S Karlem Halamkou jezděte v autě! Tenhle řidič má štěstí. Absolvoval tři mise v Afghánistánu, aniž by pod ním vybouchla mina nebo nástražný systém IED.
k autu kus techniky, která plní to, co má a je jen dobře, že mu doposud nic nebouchlo pod koly....a přeju všem, ať se odtud vrátí živí a zdraví.
Co mne trochu pobavilo, je zmínka o amerických mechoších a jejich podobnost s mnoha tuzemskými autorizovanými servisy - jen s tím rozdílem, že u nich je auto pojízdné druhý den, zatímco tady i přes to, že se vyměňují celé skupiny se to tak nějak děje áž za hoodně dlouho.......
servisy totiž potrebuji naskládat hodiny, nehlede nato ze ty servisaci tady makaj tak ze spis nemakaj, to by pak blba diagnostika nemohla trvat 2 hodiny kterou si samo naramne nauctujou >:D
jednu dobu jsem mel nutkani auto vybavit 360 videozáznamem a dat ho do Audi servisu s nejakou blbosti, jako třeba vymena kotoucu, nebo desticek, a nasledne to supnout na net, aby bylo videt za jaky lelkovani tam zakaznik plati ty sileny hodinovky :-)
kecas blbosti.
zrovna u audi, stejne tak jako u m-b platis za ukon, ne za cas. vymena kotoucu je proto dana cenikem a ne dobou co se pri tom mechanik dloube v nose.
nerikam, te jim to netrva dlouho, ale na fakture jejich lelkovani neuvidis. ta je polozkova, tzn. ze na ni vyctes cenu za dily + praci (ta je ale u jednotlivych ukonu normovana)
za cas - (normohodinu), ktora sa ale moze prekrocit ked sa vyskytne nejaky neocakavany problem za ktory nemoze technik.... napr zahrdzavele sroby a tym dlhsi cas vymeny...
pravda jiz jsem unich asi 4 roky nebyl, nemam důvod jim platit ty sileny sumy kdys lepsi praci za mensi peniz odvede někdo jinej :-)
jiz jsem to tu kdysi psal, s prisavanim vzduchu si nevedeli rady a nebyli v Audi ani schopny zvednout telefon a zavolat si do Nemecka co by to tak asi mohlo bejt, místo toho chteli menit dily asi za 40 tisíc podle tech kodu co jim házela diagnostika, garaznik první co udelal, ze zved telefon a zavolal, a do pul hodky vedel ze je to jen zrejme spuchrela hadička tam a tam >:D ten servis kdy mají moznost komunikace s Nemeckou centrálou si zrejme plati oba, jak garaznik, tak ten servis, na druhej pokus jsem se tam stavil kvůli vymene cele predni napravy, po zjisteni ze to bude 6 ciferna suma a mam pocitat s týdnem (prazdnej servis) jsem utek rychlejc nez Blesk, garaznik to zvladl za necelých 20 tisíc za 2 dny a drzi to dodnes, ale jako pokud se za tu dobu něco zmenilo, tak to se tam asi zas zastavim s nejakou prkotinou, třeba ted me občas blbne tempomat (je to nekde v pacce tempomatu) tak sem zvedav co budou chtit menit, pocitam ze minimalne celej sloupek rizeni i s volantem a nejlíp i komfortni jednotkou která to ma nastarost >:D
to ze si servis casto nevi rady a bezhlave
cte jen kody z diagnistiky je pravda. s tim souhlasim.
dalsi veci je, ze si clovek s autem ke dvema mega v tom servisu pripada jak posledni vocas. Obcas mi to pripomina doby socialismu. Ne nadarmo lidi jezdi servisovat do nemecka. Tam se i pres tzv. "untermench pocit" citi mnohdy jako zakaznik...
jestli platíš za úkony nebo za čas, je snad jedno, ne? To lelkování mechaniků stejně vždy zaplatí zákazník. Já když vidím to pracovní nasazení ve značkových servisech, tak začínám chytat nerva a to jsem jinak celkem klďas :-!
u Renaultu jsem zazil prosklenou stenu do servisních protor, takze když jsem tam daval RSko na nejaky blbustky kde jsem byl objednanej a bylo to třeba jen na 1-2 hodky, tak jsem se nenechal odvest, ale normalne si tam pockal a koukal jak to na aute delal, nebo si u caje cetl nejaky ty jejich katalogy, ale na auto jsem krasne videl :-) Rencek ve Dvore Kralove
V jednej honde zas maju na dielni kamerovy system, takze bola moznost sediet v predajni a popijat kavicku a pozerat sa ako im to ide, ale ja som preferoval byt priamo pri aute a debatovat s mechanikom pri praci...
Výhoda modulů je u vojenské techniky jasná. Jednodušší logistika, nižší požadavky na polní servis - jednodušší servis a jeho rychlost. Tento systém není charakteristický pouze pro americkou techniku, ale je to současný celosvětový trend.
Čo je to pár tisíc či desiatok tisíc dolárov za opravu, keď dovoz jedného galónu pitnej vody (4,5 litra) stojí viac než 100 dolárov! (nedávno som videl dokument).
Navyše ušetria veľa peňazí a skladovacích priestorov, keď namiesto 1.000 súčiastok majú v skladoch 20-30 konštrukčných blokov.
A nemyslím, že by pokazené bloky vyhadzovali do šrotu. Skôr predpokladám, že ich dovezú do USA, tam opravia a potom ich pošlú späť do Afganistanu.
Bol som prekvapený, že to isté robia s poškodenými tankami či obrnenými vozidlami. Rozoberú ich do posledného šróbika, odstránia starý lak, opravia poškodené časti a tank poskladajú odznovu. Môj dojem bol taký, že lacnejšie by bolo asi postaviť nový tank než renovovať ten starý a poškodený. Ale asi ani USA nevyhadzujú peniaze von oknom.
to si nemyslím. Závodní týmy (rally atp.) na ucelené bloky nejedou, přičemž dát do cajku to musí taky během chvilky. Třeba na Dakaru. Vozí mraky dílů, celé auto by poskládali hned několikrát... Kamaz po každém soutěžním dnu téměř poskládá celý vůz znovu z nových dílů...
Je to spíše pohodlnost a jistota, že i lempl mechanik to zmákne. Má totiž nacvičených pár úkonů. nemusí hledat příčinu do detailu.
Na Dakaru servisují 1 (typově) vozidlo, které bylo vyvíjeno jako normální auto, tedy ne na bloky. Předělat ho na bloky by nebylo uplně jednoduché. Vedle toho současná armádnítechnika je od počátku vyvíjena pro servisování výměnou bloků (které jsou sami o sobě servisovatelné). Jde o logistiku a její zjednodušení, aby nemmuselo být skladováno tisíce dílů.
Škoda že se řidič nepochlubil s tím jak AČR nakoupila s velkým humbukem Land Rovery a když chtěli zajet k anglánům do servisu ve válečné zóně, tak ti se divili, proč jezdí se zemědělskou verzí. ( Někdo chytře na AČR nakoupil civilní verze a zde jsme je vydávali za armádní, leč podle typových čísel se poznalo, že některé specifické a důležité díly nejsou zaměnitelné)