... Za 1.4 milionu? Není to trošku moc? Ano, bude exklusivní, jen 3500ks, ale má takovou image jako třeba Porsche? Za 1.4 může být i Boxter i Cayman a to je trošku jiná liga :yes:
Po produkci prvního roku se i za tu cenu zapráší, jenže to nasytí ty hladové s potenciálem a dál, obávám se, to bude při ceně 1,4 mio dost těžké, počítám, že tak ve třetím roce už číslo 3500 nebude znamenat omezenou kapacitu, ale nedostižný prodejní cíl. Uvidíme, třeba to bude taková jízdní pecka, že tu cenu před caymanem obhájí.
Ale nemůžu se než pousmát nad větou, "Alfa Romeo to již několik desítek let nemá lehké, avšak blíží se lepší časy", pokolikáté už něco podobného čtu, tak snad to bude konečně pravda, fiat se motá, lancia je v hrobě, mase se z něj zrovna hrabe, tak snad i alfa... ;-)
No, tomu právě moc nevěřím, vzhledem k tomu karbonu, mě přijde, že celé to avizované limitování není marketing, ale je tu limit právě z důvodu výrobní náročnosti jak kapacitní tak nákladové toho monokoku. Tady není kam uhnout.
Tak s omezením daným náročností výroby monokoku můžeš mít dost dobře pravdu. Teď si nejsem jistý, jestli si to dobře pamatuji, ale Lamborghini by mělo mít limit tisíc monokoků ročně při použití technologií jako má Aventador. U Murciélaga to myslím bylo 500. Kovaný kompozit by jim měl umožnit dosáhnout 10 tisíc ročně pro budoucí modely (tady už mluví o dílech, protože plánují citelně širší využití kompozitů).
Uvidíme. I kompozity lze vyrobit celkem levně. Záleží, co přesně od nich chceš.
Myslím, že i tady nedávno proběhlo video z výroby toho šáska a je to prakticky celé ruční výroba. Jak už to u výrobků z kompozitu většinou bývá, zvlášť u poměrně složitých. To si myslím je důvod nejen k vyšší ceně ( a prostor na slevu malý ) ale i důvod k prozatím nízké roční produkci.
Nemyslím si. 4C je podle všeho solitér, kterým AR výrazně přestřelila ligu, ve které se v současnosti pohybuje.
A myslím, že i kupcům Caymana jde primárně o zážitky za volantem než o image (jinak by si koupili 911) - a v tomhle ohledu může karbonová 4C většímu a těžšímu Porschi slušně zatopit.
No, končím s myšlením a jdu zase vydělávat ať si tu 4C jednou koupím >:-[]
Tak v určitých kruzích se říkalo, že Cayman/ Boxster si koupíš jen proto, že nemáš na 911. :-) Upřednostnit je před 911, to je skoro rouhání. >:-[] Realita je, že velká část majitelů Porsche oceňuje jejich přívětivost a relativní pohodlí. Vejdou se do nich rozličné postavy. Dá se s nimi žít každý den. Nejsou to prostě nekompromisní sporťáky pro nadšence.
Je nepochybné, že Alfa ukuchtila auto ze zajímavých ingrediencí. Uvidíme, jak si povede. Ale v mých očích je to více Elise než Cayman.
Přiznám se, že jsem Caymanem nikdy nejel (respektive neřídil, kousek mě v něm svezli), takže to byl takový závěr dle Kylie (JPP).
911 znám jen v základní verzi 997 a pak jako Turbo 996 a i tak je to skvělé auto na všední den - což mě zároveň přitahuje i odpuzuje.
Musím říct, že se nemůžu dočkat verdiktu, jaká ta 4C vlastně bude - i ze skvělých ingrediencí může vyjít zmetek :-|
K poslednímu odstavci, přesně proto jsem to formuloval tak, jak jsem to formuloval. :-)
Cayman je velmi schopný. Nicméně je ve všech ohledech pod 911. Neříkám, že nemůže někomu sednout lépe. Zajímavé je to na tom přechodu, prakticky holá 911 proti Caymanu dle tvých přání.
Mně se na 911 vždy líbilo, že to může být relativně bezbolestně tvé jediné auto. Sportovní auto, které je po ruce, kdykoli dostaneš chuť na trochu zábavy. Které ti zbytečně nekomplikuje život. Prostě takové, které si můžeš snadno dosyta užít.
Očekávám, že Porsche bude pohodlnější, luxusnější, příjemnější na každý den. Sportovní auto to může být i lepší. Pro mne je tu měřítkem spíš Elise (S, dříve SC). Ten začíná myslím na 1,2.
Motor napříč vzadu je zdařilý a dnes ojedinělý koncept - nesrovnával bych to s Boxterem a tím spíš s 911 se svou 1/2 století překonanou koncepcí s motorem podélně za zadní nápravou. A že to je jiná liga? - to opravdu je - ale zcela obráceně než si - s prominutím - myslíte. Právě proto by se měla Alfa (p.Marchionne) pokusit dát to sebevědomě najevo a vydělávat - chce to pořádnou reklamu - ta chybí pro ty, kteří nevědí, co se za touto značkou skrývá za konstrukční vtip a noblesnost.
Boxster a Cayman mají motor podélně uprostřed. Nevím, jaká je výhoda uložení motoru napříč - kromě toho, že můžeš použít motor určený pro příčné uložení vpředu. A můžeš dosáhnout kratší zástavby.
Ano, Boxter a Cayman mají motor před zadní nápravou, ale převodovku za ní - čili obrácená poloha agregátu 911 se svou hroznou přetáčivostí (překonáno přes 40 let) - kdežto 4C má vše před zadní nápravou a napříč, tzn. lepší rozložení váhy na nápravy s dobrým využitím obestavěného prostoru a s dobou přítupností k motoru.Proto Ti píši, že Tvoje mínění není správné - obrácené. Tady nelze nevzpomenout naší T613 s pouhými dvěma dvojicemi válců za zadní nápravou a jinak vše před ní - to má mnohem lepší vlastnosti než dvoumístný Boxter a Cayman. T613 má vyvážené jízdní vlastnosti formule s prostornou karoserií.
Motor vepředu napříč je jiná kapitola.
tak je to 3500 za rok, nikoliv celkově a myslím si že vzhledem k použitým materiálům asi i cena odpovídá. Uvidíme jaké budou ohlasy a testy, ale má to našlápnuto na opravdu pěknou lahůdku, která by měla hrát vyšší ligu než nějaký Boxter (to je takový poloviční Porsche). Kdybych ty peníze měl, tak by je do toho asi dal, ale stejně by to chtělo nějaký masovější model, který by nebyl asi tak dobrý a lehký, ale cenově dostupný. Na druhou stranu, cena 1,4 mega není zase tak astronomická ve srovnání s Audi, BMW, Porsche a pod. a pokud to bude opravdu tak dobrý, jak by mohlo, tak to image značky pozvedne a pak do toho můžou dělat i něco masovějšího.
Hezké, ale Alfa neni na úrovni Audi, BMW a natož Porsche... Je hluboko, hluboko pod nimi. Za to si ale Velky Sergio může sám. V podstatě nechal zajít jednu z nejslavnějších automobilek světa ;-)
Ano, Boxter a Cayman mají motor před zadní nápravou, ale převodovku za ní - čili obrácená poloha agregátu 911 se svou hroznou přetáčivostí (překonáno přes 40 let) - kdežto 4C má vše před zadní nápravou a napříč, tzn. lepší rozložení váhy na nápravy s dobrým využitím obestavěného prostoru a s dobou přítupností k motoru.Proto Ti píši, že Tvoje mínění není správné - obrácené. Tady nelze nevzpomenout naší T613 s pouhými dvěma dvojicemi válců za zadní nápravou a jinak vše před ní - to má mnohem lepší vlastnosti než dvoumístný Boxter a Cayman. T613 má vyvážené jízdní vlastnosti formule s prostornou karoserií.
Motor vepředu napříč je jiná kapitola.
No tak podle všeho to bude pro Alfu zase spíš víc imagemaker než regulérní model, který by nějak zásadně ovlivnil výsledky AR. Je otázka, jestli neměla Alfa v případě 4C ubrat karbonu, celkově zlevnit výrobu a dostat cenu někam na úroveň GT86/BRZ.
Je to zjavne Marchionneho ego auto.
To, kolko stal vyvoj a stoji vyroba, tak im zapati akurat mzdy. A odvody, energie, dane z pozemkov a nehnutelnosti, ... Fiat hodi na plecia talianskej vlade.
v segmentu malich aut pro zabavu mezi 1 a 2 miliony je velika konkurence
padli tu dva zastupci Porsche, pak je tu Lotus, Caterham, Subaru, Toyota, ale i veskere HH a nebo ikony jako Corvetta nebo Camaro, mají pribejt i další od spojeni Caterham-Renault, tohle je proste naspalanej segment, a tak omezit to na 3500k rocne není as tak od věci :-)