Novinky
Cituji: *4G připojení však nemá pouze zábavní, ale také informační charakter. Řidič se totiž může včas dozvědět o aktuální dopravní situaci, předpovědi počasí...*
Lada Zelezny by z vas mel radost, hosi! :yes:
Lada Zelezny by z vas mel radost, hosi! :yes:
Já tomu ňáko asi nerozumim. Selskym rozumem bych si myslel, že ta generace a rychlost stejnak záleží na tom operátorovi kterýho máte, ne? Takže ta inovace spočíná jen v tom, že se tam nacpe 4G simka? Prosím vysvětlit (jako😊 pro blbečka.
Ano, v konečném důsledku rychlost záleží na operátorovi. Ale různé generace používají různé frekvence (ty se mohou lišit stát od státu), kódování anebo protokoly, takže jsou potřeba jiné čipy, popřípadě i antény (bráno obecně). Jednoduše řečeno.
Jo, tomu bych rozuměl..ale u mobilů to tak neplatí, ne? Když spustí operátor v ČR 4G síť, já ji přece můžu se svym starym Nexusem a simkou využívat? Nebo je klasická mobilní technika v autě nepoužitelná?
U telefonů je to úplně stejně. Jen to nefunguje tak, že by starou síť vypnuli a nechali běžet jen tu novou. Kdyby to tak dělali, tak je většina ČR bez mobilního pokrytí. Pokud tvůj telefon umí LTE, tak se bude umět připojit do sítě 4. generace. Pokud neumí, tak se připojí do 3., nebo 2., nebo 1., podle toho, co bude v dané oblasti k dispozici.
Když je ten správný provoz, tak se mi s ním krásně jezdí jak ve městě, tak po okreskách (vyšších tříd, na nižších jsou příliš často zatáčky, do kterých se musí zpomalovat) a po dálnici.
Na druhou stranu, že by to byl až takový přínos, říct nemohu. Většinu práce dělá automat a na křeče netrpím.
Na parkovišti se zkalibruju na lehké řízení a pak když chci odbočit je to jak zablokované a točím už mimo ideální stopu.
Nevím, jestli to platí pro všechna auta, ale normální tempomat můžeš zapnout podržením jeho tlačítka (jednoduché zapnutí = adaptivní, podržení = klasický). Když se ti rozbije senzor (nebo je příliš špinavý/ zakrytý) a adaptivní tempomat nefunguje (hodí ti chybovou hlášku), tak takhle získáš klasický s pevnou rychlostí. A funguje to myslím i když není poškozený. Třeba u Infiniti to takhle funguje. Alespoň na M56, s kterým jsem jezdil. Nemůžeš snad přepínat z jednoho do druhého, ale můžeš si vybrat, který zapnout. U Infiniti to bylo napsané i v manuálu, jestli si dobře pamatuji.
Abychom si rozuměli, samotné zakrytí nezpůsobí přepnutí funkce. Pokud senzor nefunguje a zapneš adaptivní tempomat, dostaneš chybovou hlášku. Když ale zapneš klasický tempomat (podržením), tak žádnou hlášku nedostaneš a bude normálně fungovat, protože radar nepotřebuje.
Osobně preferuji adaptivní. Každý řídíme jinak, každý máme jiné návyky. Tak jako tak ho zapínám/ vypínám dle potřeby. Ani jeden nefunguje vždy. Jen mi přijde, že ten adaptivní funguje ve větším množství případů. I když jsou to takové, které manuál zakazuje (nedoporučuje?). To je vůbec zajímavé čtení - kdy nemáš tempomat používat (ať už adaptivní, nebo klasický). Nejvíc mě asi pobavilo "při výměně pneumatiky." >😁
Z manuálu svého auta si nic o něčem podobném nepamatuji. Nicméně moje první myšlenka byla, záleží, koho se ptáš. Kolikrát ani neví, co prodávají. A ty pohádky, co si umí vymyslet... (jen aby nevypadali hloupě/ neschopně.)