Proč by fanoušci neměli mít radost? Sportovní nádech to má, výklopný dveře také, typické BMW znaky též... Od první chvíle se mi i8 líbí a věřím, že úspěch mít bude, v rámci možností samozřejmě (200 000 ks/rok to asi vážně nebude...) BMW potřebuje sporťák jako slepý hůl a tak palec hore :yes: Přeci jen stavět image na M4 a Z4 je málo...
Protože je to autokprdu !! >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
K čemu praktickýmu by asi tak tohle auto mohlo lidem sloužit?? Když už utratit 2,5MEGA co stojí, tak si radši koupit užitečný TESLA MODEL S teslamotors.com/models
Na co Transit?? Nepotřebuju velkou popelnici zase na DIESEL za 200Kč/100km, když TESLA MODEL S praktický sedan s 2-ma kufry do práce a z práce, na nákupy i na výlety jezdí za 80Kč/100km a MÁ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTOR >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Víš, eSko od Tesly je sedan, na to nezapomínej. A i8 je kupé... Jsou to dvě auta, který snad nelze porovnávat. To je jak kdybych ti napsal, že těch 2,5 mega je lepší vrazit do nemovitosti... Napiš mi tedy konkurenta pro i8, který je lepší a já pak uznám, že je to auto k prdu ;-)
Na to nezapomínám, vždyť o tom píšu že z praktickýho života je BMW i8 k prdu. Do toho rodinu nenaložíš, kdež to do TESLA MODEL S naložíš pohodlně! Na výlet/dovolenou/dopráce/na nákupy sveze BEZPEČNĚ za 80Kč/100km, a dokonce nejbezpečněji na světě s 5-ti * od NHTSA >:D a má BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTOR, kdež to polepnice i8 má zase spalovák po chvíli zralej do servisu za další peníze .... PS: nepočítám-li ty u pumpy ... >:D
Zamysli se... Kdyby BMW udělalo například trojku v elektrice, tak by po ní neštěkl ani pes. Udělala to tedy jinak. Elektriku dala do malého městského vozítka, kde to smysl dává. To si budou kupovat boháči pro prestiž a ti na to prachy mají. Dále dá elektriku do i8. Opět, boháči chtějí prestiž a dnes je IN mít "zelené" auto a přitom sportovní a peníze na to mají. Nakonec dají elektriku i do X5. Opět, boháči rádi velké auta a prestiž, proto i tam ta elektrika smysl dává. Tato strategie by jim mohla vyjít.
Mimochodem, ta tvá Tesla má úspěch v USA, BMW na to jde globálně ;-) A za druhé, BMW nevyužívá dotací Německa (nebo o tom nevím), naopak Tesla (i s Fiskerem) byly dotováni od USA (oprav mě, mýlím-li se) :-)
ee Ty si to dřív nastuduj. BMW nikdy nebyla na špici, vždycky 2-jka, těsně v závěsu. Má to i svý pozitiva, za hrdinství a průkopnictví se někdy platí krutá daň, ne vždy se slízne smetánka. BMW udělala i3 ikdyž to klasická trojka není a za přepálenou cenu 900.000Kč po ni neštěkne ani pes. To máš recht. V EU zatím není politická koncepce rozvoje ELEKTROMOBILů, a ani trh zprodanců či bojovníků není nakloněn jako v USA. Takže národní sjednocení ekologistů, elektromobilistů se nekoná (NORSKO NENÍ V EU) A když bmw necejtí prachy hrdinství se nekoná. Takže i3 je na okraj jako nálepka "zeleně", nic víc. Kdyby ovšem teď hned udělali perfektní BMW 3tí řady E95 TOURING jako čistý ELEKTROMOBIL s dojezdem alespoň 200km, bez žádných zbytečností a palubovek pro mimozemšťany za 0,8MEGA, tak to by byl fičák :-)
DAIMLER-BENZ MERCEDES byla v DE vždy číslo 1 na špici vývoje a aplikace technologií. Jde o ekonomiku, ekologii... Jaký Letecký motory?? si delas legraci ne... Sport, achjo, víte vy vůbec co je to sport :-) Zprofanovaný a převrácený slovo, ve vašem případě lepší motoristická droga. A konec nemám na vás celý den
Na jednoduchou otázku jednoduchá odpověď :-) Ano začínala s Roadsterem sportovním čistým elektromobilem za 100.000€ aby vydělala hotovost na rozjezd výroby více praktického MODEL S aby vydělala na více praktický MODEL E. Ale BMW nezačíná, ta tu je pěkně dlouho - od 2sv. války a když nepočítám pár jejich elektromobilů z 90tých let, tak poslední výstřel bohaté baworské automobilky (která se permanentně drží DAIMLER-BENZ MERCEDES z taktických důvodů za *...) s sportovním hybridem i8 za 2,5MEGA je z hlediska běžné potřeby člověka k PRDU
heeeen ? >:D to je naštvávací slovo pro kašpary kteří pořád potřebujou od motoru slyšet heeen, heeeeen... >:D ... a docela funguje PS: A NEPLAČTE, NEBOJTE SE : V INTERIÉRU KAŽDÉHO ELEKTROMOBILU ZANEDLOUHO určitě BUDE FUNKCE IMITUJÍCÍ ZVUK SPALOVACÍHO MOTORU typu na jaký si jen vzpomenete 4válce, 6sti, 8smi turboneturbo reprodukované v hifi kvalitě palubním audiosystémem, že ho nerozeznáte od originálu >:D jen pro vás! >:D
Pokud se nepletu tak se dá říct, že prvním modelem je Toyota Prius, mnohem více Tesla než Toyota.. ;-\ Pokud mi je dále známo, Tesla Roadster byl draze dotovaný model pro zvyditelnění a získání investorů pro další projekty Elona Muska, zejména vesmírné... Výroba elektromobilů je pro něho hodně okrajová "záliba" a pro peníze se elektromobily zatím opravdu nevyrábějí a nemohu si pomoct, ale vždy mně naskočí husí kůže mokud je někdo začne nazývat eko... :-! i8je pěkná kára, kterou si stejně nikdy nekoupím.
TESLA MODEL S : [odkaz]
HLINÍKOVÁ TVRZENÁ KOSTRA = 5* V TESTU BEZPEČNOSTI NHTSA [odkaz]
2X KUFR
NÍZKÉ TĚŽIŠTĚ ROZLOŽENÍ 50:50 DÍKY BATERII U PODLAHY KAPAL.CHLAZENÉ ZÁRUKA 8 LET / 200.000km [odkaz]
ELEKTROMOTOR INTEGROVÁN DO ZADNÍ NÁPRAVY ÚČINNOST 80% BEZÚDRŽBOVÝ
POHON ZADNÍCH KOL [odkaz]
AKCELERACE 6,2 SEKUND 225kW V ZÁKLADU [odkaz]
SPOTŘEBA 80Kč / 100km ČESKÉ ELEKTŘINY
NO EMISE [odkaz]
Jsem staromódní...tak, jak si myslím, že v klobáskách má být maso a ne náhražky, tak v autech má být MOTOR (spalovací) a né náhražky.
Ale to je čistě můj názor, nikomu ho nevnucuji. Klidně kupuj klobásky se sójou a škrobem a vychvaluj je, jak jsou skvělé.
ale urcite nie duchovny nastupca M1. Drzat sa vysostne tradicii, vyhodit baterky, elektromotory, dodat anti EU V10 z povodnej M5 a som spokojny. Pri pomere predaj kusov/vypustene emisie by mal Brusel privriet oci.
i3 prodávají za 900 000 Kč, což se mi jako zabitá cena nezdá. Když Peugeot iOn se prodává za circa 700 000 Kč, tak se mi ten příplatek za prémii a techniku zdá přiměřený :yes: i8 půjde asi stejnou cestou a tak bych to viděl na konkurenceschopnou cenu ;-) I když mě tedy nenapadá vůz, který by mu dělal konkurenci :-)
Peugeot iOn (Citroen Zero / Mitsubishi i-MiEV) sa len dopredávajú skladové zásoby. Predajne to bol veľký prepadák. Na začiatku sľúbili firme Mitsubishi, že predajú 100k. vozidiel (aby sa aj náklady na auto vrátili). Realita - za 4 roky sa predalo celosvetovo za všetky modely (t.j. aj ekologické Japonsko) necelých 30.000 ks.
V rámci Japonska sa však predávala aj benzinová verzia MiEV. Samozrejme, tá mala 3x väčší predaj, ako jej elektronická verzia.
Však iOn taky nikdo nekupuje, byl ve výprodejích !! >:D Za cenu 750.000 už lepší NISSAN LEAF, ale i tak je to moc. Chce to dotace jako v USA, pak by byl LEAF za 500.000 a to už je zajímavý při spotřebě 80Kč/100km, bez návštěv autoservisu...
Bože, to jsou ale hovězí plky. Jeď s tím tvým elektrohnojem do Ostravy a zpátky.... :no:
Až elektromobil při zapnutém topení bude schopen ujet 1000km a potom se za hodinu nabít a ta baterie bude mít i po 300 tis km kapacitu min 80%, tak se přihlaš. Do té doby patří pod kapotou každého slušného vozu pro dospělé chlapy jedině diesel. :-!
Za VIZIONARSKY PRISTUP vyhozených 2,5MEGA !! >:D Je to HYBRID, dva motory - jeden vpředu druhý vzadu, takže zase mrtě sračiček pod kapotou a pravidelný sevis = NA CO BOŽE NA CO, MAZAT TO BENZINEM ...
proc nekterym vadi ze to bude hybrid? to auto je famozni i pro nefanousky BMW (poslední BMW co se me libi je E46 a E38) tohle nadherny futuristicky auto by nejaky obri motor ani nepobralo a snad jedine místo kde by nanej bylo místo je uprostřed, jenze tohle nemá bejt 2 mistnej sportak nad kterym budou pubertaci onanovat, ma to bejt něco nového co prinese do tohohle tisicileti něco jiného nez premotorovane bestie co skvari zadni gumy, lidi jiz nejsou 90 leta, mame 2 desetileti 21 stoleti, a pokrok se proste nemá zastavit na nejakym neadrtalskym V10 :-)
tohle auto je moderni vize, a dat donej obri starej motor by bylo jako moderni smartphone s vnitrnostma Nokie P30 (pro mladsi je to starej obri telefon z 80 let co vazil skoro 1kilo ) :-!
PROČ LIDEM VADÍ HYBRID? Protože když už v tom mám BEZÚDRŽBOVÝ ČISTÝ ELEKTROMOTOR, nechci se zároveň mazat se starostmi o spalovák (servis, filtry, svíčky, oleje, řemeny) obsahující UMĚLE ZBYTEČNÝ SOUČÁSTI. Navíc ENERGETICKY NESMYSLNĚ ZTRÁTOVÝ SPALOVACÍ MOTOR, který totiž 70% energie pošle do chladiče zahřívat atmosféru země a do výfuku jakbysmet navíc k tomu otravovat dýchatelný vzduch ve smyslu otravovat jako OTRAVA, tzn TRÁVIT, TRAVIČ, JED, a teprve 30% ráčí přenést na valení kol. Jako mě to přijde jako nesmyslnej sponzoring, když uvážíme, že ropu nečepuje Staropramen, ale za valuty kupujem ze zahraničí a tím oslabujeme CZK >:D rtugroup.com/media?…
Ona ta tvoje elektrická energie v autech taky není zlatá... Odkud jde elektřina? Ano z elektráren. Z jakých? Ano, nejčastěji z tepelných. Jaká je tam účinnost? Ano, maximálně 50 %. Takže elektrické auto zas tolik smyslu nemá, protože co se ušetří za plyny přímo z jeho výfuku, to se napočítá v komínech elektráren ;-) Leda by jsi na střeše měl solární panely, to by pak ta el. auta smysl měla :-)
Šmarja, elektřina zlatá :-) Je fuk kde se v současnosti bere, důležitý je že je a je dostupná. A do budoucna se vezme z FOTOVOLT panelů či větrníků nebo TOKAMAKU to je celkem jedno. Každopádně ve městech přímo na ulici lidem k dýchání pod nos ELEKTROMOBIL NEFUNÍ JEDOVATÝ DIESEL ZPLODINY ZPŮSOBUJÍCÍ RAKOVINU :-!:-!:-!:-!:-!:-!:-!
Ono zda ti to fouká na ulici z auta a nebo ve velkým z okraje města vyjde skoro šumák... Fotovolt je účiností někde na hranici 0 % a větrníky prý za život vytvoří jen o trochu víc energie, než je potřeba na jejich výstavbu ;-) Co je to tokamaku nemám páru a nechám se přiučit. Mimochodem, cigarety taky způsobují rakovinu, proč tedy nebojuješ i za jejich zrušení? Dle mě možná ubližují i více, než auta :-)
No tak to omyl chlapče, to není šůmák, když ti DIESEL BEZ FILTRU PEVNÝCH ČÁSTIC denodeně chrlí na ulici jedovatej prach, který tvoje plíce nedokážou zachytit a odfiltrovat (nejsou na ten umělej prach stavěný) a škvírou mezi plicními sklípky ti jde rovnou do krve kde už potom záleží na schopnostech LEUKOCYTů odfiltrovat tydle "volný radikály" protože jinak ... RAKA ;-\
Rozdíl je, že u elektrárny je snadnější dosáhnout vyšší účinnosti a lepší filtrace. Nejsou tak omezené co do rozměrů a hmotnosti vybavení. Doma můžeš mít klidně kogenerační jednotku, jejíž celková účinnost přesáhne 90%.
Jinak se často míchají dvě různé věci - účinnost a čistota. Někdy totiž jdou proti sobě.
kominy u elektráren to same nedelaji, pevne castice se odstranuji pomoci kapalin a nasledne sanuji, toho u osobního auta vpodstate dosáhnout nejde, byla by to další nadrz a další systém na kterej v osobaku není misto, u nakladaku/autobusu se to alespoň castecne resi nejakym tim dalším sajrajtem co se da natankovat
emise pro elektrarny jsou daleko daleko prisnejsi nez kdy nejaky auto vůbec bude mit ;-)
Ten "další sajrajt", jak ho nazýváš, najdeš i u osobních aut. S Euro6 jich jen přibyde. Nicméně ten slouží pro redukci NOx, ne popílku. I když to spolu může souviset, neříkám, že ne.
aha vidíš, to jsem netusil, nijak zvlast jsem se o to nezajimal :-)
a ještě na doplneni k tem eletrarnam, kominy co produkuji nejvic bordelu nejsou ty u elektráren, ale ty v prumyslovich komplexech, hute, strojirny a tak
výhodou jakekoliv elektrarny, a třeba i te tepelne je v tom, ze ma na tom kominu takove filtry, které zadne auto nebude mit nikdy, a nikdo si ho tam nikdo nedovoli sundat minimalne v EU, nehlede na fakt ze vyroba ve velkem je mnohanasobne lepsi nez vyroba v malem množství :-!
realne vzatu, tepelna elektrárna co vyrobi elektrinu třeba pro 1000 elektroaut, je i prez všechny mozne ztraty porad mnohanasobne lepsi reseni, nez 1000 aut s beznym spalovacim/zazehovim motorem
a nesmí se zapomínat kde ze se bere třeba ten benzin a nafta, to není tak ze se jen tak zniceho nic objevi v nadrzich na benzince, nez se vůbec to palivo vyroby a dostane ke spotřebiteli, tak zaprvé spotrebuje nesmirne množství energii vcetne elektricke, a zadruhé je dále "neekologicke" , celej ten proces od vytezeni ropy az po benzin/naftu v nadrzi je tak rozsahlej, ze se veskutecnosti ani neda presne spočítat jaka obri "ekologicka" zatez to vlastne je ;-)
Samozřejmě. Bohužel ani ty a ani já nemáme přesné údaje o tom či oněm a tak se tu můžeme leda tak mlátit písmenkama o tom, co je či není lepší. Já zastávám to, že je to skoro stejný a proto propagovat za každou cenu auto na elektřinu není zas tak světoborné :-)
K těm filtrům. Co myslíš, že se s nimi dělá? Dle mě se zakopou a tak stejně se to svinstvo do přírody dostane, jen někde jinde a né "na očích"
Nakonec jsou tu i ty baterky... jakou mají životnost a jak "bezpečné" jsou pro přírodu. Jak říkám, elektrické auto má své pro, ale i svá proti
oni ty prumyslove filtry funguji krapet jinak a nikde se nezahrabavaji, ale sanuji se, je to na chemicke i tkaninove urovni, tech filtru je tam několik na ruznych urovnich :-) ono si staci všimnout toho jak vypadali sloziste popilku z tepelných elektráren před 20 lety a jak vypadaji dnes, za tu dobu technologie hoodne poskocili a sloziste se naramne zmensili a nektera dokonce mohla uplne zaniknout :-)
mimochodem dnesni baterie které se smi používat v autech k pohonu se daji recyklovat a také se recykluji, vlastne i jedna bezna olovenka co mame kazdej v aute je mnohem vetsi zatezi nez baterie třeba v Tesle S
no jo, ony ty polymery rostou na poli... Z mého úhlu pohledu je hybridní pohon menší ekozátěží, než čistá elektřina. Když tady nějaký plácal napíše 100km za 80Kč - nákladově to zvládne hybrid s 2.5l/100, což při optimálních podmínkách půjde, dojezd není omezen a ještě polovina té nákladové ceny jsou DANĚ. Takže co je vlastně účinnější?
Já osobně jsem také spíše pro hybridy... Elektromobil by ušel, ale nevýhodou je dojezd. Konvenční motory naopak dojezdem nestrádají, díky (skoro) všudepřítomným čerpacím stanicím. Kdyby všechna auta používala stejné baterie a ty se měnili ve stanicích, tak by bylo vše jinak a elektroauta by měla jasně navrch. Bohužel tyto projekty zatím vždy zkrachovali, protože vlády je nehodlaly financovat. Kdo by je taky financoval, když z ropy je daleko více peněz. Ropa nám vládne a ovládá nás, [odkaz] na tom nic nezměníme (zatím)
mě se benzínový hybrid zatím též líbí nejvíc. Bohužel vysoká pořizovací cena odradí velké procento lidí a pro jejich účel je nákladově daleko nižší maloobjemový turbodiesel než podobný turbobenzín, neboť provozně/servisními náklady se turbobenzíny k turbonaftám přiblížily a v optimálním provozu na větší vzdálenosti jsou náklady na palivo u nafty až o třetinu nižší.
Jen prostě naznačuji, že pokud by elektřina jako palivo byla zatížena podobnou daní, jako benzín/nafta, tak by se o nějakém ekopřínosu nedalo hovořit. Jinak získávání nafty/benzínu z ropy (separace) není nijak extrémně zatěžujícím procesem, dalo by se říci, že distribuce paliv jako taková je zátěží daleko vyšší, bohužel.
Pokud jde o distribuci, tady má silnou pozici zemní plyn. Systém plynovodů lze využít i pro jiná paliva, když na to přijde. Co do účinnosti porazí i distribuci elektřiny.
Nejde jen o NEJAKOU ÚČINNOST. Když se to vezme detailně ELEKTROMOBIL TI MŮŽE jet za tvoji vlastní elektřínu vyrobenou fotovoltaickými panely na tvý jik ladem ležící střeše domečku. Podstatný je že je to energiie zdarma. Slunce ti ji dává zadarmo, nic nechce, na startu 0 náklady. A ikdyby s ji kupoval od ČEZu je to přínos pro českou ekonomiku. ČEZ je český a vyrábí českou elektřinu. Kdež to za shnilý dinosaury v nádrži platíš $ a klesá CZK. A je fuk daně z litru, to je umělá ekonomika, podstatný je ten vývoz CZK v ropě do zahraničí, což oslabuje českou ekonomiku. Nepočítám-li že jedy z výfuku trávíš český lidi, který půjdou do nemocnice a za ně to zaplatí VZP a tudíž další náklady české ekonomiky. Takže hybrid špatná cesta viz verejnydluh.cz;-)
V porovnání s elektromobily mají výhodu v tom, že si vystačí s menším množstvím baterií. Prostě baterie jsou aktuálně tím slabým článkem. Bohužel tolik nerozumím dopadům na životní prostředí spojených s výrobou palivových článků, ale mám pocit, že tohle je aktuálně ta nejlepší technologie, kterou máme. Jen není ekonomicky výhodná. Většinou se mluví o vodíku, ale mohou fungovat i na jiná paliva. Odstraníš tím největší zdroj problémů, spalování. A lze dosáhnout mnohem vyšší účinnosti než u spalovacích motorů. Podle mne mnohem elegantnější systém než nabíjení a vybíjení klasických baterií.
To je bohužel u elektřiny taky, ekologická zátěž je podobná pokud si někdo myslí, že když se to vyrobí v Číně, že se nás ekologická zátěž netýká... Naopak.
Hlavně nevím o čem se nás tady soudruh snaží přesvědčit, vždyť je to na ježdění do práce. Jak s tím můžeš jet na dovolenou? Že by mu zaměstnavatel přidal 3 ekodny, protože jedu elektromobilem? Už vidím, jak je ekonadšenej... ;-)
Tokamak je taková škatule na rozžhavené plazma. :-) Jde o jeden z možných přístupů ke stavbě fúzního reaktoru. V Evropě by měl stát první komerční někdy kolem 2050.
Má typické "bruselovské" myšlení. Zajímá ho to, co je na první pohled zřejmé a to je to, že to auto nevypouští plyny... to, že za tou elektřinou stojí možná i větší svinstvo mu už je fuk :-)
Elektrická octa je jen testovací auto, takže tam nějaké hén-hén těžko montují ;-) Možná jsi si to spletl s elektrickou Audi R8, tam takovýto hén-hén přístroj udělali. Dle zpráv kvůli bezpečnosti, aby to auto bylo slyšet a chodci tak o něm věděli :-)
Stejná otázka je i nad LaFerrari a dalšími supr-sportovními vozy... Odpověď? Auto má více výkonu už od nízoulinkých otáček a za druhý je to ted IN a vydělává to :-)
Teď mě to napadlo, vlastně to že Chapman byl konstruktér, který šel po nízké váze je jen novinářská slátanina. Stejně jak se vyjádřil Rohl, proč dělají auta z karbonu, když pak stejně zatíží baterkama. Sporťák není autobus do města.
A s tou nádrží to tak je, ale prázdná nádrž na 500 km váží 10 kg, ale baterky na 500 km půl tuny.
Půl tuny? Stále ještě relativně těžké NiMH aku Hondy CR-Z váží 60 kg, takže asi jako 4 tvoje olověné, pokud máš naf´táka, tak ani to ne. Li-Ionky pro sporťák se budou pohybovat maximálně kolem 200 kg a to možná přeháním. Není to sice málo, ale nemusí to být nutně jen zlo, když je dobře uložíš, uděláš s těžištěm divy. Víš, jak zatáčí CR-Z? Které je mimochodem jen o 50 kg těžší, než srovnatelný Swift Sport... :-)
Viděl jsem na vlastní oči jen koncept, ale vypadá fantasticky...a ano dělá se i v černé pane Wayne.
Fantastický parametry, tvary, technika...teď je budu doufat v opravdovou novou M1, která by nemusela bejt nepodobná i8 co se základních tvarů týká a s 600HP V8 by mohla dělat svýmu ekobratříčkovi Mr. Hydea...
Tak Porsche udělalo i verzi bez baterií a elektromotorů, ale k prodeji se nějak nemají. Takže do toho u BMW moc nadějí nevkládám. Tím nechci říct, že bych za něco podobného nebyl rád. Takový ostrý řadový šestiválec kolem 400 koní... :-)
Až čas ukáže, či bude progresívna dvojica i3/i8 uspešná alebo nie. V každom prípade, želal by som si, aby predajné úspechy zapchali ústa všetkým neprajníkom, ktorí nechápu technologický pokrok a estetické kvality oboch vozidiel. Je pravda, že cena je vysoká, ale mať na to, určite neváham.
...spíše Hondu NSX [odkaz] . :-):yes: Profil i8 je ale také nádherný, o tom žádná. I ten interiér se mi zdá takový "supersportovnější". Ale každému se může líbit něco jiného, spíš jde o to, že soudě podle papíru bude NSX technicky mnohem sofistikovanější a hlavně - nebude mít tříválec. >:-[]
Když hybrid, tak raději... nic. Zvlášť u čehokoliv co má nějakou sport ambici a přitom to není čistě závodní auto. Hybrid je to prostě móda, a ta se, jak známo, často mění. Dnes je tu hybridní klima vytvořené budovatelskou legislativou, proto ta auta vůbec můžou fungovat, jenže stačí malá změna klimatu a zhynou nejen lední medvědi, ale i hybridi. I když, bohužel, na to legislativní klima má člověk vliv. :-!
P.S. S nsx bych i8 nesrovnával, bmw to auto neprezentuje jako supersport, ale jako hybridní sport kupé. Je to takové dotaženější cr-z v jiné třídě.
To se asi zase neshodneme. :-) Hybridům fandím už od prvního Priusu, takže jsem možná trochu zaujatý, ale to bylo přece úplně naopak - v době, kdy první pokusy Toyoty a Hondy vznikly, ještě po žádné úřednické zvůli nebylo ani památky (+-1998). Původní idea byla čistě v rovině čistě dobrovolné snahy odlehčit znečištění ve městech, byť asi nelze zpochybnit, že automobilky drastické zpřísnění čekaly. Nápad se zjevně zákazníkům líbil, byť v prvních fázích určitě pomohly státní pobídky, ale že nešlo jen o ně, ukazují stále rostoucí čísla a to i přesto, že programy podpory dávno skončily. Ale to jsem odbočil, chci říct, že hybrid určitě není výsledkem aktuálního politického klimatu a není tedy důvod ho programově nesnášet. A to tím spíš, že to momentálně představuje pro benziňáky jedinou možnost, jak se dostat na úroveň CO2 u dieselu.
Hybrid je prostě logický krok, další vývojová fáze. A sportovní hybridní auta tu nejsou od toho, abychom onanovali nad 4,5 l v kombinaci, ale zcela logicky jako vývojová laboratoř a prezentace potenciálu nové techniky. Jak tu poznamenal SamanAR, s V10 už dneska neohromíš.
Nikdo zatím nemáme s takovými auty zkušenost, tak není důvod nad nimi lámat hůl a popravdě se neobávám, že by šlo o jízdně neatraktivní auta, ať už je řeč o P1 a LaFerrari na jedné straně a NSX a i8 na straně druhé. Ostatně to vypadá, že i nepříliš slibně vypadající obézní 918 Spyder funguje. No když může fungovat GT-R... :-) Prostě jen bude třeba se oprostit od předsudků, stále to jsou benzinová auta, ne elektromobily nebo diesely.
A pokud jde o to, co říká BMW, to přece není důležité. Automobilky od určité chvíle říkají svému autu "sports car" a je jedno, jestli je to GT 86 nebo Aventador, Supersport, popřípadě hypersport , to už je snaha novinářů/lidí tuhle třídu nějak rozdělit, nicméně pokud má auto 400 koní, nízkou váhu a MR koncepci, může to být klidně supersport. A vsaď se, že je se dočkáme nejen spousty pseudotestů, kde se potkají všechny hybridy bez rozdílu výkonu, jako i testy i8 vs 458/12C. Celkem logicky se ale BMW k LF, P1 a 918 nechce a ani nemůže hlásit, což jí ovšem na respektu určitě neubírá.
Takže i8čce fandím a podle toho, co psali v AC je s tím opravdu radost jezdit, takže to dává mé teorii zapravdu. Jediné, co mi přijde už trošku přitažené za vlasy, je ten tříválec, který mi u prémiového BMW vadí obecně, natož pak u supersportu.
BTW když už jsme u té sémantiky - CR-Z bylo prezentováno jako "Sporty Coupe", nikoli jako Sport Coupe. Že to je malý sporťák tvrdím já. >:D;-)
Fandi čemu chceš, i když to tvé fandění hybridům s odkazem na x let zpět beru jako humor, hybridům fandíš, protože honda. ;-)
Jinak jsi opět mimo, myslím to prohlášení o konci podpory hybridů, forem je x, jak přímá, dotační, tak nepřímá, diskriminací klasických pohonů skrze emisní pravidla. Problém je, že tohle "fandění" je pro všechny drahé, má stejný princip jako např. "fandění" fotovoltaice, vypadá to děsně dobře, platíme to všichni.
Jistě, fandím hybridům protože Honda, fandím vodíku protože Honda, fandím fotovoltaice protože Honda, fandím přílivovým elektrárnám protože Honda(?), fandím větrníkům protože Honda(?). Prostě za vším hledej Hondu, to je jasná věc. Mysím, že se ze mě stane díky Hondě i plainspotter, že bych vyrazil se smartphonem k díře v plotě na Ruzyni? A vyzvánění Terminator mám v mobilu kvůli Asimovi. Teď nemyslím Isaaca. :-!
Jasně, příměr s fotovoltaikou, ten sedí. Ty hybridy tě úplně ožebračují. S touhle socanskou rétorikou to zkoušej u Rudého Bohouše. Pokud ses tedy nepřiženil ke Quandtovým... Emisní pravidla tě diskriminují? Ale jdi, můžeš klidně ukázat hybridům vztyčený prostředníček a jezdit v [odkaz] . A nebo hůř, v dieselu.
Že se mi nelíbí fotovoltaika, protože prostřednictvím dotované výkupní ceny jednak křiví pravidla trhu, znevýhodňuje konkurenční zdroje, jednak ty náklady spojené s dotací zaplatím jako odběratel ve vyšší ceně, to má být prosím socanská rétorika? >:-[] Ty to máš v té hlavince pomotané víc než jsem myslel... :-! Zbytek dtto, už skutečně nestojíš za diskusi.
Ano, míří, ale lidi, a tím myslím nikoli jen laickou veřejnost, ale i profíky, je srovnávat budou. Jak už jsem psal výš, budou je srovnávat i s R8, 458, 911, Cabrerou. Prostě supersport jako supersport. A tohle bude pro hybridy obrovská výzva. :yes:
Definícia superšportu je síce dosť vágna a subjektívna, ale ak za jej definičné kritériá považuješ veľmi vysoký výkon (dynamiku), veľmi vysokú cenu a výnimočnosť, tak aj 911ky v najsilnejších verziách pojem superšport rozhodne napĺňajú (napr. 911 Turbo S: 560k, 0-100 za 3,1s, 200t eur a u nás som ho ešte nevidel).
200 tisíc € je v říší sportovních vozů celkem racionální cena. Vem si, že tam někde prakticky začíná Ferrari. Ještě do nedávna jsi za to nedostal ani kompozitový monokok. Někde kolem 400 tisíc, tedy deseti milionů korun, to začíná být zajímavé.
Supersporty v mých očích spíš definuje iracionalita, minimum kompromisů. Postupně se rozdíl stírá, protože lidé, zdá se, chtějí řídit své vozy, ale supersporty bývají mizerní společníci. Krásné cvičení.
Jak vágní? Supersport je auto stavěné podle ultimativního konceptu zaměřeného čistě na výkon a jízdní performance (což se mmj. projevuje už na konstrukci, drtivá většina supersportů má motor uprostřed), prostě neexistuje ferrari 458 v základu s 300 koňmi a jeho spešl verze s 560ti. V tom je rozdíl oproti 911ce, což je sportovní kupé, které má x výkonových variant a v těch nejvyšších specifikacích je porovnatelné se supersportem... jenže to z ní supersport nedělá. Podobně GT-R, spoustě supersportů dá na zadek, ale supersport to není. Je to prosté, nějak nechápu tu debatu kolem, s takovým přístupem se dá relativizovat kde co... ;-)
Ani Turbo, nebo z něj odvozená GT2, není supersport. 911 je prostě poctivý sporťák, v celé šíři své nabídky. Pro mne je to pomalu definice sportovního auta. Za definici supersportu můžeme brát například Ferrari F40. Auta jako 458, nebo 12C jsou sportovní.
Uhol pohľadu, môj pohľad máš vyššie. Ale keď sme u tej 911ky, nemožno radiť do jednej ligy bežnú 911ku s 350k za 90t eur, ktorú aj u nás stretávam pravidelne, s GT2 so 620k za 300t eur, ktorú uvidíš možno len na Gumballe. 911 je športiak, GT2 je superšport.
GT2 a GT3 jsou "track ready" verze 911. GT3 vychází z Carrery, GT2 z Turba. Neřekl bych, že sportovnost závisí na výkonu. Základní Elise také považuji za sportovní auto a má jen 100 kW. Supersport by také mohl mít malý výkon, ale proč by měl, že. Přehnanost, to je to slovo, které mám se supersporty spojené. Podobně jako u motorek. Auta, s kterými se pereš na každém kroku, protože mají všeho moc. Neznají dobrou míru. Turbo může mít mnohem více koní než základní Carrera, ale co do povahy jsou to velmi podobná auta a nejeden člověk by řekl, že Turbo je do běžného provozu lepší volbou.
Tyhle vlastnosti samozřejmě do nějaké míry postupně mizí, protože výrobci chtějí zaujmout širší publikum.
Tak podle těchto parametrů už dneska asi žádný supersport neexistuje. >:-[] Ani řidič Aventadoru nebo Huayry už dneska nechce jezdit s chráničem zubů a navštěvovat 5x týdně fyzioterapeuta. Definici superauta v devadesátém změnilo NSX, do té doby se myslelo, že to jinak, než jako boj na život na na smrt nejde, dneska můžeš Italii svěřit dceři s ještě teplým řidičákem. Možná, že víc supersport, než dnešní supersporty, byla minulá generace Astry OPC. >:D
Život s nimi se zjednodušuje, ale ta naprostá přehnanost zůstává. Je to taková výkladní skříň na kolech a že majiteli nerozdrtí obratle, na tom nic nezmění. :-) Jdou za hranice toho, co lze využít, do sfér, mám to, protože prostě mohu.
Tím praním se jsem ani tak nenarážel na nestabilitu (to by se starší 911 snadno kvalifikovaly :-) ), té mají typicky dost, ale spíš na problematické dávkování plynu, brzd. A ne kvůli tomu, že to někdo odflákl, nebo nedomyslel, ale pro naprostou předimenzovanost. Proto jsem to přirovnal k motorkám. Není zábava, když za to nemůžeš vzít, když na každém milimetru záleží. Unavuje to, otravuje to.
Pořád jsou, jen musíš vylézt z ohrádky pro batolata. Bez dozoru elektroniky dostat na asfalt 700+ koní není žádný med. Poslední generace kompozitových brzd tě sice nevystřelí na každé křižovatce vpřed, přesto jsou obecně vzato konvenční lepší volbou poskytující více citu v pedálu (například u 12C jsou pořád doporučované konvenční; kompozitové v nabídce jsou, protože si to prý doba žádá). Proto mi není moc po chuti, kam se vyvíjí špičková GT.
Kdysi jsem také zmínil, že jsou to auta, která mají každou jednotlivost špičkovou (= výkladní skříň), ale jako celek nutně nemusí tak dobře fungovat.
Tak se 700+ zkušenosti nemám, ale právě ta auta kolem 500 jsou až překvapivě hodná (dokud nezaprší >:D ), R8, 911, Gallardo, tedy s výjimkou GT3 RS, tam to utrpení z každého pohybu naprosto sedí. Ale to zase není ten tvůj supersport. :-)
Ano, nemusí to dobře fungovat, ale už dlouho se nestalo, že by něco ze špičkových produktů známý velkých i malých značek špatně fungovalo. Tradovalo se, že Murcielago byl křáp zcela v duchu předešlých kousků Diablo a spol, ale to už je taky nějaký ten pátek. I ty keramické brzdy, jaks říkal, už jsou vychované, zvlášť pokud nemáš vysloveně volšové nohy. :-)
Já ti rozumím, ale marně přemýšlím, které auto by v současnosti vystihovalo ten tvůj starosvětský pohled na superauto, s výjimkou té Agery a Gumprda.
Vždyť GT3 je takový mazlík. :-) Ne, prostě RS je auto stavěné na soutěže a tomu to odpovídá. Člověk s tím musí počítat, pokud s ním plánuje žít v běžném provozu.
Jak jsem napsal, rozdíly mizí. Fakt je, že o taková auta není moc zájem a dnes dokážeme i podobné bestie zkrotit. Pro mne to pořád je o tom, co dokáži efektivně využít a co už je samoúčelné (to není jen o tom, co jsem doteď zmínil, ale i o ještě menší světlé výšce, větší šířce, horším výhledu atd.). Jsou to auta, která bych měl rád ve sbírce, nejspíš odstrojené, aby byly vidět v celé své kráse. Jako kusy umění. Ale projet se mi stačí jednou, nebo dvakrát. Jsou samozřejmě výjimky. Čistě na okruh, proč ne, ale proč si pak ztěžovat život homologací pro veřejné komunikace? Leda bys chtěl umožnit majitelům nasazení v soutěžích, kde by to bylo vyžadováno.
Pokud jde o divokost, není to v mých očích definující vlastnost, ale typicky je to provázelo. Jinak mám rád divočejší stroje. Ne na každý den, ale mám. Proto mám slabost pro staré 911. Být náročný na řidiče a otravovat mu život tím, že stačí trochu polechtat plyn a jede 150, jsou různé věci. :-)
Tak to už je dáno tím, jak má kdo nastavené ty hranice. Nicméně pokud budeme brát za sportovní auta vše od GT86 po 12C, pak na sebe (třeba) 12C, NSX a i8 nutně musí narazit, bez ohledu na to, kam je co cíleno. A hybridy vcelku logicky nesmí propadnout, pokud tedy nebudeme zohledňovat dynamické schopnosti, které jsou ve všech případech "adequate". :-)
Nemám nic proti porovnání například s Carrerou. Cenou i výkonem jsou v podobné relaci. A je to měřítko, které pravděpodobně sám použiji. Ale nemá smysl porovnávat i8 například s 12C.
To se shodneme, srovnávat se ale bude všechno se vším jak u GT-R, které také bylo srovnáváno snad se vším, včetně toho, co už i ty zařazuješ mezi supersporty. Zákazníka nezajímá oficiální marketingové cílení (mladý, úspěšný, nadstandardní příjmy, do 35 let, na ježdění do práce a na golf), ale jestli i8 vyhoví jeho nárokům více, než GT3 nebo Gallardo.
Toto sa dá obhájiť iba ako dizajnové cvičenie. Dôkaz, že i BMW dokáže spraviť dizajnovo očarujúci športiak. Tým to ale končí.
BMW premeškalo jedinečnú príležitosť uviesť po dlhých rokoch (od dôb M1) prvý superšport. Nech by tam dali akúkoľvek motorizáciu z vlastných skladov (povedzme z budúcej M3), bolo by to fascinujúce auto, o ktoré by sa záujemcovia trhali. Ale trojvalec s baterkou... Chápem pioniersku úlohu auta, ale ak niekoho očarí karoséria superšportu a zistí, že pod kapotou nie je preplňovaný R6 či V8, vydesene zdupká. Jednoducho eko-športiak je oxymoron, ktorý nemôže fungovať a mať reálnu klientelu. Nech by pohonné ústrojenstvo umožňovalo aj dynamiku na úrovni M5, neverím, že si niekto reálne kúpi kvázisuperšport s trojvalcom a baterkou.
Nesouhlasím, jak už jsem uvedl v těch letopisech >:D o kousek výše. Určitě by nebyl problém do karoserie i8 nacpat nějaký R6 Turbo, když se tam vejde tříválec, elektromotor a ještě baterky. I s rozložením váhy by se asi dalo pohrát, ale proč? Že BMW umí V10, V8 i R6 se všeobecně ví. Co by takovým autech mělo dokázat?
Když pominu Ferrari, Lambo a spol, kteří dělají supersporty "na kšeft", takové auto u BMW, Hondy, Nissanu a dalších, kdo se na to chystá, je supersport výkladní skříň technického know-how. A dnešní top technika už prostě není V8 small block. :-) To ostatně vidíš i na tom Ferrari a McLarenu - ačkoli to nemají zapotřebí (počty prodaných aut jsou hluboko pod hranicí, kdy by si měli dělat s emisemi starosti) a i kdyby, na prodejních číslech by se tyhle exoty moc neprojevily, i přesto hybridní techniku vyvinuly. Určitě ti také neuniklo, že top motorsportová disciplína už jede v "hybridu" několik let, zdomácněly v Le Mans a budou v DTM/Super GT/USCC. Eko-závoďák tedy protimluv není, proč by měl být eko-sporťák? Nehledě na to, že smyslem těch aut je v první řadě dostat z hybridu výkon a jízdní zážitky, spotřeba je vedlejší efekt. ;-)
Se základníma Mustangama? Nenech se vysmát, to je právě to, čím hybridy klamou nejvíc. i8 sice bude mít "jen" 400 koní, ale obrovský točák od nuly. Pojede to jako protržené a zejména v běžném hustém provozu s okamžitým přívalem síly se s tím bude předjíždět jedna radost, o sprintu od semaforu k semaforu s trakcí čtyřkolky nemluvě.
Watt je watt a newton je newton. Okolo toho se nedostaneš. Elektromotor může pomoci s vlastnostmi spalovacích motorů, nebo převodovek (obecně s prodlevami), ale záběr od nuly není něco, co by autům chybělo. To je vlastnost, která u elektrického vozu (popřípadě některých hybridů) umožní vypustit spojku, hydrodynamický měnič atp. mezi elektromotorem a koly.
Ne, zátah od nuly určitě není to, co chybí sporťákům, poukazuji na okamžitou reakci na plyn a v tomto případě i doslova příval přesně nadávkované síly prakticky v libovolných otáčkách, což ti turbo nedá.
Kdybys (respektive pokuds´) řídil CR-Z v běžném městském provozu, právě tam to fungovalo náramně - jedeš na 5-6ku 60-80, potřebuješ se promyškovat do vedlejšího pruhu a místo podřazení na 3, popřípadě podlaze a čekání na nafoukání turba ti auto na danou kubaturu neobvykle svižně zrychlí. A teď si to představ v patnáctinásobku. >:-[] Pro everyday-supercar, jako má být právě i8 a NSX fantastická věc. Aniž by ti ovšem cokoli bránilo si podřadit na trojku a vypálit pavučiny ve výfuku. ;-)
Ano, ale v téhle aplikaci není tolikrát zmiňovaný zátah od nuly důležitý. Auto jede, tedy motor má nenulové otáčky. Jinak odezva elektromotorů je opravdu příjemná, o tom žádná. Jen ten zvuk... ticho mám rád, jen u aut se zvuk motoru stará o nemalou část drama spojeného s jízdou.
Však se také nebavíme o elektromotorech, tohle třeba vůbec nezní beznadějně [odkaz] a co se poline z výfuků (nebo reproduktorů >:D ) i8, to se nechme překvapit. naladit se dá všechno, podívej se na zvuk 1.6 Turbo ve WTCC nebo WRC.
...za zvukového sprievodu bzučiaceho elektromotora a nepravidelného klepotu trojvalca. ;-) A pardón, ono k tomu určite cez repráky pôjde nejaká napodobenina zvuku V8. >:-[]
Priznajte sa, kto z Vás by si za vlastných 125 tisíc eur kúpil i8 a nie povedzme BMW M6 coupé alebo Porsche 911 4S. Uvidíme o tri až päť rokov, ale teraz by som na úspech i8 nestavil ani deravý groš.
No kam by, do prd.... :-)
přátelé, je mi úplně jedno, jestli kuchař, který dělá moje oblíbené carpaccio vaří ještě třeba třešňovou polívku. A stejně tak je mi jedno, jestli BMW bude dělat elektrický supersport s tříválcem, nebo MPV. Ať si dělají co chtějí, dokud je k mání trojka, pětka, sedmička, dokud jsou auta se zadním náhonem, co na požádání sežerou zadní pneumatiky...
Přesně tak. Horší by bylo, kdyby tímto vozidlem nahrazovali třeba M3/M4... A hlavně tu koukáme na dvě fotky auta, které ještě nikdo neviděl ani neslišel jezdit. BMW ví proč to auto dělá a ví kam ho zařadit, pod jakou cenou... Není lepší si počkat na více informací. :-)