Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Starfighter
Volba Miss
| 24. 8. 2013 13:10
"Hyundai kontruje atraktivním designem karoserie i kabiny"

***

Pobrukujíc si hlavní motiv z Carmen, přešla bioložka dvakrát laškovně jevištěm. Poprvé zatahala Winterspoona svádivě za bradku, podruhé se ukázala až nestoudně pánské porotě ze všech stran, pročež musela být soutěž na patnáct minut přerušena. Fotograf Wágner, ctitel antické krásy, dokonce dostal šok a nemohl se další práce v komisi zúčastnit >:-[] >:-[] >:-[]
Volba Miss
| 24. 8. 2013 13:39
>:-[]

Když odhodím svoje osobní antipatie vůči oboum autům, faktem je, že globalizace modelů Corolla a Elantra je vrhla natolik daleko od požadavků specifického trhu EU, že zde nakonec v nabídce budou, jen aby si pár nadšenců nestěžovalo na jejich absenci.

•Ať na oba výtvory koukám jak koukám, nelíbí se mi ani jeden, natož že by měl nějakou jiskru.
•Technika není bůhvijak pokroková, jediným kladem je pravděpodobná spolehlibost, ano, na tu mohou lidé slyšet.
•A koneckonců i co se týče praktičnosti, nenabízí prakticky nic - a to pro člověka který jezdí na kolo, lyže a občas potřebuje převézt něco ve stylu koberce či latí na plot je jistojistě neodstatek.

Přijde mi to ve výsledku jako auto pro pana totálního průměrňáka, který jezdí v autě sám do práce v účtárně a kterému jsou auta šumák a nechce, aby se mu sypalo moc často.

Ale možná jen prostě Corollu a Elantru nemám rád >:-[]
Volba Miss
| 24. 8. 2013 13:42
minuly rok sa ich predalo cez milion keby daco...ale nie kazdy si ich musi kupit...niekto dokonca jazdi na tuctovej skodovke a co jako?
Volba Miss
| 24. 8. 2013 14:39
Cez milion? Tím spíše je to dokladem mého trvrzení, že to nejsou vozy pro Evropu, když přihlédneme k prodejům v ČR za 2012 (jiná přesná data nemám), kde Elantra dělá 343 ks a Corolla dokonce celých 63. ;-)

Jak to myslíš dokonce? Mně taková Octavia Combi přijde jako mnohem šťastnější volba než v globálu ještě tuctovější výše jmenovaná dvojice.
Volba Miss
| 24. 8. 2013 15:28
pozri kde sa tie auta predavaju...a zvacsa ako druhe auto do rodiny to uplne staci i ked u mna by bol sedan len ako Mazda 3 :-)
Volba Miss
| 24. 8. 2013 17:57
Nikto ti neberie tvoju volbu v podobe Octavie kombi, ale porovnavat ju so sedanmi je mimo.
Volba Miss
| 24. 8. 2013 19:52
Nejde o Octavii, to byla jen reakce na iggyho tvrzení že jezdit ve Škodě je vlastně mnohem horší. Co jsem se snažil říct je, že tato auto zcela míjí většinovou představu Evropanů o jejich autě a že třeba takové kombi se do ní trefuje mnohem více. Proto také existuje Auris a I30 - Elantra a Corolla mají místo jinde ve světě, i když nepochybuji, že i někomu v naší kotlině se mohou líbit. :-)
Volba Miss
| 24. 8. 2013 20:32
Proti kompaktním sedanům nic nemám. Jen bych ještě radši viděl kupé. Když už někdo nepotřebuje praktičnost kombi (popřípadě hatchbacku/ liftbacku), je dobrá šance, že si vystačí s jedním párem dveří. :-) To je alespoň můj pohled.
Volba Miss
| 24. 8. 2013 21:31
Jasné, tvoj pohlad ti neupieram. Sedany v tejto triede sú EU len doplnkom a nadvláda kombíkov a hb je jasná a opodstatnená. Tieto dva sedany sú globálne autá, primárne sú určené pre iné trhy. Osobne preferujem inú kategóriu. Komentár o tuctovej octavii nemá zmysel riešiť, u nás je tuctová octavia, na inom kontinente zase ta corolla, alebo elantra ;-)
Volba Miss
| 24. 8. 2013 18:40
[odkaz]

[odkaz]

k poctu corolly, tam su zaratane vsetky verzie, vratane europskeho aurisu, nie je zaratana japonska verzia corolly {cca 32 000ks}
elantra nema v pocte predanych kusov i30 a elantra touring {i30cw} cca 62 000ks, co su patdveraky, tie su evidovane zvlast.

takze celosvetovo je sedan oblubeny, len v zapadnej europe nie. tu skor ludia preferuju ine verzie karoserie.

ja osobne preferujem sedan, mal som hatchback, pouzival som liftback. sedan ma lepsiu aerodynamiku, pevnejsiu a komfortnejsiu karoseriu {tuhost karoserie, vacsinou nizsi hluk od zadu, klimaticky komfort...}.
nevyhodou je horsi pristup do batozinoveho priestoru, variabilnost batozinoveho priestoru.
nabytok, pracku, telku, chladnicku mi doniesli domov v cene tovaru. v batozinovom priestore prevazam bud nic, alebo cestovne tasky, tak nevidim v mojom pripade dovod ist zbytocne do kombika. len pre pocit, ze mozno raz v zivote ho vyuzijem?
ale samozrejme, su ludia, kt. vyuziju kombik castejsie, ako raz {dvakrat} za dobu vlastnenia automobilu a prave pre nich vyrabaju kombiky... pre nas, kt. neprepravujeme velke veci su zas menej prakticke karoserie, ale mozno o to krajsie :-)
Volba Miss
| 26. 8. 2013 15:40
Mně Toyoty a Lexusy obecně (včetně této Corolly) přijdou jako vozy z budoucnosti, designem i technikou, zvláště když to porovnávám s produkcí např. VW (Škoda), která je snad to nejprůměrnější a nejrigidnější co se mezi auty vyrábí. Takže by mě zajímalo, když jsi takový auto vodborník a designový gurmán, co je tedy to netuctové, když to není tato Corolla?
Avatar - miromen
Volba Miss
| 24. 8. 2013 13:46
Přesně a hlavně mě to mrzí u Toyoty která v posledních letech předvádí jeden designový patvar za druhým.
Volba Miss
| 24. 8. 2013 17:17
Tak, tak! V Toyote su uplni dizajnovi ignoranti.
A ked si spomeniem na genezu prednych "masiek" Corolly, tak je jasne, ze identitu este nenasli. Uplna maskarada!
H vs T
| 24. 8. 2013 13:46
Tak 1,6ka od korejcov pruznejsia ako 1,6 Valve? Hm... :-)
Avatar - Atlis
H vs T
| 24. 8. 2013 14:11
Citaj poriadne. Je kratsie sprevodovana.
Avatar - miromen
H vs T
| 24. 8. 2013 14:15
Proč mu kazíš radost ? >:D
H vs T
| 24. 8. 2013 15:31
uprimne je mi to jedno
H vs T
| 24. 8. 2013 15:31
to je jedno,v konecnom vysledku to ide elantre pruznejsie a to platí...na druhu stranu ma H ešte v zalohe GDI...co by bolo zaujimave dat do elantri (pokial viem,teraz ma staru 1,6ku(?))
H vs T
| 24. 8. 2013 15:42
Pokud pojedeš 90+, tak ano, ale pokud pojedeš v nižších rychlostech, pružnost bude většinou stejná, ne-li lepší u Toyoty. Důvod je jednoduchý, díky těžší převodovce budeš muset Toyotu občas držet o stupeň níže než Elantru (jednak by se podtáčel motor, jednak by to neutáhla kvůli těžšímu převodu i nižšímu točivému momentu v nižších otáčkách daných právě tím těžkým převodem) a onen nižší stupeň kvůli těžkosti převodovky nebude zas točit nějak dramaticky více než u Elantry. Rozuměj, tam kde Elantra bude využívat čtyřku, tam Toyota bude muset jít občas na lehčí trojku (navíc ve vyšších otáčkách s vyšším točivým momentem), ale zase tato trojka je těžší než trojka u Elantry. Takže pokud bude náhodou Toyota na nižším stupni, což kvůli těm převodům nemusí být až tak výjimečné, tak bude spíše dynamičtější. Jo, pokud někdo mermomocí musí jezdit 50km/h zásadně na čtyřku a ne na vhodný převod, pak to Hyundai vyhraje.

BTW. Toyota dává do Corolly 1,8/103kW, takže by to GDI asi taky překonala. Jen škoda, že se nyní dává jen k CVT.
H vs T
| 24. 8. 2013 17:57
do elantry sa tiez dava 1.8 110kW motor. :-)
gdi sa bude davat po facelifte.

elantra {pred faceliftom} ma ine nedostatky ako motor, pre ktore by som sa rozhodol ist radsej do toyoty. som zvedavy, ci nedostatky, kt. ma odradzaju od elantry pri facelifte vyriesili, alebo nie.
H vs T
| 24. 8. 2013 21:09
:yes:
H vs T
| 24. 8. 2013 14:36
Tak jestli to na stejné stupně točí o cca 10% méně (alespoň na ten šestý určitě a u dalších ty rozdíly patrně nebudou o moc jiné), tak bude mít o 10% těžší převodovku, a tedy na kola půjde o 10% méně točivého momentu. Takže pro představu si u Corolly uber cca 16 Nm a máš to. 158Nm u Hyundaie a 144Nm u Toyoty... to už se projeví (navíc Toyota je dle údajů o nějakých 44kg těžší). O pružnosti motoru jako takového to až tak moc nehovoří.
H vs T
| 24. 8. 2013 14:51
Ona je hodnota pružného zrychlení nic moc neříkající údaj. Při 60 km/h na čtyřku se tyhle na dnešní dobu vysokootáčkové motory okulují tak někde okolo 2000 rpm a vrchol kroutícího momentu leží někde kolem 4500 rpm. V praxi by každý řidič, který by potřeboval razantněji zrychlit podřadil, já klidně i na dvojku. Pokud bych razantněji zrychlovat nepotřeboval, klidně bych tam čtyřku nechal, ale potom nemá cenu bavit se o měření času. To je jako když tu byl test na pružné zrychlení mezi 1.4 TSI Golf a 1.6 Auris. Bylo by asi logičtější použít u každého auta nejvhodnější převodový stupeň.
H vs T
| 24. 8. 2013 15:12
Ono to je o všem, o převodech, vhodném stupni atd... Schválně jsem se zkusil kouknout na mého Accorda 2,0 / 114kW / 190Nm a Civic 2.2D / 110 kW / 350 Nm. Přestože má téměř dvojnásobný točivý moment (o 84% vyšší), na čtyřce má na kolech maximálně jen o 20% větší točivý moment a nikoli o 84% vyšší. A to ještě při nižších 40-50 a naopak vysokých rychlostech od 155 nahoru je na tom atmosféra lépe - diesel má těžké převody a ještě nezabírá turbo nebo naopak už umírá.

Zajímavé jsou i výsledky:
60-100 na 4ku = 7,9 s pro naftu vs 9,8 s pro benzin (tady je vidět těch 20%)
60-100 na nejvhodnější stupeň = 5,5 s versus 5,3 s
80-120 na 5ku = 11,3 s proti 13,9 s (opět je vidět těch 20%)
80-120 na nejvyšší stupeň = 13,9 s proti 13,9 s (Accord nemá šestku)
80-180 na nejvhodnější stupeň = 25,9 s proti 22,5 s

Tady je dobře vidět, že u aut s vysokým točivým momentem se tato síla motoru často zabije hodně těžkou převodovkou a výsledky jsou sice pro silnější motor lepší, ale zdaleka ne tak výrazně, jak by napovídal jen údaj točivého momentu. Naopak, pokud se prostě využije dané zpřevodování, ať už těžké nebo lehké na maximum, výsledky se zde moc nelišily, ba dokonce byly pro točivým momentem slabší motor lepší, viz údaje na nejvhodnější stupeň (max. výkon stejný, přitom točivý moment téměř dvojnásobný).

A toto vše se dá naopak vztáhnout i na stejně silné motory s rozdílnou převodovkou. Pokud u Corolly mám těžší převodovku, točím nižší otáčky než Elentra, patrně budu v ještě nevýhodnějším otáčkovém pásmu (např. Elantra se při testu sbírá od 2000 rpm, ale Corolla od 1800 rpm) a ještě k tomu má těch 10% přítěž na převodovce.
H vs T
| 24. 8. 2013 15:25
Právě proto by bylo určitě lepší měřit to s nejvhodnějším stupněm, jak píšeš, je to jasně vidět na příkladu 60 -100, nejdřív vteřina, potom téměř shodný výsledek.

Tady jsou hodnoty golf 1.4 tsi vs 1.6 Auris
60 - 100 (IV)..........6,0 vs 11,5
80 - 120 (VI)..........9,5 vs 23,2

Neříkám, že by při použití vhodného převodu byl Auris rychlejší, ale určitě by to nedopadlo takhle tragicky
H vs T
| 24. 8. 2013 15:35
uprimne,tieto cisla pri porovnavani turbo benzin vs atmosfera...ked potrebujes vykon,si predsa nenechas v praxi najvyssi stupen,ale zaradis to,co potrebujes...teda dvojku,trojku a nie stvorku šesku :-)
H vs T
| 24. 8. 2013 15:40
ono je jedno jestli porovnáváš benzín/atmosféra, nebo benzín/nafta. Pro mě je spíš důležitější, za jaký čas se tam to auto dostane, než na jaký převodový stupeň. Proto poukazuji na to, že takováhle měření mají absolutně nevypovídající hodnotu, alespoň pro mne.
Avatar - Ham.
H vs T
| 24. 8. 2013 16:01
Tato měření jsou pro pohodové řidiče, řidiče, kteří nejsou příznivci podřazování, o tom, jak se jejich auto zvedne nebo nezvedne z dané rychlosti na daný stupeň. Nic víc, nic méně. Proč měřit pružné zrychlení s nejvhodnějším stupněm, když od toho je přece klasické zrychlení 0-100 popř. z 0-na nějakou vyšší rychlost. Tam jede každé auto co dovede motor a s ním spřažená převodovka a tudíž tato hodnota ukazuje, které auto je při využití svých maximálních schopností lepší.
Pokud tě tedy zajímá absolutní rozdíl mezi 1,4 TSI a 1,6 Auris tak se stačí podívat do tabulek na zrychlení 0-100, popř, v testech jsou i hodnoty třeba 0-160 a pružné zrychlení nemusíš vůbec pitvat.
H vs T
| 24. 8. 2013 16:07
Nezlob se na mě, ale řidič, který u motoru jako je tahle 1.6 narve šestku v 80 km/h a bude chtít nějakou rychlou akceleraci a nebude chtít zároveň podřadit, tak není pohodový řidič, ale řidič zralý na automat. To by rovnou mohli měřit zrychlení na 6ku z 30km/h, které auto se dřív docuká ke 100km/h bez podřazení. Pokud měřím jak se nejrychleji dostanu na 100 km. Ano, pokud chci pohodové zrychlení z nějaké rychlosti pro pohodové řidiče, není potom čas vůbec důležitý, protože jestli to bude za 10, nebo 15 vteřin, je úplně jedno.
Avatar - Ham.
H vs T
| 24. 8. 2013 16:19
Odjakživa se měří (pouze u manuálních převodovek, protože u automatů to nemá smysl) pružné zrychlení na danou rychlost. A také odjakživa se měří zrychlení z 0-100. Obě tyto hodnoty dávají kompletní obrázek o chování motoru/převodovky. Předělávat pružné zrychlení na jeden převod na nějaké měření s přeřazováním nebo podřazováním je nesmysl a je to zbytečné, protože existuje právě to druhé měření 0-100.
To, že někdo změří pružné zrychlení přece neznamená, že řidiči musí takto v reálu jezdit. Naměřená maximální rychlost přece také neznamená, že drtíš auto na maximálku.
H vs T
| 24. 8. 2013 16:26
Tohle jsi napsal velmi pěkně a pravdivě. Problém je v tom kompletním obrázku, protože mnoho lidí si kompletní obrázek a závěr dělá jen z jednoho údaje. Je to o té interpretaci výsledků, která je u spousty lidí naprosto zavádějící.
H vs T
| 24. 8. 2013 16:33
Já proti pružnému zrychlení taky nic nemám, jen jsme se k tomu dostali tak, že naměřená hodnota nemusí vůbec odpovídat realitě provozu. No auto na maximálku stále nedrtěm, ale jezdím-li po dálnici třeba často 180, asi auto s max. rychlostí 182 bude na pokraji možností, bez další rezervy. prakticky s ním tedy tak jezdit nepůjde, pokud má auto max 220, rezerva tam uz je.
H vs T
| 24. 8. 2013 16:12
To ano, osobně proti měření pružného zrychlení vůbec nic nemám a rozhodně má svůj smysl. Problém je někde jinde, a to je interpretace těchto výsledků, často se to bere jako stěžejní údaj hovořící o celkové dynamice. Navíc, ani jeden z údajů (max. zrychlení a pružné zrychlení) není vždy zrovna nejblíže praxi.

Alespoň osobně pokud potřebuji zrychlit, často nenechávám ani ten stupeň, který mám zařazený, ani nejdu na dvojku, aby ten odpich byl co nejlepší a volím tak něco mezi. Je dobré prostě řadit podle situace. Někdy postačí nechat zařazený stupeň, někdy je dobré jít o stupeň dolů, někdy klidně o tři. Pružné zrychlení akorát tak napoví, jak často to budu dělat. Ale neumím si představit, že někdo s dobrým pružným zrychlením bude vždycky zrychlovat na šestku jen proto, že mu naměřili lepší pružné zrychlení než má kolega. V praxi možná podřadí oba, akorát např. jeden na pětku a druhý na čtyřku.
Avatar - Ham.
H vs T
| 24. 8. 2013 16:49
Pokud někoho zajímá schopnost max. zrychlit tak hodnota 0-100 nebo 0-180 je zcela použitelná pro běžnou praxi. Pokud mám dvě auta, kdy jedno dá 0-100 za 8 sec a druhé za 10 sec, tak první auto bude rychlejší i ve všech režimech typu 30-70, 20-60, nebo co já vím 60-100, prostě druhému autu vždy ujede ať je výchozí rychlost jakákoliv. Jasně, že na každé takové zrychlení musí každý řidič zvolit vhodný prvotní stupeň tak aby se dostal do režimu max. výkonu a to u dvou různých aut může být různý stupeň (podle převodovky a průběhu výkonu daného motoru). Takže zrychlení 0-100 nebo 0-200 mi říká jak jsem rychlý prakticky v celém spektru. No a pružné zrychlení je pro ty, kdo prostě rádi zaboří jenom pedál do tepichu a nechtějí být vyrušováni vytáčením motoru. Osobně mě zajímají obě hodnoty, při klidném plutí s rodinou je podstatnější pružné zrychlení, protože jízda je pohodovější a zároveň dostatečně rychlá, pro nějaké šantění na okresce nebo na okruhu mě zajímají maximální schopnosti auta ve zrychlení a tam je podstatná hodnota typu 0-200.
H vs T
| 24. 8. 2013 21:25
Výjimkou je situace, kdy má jedno auto problém třeba s rozjezdem, omezený moment na jedničku, příliš starostlivé ESP a podobné věci. Proto je dobré vidět více zrychlení. A nakonec konkrétní interval může jedné převodovce sednout lépe než jiné. Přeřazení navíc udělá své.
H vs T
| 24. 8. 2013 21:16
Jednoduše řečeno, když chceš motor drtit, co to dá, tak tě zajímá oblast maxima výkonu a jestli máš vhodnou převodovku. Maximum točivého momentu je spíš zajímavé z hlediska běžného ploužení se. A tam má každý trošku jiné chutě.
To jsou uvěci.
| 24. 8. 2013 15:21
Srovnání Toyota a Hyundai. Před deseti rokama by se tomu každý vysmál. Takže za deset let tu budeme číst o srovnání Toyota a něco vyvinutého v číně...
To jsou uvěci.
| 24. 8. 2013 16:01
hmm... uvidime.
Toyota byla spolehliva vzdycky. Vycital se ji nedostatek technicke a designove invence - nez se ukazalo, ze je to dobra cesta k te spolehlivosti.
Kde je hranice mezi smelosti a drzosti?
| 24. 8. 2013 15:21
:-)
Srovnvat Elantru s Corollou mi prijdu uz jako to druhe.
Kdo si kupuje auto tohodle typu, tak chce pohodlne, spolehlive, usedle auto... a toho si teda v Elantre predstavit nedovedu.
Z meho pohledu (starsi pan, co uz nejezdi ani na kolo ani na hory... a ani nestehuje kocarek) je Corolla optimalni auto.
Trochu se mi vzdalili designem... a z meho ryze osobniho pohledu mi vadi ten japonsky vlastnik.
Zkusil uz nekdo u toho Hyundai zapocitat do ceny predepsane servisni prohlidky? To FAKT nikoho nezajima...?
;-)
Kde je hranice mezi smelosti a drzosti?
| 24. 8. 2013 15:29
Nevím jak je na tom Toyota s cenami prohlídek proti Hyundai, ale pokud bych byl starší pán, co nevozí kočárek ani nejezdí na hory a auto bych kupoval na 10, možná i více let, tak bych přeci jen věřil víc Toyotě
Kde je hranice mezi smelosti a drzosti?
| 24. 8. 2013 15:35
no - ja prave taky.
:-)
Mne jen mrzi, ze Evropa na sedany zapomela - davam prednost evropskym autum, rekneme ze "svetonazorovych" duvodu.
Myslim v tehle cenove kategorii. Jasne - Mercedes C je fajn sedan... ale.
:-(
Kde je hranice mezi smelosti a drzosti?
| 25. 8. 2013 00:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Kde je hranice mezi smelosti a drzosti?
| 25. 8. 2013 13:04
ak chceš hľadať problémy, tak pozeraj na fóra všetkých značiek. Výpovedná hodnota týchto webov je nulová, vačšinou je tam zopár kriklúňov, ktorým sa niečo vysypalo a furt to omielajú dookola ;-)
Kde je hranice mezi smelosti a drzosti?
| 25. 8. 2013 09:13
Máš Fluence, Jettu, Astru, A3, CLA. Pravda, poslední dva jsou prémie a dá se říct novinky. Takže u Němců to celkem jde. Někdo by jako evropský počítal i Focus. O trochu níže pak 301 a C-Elysée. Absentují tedy hlavně Italové.
Avatar - R32
Kde je hranice mezi smelosti a drzosti?
| 24. 8. 2013 19:33
Mňa ako majiteľa Elantry to FAKT zaujíma... resp. nezaujíma lebo už ich viem. Za prvú prehliadku som zaplatil v autorizovanom servise "brutálnych >:-[] " 125,- euro, práve tento týždeň som bol na druhej a tá bola na objem vymenených náplní a dielov rozsiahlejšia a vyšla ma na 265,- eur... Z môjho pohľadu akceptovateľné a prijateľné sumy, navyše mám skúsenosť s cenami VW resp. Škodou a sú vyššie, takže tie kecy o cenách prehliadok japoncov a kórejcov sú totálne blbosti neznalých.
Apropo - ešte pred prvou prehliadkou mi importér poslal list s informáciou, že na prehliadky nemusím chodiť do autorizovaného servisu, stačí ak spraví akýkoľvek servis všetko čo je výrobcom predpísané a nebude to mať za následok zrušenie záruky... ;-)
Kde je hranice mezi smelosti a drzosti?
| 24. 8. 2013 21:34
Ono je to hezké, ale dokazuj, že dodrželi postupy, když je pak nějaký problém. Nakonec je to celé o tom, jak dobrý servis máš a jestli ti budou dělat problémy, nebo ne.

Jinak Toyota mívala ceníky garanček na svých stránkách - přehled jejich autorizovaných servisů. Dnes už to myslím nemají, jen informaci, že jejich servisy mají povinnost mít veřejně přístupný ceník. Nebo něco takového. Nicméně některé servisy své ceníky publikují na Internetu, takže se k tomu pořád do nějaké míry lze dostat z pohodlí domova. Jen to není tak pohodlné, jako to bývalo. Mně vždy připadaly ceny Toyoty příjemné.

Takhle to vypadalo: [odkaz]
Avatar - R32
Kde je hranice mezi smelosti a drzosti?
| 24. 8. 2013 23:00
Súhlasím, preto radšej chodím do autorizovaného servisu, navyše tam mám nejakých ľudí ktorým dôverujem. Nebudem riskovať stratu záruky preto aby som pri jednej prehliadke ušetril 20-50 (?) eura. ;-\
Kde je hranice mezi smelosti a drzosti?
| 25. 8. 2013 09:09
Tak nějak. Hlavně mít slušný servis. Pat a Mat totiž dokáží domrvit i co funguje.

Jinak u té Toyoty je vidět pěkný rozptyl. Nevím, proč to přestali dělat, jestli s tím bylo hodně práce, nebo se to někomu nelíbilo. Mně to připadalo šikovné.
hahaha
| 24. 8. 2013 15:41
To budu raději jezdit s corollou než s náhradním vozidlem :-!
servis a zaruky
| 24. 8. 2013 15:48
cena servisu je totiz ten "figl"... zaruka je dlouha, ale je jednak omezena km... a druhak podminena (pochopitelne) servisnimi prohlidkami, ktere jsou (nepochopitelne) drahe.
S Toyotou nevim... zkusim vyguglit... je jsem jen registroval, ze na Hyudai i20 napsal majitel:
1. garanční prohlídka po 12 měsících

Olej Castrol EDGE PRO.OE 5W-30 5,3litru...2544,-Kč
Filtr oleje 1ks...285,-Kč
Filtr klimatizace 1ks...395,-Kč

Prohlídka...1064,-Kč
Kontrola karosérie...280,-Kč
Kontrola AC...56,-Kč
Výměna filtru klimatizace...112,-Kč
Kontrola a seřízení náprav...835,-Kč
Seřízení ruční brzdy...140,-Kč
Zkušební jízda...55,-Kč
Režijní náklady...58,-Kč

Celkem bez DPH...5824,-Kč
Celkem s DPH...6989,-Kč

A ja jsem na svem Fiatu Punto Classic platil 2.600,- ... a to uz je docela rozdil! Vynasobte rokama, o ktere je delsi zaruka... i pri pominuti toho omezeni km (v tomto pripade 120tis km... a ja jezdim hodne) a dojdete k tomu, ze si tu "zaruku" teda opravdu mastne zaplatite.

U Toyoty verim na spolehlivist. Mozna naivne - ale stale jeste verim.
Nemam duvod neverit.
servis a zaruky
| 24. 8. 2013 15:54
Já jsem našel cenu jen u Corolly model od 06, ale motor je stejný, takže cena by snad měla být plus mínus podobná.

[odkaz]
servis a zaruky
| 24. 8. 2013 15:58
jo jo, podobna Fiatovi... H/K jsou proste mimo misu.
Ubozi majitele plati zaruky tem, kterym se to fakt pokazi...
servis a zaruky
| 24. 8. 2013 16:01
Mě je taky sympatičtější ten italský přístup, nízká cena servisu a pokud se něco pokazí tak na Punto classic levné díly. Než mít auto se zárkukou, ale krvavě to zaplatit každý rok i když je všecko v pořádku. Navíc na 1,2 FIRE kterou máš myslím na moje.auto se toho nemá moc co pokazit ne?
servis a zaruky
| 24. 8. 2013 16:15
:-)
Presne proto jsem ho koupil - a dobre jsem udelal!
Krome toho prekvapuje prostorem a sokuje nizkou spotrebou... jen mu chybi klima - ale to je moje chyba.
I kdyz je fakt, ze u tak maleho motoru by s klima zas nemel tak suoer spotrebu no.
:-(
Nic neni zadarmo.
:-)
servis a zaruky
| 24. 8. 2013 17:03
Zaujimave...osobne som sa na to pytal kamarata, priamo majitela autosalonu Kia-Mitsu. Povedal mi, ze celkovy zisk zo servisu, bez vynimky, ide do jeho vrecka anie do Kia. Tak ako to vlastne je? A pytal som sa na to aj dalsieho cloveka, nie sice majitela ale pracovnika servisu pre Kia a ten mi potvrdil to iste. Vsetko ide predajcovi, nie Kia, tak tomu naozaj nerozumiem.
servis a zaruky
| 24. 8. 2013 17:53
H/K su mimo misu? Ok. Co z fiatu by si postavil voci Ceedu kombi, pripadne voci tejto elantre?Nic. Porovnavat cenu prehliadky punta bez klimatizacie voci tejto elantre nie je uplne fer
Avatar - twistedTSD
servis a zaruky
| 24. 8. 2013 20:21
Však to porovnává s i20...
servis a zaruky
| 24. 8. 2013 21:33
beriem späť, až teraz som si v texte všimol I20, bol som vtom, že píše o elantre
Avatar - petrumr
servis a zaruky
| 24. 8. 2013 19:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
servis a zaruky
| 24. 8. 2013 17:50
skus napisat rozsah prace na tom punte, mozno to porovnanie bude mat vyssiu vypovednu hodnotu ;-)
Avatar - petrumr
servis a zaruky
| 24. 8. 2013 19:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - R32
servis a zaruky
| 24. 8. 2013 19:58
Teba asi nejaký Hyundai zrazil a udrel riadne do hlavy... :no: Googliť nezmysli a ešte ich tu šíriť, 5,3 litra oleja ide tak do V6-ky >:-[] , keby sa mi chcelo (ale práve sa mi dva krát nechce) tak skočím do auta, mám tam faktúru zo servisu koľko stál olej, koľko filtre, koľko brzdová kvapalina, práce... možno zajtra ti to doplním aby si bol trošku v obraze lebo aktuálne tu len teoretizuješ a plácaš (nepodložené) nezmysly. :no:
PS: Hyundai má záruku 5 rokov BEZ obmedzenia km. ;-)
servis a zaruky
| 24. 8. 2013 21:43
klasika - osobni utoky... misto faktu?
Jo - ty km jsou pravda... uz to zmenili. Ale to na veci NIC nemeni!
Porad je podminkou zaruky absolvovavni predrazenych servisnich prohlidek... takze cena te zaruky je vlastne nasobne vyssi, nez u uz dost nehorazne Skodovky...
>:-[]
Ale byl to (ty km bez omezeni) dost dobry dovod zdrazit i20 na 281tisíc... kdyz srovnatelne Punto stoji 254tisic... takze sorry - nenalezam zadny duvod pro koupi toho Korejce.
Kdyz je navic nehezkej - ale to je hodne subjektivni.
A nez zacnes placat o 6 pytlech - ta cena Fiata je po dovybaveni i tema pytlama. Navic ma v tehle cene lepsi radio - ale to uz povazuju za ptakovinu.
>:-[]
servis a zaruky
| 24. 8. 2013 22:11
proc lzes? od pocatku je zaruka neomezena km.... nekde sis nasel nesmysl a ted tady obhajujes vovovinu...
zrovna vcera jsem byl na servisni prohlidce po trech letech s i30.... cena 3034kc a do 1,4 se meni 3,3 litru oleje
jo... jeste mi ukaz ktera i20 stoji 281 a stejne vybavene punto 254.... ani omylem... a priplacet si v roce 2013 za bocni airbagy 8,6 tisic... to je vysmech
Avatar - R32
servis a zaruky
| 24. 8. 2013 22:54
Trepe dve na tri... opakuje prostoduché fámy ktoré počul od suseda ktorému to povedal jeho brata kamarátov kôň, ktorý to vyguglil kdesi na kambodžskej stránke... A čo viac antikórejský intelektuál potrebuje ku šťastiu? Od začiatku tu trepe o predražených prehliadkach no aj keď mu majitelia áut povedia že je to blud tak on bude ďalej trepať tie svoje "pravdivé" nezmysly... čo dodať, diagnóza >:D .
servis a zaruky
| 27. 8. 2013 09:49
Já mám dvoulitr a hle 6,75 litrů motorového oleje. Kde je tedy chyba?
servis a zaruky
| 24. 8. 2013 23:18
Já jakožto majitel Hyundaie i20 jsem dával za první prohlídku cca 2600Kč, včetně oleje, filtrů, geometrie, kontroly všeho možnýho... Nevím, odkud všichni berou ty ceny >:D
servis Toyota
| 24. 8. 2013 15:51
tak jsem to vyguglil: Yaris - coz je tak asi jedna liga s I20 a Putem Classic - stoji stejna prohlidka 2.554,- Kc...
Takze sorry - Hyudai nebrat - potazmo Kia.

Naucili si od VW rychle, ze marketing je silna zbran!
Branme se hlavou a mozkem...
;-)
Avatar - R32
servis Toyota
| 24. 8. 2013 23:10
Aby si nemusel furt len gugliť (blbosti), o týždeň ide otec s i20 na prehliadku, napíšem ti koľko krvavých euráčov zaplatil... aby si bol v obraze ako draho sa platí za 5 ročnú záruku. ;-)
Nahoda?
| 24. 8. 2013 16:36
[odkaz]

;-)
ZA TREST
| 24. 8. 2013 18:08
Slov netřeba, zde postačí jedna náhodná, výchovná a nekompromisně zasahující fotografie: [odkaz]

P.S. Umět si vybrat je zcela přirozeným uměním života znalých. Těm ostatním nezbývá, než ve frontě na štěstí čekat a doufat... :-!
ZA TREST
| 24. 8. 2013 19:44
Jenže ta Octavia na fotografii stojí víc než srovnávaná auta dohromady. :-)
ZA TREST
| 24. 8. 2013 21:15
no - vsak jo... vzdyt nahore pise, ze takova Oktavka je ZA TREST!
;-)
ZA TREST
| 25. 8. 2013 19:27
Asi ti uniklo, ze toto je clanok kde sa porovnavaju male sedany. Doporucujem nabuduce najprv nastudovat zaklady garazovej terminologie...
Avatar - 3_diamanty
elantra dokazala svoje kvality
| 24. 8. 2013 20:45
postavit sa takto zoci voci legende menom corolla a fakticky v nicom nezaostavat ... to chce velky potlesk a uznanie elantre :yes:

za mna osobne.... zobral by som corollu..... ale ked pride nova elantra za par rokov ... tak urcite zmenim nazor :yes:

prekvapilo ma v kolkych kriteriach elantra novu corollu doslova zvalcovala :yes:

paci sa mi viac corolla ale ma vyhodu ze je uplne nova.... ked pride nova elantra tak to bude mat corolla uz spocitane :yes:

hyundai ;-) :yes:
elantra dokazala svoje kvality
| 24. 8. 2013 21:17
no... a az prijde za par roku nova Elantra... tak se asi priblizi k dnesni Corolle... ale mezitim bude nova Corolla... a tak porad dokolecka.
>:-[]

Neresim co bude za par let - ale co je ted a tady.
;-)
Avatar - 3_diamanty
elantra dokazala svoje kvality
| 24. 8. 2013 21:23
nova elantra pride mozno za nejake 3 roky aj skor... terajsia nova corolla tu bude aspon dalsich 6 rokov.... takze sa neboj... o 2-3 roky po prichode novej elantry sa misky vah naklonia na stranu elantry... a corolla bude potom tahat za kratsi koniec ako teraz za neho taha hyundai kedze je starsi ako nova corolla ;-)

vzdy je to tak ze novsi model je lepsi ako starsi.... ked pride nova elantra tak corolla bude pozadu.... tak ako je teraz pozadu starsia elantra vedla tejto novucickej corolly--- uplne normalny jav-- takto to v autach chodi.. novsi je lepsi

mna len prekvapilo to ze novsia corolla fakticky v nicom neporaza starsiu elantru.. dokonca elantra vyskolila novu corollu a to hned v niekolkych kriteriach.... v teste je to jasne popisane v com elantra corolle narobila vrasky :yes:

vo franfurkte sa chysta faceliftovana elantra.... ta bude zas kusok lepsia... z ciste uzivatelskeho hladiska ( sirka interieru, priestornost, velkost kufra, sprevodovanie ) starsia elantra doslova zraza novucicku corollu na kolena :yes: to su prekvapenia

hyundai :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
elantra dokazala svoje kvality
| 25. 8. 2013 08:32
Jajsem jenom zvedav jak bude Toyotu skolit ve spolehlivosti.
Avatar - petrumr
elantra dokazala svoje kvality
| 24. 8. 2013 21:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - R32
elantra dokazala svoje kvality
| 24. 8. 2013 23:12
Elantra sa vyrába v Korei a Toyota (pokiaľ viem) robí v Turecku len Verso... :-! tak neviem čo vlastne porovnávaš. ;-\
Avatar - petrumr
elantra dokazala svoje kvality
| 25. 8. 2013 13:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
elantra dokazala svoje kvality
| 25. 8. 2013 14:35
a jak si na to prisel troubo?
spotreba 1,6 16V
| 24. 8. 2013 21:31
reagujem na autora: "Na 140 km dlouhé trase vedené převážně po dálnici a okreskách nám palubní počítače ukázaly shodný průměr 6,2 l/100 km. To považujeme za velmi příjemné zjištění a opět jsme si položili otázku, proč se všechny automobilky honí za co nejnižším objemem a přeplňováním."
No 6,2 po okreskach je na sedan dost vela. Ja na okreskach s mojim SUV Yeti 1,2 TSi spravim bezne 5,5. A to ma vyrazne horsiu aerodynamiku. Octavia s 1,2 TSi musi robit okolo 5,0 bezne. V tom je caro malych preplnovanych motorov. Samozrejme s nimi treba vediet jazdit a radit podla indikatora spotreby. :-!
spotreba 1,6 16V
| 24. 8. 2013 21:35
k tomu je treba dodat, ze stejne SUV s 1.2 TSI pri novinarskem jezdeni po okreskach vzal pres 8 litru...
Vis, jak jezdi novinari?
Zkousi, kolik to auto vydrzi...
;-)
spotreba 1,6 16V
| 24. 8. 2013 21:38
v texte je spomenuté "prevažne po dialnici a okreskách", pričom nikde nie je uvedeený pomer diaľnica vs. okresná cesta a ty píšeš akú spotrebu spravíš na okreskách. Daj vedieť za koľko jazdíš na diaľnici
spotreba 1,6 16V
| 24. 8. 2013 21:47
Moj Yeti na dialnici vezme cca 6,5-8l. Podla profilu, vetra a rychlosti. Priemer je niekde uprostred, cize cca 7,2. Pocitam vsak, ze ak by som mal 1,6 atmo, tak to vezme 8,5-10. Minule som isiel s kamosom na KII Soul 1,6, co je aerodynamicky podobne auto ako Yeti a jemu zere priemerne okolo 8l po okreskach. Mne na rovnakej trase vzalo 6l.
spotreba 1,6 16V
| 24. 8. 2013 22:11
zacal si corollou a elantrou vs. yeti a skoncili sme pri soule ;-) . Tvoj yeti i s uspornejsim motorm bude jazdit za podobnu spotrebu ako tieto dva sedany co je fajn vysledok. Na strane druhej je spotreba tychto sedanov taktiez slusnym vysledkom vzhladom k tomu, ze su to atmo motory plniace emisnu normu EU V ;-)
Avatar - 3_diamanty
spotreba 1,6 16V
| 24. 8. 2013 21:49
neverim ze by ina stavba karoserie pri tom istom motore robila rozdiel na spotrebe 0,5 litra.... to vazne nie... lenze v teste sa redaktor vyjadruje ze jazdilo sa aj po dialnici .... za kolko jazdis po dialnici? Napr pri 130tke? asi nie za 5,5 ze? ... no vidis... tak to je dost neferove porovnanie ;-) .. corolla s elantrou urcite jazdia mimo mesta aj mimo dialnice za menej ako 6,2... ja so sportbackom 1,6tkou 86 kw jazdim mimo mesta za 5,5-5,7 ... samozrejme tiez ked k tomu zaratam dialnicu tak priemer pojde vyssie na 6,2-6,4L..... t oje normalne.. ale ciste mimo mesta sa za 5,5-5,7 s klasickou atmosferou 1,6tkou jazdit da .... ver tomu
spotreba 1,6 16V
| 24. 8. 2013 21:49
z testy yeti na auto.cz vyberam:
Úsporná jízda konstantní rychlostí 100 km/h skončila v případě širokého a vysokého Yetiho odběrem 6,2 l/100 km, dálničních 130 km/h pak znamená odběr 8 l/100 km.
[odkaz]

z testu elantry na auto.cz vyberam:
Při reálné rychlosti 100 km/h motor na šestku točí 2800 min-1 a k životu mu stačí 5,1 l/100 km. Pokud zrychlíte na český dálniční limit otáčky vzrostou na 3500 min-1 a motor si bude nárokovat 6,5 litru. Motor v tomto případě slyšíte pouze tlumeně, dominantním hlukem jsou odvalující se pneu. S o litr menší spotřebou počítejte, pokud pojedete tachometrových 120 km/h (motor v tomto případě točí 3200 min-1). Ve městě se spotřeba přehoupla přes 9 l/100 km a jako doplnění uvádíme fakt, že vůz při přebírání neměl najeto ani 2000 km. To jsou opravdu velmi slušné výsledky.
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
spotreba 1,6 16V
| 24. 8. 2013 21:54
hyundai ;-) :yes: :yes: :yes:

elantra je skvela masina ;-) , celosvetovo jedno z najpredavanejsich aut... asi nie nahodou
spotreba 1,6 16V
| 24. 8. 2013 22:47
Víš co vidím jako největší problém těhle dvou aut? Jejich globální určení. Podle mě prostě nedokážeš odladit auto tak, aby jsi se trefil do noty všem a potom je to o kompromisech. Určitě budou mít globálně dobré prodeje, ale dobře to bylo popsané na idnes.cz v testu. Auto je odladěné jak pro pákistánského policistu, pro taxikáře z Manily, tak pro člověka žijícího v Evropě. A hádej kdo bude ten nejnáročnější zákazník, který bude muset dělat kompromisy?
spotreba 1,6 16V
| 25. 8. 2013 13:01
Tieto autá sú v EU len doplnkom, primárnym trhom sú iné krajiny ;-) . Kvôli pár kusom sa ani jedemu z testovanej dvojice neoplatí robiť nejaké extra zmeny kvôli EU.
Avatar - Blue Sun
spotreba 1,6 16V
| 25. 8. 2013 19:22
Nejnáročnější zákazník, to jako myslíš Evropana, kterému lze podstrčit kdeco a marketingem nakecat, že dostává něco lepšího? >:D
Například Renault pod značkou Mercedesu... VW se znakem Audi... Zastaralý podvozek z malého auta ve velké kastli u Škody... to je ta náročnost...
spotreba 1,6 16V
| 25. 8. 2013 23:43
Marketing do toho netahej, ten s tím nemá až tolik společného, nikdo tě nenutí koupit si to, na co je reklama na každém rohu. Určitě je Evropan náročnější zákazník, než řidič někde na Blízkém východě, který " jezdil ještě před pár lety " leda tak na oslu a teď sedl do auta.
Avatar - Choochoo
spotreba 1,6 16V
| 26. 8. 2013 09:43
Spotreba - vykon. Tvoji trasu daj tyto motory s prehledem za 5 litru a pritom maji o 20kw vetsi vykon, coz zvladali atmomotory uz skoro pred 10 lety . Samozrejme je treba s nimi umet jezdit. Pokrok je tedy kde??? Asi v tom ze se to TSI 3x driv vysype :-! >:-[]
sympatie
| 25. 8. 2013 20:00
Jelikož mám jedno z aut v recenzi, nedalo mi nezareagovat alespoň všeobecně na některé příspěvky tady. Obě srovnávané auta jsou mi sympatické, jelikož se mi velice libí karoserie typu sedan a určitě nejsem sám. Sice s naprostou převahou bych dal nebýt finančních limitů přednost VW nebo BMW, ale to tady asi nepatří. K Elantře- kupovali jsme ji pro otce(62) jako novinku v Čr. ve výbavě Comfort za 334 tis. Dnes se dá cena Elantry srazit určitě víc. Na celkem solidní rozdíl oproti novince od Toyoty. Jelikož cílová skupina určitě finance řešit bude. Jediné výtky k Hyundai z mé strany jsou k laciněji působícím materiálům na palubní desce(ta v I30 je OK). Dále pak směrová nestabilita na dálnici při rychlostech nad 150 km/h(ale tolik se u nás stejně jezdit nesmí)a nějaké drobnosti viz. recenze. Auto má najeto necelých 50 tis/km bez sebemenší závady!! A to dostává pořádnou sodu, jelikož má otec auto jako zcela spotřební věc, jakožto asi většina zákazníku korejských značek. Dodnes upoutává pozornost svými tvary ( někdy je zábavné pozorovat zkoumavé pohledy majitelů podstatně dražších aut) Objektivně přiznám, že se dřív okouká než desing němců.. Do kufru se vejde dřevo do krbu, pár pytlů brambor a spousta věcí, které bych do svého praktického, leč dražšího hatchbacku dával s velkým sebezapřením. Rovněž reprezentovat svede, když pominu golfové kluby:D Souhlasím s názorem , že ceny povinných garančních prohlídek jsou odpovídající, nijak cenově drastické a určitě levnější než u VW, kde mi záruka dávno vypršela. Určitě bych vzhledem k ceně cca. 275 tis bez DPH vyzdvihl prostorný a odolný interiér, výborný rejd, komfortní odpružení, úsporný, odolný a výkonný motor(mi chybí turbo zátah). Elantra nebude asi žádný cenový držák, ale to jsme asi ani nečekali. Důležité je, že majitel je s autem naprosto spokojený a musím říct, že patří do skupiny lidí, kteří auto užívají a věnují se zcela jiným zájmům, než je motorismus a AUTO CZ. A tahle většina taky auty jezdí. Nemyslíte?
Avatar - Citrák
Toyota
| 25. 8. 2013 21:25
Mám nového Aurise 1,6 se kterým má Corolla mnoho společného. Cena servisní hodiny je 672,-Kč,Prohlídky po 15000 km:1.) 2987,-, 2.) 4329,-,3.)3122,-4.)4929,-,
5.)2987,-,6.)7905,-Kč. Podle mne, ceny jsou přijatelné. Mám najeto 3000 km a spotřebu 5,8-5,9 v kombinaci. S těžkými převody je pravda, že se musíte naučit jezdit, ale motor s Valvematicem se fakt snaží. Ke klidné jízdě stačí točit do 3000 ot/min, svižná je od 4500ot/min. Kladem je ticho při jízdě do 140 km/hod. a pohodlný podvozek. Chtěl jsem něco jiného, mám to, jsem spokojený a jízdu si užívám.
Majitelům jiných vozů přeji to samé.
Pro starší konzumenty
| 26. 8. 2013 23:10
Tak tyhle dva asiatské sedany mi opravdu vůbec nic neříkají, a to mám tento typ karoserie docela rád. A povedené atmosférické motory také, i když dnes jsou většinou zkažené emisními předpisy a přehnané dlouhým zpřevodováním (kvůli tabulkovým emisím C02). Hlavní problém ale bude u evropských zákazníků v designu - tohle se prostě bude v Evropě líbit málokomu, a to jak zvenčí, tak i zevnitř. Jsou to prostě auta pro starší automobilové konzumenty, kteří si je kupují stejně jako pračku nebo ledničku... Odhaduju, že právě proto asi příliš zdejších diskutérů neosloví, protože kdo chodí sem, tak má o auta určitě větší než spotřebitelský zájem.
Pro starší konzumenty
| 27. 8. 2013 14:14
tak že by starý dizajn VW okafky tieto su skôr pre konzervatívne typy ludí,keďže sa tam, nič roky nemení! Elantra sa ani trochu nepodobá starej Elantre moderný dizajn a mladým ludom sa to páčí,vnutorný dizajn je tiež uplné novum ako aj motor to nie je VW skodovacky MPI tzv classic ale D-CVVT je správny názov ide pekne vnutorný priestor
ako vo velkej limuzine nie ako v Superprde či ako sa to volá,ktorý je uzky/v rámci šetrenia plechu! a za takú výbavu keby som mal zaplatiť za Superpr.. tak za taku cenu mám dva Elantry,tempomat funguje výborne,ako aj dual klima pri 37stC mi stacil len minimum mať zapnuté,ako aj daždový senzor,ktorý má 3 rýchlosti,cuvací senzor výborný,vyhrievanie pred sedadiel 2 stupne,spotreba ja mám 5.5 litrov na 100 km...hlasitý senzor na zatiahnutu ruč brzdu je tiež praktický,kolkokrát zabudnem...mám 184cm a že by mi robil problem pri nastupovaní,počítač mi ukazuje vsetko,priernu rýchlost ,odjazdené Km momentalnu spotrebu,priemernu etc..záruka na karoseriu 12 rokov etc...no a 5 ročná bez obmedzenia km!
Avatar - petrumr
Pro starší konzumenty
| 27. 8. 2013 17:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pro starší konzumenty
| 17. 10. 2013 18:57
Skusil si to riesit so svojim kolegom - psychiatrom? Ved ty nie si schopny udrzat jednu suvislu myslienku. Prisambohu, pri citani tvojich textov si spominam, ako som za mladi cital texty pacientov na cviceniach z psychiatrie.

Smutne je, ze Elantra sa pisi nejakymi virtualnymi 132hp, no v pruznosti ju precura este aj 1,2TSI 85hp no a 105hp ju rozdrvi.
duál autom klima
| 28. 8. 2013 09:32
samozrejme mám dual klimu len to som chcel napísať ,že má 10 rýchlostí fukania
a mne stacil pri horucavách aj 1-2 st pekne sa to rozsvieti na spotrebu motor sa to nijako neprejavilo,a spotrebu mám vdaka,že využívam tempomat,inak je spotreba tak ako udáva výrobca priemerná 5.9l/100km a inak ukazuje to spotrebu ako pri dízeloch ako ide do kopca moment spotrebaj aj 10 litrov etc iank aj do kopca pekne ťahá..
ja už jazdím automaticky inak usporne resp nejazdím plyn -brzda.. a podobné nezmysly.. :yes: inak ked si nastavím 23 st taku fuka 23 st,len pri horucavách zapnem aj studený vzduch tak je to pri vsetkých autách aj v stred triede etc...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku