Sporťáky se honí za vteřinami na Nordschleife, silná SUV zase vyznávají silovou disciplínu v podobě tahání letadel. Novým rekordmanem se stal Nissan Patrol, jenž se dokázal rozjet se 170tunovým otesánkem.
no mohli by skusit vlak.. na kolajniciach bude to trenie nizsie a teda sa dostanu s hmotnostou vyssie a ako to bude super vyzerat, ked sa napise, ze utiahli 300ton.. :-)
Nevím, jak to dělali tady, ale když Touareg tahal 747-200 (udávali 155 tun), tak do auta naložili přes 4 tuny nákladu, aby měl dostatek trakce (hmotnost i s lidmi na palubě byla přes 7 tun). Jinak by byl jak vzteklý knírač, který se snaží odtáhnout svého pána. >:D Spočítali, že by utáhl až 200 tun, testovali 190 (tahali 747-400), ale na akci samotnou nesehnali odpovídající letadlo. Nakonec to bylo možná dobře, protože jim nevyšlo ani počasí - těžko říct, jestli by na mokru a s protivětrem 747-400 utáhl. Před akcí měli obavy, po akci si věřili.
Tažné (a karoserie) to tedy zvládne. Ne dlouhodobě, ale zvládne. Větší problém prý byly pneumatiky. Nicméně auto přežilo opakované pokusy bez známek poškození/ únavy.
nezacal s touto modou kedysi Tuareg V10 TDI? Ale tam slo tusim o demo motora. Inak k clanku by som privital viac info - na aku rychlost sa lietadlo potiahlo, aky typ lietadla to bol, dodatocne upravy Nissanu, a pod. Ked uz clanok, tak taky, co nenuti cloveka dalej googlit....
170 tun ? Silně pochybuji, že by tuto "taškařici" prováděli s naloženým letadlem. IL-76 prázdná hmotnost 95 tun.
Také by bylo zajímavé znát váhu "bondovské" 747, která byla tažena Touaregem. Nejmenší 747 má prázdnou hmotnost 162 tun.
747 byla "naložená". Měla v nádržích vodu, myslím 30 tun. A neměla motory, bylo to filmařské letadlo a mělo atrapy místo skutečných motorů. Uváděli u ní 155 tun.
Bravo Patrol >:D:yes:
Davnejsie sme nieco podobne skusali s kamaratom, tahali sme jeho nalozeny kamion, tahac Volvo a dlhy naves. Samozrejme ovela nizsia tonaz, na vahe to vtedy malo nejakych 33 alebo 34 ton. Prvy pokus s jeho vtedy novym Defikom (5dv. 2,5TDI PD), bez problemov potiahnute na spojovacej tyci, aj ked malinko najprv preklzli kolesa, pretoze seriovy Defik ma pomerne uzke gumy, iba 235mm a je dost lahky. Potom som to skusil s Patrolom, takisto bez problemov (2,8TD6 95kW) a bez preklzu, pomohli tomu sirsie papucky 285mm a vyssia hmotnost.
Moderne offroady, resp. solidnejsie, robustnejsie SUV s primerane kratkymi redukovanymi prevodmi a vykonnym motorom mozu potiahnut s troskou nadsazky "takmer vsetko" :-)
Zaujimave je, resp. clanok to nespomina, ze ci ten Patrol bol alebo nebol dodatocne nalozeny. Do toho rekordneho Touarega vtedy nalozili slusnu dodatocnu vahu.
normálně se latadla tahaj traktorem, takže .... takže nic :-)
Když může chlap utáhnout stotunovou lokomotivu v zubech, tak mi tahle reklama přijde trochu trapná :-!
nový patrol je krásný a povedený auto.škoda že se u nás neprodává(nejblíž v rusku a na ukrajině).kdyby do toho dali dCi z infiniti,tak by to i evropa brala
bravo nissan
bravo patrol