Podoba vozu značky Toyota, vybaveného palivovými články, je známa už skoro dva roky, teprve letos nám ale Japonci představí svůj vodíkový pohonný systém. A celé se to bude kompletovat ještě další téměř dvě léta.
Vodík a koho to zajímá, VW prohlásil, že do roku 2020 odladí všechny konstrukční chyby TSI motorů a u dieselových motorů sníží obsah rakovinotvorných látek ve výfukových plynech o 0,81 %, a tomu říkám panečku pokrok. Nějaká autíčka na vodík a s párou z výfuků ať si strčí japončíci někam. Na to nejsme my Evropani zvědaví, a také ten jejich úchylný asijský design, třeba ta nová Mazda 3, z toho musí Evropan blinkat.
Právěže BMW v palivových článcích prakticky nic nemá. Prakticky je na tom stejně jak zbytek Evropy.
Honda vzhledem k obratu dává na vývoj nejvyšší částky a mívá ročně nejvíce patentů na světě. I když tady na Civic se lidé dívají s despektem, u málokterého auta je použito tolik originálních patentů.
Len aby sa stihlo postavit tolko novych tepelnych elektrarni na vyrobu vodiku, ktory by pokryl poziadavky takeho mnozstva motoristov ako sa planuje >:D