Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alfa Romeo 33: Nejúspěšnější Alfa všech dob

Alfa Romeo 33 je obchodně nejúspěšnějším modelem značky v celé její historii. Přesto se na ni trochu zapomnělo.
Zpět na článek
Avatar -
12. 9. 2013 12:52
Re: Docela dobrej clanek - i kdyz v tradicne pejorativnim to
Hele a to jste vážně zapomněli na všechny ty problémy s tím autem spojený? Na to, že pomalu každej den to byla jiná - ovšem každý den nějaká - závada? To auto nemělo pár charakteristických problémů, ale chyba byla snad v každém dílu. Tedy u 33 1.7 16v to byla navíc ještě za příplatek ta stejná: zoufale poddimenzovaný motor, který - když se mu šláplo na krk - ojnice proletěla vanou? Že Permanet4 jen výjimečně taky pemanentě fungovala? Věčný problémy s elektronikou, často vyhořelou elektrikou, hydraulikou, snad všechna těsnění, co tam kdy byla, tekla - občas i najednou...
Vždyť to bylo jedno z nejhorších aut, který Alfa kdy vyrobila a který bylo na počátku oné pověsti nespolehlivého auta. Pravda, v článku zmíněná Arna nebo modely s agregáty od GM byly ještě horší, ale to nic nemění na problematičnosti 33.
Stejně jako všechny produkty Fiatu, cokoli se v 60. až 80. letech vyrobilo na jihu Itálie bylo dobré tak leda do šrotu a mělo taky cenu šrotu. Socialistický inženýring italské vlády, který nutil nevzdělané nemakačenky vyrábět technicky náročné výrobky, nesl zasloužené ovoce, jehož plodem byl šmejd na entou.
Žádná nostalgie se mne při zmínce na AR 33 nebo Alfasuda nezmocňuje, na rozdíl od jiných modelů této značky (třeba 75, GTV a spol. které sice měly taky chatrné zdraví, ale mělo to nějaký smysl, něco za to zákazník dostal).
Podle mého názoru Alfa 33 byla jedním z modelů, které se zásadně zasloužily o zažití dogmat, že Alfy jsou poruchové a servisně drahé.
Avatar -
12. 9. 2013 12:39
Re: Zapomenuta nikoli neprávem
"ale alfista je tak vyplašenej, že to porsche funguje bez závad"
Ach Bože!
Ta auta mají ÚPLNĚ STEJNÝ ZÁVADY, protože jsou konstrukčně velmi podobná. Největší problémy jsou u obou s převodovkou (zatímco u 75 nejvíc zlobí dvojka a zpátečka, u 944 Turbo se víc rozpadají diferenciály), 75 má snad jen o jeden problém navíc, a tím je spojovací hřídel s trojicíc Hyrdyspojek, zatímco nemá prakticky problémy s turbomotorem, na rozdíl od onoho 944 Turbo.
Takže zse kecy v kleci bez osobní zkušenosti.
Kdybyste si u těch keců o německý nadřazenosti vybrali alespoň jedno jediný auto, u kterýho by to byla pravda... a jedna technická: kdyby byla německá technika nadřazená té ostatní, mluvili bychom tu všichni německy a hajlovali. Hitler prohrál právě a jenom díky nespolehlivé technice... kterou blbečci tady neustále opěvují a opěvují a plácají jeden nesmysl na druhý.
Avatar - euro89
26. 8. 2013 08:14
Re: 33
Já jsem o ní uvažoval v dobách, kdy jsem ještě neměl k dispozici služební auto, jako o autě na zimu. Tenkrát jsem chtěl něco z kvarteta Alfa Romeo 33 Giardinetta 4x4, Fiat Tempra SW 4x4, Lancia Dedra SW Integrale nebo příp. Lancia Y10 4WD. Bohužel všechny výše zmíněná auta je dnes už problém sehnat v top stavu. A já nechtěl žádnej šrot, který by se musel dávat do kupy. Chtěl jsem zachovalé auto, kde by stačilo vystříkat dutiny a podvozek voskem a bylo by z toho ideální auto na zimu. :-)
Avatar - sendador
26. 8. 2013 07:20
Re: 33
Mne se 33 taky dodnes libi, naopak ale vice verze po faceliftu. :yes: Pokukoval jsem po ni jako po prvnim aute, nakonec jsem vzhledem k mnozstvi penez, co jsem mel k dispozici, koupil jsem olitanou Tempru, Kdo vi, mozna jsem si tim usetril spoustu nervu i penez.
25. 8. 2013 21:45
Re: Zapomenuta nikoli neprávem
Po právu zapomenuta, byla moje první auto 33 P4 ´92. Motor fenomenální. Zbytek stálo za starou belu, torzní tuhost legrační, výměna svíček alá gynekolog, brzdy nedostatečné, protikorozní úprava ruského plíšku minimální. Každá jízda byla tajný závod, prostě peklo, pořád naplno, bylo to jako droga, ale člověk neměl jistotu kam to poletí. Rád vzpomenu, ale spíš zapomenu. 75 jo to je jinej level, tam po seznámení, měl člověk jistotu, že to jde dveřma napřed, auto bylo dobře vyvážený. Samozřejmně je to taky zabitý, protože podstatný náhradní díly vod Fiatu nejsou a poslední pár evropskejch šrotovacích akcí, zvedlo cenu náhradních dílů nepěkně vysoko a těch 200 koní z vrcholný verze, je po chvíli málo, pak je na řadě 944 turbo, kde by to mohlo na chvíli stačit, ale alfista je tak vyplašenej, že to porsche funguje bez závad, až zjistí že to auto nemá duši a leze zpátky do alf, kde jejich "busso" je nikým nepřekonané a snad poslední GT 3,2 ( 156 GTA ) jsou těmi alfami o které bojovat. Alfa měla zemřít na vrcholu, stejně jako i měla umřít Lancia, nebo měli z masové produkce jít do kusové výroby a přečkat těžké časy, ale italský socialismus s nynějším evropským je plivancem na slávu se kterou mohli tyto automobilky odejít ze světa hrdé, no majitel to tak chtěl, tak má to.
Avatar - kosmonaut
25. 8. 2013 19:20
Re: 33
ten interier před faceliftem je prostě pecka :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
25. 8. 2013 15:34
Re: ...
jde o pojeti.
4x4 byl rucně razeny...pres zubovy spojky, tak si to asi umis predstavit.
Byla to "vyprostovaci" ctyrkolka, ne sportovni...
Avatar - Ja Prvni 123
25. 8. 2013 15:33
Re: ...
hmm, to neni vcera.
Neni uz to ani predevcirem.
V te dobe jsem Alfy opravoval... takze mi jich rukama proslo hodne - aniz bych je vlastnil.
VM jsem vlastnil.
1.5 4x4 jsem vlastnil taky...
;-)
Avatar - euro89
25. 8. 2013 12:03
33
Pro mě nejhezčí předokolková Alfa Romeo. :yes: Problém je, že se mi líbí jen předfaceliftem a ty dnes již téměř vymizely. Sehnat např. předfaceliftovou verzi 33 Giardinetta 4x4 je dnes téměř nadlidský úkol.
Avatar - pelikoš
25. 8. 2013 10:54
alfička
alfa romeo by potřebovala zopakovat prodejní úspěchy, aby vůbec nějaká alfa zůstala ;-)
Avatar - Emel
25. 8. 2013 10:43
Zapomenuta nikoli neprávem
Opravdu jste chtěli napsat, že se na ní po právu zapomnělo?
25. 8. 2013 10:11
Re: ...
No, v té době měl Golf 1.6 TD, který i když nijak moc nejel, tak byl aspoň kultivovanější - na druhou stranu je možný, že jsem jel s extra vylítaným kouskem 33 TD. Ony odrbaný silentbloky udělají hodně.
Bral jsem to spíš v relacích těch boxerů - benzíny měla 33 naprosto perfektní, v 1.7 16v to byla parádní motokára.

Permanent neznám, ale ty první bez viskospojky asi stály za houby (na suchu, na sněhu mohly být fajn).
25. 8. 2013 10:04
Re: ...
Na to se nedá neragovat: "Rumama mi slo par 1.7 s pemanentem..." :yes: >:D Kolik jich bylo včera? ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
25. 8. 2013 09:21
Re: ...
;-)
pisu to dole - mne VM jako strasliva neprisla!
A neco jsem se s ni najezdil... popravde jsem se opravama techle motoru nekolik let zivil - malokdo to umel, a pritom to nebylo slozity!
Jen to chtelo vedet, jak na to... jako vsechno. Kdyz to umis, tak je to sranda.

Ctyrkolka byla dobra - mel jsem kombik s 1.5 a rucne razenou - a ta nemela chybu.
Rumama mi slo par 1.7 s pemanentem... ale od te bylo lepsi se drzet dal. Skoro nikdy nefungovala dlouho.
;-)
Avatar - Ja Prvni 123
25. 8. 2013 09:17
Docela dobrej clanek - i kdyz v tradicne pejorativnim tonu.
mel jsem jich nekolik - a bylo to uzasny auto.
Zapomnenli dodat, ze v te dobe rezavela vsechna auta... bylo to pred prichodem pozinku.
A jeudilo to omamne! Akorat bylo treba hledat vstrikovanou verzi - zejmena dva karburatory nikdo nedokazal seridit a hadalo se to... podobne jako osmivalec ve starych Range Roverech.
;-)
Jo - a ten VM turbodiesel se k tomu naopak hodil stylem uplne dokonale! Trochu chuliganske auto s drsnym trivalcem bylo uplne v poradku... i kdyz modernizovana verze byla lesi. Mela 62 msito 54kW. Ze je to malo? Mluvime o aute s vahou nekde kolem 900kg... takze min, nez dnesni Panda!
Presto mel ten diesel jednu "vadu"... byl tezkej a predni naprava to "nedavala". mela predni ramena - slozita, dvojite rozvidlena - vylisovana z plechu.
:-(
Driv nepo pozdeji se "roztahala" i pod benzinem, ale pod tim dieselem to bylo spis driv, nez pozdeji... ale rad jsem je na svem SW s VM s chladicem vymenil, protoze jinak to jezdilo jako vitr a kolem 5 litru, coz byl v te dobe malej zazrak!
Rad na ne vzpominam... i kdyz jsem v dvoudverove verzi Sprint s 1.7 benzinem malem prisel o zivot, prisel o pritele a dodnes kulham...
:-(
25. 8. 2013 09:11
...
Tenhle článek mi udělal radost, 907 je srdcovka :-)
Byla by chyba nezmínit, že se 33 dala koupit i se strašlivým tříválcovým turbodieselem a také ve čtyřkolce.