Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Marko: Budúcnosť Fordu – Jeden svet stačí

Ford Motor Company. Jediný z trojice veľkých amerických auto-koncernov, ktorý dokázal zmeniť kurz dostatočne skoro na to, aby sa vyhol nárazu do ľadovca. Aj keď stále pláva nebezpečnými vodami, môže pokračovať a pri tom i opatrne zvyšovať rýchlosť.
Zpět na článek
9. 5. 2009 13:25
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
11. 5. 2009 13:24
neregistrovaný "mates"
9. 5. 2009 16:45
neregistrovaný "yaroukh"
9. 5. 2009 19:51
neregistrovaný "yaroukh"
10. 5. 2009 16:49
neregistrovaný "yaroukh"
9. 5. 2009 19:50
neregistrovaný "yaroukh"
9. 5. 2009 22:33
neregistrovaný "yaroukh"
10. 5. 2009 02:22
neregistrovaný "yaroukh"
9. 5. 2009 18:12
9. 5. 2009 18:57
neregistrovaný "yaroukh"
9. 5. 2009 19:08
18. 5. 2009 11:38
9. 5. 2009 19:37
9. 5. 2009 22:11
neregistrovaný "507--"
10. 5. 2009 00:04
10. 5. 2009 11:50
neregistrovaný "507--"
10. 5. 2009 15:16
neregistrovaný "yaroukh"
10. 5. 2009 17:24
neregistrovaný "507--"
10. 5. 2009 20:28
10. 5. 2009 20:16
10. 5. 2009 21:22
neregistrovaný "507--"
10. 5. 2009 21:40
10. 5. 2009 17:18
10. 5. 2009 17:23
neregistrovaný "yaroukh"
11. 5. 2009 14:54
11. 5. 2009 17:41
neregistrovaný "yaroukh"
10. 5. 2009 17:23
neregistrovaný "507--"
10. 5. 2009 22:24
neregistrovaný "yaroukh"
11. 5. 2009 15:08
neregistrovaný "507--"
11. 5. 2009 17:44
neregistrovaný "yaroukh"
11. 5. 2009 06:23
11. 5. 2009 12:10
11. 5. 2009 22:53
12. 5. 2009 09:11
11. 5. 2009 13:22
neregistrovaný "mates"
11. 5. 2009 22:43
11. 5. 2009 15:54
neregistrovaný "yaroukh"
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
9. 5. 2009 13:25
nedelna chvilka lacnej poezie???
"Ford Motor Company. Jediný z trojice veľkých amerických auto-koncernov, ktorý dokázal zmeniť kurz dostatočne skoro na to, aby sa vyhol nárazu do ľadovca. Aj keď stále pláva nebezpečnými vodami, môže pokračovať a pri tom i opatrne zvyšovať rýchlosť."
Rozbalit vlákno
3
9. 5. 2009 17:47
Re: nedelna chvilka lacnej poezie???
Vzhladom ku dnu a forme skor "SOBOTNA chvilka lacnej PROZY" ;-) Inak ma tesi, ze si si (opat) v mojom clanku nasiel okrem faktickych informacii aj nieco, co ti pomohlo prejavit sa. :-)
neregistrovaný "mates"
11. 5. 2009 13:24
Re: nedelna chvilka lacnej poezie???
Ser na nej. Ty jsi toho o Fordu zapomnel vic, nez on kdy v zivote vubec vedel o cemkoliv ;-)
11. 5. 2009 22:30
Re: nedelna chvilka lacnej poezie???
A ..vsak ja viem (svoje). ;-)
neregistrovaný "yaroukh"
9. 5. 2009 16:45
Vzpomenete si ještě?
Vzpomenete si ještě, jak jste tu Mulallymu spílali, když prodával AM, Jaguara, LR? Dneska už to asi vidíte jinak, ne?
Pro zajímavost, jeden z efektů odmítnutí státní půjčky: [odkaz]
Rozbalit vlákno
15
9. 5. 2009 19:03
Re: Vzpomenete si ještě?
To vis zdejsi VW odbornici. >:D Jak se rika zadny chytry z nebe nespadl.

"opatrne zvyšovať rýchlosť" A zaregistrovali ze je Ford US prodejni jednicka!!??
neregistrovaný "yaroukh"
9. 5. 2009 19:51
Re: Vzpomenete si ještě?
Prodejní jednička? To je pořád GM, pokud vím. FoMoCo byl za duben #2.
9. 5. 2009 21:20
Re: Vzpomenete si ještě?
"Mozna" jako koncern ne jako znacka. ;-) [odkaz]

I koncern GM pude jeste dolu az proda a zrusi par znacek.
neregistrovaný "yaroukh"
10. 5. 2009 16:49
Re: Vzpomenete si ještě?
nj, já vždycky koukám na ten souhrn dole (teda na autoblogu), kde to je podle koncernu... tohle mi uniklo :-) :yes:
10. 5. 2009 21:30
Re: Vzpomenete si ještě?
Koncernu FMC to kazi v US Volvo, tak ja koukam uz jen na ONE FORD, to ma nejvice vypovidajici hodnotu.
Avatar - Righ
9. 5. 2009 19:30
Re: Vzpomenete si ještě?
Nevim, jestli zrovna 3,2 mld dolaru za uvedene automobilky jsou duvodem, proc v soucasnosti nechce po vlade Ford penize (byt puvodne nastoupil do Washingotnu s prosikem stejne jako zastupci Chrysleru a GM). To uz mel vetsi smysl prodej Hertze, za nejz Ford dostal skoro dvojnasobek. Spis bych za jeho "uspechem" videl neskutecny problemy, diky kterym zacal restrukturalizovat uz pred nejakymi 3-4 roky - program The Way Forward je ti urcite znam, stejne jako propousteni desitek tisic zamestnancu ci zavirani mnoha tovaren. Podobne blahodarnej efekt by mohla mit s odbory dohodnuta VEBA, ktera by mela ulevit vydajum na zdravotni peci. Jinak samozrejme porad plati, ze Ford je az po usi v dluzich, lonskej rok byl pro nej nejhorsi v historii a na takovy uspechy, jaky zaznamenaval na US trhu jeste pred deseti lety, muze na dlouho zapomenout.
A co se tyka efektu odmitnuti statni pujcky - dneska mu to mozna prospiva, protoze Americani tezce nesou, ze musi ze svych dani podporovat zbyle dve detroitske automobilky, ale na to se jiste casem zapomene. Avsak proda-li Ford i Volvo a definitivne opusti premiovej segment, tezce a dlouze bude ztracenou prestiz ziskavat zpatky. A o tom, ze se mu neco podbnyho podari prostrednictvim Lincolnu, silne pochybuju.
neregistrovaný "yaroukh"
9. 5. 2009 19:50
Re: Vzpomenete si ještě?
1) Ford DOSTAL PENÍZE za ZTRÁTOVÉ automobilky (LR+Jag), takže to není jen ta hotovost, ale snížené ztráty do budoucna... A ten krok byl v době, kdy ho Mulally oznámil, hodně kritizován: "Nový CEO, a první co dělá, je zadlužuje firmu a rozprodává."

2) Ford do Washingtonu s žádným prosíkem nenastoupil, ani "původně" ani nijak jinak, to je bohapustý nesmysl. (Nebylo by od věci přečíst si řeč, kterou v kongresu Mulally měl, když tam byly GM a Chrysler žádat o půjčku.)

Ad "pořád platí, že je Ford po uši v dluzích": zase špatně... Po uši to bylo před snížením dluhu o $10b.

Jinak většina tvého příspěvku je irelevantní k tomu, o čem jsem mluvil - a to je fakt, že tu Mulallymu hodně lidí spílalo za něco, co byl velice prozíravý krok, jak nynější situace ukazuje.
Avatar - Righ
9. 5. 2009 20:59
Re: Vzpomenete si ještě?
1) Treba LR mel za rok 2007 zisk 1,2 mld dolaru, i kdyz je jasny, ze rok 2008 nebyl ani zdaleka tak uspesny (cisla neznam). Jaguar jako jedna z mala automobilek zaznamenala v roce 2008 rust (8%) a vzhledem k potencialne uspesnymu modelu, jehoz vyvoj Ford zaplatil, by se mu mohlo darit i v budoucnu. No a pro AM znamenal rok 2008 nejlepsi prodeje v historii autmobilky, byt i zde se da cekat v roce 2009 zhorseni. Chci tim rict, ze situace neni zdaleka tak jednoducha a rozhodnuti Fordu nebyl zadny proziravy a obdivuhodny krok, nybrz hola nutnost v boji o preziti.

2) Ford nastoupil v prosinci 2008 - zname to slyseni v kongresu, kam sefove automobilek prileteli v tryskacich a Mulally na otazku, zda si je ochoten v pripade obdrzeni vladni pomoci snizit plat na 1 dolar odpovedel, ze se citi ok s tim, co ma ted. Slo sice "pouze" o pristup k 9 mld dolarum, kdyby sel do kopru nekdo z dvojice GM/Chrysler a trh by se hroutil, ale zkratka Ford chtel po statu velmi nestandardni pomoc.

Jinak Ford naakumuloval za posledni 3 roky ztratu 30 mld dolaru, takze v dluzich samozrejme je. I po zaplaceni onech 10 mld, ktery uhradil prevazne akciemi, mu zbyva z nezajisteneho dluhu nejaky 15 mld.

Co se tyce relevance k tvymu prispevku - psal jsem to proto, ze prodej onech znacek a vzdani se statnich pujcek spolu az tolik nesouvisi.
9. 5. 2009 21:43
Re: Vzpomenete si ještě?
Zasadni rozdil je ten ze Mulally/FMC chtel mozny budouci pristup pokud by doslo k necemu zavaznemu, GM/Chrysler potrebovali prachy hned, Ford je nepotreboval jen chtel mit budouci moznost pozadat, ale zatim nepozadal. A chtel a chce se pujcce vyhnout coz deklaroval. proto je vniman v US vyrazne pozitivne proti GM/Chrysler. Kdyz se tady nepresne ohanis dluhy, jake ma dluhy Toyota nebo VW nebo GM/Chrysler, dnes vetsi jak Ford.

To ze na tom je Ford je lepe dokazuje treba.. "WAYNE, Mich., May 6, 2009 – Ford Motor Company said today it is investing $550 million to transform its Michigan Assembly Plant into a lean, green and flexible manufacturing complex that will build Ford’s next-generation Focus global small car along with a new battery-electric version of the Focus for the North American market."
[odkaz]
Tak ze GM/Chrysler v US zaviraji, Ford otevira. Mulally dela svoji praci dobre a k tomu Volvu, doufam, ze ho co nejdrive prodaji, myslim, ze Volvo k premiovemu trhu Ford nepotrebuje, pokud vubec potrebuje Ford globalne premiovou prodelecnou znacku. Nepotrebuje.
Avatar - Righ
10. 5. 2009 01:40
Re: Vzpomenete si ještě?
Vim, za jakych podminek chtel Ford od statu penize ani nikde netrvdim, ze je na tom Ford stejne nebo dokonce hur nez duo GM/Chrysler. Je to nicmene stejne velmi zvlastni krok, kterej svedci pouze o tom, jak vratka byla pozice Fordu. Co se tyce tech dluhu, ja mam tato cisla - Ford ma dluh 15 mld USD v automobilovy divizi (po snizeni) a 140 mld USD ve financni divizi, Toyota 127,8 mld USD a VW 75,3 mld USD. To, ze ma nejaka spolecnost uver a dokonce ani samotna jeho vyse ale nesvedci o tom, v jaky kondici se prave nachazi. VW i Toyota jsou/byly extremne ziskovymi a uspesnymi spolecnostmi, takze pro ne zatim jejich dluhy narozdil od Fordu nepredstavuji potize. Srovnavat financni pozici takovy Toyoty a Fordu je uplne mimo misu, byt to s Japoncema jde momentalne prudce z kopce.
10. 5. 2009 20:46
Re: Vzpomenete si ještě?
Krok nebyl dukaz vratke pozice, vratkou pozici mel a ma treba Chrysler, ale dukaz toho ze Mulally dokaze velmi dobre myslet dopredu.
Za druhe uvery jsou take dluhy.

V soucasnosti ma Toyota nejvetsi stratu od zalozeni a VW nema take daleko do -, tak mluvit "extremne ziskovych" je zcela mimo realitu, navic zajimave bude srovnani na konci tohoto roku, ono jde take o to, ze restruktualizaci jakou dela ted par let Ford, delala podobnou Toyota nebo VW pred xy lety take, pokud mas dobrou pamet tak treba VW na tom byl kolem 90 let tak mizerne, ze se mluvilo o krachu a to nebyla zadna globalni automobilova krize. ;-)
neregistrovaný "yaroukh"
9. 5. 2009 22:33
Re: Vzpomenete si ještě?
Ad 1) Hodnotíš kroky Mulallyho z pozice generála po bitvě. (To je obvyklé; moc by mě zajímalo, jak jsi to komentoval ve chvíli, kdy ty kroky činil.) Když ty věci byly aktuální, tady to dostával slušně.
Jeho krok byl (ať už budeš opak opakovat kolikrát chceš) prozíravý v tom, že o rok později by od bank takovou půjčku prostě nedostal.

Ad 2) Dobrej pokus, ale Ford zatím o žádnou půjčku od státu nepožádal. (O přístup k $9b požádal za situace, kdy by se situace v průmyslu dále výrazně zhoršila.) Tečka.

Že je Ford v dluzích, nikdo nepopírá. (Chápu, o co se snažíš, ale chceš-li vůbec pokračovat v diskusi, už to prosím nedělej, není to slušné.)

Ale jistěže to spolu souvisí, a to velice úzce. 1) Kdyby Ford ty značky neprodal, bude mít o pár miliard méně - v době, kdy je každá miliarda dobrá. 2) To, jak FoMoCo ne/přesvědčí banky o výhledu do budoucna, má (tedy mělo) vliv na podmínky, za kterých ne)dostane půjčku. (Že má GM příliš mnoho brands, se často zmi%nuje jako jeden z jeho problémů.) I proto to zeštíhlení koncernu.
Avatar - Righ
10. 5. 2009 01:17
Re: Vzpomenete si ještě?
1) Nehodnotim kroky Fordu z pozice generala po bitve, kdyz tvrdim, ze prodej uvedenych znacek byl pro nej cira nezbytnost. Zrovna takhle jsem to videl i pred rokem. Fakt, ze se podobny nuceny vyklizeni pozic za cenu ztraty renomovanych znacek a obrovskyho kapitalu do nich vlozenych, snazis prezentovat jako Mulallyho manazerskej supertah, mi pripada lehce mimo.

2) Pisu o pristupu k penezum, a to vcetne patricnych okolnosti. Kdyby tehdy nemel Ford v kalhotech, co by se stalo po padu GM/Chrysleru, jiste by Mulally do Washingtonu nejezdil a nesypal si po prvnim nevydarenym jednani tak vehementne popel na hlavu. Je mi jasny, ze Ford to zaobaloval spoustou PR kecu o solidarite mezi automobilkama apod., ale to jsou samozrejme jen hratky pro verejnost.

A mimochodem, opravdu nevim, cim jsem vybocil z mezi slusnosti. Tim, ze jsem poukazal na nelichotivou financni situaci Fordu? Spis mam pocit, ze jsem ti slapnul na kuri oko ovalneho tvaru a lehce namodrale barvy. :-)
neregistrovaný "yaroukh"
10. 5. 2009 02:22
Re: Vzpomenete si ještě?
1) Mulally udělal pár věci, které v té době podle spousty lidí dělat neměl a nemusel. Postupně se ukázalo, že udělal velice dobře.
Konec debaty.

2) Tvrdil jsi, že FoMoCo žádal o pomoc. To je lež. Možná o pomoc požádá, ale zatím nepožádal. Zatím jen upozornil, že by k tomu mohlo dojít.
Konec debaty.

Z mezí slušnosti vybočuješ tím, když se snažíš stavět oponenta do pozice, že tvrdí něco, co nikdy neřekl - tedy že Ford nemá dluhy nebo že jeho finanční situace je modré nebe bez mráčku. Už to děláš to znovu. Buď jsi natvrdlý a máš prsty rychlejší než mozek nebo jsi prostě takový. :no:
Když Ford AM, LR+Jag prodával, sám jsem tu mockrát zdůrazňoval, že to dělá mmj. i proto, že zastavili už i ten modrý ovál a peníze potřebují ber-kde-ber. Tolik k tvému fantazírování o tom, jak jsi na něco poukázal. :no:
Konec debaty.

thanks for playin
Avatar - Righ
10. 5. 2009 13:07
Re: Vzpomenete si ještě?
Hehe, takhle jsem se na diskuzi uz dlouho nepobavil. Obvinujes me z toho, ze ti podsouvam neco, co si nikdy nerekl a sam to ve svym prispevku opakovane delas. Navic ja jsem se niceho takovyho nedopustil. Je opravdu naramna legrace pozorovat, jak se nekdo z tak agresivnim a arogantnim stylem vzteka, kdyz mu nekdo oponuje a nazyva to neslusnosti. Nemas zac a jdi se nekam uklidnit. ;-)
Avatar - Johnny_P
9. 5. 2009 18:12
slovensky
no, nevím jestli jsem jedinej, ale ty slovenské články mám dost problém přelouskat ;-\
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "yaroukh"
9. 5. 2009 18:57
Re: slovensky
[odkaz] :-)
Avatar - Ricardo
9. 5. 2009 19:08
Re: slovensky
asi tak :-) :yes: :yes:
Avatar - Johnny_P
18. 5. 2009 11:38
Re: slovensky
to je paráda :-) :yes:
Avatar - Righ
9. 5. 2009 19:37
Re: slovensky
Uprimne receno nevim, co si nam chtel timto prispevkem sdelit. To si ma jako Marko nastudovat spisovnou cestinu a psat cesky? Nebo sem nema psat vubec? Opravdu nechapu, jak muze nekomu pusobit tak blizkej jazyk problemy, a to jsem stejne starej jako ty. Mne treba dela daleko vetsi problem nez kvalitni slovenstina veslijaky paskvil, ktery dela rada pologramotnych ceskych diskutujicich z cestiny.
9. 5. 2009 20:47
Fakticke chyby
Odstavec o Fieste ST, RS. Mel byt tou kurzivou. Situace se rapidne bude menit az Fiesta WRCar nahradi stavajici Focus WRC, to od roku 2010. Coz uz je rozhodnuto.

Dale nova nasledujici generace Focusu bude uz ta globalni viz Michigan Assembly Plant, jako u Fiesty, od 2010 v US, EU atd.. Treti generace dostane globalni modely RS, hybrid 2011 a elektrickou verzi vyvinutou s Magnou International i novy Focus RS Mk3 se bude prodavat i v US, v US je o RS uz ted velky zajem.
Rozbalit vlákno
9
9. 5. 2009 20:57
Re: Fakticke chyby
Situacia s Fiestou je teraz taka ako je popisane. Je to oficialny stav, takze kurzivou byt nemoze. Kurzivou by bola prave ta spekulacia, ze sa stav bude menit po prichode Fiesty S2000. ;-)

To, ze Focus bude globalny model (teda aj americky) je v clanku spomenute. Nie priamo pod Focusom (aj ked tam je narazka na globalny dizajn, vychadzajuci aj z US Taurusu), ale v jednej z uvodnych "kapitol" (konkretne veta: Už o niekolko rokov tak bude možné stretávať na amerických cestách Fiesty a Focusy v podobe, akú poznáme zo starého kontinentu.) Dokonca nie je vylucene, ze uz sucasne RS sa v nejakej limitovanej edicii dostane aj do USA.

(Ale nasiel som si tam aj po dvoch kontrolach preklep :-( )
9. 5. 2009 22:04
Re: Fakticke chyby
Fiesta ST a RS... oficialni stav to teda urcite neni, ta zprava o zastaveni ST a RS neni oficialne potvrzena. Presneji jen polooficialne potrzeno pozdrzeni ST do odezneni krize, a dalsi hodnoceni stavu v budoucnu, tak nic konkretne rozhodnuto ted neni, vse ostatni je pridana nepodlozena spekulace novinare. Ale pokud se pletu, mas clanek, kde primo zastupce FMC rika, ze RS nebude nebo ST bude az po roce 1012. Sem s nim.
S Focusem mas pravdu, to bylo jen upresneni, z clanku to bylo spatne pochopitelne.
Jinak dobre.

Jo jeste postradam informace o prvnim nasazeni Ecoboostu v EU, Ecoboosty 1,6 se zacnou vyrabet v Evrope uz tento rok(oficialni info FMC), tak ze pro ctenare je urcite zahadou kam je Ford bude davat, kdyz ne do nektereho ze soucasneho modelu, tezko se budou asi hromadit ve skladech na horsi casy.
9. 5. 2009 23:47
Re: Fakticke chyby
Fiesta ST a RS:
1.) hlavny argument ti posielam cez SZ.

2.) RS: Jost Capito to povedal v rozhovore pre britsky magazin evo. Cital som to - clanok nie je dohladatelny priamo na strankach evo (ak budes moc chciet, skusim Ti ho zohnat) - ale tu je referencia: [odkaz]

3.) v pocitaci mam stiahnuty clanok, v ktorom hovori sef Fordu UK, ze ST nie je momentalne v programe (je to z 9/2008). Citujem:
Doubts are growing that Ford will build a Mini-bashing hot ST version of its new Fiesta.

"'It's something we are constantly looking at, but it's not in the programme at this stage,' said Roelant de Waard, chairman of Ford of Britain.

'The UK is the only market interested in hot hatches. There we sell 3000 of the current Fiesta ST a year, and that is three times the figure in the next-best market.

'With the way things are going with economy and emissions, we will probably sell more Econetic (high-economy, low-CO2) models in future.'"

4.) Autocar niekto z Fordu informoval, ze ST nebude. Dokaz sice nepriamy, ale Autocar rad sokuje pozitivnymi bombastickymi spravami o uzasnych autach (z ktorych cast je dokonca vymyslena). Urcite nemaju zaujem vyrabat takuto spravu. Odkaz (2/2009): [odkaz]

Inak, to co pises, ze auto je pozastavene, - to je uvedene aj v clanku. Este raz si precitaj druhy odstavec, prvu vetu pod Fiestou.

EcoBoost - ano, pardon - ta info o 1.6 mi vypadla z B-Maxu. Ja som totiz chcel vlozit odkaz na samostatny clanok o EcoBoostoch , ale zabudol som to tam nalinkovat (vobec som zabudol nalinkovat odkazy na starsie clanky). Pardon ;-)
10. 5. 2009 15:01
Re: Fakticke chyby
Můžeš vložit link na ten článek o EcoBoostoch čo si zabudol
10. 5. 2009 19:50
Re: Fakticke chyby
[odkaz] (s tym, ze premieru bude mat 1.6 EcoBoost uz vo Frankfurte t.r.)
10. 5. 2009 20:22
Re: Fakticke chyby
Z interview s Jost Capitem prave vychazim, a on nikdy nerekl to, ze ST a RS uz nebude, ze to neni ted aktualni na reseni. To ze to novinari intepretovali po svem jsem uz rekl, ja cetl presne to co rikal. Sam ho citujes.

Autocar rad sokuje cimkoliv jako vetsina, cokoliv napisi o Fordu RS nebo ST i zaporneho jim zvysuje navstevnost na britskem trhu, ktery domaci Fordovo ST a RS hodne sleduje.

Tak ze asi shodneme na tom, ze Fiesta ST je momentalne pozastavena. Dalsi jsou spekulace. I to o RS, ke kteremu se Capito ani slovem nezminil.

Jinak to info od Josta Capito je docela dost stare, on totiz uz Evropskou divizi RS, (ktera dela mimojine RS a ST) nevede, momentalne pusobi v US jako globalni sef nove globalni divize Ford Performance V.. Tak ze v EU rozhoduji uz jini i kdyz spadaji pod nej.
10. 5. 2009 20:42
Re: Fakticke chyby
Ak si dobre pamatam to inerview v evo - tam presne hovoril o RS, ze to nebude (ten rozhovor bol robeny v niektorom z tohtorocnych cisel, ked uz bol v pozicii sefa SVT). Ja potom citujem de Waarda, nie Capita.

Ano..na tom, ze ST je pozastavene sa zhodneme (to pisem aj v clanku). A aj ten termin 2012 moze byt realisticky...jednak kvoli odozneniu krizy (ono to je vpodstate "uz" za dva-tri roky - a keby mi niekto povedal, ze za tri roky nebude po krize ani stopy tak to beriem vsetkymi dvadsiatimi - obavam sa ale trochu, ze tie dozvuky budu trochu dlhsie - hlavne v ochote zakaznikov minat peniaze), jednak si myslim, ze ak je to teraz pozastvene, uz bude mat vyznam (ak by ST naozaj prisla), pockat na vhodny motor EcoBoost (1.8?) a vyvijat ST uz na baze tohto noveho radu...
10. 5. 2009 21:19
Re: Fakticke chyby
Roelant de Waard vpodstate rika to same co rikal Capito. Pokud mne pamet neklame. Tu presnou citaci z EVA bych rad ted videl. Ale ani v tom EVU to prohlaseni neni tak jasne a konecne. Jako o nem pisi zde.. [odkaz]

Treba v What Car ke slovum Waarda dodavaji...
"However, there is a glimmer of hope that a new ST will be built – thanks to America.

The new Fiesta will be the first to cross the Atlantic since the original from the mid-1970s, so it goes there without any image baggage.

If the American market is judged to be interested in an ST model, it could mean Ford will sell enough cars to make it worthwhile developing a hot hatch."

Vhodny motor pro ST je EcoBoost 1.6, o kterem jsem uz mluvim, ted se mluvi o tom, ze do WRC maji prijit turba 1,6 uz pristi rok. [odkaz]
Tak ze situace se meni ze dne na den. O tom ze program WRC nespojeny s konkretnim sportovnim modelem ve vyrobe, je minimalne z pohledu Fordu vyhazovani penez do vzduchu. Asi nema cenu mluvit.
10. 5. 2009 21:36
Re: Fakticke chyby
Ja skusim to cislo eva zohnat... a potom to zavesim pod nejaky clanok o Fordoch ;-) ... (ja som to cital na letisku v stanku).

Ano..Amerika moze byt tema ...ale ci dostatocna (a v tejto dobe)?

Ano, z pohladu novych predpisov ma 1.6 (ST) vyznam. Ci ale Ford nutne potrebuje seriovu paralelu k zavodnej S2000 (myslim performance model Fiesty, obzvalast ak ma Focus ST/RS) to tazko povedat. Ono to totiz moze byt aj tak, ze program WRC propaguje len znacku ako taku...a nemusi tam byt spojivko so seriovym autaom.

Otazkou je aj to, ci program Fordu WRC nie je viac investiciou do imidzu znacky, nez spojivkom s performance modelmi.
neregistrovaný "507--"
9. 5. 2009 22:11
Díky Marko
Díky Marko, skvelý článok. :yes:
Nevieš, prečo FORD dováža EDGE? Veď to b bol megaúspech.
Rozbalit vlákno
16
10. 5. 2009 00:04
Re: Díky Marko
Preco Ford nedovaza Edge?
Aj ja si myslim, ze by tu mohlo mat uspech, ale zrejme tu je nejaky problem - uprava na EU podmienky (vratane motorov), strach zo sucasnej situacie na trhu, alebo realny marketingovy prieskum, ktory ukazuje, ze pre EU je to auto (teraz a v tejto podobe) nevhodne. A este tu moze byt problem s S-Max / Galaxy, ktorym by Edge mohol na tunajsom trhu zacat brat cast klientely. A S-Max a Galaxy musia ako specialne EU produkty teraz zarabat.
Moznost, ze Ford nieco ako Edge na trhu EU uvedie je ale realna v suvislosti s nahradou aspon jedneho velkeho MPV. Mozno to bude o triedu mensie ako Edge, mozno to bude globalny nastupca Edge....
neregistrovaný "507--"
10. 5. 2009 11:50
Re: Díky Marko
Lenže Edge je na trhu už dosť dlho, ešte pred krízou, krízou v zmysle obmedzovania portfolia. Asi to bude v tých iných možnostiach, ale mne sa zdá, že Edge by hlavne konkuroval štýlovým a možno aj prémiovým SUV. A tie EU podmienky? Veď sa sem dováža relatívne dosť amerických aut. Že by bol problém upraviť zrovna Edge?
neregistrovaný "yaroukh"
10. 5. 2009 15:16
Re: Díky Marko
Kolik americkejch aut se sem dováží oficiálně? Tím spíš mluvíme-li o autech stejně starých jako Edge...?
neregistrovaný "507--"
10. 5. 2009 17:24
Re: Díky Marko
Murano som mal na mysli. A tiež individuálne dovážané autá, ale tie asi nemusia plniť požiadavky EU, že.
10. 5. 2009 20:28
Re: Díky Marko
Murano nie je nijaka velka hviezda. Mam komplet udaje za rok 2006: europske predaje su 5406 ks. Za rok 2007 je to uz len 2591 (polovica z toho co sa v EU predalo Tiidy). A prvy polrok 2008 je to cislo 682 ks.
10. 5. 2009 20:16
Re: Díky Marko
Problem - (mozno je inde, ale teraz podla mna) - je hlavne ten, ze ak by si chcel Edge predavat v Europe, nemozes jeho cenu hnat do premiovej urovne (bez ohladu na to, ako atraktivny model to je, Ford nie je premiova znacka). Ak by si sa teda rozhodol to auto predavat aj tu bude cenovo zrejme niekde nad S-max / Galaxy. Je velmi pravdepodobne, ze vyznamna cast zakaznikov, ktora dnes kupuje velke MPV by sa presunula k Edge. Vznikla by tak situacia v ktorej by sa Edge predavalo na dvoch velkych trhoch a velke MPV iba na jednom. A silnejsi produkt z tychto dvoch by bol Edge. Cize predaje Fordov MPV by padali - co je problematicka vec, pretoze oni tu maju zarabat. Nasadenim Edge by doslo autokanibalizacii vramci jednej znacky. Tento stav bude mozne odstranit az uplnym predegfinovanim ponuky nad urovnou Mondea. A to bude urobene niekedy okolo rokov 2012-2013.
(teraz som nezaratal do problemu s Edge napriklad vhodne motory pre EU s tym co ma v USA by tu bolo na okraji predajov - a to sa sem asi neoplati voficialne dovazat).
neregistrovaný "507--"
10. 5. 2009 21:22
Re: Díky Marko
Hmm, myslel som si, že by Edge konkuroval skôr SUV. A to aj prémiovým, síce nie cenou, ale ako celok by mohol.
10. 5. 2009 21:40
Re: Díky Marko
Ano...ale to co som napisal vyssie nema nakoniec nic s tym, ci to auto pojde proti premiovym, alebo mainstreamovym konkurentom. Tam je problem s tym, ze by mohlo nicit predaje ineho priestranneho modelu vramci tej istej znacky.
10. 5. 2009 17:18
Re: Díky Marko
Naco ti je Edge, ked mas Kugu?
neregistrovaný "yaroukh"
10. 5. 2009 17:23
Re: Díky Marko
Edge je větší
11. 5. 2009 14:54
Re: Díky Marko
ale pochybujem, ze ma diesel, inak je to iba mazda cx7/9 tak by si navzajom brali tych 50 zakaznikov v CSR
neregistrovaný "yaroukh"
11. 5. 2009 17:41
Re: Díky Marko
"Díky za zprávu", ale já jsem netvrdil, že by sem měli Edge tahat. (Byť se mně osobně líbí víc než Kuga.) Myslím, že tu pro něj vůbec nejsou zákazníci, tedy že by žádné neukradl ani té CX-7... a to i kdyby byl technicky způsobilý (nemluvě o motorech)

Jinak s tím, že je Edge větší jsem trochu poodlétl; sice větší je, ale ne natolik, aby to stálo za řeč, jak jsem "to vypočítal" napoprvé. Hamba mi. :-)
neregistrovaný "507--"
10. 5. 2009 17:23
Re: Díky Marko
Kuga vs Edge je to isté ako Passat vs BMW 3. Preto.
neregistrovaný "yaroukh"
10. 5. 2009 22:24
Re: Díky Marko
konkrétněji by to šlo? (samozřejmě nesouhlasím)
--
edit: přehlédl jsem tu trojku, pokud jsi to myslel jako ilustraci rozdílu ve velikosti, dotaz ignoruj
neregistrovaný "507--"
11. 5. 2009 15:08
Re: Díky Marko
Myslel som rozdiel vo všetkom. BMW je proste lepšie auto ako Passat. A to isté platí pre Edge vs. Kuga.
neregistrovaný "yaroukh"
11. 5. 2009 17:44
Re: Díky Marko
A v čem je Edge lepší než Kuga?
11. 5. 2009 06:23
JAKO VŽDYCKY
Skvělé Marko :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
11. 5. 2009 12:10
Lincoln
Výborný článek Marko.

Jsem zvědavý, jak to nakonec dopadne s tím Lincolnem. Pokud se odkazuješ na GM a Cadillac, pak tedy tento příklad dnes právě netáhne... i když situace v GM je přece jen jiná.

U nás by mohl být hvězdou B-Max. Výsledky Fusionu a třeba i Pandy dokazují, že pokud postavíte relativně velké auto za relativně málo peněz, je zaděláno na úspěch bez ohledu na design nebo techniku (nic proti Pandě nebo Fusionu). Mimochodem, k zamyšlení jsou relativně skromné výsledky Modusu... že by cena?
Rozbalit vlákno
2
11. 5. 2009 22:53
Re: Lincoln
Dik.

Lincoln je urcite tema tak za desat rokov. Som si ale viac ako isty, ze jednym z pouceni pre US vyrobcov je to, ze spoliehat sa na jediny trh je nebezpecne. Lincoln tak pojde do sveta urcite. A Cadillac - myslim, ze tam boli urobene chyby v prevedeni toho planu - povodny zamer je OK. A tiez si myslim, ze sucasna situacia Cadillacu v EU je len docasnym ustupom z pozic. Samozrejme , ani Lincoln ani Cadillac nebudu v prvej faze (povedzme prvych 20. rokov) na tunajsom trhu nijak velkymi znackami. Budu si musiet vybudovat vlastnu klientelu (aj tak nikdy asi nebudu konkurovat domacim znackam)..ale raz treba zacat. Aj s vedomim, ze to bude v malych poctoch a ze to bude tazke. Ako sa hovori - kazda dlha cesta zacina prvym krokom. ;-)

Ano tato teza plati. A Modus? Tam je iny problem - v dolnej triede sa proste klasicke jednopriestorove auta celkovo nechytili. Teraz mysli prwesne tu koncepciu co ma Modus - ze od predneho naraznika stupa karoseria hore a potom konci kolmo na urovni zadneho naranzika. Vpodsate tu totiz proti hatchbacku ziskavas iba vzduch nad hlavou. Podstatne popularnejsie (a zda sa, ze s dobrou buducnostou) su prave auta ako Fusion, Roomster, Kangoo - teda bud crossovery, alebo velkopriestorove kombi, kde sa da hrat aj s priestorom za zadnymi sedadlami.
Avatar - Emel
12. 5. 2009 09:11
Re: Lincoln
Každá dlouhá cesta začíná jedním krokem, jenže u Cadillacu to byl zatím krok tam / krok zpět. Tím se samozřejmě investice poněkud znehodnotila... Cadillac si vybudoval zajímavou image dobrými výsledky testů nebo solidními časy na Nordschleife, za 10 let to bude vše zapomenuto.

Modus jsem bral jako paralelu k B-Max... a tak se sám sebe ptám, jestli vstup do této třídy má pro Ford smysl. Jestli to znamená, že Fusion dožije a nedostane nástupce... není to škoda? Ono ani Agile se příliš nedaří...
neregistrovaný "mates"
11. 5. 2009 13:22
Jako vzdy
:-) :yes: PS: Ani ty, Marko, me nepresvedcis, ze destrukce PAGu byla spravna vec ;-)
Rozbalit vlákno
1
11. 5. 2009 22:43
Re: Jako vzdy
No..z pohladu toho kto miluje auta to dobra vec byt nikdy nemohla. To snad pre nikoho z nas.

Lenze potom tu je druhy - pragmaticky - pohlad. Ak by si Ford tieto znacky podrzal, musel by do nich dalej investovat. Tie znacky boli (aj/hlavne financny) zavazok. Ja som to od zaciatku toho co sa to dialo chapal tak, ze ono mozno ani tak nejde o to, ziskat na predaji, ale skor ziskat tym, ze Ford uz nebude musiet investovat peniaze inam a bude ich moc pouzit na zlepsenie vlastnej situacie. Tu a teraz, a to aj napriek tomu, ze trebars LR by mu zacal uz zakratko zarabat. Pamatam sa ako sa tu dolepodipsany yaroukh ;-) k tomu v tom case trefne vyjadril (citujem, neviem ci uplne doslovne): "Ak dnes namas co do huby, to ze ti nieco zacne o pol roka zarabat je ti na nic."

Alebo ako hovori jeden moj znamy (a k tejto situacii sa to hodi): Mas dve koruny a nemas dve koruny, mas dokopy styri koruny.

Ford proste spravil pragmaticke rozhodnutie a zachranil sam seba. A to ze to urobil tak rychlo zachranilo firmu (vid kam to dopracoval GM, ked pol roka spekuloval co so znackami, a ci sa nezlucit s Chryslerom) a hlavne si myslim, ze pravdepodobne tym dal sancu prezit Jaguaru. Ak by totiz predaval Jaguar neskor (v case vypuknutia krizy), alebo dokonca dnes pod tlakom, nemusel by uz najst seriozneho, alebo dokonca vobec ziadneho kupca.
neregistrovaný "yaroukh"
11. 5. 2009 15:54
Fixing up Ford
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku