Octavia má na domácím trhu doslova na růžích ustláno. Zájem motoristů je velký, a pokud se objeví vůz s nízkým kilometrovým proběhem, v autobazaru se dlouho neohřeje. Nám se podařilo najít jeden extrémně zachovalý exemplář.
V roku 97 obstojné auto, v dnešnej dobe približovadlo výhradne pre extrémne nenáročného motoristu. Jazdné vlastnosti neboli zvlášť dobré ani v časoch, keď sa Octavia I predávala, nie ešte dnes. Krátky rázvor a dlhé previsy sú dosť výrazným špecifikom.
Absencia klímy je dnes už veľkým mínusom, tohtoročné štyridsiatky v prehriatom aute si radšej ani nechcem predstaviť. Šíber bol dobrým riešením v časoch, keď v lete boli najvyššie teploty okolo tridsiatky.
Rok som jazdil na Octavii Tour 1.9 TDI 77 kW, neviem jak na tom bola reálne s kvalitou voči pôvodným Octaviám I, ale prebral som ju s nájazdom asi 60 tis. km, a bol to rozhrkaný šrot, ktorý si označenie "auto" zaslúžil len s prižmúrením oboch očí...
Myslím, že v dnešnej dobe kúpu 15-ročnej Octavie, hoci v relatívne dobrom stave, máločo ospravedlní. Iba ak láska k Octavii I... :-)
No s těma jízdníma vlastnostma bych to neviděl tak divoký. Jsem majitelem O1 TDI. Minulý týden jsem jel služební O3 1,6 TDI a s hrůzou zjistil, že jízdní komfort na dírách se nijak neliší od mojí O1. Docela zklamání u o 16 let novějšího auta. O1 je auto poplatný době svýho vzniku. Škodovka produkující do té doby jen hnijící šroty potřebovala zoufale udělat auto, kterým by prorazila do světa. Na O1 tedy nenajdeme, žádná ojebávky, úsporné opatření ani nic podobného. Proto ty auta tak drží. Kvalitní plasty v interiéru se ani po více než deseti letech nemění, neošoupou ani nijak zásadně nevyblednou. Převodovka chodí i na 200 000 km jak víno a všechno funguje jak má. O2 už vznikala v době kdy Škodovka získala ve světě jméno a bylo potřeba co nejvíc maximalizovat zisky. Tudíž interiér zaplavily levný plasty a z auta je cítit i další úsporný opatření. Např. výrazně horší převodovka než u O1, jejíž řadící projev už u nového auta za mnoho nestál a při 200 000 tis řidič doslova neví co tam má za kvalt. Čili tvůj pocit rozhrkaného šrotu celkem chápu. Uvidíme jak na tom bude O3 Už teď je jasné, že jízdním projevem je horší než O2, ale třeba to napraví levným provozem a dlouhověkostí jako tomu bylo u O1.
dovolim si reagovat. O1 sa da opisat ako najspolahlivejsia Octavia. V case svojho vzniku to bolo velmi dobre auto, az na pristrojovu dosku. Ale to Skodovka rychlo pochopila a neskor uz bol interier prakticky bez chyby. Je to pomerne velke a nenarocne auto, ktore dokaze robit stale radost a ta spotreba pri TDIckach je priam zazracna. A to uz nehovorim o solidnosti, ktora z toho auta priam dycha. Pravda je, ze dnes su auta uz uplne inde, ale stale ma co ponuknut a v mnohom prekonava sucasne auta ( spotreba, spolahlivost, nenarocnost, velky batozinovy priestor ) A tie jazdne vlastnosti pri spravnom vybere obutia nie su vobec zle. Len treba vediet jazdit.
O2 pridala na tolko kritizovanom priestore vzadu, pridala uplne novy podvozok, bola daleko komfortnejsia, tichsia, istejsia na ceste, interier bol oproti O2 tiez lepsi i ked sice dverove vyplne stratili foliu ( povodne ju mali mat, ale koncernova politika nedovolila ) no oproti O1 dostali aspon hornu cast zo slushu ( makceny plast ). Spolu s dieselovym dvojlitrom a seststupnovou prevodovkou to dotiahla O2 doslova do dokonalosti. O setreni v tom case nebolo ani reci. Vtedy sa islo tvrdo po kvalite a na aute to bolo vidiet. Len ta spolahlivost uz nebola taka, aka pri O1. Proste sa objavilo viac spotrebnych dielov. Aj koncern pochopil, ze robit neznicitelne auta je sice pekna reklama, ale ked nezarobis, nemozes robit biznis.
O3 je stavane uz na celosvetovom trende setrenia. No auto dostalo centimetre navyse, novu platformu, motory a zaujimavy design. Jediny problem je montaz jednoduchej napravy aj pri relativne silnejsich motorizaciach. Nie je to problem ale jazdnych vlastnosti, ale komfortu. To si bohuzial bezny vodic vsimne na rozdiel od tych jazdnych vlastnosti hned. Mozno sa dockame zlepsenia. Mozno casom pride aj na zlepsenie aj tak velmi dobreho interieru - teda niektorych pouzitych materialov. Zrejme opat zohrala svoje koncernova politika. Ale zasa oproti Golfu dostala Octavia vacsi razvor, co si myslim ze je uzitocnejsie ako spickove plasty.
jen krátká reakce. Přesně jak píšeš. Škoda pochopila, že dělat spolehlivé dlouhověké auta je patřičně neuživí. Nicméně 2,0 TDI a výraz "do dokonalosti" bych teda nepoužíval. Problémy olejových čerpadel jsou u těchto motorů celkem běžná a pro motor celkem fatální závada. Nevím kdy Škodovka v tichosti zjednala nápravu, ale teď už tím 2,0 TDI netrpí. (samozřejmě velká stahovačka aut ala Toyota se u Škodovky nikdy nekoná, tam se to mění v tichosti při běžný garančce).
ten dvojliter bol mysleny ako motoricky. Nie co sa spolahlivosti tyka. No a nie je dvojliter, ako dvojliter. Boli 8 ventilove, 16 ventilove, PD, CR, 81kW, 103kW, 125kW...takze dolezity je kod motora. Poznam motory, co netrpia nicim a ano, su dvojlitre, ktore maju od dokonalosti daleko... :'-(
Neřekl bych v háji, jen s ní řadit je utrpení, protože z tý vyšmatlaný kulisy ani nepoznaš co tam máš aktuálně zařazený a co, že se ti to tam vlastně povedlo kdy zařadit. Ona je ale tak bídná, že to v podstatě dělá už skoro od novýho auta, takže máš pravdu na 200 000 není v háji. Jen je svým projevem výrazně mizernější (přímo krok zpátky) oproti převodovce v O1.
To je naprostý nesmysl, kámoš má na O2 najeto 260.000 km a řazení je jak u nového auta, řídil jsem jí půl cesty do Chorvatska. U tebe zřejmě zanedbaná údržba, nebo neumíš řadit a rveš tam ty kvalty kladivem. ;-\
Odpovedal si si sam:
"jsem jel služební O3 1,6 TDI a s hrůzou zjistil, že jízdní komfort na dírách se nijak neliší od mojí O1."
"O2 už vznikala v době kdy Škodovka získala ve světě jméno a bylo potřeba co nejvíc maximalizovat zisky. Tudíž interiér zaplavily levný plasty..."
Takze na ozone (O3) sa setrilo este viac, nez na kysliku (O2)
ozon, kyslík. Dobrý přezdívky. Lepší než psát O2, O3 ;-) ale je to tak, úspory budou ještě zásadnější. Na první pohled to není cítit. Možná se cost savingy objeví časem jak se bude auto používat.
Majitel takového auta si kupce vybírá, já jsem to taky tak udělal. Jinak Octavia TDI se v bazaru nekupuje. Uvažuj jako já, mám dobré auto - prodám známému. Má to auto mouchy - šup s tím do bazaru. Ty různé mouchy a podobně může trvat pěkně dlouho, než na to někdo příjde.
Ja staré auto (aj keď je v dobrom stave) nikdy nepredávam rodine a známym... Ak to robíš si na dobrej ceste pobabrať si dobré vzťahy nakoľko keď sa nejaká závada objaví bude to prvá vec ktorú ti (s radosťou) oznámia. 8-s
Celé to otoč, auto máš přece koupit od známého, protože víš co se s tím autem dělo celou dobu. Přece svoje servisované auto v superstavu nedáš cizímu a kámoše pošleš do bazaru. Ten kámoš ti pak bude každou závadu vyčítat, že kdyby si to prodal svoje auto jemu, tak mohl mít klid.
To máš tak, ja kamarátov do bazáru po auto neposielam a vonkoncom im žiadne (jazdené) auto nedoporučujem. Preferujem kúpu nového a pri dnešných cenách (a možnostiach financovania) nových áut ani nevidím dôvod kupovať jazdenku nech už má históriu známu alebo nie. Bezpečnosť je u mňa na prvom mieste a voziť svoju rodinu v starom aute mi skrátka príde ako zbytočné hazardovanie s tým čo už potom nebudeš môcť napraviť (alebo si kúpiť), takže je to šetrenie na nesprávnom mieste.
Leda tak ak by som staval dom a potreboval nosiť stavebný materiál tak by mi to bolo asi jedno. Samozrejme by to bolo 2. alebo 3. auto v rodine...
Ted je otázka, zda nové auto za dejme tomu 250 000 kč je bezpečnější než ojeté za 300 000 Kč.
Protože za 250 si můžeš koupit něco ve stylu Fabie nebo vybavené Dacie a tom tvrdit že je to bezpečnější jak 8 let starý auto vyšší střední bych si teda netvrdil....
Ted zapomen na cokoliv ostatního. Hodnot pouze bezpečnost.
Crash test Fabie vs MB E nebo Sandero versus 300C. A nárazz těchto vozidel dejme tomu do zdi ve 40ce.
Hádej co dopadne lépe >:D
Koukat se na to, co dopadne lépe, je krátkozraké. Důležité ovšem je, jak dopadne posádka vozu. K čemu mi bude, že auto, typu železného ingotu, bude mít pouze "pár škrábanců", když posádka zkape na vnitřní zranění - v důsledku decelerace potrhané vnitřnosti... :-!
Ona tahle auta mívala už tehdá v základu 8 airbagů či víc, což tyhle pidi mini autíčka do 300 táců nemaj dodnes >:D Nebo aspon ne v základu.
A další věci jako jak dlouhá je kapota co pohltí část energie, jak kvalitní materiály jsou u auta vyrobného tehdy a dnes, kdy se šetří ještě mnohem víc jak tehdy a v neposlední řadě jak moc je potřeba šetřit u auta co stojí nové 300 tis a co stálo nové 800-1,5 mega >:D
A máš to. Prostě víš prd. 300C je nebezpečná rachotina a Fabka za 200 moderní bezpečný auto. Hele nemá cenu se s takovýma lidma hádat. Mají svojí pravdu. ;-)
To víš no. Vlastně i Felicie je proti takovýmu Stratusu bezpečnější auto, zatímco v ocelovém ignotu ti vyskákaj střeva strachy ven......
Jossalito zaspal dobu, to co popisoval platilo v 70. letech, kdy ta Volha měla ohnutý nárazník a rozbité světlo a řidič byl KO.
Od tý doby ta kontrukce aut trošku pokročila, a hlavně přibyly airbagy, sou lepší bezpečností pásy atd.
Ale pořád platí to že než sedět v novým Sparku a spol. je lepší to 5 let starý 300C nebo cokoliv z jeho tehdejších konkurentů v této třídě.
vysokopevnostních materiálů kterých je na Fabce jako máku ;-) Viděl si někdy skelet Fabie, aby sis aspoň dokázal představit ty deformační zóny z vysokopevnostních materiálů o kterých tu píšeš?
Promiň pokud bych si musel vybrat jestli mám nabourat v nový Fabii nebo v 8 let starým 300C tak pro Chrysler neváhám ani vteřinu.
Deformoční zóny se rozhodně nedělají z vysokopevnostních materiálů. Ty se používají v prostoru pro cestující, výztuhy,A + B-sloupky, prahy . Deformační zóny je potřeba v rámci možností řízeně deformovat, tudíž použití vysokopevnostní oceli by bylo kontraproduktivní.
ona je to docela legrace.. Fabia je poslední bezpečnostně poctivý auto od Škodovky. ;-)
Takže má pevnější skelet než Oktávky... dejte někdy řeč s někým, kdo "to" jezdí sbírat na silnice...
>:-[]
Fabia je predsalen výbehový model, ale napr. nový Yaris, P208, Clio sú natom s bezpečnosťou výborne. No ťažko tu polemizovať nakoľko keď potrebuješ "veľké" auto na dlhé štreky tak Yaris asi nebude to pravé...
Deformační zony přeci.
Ted otázka pro místní diskuteréy: kdo z vás by chtěl sedět ve Sparku či Fabii do který to nacpe Audi Q7 (nebo nějaký jiný 2tunový suv) namísto toho aby seděl v 5-8 let starý káře vyšší střední.
A proč kupují bohatí podnikatelé svým manželkám a milenkám velká SUV ? Že by kvůli bezpečnosti?
Tak kdo by chtěl sedět ve Fabii? Nehlašte se všichni.....
A proč kupují bohatí podnikatelé svým manželkám a milenkám velká SUV ? Že by kvůli bezpečnosti?
V 85% případů jim to kupují jen proto, že je to prostě modní a mají na to prachy....na bezpečnost manželek a milenek tihle lidé zcela serou ( a to nemám ze své hlavy, ale z úst několika z nich, kterým se o tyhle káry stáráme)
I kdyby tam ten motor byl, tak to nic neresi, jelikoz to volvo je stare 20 let, zatimco 5-8 let stara vyssi stredni jiz obsahuje vetsinu dnes pouzivanych prvku pasivni i aktivni bezpecnosti a k tomu pridava vetsi hmotnost a rozmery. Renault Modus ziskal 14 bodu za ochranu posadky pri celnim narazu. Spark ma 11, Fabia 13, Clio 14 a treba takovy Yaris ma 15. Pro srovnani par zastupcu SUV - Q7 - 12, M - 15, Evoque - 12.5 atd. Pokud se boura do deformovatelne prekazky, jsou na tom mini a SUV podobne, jenze pri vzajemnem stretu by se vysledky dramaticky lisily. Bodove vysledky jsou srovnatelne pouze, pokud neni rozdil v hmotnosti vozu vetsi, nez nejakych 200 kg. 5-8 let stara vyssi stredni by tedy v pripade stretu se soucasnym SUV (treba te Q7 uz je take 5-8 let) byla oproti mini ve vyhode. Napriklad ojety Mercedes E ziskal pred 11 lety 13 bodu, stejne, jako A6 pred 9 lety, 5 let stare Volvo V70 (aktualni model) 15 bodu, 8 let stary Lexus GS taktez a treba Honda Legend z roku 2007 dostala 13. Vysledky narazu do deformovatelne bariery jsou tedy +- srovnatelne napric tridami, nicmene pri vzajemnem stretu by platilo cim tezsi, tim lepsi. Tady je odkaz [odkaz] v uvodu je vzajemny stret, posadka fiatu by nejspise neprezila a potom nasleduje simulovany test s vozem stredni tridy, ktery take dopadne mnohem hure pro fiat a to dostal v testech 15 bodu a Q7 pouze 12.
když někdo nechce chápat tak to fakt nemá smysl... jasně porovnat auto z osumdesátek proti funglovce je vtipný ale to co se tu řeší s tím nemá nic společného... raději budu sedět ve dvoutunový Q7 která tuším nemá 5 hvězdiček než ve fiatu 500 který určitě má... zákony fyziky jsou prosté.. obě auta nedopustí aby náraz prošel brutálně do kabiny ale když budu sedět ve fiatu budou na mě pusobit troufnu si ze svého laického hlediska tvrdit násobně větší síly G... dopadnu mnohem hůře stejně tak jako fiat který se musí najednou poprat s mnohem větší vahou oproti té své kdežto Q7 díky mnohem menšímu přetížení bude muset odolat třeba jen 3/4 své váhy...
Gro celej tejto diskusie bolo o tom, že či je z hľadiska bezpečnosti lepšia 16 ročná Oktávka (2 vôbec ešte funkčné airbagy?) alebo priložiť ešte pár klackov a vziať nové auto nižšej kategórie... napr. spomínaný Yaris, P208, Clio atď. Tak tu už nepleťte preboha Q7,.. Mne nešlo apriori o búranie ale o aktívnu a pasívnu bezpečnosť, Tieto nové autá majú okrem lepších deformačných zón a väčšieho množstva vysokopevnostnej oceli aj ESP, ABS, 6-7 vakov, skrátka sú o dekádu ďalej a z môjho pohľadu jednoznačne lepšia voľba ako 16 ročná Oktávka ktorej sa tu toľký zastávajú.... 8-s
Já mluvím o 5 max 10 let let starých kárách a oni vytáhnout test káry z 80. let......to snad ani nemácenu komentovat.
Jak sem psal, u Volhy se ohnul nárazník a rozbilo světlo ale bylo po tobě, nicméně tyhle doby už sou dávno pryč....
Prostě pokud někdo tvrdí, že ve 2013 Fiatu 500, Sparku, Fabii, I20 apod. je na tom při bouračce líp než ve 2008 E-klasse, BMW 5xx, A6, 300C, Volvu S80 atd......tak je u mě šílenec.
Tohle je blbost... né vždy máš po ruce známého, který zrovna potřebuje auto, kterého se chceš zbavit.. A čekat rok-dva někomu, kdo na něj našetří, nebo dojezdí to své, dáš ho do bazaru... samozřejmě že je to výhoda, protože bazar ti dá třeba méně, nebo neocení tvou nadstandartní péči o auto či sadu zimních gum, nebo disků, ale vždy to prostě nejde a pravidlo, že do bazaru se dávaj jen ty špatná auta taky není uplně pravda.
Není to taková blbost. Ne, že by snad v bazaru nekončily i dobré kusy, ale je to hodně o štěstí.
Dobře, tak dejmetomu, že nenajdu mezi rodinou a kamarády nikoho, kdo by chtěl můj krásný zachovalý vůz. Ani se mi jej nechci sám prodávat s přirážkou a doufat, že někdo ocení jeho stav adekvátní částkou. Tak jej dám do bazaru. V bazaru, pakliže se auto nestočí a neprodá za vyšší částku, je slušná pravděpodobnost, že technik dá vědět kamarádovi, že tam mají skvělý kauf a auto velmi rychle zmizí z prodeje.
To je fakt... prodali sme takhle 2 vozy, které byly velmi slušné do bazaru a do 2 dnů byly pryč... jednou to byla Felicia a podruhé Seat Cordoba... :-) Škoda, že je nikdo v okolí nechtěl :-)
Jeden můj známý, který si přivydělává kšeftíčkama s autama, má velkou slabost pro opačné pohlaví (a zároveň si moc nevybírá, je vděčný za to co je k mání:-) Jednou se
v místním pohostinství seznámil s jednou slečnou, která se mu mezi řečí zmínila, že jim
zůstal po dědovi z blízké vesnice automobil, Škoda Favorit, a že neví co s tím. Že prý je to starý krám, co už asi nikdo ani nebude chtít. A von, že by se na to mohli zajet podívat.
Tak tam jiný den vyrazili, a ve stodole našli zaparkovaného Favorita, s natočenýma
13 tkm. Myslel, že sebou flákne o zem. To auto bylo jak do muzea, nikde ani škrábanec.
Zachoval kamennou tvář a povídá, že už je to přece jen stará kraksna, ale že by si ho vzal tak za osm tisíc:-) tak se hned domluvili a on si ho později odvezl.
Žel bohu, známý je podnikavého ducha a vzápětí ho prodal za trojnásobek. Kdyby si ho nechal, určitě by stoupnul na ceně daleko víc...
Fusion a bezporuchovost? No a co ta zadní světla, do kterých teče, koroduje jim odrazová plocha a patice žárovek? Výměna jednoho krytu (bez patic) je za 2 tisíce a problém neřeší - protože je to světlo chybně navrženo a automobilka to nikdy neřešila.
Jó a pak je tu jeden Barrichello, který to samý dělá odjakživa u svých povozů, aby se v nich aspoň normálně dalo jezdit. Hlíníkový koberečky to jen korunují. >:D
Ano, tehdy jsem to udělal + vyvrtal do mlhovek zespodu díru 0,8 mm na průměr pro odtok akvárek. Každopádně to není zrovna customer-friendly a "bezporuchové" (páč kdo silikon nezná, může být za pár týdnů bez zadních světel).
Ko nezná má smůlu....To jedny soudruhy takhle napdalo dát zadní mlhovky do nárazníku, na šroubky.
No kdo neznal sroubovák, vazlení a prevenci, tak je po 4 letech už nikdy nepovolil a musil sundat nárazník a kuchat to zezadu.....popř šrouby odvrtat >:D
Fusion sa dlhe roky umiestnoval v top 10 TUV rebrickov....
Riesime spolahlivost jazdeniek, ze tecie do svetla je minimalny problem pri 10 rocnej masine, ktora je mechanicky uplne v poriadku. Fusion vychadza z Mazdy 2, benzinove motory v prvej generacii (o ostatnych neviem), su nepriestrelne Mazda MZR agregaty s nalepkou Duratec.
Atlis ma pravdu, Corolla alebo Fusion su ovela lepsia volba ako Octavia G1.
Skoro 5 let (od novoty do loňska) jsem fusion vlastnil (1.4 16V). To auto bylo vyrobeno jako PROBLÉMOVÉ a statistika spálených žárovek TUV na tom z mého uživatelského pohledu nic nemění. Zmíněná světla jsou jen špičkou ledovce. Špatné řazení už od novoty je samozřejmě větší problém, odcházení lamel vyhřívaní čelního skla taky nepotěší, stejně jako stávkující podsvícení palubní desky a rádia. K tomu se dá přidat různé povrzávání už od novoty, nekvalitní těsnění dveří + lak a zpracování všeobecně (odlepování bočních lišt s následným zatékáním do dveří, praskání konstrukcí předních sedadel, praskání výdechů klimatizace), slabá antikorozní ochrana (zejména podvozku) - to jsou všechno věci, které fusion trápí a jsou dány diletantizmem při návrhu, konstrukci a montáži. Původní O1 je daleko bytelnější (samozřejmě tu můžeme napsat třeba notoricky známé odcházení stahovaček el. oken, bezproblémové auto to taky nebylo), horší je to s ochuzenými modely Tour - to je katastrofa (reznou a sypou se).
Fusion je jen a pouze nafouknutá a ošizená (vč. podvozku) fiesta. Proti corolle ani popel, ale fusion je z mých osobních a dlouholetých zkušeností herka, kterou bych doporučil leda tomu, komu bych přál trpět. Nikdy se sice nezastavil, ale den co den otravoval život a pil krev.
Není to tak dávno, co si můj kamarád koupil v bazáru právě jedničkovou Octavii TDI.
Kolik za ni vypláznul a v jak bídným stavu to auto je, ukazuje na naprostou nesoudnost nebo osobní blbost mého kamaráda. Ale prej tam šel se svým tchánem, co je automechanik a ten mu to doporučil... Mechanik, co má oči z Kašparovy krávy. V životě jsem neviděl tak rezavou škodovku.
Ano, lidé jsou ochotni platit i za rozpadající se hujdy šílený peníze. 8-s
Díky takovýmto lidem si Oktávka drží svoji cenu a lidi na ni nedají dopustit... Toho se krásně zneužívá, protože bazarník jen lehce zamaskuje nejaké nedostatky a zákazník se chytí do pasti velmi lehce..... Nějaké "mouchy" tomu odpoustí a bazarník trží o pár desítek tisíc více, než na podobně starém a ojetém třeba Fr. Autě, kde se žádná chybička neodpouští...
Zacinam nadobudat pocit, ze ine auta uz ani neexistuju. Kazdy den clanok o Octavii .... ked uz nie je o com, lebo nova Octavia III uz bola asi porovnavana so vsetkym (uz chyba len porovnanie s Hummerom ...... sice, ten by asi vsemocna Octavia vyhrala tiez, ved predsa odvezie az 610 litrov nakladu !!!!!), tak sa objavi nezmyselny clanok o nejakej 15 rocnej Octavii a zase dookola sa pise o fantastickom motore 1,9 TDi. Prosim Vas, zamyslite sa uz konecne nad tym, ja viem, ze kto plati ten ma prednost, ale nie vsetkych citatelov stale dookola bavi citat len o Octavii.
dúfam, že si sa riadne zapotil, veď zhrnúť všetku svoju inteligenciu do jedného takto krátkeho komentára musí byť vážne náročné, ale svedčí to aj o tom, že moc jej nieje >:D
..... si sa vyznamenal moj zlaty teraz ....... komplex menejcennosti u teba funguje na 100% ....... nemas na to, aby si napisal vlastny komentar k teme, tak musis onanovat pri inych komentaroch .... chudak .....
Je to nejprodávanější auto u nás. Vlastně, kam se člověk podívá, tam je nějaká škodovka. Nepřijde mi proto divné, že články tématicky odpovídají situaci na našich silnicích.
Zdravíčko,
pro mě není až tak velkým překvapením, že se dají sehnat 1. modely s tak málo najetými kilometry.
Sám takový kousek vlastním a musím říci, že i po těch 16 letech stále budí pozornost, kamkoliv přijedu.
Jedná se o stejnou motorizaci z téhož roku (1.9 TDI, 66KW, 1997). Najeto má 75 000Km. Za stav kilometru ručím, jelikož jsem prvním majitelem.
Doposavaď žádné větší zásadní problémy:
1. Musel jsem měnit mechanismus stahování okna v předních dveřích - přetrhlo se lanko-výměna.
2. V zimě mi prasklo vlivem vyhřívání zadní (páté) okno - dočetl jsem se, že je to velmi častá závada, dána chybou z výroby - vyřešenou výměnou okna z faceliftované 1. oktávy. Bylo to ovšem velmi nepříjemné, jelikož mě to potkalo v zimě na horách a skončilo to tak, že se okno celé vysypalo do kufru auta-výměna.
3. Oprava zadní bubnové brzdy - na technické mi bylo zjištěno, že autu nebrzdí jeden z bubnů na zadní nápravě- opraveno
4. Poslední závadou je výměna zatuhlého mechanismu předních stěračů.
Všechny žárovky na autě jsou stále originální, do nedávna byly i brzdy
(vydžely 68 000Km). Výfuk je také stále původní.
Auto má i po těch 16 letech stále krásný lak, a jak říkám, stále budí pozornost nejen na parkovištích, ale i na technické kontrole.
Auto je perfektně zajeté, do nedávna znalo akorát cestu CZ-HR-CZ. V zimním marastu jezdí poslední tři roky, jinak bylo garážované a v zimě napoužívané.
Typický škodovkář, najede 75tis. a je vykulený, že auto ještě jezdí.
Já jsem s pitomým Accentem, který byl za poloviční cenu než ta tvoje Octavie najel bez jediného problému 200tis. a jediné co jsem dělal byly brzdy ve 150tis.
Za škodovkáře bych se rozhodně nepovažoval. V té době to bylo výborný, nadčasový auto.
Jionak jsem opravdu vykulený z toho, že auto tak beproblémově jezdí a vše funguje.
Jinak nemůžu věřit, že Váš H. jezdil bez problému 200 000 Km, do nedávna bych si Korejce nikdy nekoupil. Za to dnes bych ho upřednostnil kliidně i před tou škodovkou.
Takový jsem škodovkář.
Taková Sportage 1.7 crdi nebo Ceed. ;-)
Proč by jste nevěřil, znám více lidí kteří mají Accenta a absolutně bez problémů.
Jinak ten můj bývalý mají Ukrajinci, kteří s ním jezdí domů a zatím pořád bez poruch(270tis.najeto).
Taky jsem měl OI s motorem SDi na svou dobu super ale s dnešními auty se nedá srovnávat, max. tak s Dacií. OII byla už docela jiné kafe a patřila mezi to nejlepší ve třídě. OII je tak dobrá, že si dovoluji tvdit, že OIII je krok zpět alespoň co se jízdy týče(jel jsem jen naftu 1,6TDI).
Tak to bola veľmi rozumná voľba, kupovať (ako nové) drahé TDI keď po 16. rokoch máš najazdených 75 tisíc... Kedysi som mal tabuľku na porovnanie návratnosti (benzín vs nafta) kde si kupujúci mohol nahodiť cenu nového auta, poistky, koľko robí priemerne ročne km aby sa s podivom dozvedel, že nafta sa mu vráti až po xy rokoch. V tvojom prípade (pokiaľ nemáš naftu odniekiaľ stočenú :-) ) je tá návratnosť asi v nedohľadne... ale neva, veď držiak za ktorým sa ešte teraz obzerajú nee? 8-s
Mohu potrvrdit, vlastním 1,9 TDI, první majitel, r.v.2000, najeto 364000 km, auto jezdí denně v letě v zimě. Spotřeba klasika 5-6 l, olej měním po 15000 km, převodový při každých druhých rozvodech. Na voze je originál výfuk, přední tlumiče, spojka - nikdo mi nevěří ale je to tak. Jezdím z 99 % sám, "tempem davu", tj. cca tacho 55/100/145.
Jen mně napadá jedna otázka....proč?
Proč si člověk pořídí chrochtáka aby najel za 16let 75tisíc?
Osobně jsem na starejch pekáčích najezdil 50tisíc ročně...měl jsem Fanouše kterýho jsem kupoval když měl 230tisíc najeto a auto bylo technicky ve stavu jako kdyby mělo najeto 80..kamarád má 4taktního Warana,je asi čtvrtej majitel a auto má 260tisíc,z toho posledních 40 má najeto na LPG a motor ani nebere olej...
I když něco na těch vochcávkách bude..stačí se podívat kolik jich přežilo jako vozidla taxislužby...takovej provoz je ta nejlepší zkouška výdrže a odolnosti auta.Tágo který najezdí 200tisíc po Praze jako kdyby mělo najeto dvakrát tolik v normálním provozu
68tis.km a vymena brzd je velmi zly vysledok, pokial sofer nie je prave sportovo nadany a ku kazdej krizovatke a zakrute sa priblizuje cumakom pri zemi.
Detto oprava nebrzdiacich bubnov a prasknute okno pri tak malom najazde.
Radsej menit ziarovky 3x za rok, nez mat nebrzdiace brzdy.
Zase s ohladom na vek by sa to dalo povazovat za ok.
Jaký má smysl bavit se tu o sotva zajeté Octavii 1 z roku 97? Navíc protekční registrační značka MBK-95 95 vyvolává dojem, že to vytáhli ze Škoda-muzea >:-[]8-s
99% Octavií v TDI z tohoto roku bude mít najeto k 300 000 km, kupovat TDI na nájezd pod 20 000 km byl zkrátka hodně drahý špás. Samozřejmě, že na budíkách bude ještě nezaschlých 150 000 km, které už najela Octavia několikrát. Ale to není podstatné.
Proč se ale zkouší naprosto ojedinělý exemplář? Jakou to má vypovídací hodnotu? A hlavně co k tomu vůbec redakci vede, když nesrovnatelně jednodušší je dojít do prvního bazáru a sednout do první Octavie 1, která těch 300 bude na beton mít a v horším případě už prodělala i nějaký ten NCAP? Že by pak museli napsat něco o tom, že Octavia je nespolehlivá mrcha, která potřebuje vyměnit polovinu dílů?
Možná ano, ale alespoň by to něco vypovídalo o realitě. Tohle je jak ze země Oz, vypovídací hodnota nula. Nebo snad někdo čekal, že vůz bude při takovémto nájezdu ve špatném stavu?
Naopak mě zaráží, že ačkoliv stav vozu níjezdu alespoň z fotek odpovídá, tak výfuk už je 100% měněný, protože tenkrát tento typ nebyl. Potřeba výměny při tak malém nájezdu mě zaráží, když na podobně staré Octavii, která má ovšem njeto zcela jiné km, máme stále ještě původní (a to vůz jezdí léto, zima...).
Jinak si nemohu odpustit "rýpnutí" - dřevěný dekor z vietnamské třešně, kterým se ehdejší majitelé snažili vůz posunout na úroveň S-klády, je opravdový otřes >:-[]:-!
Pokud je tenhle vůz opravdu na prodej, budoucí majitel by měl slavit. Sehnat takový kousek je výhrou v loterii :-!
No a koukáš na fotky toho vozu co je u tohoto článku?:D Tenhle luxus bych si tedy ve voze odpustil.... Ve verzi L a K to vypadalo daleko věrohodnotněji... tohle je jak nalepený plastový rámeček co koupíš na benzínce :-)
Historicky bez slitování a doslova na padrť rozsekaná tehdejší euro-asijská konkurence. Oprávněně naše auto přelomu tisíciletí. Především jezdci naftových motorů se stali opravdovými a zaslouženými třídními králi. Avšak i benzínový svět (1.8T) tu nesl vlajku absolutních králů třídy hrdě a oprávněně.
Škoda jen, že zde na diskusích povětšinou píše osmiválcová atmosférická elita, jíž pohled do nižších pater způsobuje než ironicky nadhleděnou závrať. Nás několik zde, kteří v tomto přenádherném kraji doslova na svou vlastní krev prožili garážovou etapu, tedy přechod od rozvinuté všelidové garáže ke garáži svobody, umí ocenit tah naší jedinečné ŠKODY na silniční branku.
Ano ano, ne nadarmo se v našich krajinách natrvalo vžil slogan: Nechceš-li být za prosťáčka, pořiď sobě octaváčka.
Dnes velmi zřetelně a velmi upřímně: BRAVO ŠKODA, BRAVO OCTAVIA :yes::-!
No.... že tě pusa nebolí s těmi třídními králi.... >:D Ono za to auto nemůže, ale tihle třídní králové (rozuměj jezdci O1 TDI) především firemní automobilové flotily byly postrachem silnic ještě dlouhou dobu po přelomu tisíciletí na našich silnicích :).
Nazývejme věci pravým jménem. O 1 Tdi byla určitě ve své době na vrcholu své třídy (krále ať si určí každý sám, já v té době řidičák neměl :D, ale O1 TDI sem párkrát také řídil, špatný auto to nebylo).
Ale jezdci tehdejší éry na těchto strojích bych řadil k lůze společnosti, k těm, pro které zákony neplatily a které svým chováním na silnici způsobily hodně nepříjemností (osobně bych mohl jmenovat ohrožení vlastního vozu na desítkách případů stříbrnými O1)..... čest vyjímkám :-) Nyní tito jezdci kralují někde na vesnici s velkým přítlačným křídlem a neonem!
Na druhou stranu, za zachovalou O1 se vždy rád otočím... o víkendu sem měl velmi příjemné setkání s L a K s béžovým koženým interiérem... Velmi solidně vypadající auto dodnes :-)
Tak "mojich" prenádherných áut z 70-80. rokov by som vedel vymenovať tucet, to ale neznamená, že by som po nich túžil alebo o nich vyhlasoval že sú to esá...
přiznat si, že Octavia byla (a vlastně dodnes je) jen ořezaný Golf s kufrem, která měla ve své první generaci zastat pozici rodinného Passatu pro chudé Česko a další země bývalého východního bloku, je těžké, že?
Ještě těžší je přiznat si, že tento recept naprosto stačil pro úspěch u českého motoristy. Není se ale čemu divit, Po Feliciích, Favoritech a 120kách to bylo první "opravdové" auto po hodně dlouhé době, které v Boleslavi vyrobili.
Octavia byla ale výborný tah. Svoji pozici na trzích si vydřela z pozice outsidera a nyní míří k celosvětovému formátu. Octavia si zaslouží o to větší uznání, že zachovalá Octavia I dokáže být v mnohém lepší volbou, než lowendový Rapid r.v. 2013 :-!
Souhlas akorat mirne poupravim: rozhodne nebyla autem pro chude-octavia se slusnym motorem a vybavou byla v tehdejsich cenovych relacich velice drahou hrackou... :no:
blbost, Octvia byla levnější než srovnatelný Golf, přitom přepravní kapacitou (=kufrem) nabídla to, co modely střední třídy, které byly cenově zcela jinde. I vůdči klasickým hatchbackům vyházela Octavia cenově dost výhodně. Bavím se samozřejmě o počátku, tedy řekněme do 2. FL.
Ale ked si si nalozil Octaviu az po strechu extra vybavou, tak si atakoval fully loaded Nissan Primera - a hadam nebudeme diskutovat o tom, ze Nissan Primera z rokov 98-99 bolo absolutne skvele auto pri ktorom hrala Octa druhu ligu.
Ještě těžší je přiznat si, že tento recept naprosto stačil pro úspěch u českého motoristy. Není se ale čemu divit, Po Feliciích, Favoritech a 120kách to bylo první "opravdové" auto po hodně dlouhé době, které v Boleslavi vyrobili.
a ze sa tak dobre predavala a predava v celej zapadnej Europe :-) Predaje v Cechach, alebo na Slovensku tvoria naozaj minimum z produkcie Octavie.
jak píše Katikakus, evidentně ti NĚCO uniklo >:-[]8-s
Octavia 1 rozhodně neměla prodejní čísla v zahraničí nijak závratná, především z počátku. A že recept levného vozu zafungoval později i na západě? Vždyť se není čemu divit, přišli na chuť i Loganu...
Esli to nebude tím, že oni majitelé osmiválcových atmosfér měli tu čest v tomhle zázraku jet a to v několika provedeních a motorizacích.
A tak mohou na základě vlastních zkušeností říct, že jet v tom vzádu dál jak z horní lhoty do dolní lhoty je o zdraví.
Doslova legendární motor 1,9 TDI, kterej sice jede za 5-6 nafty má zvuk traktoru, plasty sou pravobyčejný tvrdý plasty, výbava základních verzí žalostná....
1,6 benzín a 1,9SDI jsou oprávněně přezdívané mladoboleslavská strela.....to dá ve zrychlení i Moskvič Aleko....
Takže nevidím důvod k přehnané adoraci.
Ale nenáročnému motoristovi to jistě poslouží, na převoz sekačky Z bodu A (panel) do bodu B (chalupa) je to pořád sotačující stroj. Stejně tak na nákupy do Tesca.
Některým takhle ještě dostačuje Lada 1500 >:D
Ukaž mi auto z roku 1997 za ty peníze, které bylo VÝRAZNĚ rychlejší, komfortnější, prostornější, mělo kvalitnější interiér a podobně..... Golf? Bylo to prašť jako uhoď, Eskort? Tak ten byl na konci své životnosti, Megane? Prašť jako uhoď, Astra? Taky podobný, možná horší.. co dál? Že bysme zabrousili k D3? A4 kombi, BMW3 kombi či Cklasse kombi?:) Tam už seš ale v jiný cenový..... Tak pověz, které auto bylo VÝRAZNĚ lepší?
A buď si vzadu nikdy nejel, nebo si rozmazlenej.. já sem najezdil desítky tisíc km v zadu ve Felicii a že bych byl poznamenán zdravím.... To taky přeháníš... ano, jsou větší auta, ale jako rodinné kombi/liftback té doby... určitě to nebyla špatná volba. Nedělal bych z toho zázrak, ale tak špatný auto jak popisuješ rozhodně taky ne.
Já vzadu najel ve třech různých oktávkách asi tak 200-300 km, ***čky po městě a po okreskách.
Bohatě mi to stačilo.
Tam žádný místo není!!!!
Kdo má víc jak 170 je chudák, kdo má přes 190 je to fakt o zdraví.
Rozmazlenej? Asi jo, v roce 04 sem totiž za cenu té nejolítanější oktávky z roku 97 koupil o dva roky starší Stratus(navíc v provozu od 1/96).
A tam sem si za sebe sednul aniž bych měl kolena vražený v sedačce (mam 193 cm).
A to byl vepředu šestiválec no. To víš no, koncepce CabForward byla věc.
Jo když se komfort posádky a prostor pro ní obětuje ve prospěch kufru....tak je to těžký.
Bavíme se o novém voze v roce 1997 víme?:) Jistežě za cenu ojeté Oktávie se dají pořídit o třídu větší vozy o tom sem ale nemluvil. To je dáno českým trhem a oblíbeností Oktávie...
Takže ještě jednou jaké NOVÉ auto z roku 1997 +/- 2 roky za cenu NOVÉ Oktávie 1 bylo výrazně lepší ?:)
P.S. Je to o prioritách, někdo oželí prostor v zadu na nohy ve prospěch kufru, přecijen někdo vozí více než jen pár tašek z Lidlu :-) Proti US autům z 90 let nic nemám, ba naopak sem ti i sem psal o tom, že se mi líbí, ale srovnání s Oktávkou je mimo místu, navíc už jen proto, že novej Stratus stál určitě více než nová Oktávka... :-)
Stejne tak bys za tu cenu olítaný oktávky mohl mít místo olítanýho Stratuse třeba olítanýho Passata kombi (B5), Lagunu Kombi (I) či Mondeo kombi (MKII) a měl bys i prostor a pohodlí a u všech aut i s V6... :-)
Byly dvě 1.6. 55kw a 74 kw, pokud se nepletu, ta silnější jezdila velmi solidně, údajně lépe než novější 75kw MPI, co měla OII, nebo i jiné vozy koncernu. I tak se s tou šestnáckou dá jezdit normálně, ve 3 lidech za 7,5, dynamika neni zázračná, ale jako rodinné auto.. proč ne...
Ona je O2 taky těžší než O1. Takže motor co jel v O1 najednou v O2 nefungoval. 1,6 75 kW byl pro O1 výborný motor. Slabší 55kW jsem měl a to byla bída s nouzí, ale ve dvou lidech se s tím celkem dalo žít. V plným obsazení (4 lidi) řidič mohl ze svého slovníku vymazat slovíčko "předjíždět" a spotřeba taky nebyla zrovna zázračná, ale nahopsal jsem na tom bez závažných závad 180 000 km takže v podstatě spokojenost.
Ano přesně tak, nám v rodině prošli rukama 3 ks octavie I, 1,9 TDI 66 kw, já měl 1998 1,6 74 kw a táta pak 1,6 75 kw 2001.
Ta 74 kw AKL to byl bomba motor, tahal od spodu, bylo mu jedno jestli je prázdný nebo plný, jel velmi dobře a byl jsem s tím schopný po Praze bez problém jezdit i za 60, na dálnici to bralo tak 7, ale ta 75....to byla tragedie, to žralo, nejelo to, pravdou je, že tahala lépe ve vysokých rychlostech, ale v malých to bylo i o hubu a ani já vyhlášený šetřílek jsem nebyl schopný tu 75 dostat pod 6,5 l mimo prahu, kamarád měl jedničku v 1,6 55 kw, pak si koupili oII 75 kw a byl z toho zoufalý, jak to nejelo a pekelně to žralo.
1,6ka jezdila slušně, když si jí točil a honil jak nadumutou kozu. To je opravdu slušně, bohužel pak vykazovala dálniční spotřebu 9-12 na sto, za tolik sem jezdil 2,7 V6 >:D
Bez skrčeniny na zadních sedačkách.
Máš smůlu že sem v těch autech jezdil a že kamarád co dneska dělá v tom VW servise tehdá dělal správu autoparku ve firmě, kde měli asi 90 aut.
A musel pro vedení dávat výkazy o průměrné spotřeba auta za každý měsíc.
Vozový park tvořily feldy, O1, Passaty a jedno BMW 5 a jedno 300M.
Takže si zhruba pamatuju, za kolik tím ti republikoví stíhači, jak se těm obchodákům přezdívalo jezdili.
1,9 TDI měly spotřebu tak 6,5-8 na sto, 1,6ky benzín 8-10 ale opravdu byli střelici co na jednotlivých cestách dosahovali průměrů i 12 na sto.
Než tam odsud odcházel tak začli nahrazovat Feldy Fabiema 1,9 SDI a TDI a jediný SDI měly dobrou spotřebu, ovšem dynamika a ten zvuk.
Dynamika 35 let starýho žigulu, zvuk atmosferickýho Tranzitu co má najeto 300 tis.
12 na sto neni žádný umění s tou šestnáckou, ale musíš ji opravdu drtit.... máme doma VW 75kw 1.6, dostal sem se i na 14 opravdu ostrou jízdou o Praze, jenže to už byl extrém.... Normální člověk, co si do toho platí benzín a opravy a nejde mu o zdraví s tim bude jezdit do 8mi litrů i s klimatizací kombinovaně a s nějakým zatížením....
Lžeš. Opět a vůbec nevím proč, k čemu... Asi máš mindrák.
Za kolik jezdila 1.6 píše vejš Ozák. A má pravdu. Viz třeba Spritmonitor.
Firemním "výkazům" nevěřím, protože to je jedna z nejoblíbenějších a nejběžnějších technik, jak odrbat stát na DPH.
kamarád nemá důvod lhát, ve firmě na to všichni serou a jezdí klidně za 15l. Já jsem dělal správce vozového parku a řidičům jsem počítal klidně spotřeby s 1,9 Tdi, průměr 10 l. Je fakt, že prasklý těsnění pod hlavou, spálený písty, byly na denním pořádku, jak se k tomu chovali jako prasata....takže o firemních autech bych vůbec nemluvil, to není směrodatné měřítko, jako když s tím jezdí někdo, kdo si platí díly sám.
Ale je to pravda, já měl 1,6 74 kw 5 let a jezdil jsem s tím bez problémů za 6,5 po Praze a za 5,5 mimo Prahu. Je pravda, že jezdím na spotřebu a co je za mnou a jestli se to tomu za mnou nelíbí, tak ať jde do *, ale ten motor to uměl. 75 kw už ale ne
Mame v rodine OI 1.6 75kW (bohuzel, 74 je proste lepsi z ruznych duvodu). Kdyz jedu eko na zname trase, tak je rekord 5.2 bez klimy jen ridic. Bezne kdyz to neresim, tak sem sam bez A/C na 6 a ve 3 lidech s klimou a 50km trase neni problem 6,5. Maximum, co jsem kdy na tom aute mel, bylo po 150km asi 9l.
Mám pro tebe návrh :-)
Jestli bydlíš někde v okolí Prahy, tak tě mile rád vemu na projíždku šestnáctistovkou od VW ( VW Jetta 1.6 Mpi 75kw). A můžeme si tu spotřebu přeměřit :-) Uvidíš, že za 7,5 litru pojedeme normální nekloboukářskou jízdou s klimatizací... :-)
To jsem se pobavil. 16 let stará plečka bez výbavy (výčet jako PP, elektrika, dálkáč a pod. je k smíchu), s nájezdem "poctivých" 50 tkm, s fakt nádhernou palubkou, kam si ani dospělej člověk na zadní sedačky nevleze, za 100 kolíků, to už je ted bonbónek. To už fakt může koupit jen pošahanej BRAVWista (ten ale tahá z Německa), nebo nezaujatej redaktor z ACZ. Jeden takovej bonbónek máme v praci. Tour 77 kW, a můžu říct, že ačkoliv má klimu, nikdo se o ní fakt nepřetahuje... Přeci jen, celodenní KADLE KADLE KADLE, to je na nervy. >:D
:yes: to už fakt radšej novú Daciu ako 16 ročnú uloženku... Veď všetko má svoju životnosť, materiály musia byť "unavené", výbava žiadna, bezpečnosť.... toto nasmerujte po teste rovno na vrakovisko.
omg... ty si hádam ani nechodil na strednú keď sa pýtaš takú blbosť... Si nikdy nepočul výraz únava materiálu? Tak napr. guma už nepruží tak ako má resp. sa trhá a rozpadá sa, pružina už nepruží tak ako za nova, tuhosť materiálu (ramien, nosníkov atď.) je o dosť slabšia vplyvom mikrotrhlín, korózie, ohybov ktoré daný diel už "zažil"... 8-s
Chtěl bych vědět na čem v redakci jedou, je to totiž moc kvalitní matroš >:D Za chvíli se dočkáme chvalozpěvu na Felicii, která má najeto jen 40tkm :no:
Že bych udělal test 40 let starýho žigulu?
Vím o jednom po dědovi z vesnice, najeto 51 000, původní gumy, lak jak fabriky, k tomu asi milion náhradních dílů.
Chytne na první otočení s novou baterkou.
Není lepší auto, spolehlivý, díly za 2,50 a a jak je zachovalý. (aby nebylo když posledních 8 let nejezdilo a předtím najelo ročně tak mezi 500-3000 km ročně.....). To bude taky super objektivní test.
Jednu jsem před rokem prodal. 1,6 GLX, bez jakékoliv koroze. Rozhodně to bylo nejzábavnéjśí auto, jaké jsem kdy vlastnil. Na hranu jízdních vlastností se dalo bez problémů dostat i v rychlostním limitu >:D
Bohužel z toho je vidět, že o tom nic nevíš, takovýchto aut je hodně. Jeden soused má podobnou, akorát modrou a 1,6 55 kw, má na ní najeto 38 tis. Koupil si ji v roce 98 když šel do důchodu, ale fakticky vzato ji má pořád v garáži, vyveze ji tak 3x za rok, je fakt že na tom autu se to určitě podepíše.
Nicméně to auto fejk není. Stačí se podívat na pneumatiky. Octavie sjížděla v roce 97 (až do roku 2000) na pneumatikách Continental Supercontact CV90, na fotce, kde je kolo je vidět, stránka 2 v galerii, ., tak na té pneumatice je vidět třímístná DOT, 267, což je 26,týden 1997, na auta z továrny se dávají zcela čerstvé pneumatiky. Vzhledem k tomu, že ty CV90 se prakticky nedali sehnat jinde než ve škodovce, která už ale v roce 2000 neměla ani kus a Continental je nevyráběl ani nikde ve světě neleželi, A věř mi, že já se gumama živím a xkrát jsem je opravdu potřeboval a nebyly nikde ani v Australii:-) tak je to na 99% opravdu pneumatika, která na tomto autě sjela z továrny. Pokud se o ní staral, může jí mít klidně v takovémto stavu.
Víš, Tobě to možná přijde jako blbost, ale já v té době mít peníze a vědět, kam auta budou směřovat, tak si ty octavie koupím klidně dvě a nechám si ji a klidně na ní najedno ještě o polovinu méně.
Jelikož ale Tobě to přijde směšné, tak v tom případě možná ani nechápeš lidi, kteří si koupí třeba 30 let starý mercedes, nebo VW, nebo BMW a jsou za něj ochotní zaplatit daleko víc. Je úplně jedno jaká to je značka, prostě ty lidi mohou mít ty auta rádi a je jedno jestli je to škoda, trabant, nebo maybach....ale to je něco, co pro Tebe bude problém pochopit.
Takových aut je určitě nemalé množství a podepisuje se na tom hodně skutečnost, že minulé generaci kvůli nedostatku aut na trhu brali nové auto jako "uchovatele hodnoty" a toto vnímání u některých přetrvává možná dosnes, zatímco reálné ceny aut spadly na zlomek tehdejších a pokles cen ojetin je takový, že dnes 10 let staré auto má vzhledem k původní kupní ceně reálnou prodejní cenu v úrovni pár procent.
jo jako taky mám kamaráda co má felicii po rodičích z roku 1996 a má najeto 80tkm...no jo ale to je mizivé procento aut a taková auta prostě nekončí na bazaru...dle mého...ale v rukou dětí, vnoučat, známých a podobně... :-)
Neveril by si koľko "inteligentov" si kúpi auto asi len preto aby očaril susedov alebo dokazoval niekomu svoj status... Ja som pred pár rokmi predával vágeny a ako perličku ti poviem, že prišiel chlapík z malého mestečka ktorý mal 5 ročný Passat B5 TDI a chcel kúpiť novú B6 s tým, že staré nech od neho odkúpime... No problemo, ale problemo bolo to, že mal nabehaných 7500km !!! >:D , najprv som myslel že som prepočul stovku pred tým číslom... Výkup sa samozrejme nekonal, nakoľko on si to svoje rodinné striebro cenil na nereálny majland a odišiel nasr@tý že čo sme to za firmu...
Skrátka za tie prachy čo vyhodil z okna sa mohli celá rodina voziť taxíkmi (každý osobitne svojim) a stále by ho to vyšlo menej...
Schválně jsem si prošem jeden inzertní server a naftových Octavií se servisní knížkou do roku výroby 2000 je pouhých 62. Přitom pouhých 11 kousků má na budíkách POD 150 000 km, nejméně má "najeto" 129 tis. km.
Ani zde popsaný exemplář v nabídce nebyl, možná zmizel u šťastného majitele. Spíše si ale myslím, že to celé byla BOUDA a vůz vyjel z muzea Š-A, daly se placky Auto-ESA a rázem máme o čem psát 8-s
hele prodám ti televizi z roku 1995, použitá asi jen dva měsíce, je úplně nová (dokonce i barevná ;-) )
Považovat to za zajeté auto je úchylné a za tu cenu si to může koupit jen někdo, kdo s tím najede ještě míň... nebo spíš nenajede, až se mu začnou rozsýpat pryže a plasty. Je to prostě úlet a každopádně majitel jen vyhodil prachy z okna.
No pokud se o ní nestaráš, jako glycerínek a tak, tak buď budou na prášek nebo tvrdý jak šutr. Rozhodně bych za 16 let starou pixlu nedal sto litrů jen proto, že je to škodovka. Ale on se najde dost pitomců, který budou mít pocit, že si koupili super káru...
PS: Viděl jsem 12 let starý silentbloky anebo třeba brzdový hadice. Nebo jak vypadají plasty sací soustavy, jak hezounky mikroskopicky popraskají...
Věřím, že na první pohled to bude vypadat jako funglovka a velká část motoru bude v pohodě. Ale já bych do toho nešel.
njn čína dělala před 12ti lety hrozný auta... je to zvláštní že ti žigulíci i po 40ti letech pořád jezdí s původníma držákama a hadičkama... no... jó vlastně ono to nebylo vyrobený v číně ani v globalizovanym světě....
to zdaleka nemusi byt cerpadlo, ale napriklad slabsia bateria, ci starter.
Alebo treba dat auto na prehratie softu, kde su upravene otacky. Bola na to zvolavacka tusim.
Sakra, sakra tu diskuzi pod clankem jsem nemel vubec cist. Cista neznalost je nekdy opravdu lepsi nez mit k dispozici vybrane negativni zkusenosti.
Takze otazka, co si poridit zustane nadale otevrena. :-(
Osobně vlastním Octavii I přesně v této výbavě a se zmiňovaným motorem (jen o 2 roky mladší). Mám najeto Něco přes 220000 km a stále jsem schopen (bez velkého upejpání) jezdit pod 5 litrů. Vnitřní prostor vzadu je poplatný době, vždyť stojí na podvozku Golfu IV, ale mě to dostačuje. >:D
Jak můžete jezdit pod normou udávanou výrobcem nepochopím. Buď špatně počítáte a pokud to počítá samo, tak jedině na nějakém zvláštním rozměru kol, takže taky špatně...
Az taky problem to nie je, zatial sa mi to vzdy podarilo (pokial bola snaha a zaroven som sa nezdrziaval velku cast casu za volantom pohybom v mestkych kolonach)
TDíčkari to riešia jednoducho , proste klamú ... A každému sa snažia dávať vediet za koľko ten traktor vlastne ide a navzájom TDíčkari sa predbiehajú s čislami .... Je to neliečiteľná diagnóza ;-)
česť a sláva vínimkám !
Bežné auto po 10 rokoch je už zrelé do šrotu ... a je jedno či jazdilo, alebo stálo v garáži ...
Samozrejme myslím bežného užívateľa čo niečo i najazdí .... garážovať ďaľších 15 rokov to auto určite vydrží : ).
Dnes je technika úplne inde a napr. pri malých deťoch je v lete klíma podmienkou prežitia ... nie pohodlia ....
Samozrejme, ako to bolo už tu spomenuté, i keby bol nájazd reálny, tak si materiály žijú svoj "život" a ich "dožitie" sa prejaví až po tom čo nový "šťatný" majiteľ začne auto reálne využívať ....
Pozmám veľa majiteľov "výhodných" jazdeniek čo si nadávajú, že nekúpili nové ... ale ani jedného majiteľa nového vozidla čo by nadával, že nekúpil jazdené ....
KIima podminkou? Ach ta povrchni rozmazlenost. Driv to bez klimy slo a dnes ne? To je mi teda divne. Asi ty deti driv nebyly tolik rozmazlene. Dnes odmitaji jit i km pesky a uz i bez klimy stavkuji? No asi to budou MUSET vydrzet, stejne jako 1/4 deti v republice, kteri jezdi v aute bez klimy.
Keď bratovi takmer skolaboval malý syn v rozpálenom aute cestou k lekárovi .... tak foter prestal rozprávať o tom, že klímu v novom aute nepotrebuje ....
Ked som bol decko, jazdili sme s rodicmi kazde leto do Bulharska na Ziguli 1200.
V case, ked sa na rumunskych hraniciach cakalo bezne 3-4 hodiny. A prezili sme to vsetci :-)
Uzzpnavam, horucava je svina, ale vzhladom na to, co pises, to bol len jeden z faktorov - tvoj brat uz viezol syna k lekarovi.
o férovosti a inteligentnosti tohoto prodejce aut si myslím už bylo napsáno a odvysíláno více než-li dost... ikdyby to auto mělo najeto 3tis km tak to od nich nekoupím....
Známý z EchteScheisseAuto koupil alfu 159, třetí den jsme ho vezli zpátky na reklamaci - oprava za 50 000 kč , zavolali samozřejmě 30tý den že auto je :yes: a příjemní jak *
Je také nutné zmínit, že v roce 1997 byla koupě takového auta pro soukromé použití nad možnosti 95-98% domácností, protože cena této motorizace s nějakou (z dnešního pohledu naprosto základní) výbavou se pohybovala někde okolo 0,5M, zatímco průměrný plat nebyl ani 11t. S ohledem na současné cenové a platové relace to odpovídá dnešnímu autu tak za 1,2M.
Octavia I byla po desetiletích více a méně povedených škodováckých lidovek první pořádné ("dospělácké") auto a navíc domácí značky. Není proto divu, že v myslích Čechů zanechala nezapomenutelný dojem. Stručný seznam plusů a mínusů:
+neuvěřitelně nadčasový a stále libivý vnější design
+poctivá, dlouhověká mechanika
+legendární motor 1.9 TDI (nejpovedenější generace)
+špičkově objemný a přístupný kufr
A teď ty nedostatky:
-zoufalá vnitřní prostornost (nejen vzadu, ale i vpředu u spolujezdce)
-nic moc jízdní vlastnosti (zejména při naloženém kufru)
-nepohodlná sedadla
P.S. Ten smysl toho článku mě taky nějak uniká...
-nepovedený motor 1.8 20V
-nepovedená původní přístrojová deska
V 1.8 20V APG teď krátkodobě jezdím (Toledo II) a zase tak strašný mi to nepřijde. Je pravda, že se to musí točit, ale pak jede na ty koně docela pěkně. Popravdě řečeno - kromě Twin Sparku a motorů od BMW nevím o soudobé běžně dostupné konkurenci, která by tenhle motor nějak výrazně překonávala.
Taky bych radši 20VT, ale musím vzít po určitou dobu zavděk tím, co je.
Konkretne Seat tenhle motor pouzival hodne dlouho, protoze i kdyz u se u nas traduje jakasi legenda o jeho nepovedenosti, tak slo v te dobe o motor technicky na velmi vysoke urovni. A ani jeho udajne vysoka spotreba nebyla nijak zavratna, ale v norme na dany objem a vykon te doby - prumer v OI dle SM 8,4. Nasledne byl nahrazen slabsim a technicky vyrazne jednodussim dvoulitrem s 85kW, ktery zral obdobnych 8,3.
Naopak, kdyz se na tenhle motor dalo turbo (v Okte od '98), tak vykon poskocil na 110, v RS na 132kW, a spotreba se prakticky nezmenila. A proto od atmoverze mozna VW ustoupil ...
Jezdím v tom necelý měsíc, zatím mám průměrnou spotřebu těsně pod deset s tím, že jezdím půl po Praze tam i zpátky ve špičce a druhou půlku jsem najel po dálnicích s tempomatem na 145 km/h. Přijde mi to OK.
Na motoru jako takovém se mi líbí hlavně zvuk, ten je opravdu pěkný :-)
ako sa môže niekto nad takou konzervou rozplývať a dáť za to viac ako 100 000 ?
to auto je tak debilne postavené , že to mohli obdivovať len občania čs ..
ludia v aute nasukaný ako v konzerve na úkor veľkého kufra ! výbava bola aj na tú dobu ubohá ,o 75k motoroch ani nehovoriac ,, top perla bola ale cena ktorá mala takmer až astronomickú hodnotu , za takú cenu si vedel kúpiť človek aj auto o kategóriu vyššie. Navyše si po kupe senza Octavie v rodine musíte podeliť hliadky aby ste auto kontrolovali či tam stále stojí
VW proste využival to , že je to škodovka a občania čs to aj tak budu kupovať ...
;-\ ;-\
Kedze nechapes, tak se mrkni, jake motory se v te dobe davaly jako zaklad v teto kategorii aut, namatkou Escort, Megane, Focus nebo 323. I auta o tridu vetsi, Mondeo, Laguna nebo 626 zacinaly v benzinu na dnes trapnych 66kW.
Octavia bola najslabšia zo všetkych menovaných v základe a cenovo nie extra vyhodna.
Na rovnakom vykone (44kw) začinal jedine staručký escort , ktorý už vtedy po 7 rokoch dosluhoval a bol od octavie oveľa menši a ľahší :-|
PS. 66kw je dneska trapas , ale škodovka s tým stále nemá problém ... ;-)
Zminoval jsi motory 75k, coz byl v te dobe u aut teto kategorie naprosto bezny zaklad, stejne jako u OI. MPi 44kW se do OI montovala velmi kratce (99/00?) a nestoji prakticky za rec, protoze pocet tech aut se pohyboval v radu stovek (zrejme overeni motoru pred nasazenim do FI?).
66kW je dneska nic moc, jenze pokud srovnas velmi mirne prifouknuty a tezce elektronicky priduseny zakladni motor OIII (63kW), tak ten nabidne podobne svezeni, jako papirove silnejsi atmo konkurence s vykony 70-80kW. A proto s tim Skodovka taky nema problem. Pokud s tim ma problem zakaznik, muze si vybrat klidne motor az o 100kW silnejsi. A pokud se nepletu, Focus zacina na stejnych 63kW a treba francouzske low end duo na 51kW, vse v atmosfere ...
Neporovnával by som novú Octaviu so starou , pretože OIII je auto ktore sa posunulo takmer o triedu vyššie za tie roky ... Skôr som mal na mysli motor MPI v Rapide , áno Lowend z Francuzka ma tiež slabý motor, ale začínajú s cenou na úrovni približne 7000€ , zatiaľ čo Rapid na úrovni okolo 11 000€ a keď chceš OIII tak tá začína až na 14 000€. Ford Focus u nás začína na 100k (74kw) Ecoboost za 13000€ . Ako je to v ČR nemám zdania :-) Celkovo som len chcel povedať , že škodovka nikdy neponúkala optimálny pomer Ceny/výkonu/výbavy .
Když zůstaneme u OI, tak které auto této kategorie se v roce ´96 alespoň cenově blížilo Oktávce, která začínala na 339t.? Možná tak Seat Toledo a tragické Daewoo Nexia. Vždyť teprve někdy v roce ´94 se s velkou mediální popularitou stalo pidiautíčko Opel Corsa první západním autem, které se dostalo pod 300tKč (cca. +50% proti Feldě).
A zde jsou třeba ceny základních verzí z roku ´98: Astra 1.4 – 394t. Megane 1.4 – 425t. Focus 1.4 -420t. Vše motoricky stejná „liga“ a výbavově taky žádná sláva, tudíž nějaký optimálnější poměr cena/výkon/výbava mi tam zcela uniká.
V Česku tedy zdaleka ne. Když vezmu důstojnější motorizace, zůstává tam při shodné výbavě rozdíl zhruba 500-800 €, a to ještě PSA ani za příplatek nenabízí hlavové pytle.
Podle mého názoru je tahle Octavia původně referenčním autem Škody Auto. Ti se jich postupem času zbavují. Tahle zřejmě byla někde vzadu... Vím,že v Auto ESA mají i Favorita,který má minimum najeto a když sem se tam bavil s pánem,tak říkal,že to je jejich neprodejný mazlíček. >:D Tak už si pořídili druhého. >:D
Můj bratr má O1 1.6. 74kw ročník 98 a je maximálně spokojený. To auto vydrží opravdu vše.
Octavia je bezesporu poctivě postavené a praktické auto. Karoserie liftback vypadá dobře a zavazadlový prostor je rovněž o dost lepší než u hatche. Octavia I. zahájila novou etapu Škodovky, která trvá dodnes. Design je otázka vkusu. Mě osobně se více líbí např. její o dost starší předchůdce Seat Toledo I., ale to nemá pozinkovanou karoserii, takže ho nebrat. Octavia je opravdu povedené auto s víceméně kvalitním designem. :yes: