Ekonomika
Jak tak koukám, tak mizí hranice mezi tím, co je ještě HB a co už je SUV >😒]
Taky mám pocit. Když jsme pořizovali Freelander II, tak to bylo nejterénější SUV na trhu (taky proto jsem šli do něj), teď je to nejvyšší crossover a jestli si nedám pozor, tak skončíme s nějtěžší trojkolkou se 4. stabilizačním kolem na trhu v naší garáži... >😒]
najvacsi pruser je ten a aj najvacsi paradox a sranda ze napriklad dacia sandero stepway ktora nie je prezentovana ako SUV ma vyssi podvozok ako 2 tretiny dnesnych rado-by "SUVveciek" a v pohode ich priechodnostou strci do kapsy.... akurat nema stvorkolku.... ked je GLA SUV tak stepway je potom offroad... a to bez srandy... neurazam mercedes ale tak to je :yes:
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Obzvláště od příští generace, která bude vybavena fenomenální škrabkou na led. Alespoň budeš mít čím kopat, až to někde posadíš na břicho nebo tak něco... 😉
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Většinou ne, garáž je efektivnější... 😉
To záleží na tom, čím jezdíš a jak moc to naložíš. Fabka II v kombíku má uvedeno 135 mm, o nájezdových úhlech se zmiňovat nebudu, je nedůstojné se jí vysmívat za něco, pro co nebyla určena. Freelander má hodnotu 210 mm, kdyby tě to zajímalo. Jsem plný nedočkavosti dozvědět se, co z toho vyvodíš... :yes:
To záleží na tom, čím jezdíš a jak moc to naložíš. Fabka II v kombíku má uvedeno 135 mm, o nájezdových úhlech se zmiňovat nebudu, je nedůstojné se jí vysmívat za něco, pro co nebyla určena. Freelander má hodnotu 210 mm, kdyby tě to zajímalo. Jsem plný nedočkavosti dozvědět se, co z toho vyvodíš... :yes:
Pánové, to souvisí přesně s tím, co jsem psal výše. Stačí vzít HB, trochu zvednout 2WD podvozek, hodit tam plastové díly a prodávat to jako SUV. Časem, až lidé ještě více zblbnou, už možná nebude potřeba ani toto 😄
Jsou to právě tito lidé, co na tento špek ve velkém letí jako mouchy na lapku, kteří by se nad sebou měli zamyslet. Ne výrobci prodávající tato auta, nebo novináři píšící o tom, jak které SUV je vysoké. Totiž, to všechno ostatní je jen hra marketingových stratégů, novinářů a dalších chytrolínů, co se na té přitroublé módě chtějí přiživit. Já sám se těším, až tato móda pomine, a pak budu doufat, že ta auta moc dlouho v provozu nevydrží, neboť pro bezpečnost provozu na silnicích by to byla dobrá zpráva.
Jsou to právě tito lidé, co na tento špek ve velkém letí jako mouchy na lapku, kteří by se nad sebou měli zamyslet. Ne výrobci prodávající tato auta, nebo novináři píšící o tom, jak které SUV je vysoké. Totiž, to všechno ostatní je jen hra marketingových stratégů, novinářů a dalších chytrolínů, co se na té přitroublé módě chtějí přiživit. Já sám se těším, až tato móda pomine, a pak budu doufat, že ta auta moc dlouho v provozu nevydrží, neboť pro bezpečnost provozu na silnicích by to byla dobrá zpráva.
Kdo je blbý, tomu nepomůže vůbec nic. Ti ostatní si dovedou vyhodnotit, co potřebují / líbí se jim a kolik za to chtějí dát. Mně osobně se třeba GLA zamlouvá víc než Áčko. Líp se do něj nastoupí, bude tam víc prostoru, větší přehled v provozu taky není k zahození. Nejspíše bude mít i měkčí nastavení podvozku, než právě Ačko. Takže důvody pro jsou celkem jasné, jedinou otázkou pak zůstává cena. A pro tu dostatečně inteligentní většinu jsou tohle rozhodovací argumenty, ne to, jestli je to prezentováno jako minivůz nebo přízemní UFO...
Co je na bezpečnosti provozu v souvislosti s SUV špatně ? Obzvláště tyhle crossovery netrpí nadváhou a ani nejsou tak vysoké, takže nárazová zóna je tam, kde u normálních aut.
Co je na bezpečnosti provozu v souvislosti s SUV špatně ? Obzvláště tyhle crossovery netrpí nadváhou a ani nejsou tak vysoké, takže nárazová zóna je tam, kde u normálních aut.
Samozřejmě, že čím více se SUV blíží 'normálnímu' autu, tím méně je můj argument o jejich neblahém vlivu na bezpečnost silničního provozu relevantní. Ovšem platí to i naopak, a v podstatě jsi mi tak tou poslední větou dal za pravdu 😄 .
Pokud jde o rozhodování zákazníků, mýlíš se. Ale jelikož tě tato problematika evidentně do hloubky nezajímá, nemá to asi cenu rozebírat, neboť je zřejmé, že se pouze jedná o osobní názor či domněnku, resp. logický předpoklad, který ale v praxi vůbec nefunguje (viz ještě odpověď topperovi níže).
Pokud jde o rozhodování zákazníků, mýlíš se. Ale jelikož tě tato problematika evidentně do hloubky nezajímá, nemá to asi cenu rozebírat, neboť je zřejmé, že se pouze jedná o osobní názor či domněnku, resp. logický předpoklad, který ale v praxi vůbec nefunguje (viz ještě odpověď topperovi níže).
Z vody úplně nevařím, nějaké texty na téma marketing jsem i přežvejkl, ale je možné, že jsem do jisté míry naivní. Já osobně jsem proti těmhle věcem celkem odolný, minimálně mě nezaujme věc za 100 s poloviční slevou proti té za 50. Ovšem nejspíš je hloupé si myslet, že tak fungují i ostatní. Ale stále jsem si myslel, že to co celkem snadno fachá u hadříků nebo elektroniky, bude fungovat méně tam, kde lidi za to vydávají opravdu nemalou část svých prostředků. Klidně se nechám poučit, jsem otevřený novým věcem. 😉
Dávám a nedávám. Crossovery jsou v tomhle ohledu v pohodě. Pak ty vyšší SUV - i tam se to dá udělat bezpečně - třeba volvo má tu hlavní konstrukci absorbující náraz posazenou nízko jako u normálních aut, takže nedochází k minutí. CX-5 je tak dělaná taky. Ale pokud opravdu pořizuješ auto do terénu, tak to holt Lamborghini být nemůže. Někteří si je možná kupují z módy, ale s těma, kteří takové auto potřebují nebo si to alespoň myslí, s těma neuděláš nic... 😄
Dávám a nedávám. Crossovery jsou v tomhle ohledu v pohodě. Pak ty vyšší SUV - i tam se to dá udělat bezpečně - třeba volvo má tu hlavní konstrukci absorbující náraz posazenou nízko jako u normálních aut, takže nedochází k minutí. CX-5 je tak dělaná taky. Ale pokud opravdu pořizuješ auto do terénu, tak to holt Lamborghini být nemůže. Někteří si je možná kupují z módy, ale s těma, kteří takové auto potřebují nebo si to alespoň myslí, s těma neuděláš nic... 😄
Řekl bych, že si většina lidí myslí, že je odolná. Někteří jistě budou, ale dost záleží i na samotném fungování mozku a jeho tendenci si vyhodnocování některých situací zjednodušovat a 'optimalizovat' - právě sami autoři podobných studií nejednou přiznávají, že někdy také jednají nebo mají tendenci jednat iracionálně při svém rozhodování - ovšem právě tím, že o této obecné lidské vlastnosti ví, mají větší šanci si to pohlídat 😄 .
Ty e😜erimenty pracují s velkými čísly, a jedná se třeba o zvednutí z 10% na 80%, takže vždy je někdo, kdo nepodlehl. Jenže jindy by třeba naletěl někdo jiný. Je dokonce zajímavé, když sledovali chování lidí za určité situace v závislosti na tom, zda před tím mysleli na třeba na biblické desatero, nebo jim promítali akční zcény z filmů. Mělo to hodně podstatný vliv na co lidé předem myslí (a existuje mnohem více obměn - ale zase je jasné, že obhájci akčních her a filmů hledí především na svůj zájem nebo byznys aniž by měli o těchto prokazatelných vlivech nějaké povědomí).
Nebo klasicka finta: dobrou věc nabídli třeba za 40,- nebo mohli mohli zvolit špatnou podobného typu za 10 Kč - naprostá většina si koupila za 40,- (ta nabídka tak schválně byla nastavená, že se dalo předpokládat, že se tak rozhodnou). Když ale nabídneš ty samé dvě věci za 30,- resp. zadarmo, najednou 80-90% změnilo své rozhodnutí a jen málokdo přemýšlel nad vlastním rozdílem 'cen' a užitnou hodnotou. Pochopitelně následný e😜eriment vyloučil i možný argument, že je jednodušší nic neplatit, než vytahovat peníze z peněženky - takové drobnosti jsou snadno ošetřitelné a opravdu je to jen o rozhodování lidí.
Je toho strašně moc - dokonce jenom to, že lidé před tím, než u konkrétní věci měli říci, co by byli ochotni za ni zaplatit, byli vyzvání, aby mysleli na datum svého narození (číselnou hodnotu měsíce nebo den) a ejhle mělo to někdy více jak 300% vliv na to, co byli ochotni za stejnou věc zaplatit - samozřejmě to nesmělo být něco, kde měli obecně známé srovnání, ale třeba nějaké archivní víno, ručně dělaný výrobek, malba apod. Tomu se říká cenová kotva a má obrovský vliv na to, co jsou lidé ochotni zaplatit a je jen obtížné ji změnit, když už si ji jednou vytvoříme. Umím si třeba docela dobře představit, že Američani by u nás měli celkem problém s cenou benzínu, a naopak my když odletíme k nim, nebo třeba do Thajska, kde je podstatně levněji, můžeme utrácet jak pominutí, protože je to 'výhodné' (ovšem vůči naší cenové kotvě). Samozřejmě po nějaké době pobytu v místě jiných cenových relací bychom tyto kotvy postupně upravili.
Řekl bych, že výrobci dobře vědí, že cenová kotva u většiny lidí je u HB poněkud níže, než u SUV, tak prostě udělají úpravy za 5 jednotek ceny a prodají to o 40 jednotek dráž. A všichni SUV-éčkáři budou suverénně tvrdit, že se tak sami rozhodli, že se jim to líbí, že si to propočítali a podobné ohrané písničky. Ale jsem si téměř jist, že nikdo z nich o cenových kotvách mnoho neslyšel a určitě to hlouběji nestudoval - totiž, pokud by někdo SUV skutečně potřeboval, patrně by argumentoval zcela jinak, .
Těžko toho psát takto do diskuze nějak více, aby tě to přesvědčilo nebo ti dalo nějaké reálné povědomí o těchto věcech. Pamatuji si e😜erimenty na to, jak vůně nebo dokonce na pozadí hrající hudba ovlivňuje lidi při výběru nákupu, a tím tedy je možné je ovlivňovat, podle toho, co je zrovna potřeba prodat. Určitě koho toto zajímá, si dříve nebo později zajímavé informace, literaturu i zajímavé lidi k sobě přitáhne, najde resp. setká se s nimi. Většinu lidí však toto nezajímá. Jsou si totiž sami sebou příliš jistí a spíš mají tendenci reagovat agresivně, když jim člověk sdělí, jak to ve skutečnosti funguje. Oni přece reklamu v TV přepínají nebo vypnou, na internetu mají AdBlock a když jim někdo přijde nabídnout předražené hrnce, tak ho přeci vyhodí 😄 Řídí se jenom tím, co se jim líbí, co sami chtějí a jak se sami rozhodnou..., s takovými dokonalými jedinci se na toto téma diskutovat prostě nedá.
Ty's reagoval v pohodě, tak jsem si s tím tu práci trochu dal, ale vím, že to takto dostatečně vysvětlit nejde. 😉
Ty e😜erimenty pracují s velkými čísly, a jedná se třeba o zvednutí z 10% na 80%, takže vždy je někdo, kdo nepodlehl. Jenže jindy by třeba naletěl někdo jiný. Je dokonce zajímavé, když sledovali chování lidí za určité situace v závislosti na tom, zda před tím mysleli na třeba na biblické desatero, nebo jim promítali akční zcény z filmů. Mělo to hodně podstatný vliv na co lidé předem myslí (a existuje mnohem více obměn - ale zase je jasné, že obhájci akčních her a filmů hledí především na svůj zájem nebo byznys aniž by měli o těchto prokazatelných vlivech nějaké povědomí).
Nebo klasicka finta: dobrou věc nabídli třeba za 40,- nebo mohli mohli zvolit špatnou podobného typu za 10 Kč - naprostá většina si koupila za 40,- (ta nabídka tak schválně byla nastavená, že se dalo předpokládat, že se tak rozhodnou). Když ale nabídneš ty samé dvě věci za 30,- resp. zadarmo, najednou 80-90% změnilo své rozhodnutí a jen málokdo přemýšlel nad vlastním rozdílem 'cen' a užitnou hodnotou. Pochopitelně následný e😜eriment vyloučil i možný argument, že je jednodušší nic neplatit, než vytahovat peníze z peněženky - takové drobnosti jsou snadno ošetřitelné a opravdu je to jen o rozhodování lidí.
Je toho strašně moc - dokonce jenom to, že lidé před tím, než u konkrétní věci měli říci, co by byli ochotni za ni zaplatit, byli vyzvání, aby mysleli na datum svého narození (číselnou hodnotu měsíce nebo den) a ejhle mělo to někdy více jak 300% vliv na to, co byli ochotni za stejnou věc zaplatit - samozřejmě to nesmělo být něco, kde měli obecně známé srovnání, ale třeba nějaké archivní víno, ručně dělaný výrobek, malba apod. Tomu se říká cenová kotva a má obrovský vliv na to, co jsou lidé ochotni zaplatit a je jen obtížné ji změnit, když už si ji jednou vytvoříme. Umím si třeba docela dobře představit, že Američani by u nás měli celkem problém s cenou benzínu, a naopak my když odletíme k nim, nebo třeba do Thajska, kde je podstatně levněji, můžeme utrácet jak pominutí, protože je to 'výhodné' (ovšem vůči naší cenové kotvě). Samozřejmě po nějaké době pobytu v místě jiných cenových relací bychom tyto kotvy postupně upravili.
Řekl bych, že výrobci dobře vědí, že cenová kotva u většiny lidí je u HB poněkud níže, než u SUV, tak prostě udělají úpravy za 5 jednotek ceny a prodají to o 40 jednotek dráž. A všichni SUV-éčkáři budou suverénně tvrdit, že se tak sami rozhodli, že se jim to líbí, že si to propočítali a podobné ohrané písničky. Ale jsem si téměř jist, že nikdo z nich o cenových kotvách mnoho neslyšel a určitě to hlouběji nestudoval - totiž, pokud by někdo SUV skutečně potřeboval, patrně by argumentoval zcela jinak, .
Těžko toho psát takto do diskuze nějak více, aby tě to přesvědčilo nebo ti dalo nějaké reálné povědomí o těchto věcech. Pamatuji si e😜erimenty na to, jak vůně nebo dokonce na pozadí hrající hudba ovlivňuje lidi při výběru nákupu, a tím tedy je možné je ovlivňovat, podle toho, co je zrovna potřeba prodat. Určitě koho toto zajímá, si dříve nebo později zajímavé informace, literaturu i zajímavé lidi k sobě přitáhne, najde resp. setká se s nimi. Většinu lidí však toto nezajímá. Jsou si totiž sami sebou příliš jistí a spíš mají tendenci reagovat agresivně, když jim člověk sdělí, jak to ve skutečnosti funguje. Oni přece reklamu v TV přepínají nebo vypnou, na internetu mají AdBlock a když jim někdo přijde nabídnout předražené hrnce, tak ho přeci vyhodí 😄 Řídí se jenom tím, co se jim líbí, co sami chtějí a jak se sami rozhodnou..., s takovými dokonalými jedinci se na toto téma diskutovat prostě nedá.
Ty's reagoval v pohodě, tak jsem si s tím tu práci trochu dal, ale vím, že to takto dostatečně vysvětlit nejde. 😉
Tak samozřejmě, tím jsem chtěl říct, že jsem odolný jen tam, kde mám nějaké vlastní zkušenosti, nebo si můžu udělat nějaký objektivní názor sám. Obvyklé reklamy ignoruji, vím, že mě do jisté míry ovlivňují i tak, a když si půjdu do obchodu koupit něco úplně nového (např. jogurt) tak stejně nejdéle budu čučet na Activii. Ale zároveň s tím se snažím i vnímat, odkud to znám a že to není vlastní zkušenost. Že bych byl absolutně imunní proti reklamní lobby, to si nenamlouvám, prostě jen dovedu logicky myslet, když k tomu dostanu prostor... 😉
Zadarmo je hodně silný argument. Proto obvykle začnu hledat toho zakopaného psa. Část, co jsi napsal, jsem už někdy četl/ slyšel, ale ty cenové kotvy jsou pro mě celkem novina, i když si je z praxe uvědomuji, jak se pohybuji po republice.
Když jsme u těch aut, tak i když o tom víš, tak to moc nemá řešení. Pokud to SUV chceš / potřebuješ, tak za něj prostě musíš připlatit. Jasně, i my jsme měli velké oči a to auto jsme způsobem, které by už normální auto s Haldexem nedalo, použili sotva 2x-3x, ale to se předem těžko posuzuje. Dacie jsou na tom nejspíše podobně - náklady na vývoj a výrobu budou o dost nižší než kolik je cenový rozdíl proti "lepším" autům. Ale těžko s tím něco uděláš, bojkotovat zrovna tady koupí vozu s menší marží, když bude v praxi dražší, to nemůžeš. ;-\
V každém případě dík za tvůj čas a potravu k přemýšlení... :yes:
Zadarmo je hodně silný argument. Proto obvykle začnu hledat toho zakopaného psa. Část, co jsi napsal, jsem už někdy četl/ slyšel, ale ty cenové kotvy jsou pro mě celkem novina, i když si je z praxe uvědomuji, jak se pohybuji po republice.
Když jsme u těch aut, tak i když o tom víš, tak to moc nemá řešení. Pokud to SUV chceš / potřebuješ, tak za něj prostě musíš připlatit. Jasně, i my jsme měli velké oči a to auto jsme způsobem, které by už normální auto s Haldexem nedalo, použili sotva 2x-3x, ale to se předem těžko posuzuje. Dacie jsou na tom nejspíše podobně - náklady na vývoj a výrobu budou o dost nižší než kolik je cenový rozdíl proti "lepším" autům. Ale těžko s tím něco uděláš, bojkotovat zrovna tady koupí vozu s menší marží, když bude v praxi dražší, to nemůžeš. ;-\
V každém případě dík za tvůj čas a potravu k přemýšlení... :yes:
😄 - jj, dobře se s tebou diskutovalo, I mne to následně inspirovalo k tomu vyhledat si něco nového z podobné tématiky, a můžu se tak tím rozptylovat v dalších dnech a týdnech 😄 .
A když jsme u těch aut, tak si jsem si zrovna uvědomil, že i taková Mazda 6 se snaží lákat na heslo kombík za cenu sedanu. Kdybych nebyl rozhodnutý pro kombi dávno před tím, než toto bylo známo, asi by mne také mohl kde kdo podezřívat... - je fakt, že mi to oznámení udělalo radost, a taky že zatím většinu nových šestek, co jsem viděl, byly kombíky. Na druhou stranu, když kouknu na své rozhodování o mých autech, tak v tom bůhvíkolik racionality taky nebylo. Skoro bych řekl, že v případě úplně prvotního impulsu to bylo naopak 😄 : nejprve emoce, a pak rozum a kalkulace - jenže s odstupem času jsem své volby nikdy nelitoval, a rozhodl bych se podruhé nejspíše úplně stejně - jinou věcí je, že se mi více líbí sedany nebo kupé, ale z hlediska praktičnosti upřednostňuji jednoznačně kupovat kombi.
A když jsme u těch aut, tak si jsem si zrovna uvědomil, že i taková Mazda 6 se snaží lákat na heslo kombík za cenu sedanu. Kdybych nebyl rozhodnutý pro kombi dávno před tím, než toto bylo známo, asi by mne také mohl kde kdo podezřívat... - je fakt, že mi to oznámení udělalo radost, a taky že zatím většinu nových šestek, co jsem viděl, byly kombíky. Na druhou stranu, když kouknu na své rozhodování o mých autech, tak v tom bůhvíkolik racionality taky nebylo. Skoro bych řekl, že v případě úplně prvotního impulsu to bylo naopak 😄 : nejprve emoce, a pak rozum a kalkulace - jenže s odstupem času jsem své volby nikdy nelitoval, a rozhodl bych se podruhé nejspíše úplně stejně - jinou věcí je, že se mi více líbí sedany nebo kupé, ale z hlediska praktičnosti upřednostňuji jednoznačně kupovat kombi.
Jooo, posuzovat jednotlivé verze karoserie a jejich volby, to by asi dalo na pěkný doktorát z psychologie. I kdyby na tebe nic nepůsobilo a ty ses rozhodoval sám, svobodně, tak to není úplně jednoduchá volba. Člověk se snadno nechá zviklat k opatrnosti (do jisté míry rozumné a logické), protože za těch 5-6 let životnosti auta můžeš založit rodinu a tlačit kočárek pro dvojčata. Ne, že by to sedan nezvládl, ale znáš to, co kdyby. I když to většinou na konci není potřeba (jako ten náš terén 😉 ), ten pocit, že myslíš na zadní kolečka, je fajn. Nakonec i když si vyhodnotíš všechna fakta a rozhodneš se racionálně, tak zbude prostor pro emoční rozhodování. Třeba jestli vzít za stejnou cenu Citroëna C1 či 107 Peugeota, nebo rozhodování mezi Rapidem a Toledem. Bez toho by to byla nuda... 😉
Osobně se mi nejvíce zamlouvají liftbacky, jakožto vyvážený kompromis mezi výhodami sedanů a kombíků. Ovšem nevyrábí je všichni... 😉
Osobně se mi nejvíce zamlouvají liftbacky, jakožto vyvážený kompromis mezi výhodami sedanů a kombíků. Ovšem nevyrábí je všichni... 😉
Tak já kombi určitě využiju, byla to čistě racionální úvaha. A je fakt, že u předchozího auta se mi verze kombi dokonce líbila neskonale více než sedan, a celkem to potvrzovaly i prodeje 😄 . Zrovna liftback Mazda s novou generací přestala vyrábět, ale stejně jsem o tom naštěstí vůbec neuvažoval.
Dilema bych zřejmě měl, kdybych si vybral konkrétní typ vozu, a kombi se mi proti sedanu vůbec nelíbilo. Kupovat ošklivé auto, to bych asi nepřekousl. Naštěstí u Mazdy to momentálně nehrozí 😄 .
Dilema bych zřejmě měl, kdybych si vybral konkrétní typ vozu, a kombi se mi proti sedanu vůbec nelíbilo. Kupovat ošklivé auto, to bych asi nepřekousl. Naštěstí u Mazdy to momentálně nehrozí 😄 .
SUV v r 1996 : [odkaz]
SUV v r 2002: [odkaz]
SUV v r 2008: [odkaz]
SUV v r 2013: [odkaz]
SUV v r 2018: [odkaz] ???
nevyzera to s tym smerovanim SUV dobre.... akosi nam to ide dole vodou
SUV v r 2002: [odkaz]
SUV v r 2008: [odkaz]
SUV v r 2013: [odkaz]
SUV v r 2018: [odkaz] ???
nevyzera to s tym smerovanim SUV dobre.... akosi nam to ide dole vodou
Ľudia, a bohužiaľ aj mnohí novinári sú už tak zblbnutí z marketingového masírovania mozgov, že už nemajú schopnosť či odvahu povedať: Kráľ je nahý a celé je to nezmysel.
Dôvod tejto komédie je zrejmý: za SUV-ko sú zákazníci ochotní zaplatiť oveľa viac ako za bežný hatchback. A tak, keď zákazníkom - prostredníctvom oblbnutých novinárov - presvedčíme, že je to SUV, a nie hatcback (to je jest, že je to biele, a nie čierne), tak zákazníci budú ochotní platiť viac. Ak len označenie SUV pridá na zisku 1.000 či 2.000 € na jednom aute, tak to stojí za tú "taškařici".
Dôvod tejto komédie je zrejmý: za SUV-ko sú zákazníci ochotní zaplatiť oveľa viac ako za bežný hatchback. A tak, keď zákazníkom - prostredníctvom oblbnutých novinárov - presvedčíme, že je to SUV, a nie hatcback (to je jest, že je to biele, a nie čierne), tak zákazníci budú ochotní platiť viac. Ak len označenie SUV pridá na zisku 1.000 či 2.000 € na jednom aute, tak to stojí za tú "taškařici".
ja si myslim ze normalne zmyslajuci jedinec nema problem odlisit skutocne SUV od kdejakych padelkov a zvysenych hatchbackov a nebude si priplacat majland za 2cm zvysenej svetlej vysky a tvarit sa ze ma terenak.... je to vsetko o ludoch... lenze blbost kvitne a nahrava to vyrobcom ktori cim dalej tym viac budu produkovat kdejake "navonok nepredajne" nezmysly z ktorych spravia hity.... Uz onedlho vznikne dalsia kategoria a to kategoria supersportovych SUV.... to sa len nasmejeme... "terenaky" sa budu nahanat v zrychleni, v maximalke, v co najnizsom podvozku .. to len bude oblb... a masirka na ludi...
jozephko má naprostou pravdu. Otázkou je, kdo to je 'normálně zmyslajuci zákazník'. Pokud bychom za normu brali většinový názor, nikolik rozumný či logický, pak bys asi byl bohužel velmi zklamán. Většinový zákazník si totiž jen myslí, že se rozhoduje nezávisle.
Skutečnost je bohužel úplně jiná a dokazují to různé e😜erimenty, kdy prostě zákazníky 'oklamali' a přišlo se na to, že naprostá většina lidí se nechá ovlivňovat kde čím, jenom ne zdravým a nezávislým úsudkem. Třeba jenom to, když jde skupina lidí do restaurace na oběd či večeři, zjistilo se, že má obrovský vliv na jejich rozhodování, znají-li před vlastním výběrem volbu svých kolegů nebo ne.
Pokud tu píše někdo jako Anonym, že se lidé rozhodují podle toho, co se jim líbí, co potřebují apod., pak bohužel musím konstatovat, že vaří z vody a o tuto problematiku se vůbec nezajímá a evidentně si moc knih a studií na toto téma nepřečetl.
Skutečnost je bohužel úplně jiná a dokazují to různé e😜erimenty, kdy prostě zákazníky 'oklamali' a přišlo se na to, že naprostá většina lidí se nechá ovlivňovat kde čím, jenom ne zdravým a nezávislým úsudkem. Třeba jenom to, když jde skupina lidí do restaurace na oběd či večeři, zjistilo se, že má obrovský vliv na jejich rozhodování, znají-li před vlastním výběrem volbu svých kolegů nebo ne.
Pokud tu píše někdo jako Anonym, že se lidé rozhodují podle toho, co se jim líbí, co potřebují apod., pak bohužel musím konstatovat, že vaří z vody a o tuto problematiku se vůbec nezajímá a evidentně si moc knih a studií na toto téma nepřečetl.
chcelo by to este urobit neoficialnu anketu ktory sportiak je najvyssi 😉 ... to by bola tiez asi nezmyselna vec kupovat co najvyssi sportiak a chvalit sa tym....
A já osobně tendenci vnímám jako přirozený vývoj aut k tomu, co lidé opravdu využijí a asi i chtějí. SUV které není SUV >😒]