Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus 1.0 EcoBoost: Ekologická 100k verze má emise CO2 99 g/km

Michal Fokt Michal Fokt 13. 8. 2013 • 23:04
43
Není v nižší střední třídě úplně obvyklé, aby měl benzinový motor emse oxidu uhličitého pod hranicí 100 g/km. Fordu se to ovšem podařilo a to opět prostřednictvím důvěrně známého litrového tříválce.

Mít emise CO2 pod hranicí 100 g/km, to je dnes výsada několika málo turbodieselových verzí a i v tomto případě většinou s řadou rozsáhlých aerodynamických i technických úprav. Ovšem pokud jde o nižší střední třídu, pod tuto hranici se zatím nedostal žádný vůz s benzinovým motorem. S jedinou výjimkou - tou se zkraje příštího roku stane Ford Focus s přeplňovaným tříválcovým motorem 1.0 EcoBoost, vyladěným na výkon 73 kW, tedy 99 koní.

Ani v tomto případě ovšem nestačil pouze um amerických motorářů. Ekologický Focus dostal chladič s mřížkou s akivním uzavíráním, aerodynamické zakrytování spodní části vozu a pneumatiky s nízkým valivým odporem. Nechybí regenerativní dobíjení akumulátoru brzděním, systém Stop-Start a prodloužené rychlostní stupně.

Výsledkem je kombinovaná spotřeba 4,1 l, odpovídající kýženým 99 g/km emisí oxidu uhličitého, čímž se Ford s přeplňpvaným benzinovým motorem dostal na úroveň konkurenčních dieselů, což představuje důležitý milník a současně silný argument odpůrcům naftových motorů.

O jeho kvalitách se budeme moci přesvědčit už zkraje přištího roku, kdy začne v celé Evropě prodej, ceny budou oznámeny v mezičase.

Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

eco
| 14. 8. 2013
Ale furt je to jen jeden test z mnoha. Já teď našel dva srovnávací testy staršího Civicu 8G 1,8 vs Golf 6 1,4 TSI, kde obě auta měla žrát trochu více než ta dnešní a světe div se, v prvním testu byl Civic asi o půl litru úspornější, v druhém o 8 deci! A taky z toho nedělám závěry, že všechny atmosféry žerou míň než turbo, přestože to taky dělali za stejných podmínek ve stejnou dobu. A byly to testy dokonce dva.
Avatar - Hajzlík
eco
| 14. 8. 2013
Když odečteš hybrid tak pak na straně turb odečti ACT u Golfu (to nesouvisí se systémem plnění ale vylepšuje normovanou spotřebu a jak je vidět v reálu velký vliv nemá stejně jako hybrid) a pak dvě atmosféry lžou o 44% a tři turba o 46%.

Ano, je to jeden test, ale měřený za srovnatelných podmínek, na stejném okruhu město, okreska, dálnice, při stejných rychlostech, počasí etc. To je podle mě daleko cennější výsledek než cokoliv jiného. Vše změřeno přístroji, nikoliv rychloměrem nebo palubním počítačem, za stejného počasí etc.
eco
| 14. 8. 2013
Jsou tam dvě atmosféry, to další je hybrid, jestli sis nevšiml. A zase... máš to jen jeden jediný test. Což má pro tebe očividně větší váhu než desetitisíce vozů na SM.
eco
| 14. 8. 2013
1.8 TSi 118kW se dělala, protože byla nástupcem 1.8T 110kW (motor, sériově montovaný od roku 1996, který šel jen obyčejnou SW úpravou vyhnat na 140-150kW). Dnes má 1.8 TSi 132kW, což je na úrovni RS z první Oktávky. A mj. tento motor měl špičkové sériové verze 165 a 177kW. Počkej na další generaci 1.4 a tam těch 115-120 bude. Minulá měla taky "jen" dříve pomalu dvoulitrový výkon 90/92kW.

Když chceš srovnávat obdobně výkonné motory, tak si prostě porovnej jejich výkonové křivky tak, že všechny na konci "zarovnáš" na maximálních použitelných otáčkách té které konstrukce (atmo, TB, TD). Z tohoto srovnání ti jednoznačně vypadne, že křivka atmo je nejhorší. A mimochodem, když chceš srovnávat třeba ten krouťák, tak nezapomeň, že část z něj potřebuješ na udržení dopředného pohybu. Např. pokud potřebuji nějakých 10kW a točím 2.000 ot (= zhruba 50Nm)., tak mi najednou z tvého srovnání zbývá na zrychlení 200Nm (1.4 TSi) , resp.110 (130 po přepočtu) u Civicu. a tento rozdíl se stoupající rychlostí a "ubranými" Nm výrazně roste ....

Ke spotřebě - stále srovnáváš zřejmě absolutní špičku součané atmo produkce s turbomotory, které jsou cíleně přiškrcené (takže nejedou, ale žerou). Srovnání při ustálené (vyšší) rychosti nic neukáže, nutná práce a efektivnost všech motorů bude obdobná. Rozdíl je ale při "pestré" jízdě běžnými rychlostmi, kdy u turba máš pod nohou více dostupnéo výkonu (rychleji, méně ztrát, méně řazení ..). Při srovnatelné jízdě nemáš ve spotřebě u atmo šanci (tzn. buď z jedné strany budeš atmo honit, nebo turbo pojedeš pianko).
Avatar - Hajzlík
eco
| 14. 8. 2013
Takže čtyři turba lžou v průměru o 48% a tři atmosféry v průměru o 50% a nejmenší lhář je turbo (Focus).
:-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku