Potvrzují se původní zvěsti, že emkové kupé střední třídy se už bude prodávat výhradně s dvouspojkovou převodovkou. Ale nebuďte smutní, jako náplast tu máme sadu videí, pořízených při předpremiéře konceptu v Pebble Beach.
Vím, že s automatem to dosahuje lepších výsledků atd. atd., ale je to nutný? 8-s Za příplatek by to mohli dávat, přeci jen manuální řazení posiluje zážitek z jízdy :-)
uz ani BMW nie je to co kedysi... cochvila prejdu na trojvalce...., pridu elektormobily, predny nahon... pride MPV..... automat v sportovom bmw je este len zaciatok konca ;-)
Smiřte se s tím, že manuální převodovky jsou už minulostí. Ve světě, kde už i dvoulitry zrychlují z 0 - 100 pod 5 sekund (Golf R, MB A 45 AMG) je lepší držet ruce pevně na volantu.
Okna už taky nesundáváte dolů kličkou, ale tlačítkem... ;-)
Je tu niekolkonasobne vacsia skupina ktora si to nemysli. Ekonomika nepusti. Tieto debaty mi pridu ako o novom Porsche 911 GT3. Jediny kto je proti pokroku su "puristi" co maju od bmw a porsche tak akurat tricko. >:-[]
Kdyz se neproda zadna M3 s manualem dam ti za pravdu, ale takto dava BMW vsanc tech 10-20%. No a ze ekonomika nepusti? O tom by se dalo uvazovat kdyby BMW nenabizelo treba i M5 s manualem pro americky trh. Tu prevodovku maji vyvinutou, nabizeji ji jinde, ostrouha jen evropa => to neni o ekonomice, resp. je ale jinak (ekonomika skrze emise). No a Porsche taky riskuje dost, jenze Porsche s GT3 je ve vodach kde toho za ty penize tak rychle jezdici a s manualem moc neni, jestli vubec neco. Kdezto BMW ma konkurenci diky nizsi cene vyssi a prave tech 10-20% kupcu treba v minule generaci uprednostilo BMW pred Mercedesem ktery nemel moznost volby.
Souhlas, z větší části je za tím bmw marketing, který si chystá půdu na "manuální definitivu". Nenabízet manuál v M5 pro Evropu nedává z ekon. hlediska žádný smysl, když taková verze existuje. Ano, potenciál manuálu je malý, ale pokud to neznamená náklady navíc, je jeho absence těžko obhajitelná. Navíc by u emek pomáhala zvyšovat sportovní/puristickou image, právě tím vymezením se vůči AMG, které je jen s at.
Ano, taky to nechápu. Vyrábí se to na stejné lince, auta jsou stejná až na pár drobností... A i technik, co pracoval na M5/M6, řídí právě emšestku v manuálu. :-!
>:D ono je i spousta závoďáků který jsou na stovce dřív mají dvojnásobnej výkon poloviční váhu a i přesto mají minimálně sekvenční řazení pákou umístěnou mimo volant a tam věř že ty ruce na volantu jsou fakt potřeba a každý jen ťuknutí do páky pro podřazení musí bejt super rychlý a super přesný a vo to tady de :-!
mam 2x bmw a manual od BMW by som nechcel, pol rocne bmw 320 a pol rocne bmw x1 20xd.
bmw manualy nevie robit. To nie su auta do mesta na dennodenne jazdenie. BMW je sialenstvo, diagnoza, a radost. Ak by som si kupoval dalsie bmw uz len a len automat.
Presadol som z audiny do bmw a mozem vyhlasit ze do mesta sa viac VW group hodi ako bmw. Jednoducho BMW je moc fajnove na Bratislavske cesty. O velmi divnej prevodovke nehovoriac. A to nie som sam. Okruh mojich znamych co ma nove bmw s manualom nadavaju, skapina im to na krizovatke, trha pri radeni. A pre pisalkov, mal som uz vela aut, a patrim k tym lepsim vodicom. Takze chyba medzi volandom a pedalmi nieje :-)
BMW nevie robiť manual? To si zabil >:D Ale maš pravdu BMW vlasne prevodovky nerobi, ale kupuje od ZF :-) Ale aj manuali su jedne z najlepšie sprevodovaných :yes:
Je třeba rozlišit řazení, jeho chod, od kvalit převodovky samotné, tj. její rychlosti, zpřevodování. V tom druhém byly manuály bmw vždy výborné, i když také podléhají trendu "natahování" kvaltů kvůlivá ekologii. Hlavně fungovaly tím lépe, čím víc řidič na auto "tlačil", naopak např. od převodovek vw, které fungují do chvíle než na auto začne řidič tlačit. Chod a hladkost řazení, ale nebyly nikdy doménami bmw, je to jistě z velké míry dáno zástavbou motoru a na násl. převodovky, každopádně řadičky bmw vždy vibrují, a u nových aut se pohyb páky v drahách rozhodně nedá nazvat hladkým, potřebuje se "ochodit", v hladkosti a přesnosti řazení je např. zmíněná honda podstatně lepší.
Určitě jsi moc hodná holka a hvězda brigády v taťkově úklidové firmě, ale možná Ty a Tvoje kamarádky byste měli pro přesuny po Bratislavě používat MHD a všem by se velmi ulevilo.Chyba mezi volantem a pedály pravděpodobně bude.V současnosti jezdím v 335i ( 2008 ) a 320d (2013) s manuálními převodovkami a potíže Tvých přítelkyň mě dosud nepotkaly.
ale jsou vyjímky kde by měla dělat vyjímka. Při závodě nepotřebuješ řadit 5-2, v provoze ano. Když jedu s automatem rychleji a řadím si ručně, tak se v tom nějak ztrácím. Když jedu třeba 60 a chci si tam dát dvojku, tak je to vždy u manuálu doleva dolů, ale s pádlama musím napřed vyhodnotit co tam právě mám a pak mačkat.
Nevím, jak to máš ty, ale když jedu s automatem v manuálním režimu já, musím si víceméně pamatovat, co tam právě je za kvalt, bez toho to fakt moc nejde. Je to o zvyku, mně to nijak extra nevadí.
Ted pominu spravy hodne blesku ktere tu dlouhodobe vypousti Pan Veverka/Pan Fokt jako neco jiste uz nejakou tu dobu o BMW rady 1 s trivalci a prednim nahonem, nasledne jen s trivalci a pak uz ani to ne. Preskocim i BMW F30 s trivalci pro sezonu 2012 (nema je do dnes a to tu mame pomalu konec roku 2013) a prijdu rovnou k veci a sice ze by bylo docela vhodne takoveto maximalne neoverene zpravy prednest ve forme "mozna, kdyby, uvidi se".
Zvlastni ze konkurence se k stejnemu zdroji dokaze stavet zdrzenlive, zvlast kdyz jsou k dispozici videa s prototypem M3/M4 v testovani s manualem. To, ze jsou videa nove M4 i s padly pod volantem skutecne pane Fokte nepotvrzuje vami zprostredkovane bombasticke prezentovani skoro jistoty, ze nebude manual. To dokazuje to jen to ze bude i DCT. Kdyz vyjdu ven na ulici a uvidim jen belochy neznamena to ze o ulici dal nebydli nekdo s jinou barvou pleti. :no:
Aktualni uroven auto.cz me privedla k tomu ze navstevuji i dalsi 3 konkurencni servry ikdyz jsem k tomu nikdy predtim necitil potrebu. Pokud to takto pujde dal zustanu jen u navstevovani tech dalsich servru... cist podobne bombasticke spravy kdyz nejsou podlozene nicim jen unikem infa od kdo vi koho (a ze se takovych uniku uz stalo a pak se nepotvrdili) ala Blesk, to je tristni uroven kdysi kvalitniho servru.
Taky jsem zatím takto kategorické prohlášení o tom, že manuál u M3/4 nebude, nikde nečetl. Sám bych se tomu AT moc nedivil, jiná věc je novinářská práce a její úroveň. U p. Fokta je to ve vztahu k BMW spíše psychický problém, je prostě málo japonské, zvlášť málo Honda, takže jakákoliv negativní zpráva o BMW aspoň trochu načechrá uvadající hondistické sebevědomí.
Ja to nechci vztahovat jen na BMW, takto "bombasticke" spravy tu byvaji stale casteji a casteji... coz je dobre v Blesku, jednoduchy lid to cte, platek se prodava, prachy se toci, majitel je spokojen. Ale jestli je toto cesta kterou chce jit auto.cz pak je to cesta ktera minimalne me presune ke konkurenci nadobro (zatim se to povedlo jen castecne).
No, já jsem zas výlučně narážel na M. Fokta. Jeho zprávy obsahující rozjásanou informaci se týkají japonských aut, resp. hondy, ty "smutně" laděné většinou bmw nebo porsche. Jak moc se jeho "podprahovky" potkávají s realitou je zřejmé. ;-)
Redaktoři by měli mít větší rozhled, ne jen tupě opsat článek Autoblogu (nebo kde se tato informace poprvé objevila). Člověk z M GmBH, odpovědný za M5/M6, naprosto jasně řekl, že manuál pro F80/82 BUDE. A nebylo to tak dávno.
Já tu většinou koukám do diskuzí, hlavně kvůli pár nickům, kteří umějí vést normální diskuzi. I tak tu sem nepřispívám. Novinky tady taky už moc nečtu, na to mám jiné "zdroje".
jakože si tím nejsem jistý, tak bych to naprosto chápal. Se stoupajícím výkonem a točivým momentem se stává perfektní přeřazení vlastně nutností. Málokdo přitom umí řadit tak dobře jako moderní automat. Aby si tak nepříliš zkušený ale rychlosti chtivý člověk opravdu zajezdil, tak vlastně automat potřebuje. Podle toho pak vypadají prodeje manuálů u sportovních vozů. Můžeme si o tom myslet co chceme, ale pustit ty divoké přeplňované koníky nějak smysluplně na silnici a do toho ještě perfektně řadit umí tak 10% řidičské obce.
Ano, a proto tady neorodujeme aby byl manual jedina moznost, ale aby zustal mezi moznostma. Moznost volby, to je to co by mi u BMW chybelo a podle me to bude chybet i majitelum Porsche.
Vidím to stejně. Dvouspojka s pádly pod volantem mi přijde jako ideální řešení pro taková auta. Člověk může nechat obě ruce na volantu a pod plným plynem ve zlomku sekundy řadit. Když jsem jezdil s E92 M3 s DCT, neměl jsem k tomu jedinou připomínku a po manuálu si ani nevzdechnul. Když člověk chce, má z toho automat a když chce mít věci pod kontrolou, tak si řídí pádly pod volantem. Jaká je pak výhoda manuálu?
Taková,že kontroluješ auto ty a ne elektronický mozek.
Pádla pod volantem ti nabízí jakž takž plnější kontrolu,když jsou v podobě robotizovanýho manuálu(E-gear,SMG),jenže ten je většinou škubavý.
DCT je dvouspojkový automat.Divize M se vždycky vyznačovala manuály nebo robotizovaným manuálem.
Už samotná přítomnost automatu v M trojce ukazuje,proč pod znáčkem M,dneska vzniká X6M, nafťáky a kupě M3 označené jako M čtyřka(?!)
Už to není filozofie a přístup k výrobě aut.
Už je to jen znáček..
Ale s pádlama v "manuálním" režimu máš téméř stejnou kontrolu jako s pedálem spojky. Kvalty si tam dáváš, kdy chceš ty. Jedinej rozdíl je v tom, že to dole podřadí (DCT v M3 nahoře neodřazovalo, ale šlo do omezovače). Navíc je ta dvouspojka rychlejší, než dokáže být člověk s pedálem spojky a šaltpákou. A ty krásný a přesný meziplyny. Chtěl bych vidět, kdo je takhle přesně a rychle dává.
Nikdo nedává meziplyny tak jako elektronika to je jasný:).
Ale není lepší,v autě jako je M3 si dávat meziplyny sám a cítit co auto dělá,řadit,být ve spojení s autem nejen přes volant,ale i přes řazení?.Tak já si představuju řidičskou radost.
OK pádla ve Ferrari co má 700koní,kde stojíš o honění sekund na okruhu budiž.
OK automat v Mercedesu SL65 který má 1000Nm budiž,to bys manuál roztrhl.
Ale v Mku,které má zvládnutelný výkon 450koní,a nemá nějakých bláznivých 1000Nm?
Tam patří manuál!!
Sedět v M3 a mačkat pádla a poslouchat jak za tebe počítač dává meziplyny,jak ti v reprákách zní falešnej zvuk motoru(M5)....
Vždyť i turboauta mají hezký a jiný,takový mechanický zvuk,proč se za něj BMW stydí?
Proč nechce aby měli řidiči plnou kontrolu nad tak skvělým autem jakým bylo Mko a radši tam dávají automat?
I přesto,že jsema fanda MB,tak jsem BMW a Mka vždycky uznával jako skvělý mašiny,ale dneska říkám,že M divize šla do háje s příchodem dieselů, X5M,X6M a s právě skončenou generací atmosferické M3 s manuálem chcípla definitvně.
M3 E92 s manuálem byla pro mě labutí píseň pravé divize M..
Smutný:(
Řidičská radost je s manuálem jistě větší, jakkoliv potkat člověka, který umí řadit, je dnes mezi nezávodníky docela výjimečná věc (a to myslím i mezi komunitou lidí, kteří jezdí za zábavou na okruhy), a ono ani není divu, aby člověk zvládnul pětisetkoňové auto při plné palbě je potřeba se dost soustředit, a ještě se při tom trefovat s manuálem do meziplynů, řadit tak aby to nebylo vyloženě kontraproduktivní, to už vyžaduje jak cit tak zkušenosti, ono se to všechno děje jaksi podstatně rychleji než u nějakého hh s polovičním výkonem. Ze současné M5 se ti orosí pozadí i s dvojspojkou, u M3 to nebude jiné, přestože taky říkám, že manuál by měl zůstat alespoň jako option.
Ale no tak, zdokonalování bych viděl v "řízení", nikoli v "řazení". A mít obě ruce na volantu je, dle mého názoru, když se jede pila, mnohem bezpečnější, máš lepší kontrolu. než když musíš pořád sundávat pravou ruku z volantu.
proč mít obě ruce na volantu když zpětná vazba je nulová , každý sešlápnutí na podlahu si počítač přebere podle sebe ?? někdo by to jezdil i s prstem v nose
Súhlasím s prvou časťou príspevku a to že super radiť dokáže tak 10% vodičov. Ale ja by som skôr očakával a predpokladal, že takéto auto si bude kupovať práve tých 10 % možno 15 %, ktorí to proste s tou šaltpákou vedia a mali by dostať možnosť ju v tom aute mať. >:D Keď tak pozerám a počúvam, čo vystrájajú ľudia (prevažne nežnejšie pohlavie) pri jazdení v maloobjemových približovadlách, dával by mi automat väčší zmysel tam. >:D Hneď by im padla spotreba a tým aj toľko opevované emisie a ani by to každú chvíľu neškrípalo, prípadne nevydávalo zvuk motorovej kosačky. >:D A každý by bol spokojný. >:D
...pan Janda na druhým kanálu při rozhovoru s nějakým činovníkem BMW zjistil, že je to jenom otázka poptávky, že se BMW ani nebrání manuálu v M5/6... on sám řídil americkou verzi M6, jen skrz to, aby ji měl s manuálem:-)
Jestli existuje nějaká evidence, že jen 10% řidičů M vozů umí dobře řadit s MT, pak to musí pocházet z registru garančních oprav M vozů s MT. Jinak si to nedovedu vysvětlit.
Manuální převodovka je plnohodnotně nenahraditelná!
Určitě tady budu označen některými diskutujícími za nepřítelele pokroku, ale já manuální převodovku skutečně považuju za věc, kterou u auta nelze plnohodnotně nahradit. Ano, kvalitní dvouspojka má také své výhody, ale manuální převodovka zrovna tak! Kromě mimořádného požitku ze správného přeřazení, dávání meziplynů apod. to je fakt, že pouhá poloha řadicí páky vůči mé pravé ruce mi bleskově řekně, jaký stupeň mám zařazený a nemusím to zjišťovat na displeji přístrojové desky (ten bývá velmi malý a musím přitom přeostřit zrak ze silnice, což je velmi nebezpečné, rozhodně více, než když mžikově sundám pravou ruku při řazení z volantu!!!).
Dále by si příznivci automatických převodovek už konečně mohli přiznat, že plynulý rozjezd je v některých situacích možný jen za pomocí citlivé práce se spojkovým pedálem, resp. jejího řízeného prokluzu. A nakonec tu je ještě nezanedbatelná výhoda, že bleskové vyšlápnutí spojky může člověku zachránit krk. Je přece všeobecně známo, že nejlepší reakcí při vzniku akvaplaningu je uvolnění plynu a zároveň bleskové prošlápnutí spojkového pedálu. Poté totiž pneumatiky rychle klesnou zpět na zaplavenou vozovku. A teď ať mi příznivci automatů řeknou, jak stejně rychle a pohotově odpojí tah motoru od předních kol u auta s automatickém převodovkou? Pouhé ubrání plynu nebude zdaleka tak účinné!! :-!
P.S. Některé věci u auta považuji za nedotknutelné a nepostradatelné - minimálně čtyřválcový spalovací motor (samozřejmě bez hybridní soustavy s elektromotorem), manuální převodovku se třemi pedály (nejlépe šestistupňovou) a mechanickou parkovací brzdu. Auto, které tyto základní požadavky nesplňuje, u mě nemá šanci, i kdyby jinak bylo ze zlata.
Re: Manuální převodovka je plnohodnotně nenahraditelná!
Zrovna jsem ti chtěl darovat fungl novou 911 GT3. >:-[] No ale když vidím ty požadavky, čtyřválec to nemá, manuál to nemá, mechanickou ručku to nemá, tak to není nic pro tebe. Tak snad příště vyberu něco lepšího... ;-)
Re: Manuální převodovka je plnohodnotně nenahraditelná!
Asi jsi ten můj článek špatně četl, napsal jsem v něm MINIMÁLNĚ čtyřválcový motor, z čehož je jasné, že proti pěti-, šesti či víceválcovým motorům vůbec nic nemám. Ale ta elektrická parkovací brzda mě u nové 911 opravdu hodně mrzí, stejně jako třeba u nejnovějšího pětkového BMW... Naštěstí je tu ale ještě skvělá trojka a jednička :-):yes::yes:
Re: Manuální převodovka je plnohodnotně nenahraditelná!
Obecně tohle říct určitě nejde, záleží na tom, k čemu je auto určeno. U pracovního, se kterým nalítáš ročně x desitek tisíc po dálnicích a proskáčeš v zácpách, je manuál při vyspělosti akt. automatů už skutečně přežitek, rozhodně kvality auta (pro daný účel) spíše snižuje. U nějakého lehkého malého sporťáku s výkonem kolem dvouset koní je manuál určitě lepší, to auto je pro zábavu, a automat by mu ubral jak výkon tak fun factor.
Re: Manuální převodovka je plnohodnotně nenahraditelná!
A neukazují aktuální Mka na HUDu zařazený rychlostní stupeň dvouspojkové převodovky? Pokud ano, tak nikam na palubku koukat netřeba a víš (vidíš) vždycky, co máš zařazeno.