Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Focus 1.0 EcoBoost: Ekologická 100k verze má emise CO2 99 g/km

Není v nižší střední třídě úplně obvyklé, aby měl benzinový motor emse oxidu uhličitého pod hranicí 100 g/km. Fordu se to ovšem podařilo a to opět prostřednictvím důvěrně známého litrového tříválce.
Zpět na článek
13. 8. 2013 13:27
13. 8. 2013 15:08
13. 8. 2013 15:55
neregistrovaný "SR20"
13. 8. 2013 16:16
13. 8. 2013 17:33
13. 8. 2013 18:03
14. 8. 2013 09:44
14. 8. 2013 10:16
14. 8. 2013 11:07
14. 8. 2013 12:54
14. 8. 2013 16:08
14. 8. 2013 17:37
14. 8. 2013 18:23
14. 8. 2013 19:13
14. 8. 2013 20:02
14. 8. 2013 22:27
14. 8. 2013 20:42
14. 8. 2013 21:07
14. 8. 2013 21:29
14. 8. 2013 22:02
14. 8. 2013 22:26
14. 8. 2013 22:42
14. 8. 2013 22:54
14. 8. 2013 23:16
13. 8. 2013 22:44
13. 8. 2013 19:06
13. 8. 2013 19:07
13. 8. 2013 20:01
14. 8. 2013 08:03
14. 8. 2013 03:45
14. 8. 2013 08:05
14. 8. 2013 09:24
14. 8. 2013 09:48
14. 8. 2013 11:12
14. 8. 2013 12:15
14. 8. 2013 20:00
14. 8. 2013 20:16
14. 8. 2013 21:43
14. 8. 2013 19:40
Avatar - Misanick
13. 8. 2013 13:27
Skutečnost
Ve skutečnosti stejně jezdí všechny za 7 ;-\ .
Rozbalit vlákno
2
Avatar - palokalo
13. 8. 2013 13:32
Re: Skutečnost
ale eurokomisar s velkym kladivkom s ktorym odklepava jeden debilnejsi zakon za druhym sa tesi >:-[]
Avatar - Choochoo
13. 8. 2013 14:59
Re: Skutečnost
Asi tak. Dostalo me, jak se o litrovem trivalci vsude basnilo, a pak v testu reknou, ze Fiesta s timto silnejsim(92kW) motorem jezdila za 7l. Dle meho se rozhodne vyplati vykonnejsi varianty i vetsi objemy, zere to skoro stejne a jezdi to lepe ;-)
Avatar - twistedTSD
13. 8. 2013 15:08
Bravo
A planeta Země je zachráněna...
Rozbalit vlákno
0
13. 8. 2013 15:40
Papír snese všechno
Pokud jde auto do soukromých rukou, je to všechno na majiteli, jak se s "rozdílem" reálné a papírové vyrovná. Pokud ale skončí ve firmě která managerská vozidla proúčtovává oproti technické průměrné, je to holé neštěstí...
Bravo EU! :no:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "SR20"
13. 8. 2013 15:55
eco
Tiez som bol velmi skepticky k litrovemu ecoboostu. Kamos mal mondeo v servise a dostal focusa 1.0eb ako nahradne a jazdil realne za 5,5. Jeho zena ma focusa s klasickou jednasestkou takze mohol porovnavat. Kazdopadne ide aj o styl jazdy a radenia, on stym jazdil dole jak s turbodizlom (zvyk z mondea), cize preto taka spotreba.
Rozbalit vlákno
22
13. 8. 2013 16:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Otrava
13. 8. 2013 17:33
Re: eco
Viděl jsem lidi, co točili, žrali a k cíli dorazili +- stejně jako ti, co netočili. :-)
Avatar - Ham.
13. 8. 2013 18:03
Re: eco
S turbobenzínem můžeš jet bez problémů jako s turbodieselem, jedeš minimálně stejně rychle jako se starou 1,6 a jedeš s o 1,5 litru lepší spotřebou.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Choochoo
14. 8. 2013 09:44
Re: eco
Tak pokud to porovnavas v te dobe uz se zastaralymi benziny tak je to jasne. Pokud to porovnam s Hondackou 1,8 104kW v novem Civicu, coz je dnes cca 8 let stary motor nevidim nikde zadny pokrok, ktery by me presvedcil ke koupi. Kdyz vezmu spotrebu na kone tak by tento pokrokovy motor mel mit spotrebu nekde u 4,6l/100km, coz nema , takze je to o nicem. Hondacka 1,8 v jednom tvem linku pri zrychleni do 160km/h jede lepe nez 150koni ve Focusu 1,6EB a pritom je tato stara atmosfera uspornejsi a to i pres sve stari. Kdo chce jezdit usporne bere atmosferu, coz se se jasne potvrdi s uvedenim novych Hondackych ED motoru.
[odkaz]
Avatar - Ham.
14. 8. 2013 10:16
Re: eco
Tvoje Honďácké zlato dostane na zadek od každé 1,4 TSI a žere o litr víc. Takže není o čem.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
A že to nepřesvědčí tebe je tvůj problém, poměr kupců atmosfér a moderních turbomotorů je v Evropě asi tak 5 ku 100, takže opět není o čem.

A až Honda nasadí turbomotor do Civicu, a ona ho nasadí, tak se vsadím, že to bude pro vás pětiprocentní opět nejlepší motor na světě. Takže zase nebude o čem.
14. 8. 2013 11:07
Re: eco
No, chtělo by to trochu objektivity od vás obou. 103kW TSI je dynamičtější než 104kW v Civicu, a to i se započítáním zpřevodování. Nicméně...

104kW v Civicu 9G je od roku 2012, takže tvůj link je trochu mimo (vztahuje se i ke dvěma letům výroby 8G, která má vyšší spotřebu - doufám, že ta chyba nebyla záměrně, abys poškodil Civic, ale jen nepozornost ;-)). Když tam dáš správně rok 2012 (a ne 2010), vyhodí ti to spotřebu 7,4 a ne 7,7. Když se podíváš na rozložení spotřeb, v podstatě všichni mají pod 8, jen jeden blázen tam má přes 12. To je odlehlé pozorování jak vyšité a představ si, že nebýt jeho, tak ti vyjde průměrná spotřeba u Civicu necelých 7,1 litru, ale co naplat. Těch Civiců je tam dost málo na to, aby to jeden blázen takto ovlivnil. Naopak u Golfu je borec, který neví, že TDI nejezdí na benzin, takže nebýt jeho, výsledek by nebyl 6,6, ale 6,7, kdybychom ale stejně tak odpočítali mírné odlehlé pozorování u Golfa (necelých 9 litrů), tak se dostaneme zpátky na průměr 6,6.

Takže rozdíl je cca 4-5 deci bez odlehlých pozorování a s těmi blázny pak cca 7-8 deci. Celý litr to ale určitě není.
Avatar - Ham.
14. 8. 2013 12:54
Re: eco
Dobře tak je to u nejnovějších motorů půl litru k dobru (v testu na který jsem dal odkaz auta jedou za zcela shodných podmínek shodnou trať a tam je ten rozdíl spíš větší), plus lepší dynamika. Pořád nevidím důvod pro atmosféru. Prostě ecoboosty, tsi, tce nebo jak se to všechno jmenuje jsou dneska preferované před atmosférami, protože prostě lepší jedou a spotřebu mají také o něco lepší.
14. 8. 2013 16:08
Re: eco
To ano, turba při stejném výkonu i přes těžší převodovky jedou lépe (alespoň při tstech pružného zrychlení a obvykle také při nižších rychlostech). Nicméně i když se podíváš na ty výsledky onoho testu, tak ty testy zrychlení nevychází pro Civic výrazně špatně ve srovnání s Golfem. Všechna zrychlení jsou u Civicu jen o 6% delší, a to mi nepřijde jako výrazný rozdíl. Samozřejmě u pružného zrychlení na vysoké kvalty to bude trochu jiné a pro Civic horší.

Pokud jde o spotřeby, tak zde máme rychlý pohled na výsledky z toho testu, na který ukazuješ a přidám i rychlý pohled na Spritmonitor na tytéž motory. Referenční auto je Civic, spotřeba v testu 8,5 litru, na SM 7,4.

Focus, pomalejší než Civic, a to má oturbených 110kW, 8,3 litru (o 0,2 méně), 7,6 litru (o 0,2 více než Civic)

Astra, lehce pomalejší než Civic, oturbených 103kW, 8,6 litru (o 0,1 více), 7,9 litru (o 0,5 více)

Golf, o cca 6% dynamičtější, oturbených 103 kW, 7,3 litru (o 1,2 méně), 6,7 litru (o 0,7 méně). Zde se mrkni, co se stane, když do výběru zahrneš starší TSI z roku 2008, rázem jsi na 7,6 litru stejně jako Civic 8G 1,8.

Octavia, ta je dokonce o 9% dynamičtější, oturbených 103 kW, 7,6 litru (o 0,9 méně), 6,8 (o 0,6 méně)

Ceed, o něco slabší než Civic, atmo 99kW, 8,1 litru (o 0,4 méně), 7,4 litru (stejně)

Takže... tvrdíš, že turba jsou dynamičtější a úspornější. Souhlasím s tím, že toto potvrzuje TSI. Jak Golf, tak Octavia jsou rychlejší a mají i slušnou, nižší spotřebu. Jdeme dále. Focus. I přes vyšší turbovýkon je pomalejší, spotřeba stejná. Astra. Opět turbo, opět pomalejší, spotřeba dokonce vyšší než u Civicu. Tak se ptám, kde máš ta dynamická a úsporná turba?

Pro zajímavost, ze SM jsem vytáhl ještě třeba Megane TCe 96kW, spotřeba 8,1 (o 0,7 litru více než Civic). Peugeot 308 THP 110kW, spotřeba 8,4 litru (o 1,0 litru více než Civic). BMW 116i turbo se 100kW, spotřeba 7,2 litru (o 0,2 litru méně než Civic). Fiat Bravo 1,4T 103kW, spotřeba 7,7 (o 0,3 litru více než Civic).

Já si prostě nemůžu pomoct, ale jediný turbomotor podobného výkonu, který je nějak znatelně úspornější než 1,8ka v Civicu, je 1,4 TSI. Všechny ostatní turbomotory žerou přinejlepším plus minus totéž nebo více.
Avatar - Ham.
14. 8. 2013 17:37
Re: eco
Já jsem mluvil o atmosférách, nikoliv jen o atmosféře v Civicu a ostatní atmosféry dynamicky zcela propadají (v odkazovaném testu třeba Ceed, který má jednu z nejmodernějších atmosfér, asi hned po Civicu). Astra je neporovnatelná, protože vozí 1,5 metráku navíc proti konkurenci, kdyby její motor byl v "normálním" autě této třídy tak Civicu bez problémů ujede. Takže nejlepší atmosféra v Civicu nestačí na TSI, druhá nejlepší atmosféra od Kia se nechytá vůbec na nic, třetí nejlepší atmosféra doplň si sám. No a největší problém je, že atmosféry dnes nedokáží nabídnout vyšší výkony a končí na nějakém průměru turbomotorů. Takže stejně třeba i ten Civic když nebude chtít úplně ztratit tvář ve světě RS, GTI, ST a dalších modelů, tak stejně to přeplňování musí nasadit, protože 1.8 v Civicu nestačí ani na lepší motorizace konkurence (1,8 TSI, 1,6 EC ve vyšších verzích atd.) natožpak na vrcholné verze dvoulitrů. Takže přeplňování stejně v nižší střední bude prakticky všude. Jediné co se stane, že Honda ztratí paradoxně pozice u benzínů v Evropě, protože jediný lákavý motor, který dnes podle mě má v nabídce u Civicu je 1,6 diesel.
14. 8. 2013 18:23
Re: eco
Ono částečně máš pravdu a souhlasím s tebou, nicméně srovnávejme srovnatelné. Že atmosférický Cee'd nebude stačit na turbomotory v podstatě téhož objemu (1,4 až 1,6), je jasné. V podstatě tentýž problém je s tvým zmiňovaným 1,8 TSI. To přece naprosto není konkurenční motor pro 1,8 atmo. Atmosféra potřebuje objem pro to, co u turbomotoru udělá turbo. Má smysl porovnávat stejně výkonné motory, což pochopitelně znamená, že budeme srovnávat velkou atmosféru (byť tohle pro 1,8ku zní docela blbě :-) s malým turbomotorem. A tam, jak je vidno, nejsou turbomotory nějak výrazně rychlejší (při obdobném výkonu) a s výjimkou podařeného TSI ani úspornější.

Rozuměj, není chyba 1,8ky v Civicu, že nestačí na 1,8 TSI (nebo jiné cca 160-180koňové motory), protože srovnáváš dvě odlišné kategorie, něco jak bys chtěl srovnávat nižší střední třídu se střední, apod.... Je chyba, že se vůči 1,8 TSI nenabízí adekvátní atmosféra (patrně 2,0-2,2 litru). Kdyby ji Honda měla, např. aspoň ten 115kW dvoulitr z Accorda (který se v neevropských zemích do Civicu montuje), výkon by byl podobný a spotřeba by se opět patrně nijak významně nelišila od spotřeb těch turbomotorů (plus minus půl litru).

Ostatně stačí se podívat např. na Accord 2,0 se 115 kW, kde má spotřebu podle SM 8,5 litru a Passat 1,8TSI 118kW, který má spotřebu cca 8,3 litru. Opět tu nevidím nějak dramatický rozdíl ve spotřebě ve prospěch toho turbomotoru.

Co se týče hot hatchů, tak je veřejným tajemstvím, že Civic Type-R bude mít dvoulitrový turbomotor s cca 300+ koníky. Kdyby Honda chtěla postavit adekvátní atmosféru, opět je jasné, že by nemohla přijít s atmosférickým dvoulitrem (to je logické, atmo daného benzinu prostě na turbo téhož objemu stačit nemůže), ale musela tam dát alespoň 2,4ku. Atmosféry určitě mohou žít i dnes, ale jejich základem je prostě objem a pokud výrobce nenabídne objemnější motory, tak se holt turbomotorům rovnat nemůže. Uvidíme, jak si povede třeba Mazda 3, která střední motorizaci (88kW) pokryla atmosférickým dvoulitrem. Výkon to má jako přeplňované 1,4ky, točivý moment dokonce ještě vyšší. Spotřeba, to uvidíme, ale nevěřím, že bude znatelně vyšší než u těch turbomotorů. Takže prostor tu pro atmosféry rozhodně vidím.
14. 8. 2013 19:13
Re: eco
Je potřeba zmínit pár věcí:

Prakticky veškeré "konzumní" turbomotory jsou dnes elektronicky přiškrcené (naprosto plochý krouťák do určitých otáček, pak stejně pravidelný pokles). Prostě trh ještě není připraven na akceptaci potenciálního poměru objem/výkon (bez technických a životnostních problémů už dávno přes 90kW/l). Typicky řada TSi, kde se mluví o downsizovaných přeturbených motorech do sekaček, ale ty nejslabší jsou natvrdo zařízlé už okolo 3.500 ot! Pokud by se výkon protáhl i do vyšších otáček, tak dnes ta tuctová 1.4TSi dá 120kW, při spotřebě velmi podobné té dnešní. A to je potenciál, kde časem prostě atmosféra, dnes na fyzikálních limitech, nebude držet ani stopu ...

Je otázkou, co bereš jako "rychlejší". Ve sprintu s ohledem na předchozí odstavec nevypadá rozdíl atmo vs. turbo tak zásadně, protože se pohybujeme převážně ve vysokých otáčkách na maximu (shodného) výkonu, ale jakmile porovnáme dynamiku v běžných otáčkách (1.800 -4.000), tak jde u stejně výkonných motorů o rozdíl 2 tříd. Např. 1.4 TSi - 250Nm, Civic 1.8 něco okolo 165 Nm. Co je uživatelsky příjemnější, ať si vyhodnotí každý sám.

Náklady - u srovnatelných výkonů může jít i u nás, kde je pojistka od objemu, o rozdíl 3 pojistných kategorií, což za rok dá na povinném a havarijním pár tisícovek. Viz. 1.0 EB 92kW od Fordu vs. zmíněná M3 s dvoulitrem 88kW.

A spotřeba? S turbomotorem můžu jet pohodovou jízdu na čtvrt plynu se spotřebou, která odpovídá jeho objemu, tzn. krmím menší objem, než výkonově srovnatelná atmo, která taky pojede na zlomek potenciálu, ale při shodém technickém řešení se spotřebou větší (objem, ztráty v motoru, hmotnost ...). Naopak pokud oběma motorů šlápnu na krk a využiji maximální potenciál, tak spotřeba bude u obou velmi podobná, resp. u turba vzhledem k lepšímu průběhu křivek v nízkých a středních otáčkách pravděpodobně vyšší.
14. 8. 2013 20:02
Re: eco
Ano, k tomu začátku nemám větších námitek. Otázkou je, zda taková "odškrcená" 1,4 TSI vydrží těch 120 kW i více bez změny hardwaru (120kW asi ano, takový 140... tam už bych si tolik jistý nebyl, ale nevím, motory nekonstruuji). Řekněme, že poskytovat 250 Nm při 3500 rpm zvládne... ale zvládne to i při 5000, 6000 rpm? Souhlasím s tím, že čím více bude takový motor odškrcený, tím vyšší bude mít výkon, přitom v nižších otáčkách půjde o motor stále v podstatě stejný se stejnou spotřebou. A tedy atmosféra, aby se mu výkonově dorovnala, bude muset mít větší objem a tam už spotřeba poroste. Na druhou stranu se tu naskýtá otázka... když ta 1,4 zvládne těch 120 kW po odškrcení, proč se vůbec dělá 1,8 se 118 kW?

Pokud jde o to "rychlejší" beru to komplexně. Stejně výkonné motory budou mít v podstatě bez ohledu na zpřevodování (rozuměj, převodování bude mít malý vliv,neboť s těžkou převodovkou můžeš déle držet nižší, rychlejší kvalt) stejnou nebo podobnou dynamiku pokud jde o ždímání maxima. Ostatně je to vidět, že ten Civic s dvoutřetinovým točivým momentem je oproti Golfu pomalejší jen velmi málo (o 6%). Nicméně ani s těmi běžnými otáčkami nemáš až tolik pravdu. Je sice hezké, že Golf má 250 Nm a Civic ve špičce necelých 175 Nm, ale vzal jsi v úvahu to, že Golf má u čtyřky až šestky o 17 až 20% delší převodovku? Že ten motor se vlastně nechová jako 250Nm, ale jen jako cca 200 až 208 Nm? To proti 155-174 Nm u Civicu v běžných otáčkách už není tak dramatický rozdíl, jak by se na první pohled zdálo (ale není to ani málo - cca 75 až 85% v běžných otáčkách, ale ne 70%, a to ještě ve špičce, jak se zdá na první pohled). Každopádně jak jsem už zmiňoval, atmosféra má prostě jiný charakter, její rozsah otáček je větší, takže pokud srovnávám např. točivý moment Golfu ve 2000 rpm, měl bych to srovnávat s nějakými 2500 rpm u Civicu, což je ekvivalent při daném rozsahu otáček a hned hovoříme o jiném točivém mometu i výkonu. Kdybys chtěl srovnávat zátah např. při 5000 rpm, tak bys vůbec nemohl dát do srovnání diesel. Prostě by se to mělo brát i v kontextu rozsahu otáček, protože takhle někomu (atmosférickému motoru) zabraňuješ ukázat, co v něm je.

Pojistka. Nevím jak u tebe, ale já osobně najezdím velmi málo (9 tkm ročně) a i tak je pojistka na dvoulitr jen několik procent z celkových nákladů a mít třeba litr, ušetřím na ročních nákladech za auto tak 3-4% (nemluvě o rozdílu jedné pojistné kategorie, kde to bude tak 1-2%). Pokud někdo najede více, ušetří na pojistce nula nula prd a tento argument beru jako... "dělání z komára velblouda".

Jinak, co se týče té spotřeby, tak zrovna Civic má jakési "podtaktování" motoru, Atkinsonův cyklus daný VTECem, který když to vemu trochu absurdně, znamená, že se jakoby snižuje objem motoru (stlačuje jen část směsi odpovídající menšímu motoru). Ostatně i momentová křivka má dvě čáry, klasickou a úspornou, která je přesnou kopií té normální, ale je níže. Pro zajímavost jsem se podíval, jaké spotřeby naměřili tady na auto.cz při té pohodové jízdě, např. ustálené rychlosti 100km/h. Civic 5,3 litru. Golf 5,3 a 5,5. Při 130km/h Honda 7,3, Golf 7,3 a 7,5. Nějak tam opět nevidím tu úsporu.
14. 8. 2013 22:27
Re: eco
1.8 TSi 118kW se dělala, protože byla nástupcem 1.8T 110kW (motor, sériově montovaný od roku 1996, který šel jen obyčejnou SW úpravou vyhnat na 140-150kW). Dnes má 1.8 TSi 132kW, což je na úrovni RS z první Oktávky. A mj. tento motor měl špičkové sériové verze 165 a 177kW. Počkej na další generaci 1.4 a tam těch 115-120 bude. Minulá měla taky "jen" dříve pomalu dvoulitrový výkon 90/92kW.

Když chceš srovnávat obdobně výkonné motory, tak si prostě porovnej jejich výkonové křivky tak, že všechny na konci "zarovnáš" na maximálních použitelných otáčkách té které konstrukce (atmo, TB, TD). Z tohoto srovnání ti jednoznačně vypadne, že křivka atmo je nejhorší. A mimochodem, když chceš srovnávat třeba ten krouťák, tak nezapomeň, že část z něj potřebuješ na udržení dopředného pohybu. Např. pokud potřebuji nějakých 10kW a točím 2.000 ot (= zhruba 50Nm)., tak mi najednou z tvého srovnání zbývá na zrychlení 200Nm (1.4 TSi) , resp.110 (130 po přepočtu) u Civicu. a tento rozdíl se stoupající rychlostí a "ubranými" Nm výrazně roste ....

Ke spotřebě - stále srovnáváš zřejmě absolutní špičku součané atmo produkce s turbomotory, které jsou cíleně přiškrcené (takže nejedou, ale žerou). Srovnání při ustálené (vyšší) rychosti nic neukáže, nutná práce a efektivnost všech motorů bude obdobná. Rozdíl je ale při "pestré" jízdě běžnými rychlostmi, kdy u turba máš pod nohou více dostupnéo výkonu (rychleji, méně ztrát, méně řazení ..). Při srovnatelné jízdě nemáš ve spotřebě u atmo šanci (tzn. buď z jedné strany budeš atmo honit, nebo turbo pojedeš pianko).
Avatar - Ham.
14. 8. 2013 20:42
Re: eco
Asi nelze rozumně očekávat, že turbo ušetří 3 litry. Z podstaty fyzikálních zákonů turbo může být úspornější o 5-7% proti atmosféře (při stejném požadavku na výkon). Ale bonus lepší dynamiky v kombinaci s mírně lepší spotřebou nemá atmosféra čím vykompenzovat. Navíc je asi faktem, že většině řidičů vyhovuje pohodovější způsob jízdy s turbem vzhledem k menší potřebě řazení.

Type-R nebude mít 2.0 turbo ale 1.6 turbo.

Já si klidně vsadím, že do deseti let menší a střední benzinové atmosféry v malých a středních autech v Evropě vymizí. Tak jako se říkalo, že Japonci a nafta nikdy (a Honda už vůbec nikdy) a bingo nakonec i ta Honda s naftou přišla, tak nakonec Japonci skončí u přeplňování benzínů. Mazda má velký úspěch především s novou naftou, s tou může udělat díru do světa. S novým benzínem to nijak slavně nevidím. Třeba nová CX-5 už dneska prodává víc naftových motorů než evropská konkurence v této kategorii.
14. 8. 2013 21:07
Re: eco
Potíž je v tom, že na papíře ta turba ty tři litry skoro ušetří :-) Souhlasím s tím, že turbo může být úspornější (1,4 TSI je toho důkazem), nicméně v aktuálním stavu tomu tak není. Civic je se svou atmosférou jedním z nejúspornějších kompaktů v kategorii cca 100-110kW (lepší je např. 1,4 TSI a BMW 116i) a jak už jsem ukazoval data ze SM, dnes spíše platí, že turba žerou o pár procent více než méně (v takovém provozu, s jakým s nimi jezdí jejich majitelé). Při naprosto stejných podmínkách... je možné, že budou na tom opravdu lépe.

No, s tím Type-R... Původně se spekulovalo, že bude mít 1,6 turbo, ale posledního čtvrt roku neslyším nic jiné, než že bude mít 2,0 turbo s 300+ koníky (zmiňoval to zde i v rozhovoru ředitel Hondy). Tak uvidíme a necháme se překvapit.

S posledním odstavcem v podstatě souhlasím. Auta v Evropě jsou do turb tlačena jak zákazník (větší zátah), tak i EU (pokuty za spotřebu). Dokud to druhé nevymizí, tak ten trend bude velmi, velmi rychlý.
Avatar - Ham.
14. 8. 2013 21:29
Re: eco
Turba ušetří na papíře stejně jako atmosféry. Když vezmu ten odkazovaný test tak OIII slibuje podle metodiky ECE 5,3 litru na sto a jezdí v testu za 7,6 takže plus 2,3 litru. Civic slibuje podle ECE 6,1 a jezdí v testu za 8,5 tedy plus 2,4 litru. V metodice jako takové žádný problém nevidím. Problém je, že nikdo nechce jezdit tak pomalu jak se jezdí v metodice, resp. třeba ani nemůže, protože má jiný mix. město, okreska, dálnice. Na druhou stranu u všech aut s kterými jsem jezdil nebyl problém se na normovanou spotřebu dostat, lhostejno zda turbo, neturbo, nebo benzín, nafta. Úplně jiná otázka je, jestli člověk tak chce trvale jezdit, já tedy ne a tudíž je jasné, že si připlatím.
14. 8. 2013 22:02
Re: eco
Ale pořád si to dost přikresluješ (proč sis třeba nevybral Golfa, o kterém se tu zejména bavíme, ale Octavii, 2,6 litru rozdílu by už tak dobře nevypadalo? ;-)). Počítat to v procentech tě to nenapadlo. Když přidáš dva litry k pěti, je to větší změna, než když přidáš dva litry k šesti.

Octavia 5,3 -> 7,6 = +43%
Golf 4,7 -> 7,3 = +55%!
Civic 6,1 -> 8,5 = +39%
Ceed 5,4 ->8,1 = +50%
Focus 6,0 -> 8,3 = +38%
Opel 5,5 -> 8,6 = +56%
Toyota 3,8 -> 6,3 = +66%

Jenže, pořád bereš data z jednoho jediného testu. Už delší dobu si počítám rozdíly udávaných spotřeb mezi udávanými a skutečnými dle SM tak, jak s tím jezdí běžní majitelé. Ano, není to při stejných podmínkách, ale zase to vyjadřuje realitu. Mám tam už stovky různých vozů s různými motory. Pokud jde o auta z let 2012-2013, tak jsou výsledky následující:

atmobenzin +19%
turbobenzin +32%
turbodiesel +32%
benzin-hybrid +25%

Turbo v průměru žere o třetinu více, než je udáno. Atmosféra o pětinu. Pro zajímavost ještě můžu předložit data z benzinu versus turbobenzin (s přímým i nepřímým vstřikem) u aut 2012-2013. V první závorce reálná, v druhé udávaná.
60-80 kW (atmo 7,0 litru, turbo 6,7 litru) (atmo 6,0 litru, turbo 5,1 litru)
80-100 kW (atmo 7,9 litru, turbo 7,3 litru) (atmo 6,5 litru, turbo 5,8 litru)
100-120kW (atmo 8,5 litru, turbo 8,2 litru) (atmo 7,2 litru, turbo 6,3 litru)

U kategorie 80-100kW to moc vidět nejde, u 60-80 a 100-120 kW ale docela jasně. Zatímco reálné spotřeby se liší jen o tři deci (cca 5%), papírové jsou o zhruba litr odlišné (přes 15%). Já mám zase problém se na normovanou spotřebu dostat :-), s každým mým autem zatím jezdím čtyři deci pod ní, a to mám mix podle normy (4/11 město, 7/11 meziměsto). Obojí to jsou 2,0 atmobenziny.
Avatar - Ham.
14. 8. 2013 22:26
Re: eco
Takže čtyři turba lžou v průměru o 48% a tři atmosféry v průměru o 50% a nejmenší lhář je turbo (Focus).
:-)
14. 8. 2013 22:42
Re: eco
Jsou tam dvě atmosféry, to další je hybrid, jestli sis nevšiml. A zase... máš to jen jeden jediný test. Což má pro tebe očividně větší váhu než desetitisíce vozů na SM.
Avatar - Ham.
14. 8. 2013 22:54
Re: eco
Když odečteš hybrid tak pak na straně turb odečti ACT u Golfu (to nesouvisí se systémem plnění ale vylepšuje normovanou spotřebu a jak je vidět v reálu velký vliv nemá stejně jako hybrid) a pak dvě atmosféry lžou o 44% a tři turba o 46%.

Ano, je to jeden test, ale měřený za srovnatelných podmínek, na stejném okruhu město, okreska, dálnice, při stejných rychlostech, počasí etc. To je podle mě daleko cennější výsledek než cokoliv jiného. Vše změřeno přístroji, nikoliv rychloměrem nebo palubním počítačem, za stejného počasí etc.
14. 8. 2013 23:16
Re: eco
Ale furt je to jen jeden test z mnoha. Já teď našel dva srovnávací testy staršího Civicu 8G 1,8 vs Golf 6 1,4 TSI, kde obě auta měla žrát trochu více než ta dnešní a světe div se, v prvním testu byl Civic asi o půl litru úspornější, v druhém o 8 deci! A taky z toho nedělám závěry, že všechny atmosféry žerou míň než turbo, přestože to taky dělali za stejných podmínek ve stejnou dobu. A byly to testy dokonce dva.
13. 8. 2013 22:44
Re: eco
Tiez poznam zopar takych, co mali posledne benzinove auto Skodu 120. Ked teraz sadnu do benzinu tak su prekvapeni, ze ake to je tiche a ze spotreba je porovnatelna s ich velkou naftou.
13. 8. 2013 19:06
Pekny vysledek
Je dobre, ze po ere "naftoveho silenstvi" automobilky v poslednich letech zainvestovaly i do benzinovych motoru, kde jak vidno, lze pri pouziti modernich technologii dosahnout velmi peknych spotreb.

Sice to nikdy nebude na urovni dieselu a obecne oba typy motoru jsou v realu vyrazne nad deklarovanymi udaji vyrobcu dle prislusneho evropskeho mericiho cyklu, ale dnes se rozdil ve spotrebe obou konstrukci a pri podobneme vykonu casto smrsknul na 10-15%, zatimco rozdil v porizovaci cene auta je obdobny, jen obracene.

A tim se taky ztraci drive jedina vyhoda nafty - ekonomika provozu, protoze i z tohoto pohledu se rozdil mezi naftou a benzinem prakticky smazal.
Rozbalit vlákno
0
13. 8. 2013 19:07
ridic
dulezitej prvek ve spotrebe je ridic :-!
Rozbalit vlákno
0
13. 8. 2013 20:01
ECO...
Zalezi ci to je jazda v meste mimo a styl jazdy. Kupil som do mesta koli danovim vyhodam a dalsim malim vyhodam Ł0 za cestnu dan a dan za prechod cez mesto, nizka poistka atd. Fiestu 1.6Tdci Econetic to sa zrejme v Cechach koli vysokej cene asi ani nepredava. Udavaju tam spotrebu 3.5L co sa da dosiahnut tak ked bude 100km rovinka a pedal bude v jednej polohe na 90km/h. Je sice pravda ze to zere fakt malo ale realne tak 5-6L nafty. jazdil som s 2l benzinmi a 2 td a je to dost velky rozdiel hlavne ten 2L benzin ma hneval castou navstevou cerpacich stanic. Nerad spoznavam vsetky cerpacie stanice po okoli tak na mestky presun z bodu A do bodu B je 1.6 TD dobra volba. samozrejme keby som bol velky bohac a jazdil s Bentley alebo ma nosili Phantomom tak Eco auta neriesim a mozno strcim Priusa do tretej garazi koli eco egu... >:D
Rozbalit vlákno
1
14. 8. 2013 08:03
Re: ECO...
Tak zrovna diesel na městský přesun dobrá volba opravdu není 8-s
14. 8. 2013 03:45
Benzin 3.6
V nedelu som spravil 613 km, najprv Bishop, Kalifornia vystup na White Mountain autom z 1200mnm do 3550 mnm, 70km, 20 dialnica, 20 okreska, 30 polna cesta. Dole z 3550mnm po offroad ceste 50km do 1200mnm. Cesta vyrubana do skalnej 45stupnovej steny takmer 2km vysky(Youtube - Silver Canyon Road - White Mountain) cela na 1stupni a na brzde. Potom cez Yosemite z Bishopu do Mountain View v Kalifornii. Asi 500km, z toho 250 po dialniciach a 250 cez Yosemite obycajna cesta. Prevysenie znova z 1200 do 3000mnm, potom asi 100km medzi 2100mnm az 2600mnm. Potom dole do 0mnm. Dodge Journey 3.6 V6 benzin, pohotovostna hmotnost auta 1980kg, realna 2,4 tony. Dvaja dospeli, tri deti, batozina, klimatizacia celu cestu.
Na konci mi na displeji svietila priemerna spotreba 9.1l/100km, zresetovane pri tankovani.
Chcel by som vidiet spotrebu na tom Ecobooste na tejto trati.
Cely tento downsizing mimo mesta absolutne nema zmysel.
Rozbalit vlákno
10
14. 8. 2013 08:05
Re: Benzin 3.6
A nebolo to náhodou 9,1 mpg? Tedy mil na galon paliva? :-)
Avatar - Ham.
14. 8. 2013 09:24
Re: Benzin 3.6
:yes: >:D
vzhledem k těm horským stezkám to docela i sedí
14. 8. 2013 09:48
Re: Benzin 3.6
:-) třeba to PKSPKS převedl do "evropštiny" (pochybuju, že to dokáže palubák Journeyho), ale dle popisu trati, hmotnosti auta, obsazení, motoru a všeho kolem bych spíš řekl, že to autorovi příspěvku nedocvaklo.
14. 8. 2013 11:12
Re: Benzin 3.6
No, ale zase 31 litru na 100 by bylo ponekud moc...
14. 8. 2013 12:15
Re: Benzin 3.6
3,6 litrovým benzínem v těžkém, navíc plně obsazeném, autě a extrémních podmínkách v "nestandardní" nadmořské výšce to poněkud moc rozhodně není. Je to právě to číslo, které bych nazval odpovídajícím.
14. 8. 2013 20:00
Re: Benzin 3.6
Ale docvaklo, ziadne mpg, ale l/100km. Pri kazdom tankovani si zapisem na blocek aktualne kilometre a zapisujem do Excelu. Takze ziaden omyl nenastal. Jedine co moze trochu skreslovat spotrebu je to, ze start bol v 1200mnm a ciel v 0mnm, takze to bolo v priemere "z kopca". Na druhej strane to vsak bohato vyvazi vystup do 3500m, offroad 100km, druhy vystup do 3000m a kopcovity teren.
14. 8. 2013 20:16
Re: Benzin 3.6
Ono většinou to co vyjedeš do kopce, zase ušetříš z kopce (což samozřejmě záleží na tom, jak z toho kopce jedeš). Já obvykle mám stejnou spotřebu před kopcem jako potom, co ho sjedu dolů.
14. 8. 2013 21:43
Re: Benzin 3.6
To mam aj ja ked je klesanie plynule a nemusis brzdit, vtedy je to viacmenej jedno. Akonahle musis dole kopcom brzdit efektivita sa straca a spotrebujes viac ako na rovine. Toto co som absolvoval bola jazda dole kopcom 1,5h na jednotke a na brzde na max. Brzdy sa prazili, horeli, smrdeli,ale vydrzali. Motor pritom bezal vacsinu casu na volnobeh a tento 3.6 zerie na volnobeh 3l/h a OBD Torque mi ukazuje, ze este aj pri brzdeni motorom zerie palivo - automat. A este 50km bolo po polnej strkovej ceste, kde som musel ist pomaly a tam sa o efektivite nemozme ani bavit.
Avatar - Choochoo
14. 8. 2013 09:54
Re: Benzin 3.6
Downsizing nema smysl, jde o to aby to papirove vyslo pekne. Kvalitni atmosfera je jasna volba
14. 8. 2013 19:40
Re: Benzin 3.6
Nie nebolo to mpg, Journey ma moznost prepnut vsetko na "normalne" miery, ukazuje mi kilometre a spotrebu v l/100km. Asi to bude tym, ze to robia aj do Freemonta. Je to spotreba podla palubaka, ale realna sa velmi lisit nebude, tankujem okolo 60l benzinu a dosiel som na nadrz 617km, co zodpoveda 9,7l/10km. Bol to moj rekord a nechapem, ze sa do tych 600km vtesnalo este 100km offroadu a 2x prevysenie cez 3000mnm. Inac mam pocit, ze vo vyssich nadmorskych vyskach auto zerie menej. Zeby nizkym tlakom vzduchu? Vo vyske 3550mnm je len asi 60% tlak vzduchu, takze atmosfera da priamo umerne nizsi vykon, moj 209kW Journey tam dal len 125kW.
Ale aj tak normalne na dialnici pri 120-130km/h jazdim za 8,7 - 9l/100km. Co mal kolega Focus benzin 1.6 na Slovensku tak po dialnici chodil za 8,5l/100km. Ina vec je mesto a semafory, tam nemam problem sa dostat k 15-18l/100km. To mi velmi nevadi, kedze v meste sa ani neda najazdit vela km.
Ale co som chcel povedat, ze downsizing na dlhe trasy absolutne nema zmysel, vacsi motor je viac komfortnejsi, ekologickejsi z hladiska zivotnosti a bezpecnejsi pri rovnakej az nizsej spotrebe, nehovoriac o paradnom zvuku.