Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hatchbacky a zavazadla: Od největšího po nejmenší

Drtivá většina zájemců o nový vůz řeší kromě ceny také užitnou hodnotu. Sestavili jsme přehled objemů zavazadlových prostorů všech hatchbacků, které jsou na našem trhu k dostání.
Zpět na článek
20. 8. 2013 09:34
20. 8. 2013 09:51
20. 8. 2013 10:10
20. 8. 2013 12:03
20. 8. 2013 10:14
20. 8. 2013 10:25
20. 8. 2013 11:43
20. 8. 2013 10:00
20. 8. 2013 10:13
20. 8. 2013 10:17
20. 8. 2013 10:23
20. 8. 2013 10:30
20. 8. 2013 12:06
20. 8. 2013 12:33
20. 8. 2013 10:24
20. 8. 2013 10:27
20. 8. 2013 10:29
20. 8. 2013 10:32
20. 8. 2013 10:37
20. 8. 2013 12:32
20. 8. 2013 12:05
20. 8. 2013 11:41
20. 8. 2013 11:45
21. 8. 2013 08:49
20. 8. 2013 10:12
20. 8. 2013 10:16
20. 8. 2013 10:21
20. 8. 2013 10:28
20. 8. 2013 11:43
20. 8. 2013 10:25
20. 8. 2013 10:30
20. 8. 2013 10:56
20. 8. 2013 11:02
20. 8. 2013 11:06
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
20. 8. 2013 11:18
20. 8. 2013 12:13
20. 8. 2013 12:44
20. 8. 2013 13:07
20. 8. 2013 13:26
20. 8. 2013 12:21
20. 8. 2013 10:42
20. 8. 2013 11:10
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
20. 8. 2013 10:46
20. 8. 2013 11:19
20. 8. 2013 11:28
20. 8. 2013 11:21
20. 8. 2013 11:29
20. 8. 2013 11:11
20. 8. 2013 11:22
20. 8. 2013 20:00
21. 8. 2013 08:56
21. 8. 2013 10:50
20. 8. 2013 11:23
20. 8. 2013 19:03
20. 8. 2013 19:02
20. 8. 2013 20:03
21. 8. 2013 01:14
20. 8. 2013 11:04
20. 8. 2013 12:19
21. 8. 2013 06:52
21. 8. 2013 09:00
21. 8. 2013 08:29
21. 8. 2013 09:59
Avatar - PTS
20. 8. 2013 09:34
Focus
A hned je jasné, proč se v našem objemu-holdujícím státě Fucusu nedaří... Taky je krásně patrné, že objem kufru ve světě znamená podřadné kritérium a jen mi češi to příliš řešíme. >:-[] Pravda, říká se: Objem ničím nenahradíš... ale to je myšleno trochu někam jinam :-!
Rozbalit vlákno
40
Avatar - dal
20. 8. 2013 09:51
Re: Focus
Je možné, že Ford u Focusu tolik nelže.
Jinak kombi bylo za cenu krátké verze, takže pes je zakopaný jinde.
Velikost kufru udávaná výrobcem je vedle spotřeby jen orientační veličina.
Např. syn má Aurise u kterého je udávaný objem kufru menší než u mé i30 a kupodivu se do něj víc vejde.
Avatar - PTS
20. 8. 2013 10:10
Re: Focus
Holt každý měří jinak >:D A máš pravdu, kolikrát do papírově menšího kufru strčíš třikrát tolik :-! Záleží, zda do toho soudruzi počítají i boční přihrádky a místo pro rezervu
20. 8. 2013 12:03
Re: Focus
Můžou klidně měřit stejně a pořád do toho menšího dostaneš více věcí.
20. 8. 2013 10:14
Re: Focus
Přesně... Nicméně u Focusu je ten kufr opravdu tragickej :-)
Avatar - PTS
20. 8. 2013 10:25
Re: Focus
Proč? Basu piva a nákup do toho narveš, tak proč se vztekat. Chceš-li jezdit na dovolenou, kup si O3 v kombajnu, tam naložíš i sousedovic barák... Většina kupujících si s kufrem u Focusu vystačí :-!
Avatar - Choochoo
20. 8. 2013 11:43
Re: Focus
To sice jo, ale vetsina "potrebuje" velkej kufr nebo si to spise mysli >:D
20. 8. 2013 10:00
Re: Focus
Třeba pod haubnu toho Focusu, kde najdeš litrový tříhrnek :-)
Avatar - PTS
20. 8. 2013 10:13
Re: Focus
Tak někomu (kdo jezdí sám a bez zavazadel) ten litráček bohatě stačí... dle mě je dobře, že je na výběr z několika motorizací, alespoň se dá vybrat to, co chceš a využiješ :yes: :-!
20. 8. 2013 10:17
Re: Focus
Njn,jenže těch co jezdí sami a bez zavazadel je asi 0,00001% kupujících :-)
Avatar - PTS
20. 8. 2013 10:23
Re: Focus
Myslíš? Víš co je seniorů co už jezděj v autě jen na nákupy a jejich starej Favorit se rozpadl a tak koupili nový auto? ;-)
20. 8. 2013 10:30
Re: Focus
Tedy dnes a denně jich potkávám daleko větší procenta ;-)
20. 8. 2013 12:06
Re: Focus
Tak to asi ne (pokud se nevozíš po "bez zavazadel", protože nějakou tašku většina mít nejspíš bude). Nejčastěji v autě cestuje jeden člověk. A pochybuji, že má s sebou 300 litrů zavazadel.
20. 8. 2013 12:33
Re: Focus
Uplne mimo, kdyz reknu, ze 99% aut veze jen ridice, tak myslim, ze budu pravde bliz nez ty ;-)
20. 8. 2013 10:24
Re: Focus
Já jenom narážel na ten objem, který ničím nenahradíš, nic proti tomu, že si někdo 1.0 EB koupí, nemám, i když se v testech moc nepředvedl 8-s (osobní zkušenost zatím nemám)
Avatar - PTS
20. 8. 2013 10:27
Re: Focus
Jsem docela zvědav kam tato móda dojde >:D Abychom taky za pár let nejezdili v jednoválcích o objemu půl litru >:-[]
Avatar - PTS
20. 8. 2013 10:32
Re: Focus
Z kopce budeš tlačit a do kopce volat žluté anděly >:-[]
20. 8. 2013 10:37
Re: Focus
A ti si rovnou vezmou dvě auta ....
Avatar - PeterLuk
20. 8. 2013 12:32
Re: Focus
Tie už budú zakázané ;-) >:-[]
20. 8. 2013 12:05
Re: Focus
Jen mě u Focusu zarazilo, jak omezený výběr máš, když chceš automatickou (popřípadě dvouspojkovou) převodovku. I nový Golf polevil ze svého standardu (v ČR).
20. 8. 2013 11:41
Re: Focus
Doporucuji se v tom litru svezt a pak pochopis. Je to neuveritelne, ale s focus s timto motorem je prijemne zive auto a ani s anlozenym nema problem. Neztrati se ani na dalnici, kde nema problem udrzovat i v kopcich dalnicni rychlost.
20. 8. 2013 11:45
Re: Focus
Neříkám, že tomu tak není, na osobní zkušenost pořád čekám, ale naproti ji zrovna nejdu :-) poznámka byla k objemu, který ničím nenahradíš od PTS ;-)
Avatar - Kuban
21. 8. 2013 08:49
Re: Focus
pravda, objem je objem, ten třeba Voltama nebo ampérama rozhodně nenahradím....
20. 8. 2013 10:12
Re: Focus
Velikost kufru (a interiéru obecně) je věc, kvůli které bych v nižší střední Focus okamžitě vyřadil z potenciálních kandidátů na koupi. Jinak by asi patřil,mezi favority...

Na čem ti v nižší střední mainstreamové třídě má záležet,když ne na prostornosti a pohodlí pro rodinu? >:D
Avatar - PTS
20. 8. 2013 10:16
Re: Focus
Ono je také otázkou, zda ty litry vzduchu v kufru využíváš, či ne... Prostornost v interiéru taky patří mezi mé hlavní kritéria... proto bych ihned z hledáčku vyškrkl Škodovky (až na novou O3), páč i když jsou to jinak na třídu skvělý auta, tak ty úzký interiéry jsou děs (viz Superb a Fabia)
20. 8. 2013 10:21
Re: Focus
No já hlavně nejvíc nesnáším,když dvakrát do roka potřebuji na dovolenou pořádnej prostor a to auto ho prostě nemá... Takové kompromisy bych u svého auta nikdy neztrpěl. Naštěstí díky své práci si mohu půjčit auto,které mi zrovna nejvíc vyhovuje. Ale soukromě jsem měl vždycky buď jednoho kombíka, nebo několik vozů,ale vždycky aspoň jedno ten prostor opravdu mělo.
Avatar - PTS
20. 8. 2013 10:28
Re: Focus
Proto je taky konkurence a výběr... :-! Co je pro jednoho důležitý, druhý hází za hlavu... Před koupí musíš zvážit na co to auto chceš a né jen prstem ukázat na první kus, co se ti designem zalíbí >:-[]
20. 8. 2013 11:43
Re: Focus
Pod toto se podepisuji. Mel jsem Avensis kombi, ktery nemel zrovna velky kufr, ale ten prostor uvnitr, hlavne vzadu, tim si me ziskal. Radeji obetuji kufr, hlavne chci mit dostatek mista uvnitr.
20. 8. 2013 10:25
Re: Focus
Ono také objektivita serveru je jako často tristní. 277 litrů je s plnohodnotnou rezervou. Např. 315 u Fabie je bez rezervy a s dojezdobou je už jen 300. Plnohodnotnou tam už asi ani nedávají nebo jsem to pouze v nabídce přehlédl.

Focus má bez rezervy 363 litrrů, což sice není nic moc, ale schválně se koukněte, kam by v tabulce poskočil...
Avatar - PTS
20. 8. 2013 10:30
Re: Focus
Chtělo by to objektivní měření jak kufru aut, tak spotřeby paliva... Protože takto je to jako porovnávat ovoce podle schopnosti se rozprsknout o zeď >:-[]
20. 8. 2013 10:56
Re: Focus
Co si představujete pod objektivním měření spotřeby paliva, vojín Kefalín?
Avatar - PTS
20. 8. 2013 11:02
Re: Focus
Určitě né měření vozidla se zaslepenou maskou, vyházeným vercajkem, skoro prázdnou nádrží a s řidičem co má čtyřicet kilo (pokud teda tam řidič vůbec je) a s větrem v zádech >:-[]
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
20. 8. 2013 11:06
Re: Focus
....a dolu kopcom...
20. 8. 2013 11:18
Re: Focus
Současná metodika měří na stolici, s vyloučením povětrnostních vlivů. Pouze koeficient odporu vzduchu se určuje na okruhu. Je to podle mne úplně jedno, jak vytvoříš "porovnatelnou" hodnotu. Jiný smysl to totiž nemá. Spíš mě štve, že se tyto hodnoty krom porovnávání vozů mezi sebou používají k výpočtu nákladu cest. Jet pak služební cestu soukromým autem je za trest.
20. 8. 2013 12:13
Re: Focus
Musíš koupit služební auto, které má papírovou spotřebu 16-20 litrů. :-) V některých státech EU máš pro změnu paušál (na km) a státu je úplně jedno, jak s ním vyjdeš.
20. 8. 2013 12:44
Re: Focus
No když bude mít papírovou spotřebu 16-20, kolik to bude žrát v reálu?
Podle paušálu lze zvolit auto... Holt nepojedu Zilem >:D
20. 8. 2013 13:07
Re: Focus
Ano, můžeš. A pokud počítáš jen s palivem, tak jsou to zajímavé peníze. Jenže to zapomínáš na amortizaci a pak už to tak růžové není.
20. 8. 2013 13:26
Re: Focus
Já vím, bohužel občas se s tím potýkám.
20. 8. 2013 12:21
Re: Focus
Ono to objektivní měření je, že. Nic subjektivního do procesu nevstupuje. Samozřejmě, metodika by mohla jít ještě dál, být restriktivnější, ale ve skutečnosti by to ničemu nepomohlo. Místo toho, aby nářadí vyhodili z auta jen pro měření, by ho tam radši nedávali v základu vůbec (u některých automobilek to tak je i dnes). Pomohl by sis u paliva a hmotnosti řidiče, i když by to EU mohla vidět jako diskriminaci, protože provést korekci u lehkého řidiče není problém, no u příliš těžkého to tak snadné není (ale dá se, třeba odčerpáním paliva). :-)

Problém "reálné" spotřeby spočívá v tom, že lidé jezdí různě a po různých trasách. Kdybys jezdil jak s hnojem, jak předepisuje NEDC, tak bys podobných čísel dosáhl. Motory jen dnes lépe zvládají nižší zátěže (to není úplně přesné, ale nechce se mi to tu rozebírat).
20. 8. 2013 10:42
Re: Focus
Se tak drbu na hlavě, třeba Giuleta pře Mazdou 3... A třeba Delta je docela nahoře. I když je pravda, že kdyby manželčino cca stejně dlouhé MPV mělo stejnej kufr jako Delta, asi by to nevydýchala :-)
Avatar - KANKUNEN
20. 8. 2013 09:45
Tento článek pojednává o číslech na papíře,
ne o objemu kufru. Měrná jednotka by měla třeba basa piva a ne kolik se dá do kufru a i mimo něj zafoukat polystyrenu.
Rozbalit vlákno
37
20. 8. 2013 09:53
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
Presne tak ... server vybermiauto prave u mazdy 3 nameril svou metodou zasadne rozdilne (vetsi) cislo . Kdyby tehdy meli lepsi zakladni motor, mohl jsem byt hrdym majitelem te krasky ...
20. 8. 2013 10:03
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
Tak tak. :yes:
Avatar - Katikakus
20. 8. 2013 10:03
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
Presne tak, papirova hodnota objemu zmerena kdovijakou metodou a skutecna vyuzitelnost kufru jsou dve diametralne odlisne veci.
20. 8. 2013 10:10
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
spíš litrových pytlíků s vodou ;-)
Avatar - PTS
20. 8. 2013 10:21
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
Spíše deseti litrových tašek ;-) Přeci jen je rozdíl tam dát čtyři sta pytlíků a nebo čtyřicet tašek :-) Ale myšlenka dobrá :yes: To zaokrouhlení na desítky by stejně zas takový vliv nemělo...
20. 8. 2013 10:24
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
No počkej, pokud se nemýlím, tak litrové pytlíky s vodou je oficiální, popsaná metodika. Pokud se dobře pamatuji, používali a možná i používají ji Francouzi.
20. 8. 2013 12:27
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
U velkých pytlů, chceš-li tašek, budeš mít problém se skládáním do menších prostor. VDA používá litrové dřevěné hranoly, takže jsou toho také stovky.

Pokud chceš používat vodu, tak můžeš nechat objem spočítat počítačem. Dnes už stejně všichni velcí hráči používají CATIA.
20. 8. 2013 12:53
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
VDA, pokud vím, používá půllitrové hranoly.
20. 8. 2013 13:03
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
Litrové. Je to 100x200x50 mm, pokud si dobře pamatuji. Tedy v dm 1*2*0,5 = 1 litr (dm3)
Avatar - Katikakus
20. 8. 2013 18:13
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
Ano, je to tak jak pises - litrove hranoly 200x100x50mm.
20. 8. 2013 10:10
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
tuto je napr Civic s papierom na 477 a real ? [odkaz]

megane s papierom na 372-405 a real ?
[odkaz]

ten clanok je maximalne zbytocny, tieto smiesne cisla si na nete najde kazdy a nic nehovoria a orealnom vyuziti kufra u aut, kde to moze byt dost zaujimave pri rozhodovani. Som cakal, ze to bude porovnanie realnych cisel nameranych aspon metrom.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
20. 8. 2013 10:35
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
Oficiální hodnoty jsou skutečné, naměřené podle metodiky VDA, tam není prostor pro manipulaci - kolik krychliček se do kufru vejde, takový má objem.
Avatar - PTS
20. 8. 2013 10:38
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
No vida... a já myslel, že nás diskutéry redakce ani nečte >:D
20. 8. 2013 10:45
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
No jo, jenže metodika VDA neříká, jestli s bo bez prostoru pod podlážkou, s plnohodnotnou, nouzovou nebo žádnou rezervou...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
20. 8. 2013 11:00
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
Prostor pod podlážkou je ale taky důležitý, dokonce mnohdy užitečnější než ten nad ní, tak proč ho nezapočítat. A většina automobilek dnes měří bez rezervy - kdo by se dobrovolně poškozoval? Zabírá místo a jsou to kila navíc, proto dnes bývá za příplatek pro zájemce.
Avatar - PTS
20. 8. 2013 11:04
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
Pokud teda je vůbec v nabídce (viz Honda CR-V)... A když už tak čtete, tak vidíte i různé stížnosti, snažíte se své nedostatky spravit? :-!
20. 8. 2013 11:31
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
tak ale preco potom u Megana nieje uvedenych 405l , teda aj priestor pod rezervou ? Tie objemy sa uvadzju casto nejednotne. Napr v PL u Mazdy 6 kombi je uvedenych len 506l proti nasim cca 52xl. Takze si nemyslim, ze sa to uvadza rovnako.
Keby sa Vam podarilo tie kufre pomerat aspon metrom ( min a max hlbka, sirka, vyska) , dopisat dalsie ulozne miesta naviac. Potom by to bol uz clanok, ktory by skutocne pri porovnavani mohol pomoct . Takto to naozaj nepomoze.
20. 8. 2013 11:34
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
Proto říkám, že když už máte být populární portál, co třeba si udělat metodiku vlastní, ze setu zavazadel, která se dají do kufru uložit. On je nějaký výrobce vytvoří, když na nich bude mít své logo a vždycky mu uděláte fotku zavazadelníku s "náplní". Sadu zavazadel popíšete a do kolonky přidáte vlastní subjektivní hodnocení. Možná bude zájemců o přípravu zavazadel pro vlastní test více...
20. 8. 2013 12:11
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
Ta první věta byl vtip, žejo...
20. 8. 2013 12:35
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
Vejde se vám tam kufr? Kočárek? Je dobrý na specifické účely, ale jako univerzální prostor nic moc.
20. 8. 2013 12:47
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
Osobně ho mám docela rád, mohu tam nechat věci, které nejsou na očích a nikoho nedráždí :-) Pamatuju si, že jsem do něj naskádal 60kg cukru. Ale souhlasím, že je to takový pofiderní prostor. >:D
20. 8. 2013 13:00
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
Tak já tam mám věci, které z auta nevyndavám (tedy je považuji spíš za výbavu než zavazadla). Plus schránku na zbraně a munici. Kdyby do zavazadelníku bylo vidět, tak bych mohl zvážit tam dát například tašku s počítačem. Ale není a normálně ji preferuji přepravovat v interiéru (ať už v síti na zádech opěradla, nebo pěkně posazenou a přikurtovanou k opěradlu, aby při brzdění necestovala).
Avatar - Ronault.
20. 8. 2013 22:10
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
Schránku na zbraně a munici? Tak tebe bych nerad nějak naštval na silnici >:D
20. 8. 2013 22:58
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
Ze zbraně v kufru mít takový strach nemusíš. Spíš bych se bál té, kterou mám u sebe. :-) Po pravdě, delší dobu zvažuji, že přestanu nosit, protože nejsou povoleny expanzivní střely. To, co smí člověk legálně v pistoli nosit, je ve městě naprosto nepoužitelné. Útočníka provrtáš skrz na skrz, přežije to a o padesát metrů dál trefíš nějakého smolaře. Plus pro zbraně neplatí volný pohyb v EU. I kdybys ji vůbec nechtěl na obranu (vlastnictví palné zbraně na ochranu totiž není možné ve všech zemích, ČR je v EU spíš výjimka; navíc bývá omezené na občany dané země, takže nosit nemůžeš tak jako tak), jen na tréning na střelnici (tedy sportovní střelbu, která obecně legální je), máš smůlu. Můžeš získat patřičná povolení, ale jen na konkrétní akci. Že budeš například dva měsíce v jiném státě a rád by sis zastřílel (ze své), nikoho nezajímá.
20. 8. 2013 12:08
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
"Bo" znamená "protože", ne "nebo". :-)
20. 8. 2013 12:48
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
mi tam uteklo "ne" :-O
20. 8. 2013 10:48
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
Lukáši, články o zavazadelnících jsou celkem oblíbeným tématem na auto.cz, co v rámci testu mít třeba připravenou skupinu rozličných zavazadel a ty zkusit do každého kufru testovaného auta složit? Prostě jako "představu" a nakonec by to mohlo být i jisté zpestření - některý auta jsou za volantem stejně nudný ;-)
Avatar - KANKUNEN
20. 8. 2013 11:01
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
Stejně jako auto zvážit na autováze, protože výrobce snad někdy váží auto plněné argonem.
20. 8. 2013 11:22
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
zváží ho se 75kg řidičem a odčtou Petra Novotného >:D
Avatar - KANKUNEN
20. 8. 2013 11:32
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
>:D
20. 8. 2013 12:11
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
A ještě odbrzdit na válcový zkušebně, prosím.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
20. 8. 2013 11:10
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
Pontiac Fiero mal povedzme 200 litrovy kufor. Bol asi pol metra hlboky, siroky ako auto... ale uzky, ze tam vojde len diplomaticky kufrik.

Takze na litre to bolo OK, vyuzitelnost prakticky nulova.

Ono totiz nikto normalny nebali batozinu do balickov velkosti VDA kociek.
Avatar - PTS
20. 8. 2013 11:13
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
Skvěle napsáno :yes:
20. 8. 2013 11:36
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
len ty si to zase dohnal do extremu, nik tu nebude porovnavat G7 HB a Fiero :-!
tie blbe kocky dost napovedia a rozmery uste viac, ktore tu niesu. Tie litre z TP su k nicomu, nieco napovedia, ale mozu dost zavadzat
20. 8. 2013 11:48
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
Redakce by se mela rozmyslet, zda bude uvadet hodnoty dle ,,nejake" metodiky a pak se drzet i u ostatnich hodnot (spotreba) nebo uvadet skutecne namerene - ktere oceni ctenari. Je znamo, ze kufr Octavia 2 ma papirove vetsi hodnotu nez Mondeo, ale do kufru mondea toho nalozite vic.
20. 8. 2013 12:06
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
a to beries kufor pod platom alebo celkovo po strechu ?
20. 8. 2013 12:31
Re: Tento článek pojednává o číslech na papíře,
To přeci není úplně pravda. Ne všichni výrobci používají VDA. A pak jsou objemy se sadou na opravu pneumatik, s dojezdovou rezervou, s plnohodnotnou rezervou, opět, ne všichni uvádí stejný a vy nikde nepíšete, který to je (to by byla alespoň trocha přidané hodnoty z vaší strany). Kdo ví, kolik z toho objemu je v různých schránkách. To číslo zkrátka moc neřekne a neudělali jste nic jiného, než opsali čísla volně dostupná v katalozích. Pro přehled pěkné, ale čísla na nic.
20. 8. 2013 10:07
v redakci auto.cz
je pěkná nuda :-) Když už, tak jste je mohli změřit, nacpat nějaký zavazadla, nafotit, u toho by se i pár redaktorů zabavilo ;-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - PTS
20. 8. 2013 10:18
Re: v redakci auto.cz
Ty po nich chceš manuální práci? >:-[] No neblbni... >:-[]
20. 8. 2013 10:29
Re: v redakci auto.cz
Taky občas musí testovat auta bez automatický převodovky! A některý maj i páčky pod volantem. Musí si zvykat!
Mě by to přišlo jako dobrá zábava, ale asi by bylo těžší posbírat všechna ta auta ;-)
Avatar - PTS
20. 8. 2013 10:35
Re: v redakci auto.cz
Poslat je po dealerstvích ať jim na prodejně ozkoušej kapacity kufrů >:-[]
20. 8. 2013 12:41
Re: v redakci auto.cz
Je to práce tak na týden. Záleží, kolik lidí bys na to poslal. Kdyby to dělali rutinně, tak mají dnes pěknou zásobu dat. Mluví se o tom už roky.
20. 8. 2013 12:51
Re: v redakci auto.cz
Auta tam často mají na testy, proč by jako součást testu nemohli naskládat zavazadla. To by mohli dát, ne? Pak už to jen zapsat do databáze...
20. 8. 2013 10:46
KUFROVÁNÍ
Velmi zajímavé srovnání :yes: Kdo by to při jinak letmé orientaci řekl, že Focus na tom bude s kufrem podobně jako CITIGO? 8-s >:D Tak tohle je zpráva letošního léta.

Ale neklesej na duchu jak sám čteš, u civika jde o to, že má kufr co možná největší, u focusu zase o to, že ho má nejmenší. Tohle je ale běžná diskusní manýra, ty tohle normálně rozdejchej a jdi zlatou střední cestou. Ta je ostatně výhodná nejen u kufrů aut... Koneckonců poté, co jsem se vedle na diskusi dozvěděl poměrně neuvěřitelné zjištění, že totiž délka penisu majitele auta je nepřímo úměrná jeho pořizovací ceně, přičemž (dále doporučuji číst jen otrlým povahám) s narůstajícím stářím vozidla dochází údajně u majitelů ke scvrkávání nadobíčka, a to až do rozměru ventilku, nedivím se tu již vůbec ničemu.

Rozhodně se tu nedivím ani tomu, že tu tradiční mistři plejstejšnového volantu vyjadřují údiv nad tím, že se zájemce o hatchback zajímá i o to, jak objemný má zavazadlový prostor.

Ovšem pro kolegy s náležitě vyvinutým orgánem (mám nyní na mysli mozek) píši, že za rozhodnou veličinu považuji objem kufru bez složených sedadel. Ano, tento údaj vypovídá o užitné vlastnosti rozhodnou měrou.

Praktičnost rozměrných pátých dveří u hatchbacků historicky dokonale v tomto segmentu rozdrtila karoserie sedan, a tak jediný, kdo dokáže vyvažovat dokonalé nákladové vlastnosti hatchbacků, je vůz s karoserií liftback. Z hlediska manipulace s nákladem je dokonce liftback o fous příjemnější.

No, pochvalme pana redaktora, elegantně rozsortýroval mnohé garážové sny, leckomu dokonce ze snu učinil noční garážovou můru. Avšak jsou i tací, jimž článek radostně rozbušil srdce, srdce majitele praktického hatchbacku. Teď už jde jenom o to, do které skupiny patříš ty...

BRAVO KUFR :yes: :-!
Rozbalit vlákno
22
20. 8. 2013 10:55
Re: KUFROVÁNÍ
Snad si každý soudný zájemce o vůz jde zavazadlový prostor vyzkoušet, přeměřit, naložit. Rozhodovat se podle údaje metodiky je stejně nesmyslné, jako vybírat auto podle toho, na který straně má víko vod nádrže :-)
Liftback má výhodu v nakládání (pokud příliš nesprasí nakládací otvor), ale velikost kufru moc neovlivní.
20. 8. 2013 11:19
Re: KUFROVÁNÍ
No jak vidíš na diskusi, většinou tu mistři volantu kufrem pohrdají... >:D Já vím, ty píšeš o soudných lidech, s tím samozřejmě souhlas. Ano, liftback nepřidává na objemu.
20. 8. 2013 11:24
Re: KUFROVÁNÍ
Jen jsem naznačoval, že je normální věřit v boha, ale ne číslům, udávajícím objem zavazadelníku :-)
Avatar - KANKUNEN
20. 8. 2013 10:59
Re: KUFROVÁNÍ
Tak jsi asi první kdo naletěl, kdo se řídí pravidlem co je psáno to je dáno. Cigo má kufr na dvě igelitky a to rozhodně není případ Focuse.
No a tvá rada jít střední cestou taky není pro všechny, někdo je jak Donutil a spokojí se s tím nejlepším.
20. 8. 2013 11:21
Re: KUFROVÁNÍ
Donutil... neznám, čím jezdí? ;-) Nenaletěl jsem, umím si představit faktickou praktickou využitelnost kufru, přesto je na tom focus v kontextu třídy nijak moc záviděníhodně.
Avatar - KANKUNEN
20. 8. 2013 11:26
Re: KUFROVÁNÍ
X5kou, s Hybnerovou a Vladykou.
20. 8. 2013 11:29
Re: KUFROVÁNÍ
Asi dobrej oddíl... ;-)
Avatar - PTS
20. 8. 2013 11:11
Re: KUFROVÁNÍ
Mno rozepsal jsi se slušně, ale otázkou je, zda mě to obohatilo... A na to zní odpověď ne. Napsal jsi toho hodně, jenže příliš a tak tvé dobré myšlenky pohltila ta omáčka co je na tom ze všech stran napláclá ;-) Zkus se příště trochu zaměřit na jednu věc a né psát a psát... :-!
20. 8. 2013 11:22
Re: KUFROVÁNÍ
Pokud tu máš tyhle ambice, doporučuji spíš nedělní školu pro prosťáčky. Je to o dveře dál.
20. 8. 2013 20:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Kuban
21. 8. 2013 08:56
Re: KUFROVÁNÍ
ale no tak... chlapec chtěl napsat krásné literární dílo a vy ho za to kritizujete...... to je od Vás sprosté >:D
21. 8. 2013 10:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 8. 2013 11:19
Re: KUFROVÁNÍ
Ono ta podobnost tam velka nebude, ver tomu. Citigo nahana litre vyskou. Na druhej strane, plocha podorysu je dost mala. Asi nebudes pochybovat o tom, ze ukladat tasky vedla seba je lepsie, ako klast ich jednu na druhu...

Aby sme si rozumeli, nekritizujem Citigo. Vyuzitie obstavaneho priestoru je u tohto auticka naozaj prikladne. Akurat sa musi merat so seberovnymi. Ono nie je liter, ako liter, vsakano...

btw ja osobne by som sa tiez prihovaral za "zmysluplne" hodnotenie batozinoveho priestoru. Bud standartne prepravky (basa piva), alebo balenia mineralky (6x 1.5L PET). Potom by sme videli, kolko z tych litrov sa da aj realne vyuzit, a kolko su len kadejake strbiny kdesi vedla zdvihaka, kam clovek moze akurat tak vopchat hrcu pucwoly...
20. 8. 2013 11:23
Re: KUFROVÁNÍ
Ano s tím samozřejmě souhlas, důležitá je praktičnost kufru.
20. 8. 2013 18:29
Re: KUFROVÁNÍ
co troubo cigan nejde na odbyt ze ses na nej ted zameril? dostal si stranickej ukol? nejak ti lezi to nejprodavanejsi auto planety v zaludku
20. 8. 2013 19:03
Re: KUFROVÁNÍ
Skus konecne vyprodukovatprispevok, ktory ma hlavu a patu :-!
20. 8. 2013 20:53
Re: KUFROVÁNÍ
To cosworth neumí.
Chvilku vydrž, oni mu zase daj ban a bude klid...
20. 8. 2013 19:02
Re: KUFROVÁNÍ
za vyvinuty organ a zvysok prispevku :yes: :yes:
20. 8. 2013 20:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 8. 2013 20:52
Re: KUFROVÁNÍ
Nechci ti chladit nadšení, ale jestli budeš jen rejt - a to do kohokoliv - budeš za chvilku za trapáka i sám sobě.
21. 8. 2013 01:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 8. 2013 11:04
Lancia Delta
Lancia Delta má zadní posuvnou lavici a kufr má tak velikost 440 litrů. Měli by jste si to opravit.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - PeterLuk
20. 8. 2013 12:19
Bravo PSA
BRAVO PSA! :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
20. 8. 2013 12:55
teda aspon mne osobne
sa zda je ten nas kufor vacsi ...... ale to je tym ze clovek 10 rokov kuka do kufra felicie fabie pola a podobnych malych aut .... a potom sa mu zrazu aj tych 330litrov zda akosi az moc a neuveritalne vela.... pritom v ramci triedy je to podpriemer ... ale mne sa zda stale akosi az zbytocne velky a nevyuzity ... ;-)
Rozbalit vlákno
0
20. 8. 2013 20:47
Fiat v první pětce!
To už je podruhý, co tahle značka v něčem boduje :-)

Dnes tedy zřetelně: bravo, Bravo! :yes:

(a teď šup zpátky k třistakoňovému Golfu)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Kuban
21. 8. 2013 08:58
Re: Fiat v první pětce!
>:D :yes:
Avatar - jozephko
20. 8. 2013 22:00
A čo rezervné koleso?
Mám zásadnú nedôveru voči samolepiacim sadám na opravu pneumatík. Rád by som videl štatistiku, koľko vodičov ten defekt aj naozaj opraví. Pretože často sa defekt opraviť nedá. Rád by videl vodiča, ako s tou lepiacou sadou opravuje šusdefekt. >:D
Pokiaľ pri údajoch o objeme kufra nie je uvedené, či je to aj s rezervou alebo bez nej, tak tie údaje moc význam nemajú.
Rozbalit vlákno
0
21. 8. 2013 06:52
Pofidérní
může mi někdo prosím vysvětlit, jak je přesně měřeno druhé číslo? Je to předpokládám prostor kufru + složené sedačky, nechápu tedy, jak je možné, že některé auta mají objem se sklopenými sedačkami trojnásobný a některé jen dvojnásobný (Astra, Cruze, Jazz). To přece není možné ne? Musí to být vždy cca stejný násobek, zadní sedadla jsou prostorné "pořád stejně"...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Kuban
21. 8. 2013 09:00
Re: Pofidérní
některé sedačky nejdou sklopit do roviny.... Tím pádem šikmina k Oknu udělá mnohem menší objem ;-)
Avatar - Kuban
21. 8. 2013 08:29
Obsah
Prosím o uvádění užitné plochy a né objemu....

Objem je fajn když převážím štěrk!!! Ale když chci vozit ten slafný kotchárek a batohy do chorvatska f ochtáfce, potřebuju vědět jak se to tam vůbec vleze....

objem si strčte někam!!!
Rozbalit vlákno
1
21. 8. 2013 09:59
Re: Obsah
nefleze, zůstaň doma! ;-)