Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetá Škoda Octavia 1.9 TDI: Úspěch zaručen

Octavia má na domácím trhu doslova na růžích ustláno. Zájem motoristů je velký, a pokud se objeví vůz s nízkým kilometrovým proběhem, v autobazaru se dlouho neohřeje. Nám se podařilo najít jeden extrémně zachovalý exemplář.
Zpět na článek
26. 8. 2013 08:23
26. 8. 2013 08:41
26. 8. 2013 09:13
26. 8. 2013 09:31
26. 8. 2013 11:28
26. 8. 2013 14:54
26. 8. 2013 15:37
26. 8. 2013 15:45
27. 8. 2013 08:15
27. 8. 2013 14:42
28. 8. 2013 08:26
26. 8. 2013 10:17
26. 8. 2013 12:17
26. 8. 2013 16:18
26. 8. 2013 14:23
26. 8. 2013 08:47
26. 8. 2013 18:57
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 8. 2013 08:52
26. 8. 2013 10:24
26. 8. 2013 18:59
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 8. 2013 09:17
26. 8. 2013 10:02
26. 8. 2013 10:50
26. 8. 2013 10:26
26. 8. 2013 10:46
26. 8. 2013 10:59
26. 8. 2013 11:47
26. 8. 2013 10:55
26. 8. 2013 11:01
26. 8. 2013 11:52
26. 8. 2013 12:20
26. 8. 2013 13:04
26. 8. 2013 14:05
26. 8. 2013 18:22
26. 8. 2013 19:04
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 8. 2013 23:29
26. 8. 2013 12:07
26. 8. 2013 13:03
26. 8. 2013 14:09
26. 8. 2013 11:34
26. 8. 2013 12:37
26. 8. 2013 12:45
26. 8. 2013 12:51
26. 8. 2013 11:41
26. 8. 2013 11:46
26. 8. 2013 12:25
26. 8. 2013 12:27
26. 8. 2013 14:14
26. 8. 2013 13:06
26. 8. 2013 13:07
26. 8. 2013 18:12
26. 8. 2013 23:17
26. 8. 2013 19:07
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 8. 2013 11:37
26. 8. 2013 10:58
26. 8. 2013 11:20
26. 8. 2013 18:35
26. 8. 2013 11:46
26. 8. 2013 11:54
26. 8. 2013 12:57
26. 8. 2013 13:05
26. 8. 2013 16:36
26. 8. 2013 18:17
26. 8. 2013 18:30
26. 8. 2013 20:01
26. 8. 2013 11:57
26. 8. 2013 12:08
26. 8. 2013 12:51
26. 8. 2013 12:06
26. 8. 2013 22:31
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 8. 2013 16:29
26. 8. 2013 16:43
26. 8. 2013 22:36
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 8. 2013 17:55
26. 8. 2013 20:01
26. 8. 2013 23:05
26. 8. 2013 23:23
26. 8. 2013 23:48
27. 8. 2013 00:47
27. 8. 2013 01:53
27. 8. 2013 08:19
27. 8. 2013 09:46
27. 8. 2013 12:40
27. 8. 2013 12:41
27. 8. 2013 10:59
26. 8. 2013 08:23
Ocetavia
V roku 97 obstojné auto, v dnešnej dobe približovadlo výhradne pre extrémne nenáročného motoristu. Jazdné vlastnosti neboli zvlášť dobré ani v časoch, keď sa Octavia I predávala, nie ešte dnes. Krátky rázvor a dlhé previsy sú dosť výrazným špecifikom.
Absencia klímy je dnes už veľkým mínusom, tohtoročné štyridsiatky v prehriatom aute si radšej ani nechcem predstaviť. Šíber bol dobrým riešením v časoch, keď v lete boli najvyššie teploty okolo tridsiatky.
Rok som jazdil na Octavii Tour 1.9 TDI 77 kW, neviem jak na tom bola reálne s kvalitou voči pôvodným Octaviám I, ale prebral som ju s nájazdom asi 60 tis. km, a bol to rozhrkaný šrot, ktorý si označenie "auto" zaslúžil len s prižmúrením oboch očí...
Myslím, že v dnešnej dobe kúpu 15-ročnej Octavie, hoci v relatívne dobrom stave, máločo ospravedlní. Iba ak láska k Octavii I... :-)
Rozbalit vlákno
14
26. 8. 2013 08:41
Re: Ocetavia
No s těma jízdníma vlastnostma bych to neviděl tak divoký. Jsem majitelem O1 TDI. Minulý týden jsem jel služební O3 1,6 TDI a s hrůzou zjistil, že jízdní komfort na dírách se nijak neliší od mojí O1. Docela zklamání u o 16 let novějšího auta. O1 je auto poplatný době svýho vzniku. Škodovka produkující do té doby jen hnijící šroty potřebovala zoufale udělat auto, kterým by prorazila do světa. Na O1 tedy nenajdeme, žádná ojebávky, úsporné opatření ani nic podobného. Proto ty auta tak drží. Kvalitní plasty v interiéru se ani po více než deseti letech nemění, neošoupou ani nijak zásadně nevyblednou. Převodovka chodí i na 200 000 km jak víno a všechno funguje jak má. O2 už vznikala v době kdy Škodovka získala ve světě jméno a bylo potřeba co nejvíc maximalizovat zisky. Tudíž interiér zaplavily levný plasty a z auta je cítit i další úsporný opatření. Např. výrazně horší převodovka než u O1, jejíž řadící projev už u nového auta za mnoho nestál a při 200 000 tis řidič doslova neví co tam má za kvalt. Čili tvůj pocit rozhrkaného šrotu celkem chápu. Uvidíme jak na tom bude O3 Už teď je jasné, že jízdním projevem je horší než O2, ale třeba to napraví levným provozem a dlouhověkostí jako tomu bylo u O1.
26. 8. 2013 09:13
Re: Ocetavia
dovolim si reagovat. O1 sa da opisat ako najspolahlivejsia Octavia. V case svojho vzniku to bolo velmi dobre auto, az na pristrojovu dosku. Ale to Skodovka rychlo pochopila a neskor uz bol interier prakticky bez chyby. Je to pomerne velke a nenarocne auto, ktore dokaze robit stale radost a ta spotreba pri TDIckach je priam zazracna. A to uz nehovorim o solidnosti, ktora z toho auta priam dycha. Pravda je, ze dnes su auta uz uplne inde, ale stale ma co ponuknut a v mnohom prekonava sucasne auta ( spotreba, spolahlivost, nenarocnost, velky batozinovy priestor ) A tie jazdne vlastnosti pri spravnom vybere obutia nie su vobec zle. Len treba vediet jazdit.

O2 pridala na tolko kritizovanom priestore vzadu, pridala uplne novy podvozok, bola daleko komfortnejsia, tichsia, istejsia na ceste, interier bol oproti O2 tiez lepsi i ked sice dverove vyplne stratili foliu ( povodne ju mali mat, ale koncernova politika nedovolila ) no oproti O1 dostali aspon hornu cast zo slushu ( makceny plast ). Spolu s dieselovym dvojlitrom a seststupnovou prevodovkou to dotiahla O2 doslova do dokonalosti. O setreni v tom case nebolo ani reci. Vtedy sa islo tvrdo po kvalite a na aute to bolo vidiet. Len ta spolahlivost uz nebola taka, aka pri O1. Proste sa objavilo viac spotrebnych dielov. Aj koncern pochopil, ze robit neznicitelne auta je sice pekna reklama, ale ked nezarobis, nemozes robit biznis.

O3 je stavane uz na celosvetovom trende setrenia. No auto dostalo centimetre navyse, novu platformu, motory a zaujimavy design. Jediny problem je montaz jednoduchej napravy aj pri relativne silnejsich motorizaciach. Nie je to problem ale jazdnych vlastnosti, ale komfortu. To si bohuzial bezny vodic vsimne na rozdiel od tych jazdnych vlastnosti hned. Mozno sa dockame zlepsenia. Mozno casom pride aj na zlepsenie aj tak velmi dobreho interieru - teda niektorych pouzitych materialov. Zrejme opat zohrala svoje koncernova politika. Ale zasa oproti Golfu dostala Octavia vacsi razvor, co si myslim ze je uzitocnejsie ako spickove plasty.
26. 8. 2013 09:31
Re: Ocetavia
jen krátká reakce. Přesně jak píšeš. Škoda pochopila, že dělat spolehlivé dlouhověké auta je patřičně neuživí. Nicméně 2,0 TDI a výraz "do dokonalosti" bych teda nepoužíval. Problémy olejových čerpadel jsou u těchto motorů celkem běžná a pro motor celkem fatální závada. Nevím kdy Škodovka v tichosti zjednala nápravu, ale teď už tím 2,0 TDI netrpí. (samozřejmě velká stahovačka aut ala Toyota se u Škodovky nikdy nekoná, tam se to mění v tichosti při běžný garančce).
26. 8. 2013 11:28
Re: Ocetavia
ten dvojliter bol mysleny ako motoricky. Nie co sa spolahlivosti tyka. No a nie je dvojliter, ako dvojliter. Boli 8 ventilove, 16 ventilove, PD, CR, 81kW, 103kW, 125kW...takze dolezity je kod motora. Poznam motory, co netrpia nicim a ano, su dvojlitre, ktore maju od dokonalosti daleko... :'-(
26. 8. 2013 14:54
Re: Ocetavia
Napsat že O2 má převodovku po 200tisíc km v háji je zase jeden z mnoha ukrutných "slovenských názorů" Ty woe :no:
26. 8. 2013 15:37
Re: Ocetavia
Neřekl bych v háji, jen s ní řadit je utrpení, protože z tý vyšmatlaný kulisy ani nepoznaš co tam máš aktuálně zařazený a co, že se ti to tam vlastně povedlo kdy zařadit. Ona je ale tak bídná, že to v podstatě dělá už skoro od novýho auta, takže máš pravdu na 200 000 není v háji. Jen je svým projevem výrazně mizernější (přímo krok zpátky) oproti převodovce v O1.
26. 8. 2013 15:45
Re: Ocetavia
Nevím no. To musí být rukama
27. 8. 2013 08:15
Re: Ocetavia
To že je manuální převodovka v O2 horší než v O1 je rukama? Proč myslíš? 8-s
Avatar - JDM
27. 8. 2013 14:42
Re: Ocetavia
no protože OII má doma proč asi ... >:D
28. 8. 2013 08:26
Re: Ocetavia
To je naprostý nesmysl, kámoš má na O2 najeto 260.000 km a řazení je jak u nového auta, řídil jsem jí půl cesty do Chorvatska. U tebe zřejmě zanedbaná údržba, nebo neumíš řadit a rveš tam ty kvalty kladivem. ;-\
26. 8. 2013 10:17
Re: Ocetavia
"Uvidíme jak na tom bude O3"

Odpovedal si si sam:
"jsem jel služební O3 1,6 TDI a s hrůzou zjistil, že jízdní komfort na dírách se nijak neliší od mojí O1."
"O2 už vznikala v době kdy Škodovka získala ve světě jméno a bylo potřeba co nejvíc maximalizovat zisky. Tudíž interiér zaplavily levný plasty..."
Takze na ozone (O3) sa setrilo este viac, nez na kysliku (O2)
26. 8. 2013 12:17
Re: Ocetavia
ozon, kyslík. Dobrý přezdívky. Lepší než psát O2, O3 ;-) ale je to tak, úspory budou ještě zásadnější. Na první pohled to není cítit. Možná se cost savingy objeví časem jak se bude auto používat.
26. 8. 2013 16:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KANKUNEN
26. 8. 2013 08:27
Skvělé auto = neprodejný vzorek
Majitel takového auta si kupce vybírá, já jsem to taky tak udělal. Jinak Octavia TDI se v bazaru nekupuje. Uvažuj jako já, mám dobré auto - prodám známému. Má to auto mouchy - šup s tím do bazaru. Ty různé mouchy a podobně může trvat pěkně dlouho, než na to někdo příjde.
Rozbalit vlákno
39
Avatar - Atlis
26. 8. 2013 08:44
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
to auto v dnesnej dobe diskvalifikuje hlavne fakt, ze nema klimu - to je "moucha" pomerne lahko odhalitelna... ;-)
Avatar - R32
26. 8. 2013 10:21
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
Ja staré auto (aj keď je v dobrom stave) nikdy nepredávam rodine a známym... Ak to robíš si na dobrej ceste pobabrať si dobré vzťahy nakoľko keď sa nejaká závada objaví bude to prvá vec ktorú ti (s radosťou) oznámia. 8-s
Avatar - KANKUNEN
26. 8. 2013 10:58
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
Celé to otoč, auto máš přece koupit od známého, protože víš co se s tím autem dělo celou dobu. Přece svoje servisované auto v superstavu nedáš cizímu a kámoše pošleš do bazaru. Ten kámoš ti pak bude každou závadu vyčítat, že kdyby si to prodal svoje auto jemu, tak mohl mít klid.
Avatar - R32
26. 8. 2013 11:08
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
To máš tak, ja kamarátov do bazáru po auto neposielam a vonkoncom im žiadne (jazdené) auto nedoporučujem. Preferujem kúpu nového a pri dnešných cenách (a možnostiach financovania) nových áut ani nevidím dôvod kupovať jazdenku nech už má históriu známu alebo nie. Bezpečnosť je u mňa na prvom mieste a voziť svoju rodinu v starom aute mi skrátka príde ako zbytočné hazardovanie s tým čo už potom nebudeš môcť napraviť (alebo si kúpiť), takže je to šetrenie na nesprávnom mieste.
Leda tak ak by som staval dom a potreboval nosiť stavebný materiál tak by mi to bolo asi jedno. Samozrejme by to bolo 2. alebo 3. auto v rodine...
Avatar - Barrichello
26. 8. 2013 11:30
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
Ted je otázka, zda nové auto za dejme tomu 250 000 kč je bezpečnější než ojeté za 300 000 Kč.
Protože za 250 si můžeš koupit něco ve stylu Fabie nebo vybavené Dacie a tom tvrdit že je to bezpečnější jak 8 let starý auto vyšší střední bych si teda netvrdil....

Ted zapomen na cokoliv ostatního. Hodnot pouze bezpečnost.

Crash test Fabie vs MB E nebo Sandero versus 300C. A nárazz těchto vozidel dejme tomu do zdi ve 40ce.
Hádej co dopadne lépe >:D
26. 8. 2013 11:37
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
Koukat se na to, co dopadne lépe, je krátkozraké. Důležité ovšem je, jak dopadne posádka vozu. K čemu mi bude, že auto, typu železného ingotu, bude mít pouze "pár škrábanců", když posádka zkape na vnitřní zranění - v důsledku decelerace potrhané vnitřnosti... :-!
Avatar - Barrichello
26. 8. 2013 12:35
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
Ona tahle auta mívala už tehdá v základu 8 airbagů či víc, což tyhle pidi mini autíčka do 300 táců nemaj dodnes >:D Nebo aspon ne v základu.

A další věci jako jak dlouhá je kapota co pohltí část energie, jak kvalitní materiály jsou u auta vyrobného tehdy a dnes, kdy se šetří ještě mnohem víc jak tehdy a v neposlední řadě jak moc je potřeba šetřit u auta co stojí nové 300 tis a co stálo nové 800-1,5 mega >:D
26. 8. 2013 12:49
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
No nic, opět si ukázal jedno, že tomu až tak moc nerozumíš... :-!
Avatar - KANKUNEN
26. 8. 2013 13:18
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
No chlapi auto je hlavně na ježdění, že. Za 250 pořádné auto nekoupíš-
26. 8. 2013 13:56
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
A máš to. Prostě víš prd. 300C je nebezpečná rachotina a Fabka za 200 moderní bezpečný auto. Hele nemá cenu se s takovýma lidma hádat. Mají svojí pravdu. ;-)
Avatar - Barrichello
26. 8. 2013 16:07
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
To víš no. Vlastně i Felicie je proti takovýmu Stratusu bezpečnější auto, zatímco v ocelovém ignotu ti vyskákaj střeva strachy ven......

Jossalito zaspal dobu, to co popisoval platilo v 70. letech, kdy ta Volha měla ohnutý nárazník a rozbité světlo a řidič byl KO.
Od tý doby ta kontrukce aut trošku pokročila, a hlavně přibyly airbagy, sou lepší bezpečností pásy atd.

Ale pořád platí to že než sedět v novým Sparku a spol. je lepší to 5 let starý 300C nebo cokoliv z jeho tehdejších konkurentů v této třídě.
26. 8. 2013 13:55
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
Nechceš snad 300C titulovat jako železný ingot?
26. 8. 2013 14:16
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
Nechceě snad tvrdit, že nedošlo k žádnému vývoji deformačních zón a k zvýšenému použití vysokopevnostních materiálů... :-!
26. 8. 2013 14:23
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
vysokopevnostních materiálů kterých je na Fabce jako máku ;-) Viděl si někdy skelet Fabie, aby sis aspoň dokázal představit ty deformační zóny z vysokopevnostních materiálů o kterých tu píšeš?
Promiň pokud bych si musel vybrat jestli mám nabourat v nový Fabii nebo v 8 let starým 300C tak pro Chrysler neváhám ani vteřinu.
26. 8. 2013 14:28
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
A kdo se tu baví o Fabii?
26. 8. 2013 15:34
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
Ty s Barrichellem. Já se jen přidal.
26. 8. 2013 15:48
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
Cože??? Tak to ses hodně spletl. 8-s :no:
26. 8. 2013 18:38
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
Deformoční zóny se rozhodně nedělají z vysokopevnostních materiálů. Ty se používají v prostoru pro cestující, výztuhy,A + B-sloupky, prahy . Deformační zóny je potřeba v rámci možností řízeně deformovat, tudíž použití vysokopevnostní oceli by bylo kontraproduktivní.
Avatar - Barrichello
26. 8. 2013 15:58
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
Mě stačilo vidět sílu blatníků, výztuh a vůbec kontrukci přední části u odstrojenýho Hyundai Getz.
Doslova papírový auto >:D

Jukni se někdy na tu traverzu co maj pod předním nárazníkem ameriky, když se jim tak směješ. Možná ti pak něco dojde.
Avatar - Ja Prvni 123
26. 8. 2013 21:34
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
ona je to docela legrace.. Fabia je poslední bezpečnostně poctivý auto od Škodovky.
;-)
Takže má pevnější skelet než Oktávky... dejte někdy řeč s někým, kdo "to" jezdí sbírat na silnice...
>:-[]

Getz je parodie - k tomu nic.
;-)
Avatar - JDM
27. 8. 2013 14:46
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
a on malý auto typu fábie má nějakej antidecelerátor?? nebo antivnitřostítrhátor? >:D
Avatar - R32
26. 8. 2013 11:38
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
Fabia je predsalen výbehový model, ale napr. nový Yaris, P208, Clio sú natom s bezpečnosťou výborne. No ťažko tu polemizovať nakoľko keď potrebuješ "veľké" auto na dlhé štreky tak Yaris asi nebude to pravé...
26. 8. 2013 13:34
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
Za tech 250 se da koupit i C4, dokonce i 308 (aspon jeste nedavno byla za urcitych podminek za 239) a dalsi...
Avatar - Chuck Norris
26. 8. 2013 15:36
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
nechápu co je bezpečnýho na malejch autech...
Avatar - Barrichello
26. 8. 2013 16:02
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
Deformační zony přeci.
Ted otázka pro místní diskuteréy: kdo z vás by chtěl sedět ve Sparku či Fabii do který to nacpe Audi Q7 (nebo nějaký jiný 2tunový suv) namísto toho aby seděl v 5-8 let starý káře vyšší střední.

A proč kupují bohatí podnikatelé svým manželkám a milenkám velká SUV ? Že by kvůli bezpečnosti?

Tak kdo by chtěl sedět ve Fabii? Nehlašte se všichni.....
26. 8. 2013 16:58
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
A proč kupují bohatí podnikatelé svým manželkám a milenkám velká SUV ? Že by kvůli bezpečnosti?

V 85% případů jim to kupují jen proto, že je to prostě modní a mají na to prachy....na bezpečnost manželek a milenek tihle lidé zcela serou ( a to nemám ze své hlavy, ale z úst několika z nich, kterým se o tyhle káry stáráme)
Avatar - Chuck Norris
26. 8. 2013 17:52
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
to byla předpokládám ironie že?...
Avatar - R32
26. 8. 2013 18:54
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
Tak si vyber kde by si chcel sedieť: Renault Modus vs Volvo 940 :-) presne podľa tvojho receptu, nový malý vs starší koráb

[odkaz]
26. 8. 2013 20:14
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
Taky mě napadl tenhle test, ale s někým se tady nemá cenu hádat... Nikdy nevyhraješ, ale držím palce.
Avatar - Ja Prvni 123
26. 8. 2013 21:42
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
to asi nebyl dobrej příklad.. díval ses dobře?
Sělají si z nás srandu.. v tom Volvu chybí motor.
:-!
26. 8. 2013 22:43
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
I kdyby tam ten motor byl, tak to nic neresi, jelikoz to volvo je stare 20 let, zatimco 5-8 let stara vyssi stredni jiz obsahuje vetsinu dnes pouzivanych prvku pasivni i aktivni bezpecnosti a k tomu pridava vetsi hmotnost a rozmery. Renault Modus ziskal 14 bodu za ochranu posadky pri celnim narazu. Spark ma 11, Fabia 13, Clio 14 a treba takovy Yaris ma 15. Pro srovnani par zastupcu SUV - Q7 - 12, M - 15, Evoque - 12.5 atd. Pokud se boura do deformovatelne prekazky, jsou na tom mini a SUV podobne, jenze pri vzajemnem stretu by se vysledky dramaticky lisily. Bodove vysledky jsou srovnatelne pouze, pokud neni rozdil v hmotnosti vozu vetsi, nez nejakych 200 kg. 5-8 let stara vyssi stredni by tedy v pripade stretu se soucasnym SUV (treba te Q7 uz je take 5-8 let) byla oproti mini ve vyhode. Napriklad ojety Mercedes E ziskal pred 11 lety 13 bodu, stejne, jako A6 pred 9 lety, 5 let stare Volvo V70 (aktualni model) 15 bodu, 8 let stary Lexus GS taktez a treba Honda Legend z roku 2007 dostala 13. Vysledky narazu do deformovatelne bariery jsou tedy +- srovnatelne napric tridami, nicmene pri vzajemnem stretu by platilo cim tezsi, tim lepsi. Tady je odkaz [odkaz] v uvodu je vzajemny stret, posadka fiatu by nejspise neprezila a potom nasleduje simulovany test s vozem stredni tridy, ktery take dopadne mnohem hure pro fiat a to dostal v testech 15 bodu a Q7 pouze 12.
Avatar - Chuck Norris
26. 8. 2013 23:00
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
když někdo nechce chápat tak to fakt nemá smysl... jasně porovnat auto z osumdesátek proti funglovce je vtipný ale to co se tu řeší s tím nemá nic společného... raději budu sedět ve dvoutunový Q7 která tuším nemá 5 hvězdiček než ve fiatu 500 který určitě má... zákony fyziky jsou prosté.. obě auta nedopustí aby náraz prošel brutálně do kabiny ale když budu sedět ve fiatu budou na mě pusobit troufnu si ze svého laického hlediska tvrdit násobně větší síly G... dopadnu mnohem hůře stejně tak jako fiat který se musí najednou poprat s mnohem větší vahou oproti té své kdežto Q7 díky mnohem menšímu přetížení bude muset odolat třeba jen 3/4 své váhy...
Avatar - R32
27. 8. 2013 00:52
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
Gro celej tejto diskusie bolo o tom, že či je z hľadiska bezpečnosti lepšia 16 ročná Oktávka (2 vôbec ešte funkčné airbagy?) alebo priložiť ešte pár klackov a vziať nové auto nižšej kategórie... napr. spomínaný Yaris, P208, Clio atď. Tak tu už nepleťte preboha Q7,.. Mne nešlo apriori o búranie ale o aktívnu a pasívnu bezpečnosť, Tieto nové autá majú okrem lepších deformačných zón a väčšieho množstva vysokopevnostnej oceli aj ESP, ABS, 6-7 vakov, skrátka sú o dekádu ďalej a z môjho pohľadu jednoznačne lepšia voľba ako 16 ročná Oktávka ktorej sa tu toľký zastávajú.... 8-s
Avatar - Barrichello
27. 8. 2013 01:03
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
Chuck: konečně někdo kdo má rozum a umí číst.

Já mluvím o 5 max 10 let let starých kárách a oni vytáhnout test káry z 80. let......to snad ani nemácenu komentovat.

Jak sem psal, u Volhy se ohnul nárazník a rozbilo světlo ale bylo po tobě, nicméně tyhle doby už sou dávno pryč....

Prostě pokud někdo tvrdí, že ve 2013 Fiatu 500, Sparku, Fabii, I20 apod. je na tom při bouračce líp než ve 2008 E-klasse, BMW 5xx, A6, 300C, Volvu S80 atd......tak je u mě šílenec.
Avatar - Barrichello
27. 8. 2013 00:54
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
Máš doma katalog aut z let 2005-2008?

Jestli ne, tak si ho sežen.

Protože jestli je tohle volvo 5-8 let stará kára, tak sním svuj klobouk. Navíc vrak bez motoru....to nemyslíš vážně, vid?
Avatar - JDM
27. 8. 2013 14:50
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
bezpečný parkování
Avatar - Ozzman2
26. 8. 2013 10:32
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
Tohle je blbost... né vždy máš po ruce známého, který zrovna potřebuje auto, kterého se chceš zbavit.. A čekat rok-dva někomu, kdo na něj našetří, nebo dojezdí to své, dáš ho do bazaru... samozřejmě že je to výhoda, protože bazar ti dá třeba méně, nebo neocení tvou nadstandartní péči o auto či sadu zimních gum, nebo disků, ale vždy to prostě nejde a pravidlo, že do bazaru se dávaj jen ty špatná auta taky není uplně pravda.
Avatar - Otrava
26. 8. 2013 12:19
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
Není to taková blbost. Ne, že by snad v bazaru nekončily i dobré kusy, ale je to hodně o štěstí.
Dobře, tak dejmetomu, že nenajdu mezi rodinou a kamarády nikoho, kdo by chtěl můj krásný zachovalý vůz. Ani se mi jej nechci sám prodávat s přirážkou a doufat, že někdo ocení jeho stav adekvátní částkou. Tak jej dám do bazaru. V bazaru, pakliže se auto nestočí a neprodá za vyšší částku, je slušná pravděpodobnost, že technik dá vědět kamarádovi, že tam mají skvělý kauf a auto velmi rychle zmizí z prodeje.
Avatar - Ozzman2
26. 8. 2013 12:30
Re: Skvělé auto = neprodejný vzorek
To je fakt... prodali sme takhle 2 vozy, které byly velmi slušné do bazaru a do 2 dnů byly pryč... jednou to byla Felicia a podruhé Seat Cordoba... :-) Škoda, že je nikdo v okolí nechtěl :-)
26. 8. 2013 08:47
Historka
Jeden můj známý, který si přivydělává kšeftíčkama s autama, má velkou slabost pro opačné pohlaví (a zároveň si moc nevybírá, je vděčný za to co je k mání:-) Jednou se
v místním pohostinství seznámil s jednou slečnou, která se mu mezi řečí zmínila, že jim
zůstal po dědovi z blízké vesnice automobil, Škoda Favorit, a že neví co s tím. Že prý je to starý krám, co už asi nikdo ani nebude chtít. A von, že by se na to mohli zajet podívat.
Tak tam jiný den vyrazili, a ve stodole našli zaparkovaného Favorita, s natočenýma
13 tkm. Myslel, že sebou flákne o zem. To auto bylo jak do muzea, nikde ani škrábanec.
Zachoval kamennou tvář a povídá, že už je to přece jen stará kraksna, ale že by si ho vzal tak za osm tisíc:-) tak se hned domluvili a on si ho později odvezl.
Žel bohu, známý je podnikavého ducha a vzápětí ho prodal za trojnásobek. Kdyby si ho nechal, určitě by stoupnul na ceně daleko víc...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Atlis
26. 8. 2013 08:48
Zase clanok o Octavii?
Nedavno sme tu mali iny:

[odkaz]

Co tak: Toyota Corolla - stavka na istotou. Alebo Ford Fusion - bezporuchovost v rodnom liste...
Rozbalit vlákno
9
26. 8. 2013 10:54
Re: Zase clanok o Octavii?
Fusion a bezporuchovost? No a co ta zadní světla, do kterých teče, koroduje jim odrazová plocha a patice žárovek? Výměna jednoho krytu (bez patic) je za 2 tisíce a problém neřeší - protože je to světlo chybně navrženo a automobilka to nikdy neřešila.
Avatar - Barrichello
26. 8. 2013 11:25
Re: Zase clanok o Octavii?
silikon neznáš?

To nový světlo vzít, silikonem utěsnit spáry a máš po vlhkosti...
26. 8. 2013 11:34
Re: Zase clanok o Octavii?
Jojo, DoDo, dodělej doma, vo tom bys ty sám mohl napsat knížku. >:D
Avatar - Barrichello
26. 8. 2013 12:38
Re: Zase clanok o Octavii?
Pokud je mi známo, DODO popř DODA se vždy přezdívalo vozidlům vyrobném v AZNP později slavný to závod VW gruppe Junge Boleslau >:D
26. 8. 2013 12:50
Re: Zase clanok o Octavii?
Jó a pak je tu jeden Barrichello, který to samý dělá odjakživa u svých povozů, aby se v nich aspoň normálně dalo jezdit. Hlíníkový koberečky to jen korunují. >:D
26. 8. 2013 11:35
Re: Zase clanok o Octavii?
Ano, tehdy jsem to udělal + vyvrtal do mlhovek zespodu díru 0,8 mm na průměr pro odtok akvárek. Každopádně to není zrovna customer-friendly a "bezporuchové" (páč kdo silikon nezná, může být za pár týdnů bez zadních světel).
Avatar - Barrichello
26. 8. 2013 12:39
Re: Zase clanok o Octavii?
Ko nezná má smůlu....To jedny soudruhy takhle napdalo dát zadní mlhovky do nárazníku, na šroubky.
No kdo neznal sroubovák, vazlení a prevenci, tak je po 4 letech už nikdy nepovolil a musil sundat nárazník a kuchat to zezadu.....popř šrouby odvrtat >:D
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 8. 2013 18:57
Re: Zase clanok o Octavii?
Fusion sa dlhe roky umiestnoval v top 10 TUV rebrickov....

Riesime spolahlivost jazdeniek, ze tecie do svetla je minimalny problem pri 10 rocnej masine, ktora je mechanicky uplne v poriadku. Fusion vychadza z Mazdy 2, benzinove motory v prvej generacii (o ostatnych neviem), su nepriestrelne Mazda MZR agregaty s nalepkou Duratec.

Atlis ma pravdu, Corolla alebo Fusion su ovela lepsia volba ako Octavia G1.
26. 8. 2013 19:33
Re: Zase clanok o Octavii?
Skoro 5 let (od novoty do loňska) jsem fusion vlastnil (1.4 16V). To auto bylo vyrobeno jako PROBLÉMOVÉ a statistika spálených žárovek TUV na tom z mého uživatelského pohledu nic nemění. Zmíněná světla jsou jen špičkou ledovce. Špatné řazení už od novoty je samozřejmě větší problém, odcházení lamel vyhřívaní čelního skla taky nepotěší, stejně jako stávkující podsvícení palubní desky a rádia. K tomu se dá přidat různé povrzávání už od novoty, nekvalitní těsnění dveří + lak a zpracování všeobecně (odlepování bočních lišt s následným zatékáním do dveří, praskání konstrukcí předních sedadel, praskání výdechů klimatizace), slabá antikorozní ochrana (zejména podvozku) - to jsou všechno věci, které fusion trápí a jsou dány diletantizmem při návrhu, konstrukci a montáži. Původní O1 je daleko bytelnější (samozřejmě tu můžeme napsat třeba notoricky známé odcházení stahovaček el. oken, bezproblémové auto to taky nebylo), horší je to s ochuzenými modely Tour - to je katastrofa (reznou a sypou se).

Fusion je jen a pouze nafouknutá a ošizená (vč. podvozku) fiesta. Proti corolle ani popel, ale fusion je z mých osobních a dlouholetých zkušeností herka, kterou bych doporučil leda tomu, komu bych přál trpět. Nikdy se sice nezastavil, ale den co den otravoval život a pil krev.
Avatar - M4Touch
26. 8. 2013 08:52
Reálnost km
Najít toto auto (potažmo motorizaci) v nestočeném stavu, je malý zázrak >:-[]
Rozbalit vlákno
5
Avatar - KANKUNEN
26. 8. 2013 09:12
Re: Reálnost km
Vůbec hledat Octavii TDI v bazaru je určitě hlavně adrenalin.
26. 8. 2013 09:46
Re: Reálnost km
Není to tak dávno, co si můj kamarád koupil v bazáru právě jedničkovou Octavii TDI.

Kolik za ni vypláznul a v jak bídným stavu to auto je, ukazuje na naprostou nesoudnost nebo osobní blbost mého kamaráda. Ale prej tam šel se svým tchánem, co je automechanik a ten mu to doporučil... Mechanik, co má oči z Kašparovy krávy. V životě jsem neviděl tak rezavou škodovku.

Ano, lidé jsou ochotni platit i za rozpadající se hujdy šílený peníze. 8-s
Avatar - RadisGT
26. 8. 2013 10:34
Re: Reálnost km
Tak hlavně že má ochcávku ftédéíčku že... ;-)
Avatar - Ozzman2
26. 8. 2013 10:51
Re: Reálnost km
Díky takovýmto lidem si Oktávka drží svoji cenu a lidi na ni nedají dopustit... Toho se krásně zneužívá, protože bazarník jen lehce zamaskuje nejaké nedostatky a zákazník se chytí do pasti velmi lehce..... Nějaké "mouchy" tomu odpoustí a bazarník trží o pár desítek tisíc více, než na podobně starém a ojetém třeba Fr. Autě, kde se žádná chybička neodpouští...
Avatar - R32
26. 8. 2013 10:24
Re: Reálnost km
Adrenalín spojený s naivnou blbosťou... >:D
26. 8. 2013 09:02
Octavia TDi - zas a znova
Zacinam nadobudat pocit, ze ine auta uz ani neexistuju. Kazdy den clanok o Octavii .... ked uz nie je o com, lebo nova Octavia III uz bola asi porovnavana so vsetkym (uz chyba len porovnanie s Hummerom ...... sice, ten by asi vsemocna Octavia vyhrala tiez, ved predsa odvezie az 610 litrov nakladu !!!!!), tak sa objavi nezmyselny clanok o nejakej 15 rocnej Octavii a zase dookola sa pise o fantastickom motore 1,9 TDi. Prosim Vas, zamyslite sa uz konecne nad tym, ja viem, ze kto plati ten ma prednost, ale nie vsetkych citatelov stale dookola bavi citat len o Octavii.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Adam162
26. 8. 2013 09:28
Re: Octavia TDi - zas a znova
dúfam, že si sa riadne zapotil, veď zhrnúť všetku svoju inteligenciu do jedného takto krátkeho komentára musí byť vážne náročné, ale svedčí to aj o tom, že moc jej nieje >:D
26. 8. 2013 09:38
Re: Octavia TDi - zas a znova
podstatne je ze ty si tu mudrost zhrnul len do dvoch riadkov, co? >:D
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 8. 2013 18:59
Re: Octavia TDi - zas a znova
Nebolo co zhrnat..... :-)
26. 8. 2013 09:51
Re: Octavia TDi - zas a znova
..... si sa vyznamenal moj zlaty teraz ....... komplex menejcennosti u teba funguje na 100% ....... nemas na to, aby si napisal vlastny komentar k teme, tak musis onanovat pri inych komentaroch .... chudak .....
26. 8. 2013 09:33
Re: Octavia TDi - zas a znova
Co naděláš je to přeci jen domácí značka. ;-)
Avatar - twistedTSD
26. 8. 2013 09:44
Re: Octavia TDi - zas a znova
...a proto tu máš desítky článků o vozech jiných značek.
Avatar - Otrava
26. 8. 2013 12:36
Re: Octavia TDi - zas a znova
Je to nejprodávanější auto u nás. Vlastně, kam se člověk podívá, tam je nějaká škodovka. Nepřijde mi proto divné, že články tématicky odpovídají situaci na našich silnicích.
Avatar - DawQa
26. 8. 2013 09:17
Passat
či Octavie Český ráj to na pohled,
a však jen do motorů TDI se zahleď
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pellsi
26. 8. 2013 09:39
Skvělý držák
Zdravíčko,
pro mě není až tak velkým překvapením, že se dají sehnat 1. modely s tak málo najetými kilometry.
Sám takový kousek vlastním a musím říci, že i po těch 16 letech stále budí pozornost, kamkoliv přijedu.
Jedná se o stejnou motorizaci z téhož roku (1.9 TDI, 66KW, 1997). Najeto má 75 000Km. Za stav kilometru ručím, jelikož jsem prvním majitelem.
Doposavaď žádné větší zásadní problémy:

1. Musel jsem měnit mechanismus stahování okna v předních dveřích - přetrhlo se lanko-výměna.

2. V zimě mi prasklo vlivem vyhřívání zadní (páté) okno - dočetl jsem se, že je to velmi častá závada, dána chybou z výroby - vyřešenou výměnou okna z faceliftované 1. oktávy. Bylo to ovšem velmi nepříjemné, jelikož mě to potkalo v zimě na horách a skončilo to tak, že se okno celé vysypalo do kufru auta-výměna.

3. Oprava zadní bubnové brzdy - na technické mi bylo zjištěno, že autu nebrzdí jeden z bubnů na zadní nápravě- opraveno

4. Poslední závadou je výměna zatuhlého mechanismu předních stěračů.

Všechny žárovky na autě jsou stále originální, do nedávna byly i brzdy
(vydžely 68 000Km). Výfuk je také stále původní.

Auto má i po těch 16 letech stále krásný lak, a jak říkám, stále budí pozornost nejen na parkovištích, ale i na technické kontrole.
Auto je perfektně zajeté, do nedávna znalo akorát cestu CZ-HR-CZ. V zimním marastu jezdí poslední tři roky, jinak bylo garážované a v zimě napoužívané.
Rozbalit vlákno
14
26. 8. 2013 10:03
Re: Skvělý držák
Octavia 1 budí všude pozornost ? Asi se budu muset ožrat.
26. 8. 2013 10:05
Re: Skvělý držák
Je to "český sen", já se tomu tedy nedivím. :-!
26. 8. 2013 19:13
Re: Skvělý držák
Jestli se ten sen neproměnil spíš v kóma,když se mu zdá, že "jedničková" Octávka všude budí pozornost.
Pokud tedy nebudí pozornost zlodějů.
Avatar - dal
26. 8. 2013 10:14
Re: Skvělý držák
Typický škodovkář, najede 75tis. a je vykulený, že auto ještě jezdí.
Já jsem s pitomým Accentem, který byl za poloviční cenu než ta tvoje Octavie najel bez jediného problému 200tis. a jediné co jsem dělal byly brzdy ve 150tis.
Avatar - pellsi
26. 8. 2013 11:04
Re: Skvělý držák
Za škodovkáře bych se rozhodně nepovažoval. V té době to bylo výborný, nadčasový auto.
Jionak jsem opravdu vykulený z toho, že auto tak beproblémově jezdí a vše funguje.
Jinak nemůžu věřit, že Váš H. jezdil bez problému 200 000 Km, do nedávna bych si Korejce nikdy nekoupil. Za to dnes bych ho upřednostnil kliidně i před tou škodovkou.
Takový jsem škodovkář.
Taková Sportage 1.7 crdi nebo Ceed.
;-)
Avatar - dal
26. 8. 2013 11:56
Re: Skvělý držák
Proč by jste nevěřil, znám více lidí kteří mají Accenta a absolutně bez problémů.
Jinak ten můj bývalý mají Ukrajinci, kteří s ním jezdí domů a zatím pořád bez poruch(270tis.najeto).
Taky jsem měl OI s motorem SDi na svou dobu super ale s dnešními auty se nedá srovnávat, max. tak s Dacií. OII byla už docela jiné kafe a patřila mezi to nejlepší ve třídě. OII je tak dobrá, že si dovoluji tvdit, že OIII je krok zpět alespoň co se jízdy týče(jel jsem jen naftu 1,6TDI).
Avatar - R32
26. 8. 2013 10:38
Re: Skvělý držák
Tak to bola veľmi rozumná voľba, kupovať (ako nové) drahé TDI keď po 16. rokoch máš najazdených 75 tisíc... Kedysi som mal tabuľku na porovnanie návratnosti (benzín vs nafta) kde si kupujúci mohol nahodiť cenu nového auta, poistky, koľko robí priemerne ročne km aby sa s podivom dozvedel, že nafta sa mu vráti až po xy rokoch. V tvojom prípade (pokiaľ nemáš naftu odniekiaľ stočenú :-) ) je tá návratnosť asi v nedohľadne... ale neva, veď držiak za ktorým sa ešte teraz obzerajú nee? 8-s
Avatar - pellsi
26. 8. 2013 10:53
Re: Skvělý držák
V té době určitě.
Nemá smysl polemizovat nad Vaši tabulkou, to máte pravdu. Já na to mám svůj jiný pohled, který mi nikdo nevyvrátí.
Avatar - R32
26. 8. 2013 11:13
Re: Skvělý držák
Samozrejme, ani Vám ho vyvraciať nechcem, dôležité je to, že ste spokojný s autom, prečo nie... :yes:
26. 8. 2013 10:58
Re: Skvělý držák
Troll nebo svérázný pokus o vtip?
26. 8. 2013 19:49
Re: Skvělý držák
Mohu potrvrdit, vlastním 1,9 TDI, první majitel, r.v.2000, najeto 364000 km, auto jezdí denně v letě v zimě. Spotřeba klasika 5-6 l, olej měním po 15000 km, převodový při každých druhých rozvodech. Na voze je originál výfuk, přední tlumiče, spojka - nikdo mi nevěří ale je to tak. Jezdím z 99 % sám, "tempem davu", tj. cca tacho 55/100/145.
Avatar - KubikCv
27. 8. 2013 00:13
Re: Skvělý držák
Jen mně napadá jedna otázka....proč?
Proč si člověk pořídí chrochtáka aby najel za 16let 75tisíc?
Osobně jsem na starejch pekáčích najezdil 50tisíc ročně...měl jsem Fanouše kterýho jsem kupoval když měl 230tisíc najeto a auto bylo technicky ve stavu jako kdyby mělo najeto 80..kamarád má 4taktního Warana,je asi čtvrtej majitel a auto má 260tisíc,z toho posledních 40 má najeto na LPG a motor ani nebere olej...

I když něco na těch vochcávkách bude..stačí se podívat kolik jich přežilo jako vozidla taxislužby...takovej provoz je ta nejlepší zkouška výdrže a odolnosti auta.Tágo který najezdí 200tisíc po Praze jako kdyby mělo najeto dvakrát tolik v normálním provozu
27. 8. 2013 01:56
Re: Skvělý držák
68tis.km a vymena brzd je velmi zly vysledok, pokial sofer nie je prave sportovo nadany a ku kazdej krizovatke a zakrute sa priblizuje cumakom pri zemi.
Detto oprava nebrzdiacich bubnov a prasknute okno pri tak malom najazde.

Radsej menit ziarovky 3x za rok, nez mat nebrzdiace brzdy.

Zase s ohladom na vek by sa to dalo povazovat za ok.
26. 8. 2013 09:49
Octavia TDi - zas a znova
Rozbalit vlákno
0
26. 8. 2013 10:02
vlhký sen
každého čecha, O1 TDI, combi, najeto nejlépe 120000-130000 km, nebouraná se serviskou.

Realita, 2 x převalená Octávka se stočenejma kilákama tak z 350000 po roce a žd dvou začíná reznout.

Octavii 1 combi máme v práci a žádnej zázrak to není.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barrichello
26. 8. 2013 10:37
Re: vlhký sen
Zapoměl si dodat, že vzádu si pohldně sednou jen Krytinář a Atka Janoušková....zbytek trpí skrčeninou >:D
26. 8. 2013 10:13
16-rocna Octavia s ~48000km?
Ak vezmem nakupnu cenu a pridam cenu nafty, servisne prehliadky a STK, tak pri nabehu 3000km/rok by majitela asi vyslo lacnejsie chodit taxikom...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - rohYpnol
26. 8. 2013 10:23
Re: 16-rocna Octavia s ~48000km?
myslím, že vůz jezdil jen první 2 roky ;-) Pak už opravdu jen to STK >:-[]
Avatar - R32
26. 8. 2013 10:43
Re: 16-rocna Octavia s ~48000km?
Presne o tom som písal vyššie... skrátka niekde logiku (radšej) hľadať netreba.. >:-[]