbec špatné auto, škoda že se převážně jednalo o modely v naftě. Protože i přes retro-design se např. s benzinovým X-typem nebo S-typem dalo jezdit relativně hodně ostře, ty auta na okreskách předváděla skryté schopnosti a obratnost. :yes:
Avatar - euro89
euro89
Nejlepší by bylo, kdyby se automobilky nějak hromadně dohodli a všechny opustily trhy Evropské Unie. Obrovský nárůst nezaměstnanosti a fakt, že by si úředníci v Bruselu nemohli již každý rok koupit nové auto, by snad vystavil definitivní stopku ekofašismu. :-! Jenže toho se bohužel nikdy nedočkáme... 😒
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Třeba jo.
A ani by nemusely odcházet fabriky... stačilo by je tady prostě neprodávat.
A na druhou stranu - třeba je to dobře!
Budou se tady prodávat auta kolem litru a do 4 metrů délky... a bude víc místa na silnicích... lidi třeba zjistí, že opravdu potřebují mnohem míň, než třílitrový turbodiesel...
:-!
Avatar - euro89
euro89
Tak diesely bych v rámci ekologie zakázal do osobních automobilů úplně! Za to takový atmosférický benzínový šestiválec s objemem kolem tří litrů je podle mě ideální motor poměrem charakter/zvuk/výkon/spolehlivost/provoz… náklady. Já mám u čtyřválcového dieselu ve služebáku na dálnici stejnou spotřebu, jakou jsem míval s BMW 728i E38... A i se současnou Themou V6, která si díky automatu pápne trošku víc, jezdím na delších trasách pořád jen s asi o 2l/100km větší spotřebou, než se služebním 1,3 M-Jetem.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Místo, aby se Evropská unie snažila (zvlášť v dnešní době) alespoň zbytečně nezatěžovat evropské automobilky, které zaměstnávají tolik lidí a odvádějí státům takové částky, tak je ještě pokutuje, a to z naprosto praštěného a nepochopitelného důvodu. Až mě děsí, kde to žiju...
Nicco
Jeden priklad. Bez pokuty a tlaku na emisie (mozeme diskutovat o tom, ci to je spravne) by nevznikol maly Jagos a nevytvorilo by sa x novych poziici, ktore to budu narhovat a montovat.
Ale celkom nechapem tie obavy, ved nemecki vyrobcovia az s Merkelovou dohodli, ze nebudu musiet investovat do novych technologii, takze im ostane viac na dividendy.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
😒
Jaguar fakt nepotřebuje zachraňovat... je to nástroj e😜anze.
A X-type byl všechno, jen ne propadák... jo, nebyla to hvězda - ale prodával se na Jaguara velmi slušně - a ziskově.
Avatar - Anonym
Anonym
to víš no, Atila nemá rád Jaguary no.... >😁