Jubilejní automobil, Octavia třetí generace v odstínu Race Blue, sjel z linky v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Od roku 1996 je Škoda Octavia nejprodávanějším modelem značky.
Na barvě tolik nesejde chlapci :-) Důležitý je kolik to má pod kapotou kw (225) a kolik to žere na 100km (80kč) ;-) To nebude OCTAVIA ee NA TESLA MODEL S PROSTĚ NEMÁ >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:Dteslamotors.com/models
4 000 000, slovy čtyři miliony kusů jednoho modelu a to vše od automobilky, které se celý svět ještě nedávno za její výrobky vysmíval. Tady není prostor pro žádné kecy prosťáčků a antiškodovkářů, tady musí každý uznale pokývat hlavou a smeknout klobouk. Škoda, bravo, tohle je úspěch, který v této zemi těžko dozná uznání, ale zaslouží ho :yes:
P.S. redakce máte tam chybu: ,,Od roku 2014 se navíc plánuje zahájení výroby v Číně, na nevětším trhu značky Škoda"
Přitom v Číně se Octavia dávno vyrábí, ostatně v tabulce, kde je uvedená výroba podle závodů, je Čína uvedena.
Určitě to úspěch je. O tom žádná. Na druhou stranu 4 miliony za 17 let zas tak ohromující není. 235 tisíc ročně už tak honosně nevypadá. Navíc automobilka zůstává u označení Octavia, proto číslo roste, stejně jako Golf, Passat... Jiné automobilky, používající u nového modelu nové označení (např. Peugeot), tohoto čísla tím pádem dosáhnout nemohou, nebo ani nemají zapotřebí honit triko počtem vyrobených kusů.
Navíc si nemyslím, že ta nabídka vozů škoda je tak široká, jak by měla. Můj názor je ten, že místo velkého SUV bych uvítal středně velké MPV. Takže Octa supluje i tyhle segmenty.
To je vsechno pravda, ale koncern neni zdaleka sam, kdo pouziva stale stejny nazev pro ruzne generace vozu. Napriklad i peugeot dela v poradi jiz druhou 308ku (jiste, 309ka tu jiz byla, ale zase pochybuji ze by se pristi model jmenoval 310) takze uvidime. Ohledne MPV souhlas. Je zvlastni, ze znacka, ktera cili predevsim na rodiny nenabizi MPV a napriklad "sportovni" seat jeste nedavno nic jineho neprodaval. Rodinne kombiky jsou fajn, ale MPV ve stylu touranu by skodovce sluselo.
Tak první odstavec to je k pláči. Jo 4 miliony, to není moc, když se to vezme kolem a kolem, tak to vlastně nestojí za řeč a Škoda si pomáhá tím, že má model pořád stejné jméno. Co to jsou za kecy? Uvědom si, kde Škoda tehdy byla a co musela Octavia na trzích zejména Západní Evropy dokazovat a jaké dogmata o značce musela překonávat. Důležité je, že projede modelu vyrostly až někde ke 400 000 kusů za rok, což je neskutečné číslo. A je jasné, že to nebylo ze dne na den.
Argument o nezměněném jménu modelu je pouze aktivum Škody. Důkaz, že model po dobu své životnosti nikdy nezbabrali a nemuseli tudíž měnit z gruntu identitu. Jako třeba Ford u Escortu.
Neber si to nijak osobně, ale mě prostě tenhle přístup s.e.r.e. Firma, jedinec, prostě někdo udělá úspěch, ale satisfakce a uznání se nedočká. To je ta bolístka z minulosti, které jsme se bohužel v naší zemi neodnaučili. A je to smutné.
S druhým odstavcem souhlasím, mě třeba u Škody, jakožto praktické značky koncernu, chybí užitkové modely, ale tohle je na jinou diskuzi.
Na druhou stranu, nemusela toho tolik překonávat. Stále je to za hranicemi levná značka, na rozdíl od našich luhů a hájů. Levnější alternativa k německé produkci, ostatně jako německá je vnímána i na západ od nás. Tedy čtyři milióny kusů jednoho modelu za sedmnáct let je hezké číslo, ale nic k povyku.
A řekni mi, co by musela Škoda udělat, abys z toho ty měl povyk? Někteří lidé mě tady opravdu dojímají.
A nesouhlasím, Škoda je vnímána jako levná alternativa k VW, ale většina lidí ví, odkud ty auta jsou. Už jen když vidí ten háček nad S ve znaku, tak je každému průměrně vzdělanému jedinci jasné, že to asi nebude německá značka.
To že je Škoda vlastněná VW ji ještě nedělá "nečeským" autem. Takhle bychom mohli brát jednu značku za druhou a dívat se kdo je jejím vlastníkem a z toho podle této logiky vyvozovat její původ. Např. Volvo je vlastněné čínskou Geely a ještě jsem neslyšel, že by někdo řekl, že Volvo je čínské. Lamborghini je vlastněné Audi, takže tradiční italský výrobce je vlastně teď němec, předtím to byl indonésan (vlastnictví Megatechu) a ještě před tím američan (vlastníkem Chrysler)? Ještě že Porsche zůstalo německé co, byť jejím vlastníkem je VW >:D
V každém případě gratulace Škodě k takovému úspěchu (do budoucna se dá předpokládat, že prodané kusy "oktávky" budou klesat s rostoucí nabídkou modelových řad).
To máš marný, desetkrát můžeš mít pravdu, desetkrát to můžeš logicky a na příkladech vysvětlovat, ale podobné existence (jarda efko není zdaleka sám a jediný...) to budou opakovat a opakovat pořád dokola a tak jenom (bohužel) dokazovat onu hlubokou pravdu, kterou Parda71 napsal a totiž, že
"Firma, jedinec, prostě někdo udělá úspěch, ale satisfakce a uznání se nedočká. To je ta bolístka z minulosti, které jsme se bohužel v naší zemi neodnaučili. A je to smutné."
Tohle je hluboce pravdivé, jakkoliv to tobě i mně může být stejně jako třeba Pardovi nepříjemné. Bohužel je to tak a já jsem spíš vděčný za každý příspěvek, který ukazuje, že ne každý v této zemi je zakomplexovaný závistivec, který musí na všem hledat mouchy a úspěch druhých musí za každou cenu ztrhat a zpochybnit.
VW ne jen Vlastni škoda, ale oni v tom davaji svuj naftovy i benzinovy motory a takhle vsechno vydelavaji němcy, a v českou vyrabi jen sedacky interior atd.... a v Lamborghini furt davaji motory ktery jsou vyrobeny v frimě Lamborghini.
Asi chápu kam tím celým míříš. Nicméně nelze z toho vyvozovat takové radikální závěry, že Škoda není české auto. Spousta automobilek odkupuje různé díly od dodavatelů po celém světě. Např. světa, která odebírá škodovka pro své modely, tak ze stejného podniku putují i do jiných automobilek. Nebo autoskla, nedávno jsem se dočetl, že čelní sklo u La Ferrari je dodáváno českou firmou. Tak by se dalo pokračovat hodně dlouho.
Pro mě osobně je Škoda českou značkou a vždy bude (má zde historické kořeny).
PS: Motory 1.2 TSi a 1.4 TSi nové modelové řady EA211 se vyrábí v Mladé Boleslavi nejen pro modely Škoda, ale i pro Seat, VW, Audi.
Milá Jardo ef, ty mluvila dobrže čésky, ty být tópra čech jak by šékla fdóva po generál pjechoty barónka von Boezelteich - čéská fojak tópra vójak kripl fójak......
Jinak jsem si celkem stoprocentně jist, že ve škodovce, ale ani v žádném jiném autě na celém světě není ani jedno jediné cidlo značky BOSH.....
Napsal jsem 90% každé Škody, tzn. třeba i Fabie, do které se 1.2 TSI dělají v ČR. Kolik dílů procentuálně tvoří motor netřeba tady spekulovat, to je zbytečné, nicméně že čeští výrobci a subdodavatelé toho kupu vyrábí do samotného auta neznamená, že se někde v Čechách nedodává pro koncern něco i pro motory, když na nich už tak trváš. Jednou jsem viděl mapku ČR různých subdodavatelských firem pro automobilový průmysl a bylo toho teda mraky.
Ať je tam dílů kolik chce, pořát JICH JE TAM MOC ZBYTEČNÝCH !!! Na co převodovka? na co válce? vačka? celej ten mechanickej sajrajt?? VŽDYŤ STAČÍ JEDEN ELEKTROMOTOR TESLA MODEL S 225kw v základu >:Dteslamotors.com/models
NĚMECKÁ AUTOMOBILKA = NĚMECKÉ ZISKY & SPALOVACÍ MOTOR = ROPÁCKÉ ZISKY : NIC ČESKÉHO (když nebudeme počítat těch pár českých otroků na dílně) Pokud chceme povznést EVROPU či ČESKO je potřtreba abychom alespoň spalovali české palivo a jelikož nám ze země neteče ROPA, použijeme ČESKOU ELEKTŘINU - JEDINÉ CO MÁME. Takže když už NĚMECKÁ AUTOMOBILKA, TAK ALESPOŇ ELEKTROMOBIL. Jinak to nemá smysl a je lepší z globálu koupit ELEKTROMOBIL NISSAN LEAF (EU-JAPAN) / TESLA MODEL S (EU-USA) spalující ČESKOU ELEKTŘINU :-) anebo EXPORT CZK viva las TESLAs USA google.com/finance TESLA MOTORS
NĚMECKÁ AUTOMOBILKA VW ŠKODA AUTO dělá pořát smradlavý laufkáry, takže 4.000.000 ks je vlastně OSTUDNÉ číslo, další její vizitka pokračující zaprodanosti minulého století. Úspěchem by byl plně ELEKTRICKÝ RAPID & SUPERB spotřeba 50-80Kč / 100km České Elektřiny s dojezdem 200km. >:-[] >:-[] >:-[] Do té doby export CZK viva las TESLAs USA google.com/finance TESLA MOTORS
Doporučuji, aby sis dal(a) mokrý hadr na hlavu a neodkladně navštívil(a) nejbližšího psychiatra >:D >:D >:D Zřejmě vás totiž postihl takvzaný auto-elektro-amok, ze kterého se ale již stále více postižených postupně vrací do reality! >:-[] >:-[] >:-[]
Vypadá to spís u tebe na DIAGNÓZU ZÁVISTI CO :-) NEJSPÍŠ NEKOUPILS AKCIE google.com/finance TESLA MOTORS a tankuješ 40cetikorunový DIESEL .. >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Bohužel jsi ve své omezenosti vůbec nepochopil, že se nacházíš na stránkách automobilových fandů, pro které je spalovací motor alfou i omegou jejich životů :-):-)
Se současnou úrovní a cenou akumulátorů je masové rozšíření elektromobilů (naštěstí) velmi vzdálenou realitou a pár prodaných Tesel na tom vůbec nic nemění, nemluvě o velmi diskutabilní globálně ekologickém vlivu těchto vozidel. Mimo jiné, když si zpětně projdeš tisková prohlášení této obskurní firmičky žijící z Obamových milodarů, zjistíš, že je to ta nejprolhanější automobilka na světě, kterou už nikdo kromě pár elektrofanatiků jako jsi ty nemůže vůbec brát vážně! >:-[] >:-[] >:-[]
P.S. Cpát elektromobily do diskuse o čtyřmilionté Octavii, to je ovšem úlet hodný Zlatého ventilku, to se ti opravdu "povedlo" >:D >:D >:D
Tyjo VOČEM TO MELEŠ? >:D To jsou bláboly jak z béčkovýho filmu! 1) Fandové automobilismu = jen zdrogovanci minulýho století. Proč myslíš že je rajcujou výbuchy pod kapototu. Dřív či pozdeji prozřou anebo je ekonomická situace donutí prozřít :-) 2) Se současnou úrovní a cenou akumulátorů je masové rozšíření elektromobilů NAŘADĚ : LITHIA JAK SRAČEK 100x100km - viz. Salar de Uyuni BOLIVIA 20°10'23.05"J 67°38'39.53"Z na 5 miliard elektromobilů. PS: ale můžeš plácat dál :-) 3) pár DESÍTEK TISÍC prodaných Tesel za 0,5roku ... ANO chceš pokračovat >:D 4) globálně ekologickém vliv : no nejdřív si to nastudu ty globální ekologickej vlive :-) 5) jo ty milodary hm, zajeď se někdy podívat do Dubaje ať víš kam leješ a na státní dluh ať víš kam jedeš ;-\ No to by stačilo nejsem armáda spásy
Tak jo, tak jsem "zdrogovanec z minulých století", ale takovejhle lidí je na světě ješté hóóódně. Takže se odeber do USA, tam si kup jednu až dvě Tesly a dobíjej si u ní ze zásuvky baterie, ať seš spokojenej. Přeju ti to, ale nemusíš tady otravovat se svými elektrofanatickými výkřiky.
Tak jo, balim kufry, liftuju všechny konta na USD a se mnou pár tisíc dalších pracháčů odebéřu se do USA kde si zadára dotankuju svou TESLU MODEL S a nechám vás pár milionů zchudlejch krocanů v český kotlině se dusit ve vlastních zplodinách a dluhách, čau.
Ono možná by to úspěch byl, kdyby byl nabídnout zákazníkovi model, který se vyrovná modelům s klasickým motorem. A to v tuto chvíli není. Nepotřebuji auto, které ujede 150 km bez klimatizace a rádia a pak budu čekat několik hodin než se dobijí baterky na maximum (pravda, na 80% kapacity to trvá podstatně kratší dobu). Další problém je síť dobíjecích stanic (jasně, dá se postavit - viz ambiciozní plán EU na podporu elektromobilů, další alternativa je vyměňování baterií nebo dobíjení přes silnici, ale v tuto chvíli to je mimo realitu). Další problém je i rekuperace energie pří brzdění - kdy jen část energie je zpět "uložena" do baterií, zbytek je beznadějně ztracen. Cena je taky vysoká. Otázka je, proč by někdo kupoval elektromobily, případně hybridy, pokud z toho nemá jasnou výhodu (daňové úlevy, nižší poplatky atd.), ze by pro pocit, že zachraňuje planetu? Každý máme nějakého koníčka :-)
NESMYSL: 1) úspěch to už je, TESLA MODEL S jede. 2) vyrovná se modelům se spalovákem dokonce je předčí. 3) ujede 400km s klimatizací, radio, gps, internet, audio video a pak 30 minut se nabíjí u SUPERCHARGERU za 0$ na dalších 400km cesty. 4) síť se staví no problemo. 5) vyměnovat baterii jen z nouze. 6) rekuperace energie při brždění? lepší něco rekuperovat nežli jako u spalovákju nic přeci :-). 7) proč by někdo kupoval ELEKTROMOBIL před DIESELEM? = omezí RAKOVINU v českým vzduchu, tankuje ČESKOU elektřinu za 80KČ/100km, nejezdí tak moc do servisu a má 225kw pod kapotou v základu :-) dobrý?
Podle toho co píšeš, je myšlení něco, co je ti na hony vzdálený a jestli jsi chtěl být vtipnej, tak to zkus jindy a jinde, třeba se ti to i povede. :no:
Nejsem žádná solární baronka s elektrárnou na poli, co tě to popadá?? Fotovolt na střeše rodinnýho domu je standart a že mi krmí moje elektrický autíčko je moje věc, stejně tak je tvoje že 40-ceti korunami sponzoring a diesel jedy si funiš na dvorku ... Jak si kdo ustele tak si lehne :-)
Tak fajn, hlavně že jsme oba spokojený. P.S. Proti solárním panelům na střeše baráku samozřejmě vůbec nic nemám. Ale u dopravních prostředků patří elektromotor jen do lokomotiv, tramvají a trolejbusů a ještě možná tak do nějakých městských dodávek co denně urazí pár desítek km, ale rozhodně ne do normálních aut! To je naprosto slepá ulička vývoje, až totiž dojde ropa, příjde na řadu zemní plyn a možná i vodík, tedy opět auta poháněná spalovacím motorem. Změna by nastala leda tehdy, pokud by se naprosto zásadně zlepšil poměr kapacita/hmotnost/cena/životnost u akumulátorů, ale na to už lidstvo čeká více než 100 let a zatím furt nic ;-\
CHYBA LÁVKY soudruhu, 100 let lidstvo leda čeká až pomine ropná zaprodanost a to nejen pod kapotou ale i v médiích. Začni číst z pravdivých zdrojů a ne co ti servírujou abys četl :-) Elektromotor je v automobilu SUPR a Lithium-iont akumulátor na běžný ježdění absolutně dostačuje už několik let. A před ním i jeho předchůdci dostačovali, nesmíš číst bláboly o tom "JAK TO POŘÁT NEJDE". Na co sponzorovat ropáky a vyvážet CZK za hranice v ropě kvůli prahobyčejnýmu valení kol po silnici??? Elektromotor je tu od 1890 - na něm není co zdokonalovat a je sakra levnější než Spalovák s miliónem udělátek co se věčně s.rou. Elektřinu si vyrobíme vlastní a LITHIA je JAK SRAČEK 100x100km - viz. Salar de Uyuni BOLIVIA 20°10'23.05"J 67°38'39.53"Z na 5 miliard elektromobilů. Šmarja nejdřív si to pořádně nastudujte a oddělte pravdu od lži. A jako začátek léčby si naordinujte jen prozatím projížďku (řízení) v TESLA ROADSTER superjizda.wave-promotion.cz , na ni i Krocani mají než přijde MODEL S, abyste vůbec pochopili o čem to je.
Budoucnost je spíš v palivových článcích než spalovacích motorech. Divil bych se, kdybychom viděli nějaké rozšíření spalovacích motorů na vodík. Palivové články dosáhnou vyšší účinnosti a nižších emisí, spalovací motory se jim nikdy nevyrovnají. Můžeš mít palivový článek i na benzín, když na to přijde. Nebo na CNG. Vodík je sice čistší, ale zároveň problematičtější.
...ale usoudil jsem, že další diskuse s tebou je naprostá ztráta času, takže ji z mé strany končím. Takže ti přeji hodně šťastných km v Tesle a ať slouží a mi ostatní "zpátečníci" si budeme dál užívat jízdu v hnusných, smrdutých "benziňácích" a "ropácích" a pohříchu často také v Oktávkách :-):yes::yes::yes: