Ford Focus 1.0 EcoBoost: Ekologická 100k verze má emise CO2 99 g/km
Mít emise CO2 pod hranicí 100 g/km, to je dnes výsada několika málo turbodieselových verzí a i v tomto případě většinou s řadou rozsáhlých aerodynamických i technických úprav. Ovšem pokud jde o nižší střední třídu, pod tuto hranici se zatím nedostal žádný vůz s benzinovým motorem. S jedinou výjimkou - tou se zkraje příštího roku stane Ford Focus s přeplňovaným tříválcovým motorem 1.0 EcoBoost, vyladěným na výkon 73 kW, tedy 99 koní.
Ani v tomto případě ovšem nestačil pouze um amerických motorářů. Ekologický Focus dostal chladič s mřížkou s akivním uzavíráním, aerodynamické zakrytování spodní části vozu a pneumatiky s nízkým valivým odporem. Nechybí regenerativní dobíjení akumulátoru brzděním, systém Stop-Start a prodloužené rychlostní stupně.
Výsledkem je kombinovaná spotřeba 4,1 l, odpovídající kýženým 99 g/km emisí oxidu uhličitého, čímž se Ford s přeplňpvaným benzinovým motorem dostal na úroveň konkurenčních dieselů, což představuje důležitý milník a současně silný argument odpůrcům naftových motorů.
O jeho kvalitách se budeme moci přesvědčit už zkraje přištího roku, kdy začne v celé Evropě prodej, ceny budou oznámeny v mezičase.