Profi
1975ak
0
Škoda že není FIat Fiorino v provedení s automatem na CNG.
Už i v náklaďácích a dodávkách začínají moderní zážehové motory vytlačovat zastaralé diesely 😄 časem snad bude ve městech míň jedovatého kyselého smradu.
Bože to jsou zase kecy. Každý, kdo má něco v hlavě a nakupuje jen u trochu slušného prodejce si diesel do města nekoupí. Zase na dlouhé cesty abys komplikovaně plánoval, kam zajedeš pro plyn... Je to blbý, LPG končí, ale CNG se objevuje jen sporadicky. A pokud namítneš, že CNG má i benzínovou nádrž, tak budiž, některá ano, ale je malá a než najdeš plnící stanici, můžeš stát párkrát u pumpy. Ale tohle je přesně ten účel, kde je využít nejlépe + všechny busy MHD.
LPG fakt nekonci, kam na tohle lidi chodite?
Ale ano, s příchodem přímovstřikových motorů je jeho zástavba velice drahá a ne tak výhodná, neb se stejně musí motor ochlazovat benzínem. V úplně nejnovějších benzínech, které kombinují přímý a nepřímý vstřik by to zase bylo tak náročné, že si to ani neumím dobře představit. Takže v nových autech má LPG odhadem posledních pár let, ale nezoufej, bude ještě dlouho dožívat v ojetinách.
Pár let má ještě šanci i v novějších autech levných nižších tříd, tam se občas ještě objevují nepřímovstřikové motory. Viz Dacia.
Ano, jak jsem řekl, pár let.
Vyhynou jednoduché atmosféry, vyhynou LPG.
LPG jde namontovat i do turbomotorů. Spíše je to o té jednoduchosti a spolehlivosti - nemá smysl dělat přestavbu motoru, který skáče do nouzového režimu i při jízdě na benzín a v 200 tkm bude zralý do šrotu.
Tady vůbec nejde o to, jestli to je atmosférický nebo přeplňovaný motor, ale o vstřikování paliva.
a ty jako myslis ze vyvojari LPG spej a nevyvyji další moznosti? proste se to resi ciklama, LPG se jiz objevuji i u nejnovějších motoru s primimvstrikem
a tim ze ja mam rad velky motory, tak me LPG hned tak nevymre, LPG se da videt u 6-8valcu i u tech nejnovejsich
a tim ze ja mam rad velky motory, tak me LPG hned tak nevymre, LPG se da videt u 6-8valcu i u tech nejnovejsich
Jsi vedle. LPG je na ústupu i díky CNG, které je při spalování čistší. To je první důvod. Druhý je ta nemožnost kombinace s moderními motory, které budou mít přímý i nepřímý vstřik. LPG má totiž tu vlastnost, že se spaluje za vyšších teplot a tudíž by se muselo dochlazovat benzínem, což je samo o sobě neefektivní. Dále je větší náročnost na ventily a vůbec seřízení časování, což si vůbec netyká s dnešními preferencemi ve stavbě motorů, kde se šetří na materiálu a především časování se co nejvíce opožďuje (Atkinsonův cyklus).
Ale jak jsem již psal, tak LPG ještě čeká budoucnost několik let ve starších motorech s houževnatější konstrukcí a poté ještě dlouho v ojetinách.
Ale jak jsem již psal, tak LPG ještě čeká budoucnost několik let ve starších motorech s houževnatější konstrukcí a poté ještě dlouho v ojetinách.
Další pako "osvoboditel". Někde něco slyšel a do zblbnutí to bude opakovat.
Diesel v Euro 6 smrdí přesně stejně jako benzín, normy jsou stejné.
Naopak, onehdá přede mnou na "plyn" šlápl nějaký v dodávce s LPG a byla z toho okamžitá plynová komora. Ani ten nejhorší diesel takhle nesmrdí.
Diesel v Euro 6 smrdí přesně stejně jako benzín, normy jsou stejné.
Naopak, onehdá přede mnou na "plyn" šlápl nějaký v dodávce s LPG a byla z toho okamžitá plynová komora. Ani ten nejhorší diesel takhle nesmrdí.
Normy jsou jiné. U dieselů jsou povoleny větší emise NOx, u benzínů CO.
Do LPG se záměrně dávají odoranty ("smradlavé látky") protože propan s butanem nejsou vůbec cítit, což by při úniku bylo nebezpečné.
Do LPG se záměrně dávají odoranty ("smradlavé látky") protože propan s butanem nejsou vůbec cítit, což by při úniku bylo nebezpečné.
petrumr
kdes na to přišel >😁 kdyby byly stejné, tak se měří stejným přístrojem, u diesla se vůbec skoro nic neměří, protože na to není přístroj :-!
nepreháňaj 😉
OK, stará Avie modře kouřící udělá svoje, ale ten LPGáč přede mnou nás málem udusil, nepřeháním, to byl strašnej smrad.
petrumr
taky šetříš?kdybys kupoval origo kabinový filtr, tak bys to necítil.
Safra a ja vul vzdycky za felicii (vcetne tech na lpg) zapinam vnitrni okruh a pritom by stacilo koupit novy originalni filtr, pockat vzdyt ja mam nove auto s originalnim filtrem, tady neco nehraje. 8-s
petrumr
kdyby u každýho depa pošty udělali plničku, taky by to nebylo špatný.Něco kdosi od pošty říkal, že budou cosi konkurovat benzínkám.