Novinky
ne o objemu kufru. Měrná jednotka by měla třeba basa piva a ne kolik se dá do kufru a i mimo něj zafoukat polystyrenu.
Presne tak ... server vybermiauto prave u mazdy 3 nameril svou metodou zasadne rozdilne (vetsi) cislo . Kdyby tehdy meli lepsi zakladni motor, mohl jsem byt hrdym majitelem te krasky ...
Presne tak, papirova hodnota objemu zmerena kdovijakou metodou a skutecna vyuzitelnost kufru jsou dve diametralne odlisne veci.
spíš litrových pytlíků s vodou 😉
Spíše deseti litrových tašek 😉 Přeci jen je rozdíl tam dát čtyři sta pytlíků a nebo čtyřicet tašek 😄 Ale myšlenka dobrá :yes: To zaokrouhlení na desítky by stejně zas takový vliv nemělo...
No počkej, pokud se nemýlím, tak litrové pytlíky s vodou je oficiální, popsaná metodika. Pokud se dobře pamatuji, používali a možná i používají ji Francouzi.
U velkých pytlů, chceš-li tašek, budeš mít problém se skládáním do menších prostor. VDA používá litrové dřevěné hranoly, takže jsou toho také stovky.
Pokud chceš používat vodu, tak můžeš nechat objem spočítat počítačem. Dnes už stejně všichni velcí hráči používají CATIA.
Pokud chceš používat vodu, tak můžeš nechat objem spočítat počítačem. Dnes už stejně všichni velcí hráči používají CATIA.
tuto je napr Civic s papierom na 477 a real ? [odkaz]
megane s papierom na 372-405 a real ?
[odkaz]
ten clanok je maximalne zbytocny, tieto smiesne cisla si na nete najde kazdy a nic nehovoria a orealnom vyuziti kufra u aut, kde to moze byt dost zaujimave pri rozhodovani. Som cakal, ze to bude porovnanie realnych cisel nameranych aspon metrom.
megane s papierom na 372-405 a real ?
[odkaz]
ten clanok je maximalne zbytocny, tieto smiesne cisla si na nete najde kazdy a nic nehovoria a orealnom vyuziti kufra u aut, kde to moze byt dost zaujimave pri rozhodovani. Som cakal, ze to bude porovnanie realnych cisel nameranych aspon metrom.
Oficiální hodnoty jsou skutečné, naměřené podle metodiky VDA, tam není prostor pro manipulaci - kolik krychliček se do kufru vejde, takový má objem.
No vida... a já myslel, že nás diskutéry redakce ani nečte >😁
No jo, jenže metodika VDA neříká, jestli s bo bez prostoru pod podlážkou, s plnohodnotnou, nouzovou nebo žádnou rezervou...
Prostor pod podlážkou je ale taky důležitý, dokonce mnohdy užitečnější než ten nad ní, tak proč ho nezapočítat. A většina automobilek dnes měří bez rezervy - kdo by se dobrovolně poškozoval? Zabírá místo a jsou to kila navíc, proto dnes bývá za příplatek pro zájemce.
Pokud teda je vůbec v nabídce (viz Honda CR-V)... A když už tak čtete, tak vidíte i různé stížnosti, snažíte se své nedostatky spravit? :-!
tak ale preco potom u Megana nieje uvedenych 405l , teda aj priestor pod rezervou ? Tie objemy sa uvadzju casto nejednotne. Napr v PL u Mazdy 6 kombi je uvedenych len 506l proti nasim cca 52xl. Takze si nemyslim, ze sa to uvadza rovnako.
Keby sa Vam podarilo tie kufre pomerat aspon metrom ( min a max hlbka, sirka, vyska) , dopisat dalsie ulozne miesta naviac. Potom by to bol uz clanok, ktory by skutocne pri porovnavani mohol pomoct . Takto to naozaj nepomoze.
Keby sa Vam podarilo tie kufre pomerat aspon metrom ( min a max hlbka, sirka, vyska) , dopisat dalsie ulozne miesta naviac. Potom by to bol uz clanok, ktory by skutocne pri porovnavani mohol pomoct . Takto to naozaj nepomoze.
Proto říkám, že když už máte být populární portál, co třeba si udělat metodiku vlastní, ze setu zavazadel, která se dají do kufru uložit. On je nějaký výrobce vytvoří, když na nich bude mít své logo a vždycky mu uděláte fotku zavazadelníku s "náplní". Sadu zavazadel popíšete a do kolonky přidáte vlastní subjektivní hodnocení. Možná bude zájemců o přípravu zavazadel pro vlastní test více...
Vejde se vám tam kufr? Kočárek? Je dobrý na specifické účely, ale jako univerzální prostor nic moc.
Osobně ho mám docela rád, mohu tam nechat věci, které nejsou na očích a nikoho nedráždí 😄 Pamatuju si, že jsem do něj naskádal 60kg cukru. Ale souhlasím, že je to takový pofiderní prostor. >😁
Tak já tam mám věci, které z auta nevyndavám (tedy je považuji spíš za výbavu než zavazadla). Plus schránku na zbraně a munici. Kdyby do zavazadelníku bylo vidět, tak bych mohl zvážit tam dát například tašku s počítačem. Ale není a normálně ji preferuji přepravovat v interiéru (ať už v síti na zádech opěradla, nebo pěkně posazenou a přikurtovanou k opěradlu, aby při brzdění necestovala).
Schránku na zbraně a munici? Tak tebe bych nerad nějak naštval na silnici >😁
Ze zbraně v kufru mít takový strach nemusíš. Spíš bych se bál té, kterou mám u sebe. 😄 Po pravdě, delší dobu zvažuji, že přestanu nosit, protože nejsou povoleny e😜anzivní střely. To, co smí člověk legálně v pistoli nosit, je ve městě naprosto nepoužitelné. Útočníka provrtáš skrz na skrz, přežije to a o padesát metrů dál trefíš nějakého smolaře. Plus pro zbraně neplatí volný pohyb v EU. I kdybys ji vůbec nechtěl na obranu (vlastnictví palné zbraně na ochranu totiž není možné ve všech zemích, ČR je v EU spíš výjimka; navíc bývá omezené na občany dané země, takže nosit nemůžeš tak jako tak), jen na tréning na střelnici (tedy sportovní střelbu, která obecně legální je), máš smůlu. Můžeš získat patřičná povolení, ale jen na konkrétní akci. Že budeš například dva měsíce v jiném státě a rád by sis zastřílel (ze své), nikoho nezajímá.
Lukáši, články o zavazadelnících jsou celkem oblíbeným tématem na auto.cz, co v rámci testu mít třeba připravenou skupinu rozličných zavazadel a ty zkusit do každého kufru testovaného auta složit? Prostě jako "představu" a nakonec by to mohlo být i jisté zpestření - některý auta jsou za volantem stejně nudný 😉
Pontiac Fiero mal povedzme 200 litrovy kufor. Bol asi pol metra hlboky, siroky ako auto... ale uzky, ze tam vojde len diplomaticky kufrik.
Takze na litre to bolo OK, vyuzitelnost prakticky nulova.
Ono totiz nikto normalny nebali batozinu do balickov velkosti VDA kociek.
Takze na litre to bolo OK, vyuzitelnost prakticky nulova.
Ono totiz nikto normalny nebali batozinu do balickov velkosti VDA kociek.
Redakce by se mela rozmyslet, zda bude uvadet hodnoty dle ,,nejake" metodiky a pak se drzet i u ostatnich hodnot (spotreba) nebo uvadet skutecne namerene - ktere oceni ctenari. Je znamo, ze kufr Octavia 2 ma papirove vetsi hodnotu nez Mondeo, ale do kufru mondea toho nalozite vic.
To přeci není úplně pravda. Ne všichni výrobci používají VDA. A pak jsou objemy se sadou na opravu pneumatik, s dojezdovou rezervou, s plnohodnotnou rezervou, opět, ne všichni uvádí stejný a vy nikde nepíšete, který to je (to by byla alespoň trocha přidané hodnoty z vaší strany). Kdo ví, kolik z toho objemu je v různých schránkách. To číslo zkrátka moc neřekne a neudělali jste nic jiného, než opsali čísla volně dostupná v katalozích. Pro přehled pěkné, ale čísla na nic.
je pěkná nuda 😄 Když už, tak jste je mohli změřit, nacpat nějaký zavazadla, nafotit, u toho by se i pár redaktorů zabavilo 😉
Ty po nich chceš manuální práci? >😒] No neblbni... >😒]
Taky občas musí testovat auta bez automatický převodovky! A některý maj i páčky pod volantem. Musí si zvykat!
Mě by to přišlo jako dobrá zábava, ale asi by bylo těžší posbírat všechna ta auta 😉
Mě by to přišlo jako dobrá zábava, ale asi by bylo těžší posbírat všechna ta auta 😉
Je to práce tak na týden. Záleží, kolik lidí bys na to poslal. Kdyby to dělali rutinně, tak mají dnes pěknou zásobu dat. Mluví se o tom už roky.
Velmi zajímavé srovnání :yes: Kdo by to při jinak letmé orientaci řekl, že Focus na tom bude s kufrem podobně jako CITIGO? 8-s >😁 Tak tohle je zpráva letošního léta.
Ale neklesej na duchu jak sám čteš, u civika jde o to, že má kufr co možná největší, u focusu zase o to, že ho má nejmenší. Tohle je ale běžná diskusní manýra, ty tohle normálně rozdejchej a jdi zlatou střední cestou. Ta je ostatně výhodná nejen u kufrů aut... Koneckonců poté, co jsem se vedle na diskusi dozvěděl poměrně neuvěřitelné zjištění, že totiž délka penisu majitele auta je nepřímo úměrná jeho pořizovací ceně, přičemž (dále doporučuji číst jen otrlým povahám) s narůstajícím stářím vozidla dochází údajně u majitelů ke scvrkávání nadobíčka, a to až do rozměru ventilku, nedivím se tu již vůbec ničemu.
Rozhodně se tu nedivím ani tomu, že tu tradiční mistři plejstejšnového volantu vyjadřují údiv nad tím, že se zájemce o hatchback zajímá i o to, jak objemný má zavazadlový prostor.
Ovšem pro kolegy s náležitě vyvinutým orgánem (mám nyní na mysli mozek) píši, že za rozhodnou veličinu považuji objem kufru bez složených sedadel. Ano, tento údaj vypovídá o užitné vlastnosti rozhodnou měrou.
Praktičnost rozměrných pátých dveří u hatchbacků historicky dokonale v tomto segmentu rozdrtila karoserie sedan, a tak jediný, kdo dokáže vyvažovat dokonalé nákladové vlastnosti hatchbacků, je vůz s karoserií liftback. Z hlediska manipulace s nákladem je dokonce liftback o fous příjemnější.
No, pochvalme pana redaktora, elegantně rozsortýroval mnohé garážové sny, leckomu dokonce ze snu učinil noční garážovou můru. Avšak jsou i tací, jimž článek radostně rozbušil srdce, srdce majitele praktického hatchbacku. Teď už jde jenom o to, do které skupiny patříš ty...
BRAVO KUFR :yes: :-!
Ale neklesej na duchu jak sám čteš, u civika jde o to, že má kufr co možná největší, u focusu zase o to, že ho má nejmenší. Tohle je ale běžná diskusní manýra, ty tohle normálně rozdejchej a jdi zlatou střední cestou. Ta je ostatně výhodná nejen u kufrů aut... Koneckonců poté, co jsem se vedle na diskusi dozvěděl poměrně neuvěřitelné zjištění, že totiž délka penisu majitele auta je nepřímo úměrná jeho pořizovací ceně, přičemž (dále doporučuji číst jen otrlým povahám) s narůstajícím stářím vozidla dochází údajně u majitelů ke scvrkávání nadobíčka, a to až do rozměru ventilku, nedivím se tu již vůbec ničemu.
Rozhodně se tu nedivím ani tomu, že tu tradiční mistři plejstejšnového volantu vyjadřují údiv nad tím, že se zájemce o hatchback zajímá i o to, jak objemný má zavazadlový prostor.
Ovšem pro kolegy s náležitě vyvinutým orgánem (mám nyní na mysli mozek) píši, že za rozhodnou veličinu považuji objem kufru bez složených sedadel. Ano, tento údaj vypovídá o užitné vlastnosti rozhodnou měrou.
Praktičnost rozměrných pátých dveří u hatchbacků historicky dokonale v tomto segmentu rozdrtila karoserie sedan, a tak jediný, kdo dokáže vyvažovat dokonalé nákladové vlastnosti hatchbacků, je vůz s karoserií liftback. Z hlediska manipulace s nákladem je dokonce liftback o fous příjemnější.
No, pochvalme pana redaktora, elegantně rozsortýroval mnohé garážové sny, leckomu dokonce ze snu učinil noční garážovou můru. Avšak jsou i tací, jimž článek radostně rozbušil srdce, srdce majitele praktického hatchbacku. Teď už jde jenom o to, do které skupiny patříš ty...
BRAVO KUFR :yes: :-!
Snad si každý soudný zájemce o vůz jde zavazadlový prostor vyzkoušet, přeměřit, naložit. Rozhodovat se podle údaje metodiky je stejně nesmyslné, jako vybírat auto podle toho, na který straně má víko vod nádrže 😄
Liftback má výhodu v nakládání (pokud příliš nesprasí nakládací otvor), ale velikost kufru moc neovlivní.
Liftback má výhodu v nakládání (pokud příliš nesprasí nakládací otvor), ale velikost kufru moc neovlivní.
Tak jsi asi první kdo naletěl, kdo se řídí pravidlem co je psáno to je dáno. Cigo má kufr na dvě igelitky a to rozhodně není případ Focuse.
No a tvá rada jít střední cestou taky není pro všechny, někdo je jak Donutil a spokojí se s tím nejlepším.
No a tvá rada jít střední cestou taky není pro všechny, někdo je jak Donutil a spokojí se s tím nejlepším.
Mno rozepsal jsi se slušně, ale otázkou je, zda mě to obohatilo... A na to zní odpověď ne. Napsal jsi toho hodně, jenže příliš a tak tvé dobré myšlenky pohltila ta omáčka co je na tom ze všech stran napláclá 😉 Zkus se příště trochu zaměřit na jednu věc a né psát a psát... :-!
Pokud tu máš tyhle ambice, doporučuji spíš nedělní školu pro prosťáčky. Je to o dveře dál.
Ono ta podobnost tam velka nebude, ver tomu. Citigo nahana litre vyskou. Na druhej strane, plocha podorysu je dost mala. Asi nebudes pochybovat o tom, ze ukladat tasky vedla seba je lepsie, ako klast ich jednu na druhu...
Aby sme si rozumeli, nekritizujem Citigo. Vyuzitie obstavaneho priestoru je u tohto auticka naozaj prikladne. Akurat sa musi merat so seberovnymi. Ono nie je liter, ako liter, vsakano...
btw ja osobne by som sa tiez prihovaral za "zmysluplne" hodnotenie batozinoveho priestoru. Bud standartne prepravky (basa piva), alebo balenia mineralky (6x 1.5L PET). Potom by sme videli, kolko z tych litrov sa da aj realne vyuzit, a kolko su len kadejake strbiny kdesi vedla zdvihaka, kam clovek moze akurat tak vopchat hrcu pucwoly...
Aby sme si rozumeli, nekritizujem Citigo. Vyuzitie obstavaneho priestoru je u tohto auticka naozaj prikladne. Akurat sa musi merat so seberovnymi. Ono nie je liter, ako liter, vsakano...
btw ja osobne by som sa tiez prihovaral za "zmysluplne" hodnotenie batozinoveho priestoru. Bud standartne prepravky (basa piva), alebo balenia mineralky (6x 1.5L PET). Potom by sme videli, kolko z tych litrov sa da aj realne vyuzit, a kolko su len kadejake strbiny kdesi vedla zdvihaka, kam clovek moze akurat tak vopchat hrcu pucwoly...
co troubo cigan nejde na odbyt ze ses na nej ted zameril? dostal si stranickej ukol? nejak ti lezi to nejprodavanejsi auto planety v zaludku
Lancia Delta má zadní posuvnou lavici a kufr má tak velikost 440 litrů. Měli by jste si to opravit.
sa zda je ten nas kufor vacsi ...... ale to je tym ze clovek 10 rokov kuka do kufra felicie fabie pola a podobnych malych aut .... a potom sa mu zrazu aj tych 330litrov zda akosi az moc a neuveritalne vela.... pritom v ramci triedy je to podpriemer ... ale mne sa zda stale akosi az zbytocne velky a nevyuzity ... 😉
To už je podruhý, co tahle značka v něčem boduje 😄
Dnes tedy zřetelně: bravo, Bravo! :yes😒br />
(a teď šup zpátky k třistakoňovému Golfu)
Dnes tedy zřetelně: bravo, Bravo! :yes😒br />
(a teď šup zpátky k třistakoňovému Golfu)
Mám zásadnú nedôveru voči samolepiacim sadám na opravu pneumatík. Rád by som videl štatistiku, koľko vodičov ten defekt aj naozaj opraví. Pretože často sa defekt opraviť nedá. Rád by videl vodiča, ako s tou lepiacou sadou opravuje šusdefekt. >😁
Pokiaľ pri údajoch o objeme kufra nie je uvedené, či je to aj s rezervou alebo bez nej, tak tie údaje moc význam nemajú.
Pokiaľ pri údajoch o objeme kufra nie je uvedené, či je to aj s rezervou alebo bez nej, tak tie údaje moc význam nemajú.
může mi někdo prosím vysvětlit, jak je přesně měřeno druhé číslo? Je to předpokládám prostor kufru + složené sedačky, nechápu tedy, jak je možné, že některé auta mají objem se sklopenými sedačkami trojnásobný a některé jen dvojnásobný (Astra, Cruze, Jazz). To přece není možné ne? Musí to být vždy cca stejný násobek, zadní sedadla jsou prostorné "pořád stejně"...
Prosím o uvádění užitné plochy a né objemu....
Objem je fajn když převážím štěrk!!! Ale když chci vozit ten slafný kotchárek a batohy do chorvatska f ochtáfce, potřebuju vědět jak se to tam vůbec vleze....
objem si strčte někam!!!
Objem je fajn když převážím štěrk!!! Ale když chci vozit ten slafný kotchárek a batohy do chorvatska f ochtáfce, potřebuju vědět jak se to tam vůbec vleze....
objem si strčte někam!!!
Jinak kombi bylo za cenu krátké verze, takže pes je zakopaný jinde.
Velikost kufru udávaná výrobcem je vedle spotřeby jen orientační veličina.
Např. syn má Aurise u kterého je udávaný objem kufru menší než u mé i30 a kupodivu se do něj víc vejde.
Na čem ti v nižší střední mainstreamové třídě má záležet,když ne na prostornosti a pohodlí pro rodinu? >😁
Focus má bez rezervy 363 litrrů, což sice není nic moc, ale schválně se koukněte, kam by v tabulce poskočil...
Podle paušálu lze zvolit auto... Holt nepojedu Zilem >😁
Problém "reálné" spotřeby spočívá v tom, že lidé jezdí různě a po různých trasách. Kdybys jezdil jak s hnojem, jak předepisuje NEDC, tak bys podobných čísel dosáhl. Motory jen dnes lépe zvládají nižší zátěže (to není úplně přesné, ale nechce se mi to tu rozebírat).