Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Chris Bangle: Design dnešních vozů postrádá inovace

53 komentářů

Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
No inovace, ale jaký?
Avatar - sargis
sargis
CHRIS sa nesr*l a priviedol zaujímavé Beemery. Áno, jeho sedmickova rada je zozadu čudná, ale šestka sa inšpiruje...keby pretrval, aj i3 vyzerá inak...zlanaria ho Číňania, v Európe sú dizajnéri, ktorí skôr vymýšľajú mená pre dizajn...fluent, sculpture...akoby ho mali tvorit.
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
zapadní a zalez na tvůj odporný dizajn nejsme zvědavý
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
však nápodobně....
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
zase si změnila dizajn
Tymkoo
Myslím, že Chris není zvědavý na tebe 😄
Avatar - white label
white label
Hlavně tu nikdo není zvědavý na podobně primitivní příspěvky... :no:
Avatar - Alpinis182
Alpinis182
... jak trapné a ubohé ... :no:
ryccardo
Jenže on má pravdu. Některý káry jsou designově zastaralý už jen co vyjedou jako novinka. ;-\
CenturionCz
zejména mezi těmi, kteří si pořád představují design jako statický jev, který nemá vývoje. Opravdu chtěl někdo u odcházejících generací BMW (E60,90,87,65 etc.) jen facelift té minulé? Chris Bangle hlavně představil BMW mladé generaci. Dal vozům určitou specifickou dynamičnost a uznejte sami - udělal je minimálně zajímavějšími. Že možná nebyly jeho návrhy těmi nejlepšími možnými v dané době je na diskuzi, ale rozhodně tedy oplývaly větší originalitou, než ty od Audi nebo Mercedesu. Jsem přes design spíše konzervativní a Bangleovu šestku a sedmičku (před faceliftem) opravdu nemusím, ale třeba trojka E90 se mu podle mě z dnešního pohledu (a to i před faceliftem) velmi povedla. Když někdo jeho design haní na obrázku nevybaveného holobytu na železných kolech, tak se nemůže divit, že auto vypadá špatně. V této výbavě nevypadá dobře ani F30.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
E90 stojí na parkovištivždy prémiově :yes: Současná A4 zapadne i mezi kombíky H/K :-!
ericn
No s tím se dá pouze souhlasit 😉
XTad
Ta auta jsou hlavne strasne tezkopadna a neforemna. Snad jen krome sestky, ale ta je taky trochu mongoloidni. Ve srovnani elegantnosti profilu se BMW treba na Audi nechytalo [odkaz] vs. [odkaz]
ericn
No mrknul jsem na oba obrázky a 5er je rozhodně lepší 😉
Mig_35
To si snad děláš srandu. Dát E60 v M-paketu, což je auto, se kterým naděláš ještě dneska spoustu parády, oproti předchozí bachraté A8...
XTad
M5 jsem dal zamerne ze dvou duvodu. Prvni byl, ze ta fotka je hezky z boku a ten druhy je, ze by nekteri hnidopichove mohli prskat, kdybych dal nejakou fotku zakladu z bazaru. Nerikam, ze s tim autem nejde udelat parada, nebo snad ze se mi nelibi, ale je proste neuveritelne bachrate. Pravda, m-paket to dost schova. [odkaz] Oproti ladne A6 (linie strechy, zakonceni narazniku a prahu, pozvolne klesajici zad atd.) proste zaostava.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak zrovna tady jsi to moc nevyhrál... Audina je tlustá Berta.
Avatar - bigsoul
bigsoul
BMW E60 je jedno z najkrajších BMW a najkrajšich aut s originálnim dizajnom. To sa Banglemu fakt podarilo!!! AUDI sa na nu ani zdaleka nechytá!!!
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Tak zrovna 6er a 7er jsou vrcholná díla pod jeho vedením a trojka sedan mi přijde nejslabší, taky myslím, že už vznikala při jeho odchodu. A je také otázka, jestli víc kreslil Bangle nebo Hooydonk.
Mig_35
Škoda, že tenkrát Bangle odmítnul nabídku Hyundaie. To by mohlo být hodně zajímavé.
Nechápu, proč se nevrátí do automobilového průmyslu, to je přece pro designéra ta
nejvyšší výzva. Ne dělat mobilní telefony, nebo čemu se teď věnuje...
Avatar - beibej
beibej
páč ho nikdo nechce. zaplať pánbůh za to.
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
konečně někdo rozumný - souhlasím
Mig_35
jak jsem psal, Hyundai po něm toužil a dal mu košem.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
jeho 5-ka je nesmrtelna :yes: :yes: :yes😒br />
za jeho cias BMW malo skutocne graady..... teraz? prezvejkane hroudy ako X5 ... ale ani s mercedesom to uz nie je take ruzove ako kedysi, dnesne S alebo GLA ci CLA maju tiez ku krase starsich medakov hodne daleko ;-\
Avatar - CHerokee
CHerokee
Mercedes třídy jako je CLA GLA předtím nedělal, takže se dá těžko srovnávat. Je to pro jiné generace a je jiná doba...
GTI
Pamatuje ještě někdo na kladivo mistra B? Jo, vskutku novodobý Michelangelo garáže. Nelze než souhlasit, že se vytrácí invence, jedinečnost, originalita. Jenomže tohle všechno nemůže dopadat jen na hlavy designérů. Ti by jistě uměli a mohli. Nezapomínejme, že je nad námi euroúředník...

Osobně považuji Mistra Bé za největší designovou osobnost posledních dvaceti let. A pohled na jeho pětku je dodnes úchvatný.

BRAVO MISTR BANGLE :yes: :-!
Avatar - hijack
hijack
Tak to mi povedz ako sa bezpecnostne predpisy a euronariadenia ktore musia vozidla splnat podpisuju na kreativite dizajnerov a invencii v pristupe. Pokrytecke vzdavat chvalu Banglovi a zaroven vynasat do dizajnoveho neba najotrepanejsi dizajn aky asi na trhu je. Myslim koncern a sracky stylu je to staly dizajn a hodnota a nadcasovost to by som nechal vedla. Ale ano suhlas. V sucasnosti sa robia evolucne nie revolucne skoky. Este ze mame stale talianov a francuzov co sa neboja byt svojsky a originalny aj za cenu predajov
Avatar - VWrofl
VWrofl
Tak třeba bezpečnost chodců. Pokud to vezmu do extrému, tak většina aut má předek v podstatě chodec-friendly. Kdyby si někdo řekl, že tam narve velké chromované nárazníky a chladiče jako byly v USA 50.-60.let, tak prostě neprojde. Stejně tak jsou nějaké předpisy o umístěná světlometů a plno věcí, o kterých my většinou vůbec nevíme. Úkolem designéra pak je sladit legislativu, design, ergonomii a možnosti automobilky. Nezávidím jim, je to celkem náročný úkol. To ale neznamená, že auto musí dopadnout absolutně sterilně jako nový Rapid. Zato třeba u Yettiho se jim dle mého podařilo udělat koukatelnou krabici :yes:
JaMM
Mna by zas zaujumalo, ako je mozne, ze supersporty splnaju predpisy o bezbecnosti chodcov?!
BeranK
A mohl bys poslat odkaz na zkoušky nějakého supersportu? Kolik hvězdiček má například Ferrari, třeba California nebo Spider?
zlysoused
Jak bych k Banglemu přiřadil i Waltera de Silvu. Rozhodnout kdo z nich toho v posledních 20 letech přinesl víc je těžké.
gil54
K těmhle dvěma, podle mě, patří i Frank Stephenson.
Avatar - beibej
beibej
i Marcello Gandini
gil54
Jj, ten taky. (I když už, oproti těm zmíněným, pomalu patří do historie.)
Klaudius
...a čo tak Le Quément? 😉
gil54
Ten mě nikdy nijak moc neuchvátil.
Avatar - aproximus
aproximus
obě pětky, i tu s X..
chester
Ty mas co vypravat o dizajne, ked golfa, octu atd. povazujes za dizajnove skvosty...
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
:yes:
Avatar - Lukixe
Lukixe
Ale teraz zreje u mňa ako víno 😄 Ono dá sa špekulovať o tom že čo keby a ako by a kde by sa BMW utiekalo bez neho ale aj keď dajme tomu jeho 7dma nemusela byť pochuti každému treba sa na to pozereť objektívne a povedať že vždy čo stvoril,tak stvoril z vlastnej hlavy a dal autu tvár osobného poňatia dizajnu a to sa cení..Inak dizajn bude najdiskutabilnejšia téma budúcnosti..
Avatar - HitmanPB
HitmanPB
... tak som otvoril fľašu šampusu a povedal. Fajn, konečne.
V období jeho "šéfovania" som ako veľký fanúšik BMW iba tíško závidel design Audi a Mercedesu.
Našťastie sa ukázalo, že ani vo vedení BMW nie si iba zhulení manageri a po totálnom zprznení 7er a 5er (na 3er ešte nemal dosah) jeho "designový smer" začali v BMW brzdiť.
Je mi jasné, že v dobe nástupu E39 v BMW designovo tápali, ale Bangle bol tá najhoršia varianta, akú mohli vyskúšať.

A tie kecy Bangla, že ponuky od iných automobiliek "uložil k ledu" je iba blablabla.

Ako sa hovorí - "Kráľ" je mrtvy - nech žije kráľ.
Avatar - bigsoul
bigsoul
E90 je tiež Bangle ako ja viem a to 3er a ta je hnusna, tak isto 6er a 7er, ale 5er je original a ta sa podarila. Čo sa týka jeho odchodu tiež som rád, lebo BMW je opať BMW aj keď stále svojim dizajnom zbudzuje vášne, ale tak to má byť 😄
Avatar - HitmanPB
HitmanPB
áno, ale vtedy si už BMW začalo uvedomovať, že ak im Bangle sprzní aj najpredávanejší model, tak sú v pytli a začali to očesávať. Máš pravdu, nie je to pekný model, nakoniec to nebola až taká veľká katastrofa, aj keď na E46 sa to nechytá ani náhodou.

Ideálne je, ak auto vzbudzuje pozitívne vášne a nie negatívne, resp. rozporuplné. BMW má veľkú fanúšikovskú a zákaznícku základňu, ktorá dokáže byť neskutočne verná (podobne je to aj u Audi a Mercedesu). Ale keď ich dlho nas*eraš, tak jednoducho zmenia lokál a prejdú k inej značke. Mercedes by o tom vedel rozprávať - zo značky, ktorá predávala toľko čo Audi, BMW, Volvo spolu sa stala značka tretia v poradí.
chester
Zprznenie???
Ved je to najpredavanejsia 5er v historii BMW!
Avatar - HitmanPB
HitmanPB
Počkaj na štatistiky po ukončení predaja súčasnej 5er a ber v úvahu, že je skutočne ťažká finančná kríza.
Mig_35
Banglova sedmička byla ta nejprodávanější v historii BMW.
Klaudius
Niektorí evidentne nevedia čo píšu.
Avatar - white label
white label
I kdyby, tak obecně samotné prodeje přece nejsou jediné měřítko kvality designu konkrétního automobilu...
Co napíšeš, když bude současná 5er prodávanější, než ta minulá?
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
by něl být stejně konzervativní, jako vzhled pana Bangle!
Arese
Den, kdy jsem se dozvěděl, že Bangle opouští BMW, jsem uspořádal malou domácí oslavu, protože odešel člověk, který mé milované značce neuvěřitelně škodil, ba śe mi ji snažil přímo zhnusit. A to se neodpouští! Jeho karosářské patvary se možná libiliyAsiatům, kteří nemají špetku vkusu, a snesli ho i Američani, kteří jsou na tom se vkusem jen o trochu lépe. Ale v Evropě byly Bangleho kreace učiněná pohroma. Jak kdysi řekl jeden renomovaný e😜ert na automobilový průmysl: jakoukoliv jinou, méně silnou značku než BMW by to, co prováděl pan Bangle, načisto pohřbilo.
Nikdy nezapomonu, jak jsem v německém Auto Bildu viděl první fotky Bangleho sedmičkové řady. Tehdy jsem si říkal, že to prostě není možné, aby něco tak obludného v Mnichově pustili do výroby. A v interiéru to nebylo o nic lepší - bachraté přístrojové desky připomínající kredenc neměliys automobilovým designem vůbec nic společného, výplně dveří se šikmo uloženými tlačítky oken a podobné obludnosti... Vůbec bych si nedovolil zpochybnit, že je pan Bangle velký designér, vůbec ale nemá cit pro auta, a tak je moc dobře, že už se pohybuje mimo automobilový obor. P.S. Většina modelů BMW, která navázal na ty Bangleovské hodně zkrásněla, ale ty nejhezčí bavoráky byly stejně vyráběny před Bangleho érou.... 😒 😒 😒
P.S. Jediný návrh od pana Bagnla, který uznávám, je Fiat Coupé. Buď měl výjimečně světlou chvilku, nebo ho u Pininfariny umravnili...
Avatar - jozephko
jozephko
bola, že vyhodila Ch. Bangla.
Bangle je typickým príkladom dizajnéra, čo navrhuje dizajn pre seba, a nie pre majiteľov produktov. Robí teda dizajn pre dizajn, ktorému rozumie len on sám - také l art pou l art.
Niektorí možno povedia, že bavoráky sa predávali aj s Banglovým dizajnom. To je síce pravda, ale dizajn je len jedným z mnohých dôvodov, prečo si ten-ktorý človek auto (ne)kúpi.
Ja by som to zhrnul tak, že BMW malo taký dobré meno, že sa jeho autá predávali aj NAPRIEK Banglovmu dizajnu. A keď z firmy konečne odišiel, BMW zažíva jeden rekordný rok za druhým.
JOE_CZ
Můžete na design BMW v době Bangla nadávat, ale nejde mu upřít jedno. Přestože bylo každé BMW designově naprosto odlišné, každý věděl, že se jedná o BMW! A v tom spočívá jeho genialita! Osobně opovrhuji dnešním trendem, kdy je jeden design aplikován na všechny řady (alá Audi) 😒 . Jel jsem nedávno za novou 5er, až když jsem ho předjel, tak jsem zjistil, že se jedná o 3er 😒

Postavte si vedle sebe jedničku, pětku, šestku a Z4 od Bangla a nenajdete na těch autech snad ani jeden společný designový prvek. Tomu říkám kreativita.
Avatar - HitmanPB
HitmanPB
...keď nevieš ako ďalej, tak tápeš a robíš jeden prúser za druhým - aj tak sa to dá vysvetliť - vôbec to nemusí byť o kreativite 😉