Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Subaru Outback Diesel Lineartronic – Jde to i s automatem

Nová verze Outbacku spojila výhody úsporného turbodieselu a unikátního automatu. Právem stojí na vrcholu modelové řady.
Zpět na článek
4. 9. 2013 13:15
4. 9. 2013 13:26
5. 9. 2013 07:44
4. 9. 2013 13:37
4. 9. 2013 13:51
4. 9. 2013 13:54
4. 9. 2013 16:53
5. 9. 2013 13:07
5. 9. 2013 14:45
4. 9. 2013 14:08
6. 9. 2013 08:18
4. 9. 2013 14:07
4. 9. 2013 15:10
4. 9. 2013 18:43
4. 9. 2013 19:27
4. 9. 2013 19:54
4. 9. 2013 21:42
5. 9. 2013 19:58
6. 9. 2013 08:20
5. 9. 2013 13:09
4. 9. 2013 15:56
4. 9. 2013 19:40
4. 9. 2013 19:45
4. 9. 2013 20:06
4. 9. 2013 20:07
4. 9. 2013 20:13
4. 9. 2013 20:17
4. 9. 2013 20:17
4. 9. 2013 20:31
5. 9. 2013 16:21
5. 9. 2013 17:08
6. 9. 2013 09:17
6. 9. 2013 20:32
6. 9. 2013 16:58
6. 9. 2013 20:30
4. 9. 2013 20:04
5. 9. 2013 08:29
4. 9. 2013 16:27
4. 9. 2013 18:23
4. 9. 2013 22:58
5. 9. 2013 07:47
5. 9. 2013 08:45
5. 9. 2013 09:23
5. 9. 2013 13:13
5. 9. 2013 14:11
5. 9. 2013 12:54
5. 9. 2013 13:18
5. 9. 2013 14:21
5. 9. 2013 14:36
5. 9. 2013 20:03
6. 9. 2013 08:15
6. 9. 2013 09:05
5. 9. 2013 11:44
5. 9. 2013 15:07
4. 9. 2013 13:09
Outback vs. Alltrack
No, nepochybně je takto nakonfigurovaný Outback výborná kára, ale cenovku má ještě sebevědomejší, než docela povedený Passat Alltrack. Nechci zrovna říct, že naftový Outback s automatem je nekonkurenceschopný, ale klidně mohl být o nějakých 150 tis. levnější a ještě pořád by to nebylo žádné terno.
Rozbalit vlákno
28
4. 9. 2013 13:25
Re: Outback vs. Alltrack
Sebevědomější cenovku může mít,protože Outback je dnes už kultovní auto,na rozdíl od zvýšeného Passatu.
4. 9. 2013 13:32
Re: Outback vs. Alltrack
No jo, jenomže krom "placatého" motoru nic výjimečného nenabízí. A kultovní, tohle je v podstatě zvýšený kombík střední třídy, stejně jako Alltrack. Kult vidím v o 2 generace starším Forestru s foukaným 2,5 litrem a starší Impreze.
4. 9. 2013 17:37
Re: Outback vs. Alltrack
Krom placatého motoru nic nebabízí?A co nabízí Passat,kromě "magického" původu Made in Germany?
4. 9. 2013 17:37
Re: Outback vs. Alltrack
nenabízí
5. 9. 2013 08:16
Re: Outback vs. Alltrack
Testovaný Outback má mezinápravou spojku, takže opravdu nic vyjímečné uvnitř nenajdeš. Jediné, čím se vymyká, je výborný motor s protiběžnými písty.
Avatar - PeterLuk
5. 9. 2013 21:04
Re: Outback vs. Alltrack
Neriadil som ho, ale stavím sa - a testy (námatkovo porovnávací test allroadov v 4x4 crossover magazíne > Outback absolútny víťaz či porovnácí test AMŠ Alltrack vs. Outback > Outback víťaz) či výpovede ľudí čo sa v ňom viezli to potvrdzujú - že v teréne sa bude Alltrack na Outbacka pozerať zozadu.

Takže nie, Outback okrem motoru boxer ponúka ďalšiu výnimočnú vec - priechodnosť terénom.
6. 9. 2013 07:38
Re: Outback vs. Alltrack
A byla to srovnáčka Outbacka s mezinápravovým diferenciálem anebo spojkou?
Avatar - Dinar
4. 9. 2013 13:50
Re: Outback vs. Alltrack
Jo, jo, no hlavně aby v další generaci nebyl outback místo kultovní spíš okultní, budou-li u subaru "stíhat" konkureční proud stejným tempem jako teď s dýzl/automat verzí, pak už skalním nezbude než jen vyvolávat duchy. ;-)
4. 9. 2013 18:04
Re: Outback vs. Alltrack
Kultovní vozy holt neukojí pudy milovníků dieslových oktávek,passatů a golfů,Subaru není mainstream.Subaru si většinou nekupují fanatičtí fanoušci germánských tédeíček.
Avatar - Dinar
5. 9. 2013 07:37
Re: Outback vs. Alltrack
No, zrovna u Němců je vidět dost velká pozornost směrem k benz. motorům, a srovnám-li jejich úroveň s tím co nabízí subaru, pak je to pro souhvězdí dost nelichotivá záležitost, a to nemluvím o premii, mainstream stačí. To, že přizdvihnuté crossovery jezdí po evr. silnicích hlavně v dýzlu s AT je prostě fakt, který je zřejmý nejen Němcům, ale také třeba Francouzům (kteří na benzin prakticky rezignovali) nebo i Švédům, jejichž neméně kultovní XC70 dostaneš v dýzlu s automatem roky. Tvoje reakce je jen takový fanouškovský výkřik, jak říkám, přeju vám kultistům, aby z vás za pár let nebyli okultisti. ;-)
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2013 14:38
Re: Outback vs. Alltrack
Hlavně s dražší technikou = vyšší cenovka je na místě >:-[]
4. 9. 2013 15:18
Re: Outback vs. Alltrack
Kultovní auto je to leda u vás u kuturáku... 8-s >:D
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2013 15:55
Re: Outback vs. Alltrack
Tam kde maj dodneska kulturáky právě moc ne. Ale skoro všude jinde zase jo >:-[]
4. 9. 2013 18:15
Re: Outback vs. Alltrack
Až budeš jednou dospělý a nějaký hodný pán tě nechá svézt v Outbacku,tak zjistíš,že ses vlastně smál vlastní blbosti.Každý dělá v životě chyby,proto je třeba i tobě-automobilovému neználkovi-leccos prominout. :-)
4. 9. 2013 14:04
Re: Outback vs. Alltrack
Jak mozes toho retarda Alltracka porovnavat s Outbackom vole?? :no:
4. 9. 2013 14:09
Re: Outback vs. Alltrack
No a proč bych nemohl?
Avatar - twistedTSD
4. 9. 2013 15:53
Re: Outback vs. Alltrack
Protože někdo tu má mindrák...
4. 9. 2013 18:32
Re: Outback vs. Alltrack
pretoze Alltrack je iba plastovy mutant Passata...
5. 9. 2013 08:11
Re: Outback vs. Alltrack
A Outback není plastový mutant Legacy?
4. 9. 2013 19:48
Re: Outback vs. Alltrack
Jak můžeš srovnávat symmetrical AWD s haldexem?
5. 9. 2013 08:13
Re: Outback vs. Alltrack
Toto subaru nemá 3 diferenciály, ale mezinápravovú spojku. Takže obchodní název symmetrical AWD je super, ale koncepčně nemá co Haldexu vyčítat. Proto se taky ptám, proč stojí hrubě přes mega.
5. 9. 2013 08:44
Re: Outback vs. Alltrack
Tak to se omlouvám, to jsem si neuvědomil. Jediný pořádný Outback byl 3.6 s pohonem všech kol z Imprezy a šestistupňovým automatem. Tam ty peníze byly dobře investované.
5. 9. 2013 08:51
Re: Outback vs. Alltrack
Pořádný Outback byl taky ten v předešlé generaci s 3litrovým 6válcem. A ještě mnohem víc se mi líbí předešlé Legacy, to je opravdový krasavec silnic :yes: na nové Legacy/Outback si nějak nemůžu zvyknout, i když jsem se projel s oběma v 2,5 litru s Lineartronicem a bylo to velice hezké pochrochtáníčko. Pohled do ceníku už ale žádná legrace nebyla :-O
5. 9. 2013 22:04
Re: Outback vs. Alltrack
nechtěl bych se přít, ale pětistupňový ;-)
5. 9. 2013 22:03
Re: Outback vs. Alltrack
no ona ta konstrukce mezinápravy není úplně haldex - sice to funguje také "na proluz", ale je to "zapojené" stále...
6. 9. 2013 07:40
Re: Outback vs. Alltrack
To je poslední Haldex (a možná už i ten čtvrtý) na 5% taky. Ale hádat se nechci.
6. 9. 2013 07:58
Re: Outback vs. Alltrack
tak technicky - že to nemůže být "rozpojené" - nějaký tlak , aby to mohlo reagovat v ms tam být musí - u haldexu i u Subaru. Ale ber to prosím tak, že nejsem technik - jenom jsme o tom diskutovali na subarufanclubu a někde tam jsou odkazy na konstrukci a funguje to opravdu trošku "jinak". Opravdu ale - můj osobní názor - v normálních podmínkách, kde to přichází ke slovu ten rozdíl nepozná nikdo......
Avatar - Dinar
4. 9. 2013 13:15
Tak hlavně
je skvělé, že subaru dokázalo předvést evropskou kombinaci dýzl/automat už v roce 2013, to je jistě na potlesk. >:D :yes:
Rozbalit vlákno
5
4. 9. 2013 13:26
Re: Tak hlavně
>:D Komora >:D :yes:
Avatar - WinDiesel
4. 9. 2013 19:37
Re: Tak hlavně
No a kde je Audi se svým náskokem? Kombinaci diesel-CVT-4WD tedy rozhodně neumí......... Zklidni hormon.
4. 9. 2013 19:54
Re: Tak hlavně
A Allroad je co? ;-)
Avatar - Dinar
5. 9. 2013 07:44
Re: Tak hlavně
Kombinaci dýzl multitronic dělá audi roky, a roky ji rozumbradové kritizují, jak se taková převodovka k dýzlu nehodí atd. atp., no, může být, tedy zcela logicky audi k lepším výbavám, což jsou modely v quattru dává dvojspojky a klasické hdm, a to jsou např. v akt. generacích převodovky svými kvalitami subaru CVT deklasující. To, že subaru vlastně ani pořádnou AT nenabízí, ale šmoulí ten dýzl variátorem, jsem taktně ani nezmínil, díky za připomínku, hormone. ;-)
Avatar - poterienko
5. 9. 2013 19:56
Re: Tak hlavně
Reakce na všechny tři:
Win: Ne neumí. Jen diesel-CVT-front nebo diesel-HDM/DSG-awd
rabush: Viz výše.
Dinar: není co doplňovat.
Avatar - 3_diamanty
4. 9. 2013 13:37
110KW
na 1,7 tony tazku stvorkolku kombik dnes uz nie je ziadna slava... passat alltrack 2.0 TDI DSG s vykonom 125KW je dynamikou uz trosku inde ;-) a to vravim ako clovek ktory vw moc nefandi..... za mna jednoznacne alltrack :yes:

subaru by pomohol silnejsi diesel.... aspon 130KW.... ;-) ... s touto 110tkou sa nemoze svojim konkurentom ( alltrack, XC70, A4 allroad ) rovnat ani nahodou ( nemam na mysli jazdu v terene )

v pomere Kw/Kg je na tom toto subaru len o kusok lepsie ako zakladne rio 1,2ka .... ;-) .... chce to nejaky poriadny diesel od subaru..... toto moc volvu alebo nemcom nemoze vykonom konkurovat .. to fakt nie a ten dizajn auta je tiez uz trosku OUT(back) a za zenitom
Rozbalit vlákno
16
4. 9. 2013 13:51
Re: 110KW
Již při představení H4 dieslu se objevovaly zprávy, že Subaru připravuje také H6 3.0 diesel. No, let už uběhlo celkem hodně a pořád nic. ;-\ A je to škoda. 3.0 nafta by prospěla jak Outbacku, tak Legacy.
Avatar - 3_diamanty
4. 9. 2013 13:54
Re: 110KW
presne tak... silnejsi motor by prospel.... a narobil by aj viac problemov nemeckej a svedskej konkurencii.... a potom ze preco sa japoncom v eu nedari.... ;-\ , vedia kde je problem ale neriesia ho ... skoda ... alebo zeby nevedeli kde je problem? To by bolo horsie
Avatar - Kjirka
4. 9. 2013 16:53
Re: 110KW
souhlas, s tímhle motorem Subaru stagnuje. Kolega ho má ve Foresteru, sice to celkem jede, ale žádná extra hitparáda to není. A tady v tom Outbacku už vůbec ne. Auto je těžký a nejede.
5. 9. 2013 13:07
Re: 110KW
hahaha, nejede. Paneboze dalsi teoretik. Outbacka mam treti rok, predtim jsem mel Oktavii RS (pro srovnani). Samozrejme jeji dynamiku jsem neocekaval. ale ze by mi chybel ve velkem rodinnem kombi vykon... :-)
Avatar - Kjirka
5. 9. 2013 14:45
Re: 110KW
tak z pohledu Subaru jsem asi teoretik, ale jako majitel pěknýho stádečka předchozích i současných aut mám celkem jasnou představu o tom, co říkám. Ale máš asi pravdu, že jako fotřík s rodinkou nepotřebuješ jezdit závody. To ti samozřejmě neberu a naopak jako zodpovědnýho řidiče chválím . :-)
4. 9. 2013 14:08
Re: 110KW
Tak schválně, kolik % tvoří prodeje naftových 6válců jiných výrobců ve střední tříde? Tušíš správně, že úplně nicotné procento, jelikož v mainstreamu dnes hrajou prim naftové 4válce. Ještěže ty a topor nevelíte žádné automobilce. Vynaložili by jste nemalé miliony na vývoj motoru, kterého by se ročně prodalo 167 kusů.
6. 9. 2013 08:18
Re: 110KW
Nejdřív se člověk dozvídá, jak je Subaru něco extra a najednou ho klidně "shodíme" do srovnání ostatních běžných výrobců ve střední třídě, kde 2.0 stačí.
Subaru má pořád ještě auru něčeho vyjímečného, resp. vyjímečnějšího než je běžná produkce. Něco, co stojí trochu mimo klasické škatulkování automobilek. Bohužel, toto dnes platí do momentu, než člověk zavítá k dealerovi. Nevidím důvod, proč by Subaru nemohlo odebrat část klientů určitých verzí prémiové produkce. Pravda, jen 6ti válec by to nespasil, ale nechci se smiřovat s klasickým zařazením Subaru do mainstreamu, kde ten 2.0 diesel stačí.
4. 9. 2013 14:07
Re: 110KW
Ten diesel od Subaru podla teba ma maly vykon...ale mnohych kupodivu prekvapuje silou ,dynamikou a nizkou spotrebou...nie je to len o cislach...v terene je ti vela koni casto k nicomu,ked ides 30-40...hlavne,ked Outback prekona v nom mnoho SUVčiek.
4. 9. 2013 15:10
Re: 110KW
ale prosimte. ani tohle do terenu nezavita. Nemaluj si vzdusne zamky v podobe tuhych naprav a zebrinoveho ramu. tohle je jenom o trochu vyssi kombik.
Avatar - 3_diamanty
4. 9. 2013 19:27
Re: 110KW
to si snad robis * >:D

skutocny teren vyzera asi takto:

[odkaz]
4. 9. 2013 19:54
Re: 110KW
pocuj,takto mozeme davat rozne videa...ale aspon sa drz aut a nie Land Roverov,tie prejdu vsetko >:D
Avatar - poterienko
5. 9. 2013 19:58
Re: 110KW
LOL, nic jinému k tomu nelze říct. Tím projedu s quattrem jako prd a nezaseknu se v půlce. O klasika nízkém podvozku ani nemluvě.
6. 9. 2013 08:20
Re: 110KW
To by mě zajímalo, proč by zrovna v tom případě, co jsi zde přidal by měl vadit vyšší výkon. >:D >:D
5. 9. 2013 13:09
Re: 110KW
no tak to by ses mozna divil co tohle s manualem (TRVALA 4X4) dokaze projet. Jak ve snehu, tak v bahne v lese.
Avatar - AnGeor
4. 9. 2013 15:56
diesel?
To jsou zase hospodske kecy v diskuzi... staci se podivat kolik % z rocni produkce Subaru prodava v EU a je to jasne. Navic, 2,5i jezdi taky dobre a spotreba je jenom o malo vyssi nez u dieslu. Take je dobre si uvedomit, ze ne vsude je nafta umele slevnovana danovou zatezi benzinu, takze ne vsude se "vyplati"

A i kdyz to neni SUV nebo off road, svetla vyska 22cm neni k zahozeni i na tu obligatni polni cestu.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - WinDiesel
4. 9. 2013 19:40
Re: diesel?
Spotřeba benzínů je speciálně u Subaru vyšší typicky o 3-4 litry vyšší než u dieselů. Když to nevíš, nekecej voloviny. Zrovna benzín a CVT je nenažraná kombinace, protože se typicky musí motor držet ve vysokých otáčkách.
Avatar - AnGeor
4. 9. 2013 19:45
Re: diesel?
ja, na rozdil od tebe, to auto vlastnim, takze si kecy nech na koledy :no:
podle tve logiky tim padem diesel jezdi za 4 na dalnici, protoze ma 2,5i jezdi za 8?
Avatar - WinDiesel
4. 9. 2013 20:06
Re: diesel?
Já na rozdíl od Tebe řídil všechny modely Subaru s boxerem dieselem i benzínem. tak si nech ty medy. :no:
Víš prd a na rozdíl od nás to nemůžeš ani vyzkoušet.
A ty pohádky o nízké spotřebě benzínů - tomu už opravdu nikdo nevěří.
Vždyť ty, chlapče, pokud opravdu žiješ v USA, si ani spotřebu neumíš spočítat, protože tam u Vás je udávána v mílích na galon.
Opravdu si mne rozesmál.
Jak píšu jinde, Outback jezdí s dieselem ćca za 7,5 litrů na sto a dvoulitr za 9-10 litů benálu. 2,5 litr musí jezdit se 4kolkou, která má nižší kroutící moment a prostě to musí být znát, ještě za víc.
Avatar - WinDiesel
4. 9. 2013 20:13
Re: diesel?
Koukni na spritmonitor.de ať se pokocháš ................... ale možná Ti praskne žilka.
PS - nejnovější generace benzínových boxerů je na tom o něco lépe, to je třeba uznat.
4. 9. 2013 20:17
Re: diesel?
Legacy 2.0i CVT má stabilně 8,2L/100km.
Avatar - WinDiesel
4. 9. 2013 20:17
Re: diesel?
Nejnižší spotřeba na Spritmonitoru 5,46 na 100 diesel, 7,73 na 100 benzín. Tomu bych neřekl jak pravíš výše .............. "spotřeba je jenom o malo vyssi než u dieselu" ..... >:D >:D >:D >:D
Avatar - AnGeor
4. 9. 2013 20:31
Re: diesel?
jak jsem psal vyse, ja to auto vlastnim, takze nemusim chodit na web se divat jakou mam spotrebu :-! mimo mesto mam stabilne 30 mpg a jsem spokojeny :yes:
5. 9. 2013 16:21
Re: diesel?
ber v úvahu, že u tam u vás je highway 110 a v česku 130... a že jezdíš, podle vlastních slov, jak důchodce
Avatar - AnGeor
5. 9. 2013 17:08
Re: diesel?
jasne, 75 mph je 110... a jezdi se tady 80-85, coz je stejne jako v CR... a kde jsem napsal ze jezdim jak duchodce? ja vim, ze urcite vis lepe nez ja, kolik mi me auto zere a jak jezdim.... :no:
6. 9. 2013 09:17
Re: diesel?
Podminky v USA a v Evrope se nedaji srovnavat. Ja najezdim rocne bezne pulku tady, pulku v Americe, takze muzu porovnavat a ty spotreby jsou neporovnatelne. Tamnich spotreb v Evrope nedosahnu ani kdybych se rozkrajel, v Americe se jezdi mnohem plynuleji v pro spotrebu skoro idealnich rychlostech, tam dokazu s benzinovym sestivalcem jezdit se spotrebou ctyrvalce v Evrope.
Avatar - AnGeor
6. 9. 2013 20:32
Re: diesel?
ano, jezdeni tady je podstatne plynulejsi nez v CR, ale ja i kdyz jsem v CR po D1 prave kvuli tomu nejezdim, to pak mam s mym E500 spotrebu 16 a kdyz jedu plynule se stejnym rychlostnim prumerem, tak 12-13
6. 9. 2013 16:58
Re: diesel?
možná si tě s někým pletu, ale v diskuzi o maximální povolené rychlosti jsi tuším psal, že většinou jezdíš o 10-20 km/h pod ní... ty, nebo někdo jiný, kdo sem přispívá a žije taky v US...
a navíc jestli se v US jezdí 130 tak v česku na dálnici málokdo jede pod 160...
Avatar - AnGeor
6. 9. 2013 20:30
Re: diesel?
proc bych to prosim te delal? ;-) tady policie toleruje 10-15 mph nad limit a jezdi se podle toho :yes:
Avatar - AnGeor
4. 9. 2013 20:04
Re: diesel?
navic je videt ze jsi v Outbacku s CVT jeste nejel, protoze vyhoda CVT je v tom, ze se nemusi vytacet a drzi konstantni otacky, ve meste typicky kolem 1400
5. 9. 2013 08:29
Re: diesel?
To je nesmysl Wine, když už jsi všechny ty subaru řídil, tak sis musel všimnout, že ve vyšších otáčkách se motor pohybuje pouze při akutní potřebě výkonu, jinak prakticky všechny situace suše do 2 tis.
4. 9. 2013 16:27
LEPSIHO NENI
Kombinace ceny a hodnoty je v tomto pripade bezkonkurencni. Zdrzte se srovnavani s Passatem, ten Outbackovi nesaha v nicem padnem po ventilky. Zde mame vrchol tridy.
Rozbalit vlákno
29
Avatar - Kjirka
4. 9. 2013 17:01
Re: LEPSIHO NENI
vždycky, když podobný výkřiky čtu, říkám si, proč se teda ten "vrchol" moc neprodává !?
Kolik si potkal na silnici těch Outbacků a kolik Passatů ? Já si němůžu vzpomenout, kdy naposled jsem vůbec nějakýho Outbacka potkal. A to vůbec neříkám, že to je špatný auto a dokonce bych ani toho Passata nepreferoval. Prostě jen vidím, co si veřejnost žádá. A mluvím samozřejmě o český veřejnosti.
Avatar - AnGeor
4. 9. 2013 17:50
Re: LEPSIHO NENI
Jasne, ceska verejnost je ukazatelem kvality jednotlivych aut. Zajimave je, ze i kdyz tady (US) rozdavaji Passaty temer zadarmo, nikdo si je nekupuje. Outbacku tady jezdi podstatne vice. Takze to asi nebude kvalitou auta, ale spise kupni silou a take "urban legends" jako japonec nakonec a podobne...

Takze se podivej i mimo tvou rodnou hroudu ;)
4. 9. 2013 18:25
Re: LEPSIHO NENI
Pro nektere svet konci hranicnimi hvozdy CR.
Avatar - Kjirka
4. 9. 2013 18:57
Re: LEPSIHO NENI
kolego, jsem už dost starej, na podobný medy. Jestli se někde rozdávaj Passaty "skoro zadarmo" rád si pro nějakýho zajedu, jen mi musíš říct kam. Taky mi prosim tebe prozraď, kde všude jezděj ty Outbacky, protože, zlob se - nezlob, já tohle auto ze silnic fakt moc neznám. A nikdy jsem neřek, že je to auto špatný, ale jestli se máme bavit o věcech z běžnýho života kolem nás, tak jsme snad *** na tý rodný hroudě právě tady nebo ne ? Možná ses narodil někde na Marsu, to já nevím, ale já žiju pořád ještě v Čechách.
Avatar - WinDiesel
4. 9. 2013 19:42
Re: LEPSIHO NENI
V USA se Subaru prodává lépe něž VW, to má recht.
Avatar - AnGeor
4. 9. 2013 19:53
Re: LEPSIHO NENI
psal jsem US, jako spojene staty... VW sign and drive.... 0$ akontace a platis 199$ mesicne za passata a 149$ za jettu... a stejne se neprodavaji

a prodeje aut vsude ve vyspelem svete se ridi tim, co od nich jejich majitele pozaduji, proto v US (spojene staty) tam kde jsou hory a nebo vice na severu potkas opravdu hodne Subaru

v CR se holt auto nekupuje podle potreby, ale abych mel lepsi nez soused

co jezdi v CR je mi docela jedno, uvedom si, jak maly je to trh na to, aby se podle neho jakykoliv vyrobce ridil

a ty *** si nech do skoly, myslim ze na to neni nikdo zvedavy
Avatar - Kjirka
4. 9. 2013 21:50
Re: LEPSIHO NENI
haló, probuď se, tady není júesej, tady je pupíkov, jménem česko. Tak neoperuj s dolarama. Žijeme tady, platíme korunama a kupujeme ty auta, co frčej v český kotlině. Jestli tě to nezajímá, pak jseš asi na blbý adrese a v blbý diskuzi.
A nemoralizuj mě prosim tě s takovýma kravinama, je to trapný.
Avatar - AnGeor
4. 9. 2013 22:50
Re: LEPSIHO NENI
tohle je snad diskuze k autu, ne? ja s tim autem ma zkusenost o kterou jsem se chtel podelit. Proc jsi v teto diskuzi ty? Aby jsi si plivnul a sel jsi spat s pocitem ze jsi to vsem nandal a vw rulez?

a jsme u toho, kupujeme auta, ktera frci, ne ktera potrebujem :no:
Avatar - Kjirka
5. 9. 2013 07:53
Re: LEPSIHO NENI
na koho máš dojem, že plivu ? Na tebe nebo na to auto snad ? Už dvakrát jsem napsal, že to auto považuju za dobrej kus. Možná jsem ale nepochopil smysl zdejších diskuzí, když jsem se domníval, že se auta řeší nejen z pohledu kvality, ale i z pohledu potřeb a zájmu tuzemských spotřebitelů. Mě je opravdu jedno, jaký mají prodeje v Asii nebo v Americe. Neustále mluvím o prodejích u nás. A tady se, jak jistě víš, prodávají mnohem více jiný značky. Ale to je furt dokola, v podstatě asi máme na to auto podobnej názor, tak co vlastně furt řešíme ? :-)
5. 9. 2013 08:56
Re: LEPSIHO NENI
Že se vám do toho pletu... Výše prodejů mě moc nebere. Mě zajímá, jestli je ta kára u nás v prodeji. A to je, ba dokonce i ve městysu, kde dělám. Takže mě zajímají jízdní vlastnosti, spolehlivost, spotřeba. velikost, cena auta, cena servisu. Jestli mě bude okolí brát jako exota, protože tohoto typu jezdí řádově míň než třeba Škodovek nebo Toyot (nic proti nim, to byl jen příklad), to mě fakt nestravuje.
5. 9. 2013 11:13
Re: LEPSIHO NENI
Presne tak. :yes:
Avatar - Kjirka
5. 9. 2013 14:49
Re: LEPSIHO NENI
no ale dyť jo, já taky říkám, že to je dobrý auto. Diskutovanej motor by asi něco navíc zasloužil, ale chuj s tim. Jestli nejezdí Outback moc u nás, o to víc jezdí někde jinde. A tam zase nejezděj všechny ty Škodofky a spol. Prostě tady je jinej typ zákazníka a fertig. Tak snad už jsme dospěli k nějakýmu konsenzu. ;-)
4. 9. 2013 20:31
Re: LEPSIHO NENI
V čr platí : Čím větší nadmořská výška - tím více subaru na cestách. Žiju v Jeseníkách a Subaru tady člověk potká na každém kroku. Ve vesnici s 1000 obyvateli je celkem 17 aut značky subaru. Z toho 5 jich je posledních generací ( 2x LEG/OTB, 1x WRX STI, 2x forester ). V okolí vídávám nový OTB velmi často a nejčastěji s benzínem - dokonce je tady jedno legacy GT. Jsou k vidění i raritky jako maník co je maniakem do libera a vlastní 4 kousky. Forestery I a II generace jsou zde častější než kterékoliv jiné SUV a subaru je zde populární i ve velkém zastoupení mezi ženami - hlavně forestery . Takže smím se optat, kde žiješ ?
4. 9. 2013 20:33
Re: LEPSIHO NENI
BTW: O subaru klubech tady nikdo nic neví a subaristi se tady odmítají zdravit - teda kromě staršího pána s novou imprezou co vždycky mávne a jeden týpek s novým OTB co mě zdraví na parkovišti. Je to tady holt běžné auto.
Avatar - WinDiesel
4. 9. 2013 19:51
Re: LEPSIHO NENI
Hele, máme internet a obávám se, že možná o US trhu víme více než ty o EU/ČR. Opatrně s těmi rychlými soudy.
V každém případě se Subaru v EU prodává ze 70% v dieselu, takže ten diesel nebude asi marný.
Nicméně po Mazdě 6 se diesely podívají do USA v dalších vozech, i v Japoncích, brzy se budeš moci sám přesvědčit o ekonomice provozu dieselů.
Dám Ti příklad: UK:
benzín - 1 libra za litr (100 p)
diesel - 1,05 libry za litr (105 p, diesel v UK není daňové zvýhodněn).
Přesto - prodeje dieselů - 51%, benzíny, LPG, CNG, elektro, hybtid dohromady 49%.
Matematika je jasná - Subaru boxer diesel:
7,5 l / 100 km po 105 p = 787,50 p / 100 km ... řekněme na 1000 km je to 78,75 GBP.
9,5 l / 100 km po 100 p = 950,00 p / 100 km ... řekněme žna 1000 km je to 95 GBP.
a to v UK a v Evropě rozhoduje. A to je sakra rozdíl.
V USA, kde donedávna neexistovala žádná alternativa - nebylo s čím srovnávat. Až to půjde (2013 a 2014 bude uvedeno na trh kolem 25 modelů v dieselu), budeš překvapen.
Avatar - AnGeor
4. 9. 2013 20:03
Re: LEPSIHO NENI
nevim kdo to je v tvem pripade "my" ale dovolim si odpovedet:

US benzin 3.6$ nafta 4$ - 10% rozdil
spotreba benzin 8,5 nafta 7

a dokonce jsou lidi jako ja, kteri nechteji mit v aute turbo, protoze si nekupuji auto na 3-4 roky ale hotove a na 10 let, takze cokoliv bych usetril na provozu bych dal do udrzby

a ty ceny nejsou z googlu, vcera jsem tankoval, takze kruta realita...
Avatar - WinDiesel
4. 9. 2013 20:19
Re: LEPSIHO NENI
Turbo Ti nikdo nevnucuje. Poměr spotřeby je vyšší a 10% rozdíl není nikterak smrtící pro lidi, kteří chtějí na nádrž dojet (o hodně) dál.
Avatar - AnGeor
4. 9. 2013 20:32
Re: LEPSIHO NENI
ten diesel je atmosfera? wow tak to jsem nevedel ze jsou v subaru tak dobri :yes:
4. 9. 2013 18:27
Re: LEPSIHO NENI
Pokud se ridis tim, co kupuji lide v okoli, potom nase diskuze konci zde. :no:
Avatar - Kjirka
4. 9. 2013 19:05
Re: LEPSIHO NENI
řídím se tím, co kupujou lidi v týhle zemi. A lidi v týhle zemi prostě tuhle značku moc nekupujou. Diskutovat o tom opravdu nemusíme, to vidím denodenně na silnicích. .
4. 9. 2013 20:00
Re: LEPSIHO NENI
Potom ti radim rozsirit obzory. Ridit se ceskym trhem je velkou chybou, kvuli ktere jiz mnozi zaplakali.
Avatar - Kjirka
4. 9. 2013 21:54
Re: LEPSIHO NENI
Já nepotřebuju rozšiřovat obzory, chytráku. Ale stejně jako ty, jak alespoň předpokládám, žiju TADY a dle toho se řídím a uvažuju. Kdybych žil v Německu nebo třeba ve Švýcarsku, určitě by mi bylo taky u *, co si kupujou nebo o autech myslej nějaký čecháčci.
5. 9. 2013 07:24
Re: LEPSIHO NENI
S marnýmjankem to máš marný...
5. 9. 2013 08:41
Re: LEPSIHO NENI
Jsi vybornym prikladem stadovitosti cechu. Styd se. Az si sve obzory rozsiris, nase diskuze muze pokracovat. Do te doby si zde bud za burana.
Avatar - Kjirka
5. 9. 2013 14:58
Re: LEPSIHO NENI
mě se tady v tomhle spolku strašně líbí, že když nedokážete někoho věcně přesvědčit, začnete urážet. Možná, že právě o tom to buranství je. Mimochodem, o kterým stádě a cechu to mluvíš ? Já jsem o ničem podobným neřek ani slovo.
Avatar - Belo13
5. 9. 2013 11:55
Re: LEPSIHO NENI
Vyssie predaje = automaticky lepsie auto?
5. 9. 2013 12:45
Re: LEPSIHO NENI
Je to az s podivem kolik lidi si presne to mysli.
Avatar - Kjirka
5. 9. 2013 16:04
Re: LEPSIHO NENI
jen s dovolením upravím jedno slovo. A sice místo "lepší" bych použil "úspěšnější". >:D
Avatar - poterienko
5. 9. 2013 20:00
Re: LEPSIHO NENI
V něčem jo...a to je vzhled. Nic více neforemného jako toto snad není.
4. 9. 2013 18:23
Ovšem...
...mnohem lepší volba je [odkaz]
BRAVWOOOOOOO :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
4. 9. 2013 19:39
Re: Ovšem...
pozeram ze skoncili prazdniny... ;-)
Avatar - poterienko
5. 9. 2013 20:01
Re: Ovšem...
A opět si plete třídy aut...chudák zmatenej. Mám zase začít nahlašovat?
4. 9. 2013 22:58
Reakce
Rád bych přispěl se svým příspěvkem do diskuze, jako hrdý vlastník Subaru Outback 2,0 CVT. Objednával jsem ho v listopadu 2012, dodán byl v květnu 2013. Byl jsem jeden z prvních. Mám najeto asi 9 000 km. Před tím jsem měl Outbacka v manuálu, a byl jsem spokojen. Nicméně tohle auto je super. A denni světla (led) mám taky, byť za příplatek. Je tam řada drobností, které by stály vychytat (napriklad ten palubní pocitac - novy Firester i XV má lepší, aby okna byly zatmavená, musí se to řešit fólií), ale v základu to auto nemá chybu, na tom nemění ani fakt, ze pohodlná cestovní rychlost na dálnici je do 170 km/h. Zato na okreskách a hlavne v zimě obecně Subaru exceluje. Passata bych s Outbackem nesrovnával. Je to auto svého druhu :-) a já bych ho neměnil.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
5. 9. 2013 07:47
CVT
Ještě jsem nikde nečetl, že by si někdo ztěžoval na to co je u CVT nejodpornější - změna otáček u konstatní rychlosti. Pokud si přepnu CVT na manuál tak se vše změní a jízda je pohodová. Z toho vyplývá, že CVT z přednastavenými stupni je bez připomínek.
Rozbalit vlákno
13
5. 9. 2013 08:45
Re: CVT
Potom ale ztrácí smysl mít automat:-)
Avatar - Dinar
5. 9. 2013 09:23
Re: CVT
Ale ono to řadí samo, Kankunen myslí S mod, tam se to chová jak klasický automat, vytočí motor, odřadí, vytočí motor, odřadí. Problém je, že u toho cvt (zkusil jsem verzi 2,5i s CVT, s dýzlem jsem nejel) to není ono, otáčky po odřazení klesají pomalu, celé to dělá dojem auta tahaného na gumovém laně, hou a hou, spíš houpání než tah, buch kvalt, a zase tah. Aktuální multitronic umí performanci rychle řadícího automatu o dost líp, tam máš v S modu opravdu problém poznat, že je to variátor. ;-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: CVT
Specificky u toho dieselu je "S mód" vyřešený podle detekce jízdního stylu - sešlápnutí plynu na víc než 65 % nebo důrazné brzdění. Pak to opravdu jede jako klasický automat, takže z tohoto pohledu není té převodovce co vytknout.
Avatar - Dinar
5. 9. 2013 13:13
Re: CVT
To bych potřeboval dovysvětlit, mám to chápat tak, že jestliže jedu v S modu s plynem na podlaze, otáčky po odřazení padnou rychleji než když mám plyn na 64%?
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: CVT
Ono to právě žádné tlačítko S nebo takovou polohu voliče nemá - jen D a M. Ale na D při sešlápnutí plynu na víc než 65 % (dle Subaru, jinak prostě když se na to víc šlápne), tak převodovka začne sama řadit v krocích po těch sedmi přednastavených převodových poměrech.
Avatar - Dinar
5. 9. 2013 14:11
Re: CVT
Aha, tak toho jsem si u 2,5i nevšimnul, tam jsem pro sport mod prostě přesunul řadičku doleva a řadil buď pádly nebo to po vytočení odřadilo samo. Každopádně jsem nepozoroval žádný rozdíl v gumovosti "změny převodů" mezi tím, jestli se motor dotočil k odřazení pod plným plynem nebo bez nohy v koberečku, otáčky padaly po odřazení vždy stejně pomalu. Jestli je projev s dýzlem lepší, pak o.k.
5. 9. 2013 12:54
Re: CVT
Pokud mas CVT tak snad nepotrebujes prednastavene stupne. Jen jedes a uzivas si komfortu stalych otacek. To je jako kdyby sis u normalniho automatu stezoval na absenci spojkoveho pedalu.
Avatar - KANKUNEN
5. 9. 2013 13:18
Re: CVT
Božínku ty jsi popleta, v CVT jedeš v obci šedesát stálých a z kopce to padne na 1500ot a dokopce to hučí kolem 2500. Nic odpornějšího není. Přídání plynu znamená zvýšení otáček a hluk, přitom při jízdě se stupněmi auto zrychluje stejně a bez kraválu.
5. 9. 2013 14:21
Re: CVT
Netreba mi vysvetlivat funkci CVT. Mam jeden takovy doma. Auto si samo zvysi otacky, pokud potřebuje výkon. Ty si taky do kopce podradis. CVT to jen dela plynule, ne razove. Vzdy drzi otacky podle pozadovaneho výkonu.
Nikdy by me nenapadlo stezovat si na to, ze muj motor pracuje vzdy v optimalnich otackach.
Avatar - KANKUNEN
5. 9. 2013 14:36
Re: CVT
Co je doma je nejlepší, že.
Avatar - poterienko
5. 9. 2013 20:03
Re: CVT
Můžeš rozvést tu změnu otáček? Moc tomu nerozumím, proč by např. na rovince měnil otáčky. Mě také automat do kopce podřadí (např. 80km/h, šestka a 1200ot), stejně jako z kopce při jízdě bez plynu podřadí, aby brzdil motorem, ale na rovině to nedává smysl.
Avatar - KANKUNEN
6. 9. 2013 08:15
Re: CVT
na rovině ne, ale stačí mírně zvlněný profil a už otáčky lítají.
6. 9. 2013 09:05
Re: CVT
Tobě sám od zdě z kopce bez plynu podřadí, aby brzdil motorem?
To by mne zajímalo. Spíš bych čekal, že z kopce bez plynu bude auto zrychlovat a automat zařadí, pokud mu do toho řidič "nekecá" vyšší stupeň, aby snížil otáčky.....
5. 9. 2013 11:44
Spotřeba
Zdravím, rád bych se s vámi podělil o svou zkušenost s Outbackem MY 2006, 3.0 a reagoval především na diskuzi ohledně spotřeby. Auto jsem kupoval jako ojeté, nicméně ve výborném stavu. Aktuální stav tachomoetru je cca 170 000, průměrná spotřeba kolem 9 litrů - mluvím o běžné jízdě. Samozřejmě to umí jezdit i za 20, ale to jen když mám náladu a uvědomím si, jak neskutečně dobré auto mám pod zadkem :-) Na druhou stranu - se sebezapřením se dá jezdit i za 7 l. Z tohoto pohledu se mně, který jezdí denně a kratší trasy, nafta rozhodně nevyplatí (vzhledem k vyšším pořizovacím nákladům a možným rizikům).
Jinak outbacka s passatem určitě srovnávat nelze - znám obě auta a jsou diametrálně odlišná - koncepčně i jízdními vlastnostmi. Skutečně se nechci nikoho dotknout, ale podvozek a řízení passata za možnostmi outbacka daleko zasotává.
Rozbalit vlákno
2
5. 9. 2013 12:47
Re: Spotřeba
Ac se to mnohym libit nebude, absolutne souhlasim. Outback si prirovnani k Passatu nezaslouzi.
Avatar - Kjirka
5. 9. 2013 15:07
Re: Spotřeba
tomu už se vážně směju. Některým lidem úplně stačí, aby se v první větě prvního příspěvku objevil název Passat, načež začnou nepříčetně vřeštět a zřejmě toho nenechaj až do konce. Proboha, vždyť to nikdo, včetně mě, srovnávat nechce, tak s kým ten boj vedete ?!
Protože už jsem "pár" aut měl, občas se někdo zeptá, jestli si má koupit tu, či onu ojetinu (z Evropy). Každýmu na rovinu říkám, jestli nechceš problémy, kup si Japonce.
5. 9. 2013 16:29
Outback vs. Passat
Ale vždyť já s nikým žádný boj nevedu, je mi jasné, že volba auta je čistě individuální a pro někoho může být určitý model vynikající a pro jiného naprosto nevyhovující. Jen jsem chtěl (čistě ze subjektivního hlediska) reagovat na srovnávání obou aut v předchozí diskuzi.
Také uznávám, že subaristi bývají často zaujatí (byť opět z vlastní zkušenosti chápu proč).
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Kjirka
5. 9. 2013 16:36
Re: Outback vs. Passat
no tak to je dobře a jsme v tom případě spolu zajedno :-) :-) :-)
ale mimochodem, já jsem tak úplně zrovna tebe nemyslel
5. 9. 2013 22:29
No to je zase přestřelka
jezdím Subaru už "dlouho" - od roku 2006 - mám už čtvrté. A mám kvůli tomu střílet na každý Passat, či jiné auto, kteér uvidím? Ale no tak. Co jinému vyhovuje, druhému nevoní no. Pro mne je každý, kdo si pořídí do auta pohon 4x4 prostě řidičem se zodpovědností, který zvyšuje aktivní bezpečnost svého auta. Souboj Haldex kontra Subaru - jak bych to..... z toho už jsem vyrostl. Haldex současné generace - 4up již není ta nakopávačka z prvních Octávií, co Vás málem sestřelila v zatáčce. Je to systém, který vyhovuje v 99%případů, se kterými se na silnici setkáte. Subaru má něco málo navíc - koncepci, která ho činí "něčím jiným" - všimněte si, že nepíšu vyjímečným - prostě jiným - projeví se to spíše při nějakém extrému, ale zkrátka mám chodit pořád po městě v neprůstřelné vestě, jestli nebude nějaký blbec střílet ze vzduchovky? Asi ne, když mne to "nebere" ne?
Subaru není primárně pro Evropu. Žijí hlavně "jinde", kde se jim daří a prodeje stoupají. Design - no slušně řečeno - hledají se..... Mně se líbí nejvíc modely do roku 2008. Ale někdo tak, někdo onak....
Ad spotřeba - prostě někdy spotřeba není to hlavní, co člověk upřednostňuje. Ta věčná soutěž o to "komu to žere méně" - když to někoho baví - přeji mu to.
Takže, abych tu nepsal román - Subaru nejsou nejlepší auta na světě - mají "zvláštní" design. Zvláštní přístup k výbavě modelů atd. atd. Mají však něco, co specifickému okruhu řidičů vyhovuje. Dovolím si pouze akademicky tvrdit, že když vezmu Alltrack na motokrosovou trať - najdu jeho limit dříve, než u Outbacku. Ale to přece neznamená, že je Alltrack špatné auto.............protože na silnici je v běžném provozu lepší, než Ota....ale takhle se můžeme přít donekonečna.....
Přejme si navzájem to nejlepší se svými vozy a přestaňme si v některých případech měřit .............řekněme ega - bude nám líp a víc si radost ze svých aut užijeme
;-) ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Kjirka
5. 9. 2013 23:06
Re: No to je zase přestřelka
konečně rozumnej přístup :yes: :yes: :yes:
6. 9. 2013 08:31
Re: No to je zase přestřelka
:yes: :yes: :yes: :yes: