Drtivá většina zájemců o nový vůz řeší kromě ceny také užitnou hodnotu. Sestavili jsme přehled objemů zavazadlových prostorů všech hatchbacků, které jsou na našem trhu k dostání.
A hned je jasné, proč se v našem objemu-holdujícím státě Fucusu nedaří... Taky je krásně patrné, že objem kufru ve světě znamená podřadné kritérium a jen mi češi to příliš řešíme. >:-[] Pravda, říká se: Objem ničím nenahradíš... ale to je myšleno trochu někam jinam :-!
Je možné, že Ford u Focusu tolik nelže.
Jinak kombi bylo za cenu krátké verze, takže pes je zakopaný jinde.
Velikost kufru udávaná výrobcem je vedle spotřeby jen orientační veličina.
Např. syn má Aurise u kterého je udávaný objem kufru menší než u mé i30 a kupodivu se do něj víc vejde.
Holt každý měří jinak >:D A máš pravdu, kolikrát do papírově menšího kufru strčíš třikrát tolik :-! Záleží, zda do toho soudruzi počítají i boční přihrádky a místo pro rezervu
Proč? Basu piva a nákup do toho narveš, tak proč se vztekat. Chceš-li jezdit na dovolenou, kup si O3 v kombajnu, tam naložíš i sousedovic barák... Většina kupujících si s kufrem u Focusu vystačí :-!
Tak někomu (kdo jezdí sám a bez zavazadel) ten litráček bohatě stačí... dle mě je dobře, že je na výběr z několika motorizací, alespoň se dá vybrat to, co chceš a využiješ :yes::-!
Tak to asi ne (pokud se nevozíš po "bez zavazadel", protože nějakou tašku většina mít nejspíš bude). Nejčastěji v autě cestuje jeden člověk. A pochybuji, že má s sebou 300 litrů zavazadel.
Já jenom narážel na ten objem, který ničím nenahradíš, nic proti tomu, že si někdo 1.0 EB koupí, nemám, i když se v testech moc nepředvedl 8-s (osobní zkušenost zatím nemám)
Jen mě u Focusu zarazilo, jak omezený výběr máš, když chceš automatickou (popřípadě dvouspojkovou) převodovku. I nový Golf polevil ze svého standardu (v ČR).
Doporucuji se v tom litru svezt a pak pochopis. Je to neuveritelne, ale s focus s timto motorem je prijemne zive auto a ani s anlozenym nema problem. Neztrati se ani na dalnici, kde nema problem udrzovat i v kopcich dalnicni rychlost.
Velikost kufru (a interiéru obecně) je věc, kvůli které bych v nižší střední Focus okamžitě vyřadil z potenciálních kandidátů na koupi. Jinak by asi patřil,mezi favority...
Na čem ti v nižší střední mainstreamové třídě má záležet,když ne na prostornosti a pohodlí pro rodinu? >:D
Ono je také otázkou, zda ty litry vzduchu v kufru využíváš, či ne... Prostornost v interiéru taky patří mezi mé hlavní kritéria... proto bych ihned z hledáčku vyškrkl Škodovky (až na novou O3), páč i když jsou to jinak na třídu skvělý auta, tak ty úzký interiéry jsou děs (viz Superb a Fabia)
No já hlavně nejvíc nesnáším,když dvakrát do roka potřebuji na dovolenou pořádnej prostor a to auto ho prostě nemá... Takové kompromisy bych u svého auta nikdy neztrpěl. Naštěstí díky své práci si mohu půjčit auto,které mi zrovna nejvíc vyhovuje. Ale soukromě jsem měl vždycky buď jednoho kombíka, nebo několik vozů,ale vždycky aspoň jedno ten prostor opravdu mělo.
Proto je taky konkurence a výběr... :-! Co je pro jednoho důležitý, druhý hází za hlavu... Před koupí musíš zvážit na co to auto chceš a né jen prstem ukázat na první kus, co se ti designem zalíbí >:-[]
Pod toto se podepisuji. Mel jsem Avensis kombi, ktery nemel zrovna velky kufr, ale ten prostor uvnitr, hlavne vzadu, tim si me ziskal. Radeji obetuji kufr, hlavne chci mit dostatek mista uvnitr.
Ono také objektivita serveru je jako často tristní. 277 litrů je s plnohodnotnou rezervou. Např. 315 u Fabie je bez rezervy a s dojezdobou je už jen 300. Plnohodnotnou tam už asi ani nedávají nebo jsem to pouze v nabídce přehlédl.
Focus má bez rezervy 363 litrrů, což sice není nic moc, ale schválně se koukněte, kam by v tabulce poskočil...
Chtělo by to objektivní měření jak kufru aut, tak spotřeby paliva... Protože takto je to jako porovnávat ovoce podle schopnosti se rozprsknout o zeď >:-[]
Určitě né měření vozidla se zaslepenou maskou, vyházeným vercajkem, skoro prázdnou nádrží a s řidičem co má čtyřicet kilo (pokud teda tam řidič vůbec je) a s větrem v zádech >:-[]
Současná metodika měří na stolici, s vyloučením povětrnostních vlivů. Pouze koeficient odporu vzduchu se určuje na okruhu. Je to podle mne úplně jedno, jak vytvoříš "porovnatelnou" hodnotu. Jiný smysl to totiž nemá. Spíš mě štve, že se tyto hodnoty krom porovnávání vozů mezi sebou používají k výpočtu nákladu cest. Jet pak služební cestu soukromým autem je za trest.
Musíš koupit služební auto, které má papírovou spotřebu 16-20 litrů. :-) V některých státech EU máš pro změnu paušál (na km) a státu je úplně jedno, jak s ním vyjdeš.
Ono to objektivní měření je, že. Nic subjektivního do procesu nevstupuje. Samozřejmě, metodika by mohla jít ještě dál, být restriktivnější, ale ve skutečnosti by to ničemu nepomohlo. Místo toho, aby nářadí vyhodili z auta jen pro měření, by ho tam radši nedávali v základu vůbec (u některých automobilek to tak je i dnes). Pomohl by sis u paliva a hmotnosti řidiče, i když by to EU mohla vidět jako diskriminaci, protože provést korekci u lehkého řidiče není problém, no u příliš těžkého to tak snadné není (ale dá se, třeba odčerpáním paliva). :-)
Problém "reálné" spotřeby spočívá v tom, že lidé jezdí různě a po různých trasách. Kdybys jezdil jak s hnojem, jak předepisuje NEDC, tak bys podobných čísel dosáhl. Motory jen dnes lépe zvládají nižší zátěže (to není úplně přesné, ale nechce se mi to tu rozebírat).
Se tak drbu na hlavě, třeba Giuleta pře Mazdou 3... A třeba Delta je docela nahoře. I když je pravda, že kdyby manželčino cca stejně dlouhé MPV mělo stejnej kufr jako Delta, asi by to nevydýchala :-)
Presne tak ... server vybermiauto prave u mazdy 3 nameril svou metodou zasadne rozdilne (vetsi) cislo . Kdyby tehdy meli lepsi zakladni motor, mohl jsem byt hrdym majitelem te krasky ...
Spíše deseti litrových tašek ;-) Přeci jen je rozdíl tam dát čtyři sta pytlíků a nebo čtyřicet tašek :-) Ale myšlenka dobrá :yes: To zaokrouhlení na desítky by stejně zas takový vliv nemělo...
No počkej, pokud se nemýlím, tak litrové pytlíky s vodou je oficiální, popsaná metodika. Pokud se dobře pamatuji, používali a možná i používají ji Francouzi.
tuto je napr Civic s papierom na 477 a real ? [odkaz]
megane s papierom na 372-405 a real ?
[odkaz]
ten clanok je maximalne zbytocny, tieto smiesne cisla si na nete najde kazdy a nic nehovoria a orealnom vyuziti kufra u aut, kde to moze byt dost zaujimave pri rozhodovani. Som cakal, ze to bude porovnanie realnych cisel nameranych aspon metrom.
Prostor pod podlážkou je ale taky důležitý, dokonce mnohdy užitečnější než ten nad ní, tak proč ho nezapočítat. A většina automobilek dnes měří bez rezervy - kdo by se dobrovolně poškozoval? Zabírá místo a jsou to kila navíc, proto dnes bývá za příplatek pro zájemce.
tak ale preco potom u Megana nieje uvedenych 405l , teda aj priestor pod rezervou ? Tie objemy sa uvadzju casto nejednotne. Napr v PL u Mazdy 6 kombi je uvedenych len 506l proti nasim cca 52xl. Takze si nemyslim, ze sa to uvadza rovnako.
Keby sa Vam podarilo tie kufre pomerat aspon metrom ( min a max hlbka, sirka, vyska) , dopisat dalsie ulozne miesta naviac. Potom by to bol uz clanok, ktory by skutocne pri porovnavani mohol pomoct . Takto to naozaj nepomoze.
Proto říkám, že když už máte být populární portál, co třeba si udělat metodiku vlastní, ze setu zavazadel, která se dají do kufru uložit. On je nějaký výrobce vytvoří, když na nich bude mít své logo a vždycky mu uděláte fotku zavazadelníku s "náplní". Sadu zavazadel popíšete a do kolonky přidáte vlastní subjektivní hodnocení. Možná bude zájemců o přípravu zavazadel pro vlastní test více...
Osobně ho mám docela rád, mohu tam nechat věci, které nejsou na očích a nikoho nedráždí :-) Pamatuju si, že jsem do něj naskádal 60kg cukru. Ale souhlasím, že je to takový pofiderní prostor. >:D
Tak já tam mám věci, které z auta nevyndavám (tedy je považuji spíš za výbavu než zavazadla). Plus schránku na zbraně a munici. Kdyby do zavazadelníku bylo vidět, tak bych mohl zvážit tam dát například tašku s počítačem. Ale není a normálně ji preferuji přepravovat v interiéru (ať už v síti na zádech opěradla, nebo pěkně posazenou a přikurtovanou k opěradlu, aby při brzdění necestovala).
Ze zbraně v kufru mít takový strach nemusíš. Spíš bych se bál té, kterou mám u sebe. :-) Po pravdě, delší dobu zvažuji, že přestanu nosit, protože nejsou povoleny expanzivní střely. To, co smí člověk legálně v pistoli nosit, je ve městě naprosto nepoužitelné. Útočníka provrtáš skrz na skrz, přežije to a o padesát metrů dál trefíš nějakého smolaře. Plus pro zbraně neplatí volný pohyb v EU. I kdybys ji vůbec nechtěl na obranu (vlastnictví palné zbraně na ochranu totiž není možné ve všech zemích, ČR je v EU spíš výjimka; navíc bývá omezené na občany dané země, takže nosit nemůžeš tak jako tak), jen na tréning na střelnici (tedy sportovní střelbu, která obecně legální je), máš smůlu. Můžeš získat patřičná povolení, ale jen na konkrétní akci. Že budeš například dva měsíce v jiném státě a rád by sis zastřílel (ze své), nikoho nezajímá.
Lukáši, články o zavazadelnících jsou celkem oblíbeným tématem na auto.cz, co v rámci testu mít třeba připravenou skupinu rozličných zavazadel a ty zkusit do každého kufru testovaného auta složit? Prostě jako "představu" a nakonec by to mohlo být i jisté zpestření - některý auta jsou za volantem stejně nudný ;-)
len ty si to zase dohnal do extremu, nik tu nebude porovnavat G7 HB a Fiero :-!
tie blbe kocky dost napovedia a rozmery uste viac, ktore tu niesu. Tie litre z TP su k nicomu, nieco napovedia, ale mozu dost zavadzat
Redakce by se mela rozmyslet, zda bude uvadet hodnoty dle ,,nejake" metodiky a pak se drzet i u ostatnich hodnot (spotreba) nebo uvadet skutecne namerene - ktere oceni ctenari. Je znamo, ze kufr Octavia 2 ma papirove vetsi hodnotu nez Mondeo, ale do kufru mondea toho nalozite vic.
To přeci není úplně pravda. Ne všichni výrobci používají VDA. A pak jsou objemy se sadou na opravu pneumatik, s dojezdovou rezervou, s plnohodnotnou rezervou, opět, ne všichni uvádí stejný a vy nikde nepíšete, který to je (to by byla alespoň trocha přidané hodnoty z vaší strany). Kdo ví, kolik z toho objemu je v různých schránkách. To číslo zkrátka moc neřekne a neudělali jste nic jiného, než opsali čísla volně dostupná v katalozích. Pro přehled pěkné, ale čísla na nic.
Taky občas musí testovat auta bez automatický převodovky! A některý maj i páčky pod volantem. Musí si zvykat!
Mě by to přišlo jako dobrá zábava, ale asi by bylo těžší posbírat všechna ta auta ;-)
Velmi zajímavé srovnání :yes: Kdo by to při jinak letmé orientaci řekl, že Focus na tom bude s kufrem podobně jako CITIGO? 8-s >:D Tak tohle je zpráva letošního léta.
Ale neklesej na duchu jak sám čteš, u civika jde o to, že má kufr co možná největší, u focusu zase o to, že ho má nejmenší. Tohle je ale běžná diskusní manýra, ty tohle normálně rozdejchej a jdi zlatou střední cestou. Ta je ostatně výhodná nejen u kufrů aut... Koneckonců poté, co jsem se vedle na diskusi dozvěděl poměrně neuvěřitelné zjištění, že totiž délka penisu majitele auta je nepřímo úměrná jeho pořizovací ceně, přičemž (dále doporučuji číst jen otrlým povahám) s narůstajícím stářím vozidla dochází údajně u majitelů ke scvrkávání nadobíčka, a to až do rozměru ventilku, nedivím se tu již vůbec ničemu.
Rozhodně se tu nedivím ani tomu, že tu tradiční mistři plejstejšnového volantu vyjadřují údiv nad tím, že se zájemce o hatchback zajímá i o to, jak objemný má zavazadlový prostor.
Ovšem pro kolegy s náležitě vyvinutým orgánem (mám nyní na mysli mozek) píši, že za rozhodnou veličinu považuji objem kufru bez složených sedadel. Ano, tento údaj vypovídá o užitné vlastnosti rozhodnou měrou.
Praktičnost rozměrných pátých dveří u hatchbacků historicky dokonale v tomto segmentu rozdrtila karoserie sedan, a tak jediný, kdo dokáže vyvažovat dokonalé nákladové vlastnosti hatchbacků, je vůz s karoserií liftback. Z hlediska manipulace s nákladem je dokonce liftback o fous příjemnější.
No, pochvalme pana redaktora, elegantně rozsortýroval mnohé garážové sny, leckomu dokonce ze snu učinil noční garážovou můru. Avšak jsou i tací, jimž článek radostně rozbušil srdce, srdce majitele praktického hatchbacku. Teď už jde jenom o to, do které skupiny patříš ty...
Snad si každý soudný zájemce o vůz jde zavazadlový prostor vyzkoušet, přeměřit, naložit. Rozhodovat se podle údaje metodiky je stejně nesmyslné, jako vybírat auto podle toho, na který straně má víko vod nádrže :-)
Liftback má výhodu v nakládání (pokud příliš nesprasí nakládací otvor), ale velikost kufru moc neovlivní.
No jak vidíš na diskusi, většinou tu mistři volantu kufrem pohrdají... >:D Já vím, ty píšeš o soudných lidech, s tím samozřejmě souhlas. Ano, liftback nepřidává na objemu.
Tak jsi asi první kdo naletěl, kdo se řídí pravidlem co je psáno to je dáno. Cigo má kufr na dvě igelitky a to rozhodně není případ Focuse.
No a tvá rada jít střední cestou taky není pro všechny, někdo je jak Donutil a spokojí se s tím nejlepším.
Donutil... neznám, čím jezdí? ;-) Nenaletěl jsem, umím si představit faktickou praktickou využitelnost kufru, přesto je na tom focus v kontextu třídy nijak moc záviděníhodně.
Mno rozepsal jsi se slušně, ale otázkou je, zda mě to obohatilo... A na to zní odpověď ne. Napsal jsi toho hodně, jenže příliš a tak tvé dobré myšlenky pohltila ta omáčka co je na tom ze všech stran napláclá ;-) Zkus se příště trochu zaměřit na jednu věc a né psát a psát... :-!
Ono ta podobnost tam velka nebude, ver tomu. Citigo nahana litre vyskou. Na druhej strane, plocha podorysu je dost mala. Asi nebudes pochybovat o tom, ze ukladat tasky vedla seba je lepsie, ako klast ich jednu na druhu...
Aby sme si rozumeli, nekritizujem Citigo. Vyuzitie obstavaneho priestoru je u tohto auticka naozaj prikladne. Akurat sa musi merat so seberovnymi. Ono nie je liter, ako liter, vsakano...
btw ja osobne by som sa tiez prihovaral za "zmysluplne" hodnotenie batozinoveho priestoru. Bud standartne prepravky (basa piva), alebo balenia mineralky (6x 1.5L PET). Potom by sme videli, kolko z tych litrov sa da aj realne vyuzit, a kolko su len kadejake strbiny kdesi vedla zdvihaka, kam clovek moze akurat tak vopchat hrcu pucwoly...
sa zda je ten nas kufor vacsi ...... ale to je tym ze clovek 10 rokov kuka do kufra felicie fabie pola a podobnych malych aut .... a potom sa mu zrazu aj tych 330litrov zda akosi az moc a neuveritalne vela.... pritom v ramci triedy je to podpriemer ... ale mne sa zda stale akosi az zbytocne velky a nevyuzity ... ;-)
Mám zásadnú nedôveru voči samolepiacim sadám na opravu pneumatík. Rád by som videl štatistiku, koľko vodičov ten defekt aj naozaj opraví. Pretože často sa defekt opraviť nedá. Rád by videl vodiča, ako s tou lepiacou sadou opravuje šusdefekt. >:D
Pokiaľ pri údajoch o objeme kufra nie je uvedené, či je to aj s rezervou alebo bez nej, tak tie údaje moc význam nemajú.
může mi někdo prosím vysvětlit, jak je přesně měřeno druhé číslo? Je to předpokládám prostor kufru + složené sedačky, nechápu tedy, jak je možné, že některé auta mají objem se sklopenými sedačkami trojnásobný a některé jen dvojnásobný (Astra, Cruze, Jazz). To přece není možné ne? Musí to být vždy cca stejný násobek, zadní sedadla jsou prostorné "pořád stejně"...
Objem je fajn když převážím štěrk!!! Ale když chci vozit ten slafný kotchárek a batohy do chorvatska f ochtáfce, potřebuju vědět jak se to tam vůbec vleze....