akorát, že data v zahraničí stojí balík. Jinak všechny ty berličky pro bezpečnost při jízdě otravují a dokonce bych řekl, že rozptylují. Furt cosi bručí, pípá, ale adaptivní tempomat se do reálu vůbec nehodí, protože nikdy neví co mám v hlavě.
Adaptivní tempomat funguje i v reálném provozu. Jen v některých zemích si člověk musí nastavit nejkratší možný odstup, protože dodržování bezpečné vzdálenosti řidiči běžně považují za pozvánku k zařazení.
Pokud někdo do mezery vjede, tak to přibrzdí, ještě horší je situace před tebou kamion, jedeš 140 a čekáš až tě někdo předjede, v okamžiku kdy radar zjistí kamion, začne brzdit, přitom by to při normálním tempomatu vyšlo i s rezervou.
Pravda, záleží na provozu. Realita je, že se nechová jinak než já. I když řídím sám, tak si držím odstup - v duchu nadávám úplně stejně s tempomatem i bez něj. Ne nutně tak striktně, ale chovám se stejně. Dnes nemám problémy jako u těch prvních, které byly citlivé na takové to škrtnutí obálkou při předjíždění - kdy jsi už byl skoro celý ve vedlejším pruhu, ale roh tvého auta se příliš přiblížil předjížděnému. Bere myslím v potaz blinkry.
Když je ten správný provoz, tak se mi s ním krásně jezdí jak ve městě, tak po okreskách (vyšších tříd, na nižších jsou příliš často zatáčky, do kterých se musí zpomalovat) a po dálnici.
Na druhou stranu, že by to byl až takový přínos, říct nemohu. Většinu práce dělá automat a na křeče netrpím.
Proti fičůrkám zjednodušujícím život nemám nic, tempomat zapínám kdekoliv to jen jde, ovšem adaptivnímu jsem na chuť nepřišel, těch situací, kdy nemá šanci reagovat podle potřeby je moc. Podle mých představ je využitelný jen ve městě, nejvíc mi vadí, že pokud si koupím adapt. tempomat, nelze ho přepnout do nějakého modu, kde by fungoval jako klasický. Proč, je mi záhadou.
Takže máte podobnou zkušenost, v kolonách to funguje fajň, ale na dálnici to neumí vyhodnotit správně některé situace. Stejně na mě působí i řízení s proměnným účinkem.
Na parkovišti se zkalibruju na lehké řízení a pak když chci odbočit je to jak zablokované a točím už mimo ideální stopu.
Mně přijde, že špatně funguje v hustém provozu. Totální zácpy zvládá dobře. A volnější silnice také. V hustém provozu, který jede, je ta čtyřiceti metrová díra až moc lákavá.
Nevím, jestli to platí pro všechna auta, ale normální tempomat můžeš zapnout podržením jeho tlačítka (jednoduché zapnutí = adaptivní, podržení = klasický). Když se ti rozbije senzor (nebo je příliš špinavý/ zakrytý) a adaptivní tempomat nefunguje (hodí ti chybovou hlášku), tak takhle získáš klasický s pevnou rychlostí. A funguje to myslím i když není poškozený. Třeba u Infiniti to takhle funguje. Alespoň na M56, s kterým jsem jezdil. Nemůžeš snad přepínat z jednoho do druhého, ale můžeš si vybrat, který zapnout. U Infiniti to bylo napsané i v manuálu, jestli si dobře pamatuji.
Netuším, jak je to řešeno u jednotlivých značek, u bmw mi řekli, že adaptivní je adaptivní, na klasický to přepnout nejde, známý má s vw cc a stejnou zkušenost, po té co prvotní nadšení opadlo, chtěl od vw radu, jak to přepnout na klasiku, prý nelze.
Nemusíš nic zakrývat, to maximálně zjistíš, jestli tě auto upozorní - a to by mělo. Buď se podívej do manuálu, nebo zkus tlačítko podržet. Umí to myslím i Lexus, ale není to věc, kterou nějak zkoumám. U Infiniti jsem to řešil, protože jsem senzor rozbil (asi kamínek). A u Lexusu mi to myslím někdo říkal, když jsme se o tom bavili.
Abychom si rozuměli, samotné zakrytí nezpůsobí přepnutí funkce. Pokud senzor nefunguje a zapneš adaptivní tempomat, dostaneš chybovou hlášku. Když ale zapneš klasický tempomat (podržením), tak žádnou hlášku nedostaneš a bude normálně fungovat, protože radar nepotřebuje.
Musel bych to vyzkoušet. Je možné, že část výrobců to má a zbytek ne. Třeba je to nenapadlo a lidé po tom asi příliš hlasitě nevolají. Technicky to není problém.
Pokud si pamatuju, zdůvodněním byly nějaké řeči o bezpečnosti, že při přepnutí na klasiku by mohl řidič zapomenout, že není v adaptivním atp., zdůvodnit se to dá všelijak, každopádně pro mně to znamená, že adapt. tempomat při výběru výbavy vynechávám. Že to Japonci umí je zajímavé info. ;-)
No já bych už asi taky znovu nebral adapt. tempomat. Nejčastěji to nastavím na klasiku podržením tlačítka nejdelší vzdálenosti a jedu. Někdy se to ale dost hodí, typicky ucpané okresky v pátek odpoledne.
Umí to i Chrysler (a spol.). A dokonce mezi nimi lze přepínat (má na to být tlačítko mode). Prý se tím ale vypne kontrola vzdálenosti úplně, tedy i přednárazové varování. Subaru je další (držením tlačítka pro vzdálenost). Lexus mi byl potvrzen. Honda to umí také (stejně jako Subaru). Zdá se, že v různých autech se to dělá různě. A může to pro řidiče znamenat různé věci.
Osobně preferuji adaptivní. Každý řídíme jinak, každý máme jiné návyky. Tak jako tak ho zapínám/ vypínám dle potřeby. Ani jeden nefunguje vždy. Jen mi přijde, že ten adaptivní funguje ve větším množství případů. I když jsou to takové, které manuál zakazuje (nedoporučuje?). To je vůbec zajímavé čtení - kdy nemáš tempomat používat (ať už adaptivní, nebo klasický). Nejvíc mě asi pobavilo "při výměně pneumatiky." >:D
Z manuálu svého auta si nic o něčem podobném nepamatuji. Nicméně moje první myšlenka byla, záleží, koho se ptáš. Kolikrát ani neví, co prodávají. A ty pohádky, co si umí vymyslet... (jen aby nevypadali hloupě/ neschopně.)
U BMW 5 to přepnout jde. Nastavíš na volantu nejdelší vzdálenost mezi auty, pak stejné tlačítko držíš tak dlouho, až se objeví hláška "distance control deactivated" a drží to jen rychlost.
Cituji: *4G připojení však nemá pouze zábavní, ale také informační charakter. Řidič se totiž může včas dozvědět o aktuální dopravní situaci, předpovědi počasí...*
Lada Zelezny by z vas mel radost, hosi! :yes:
Já tomu ňáko asi nerozumim. Selskym rozumem bych si myslel, že ta generace a rychlost stejnak záleží na tom operátorovi kterýho máte, ne? Takže ta inovace spočíná jen v tom, že se tam nacpe 4G simka? Prosím vysvětlit (jako:) pro blbečka.
Ano, v konečném důsledku rychlost záleží na operátorovi. Ale různé generace používají různé frekvence (ty se mohou lišit stát od státu), kódování anebo protokoly, takže jsou potřeba jiné čipy, popřípadě i antény (bráno obecně). Jednoduše řečeno.
Jo, tomu bych rozuměl..ale u mobilů to tak neplatí, ne? Když spustí operátor v ČR 4G síť, já ji přece můžu se svym starym Nexusem a simkou využívat? Nebo je klasická mobilní technika v autě nepoužitelná?
U telefonů je to úplně stejně. Jen to nefunguje tak, že by starou síť vypnuli a nechali běžet jen tu novou. Kdyby to tak dělali, tak je většina ČR bez mobilního pokrytí. Pokud tvůj telefon umí LTE, tak se bude umět připojit do sítě 4. generace. Pokud neumí, tak se připojí do 3., nebo 2., nebo 1., podle toho, co bude v dané oblasti k dispozici.